abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:35:39 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29525055
Voedsel, kleding en een dak boven je hoofd zijn toch wel de 1e levensbehoeften van een mens. Des te vreemder is het daarom dat menig politicus (die zich altijd zo op de borst kloppen dat ze zo graag goed doen ) totaal niet de moeite neemt om er voor te zorgen dat deze goederen die in primare levensbehoeften voorzien tegen een zo laag mogelijke prijs te verkijgen zijn.

19% btw, heffingen voor goedkoop voedsel uit de 3e wereld, quotas voor goedkope kleding uit China en de bouwgrond krap houden dragen niet bij aan de laagste kosten voor deze essentiele producten.

De media staan vol van de handelsbelemerrende maatregelen mbt deze en er zijn ook al zat topics op POL over geweest.

Dus: BTW voor deze goederen afschaffen, handelsbelemmeringen zoals quotas en heffingen voor deze goederen afschaffen en meer bouwgrond ter beschikking stellen.

Een politicus die zich niet in zet voor deze primaire taak is een lampzwams. Mijn vinger wijst richting de monsters in Brussel.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29525269
-edit-
Laten we het even serieus houden

[ Bericht 84% gewijzigd door Sidekick op 09-08-2005 21:49:13 ]
pi_29525662
Ik vind dat je best 30% mag heffen op ongezond voedsel, dus bijv. niet op een fles zonnebloemolie maar wel op een pak friet of frituurvet of een cake of chips of koekjes of snoep. Je mag van mij zelfs meer heffen op ongezond voedsel dat vooral voor kinderen bedoeld is.
Maar ik vind dat de belasting voor gezond voedsel, groente, fruit, volkorenproducten en (gezonde) melkproducten en mager vlees en vis dan omlaag moet, tot misschien 1% of zo.
Dat financiert zichzelf volgens mij, en zo niet krijg je dat op de lange termijn met een gezondere bevolking er wel uit.

Huizen zijn ook belachelijk duur, als er nou eens meer bouwgrond beschikbaar werd gegeven. Zo'n koe in de wei vind ik nou niet echt natuur dat je moet bewaren (heide dan weer wel bijv.).

Voor mij is heet water ook een eerste levensbehoefte, maar dat komt door m'n ziekte.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:18:54 #4
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_29525731
Voor het eerst grotendeels met TS eens. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
pi_29525778
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 21:18 schreef Pool het volgende:
Voor het eerst grotendeels met TS eens. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
het is pasen en pinksteren vandaag?
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:26:48 #6
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_29525871
Grotendeels hč. Ik vind niet dat de bouwgrond echt te krap gehouden wordt, maar de handelsbelemmeringen moeten inderdaad snel worden afgeschaft.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:26:53 #7
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29525875
Ik dacht dat er op voedsel al een verlaagd BTW-tarief gold van 6%.

Daarnaast ben ik blij dat cCarthy een lans breekt voor de huursubsidie.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:29:05 #8
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29525913
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 21:26 schreef Sidekick het volgende:
Ik dacht dat er op voedsel al een verlaagd BTW-tarief gold van 6%.
check je boodschappenbonnetje eens: 19%

wat jij bedoelt is denk ik dingen als de kapper, omdat dat een laaggeschoold arbeidsintensief proces is en dus mensen aan het werk houdt willen ze dat stimuleren
quote:
Daarnaast ben ik blij dat cCarthy een lans breekt voor de huursubsidie.
je bent niet grappig
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:30:31 #9
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29525938
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 21:26 schreef Pool het volgende:
Grotendeels hč. Ik vind niet dat de bouwgrond echt te krap gehouden wordt,
de huizenprijzen rijzen de pan uit, dat is niet omdat er zoveel huizen te koop zijn hoor.

Voor huren moet je vaak op een wachlijst staan.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29525991
Bullshit. Hypotheekrente is aftrekbaar van de belasting, op levensmiddelen is een lager btw-tarief van 6% van toepassing...
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:40:10 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29526075
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 21:29 schreef McCarthy het volgende:

[..]

check je boodschappenbonnetje eens: 19%

wat jij bedoelt is denk ik dingen als de kapper, omdat dat een laaggeschoold arbeidsintensief proces is en dus mensen aan het werk houdt willen ze dat stimuleren
Verscheidene voedselwaren zitten volgens mij wel in het laagste BTW-tarief.

-edit-
Verkeerd lijstje, zie de post van zakjapannertje.

[ Bericht 36% gewijzigd door Sidekick op 09-08-2005 22:31:50 ]
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29526087
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 21:29 schreef McCarthy het volgende:

[..]

check je boodschappenbonnetje eens: 19%
benieuwd waar jij je boodschappen dan haalt
quote:
Welk BTW-tarief geldt voor uw producten en diensten?
De BTW heeft verschillende tarieven: 19%, 6% en 0%. Welk tarief u moet toepassen, hangt af van het soort goederen of diensten. Bepaalde leveringen van goederen en diensten zijn vrijgesteld van BTW.

Het algemene BTW-tarief is 19%. Dit tarief geldt in principe voor alle goederen en diensten.

In bijzondere gevallen geldt het verlaagde tarief van 6% of 0%. Het 6%-tarief geldt in het algemeen voor:

levering van eten en drinken, behalve alcoholhoudende dranken;
levering van agrarische producten en diensten;
levering van geneesmiddelen;
verkoop en verhuur van boeken, dagbladen en tijdschriften;
levering van braille-artikelen voor persoonlijk gebruik door blinden;
personenvervoer;
verhuur van vakantiewoningen en kampeerplaatsen;
toegang tot culturele en sportieve evenementen (musea, concerten, sportwedstrijden);
optredens door uitvoerende kunstenaars;
diensten door kappers;
herstellen van kleding, schoenen en fietsen;
schilderen en stukadoren van woningen ouder dan 15 jaar;
geven van gelegenheid tot sportbeoefening.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/btw/btw-03.html
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:46:56 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_29526180
Huh, Sidekick, waar heb jij jouw lijstje vandaan dan?

Ik kan me namelijk herinneren dat ik pas 19% voor auteursrechten moest rekenen en die andere tarieven komen me ook vrij onbekend voor.

[ Bericht 57% gewijzigd door Pool op 09-08-2005 21:51:57 ]
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:51:58 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29526267

Hmm, dat was een Belgische site.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:53:33 #15
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_29526294
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 21:51 schreef Sidekick het volgende:

Hmm, dat was een Belgische site.
Whehe, ik dacht al!
pi_29526612
ik dacht toch ook dat op dingen zoals als brood, melk en kleding etc het lagere 6% tarief zat
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_29527383
Sorry, vriend maar je zit er ditmaal deels flink naast...
Op primaire levensbehoeften, zoals voedsel, zit het lage BTW-tarief van 6%.
Onder dat dunne schilletje van 6% zit natuurlijk wel een addertje of twee: denk maar aan de accijns op de suiker die in veel prodcuten verwerkt zit, e.d.
Het 0-tarief is, dacht ik afgeschaft. Vroeger zat er 0% op medicijnen, maar dat is niet meer zo.

Engeland doet het wat dat aangaat beter: 0% op kinderkleding en 6% op kleding voor volwassenen.

Protectionisme daarentegen is veel erger: nu wordt ineens weer een textielquotum ingesteld voor China. Waarom? Om de Portugese en Griekse textielindustrie te beschermen.... Waar was de EU toen Twente haar nodig had, denk ik dan... Nederland is altijd de lul, in dit soort gevallen.
Denk aan de vis- en melkquota en binnenkort is de Nederlandse suikerindustrie de lul.

Weg met importheffingen, quota en minimumprijzen (melk, brood, boter, etc).
Globaliseren is de oplossing. Weldenkende mensen weten dat dat uiteindelijk iedereen ten goede komt: ook de 3de-wereld landen. Helaas zijn economische wetenschapen abracadabra voor de meeste politici: die kijken nooit verder dan hun eigen zittingstermijn en zijn, in Europa althans, overwegend van linkse signatuur. Dat gaat per definitie niet samen met solide economisch beleid...
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 23:03:52 #18
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_29527499
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 22:56 schreef Mr-Mackey het volgende:

Onder dat dunne schilletje van 6% zit natuurlijk wel een addertje of twee: denk maar aan de accijns op de suiker die in veel prodcuten verwerkt zit, e.d.
Accijns op suiker?
pi_29528052
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:03 schreef Pool het volgende:

[..]

Accijns op suiker?
Ja, zoals op luxegoederen. Daarom wordt er ook veel tarwestroop gebruikt in snoep, daar zit namelijk geen speciaal verhoogd accijns op.
pi_29528192
Suikeraccijns:
Ik heb het even nagezocht: is eind jaren 80 officieel afgeschaft, maar dat is financieel opgevangen door de BTW erop te verhogen (toeslag). Suikerhoudende producten kennen nog wel accijns: frisdrank en snoep bij voorbeeld.

Een kopje koffie met alles erop en eraan is leuk voor Brussel en Den Haag:
- Koffie (zit ook accijns op)
- Suiker (bekend)
- Melk (Minimumprjs, zodat de Franse en Italiaanse boeren een flinke zak geld kunnen krijgen)

Protectionisme heeft zijn prijs. Maar als je, als (Euro)parlementariėr slechts 4 jaar vooruit hoeft te kijken, is die prijs acceptabel. Dat je als consument levenslang de pineut bent is niet relevant...
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_29528248
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 22:56 schreef Mr-Mackey het volgende:..
Waar was de EU toen Twente haar nodig had, denk ik dan... Nederland is altijd de lul, in dit soort gevallen.
..
in dat geval was er sprake van concurrentie binnen de economische unie in Europa van toen, als tegenreactie haalden Nederlandse textielbedrijven nog wel goedkope werknemers van elders, maar er viel op de lange termijn niet op te concurreren met de textielbedrijven in Italie, Frankrijk , waar er nog wel genoeg mensen bereid waren te werken voor lage lonen voor lange, vaak zware en eentonige, werktijden
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 23:36:02 #22
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_29528359
Ik vind het onzin om qua voedsel onderscheid te maken door verschillende BTW-heffingen.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_29528458
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:36 schreef TC03 het volgende:
Ik vind het onzin om qua voedsel onderscheid te maken door verschillende BTW-heffingen.
Kijk uit wat je zegt, makker!
Zeg Flat Tax en voor je het weet wordt je als net zo verwerpelijk rechts beschouwd als TS en ondergetekende
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 23:57:28 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_29528995
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 23:39 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Kijk uit wat je zegt, makker!
Zeg Flat Tax en voor je het weet wordt je als net zo verwerpelijk rechts beschouwd als TS en ondergetekende
Nou, de TS denkt er dus anders over op dit vlak met zijn pleidooi voor verschillende BTW-tarieven.
Hoewel hij wel verwerpelijk rechts blijft natuurlijk.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_29534100
Ze hebben een aantal jaren geleden het BTW tarief op zaken als kappers, fietsenmakers e.d. verlaagd. Wat gebeurde er ? De kappers, fietsenmakers verlaagden niet hun prijzen maar staken het verschil in BTW in hun zak !
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')