abonnement Unibet Coolblue
pi_29537087
Nou 't is aardig gelukt. Zie hier onder ons verhaal, met wat foto's/filmpjes:

De auto waarmee we gingen transporteren:



Trailerbitch:









Fucking 80km/u is traag, maar we konden niet harder permiteren, aangezien we geen rijbewijs hadden voor deze combo.



Aangekomen bij mijn huis, waar hij onder de carport mocht staan:





Zit goed in mekaar:



Na ietwat demontage werk:





Nu had destijds Orphean al 'n leuke EK3 met de nodige performance onderdelen, dus die zijn ook weer geplaatst:

HKS Catback (ex TEE):


CoolChamber:


Goed, ondertussen zijn alle onderdelen verzameld en was de auto klaar om naar de schadehersteller te gaan, ghetto style:

http://members.chello.nl/m.cornelissen01/Transporting.mp4 (Quicktime)

De auto weer gericht:


Nieuw frame:


Deukless:


Clean:


Dusver resultaat:












De auto is uiteraard nog niet af, zowel motorisch als exterieur.

de VTi OEM lip-kit moet nog gemonteerd worden, maar hier wachten we mee, ná de RDW herkeuring. aangezien je dan denk de brug niet opkomt.

En dit komt er motorisch aan:





- Turbonetics Turbo T3/T4
- Revhard B-series manifold, exhaust-gas temp voorbereid
- HKS 40mm standard Wastegate met 0,3 bar spring.
- 4 x 450 cc DSM Injectoren
- Goodridge Staalomvlochten oil feedline
- Blitz DD blow-off valve
- Mitsubishi Starion FMIC
- Custom 2" piping
- Revhard 2,5" Downpipe
- SMC Plus Fuel controller

Zoals je ziet 0.3 bar, dit omdat we het blok érg lang willen houden, en niet 400 pk hoeven te hebben.

Goed, de auto is ook uitvoerig getest, dus hierbij wat filmpjes:

http://www.exclusive-tuning.nl/orphean/1.wmv

http://www.exclusive-tuning.nl/orphean/2.wmv

http://www.exclusive-tuning.nl/orphean/5.wmv

Voor alle foto's en filmpjes kan je hier terecht:

http://members.chello.nl/~m.cornelissen01/Project
pi_29537115
Foto's van de auto bij de RDW:

RDW Keuringstation te Arnhem:






Onze redder voor de tijd die we moeten wachten:


De keurplaats:


De auto netjes naar binnen rijden:


De keurmeester:





Erg relaxte man:


De auto richting de co meter:


We kregen nog de kans op 'n koplampie ff af te stellen:


De CO-meting:


YEAH!


Look at me, i'm so happy!


Who da man?!


Feit:


Goed, fuck de co-waarde!


Lipjes er weerop:


We zijn dus happy!
Op naar boost!

Klik hier voor fotoshootje.
pi_29537439
nice job, leuke foto's
pi_29537447


heb het oudere type maar t geluid is echt precies t zelfde.
je hoort ook lekker die overgang naar 5500rpm. zwaar uber.

[ Bericht 59% gewijzigd door _GdR_ op 10-08-2005 12:04:16 ]
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 10 augustus 2005 @ 13:42:28 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_29538371
Van wie is de auto nou precies dan t0n ?

Het is niet jou project toch?
pi_29539372
Nee, van een van me beste vrienden.
pi_29539533
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:35 schreef t0n het volgende:
Nee, van een van me beste vrienden.
En hoeveel heeft dit nou ongeveer gekost .

Vive la Tim is ook op zoek naar een VTI .
Maar als het duur gaat worden, dan toch maar een Impreza.
pi_29539561
Het loopt aardig snel richting de 8K..
pi_29539805
Motorisch:
DC Sports 4-1 Manifold
HKS HI-power Catback
Tenzo-r Cat replacement
Fuel Pressure Regulator
Fuel Pressure Gauge
Cool Chamber
MSD 8mm ignition wires
Tenzo-r Shortshifter


Onderstel:
KONI Yellow Adjustables
KONI Springs
OEM VTi upper strutbar
Tenzo-r rear upper and lower sturbar


Exterieur:
OEM Milano R-81 Red
OEM VTi lip-kit
17” rimms
Cleared sidemarkers
Cleared Honda logo on trunk


Interieur:
Custom Full Leather seats
Autometer A/F Gauge
Autometer Oil Temp Gauge
Cluster Gauge pod holder
pi_29544523
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 15:55 schreef t0n het volgende:
Het loopt aardig snel richting de 8K..
En van welk bouwjaar is ie?
Kilometerstand?

En hoe kom je aan zoiets?
pi_29544736
Leuk hoor
pi_29545762
0,3 is wel erg weinig zeg!?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_29553928
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 19:59 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En van welk bouwjaar is ie?
Kilometerstand?

En hoe kom je aan zoiets?
1997.
100k, kan je zien, als je op de foto's kijkt hé.

Goed zoeken en véél geluk hebben.
pi_29553940
quote:
Op woensdag 10 augustus 2005 20:54 schreef vosss het volgende:
0,3 is wel erg weinig zeg!?
Opzich wel, maar dat is ook de bedoeling.

Dat is zo'n 5 PSI, met 'n T3/T4, op stock c/r.

Ik reed 'n T3, op 5 PSI en had 'n bult aan vermogen er bij.

200pk is 't doel, voor ons beide.
Hij met de 1.6 VTI, ik met de 1.5 DXI.
pi_29624761
nice job !

ik heb ook een civic maar die heb ik maar ff bij de dealer gekocht ipv een project op te starten



pi_29626395
Die laatste civic is geen Type R he?

Dan laat maar
pi_29627993
Het is een 1.6 sport met een TYPE-R spoiler en TYPE R-velgen
  zondag 14 augustus 2005 @ 14:34:43 #18
80382 manny
30 is best veel
pi_29628212
op die foto met die gast met die benen uit het dakraam, valt me op dat je aan de voorzijde tussen het voorwiel en de bumper nog (te) veel ruimte hebt. Grotere wielen erin / verder verlagen een optie ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_29682577
Manny, dat ben ik.

Maar, nee... De ET waarde van deze velgens is kut, daardoor lopen ze aan, als we lager gaan.
Er komen 16" onder... dan gaan we lager.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:44:51 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_29700991
t0n weer leuke foto's
En doet ou auto nog het geen wat het moet doen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_29711312
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 21:44 schreef ook_gek het volgende:
t0n weer leuke foto's
En doet ou auto nog het geen wat het moet doen?
Ja, stilstaan.

Hij's zwaar onder constructie. Nieuwe onderdelen uit USA onderweg.
pi_29711378
Cool

Ik woon in Arnhem, had ff gebeld dan had ik wel bij willen zijn
M'n signature, wat doe je :{
pi_29778710
Verkocht jij trouwens nog die blauwe lampjes?
pi_29780321
nee, iemand anders.

mail me ff.
pi_29870984
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:27 schreef t0n het volgende:
nee, iemand anders.

mail me ff.
he t0n..
hoeveel mm heb jij je ek4 verlaagd?
Ik heb zelf nml een ek3 en wil dat ding verlagen
nu is mijn oog op een leuk setje gevallen die je in 60/40 of 40/40 kan halen.
Zelf lijkt mij 60/40 erg mooi, maar wellicht teveel van het goede? (btw..heb nu nog 15" wellicht over naar 16 of 17)
Hoe kan je zoiets goed opmeten>?
pi_29878642
Dude...

Lezen, het is niet mijn auto.

Btw, er zit 'n Koni verstelbare set onder, waar tussen je kan verlagen van 1mm naar 100mm. En je kan ook de hardheid verstellen.

Ik heb op mijn EG4, 60/40.. maar ik zou zweren bij 60/60, want achter is nu té hoog.
pi_29893669
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 09:19 schreef t0n het volgende:
Dude...

Lezen, het is niet mijn auto.

Btw, er zit 'n Koni verstelbare set onder, waar tussen je kan verlagen van 1mm naar 100mm. En je kan ook de hardheid verstellen.

Ik heb op mijn EG4, 60/40.. maar ik zou zweren bij 60/60, want achter is nu té hoog.
ah oke..maar weet je ook waar die koni's op staan ongeveer? Wat is 'normaal' haalbaar zonder dat ze aanslepen. Iets zoiets niet ergens op te vragen/meten?

Een EG4 is een generatie ouder, waardoor ik dat niet echt als goed vergelijkingmateriaal kan gebruiken....
pi_30156838
Kick!

T0n hoe staat het tegenwoordig btw? Ennehm.. Wat ging er met de motorkap gebeuren? (Zelf ws komend weekend een Civic Sedan koopt)
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_30750253
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:53 schreef tjAb het volgende:

[..]

ah oke..maar weet je ook waar die koni's op staan ongeveer? Wat is 'normaal' haalbaar zonder dat ze aanslepen. Iets zoiets niet ergens op te vragen/meten?

Een EG4 is een generatie ouder, waardoor ik dat niet echt als goed vergelijkingmateriaal kan gebruiken....
Deze koniset staat uberlaag en fucking hard. slechte ET-waarde velgen gaat zeker aanlopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')