abonnement Unibet Coolblue
pi_29517597
Mensen,

Ik heb gisteren Command & Conquer gekocht enzo maar nu zie ik dat dat echt heel anders is dan C&C Red Alert II. Nu vraag ik mij dus af of er nog meer versies zijn zoals Red Alert II, deze is gewoon TOF, werkt lekker en overzichtelijk en dat vind ik van C&C Generals niet...

Red Alert I heb ik nu ook maar dat is helaas een DOS spel die gewoon niet lekker werkt

Iemand suggesties? ennuh als ze gestopt zijn... balen, was zo'n VET spel!! (die ik al 3x heb uitgespeeld en nu steeds skirimisch speel)
Just say hi!
pi_29517666
Total Annihalation
Starcraft
Warcraft
Ground Control
Ground Control 2 Operation Exodus
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29517672
Probeer Tiberiun Sun van de C&C series eens zou ik zeggen
pi_29517754
En Red Alert 3 zou er aan moeten komen (dan praten we over minimaal 2 jaar, want eerst is het team nog bezig met C&C Tiberian Twilight).
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:17:29 #5
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_29517765
hmm vind generals ook wel overzichtelijk. als je helemaal uitzoomt dan....
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_29517820
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:11 schreef Dwaashaas het volgende:
Probeer Tiberiun Sun van de C&C series eens zou ik zeggen
Die vond ik erg kut. Ik had niet echt een idee welke eenheden sterk waren en welke niet. Ze spraken me ook niet erg aan. Erg persoonlijk natuurlijk. Zelfde had ik trouwens met Total Anhilation.

C&C Red Alert 1 vond ik wel erg gaaf. Daar was toch ook een windows executable bij naast de dos executable? Probeer hem anders eens te spelen in win95 compatibiliteitsmodus, mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.

Starcraft is ook wel gaaf.
Dune2 (DOS) en zijn grafisch mooiere vervanger Dune2000 zijn ook wel aanraders.
pi_29517836
Red Alert 1 is ook gewoon onder windows te spelen. Resolutie is dan een stuk hoger
pi_29517882
Dune 2 is in die tijd opnieuw uitgebracht onder de naam Dune 2000, speelt ook lekker... en als je de originele niet gespeelt hebt is t ook nog eens erg vermakelijk.
Where facts are few, experts are many.
pi_29517977
Ik speel zelf nog steeds Total Annihilation en Tiberian Sun. Het is alleen jammer dat de uitbreiding van Tiberian Sun, Firestorm, vrijwel nergens meer origineel te krijgen is

Firestorm zit trouwens wel in de Battle Pack, met een aantal andere C&C spellen. Die heb ik zelf niet gehaald omdat ik er al een aantal had, en vanwege de verpakking. Het is gewoon een kartonnen doos met de CD's in papieren hoesjes, geeneens een fatsoenlijk DVDdoosje
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 11:38:35 #10
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_29518098
Ik speel zelf nog altijd Red Alert 2 (zonder uitbreiding Yuri's Revenge, dat vind ik een matige uitbreiding), blijft een klassieker. Generals vind ik helaas stukken minder. Naar wat ik begrijp ( is zeer weinig info over te vinden) gaat een eventuele Red Alert 3 wel op dezelfde engine als generals draaien.

Ik wacht met spanning af, ik vraag me af of de reeks nog te redden valt. Na overname Westwood door EA is het niet bepaald bergopwaarts gegaan vind ik.
Ik heb al een boek.
pi_29518240
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:20 schreef SlaadjeBla het volgende:
Die vond ik erg kut. Ik had niet echt een idee welke eenheden sterk waren en welke niet. Ze spraken me ook niet erg aan. Erg persoonlijk natuurlijk. Zelfde had ik trouwens met Total Anhilation.
Ik vond TS ook niet echt super, maar valt wel binnen het genre.
Momenteel speel ik Act of War: Direct Action redelijk veel, wel meer in de Generals sfeer, maar imo alleen een kwestie van wennen.
pi_29518269
Van wat ik begrepen heb, is het Red Alert 2 team nog steeds actief binnen EA, en hebben met Battle For Middle Earth (niet de beste game, ik weet het) bij de directie een zekere mate van vrijheid af weten te dwingen. BFME2 hebben ze ook een Carte-Blanche voor gekregen.
Tiberian Twilight zal echter uit moeten wijzen in hoeverre ze nog een goede C&C game weten uit te poepen. Als die lukt, heb ik het volste vertrouwen in RA3.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29518320
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 11:21 schreef -roys- het volgende:
Red Alert 1 is ook gewoon onder windows te spelen. Resolutie is dan een stuk hoger
Precies. Ik zit dat nog redelijk vaak te spelen. Verder vind ik Tiberian Sun de leukste tot nu toe. Alhoewel de oude C&C ook wel lachen is om nog eens te spelen... Alleen had je daar een cheat met die silo's waardoor je erg snel rijk kon worden
Hoezo loos onderschrift!?
pi_29518347
Kijk als ik de 2 producten (C&C Generals en Red Alert II) met elkaar vergelijk zie ik dat Generals grafisch echt super is geworden; maar loopt gewoon niet zoals ik het wil zien lopen, daarnaast is de pixelart versie (red alert II) veel leuker om te spelen... alleen jammer dat het een zo beperkt spel is.

Ik ga die andere versies eens bekijken!
Just say hi!
pi_29518483
Total Annihalation, Starcraf, Warcraft, Ground Control, Ground Control 2 Operation Exodus zijn best leuke spellen maar je kan het qua interface dus niet vergelijken met Red Alert II. Zelf heb ik ook Dune 2000 even bekeken en dat ziet er gewoon leuk uit. Tiberian Sun vond ik wel weer leuk, het is wel weer wat futurioristisch (kutwoord) maar heeft dezelfde game play als Red Alert II en dat zou ik graag terug zien.

Bang ben ik idd ook zoals Rio dat Red Alert II niet door gaat zoals de game nu is maar meer gaat worden zoals dat lelijke Generals ..

Ennuh hoe speel je Red Alert I dan in Winhooz met een resolutie van bv 800x600 want speel het nu in een lelijke 640x480 (ow starte, dus niet speelde )
Just say hi!
pi_29518590
Total annihilation, geweldig spel veel uren aan versleten en je had dan wel geen units die eerst 40 andere kilde voordat ie zelf de pijp uitging maar dat was juist het leukste, anders kun je altijd nog naar www.tauniverse.com gaan voor een unit pack

of anders probeer je earth 2150 ook geweldig, kun je je eigen units maken

hier een paar plaatjes:








ik vindt alle C&C wel tof eigenlijk maar red alert 2 was wel een goede aangezien het echt een verbetering was inplaats zo realistisch te doen gewoon lekkere gameplay

maar ik vondt generals te snel vervelen.

ik kijk wel uit naar de nieuwe starwars game van Lucasarts/petroglyph (oude team van westwood) Starwars empire at war, schijnt erg goed te worden ook de trailer is vet

http://www.lucasarts.com/games/swempireatwar/indexFlash.html
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_29518704
overegens is de earth engine echt geweldig soepel vooral de manier hoe je alles kan combineren (je kan inplaats van een misile silo ook een launcher op de achter kant van een tank zetten die nog steeds sterk is tegen over andere units en als die tank dan zijn laaste geest geeft ff dat ding launchen)

<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_29519926
Helaas draaien dat soort games niet op me laptop
Just say hi!
pi_29520051
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:13 schreef Chandler het volgende:
Helaas draaien dat soort games niet op me laptop
zelfde probleem hier
ik zoek oook een nieuwe red alert II, ook het pixel principe, geen 3d, wat ik tot nu toe heb gezien van 3d Ra's vind ik echt slecht. Helaas kan ik Dune2000 nergenst *kuch* kopen.
pi_29521073
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 14:19 schreef krozz56 het volgende:

[..]
Helaas kan ik Dune2000 nergenst *kuch* kopen.
Ga jij voor 99 cent de moeite nemen om het te downloaden?
Linkje naar de freerecordshop

edit: alleen tijdelijk niet leverbaar. Dat tijdelijk zal wel heel lang zijn, want ik kan me niet voorstellen dat deze nog gedrukt worden. Misschien ergens in een aanbiedingbak.
pi_29521168
Nog te koop bij GameShop volgens mij, in Den Haga
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_29522238
Tja maar fietsen naar denhaag is ook niet alles hé
Just say hi!
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 21:32:40 #23
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_29525976
Heb het idee dat het nog wel even kan duren voordat RA 3 verschijnt aangezien niets op de E3 te zien was. Een deel van de oorspronkelijke team is begonnen met een nieuw bedrijf en werkt aan een Star Wars game.

Ondertussen staat C&C 3 in de koelkast, dat is bekend gemaakt door de concept artists die een tijd geleden eraan werkten (beetje zoeken zijn zelfs filmpjes ervan te vinden). RA3 werd onofficieel bekendgemaakt door EA eind 2004. Battle for Middle-Earth 2 staat gepland voor begin 2006, welke voor 50% af is. Ik hoop dat RA3 voor BfME uitkomt, maar dat lijkt onwaarschijnlijk.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  woensdag 10 augustus 2005 @ 08:51:56 #24
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_29534727
Emperor battle for dune was ook wel een aardige game. Alleen de tussenfilmpjes zogen echt zwaar.

ik vind RA2 ook de beste game uit het C&C universum (om maar eens met de woorden van EA te spreken)
Gewoon gaaf opgezet, makkelijk te spelen maar met genoeg uitdaging en afwisseling dat het niet saai wordt. Generals is ook wel ok. Maar duurt niet lang genoeg. had binnen een mum van tijd het hele spel uitgespeeld.

Daarnaast heeft Generals geen Tanja
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_29535039
Act Of War was trouwens ook heel stoer, kort, maar wel kikke.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')