index       uitgaan & vrije tijd      hobbies, vrije tijd & gezelschapsspellen
PI Centraal bordspel topic
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7
Topicgallery™ :
MadMac
dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:26 (#101) 
Hier kun je ook spellen uitproberen (of gewoon lekker spelen natuurlijk )
http://brettspielwelt.de/
Zitten erg goede spellen tussen!

warpozio
woensdag 27 augustus 2008 @ 17:08 (#102) 

een nieuwe Nederlandstalige borspellensite: http://www.jogoweb.net/blog
in de mail die ik kreeg was er sprake van kans om gratis bordspellen te winnen

hasse8
Semper ad meliora
vrijdag 5 september 2008 @ 21:26 (#103) 

Ik heb nog niemand het briljante spelletje Great Dalmuti horen noemen... Vooral leuk als iedereen dronken is.
Ook vrij nieuw in onze spellenkast is: Game of thrones, een spel gebaseerd op de geweldige fantasyserie van George R R Martin
En een gouwe ouwe (weet ook niet of die nog te krijgen is): History of the World...

Fargo
Recht zo die gaat!
zondag 14 september 2008 @ 20:07 (#104) 

quote:
Op vrijdag 20 juni 2008 16:35 schreef Young_David het volgende:
Vertrek straks voor een lekker weekend weg met de studentenvereniging. Weerwolven is echt een spel wat ik zelden speel ... omdat ik meestal spelleider ben (wat ik bijna net zo leuk vind als spelen) Er is ook een uitbreiding voor, alleen is deze alleen nog maar in het duits, maar heb begrepen dat 999 deze ook gaat uitbrengen.
Weerwolven is echt geweldig! De uitbreiding heb ik trouwens vorige week gekocht. Daarnaast vind ik Koehandel erg leuk.

Verder ben ik ook een fan van bordspellen, want Weerwolven valt niet echt onder de noemer bordspel. Maar ik mag graag Kolonisten bijvoorbeeld.

http://fargo.blogabet.com/

Tabloid
maandag 22 september 2008 @ 19:48 (#105) 

Ganzebord.

Young_David
INFP
maandag 22 september 2008 @ 20:44 (#106) 

quote:
Op maandag 22 september 2008 19:48 schreef Tabloid het volgende:
Ganzebord.
Ketter

LostFormat
zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:49 (#107) 
Carcasonne vraagje:

Heb 'm net gekocht en gespeeld maar vat die boerentelling nog niet echt. Voor elke stukje wei krijg je dus een punt maar dat is ook 1 punt per kaartje dus? Wat als je alle twee de kanten van een weg hebt, zijn dat dan een of twee punten?

Voor een lekker bruin korstje.

Hakkert
Fuck You!
zondag 19 oktober 2008 @ 19:52 (#108) 

Iemand al ervaring met ris voor 2 personen ?

Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!

Young_David
INFP
maandag 20 oktober 2008 @ 01:14 (#109) 

quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 17:49 schreef LostFormat het volgende:
Carcasonne vraagje:

Heb 'm net gekocht en gespeeld maar vat die boerentelling nog niet echt. Voor elke stukje wei krijg je dus een punt maar dat is ook 1 punt per kaartje dus? Wat als je alle twee de kanten van een weg hebt, zijn dat dan een of twee punten?
Nee, je krijgt punten voor elke stad die aan dat weiland grenst

Irritatie100
Dat je nerd bent!
maandag 20 oktober 2008 @ 15:56 (#110) 

Ik heb hier Monopoly Beurs editie liggen. Moet zeggen dat dat echt een heel vermakelijk spel is geworden met die aandelen

Verder speel ik ook wel eens het CSI Bordspel, ook wel geinig. Levensweg blijft ook leuk

Last.fm || Officieus verkozen tot persoon met de slechtste muzieksmaak van Vlaardingen en Schiedam! Last.fm bezoeken is op eigen risico!

Young_David
INFP
maandag 20 oktober 2008 @ 16:24 (#111) 

Nog een leuke speltip voor iedereen die bijvoorbeeld Catan leuk vindt: Chinatown

't is eigenlijk niet veel meer dan onderhandelen. Daar draait het spel om, jij krijgt kavels en winkels die je wel of niet kan gebruiken, je tegenstanders ook. Alles valt te onderhandelen, kavels, winkels, geld, beloftes ...

Tangarine
Waarachtig
woensdag 22 oktober 2008 @ 15:59 (#112) 

quote:
Op vrijdag 5 september 2008 21:26 schreef hasse8 het volgende:

Ik heb nog niemand het briljante spelletje Great Dalmuti horen noemen... Vooral leuk als iedereen dronken is.
Ook vrij nieuw in onze spellenkast is: Game of thrones, een spel gebaseerd op de geweldige fantasyserie van George R R Martin
En een gouwe ouwe (weet ook niet of die nog te krijgen is): History of the World...
A Game of Thrones is idd gaaf! Wat wij verder regelmatig spelen (als onze keeper zn Call of Cthulhu scenario nog niet af heeft ) is Arkham Horror, coöperatief bordspel in de setting van Lovecraft/Call of Chtulhu. Erg leuk als je eens wat anders wilt dan tegen elkaar spelen.

As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung

LostFormat
zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:02 (#113) 
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 01:14 schreef Young_David het volgende:

[..]

Oooohzo. Dank u!

SKa_BoSS
ruder than you!
zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:50 (#114) 

quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 16:12 schreef Hakkert het volgende:
Hmm ik speel ook veel bordspelen, maar zoek wat afwisseling. Ik ga eens door jullie collecties heen om te kijken wat leuk lijkt. Iemand aanraders? We spelen nu veel hotel, monopoly, Risk, catan kaartspel (tja we zijn met zijn 2-en he )
Carcassonne kun je ook met z'n tweeën spelen.

Doc__Zenith
PGR2 >>> PGR3 & 4
dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:34 (#115) 

Kahuna is ook leuk met z'n tweeën (en kan max. met 2 man ).

Hakkert
Fuck You!
woensdag 29 oktober 2008 @ 08:24 (#116) 

Carcasonne had ik inderdaad al eens van gehoord en ga ik zeker halen.. Kahuna zal ik eens naar kijken, want daar heb ik nog nooit van gehoord

Mijn games

warpozio
donderdag 30 oktober 2008 @ 15:25 (#117) 

quote:
Op maandag 20 oktober 2008 01:14 schreef Young_David het volgende:

[..]

Voor iedere stad wordt gekeken waar het meest meeples van iemand aan grenzen. Wie het meest heeft krijgt de punten. Zo wordt iedere stad maar 1 keer geteld.

Young_David
INFP
donderdag 30 oktober 2008 @ 15:52 (#118) 

quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:25 schreef warpozio het volgende:

[..]

Voor iedere stad wordt gekeken waar het meest meeples van iemand aan grenzen. Wie het meest heeft krijgt de punten. Zo wordt iedere stad maar 1 keer geteld.
Nog even nagekeken, maar het is toch echt 4 punten voor elke stad die aan je weiland grenst. Uiteraard is een weiland van jou als jij de meeste meeples erop hebt staan. Kan me wel herinneren dat dit in eerder duitse/engelse versies wel anders was, maar dat ze deze regel vereenvoudigd hebben om het puntentellen niet té complex te maken.

warpozio
zaterdag 1 november 2008 @ 01:27 (#119) 

Ik weet dat sommigen kijken naar iedere weide en wie daar de meerderheid heeft krijgt punten per stad die aan die weide grenst.
Maar dan heb je verschillende steden die dubbel geteld worden en wordt de weide te belangrijk.
Ik zal de vraag nog eens tellen op bordspelforum.com.

LostFormat
zaterdag 1 november 2008 @ 10:38 (#120) 
Gisteren nog gespeeld en de regels er over gelezen. Voor elke stad aan een weide grenst krijg je 3 punten (NL reis versie) en als een stad aan meerdere weiden grenst dan kan die dubbel tellen.

Hakkert
Fuck You!
dinsdag 11 november 2008 @ 09:57 (#121) 

Carcassonne ook in mijn bezit. Leuk spel! Duurt niet al te lang dat is op zich ook wel prettig. Zijn die uitbreidingen hier op ook leuk of is dat meer van hetzelfde?

Mijn games

Lov1
Interesting theory
dinsdag 11 november 2008 @ 10:05 (#122) 

Heeft hier iemand de uitbreiding 'Kooplieden en Barbaren' voor Kolonisten van Catan? Die kun je ook met 2 spelers spelen, ik vroeg me af of dat was is... Aangezien ik hier lang niet altijd 3 of meer spelers heb

You cannot do free flow jazz odyssey in front of a festival crowd

LostFormat
dinsdag 11 november 2008 @ 19:45 (#123) 
Euj!

Ik heb carcasonne in de reis editie. Passen daar ook de uitbreidingen op of zijn mijn kaartjes kleiner? Als iemand even voor mij de maat van de kaartjes van de normale editie op zou willen meten dan zou ik erg blij zijn!

Young_David
INFP
dinsdag 11 november 2008 @ 20:04 (#124) 

Reiseditie is niet compatible met alle andere uitbreidingen, hoogst waarschijnlijk komen er ook geen uitbreidingen voor de reiseditie.

LostFormat
dinsdag 11 november 2008 @ 20:38 (#125) 
Nondeju.

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3 4 5 6 7
index       uitgaan & vrije tijd       hobbies, vrije tijd & gezelschapsspellen
Centraal bordspel topic
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500