abonnement Unibet Coolblue
pi_29553536
Stel een echtpaar heeft 2 kinderen, de man heeft een kantoor functie, de vrouw werkt als stewardess en is daarom gemiddeld 2 nachten in de week weg, ze gaan scheiden

Is feit dat de moeder 2 dagen in de week ´s nachts van huis is een reden om de voogdij over de kinderen aan de vader te geven?

[ Bericht 14% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 11-08-2005 08:39:35 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29553559
Hebben veel stewardessen gewoon ook geen kinderen?
pi_29553564
Dat boeit in deze niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29553683
Lijkt mij geen reden om geen voogdij te kunnen krijgen als vrouw zijnde.
Als zij gewoon overdag aan het werk was zou het toch ook geen probleem zijn?
pi_29553693
Lees je topictitel nog eens.
pi_29553711
Avond = week
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29553712
Nee... Zolang je voor je kinderen afdoende kunt zorgen is dit geen reden om de volledige voogdij bij de vader neer te leggen...
Maar vraag je dit in verband met je andere vraag? Of je direct moet trouwen als de ander niet wil samenwonen?
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_29553732
Nee ze zijn niet gelinkt.

Maar waarom zou je de vader niet voor de kinderen laten zorgen als zij het uitbesteed?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29553747
Als het een echtpaar is zorgen ze toch allebei voor de kinderen, dus gedeelde voogdij?
  donderdag 11 augustus 2005 @ 08:31:28 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29553755
dan zou iedereen die in ploegendienst werkt ook uit de ouderlijke zorg kunnen worden getrapt, lijkt me van niet dus
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_29553776
Er is een dergelijke zaak in Argentinie.

Een vader die 60 uur in de week werkt krijgt waarschijnlijk geen voogdij(doordeweeks) dan lijkt het me logisch dat iemand die er ´s nachts(en de avond) wel eens niet is ook geen voogdij krijgt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29553804
60 uur per week werken is wel veel , maar gaat het om gescheiden mensen of getrouwde , jij hebt het over een echtpaar?
pi_29553822
Ging natuurlijk om scheiden al staat dat niet in de OP zie ik nu

Zal hem nu aanpassen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29553982
Ik denk dat als de vrouw een goede oppas heeft voor de kinderen snachts , dat ze niet de voogdij aan haar ex-man hoeft te geven , waarom wel?
pi_29553990
Waarom zou je de vader niet boven de oppas stellen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29553998
De vader is toch ook minstens 2 nachten per week weg als piloot?
I am the greatest man on earth.
pi_29554014
omdat de vader zelf 60 uur per week niet aanwezig is , dat lijkt me zwaarder wegen dan twee nachten, vaak gaat de vader het huis uit en blijven de kinderen in het ouderlijk huis met de moeder zodat er voor de kinderen zo weinig mogelijk verandert.

Je op is verder wel heel summier om er echt een mening over te hebben
pi_29554029
Nee de vader die 60 uur werkte was een andere vergelijking. In de OP heeft hij een kantoorbaan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29554055
Het wordt er niet duidelijker op , dus de vader werkt van 9-5 en moeder ?? 2 maal 1 nacht in de week niet en heeft daar goede opvang voor?
pi_29565612
Zoiets ja. Maar ja misschien kan je in het vervolg gewoon eerst de OP lezen. Lijkt me voor jezelf ook wel makkelijk.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 11 augustus 2005 @ 20:45:45 #21
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_29566160
Ik ken een verpleegster die 3 kinderen heeft en gemiddeld 2 nachtdiensten in de week draait. Ook zij is gescheiden en heeft gewoon de voogdij over de kinderen. De nachten dat zij werk, zijn de kinderen bij hun vader of komt haar moeder logeren.
Verder hebben ze de normale omgangsregeling van 1x in de 2 weken een weekend naar de vader.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_29566330
Waarschijnlijk heeft zij gewoon een normale relatie met haar ex-man(duidend op het feit dat de kinderen daar slapen als ze dienst heeft) maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn.

Ik kan me prima voorstellen dat een rechter het niet in het belang van het kind vindt dat het vaak moet verhuizen tussen de vader en de moeder of dat het kind gedeeltelijk door een ander dan de vader of moeder wordt opgevod(Verder kan afstand tussen de vader en moeder ook een rol spelen)

Stel bijvoorbeeld dat de volgende situatie zich voordoet.

Vrouw, stewardess, woonachtig in Amsterdam, 2 nachten in de week niet thuis, de buren passen op.
Man, woonachtig in Rotterdam, 9 tot 5 baan, altijd thuis.

Ik kan me dan prima voorstellen dat de voogdij dan naar de vader gaat omdat die een stabielere thuis-situatie kan garanderen dan de moeder en dat de moeder de weekends krijgt.

Als man en vrouw omgekeerd zouden zijn zou de voogdij zeker naar de moeder gaan maar dat lijkt me in deze situatie niet terecht.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 11 augustus 2005 @ 21:07:10 #23
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_29566760
Maar als de kinderen nog niet naar school gaan, zal de man voor overdag toch ook andere oppas moeten regelen?
Of dag in, dag uit tussenschoolse en naschoolse opvang regelen als ze wel naar school gaan.

Een rechter zal gewoon kijken naar wat er in het belang is van het kind. En dat is van meer afhankelijk dan alleen de werktijden van de exgenoten . (Een man/vrouw die nog nooit gekookt heeft of nog moet uitvinden hoe de wasmachine werkt, ik noem maar wat.)
In de meeste gevallen is het zo, dat degene die tijdens het huwelijk al het meest zorgde voor de kinderen, na het huwelijk ook het grootste deel van de zorg op zich neemt.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_29566871
Dat laatste begrijp ik wel maar een moeder die 2 nachten weg is kan minder goed voor haar kinderen zorgen dan iemand die altijd thuis is
quote:
Maar als de kinderen nog niet naar school gaan, zal de man voor overdag toch ook andere oppas moeten regelen?
Hooguit in de vakanties waarschijnlijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_29567002
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 08:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom zou je de vader niet boven de oppas stellen?
Eigenlijk weet je het antwoord op je vraag stiekem al, hè!
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')