abonnement Unibet Coolblue
pi_29696313
Binnenkort ga ik naar Berlijn en wil ik graag Charlottenburg of Sanssouci bezoeken. Ik heb jammergenoeg niet genoeg tijd voor beiden dus het wordt een van de twee. Is er toevallig iemand die ze allebei heeft bezocht en mij kan vertellen welke meer de moeite waard is?

Andere tips over Berlijn zijn ook welkom!
pi_29696417
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 18:50 schreef _Boo_ het volgende:
Andere tips over Berlijn zijn ook welkom!
In dit topic over Berlijn worden ook wat interessante locaties genoemd.
I intend to live forever, or die trying.
pi_29696648
Als je van oude interieurs houdt dan is Charlottenburg echt een must. Het park eromheen is ook erg mooi. Sanssouci ligt bovendien net buiten Berlijn in Potsdam, dus als je maar beperkt de tijd hebt, dan zou ik in een ochtend of middag Charlottenburg bezoeken.

Tenzij je nog meer van Potsdam wil zien, want dat is ook wel de moeite waard als je een weekje in de omgeving van Berlijn bent. Meer tips zoals gezegd in bovengenoemd topic.
pi_29696792
Ik dacht eerst ook dat het nogal ver was, maar volgens mij is het maar een kwartiertje met de trein.
pi_29697185
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 19:11 schreef _Boo_ het volgende:
Ik dacht eerst ook dat het nogal ver was, maar volgens mij is het maar een kwartiertje met de trein.
Ja het is ruim een kwartier met de sneltrein vanaf Zoo, dat is bijna een half uur vanaf Friedrichstrasse, maar daarna nog een stuk lopen voor zover ik mij kan herinneren.

Nog wel een hoteltip: hotel Amelie in de Reinhardtstrasse, te boeken via hostelworld etc. Een erg mooi, volledig nieuw hotel tegen lage prijzen. Toen ik er was kwam het bestek nog uit de doosjes van IKEA...
pi_29718327
*kick* Er is toch wel iemand die weet welke van de twee mooier is?!

Dat Berlijn topic staat trouwens niet veel boeiends in...
pi_29778175
Ik ben alleen naar Sanssouci geweest, en het viel mij wat tegen. Heel erg toeristisch, en ze waren het toen ook aan het renoveren, dus overal waren van die steigers... het park erbij is op zich wel mooi, maar ik vond het dus allemaal wat tegenvallen.
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:54:11 #8
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_29781163
Ook Charlottenburg zijn ze op het moment aan het renoveren, toen ik er was was er een faberge tentoonstelling, welke zeker de moeite waard was om te bekijken.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:43:18 #9
21210 Paladin82
In Black and White
pi_29784647
Hmz is het geen idee om zo'n berlijn boekie bij de anwb te halen met stads plattegrond enz?
ding kost iets van 6,95 en alle sightseeings staan er in.

Ga ook zo'n boekje halen voor mijn aankomende weekendje
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
pi_29787612
Ik ben alleen in Charlottenburg geweest, en vond het een beetje tegenvallen, beetje veel lege kamers...?? Wel een mooi park/ tuin aan de achterkant.
pi_29792592
Park Sanssouci ligt in Potsdam, 30 minuten van Berlijn Centrum. Heel mooi park om doorheen te wandelen. Goed bereikbaar met de S-bahn. Ik weet trouwens niet of je overal binnen kunt kijken.

Aantal bezienswaardigheden in Park Sanssouci:
( http://www.potsdam.de )
Schloss Sanssouci


Orangerie


Neues Palais


Chinesisches Haus
Stop rockin' the boat.
pi_29795717
Ik dacht dat het over het Palast der Republik zou gaan
pi_29795849
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:24 schreef ChrisJX het volgende:
Ik dacht dat het over het Palast der Republik zou gaan
Is ook de moeite waard, alleen is het geld nog niet bijelkaar om het te herbouwen. Maar het huidige Palast is natuurlijk ook een bezoekje waard.

pi_29795941
Ik bedoelde meer het huidige Maar als ik het goed begrepen heb staat dat al een tijdje helemaal leeg en gaat het binnenkort gesloopt worden Dus geen Palast der Republik voor mij
pi_29796140
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:31 schreef ChrisJX het volgende:
Ik bedoelde meer het huidige Maar als ik het goed begrepen heb staat dat al een tijdje helemaal leeg en gaat het binnenkort gesloopt worden Dus geen Palast der Republik voor mij
Al 15 jaar lang wordt het 'binnenkort' gesloopt; en iedere keer komt er een reden naar boven om het te behouden, dan wel om het te slopen. Voorbeeld: er zat asbest in (reden om te slopen), het wordt verwijderd (reden om het te behouden)... paar jaar later stichting wil het oude paleis terugbouwen (reden voor sloop), er zit nog steeds asbest in het gebouw (te duur voor de vereniging om te laten slopen)... en zo gaat het al jaren door
pi_29796195
Oooooooh, gelukkig dan maar Ik had laatst een documentaire op Ned3 te zien en kreeg echt het idee alsof het binnen nu en een jaar gesloopt werd . En aangezien ik binnen het jaar wrs niet in Berlijn kom vond ik dat wel jammer Maar goed, als ik zorg dat ik er binnen 5 jaar ben moet dat wel lukken dus
pi_30043517
Nu je weer terug bent zijn we natuurlijk wel benieuwd waar je geweest bent en wat er van vond
pi_30044588
Bij deze dan; Charlottenburg heb ik alleen van buitenaf gezien en ben ook door het park gewandeld, dat was erg leuk. Bij Sanssouci zijn we in het 'gele paleisje' geweest, de zomerresidentie, dat vond ik een beetje tegenvallen. Het zijn ook maar een stuk of zes kamers natuurlijk. Van buitenaf ziet het er wel mooi uit en het is natuurlijk ook super mooi gelegen zo met die tuin. Neues Paleis, het Chinese teehuis en de Orangerie hebben we alleen vanaf buiten gezien, dat was ook erg de moeite waard. Misschien is het Neues Paleis leuker om van binnen te bekijken.

Ik ben een paar maanden terug Hampton Court, Londen wezen bezoeken en dat vond ik toch eigenlijk wel een stuk interessanter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')