abonnement Unibet Coolblue
pi_29637279
Ik Heb een vraagje en mischien dat iemand hier een antwoord heeft.

Ik heb te horen gekregen dat de autorijschool waar mijn vrouw lest failliet verklaard gaat worden
Nu hebben wij bij deze rijschool een compleet pakket gekocht en betaald ruim 1600 euro.
Zijn er mogelijkheden om( een gedeelte van) ons geld terug te krijgen of is het gewoon pech hebben.
Ze heeft wel al een paar lessen gehad maar nog lang niet haar complete pakket.
Zijn er mensen die een tip hebben hoe we dit aan moeten pakken dan horen wij dat graag.
pi_29637304
Doorgaans ben je gewoon al je geld kwijt. Was het een BV of een eenmanszaak?
The pleasures which we most rarely experience give us the greatest delight.
pi_29637327
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:06 schreef RSM het volgende:
Doorgaans ben je gewoon al je geld kwijt. Was het een BV of een eenmanszaak?
Het is een B.V
pi_29637358
Achterin de rij aansluiten en hopen dat er iets overblijft.
pi_29637418
Yep, achter de belasting e.d.
Meestal blijft er dan weinig meer over...
pi_29637565
De rijschool is nog niet failliet verklaard maar kunnen hun verplichtingen wat les geven betreft niet meer nakomen de instructeurs geven geen les meer vanwege achterstallig salaris sta ik dan niet sterker omdat zij hun verplichtingen niet na kunnen komen en de rijschool nog niet failliet verklaard is.
pi_29637674
Als de rijschool nog niet failliet is verklaard, moet je zo snel mogelijk naar een gerechtsdeurwaarder gaan, die kan dan misschien nog wat redden..
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_29637826
Dat zou best kunnen, maar dat kost alleen maar extra geld en levert doorgaans niet veel op.
The pleasures which we most rarely experience give us the greatest delight.
pi_29637839
Heb net even een belletje gepleegd met een instructeur en die vertelde mij dat het faillisement woensdag bij de rechtbank wordt aangevraagd.
pi_29639720
aansluiten in de rij en meld je bij de curator met je vordering.
pi_29639837
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 20:27 schreef Formula1 het volgende:
Heb net even een belletje gepleegd met een instructeur en die vertelde mij dat het faillisement woensdag bij de rechtbank wordt aangevraagd.
het gebeurt heel vaak dat mensen, juist om een faillissementsaanvraag te voorkomen, dit aan de schuldeisers vertellen. Mijn advies om zsm (morgenochtend dus) je licht op te steken bij een gerechtsdeurwaarder (dus niet bij een gewone deurwaarder of incassobureau, maar bij een echte gerechtsdeurwaarder) blijft staan.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_29639873
De lesauto in gijzeling houden totdat er betaald is
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_29639912
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 21:36 schreef _-rally-_ het volgende:
het gebeurt heel vaak dat mensen, juist om een faillissementsaanvraag te voorkomen, dit aan de schuldeisers vertellen.
Waarom dan?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_29639964
mijn zus heeft ook gelest bij een rijschool waarvan de eigenaar van de ene op andere dag verdwenen was..weg geld dacht ze dus.. maar enige tijd later kreeg ze een brief thuis en kon ze een klein gedeelte terug krijgen.. ik zou ook zo snel mogelijk naar de gerechtsdeurwaarder gaan..nou heel veel succes !!
pi_29640121
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 21:37 schreef longinus het volgende:
De lesauto in gijzeling houden totdat er betaald is
Dit doen de instructeurs al.
In mijn ogen hebben ze daar helaas voor hun niets aan.
Aangezien deze van de leasemaatschapij zijn en deze ook wel een schuldeiser zal zijn.
pi_29640780
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 21:38 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Waarom dan?
Dat zeg ik toch ? Om te voorkomen dat er faillissement aangevraagd wordt (en vaak ook nog geld weg te sluizen, maar ik ga uit van het goede in de mens en dat een ondernemer in zo'n geval wil proberen zonder faillissement de problemen op te lossen.)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_29641043
Bedankt voor de adviezen en neem morgen ochtend gelijk contact op met een gerechtsdeurwaarder.
zet nog wel neer wat ik daarvan te horen heb gekregen.
in iedergeval bedankt voor de reacties
pi_29658580
En hoe is het afgelopen?

Ik vind het trouwens vreemd dat je vooraf al moet betalen... - Dat was op zich al een teken aan de wand, denk ik. Of is het tegenwoordig heel gebruikelijk? Ik rekende destijds altijd per les af, na afloop...
pi_29661082
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:48 schreef dVTB het volgende:
En hoe is het afgelopen?

Ik vind het trouwens vreemd dat je vooraf al moet betalen... - Dat was op zich al een teken aan de wand, denk ik. Of is het tegenwoordig heel gebruikelijk? Ik rekende destijds altijd per les af, na afloop...
Lijkt mij inderdaad niet heel gebruikelijk. Ik had ook een pakket, maar betaalde in 4 delen. De betaling van de 4 delen liep gelijk op met het aantal lessen. En mijn rijlessen waren 1,5 jaar geleden.
pi_29811733
Vanwege een korte vakantie even een late reactie.
Volgens gerechtdeurwaarder jammer dan geld kwijt.
Ben waarschijnlijk geen groot bedrijf waar geld aan te verdienen valt op die manier werd ik tewoord gestaan.
inmiddels is de directeur met de noorderzon vertrokken en niemand die nog weet waar hij uithangt.
275 leerlingen gedupeerd voor gemmiddeld ¤1600,=.
Inmiddels al op tv geweest stadsomroep en hart van nederland.
Ramen van de rijschool zijn ingegooid alleen heb je hem daar niet mee maar de verhuurder van het pand.
leerlingen worden opgeroepen om aangifte te doen van oplichting maar oom agent kan er niets mee omdat hij precies op het randje balanceert van wat wel en niet kan.
probeer eens een duppie te weinig in de parkeer automaat te gooien en ze kunnen er wel wat mee.
Al met al een hoop ellende en centen kwijt.
pi_29811789
En als er al geld over is maakt de curator dat eerst wel op, honden zijn het
9 juni Billy Corgan - 26 juni Rockin' Park - 7 juli Coldplay
pi_29811889
Ik zag gisteren een stukje over de betreffende rijschool in Hart van NL. Goed balen idd.

[ Bericht 2% gewijzigd door BlueEyed op 20-08-2005 19:00:28 ]
Live it!
pi_30274976
klinkt een beetje zoals ik al eerder zei
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:07:09 #24
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_30333128
familie van directeur opzoeken en via die mensen de directeur naar je toe laten komen.
pi_30333402
Oh, de Cooperclub in Utrecht. Mijn zus had rijexamen op dinsdag 16 aug. Was al verplaatst omdat het in juli verkeerd was gegaan met aanvragen (tussentijdse toets ipv examen). Ook flink wat geld kwijt dus
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:26:34 #26
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_30333858
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:14 schreef Syrena het volgende:
Oh, de Cooperclub in Utrecht. Mijn zus had rijexamen op dinsdag 16 aug. Was al verplaatst omdat het in juli verkeerd was gegaan met aanvragen (tussentijdse toets ipv examen). Ook flink wat geld kwijt dus
Ik heb zelf bij een andere rijschool gelest, maar mijn instructeur had bij de Cooperclub gewerkt en zat nog vol wrok tegenover z'n oude werkgever (achterstallige salarisbetalingen e.d.).

Wat ik van hem begreep is dat je voor een vast bedrag eindeloos kon blijven lessen en examen dooen bij de Cooperclub en je kreeg ook nog een gratis slipcursus. En dat alles voor een bedrag van - naar ik begreep - nog geen 2000 euro. If it sounds too good to be true, it is too good to be true.

Mag ik de cursisten van de Cooperclub ook naief noemen?
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_30334692
iets met een dubbeltje en een rij....
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_30337629
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:26 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik heb zelf bij een andere rijschool gelest, maar mijn instructeur had bij de Cooperclub gewerkt en zat nog vol wrok tegenover z'n oude werkgever (achterstallige salarisbetalingen e.d.).

Wat ik van hem begreep is dat je voor een vast bedrag eindeloos kon blijven lessen en examen dooen bij de Cooperclub en je kreeg ook nog een gratis slipcursus. En dat alles voor een bedrag van - naar ik begreep - nog geen 2000 euro. If it sounds too good to be true, it is too good to be true.

Mag ik de cursisten van de Cooperclub ook naief noemen?
Dat mag je ja Net nog ff met mijn zus gebeld, ze was er lang genoeg bij om toch ruim uit de kosten te komen (ja wij zijn niet van die snelle leerlingen kennelijk ) alleen dus balen dat ze net niet d'r examen heeft gehaald.

Ik dacht eerst dat ze de rijschool had uitgezocht om zijn leuke autootjes trouwens
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 6 september 2005 @ 23:15:09 #29
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_30338049
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:05 schreef Syrena het volgende:
Ik dacht eerst dat ze de rijschool had uitgezocht om zijn leuke autootjes trouwens
Het rare is dat je er geen examens in mocht doen. Je moet namelijk examen in een vijfdeurs doen. Het examen deed je in een BMW of Mercedes....

Je had voor die <2000 euro ook nog een gratis proefexamen om aan de auto te wennen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')