index       uitgaan & vrije tijd      hobbies, vrije tijd & gezelschapsspellen
PI Centraal bordspel topic
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7
Topicgallery™ :
Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
woensdag 12 november 2008 @ 10:32 (#126) 

Ik heb nog nooit carcassonne gedaan, maar wil het graag voor Sinterklaas vragen. Zit er veel taal in (op kaartjes etc.)? Want in dat geval moet ik er voor zorgen dat ik de Engelse versie vraag. Ik speel meestal in internationaal gezelschap.

"Het puntje van een scherpe pen is 't felste wapen dat ik ken"

Young_David
INFP
woensdag 12 november 2008 @ 12:08 (#127) 

Op de kaartjes staat geen tekst, je hebt alleen de spelregels met tekst, maar die zijn mbv internet ook in andere talen te krijgen.

Trouwens, dit weekend spellenspektakel in Zwolle. 3 dagen lang de nieuwse spellen leren, spelen, kopen en weet ik veel wat:
http://www.spellenspektakel.nl/

Aanvoerder
Fascist Jew!
woensdag 12 november 2008 @ 13:09 (#128) 

Bordspellen. Heb op zolder nog dozen vol van Hero Quest met uitbreidingen e.d. Honderden van die miniaturen.

AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."

warpozio
maandag 17 november 2008 @ 17:24 (#129) 

quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:09 schreef Aanvoerder het volgende:
Bordspellen. Heb op zolder nog dozen vol van Hero Quest met uitbreidingen e.d. Honderden van die miniaturen.
Als je ze kwijt wil, dan neem ik ze graag van je over!

warpozio
maandag 17 november 2008 @ 17:25 (#130) 

quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:08 schreef Young_David het volgende:
Trouwens, dit weekend spellenspektakel in Zwolle. 3 dagen lang de nieuwse spellen leren, spelen, kopen en weet ik veel wat:
http://www.spellenspektakel.nl/
Trouwens, dit weekend groot bordspellentornooi in Aalst (www.fbjs.be)
en volgend weekend Spel 2008 van ForumFederatie (http://spel.forumfederatie.be/)

Lov1
Interesting theory
woensdag 7 januari 2009 @ 16:09 (#131) 

Heeft er weleens iemand Cuba gespeeld? De beschrijving en een review gelezen, lijkt mij wel een erg leuk spel....

You cannot do free flow jazz odyssey in front of a festival crowd

Young_David
INFP
woensdag 7 januari 2009 @ 17:07 (#132) 

Cuba is ok, niet heel bijzonder. Het is weinig vernieuwend want vrijwel alle spelmechanismen in het spel zijn gejat uit andere spellen. Ze zijn wel aardig bij elkaar gebracht. Als je nog niet zoveel spellen hebt is dit een leuke toevoeging. Heb je al best veel, dan zal Cuba niet zoveel toevoegen.

LostFormat
woensdag 7 januari 2009 @ 17:57 (#133) 
Laatst carcasonne de burcht gekocht. Zeer matig. Vond het een slap aftreksel van normaal carcassonne met een paar toevoegingen die het net niet boeiend maken. Jammer.

Voor een lekker bruin korstje.

Doc__Zenith
PGR2 >>> PGR3 & 4
maandag 12 januari 2009 @ 12:22 (#134) 

Nee, de burcht was voor mij na 2 of 3 keer ook weinig meer aan. Overzee trouwens ook niet.

Iemand hier bekend met Castello? Zag hem laatst liggen, maar na een spellenbeursje van 1 of 2 jaar geleden heb ik er nooit meer iets van gehoord.

Vincemeister
zondag 18 januari 2009 @ 20:57 (#135) 

Leuk, een spellentopic. Meteen maar even van begin tot eind doorgenomen en zag in de TS Twilight Imperium 3 genoemd worden. Die heb ik toevallig in de kast staan, helaas nog maar 1 keer gespeeld maar echt gigantisch mooi spel. Ken wel wat mensen her en der waar we af en toe een spelletje mee spelen maar helaas doen die niet aan dit soort spellen. Een potje kan zo 6 tot 8 uur duren (of langer).

Verder is misschien Gipsy King een goede aanrader voor mensen die wel eens wat anders willen dan monopoly of risk. Binnen 10 miuten regels doorgenomen en speelt binnen 20-30 minuten. Ook Blokus is echt een prima spel en Is volgens mij al eerder genoemd hier. Dit spel is zoals gezegd wel slecht verkrijgbaar. Erg jammer.

"Doh"

Kuukske
Veldmuisfan
maandag 19 januari 2009 @ 10:41 (#136) 

Ik ben sinds dit weekend helemaal verslaafd aan Ticket to Ride. Mijn god, wat een leuk spel .

I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
Op donderdag 11 oktober 2007 16:05 schreef Blight het volgende:
Ah Kuukske. Je bent echt een godsgeschenk.

Abbadon
Gevallen Engel
maandag 19 januari 2009 @ 10:54 (#137) 

quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:41 schreef Kuukske het volgende:
Ik ben sinds dit weekend helemaal verslaafd aan Ticket to Ride. Mijn god, wat een leuk spel .
zowaar gisteren voor het eerst in jaren weer eens gespeeld...best grappig, maar niet iets om heel vaak te spelen.

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Kuukske
Veldmuisfan
maandag 19 januari 2009 @ 11:15 (#138) 

quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:54 schreef Abbadon het volgende:

zowaar gisteren voor het eerst in jaren weer eens gespeeld...best grappig, maar niet iets om heel vaak te spelen.
Mja, het zal wel beginnerspret zijn denk ik.

I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
Op donderdag 11 oktober 2007 16:05 schreef Blight het volgende:
Ah Kuukske. Je bent echt een godsgeschenk.

Abbadon
Gevallen Engel
maandag 19 januari 2009 @ 12:43 (#139) 

quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:15 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Mja, het zal wel beginnerspret zijn denk ik.
beginnerspret is niet te onderschatten

ik vind het voornaamste nadeel dat het verschil tussen winnen en verliezen op langere termijn uiteindelijk vnl gemaakt wordt door welke trajecten je trekt voor bonuspunten...en da's gewoon geluk hebben

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Rollade
dinsdag 20 januari 2009 @ 23:14 (#140) 
TVP, ik ben wel fan van bordspelen

Ik heb een paar weken terug Carcassonne gekocht met de uitbreiding De Toren (zeg ik dat goed?) Mijn broertjes vinden het spel ook geweldig, maar willen niet met torens spelen omdat ze bang voor me zijn Ik pak elke keer hun horige af en dan zijn ze vet pissed en duurt het spel uren omdat ze zo voorzichtig gaan spelen

Doc__Zenith
PGR2 >>> PGR3 & 4
vrijdag 6 februari 2009 @ 13:08 (#141) 

Gelukkig zijn er nog genoeg andere leuke uitbreidingen
Niet allemaal tegelijk spelen overigens, want dan ben je wel heel erg lang bezig (zeker met 6 man) :>

En ik heb nu ook Agricola gevonden: erg goed en leuk spel

ValentijnEekels
maandag 6 april 2009 @ 20:43 (#142) 
Agricola is inderdaad een erg goed spel. Vooral gezellig met meer dan 4 mensen!

Zijn jullie al bekend met het bordspel 'Day & Night'? Een nieuw bordspel van NL bodem;

Day & Night is een strategisch bordspel voor twee spelers. Door de vele verschillende kaarten en strategieën is geen partij hetzelfde en spannend tot de laatste beurt. Speciaal voor dit bordspel zijn ruim 40 kunstwerken vervaardigd door illustratrice Eerin Vink.
http://dn-boardgame.com

roy02
vrijdag 13 november 2009 @ 15:07 (#143) 
Mooie aanleiding om de discussie hier nieuw leven in te blazen: sinds vandaag staat online een onderzoekje naar de favo spellen van Nederlanders.

Met de uitkomsten wordt een top 10 van favoriete Nederlandse gezelschapsspellen samengesteld. Volgens insiders gaat Ganzenbord niet winnen dit jaar

Young_David
INFP
vrijdag 13 november 2009 @ 15:16 (#144) 

Mooie aanleiding om nog meer discussie in het leven te blazen. Morgen en overmorgen het spellenspektakel in Zwolle (http://www.spellenspektakel.nl/) ik sta zelf te demoën bij de QWG stand

Ragboer
Echte kudtprovinciaal!
dinsdag 17 november 2009 @ 15:04 (#145) 

Ik heb zo'n 3 jaar geleden tijdens een reis door China een Chinees schaakspel gekocht. Ik heb alleen geen idee wat de regels van het spel zijn en wat die Chinese karakters betekenen op de stukken. En een bord kan je het trouwens ook niet echt noemen, het is meer een plasticje met wat opdruk erop.

Ik ben een ragboer. Kleedkamer met urine in je afvoer.

bushwackerish
donderdag 19 november 2009 @ 02:30 (#146) 
Een echte aanrader is Railroad Tycoon, dat in de betere spellenwinkel nog wel te krijgen is.
Het is ontwikkeld door Martin Wallace en gebaseerd op het gelijknamige computerspel van Sid Meier.
In dit spel is het de bedoeling om steden met elkaar te verbinden door spoorwegen te bouwen, die je dan kan gebruiken om goederen te verplaatsen. Wat dan weer punten en geld oplevert waarmee je in je volgende beurt nog meer kan bouwen.

Er zijn ook nog een aantal uitbreidingen voor het spel uitgebracht (railways of england, en rails of europe), en het spel is een paar maanden geleden opnieuw uitgebracht onder de naam Railways of the World

Video review:

SKa_BoSS
ruder than you!
dinsdag 24 november 2009 @ 17:01 (#147) 

Heeft er iemand ervaring met Munchkin Quest? Het Munchkin bordspel?

theKiD
Ons Gusje
woensdag 25 november 2009 @ 06:45 (#148) 

Bordspellen tvp

Kolonisten van Catan
Risk
Boonanza
Regenwormen

*** Nul Dertien ***
http://johnnix.mybrute.com

Operc
Nr. 40
dinsdag 1 december 2009 @ 01:55 (#149) 

Weet iemand nog leuke spellen voor mij?
De spellen die ik tot nu toe ken en leuk vind zijn:
Catan (jaja, origineel )
Carcasonne
Boonanza
Koehandel
Jungle Speed

Ik zoek zowel spellen die makkelijk uit te leggen zijn, zodat vrienden ze sneller kunnen leren, als spellen zoals Catan die wat meer uitleg vereisen maar dan ook langer duren.

Op woensdag 15 augustus 2007 22:43 schreef gelly het volgende:
Moet ik vrouwen ook " mannen met een beperking" noemen of vind je dat niet nodig ?

kaketoe1
dinsdag 1 december 2009 @ 11:00 (#150) 
Weet er iemand nog een leuk (bord) spel met persoonlijke vragen dat je met een ander stel vrienden kunt doen om die beter te leren kennen zeg maar?

Mogen best seks gerelateerde vragen tussen zitten maar niet alleen maar. Het moeten wel wat diepere en pikante vragen zijn. Het is een stel dat we nog niet zo lang kennen maar in principe alles mee bespreken alleen ga je niet zomaar allerlei dingen op tafel gooien. Zo een spel is een leuke manier om elkaar beter te leren kennen en vooral dus op andere gebieden.

Tips zijn welkom en ook eventueel bijbehorende voorbeeldvragen om een goed beeld ervan te krijgen.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7
index       uitgaan & vrije tijd       hobbies, vrije tijd & gezelschapsspellen
Centraal bordspel topic
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500