abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29561510
niet echt heel culinair, maar hier zitten de kenners neem ik aan;

hoe lang zou je vlees, gehakt, kip etc. in de diepvries kunnen bewaren?? als het al sinds juni ingevroren ligt, zou je het dan nu nog kunnen eten (zonder er ziek van te worden)??

iemand enig idee?
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_29562029
Vers vlees wat je invriest kan je +-3 maanden bewaren in de vriezer, daarna is het niet meer aan te raden om het nog op te eten. Ik kan het weten heb in een slagerij gewerkt,
pi_29562044
het zal op een gegeven moment wel droogvriezen denk ik, het zal dan niet echt meer lekker zijn. Ziek ervan worden doe je dan nog niet
  donderdag 11 augustus 2005 @ 16:47:54 #4
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_29562080
diepvries betekent dus -18 graden Celcius of kouder. boven die temperatuur heeft het weer een kortere houdbaarheid.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_29562091
Als je het te lang in de vriezer bewaard krijg je vriesbrand op je vlees, dit is een soort aanslag wat je op het vlees te zien krijgt, je zou het kunnen vergelijken met schimmel
  donderdag 11 augustus 2005 @ 17:04:52 #6
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_29562262
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 16:48 schreef Gerard25 het volgende:
Als je het te lang in de vriezer bewaard krijg je vriesbrand op je vlees, dit is een soort aanslag wat je op het vlees te zien krijgt, je zou het kunnen vergelijken met schimmel
een goede luchtdichte verpakking helpt dit ook voorkomen/vetragen!!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_29562614
hmm, mijn vriesvakje staat op -10 ongeveer geloof ik, maar het vlees ziet er niet echt slecht uit (was niet speciaal verpakt...)

ga het er gewoon op wagen, als het verkeerd gaat zal ik het, als ik weer beter ben, nog wel even posten ;-)

bedankt voor de reacties iig!
... en dat de mensen liever zoenen, dan dat ze vechten op 't journaal
pi_29562689
Volgens mij kan je vlees in een 4 sterrenvrieskist wel 9 tot 12 maanden goedhouden. Mits je het vlees natuurlijk niet tussen het moment van kopen en invriezen eerst 3 uur in een bloedhete auto heb laten liggen terwijl je nog ff ging winkelen na het doen van de boodschappen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_29562801
Gehakt van de AH kan wel 2 jaar in een vriescel gelegen hebben, kijk maar eens bij keuringsdienst van Waarde.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 18:22:36 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_29563287
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 17:46 schreef longinus het volgende:
Gehakt van de AH kan wel 2 jaar in een vriescel gelegen hebben, kijk maar eens bij keuringsdienst van Waarde.
Klopt, maar ook bij lagere temperatuur dan in een huishoud vriezertje
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 19:09:19 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_29564102
Hierbij nog wat info over de steren op je vriezer:
quote:
De sterren op de vriezer
In het kort
De sterren op de vriezer
De temperatuur van het vriesvak of het vriesgedeelte wordt aangegeven met sterren. Hoe meer sterren, hoe lager de temperatuur en hoe langer de ingevroren producten goed blijven. Zelf invriezen kan alleen met vier sterren.

Wat betekenen de sterren?

* -6°C
Geschikt voor het maken van ijsblokjes en het bewaren van diepvriesproducten gedurende enkele dagen.
** -12°C
Geschikt voor het bewaren van diepvriesprodukten gedurende een of twee weken, roomijs maximaal een dag.
*** -18°C
Bewaren van diepvriesprodukten tot drie maanden, roomijs een maand.
**** -24 tot -40°C
Zelf invriezen mogelijk. De vriescapaciteit is afhankelijk van de inhoud van de vriesruimte en de haalbare invriestemperatuur.

Bij een koel/vrieskombinatie zeggen de sterren niets over de temperatuur van het koelgedeelte. De temperatuur in het koelgedeelte is zelf in te stellen en hoort tussen de 0 en de 7°C te zijn, waarbij de ideale temperatuur 4°C is.
Bron (Hier staat ook nog meer info over het bewaren van je voedsel)
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')