abonnement Unibet Coolblue
pi_29499502
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 09:18 schreef FuifDuif het volgende:
Tjonge jonge, wat heeft het nu voor zin om hier wat te lopen gisten.
Dat las ik
pi_29501009
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 09:16 schreef innovative het volgende:
Zit een klein verschil tussen, heeft te maken met concentraties en andere hulp- of werkzame stoffen.
Hartstikke bedankt, dan stuur ik hem van de week ook nog even langs de huisarts
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 00:44:52 #28
127278 Vatsyayana
Into the Kama Soetra
pi_29550769
Bij candida juist vrijen nadat ze een vaginale zetpil of zalf heeft ingebracht; wordt je automatisch meebehandeld. Zelfde zalf kun je ook gewoon mee smeren, of Aloë Vera gel mengen met een paar druppeltje Tea Tree Oil, ben je er ook zo vanaf, just in case you have it
pi_29554160
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 00:44 schreef Vatsyayana het volgende:
Bij candida juist vrijen nadat ze een vaginale zetpil of zalf heeft ingebracht; wordt je automatisch meebehandeld. Zelfde zalf kun je ook gewoon mee smeren, of Aloë Vera gel mengen met een paar druppeltje Tea Tree Oil, ben je er ook zo vanaf, just in case you have it
Uh, ten eerste krijgt een vrouw niet altijd een vaginale behandeling, maar wil een tablet fluconazol, die oraal wordt toegediend, ook nog wel eens helpen. Wordt je niet meebehandeld.

Daarnaast is het zo dat de zalf die voor vrouwen wordt gebruikt, niet geschikt is voor de behandeling van mannen (zie ook een post ergens hierboven), de samenstelling is anders. Die dus zelf gaan smeren is behoorlijk dom, om het zo te zeggen, en er van uit gaan dat jij meebehandeld wordt door te wippen slaat helemaal alles (om over de pijn bij het vrijen op zo'n moment nog niet te spreken).

Verder blijft het feit gewoon dat, wanneer je eigenwijs door gaat wippen, je elkaar blijft besmetten. Gewoon jezelf (laten) behandelen, tijdje droog staan of rubbers erbij pakken en daarna, helemaal schoon en genezen, weer opnieuw beginnen.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 15:23:37 #30
127278 Vatsyayana
Into the Kama Soetra
pi_29560792
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 09:13 schreef innovative het volgende:

[..]

Uh, ten eerste krijgt een vrouw niet altijd een vaginale behandeling, maar wil een tablet fluconazol, die oraal wordt toegediend, ook nog wel eens helpen. Wordt je niet meebehandeld.

Daarnaast is het zo dat de zalf die voor vrouwen wordt gebruikt, niet geschikt is voor de behandeling van mannen (zie ook een post ergens hierboven), de samenstelling is anders. Die dus zelf gaan smeren is behoorlijk dom, om het zo te zeggen, en er van uit gaan dat jij meebehandeld wordt door te wippen slaat helemaal alles (om over de pijn bij het vrijen op zo'n moment nog niet te spreken).

Verder blijft het feit gewoon dat, wanneer je eigenwijs door gaat wippen, je elkaar blijft besmetten. Gewoon jezelf (laten) behandelen, tijdje droog staan of rubbers erbij pakken en daarna, helemaal schoon en genezen, weer opnieuw beginnen.
Ik had het ook niet over orale therapie, inderdaad Diflucan werkt via de bloedstroom op de candida en daar heeft de man geen profijt van.

Verder zal ik mn huisarts het bericht doorgeven dat ie dom is was nl. zijn voorstel om te vrijen na het inbrengen van zetpil/zalf....
  donderdag 11 augustus 2005 @ 15:36:57 #31
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29561062
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 15:23 schreef Vatsyayana het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over orale therapie, inderdaad Diflucan werkt via de bloedstroom op de candida en daar heeft de man geen profijt van.

Verder zal ik mn huisarts het bericht doorgeven dat ie dom is was nl. zijn voorstel om te vrijen na het inbrengen van zetpil/zalf....
Afgezien daarvan, is het ook echt niet fijn om te sexen als je een schimmelinfectie hebt... Auw...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29562862
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 15:23 schreef Vatsyayana het volgende:
Verder zal ik mn huisarts het bericht doorgeven dat ie dom is was nl. zijn voorstel om te vrijen na het inbrengen van zetpil/zalf....
Letterlijk citaat van de huisarts na het voorschrijven van vaginale behandeling: "De stier zal wel een tijdje aan de teugel moeten. En regel ook even een zalfje voor 'm". Ook Zoeperzazke gaf aan dat ze het advies heeft gekregen dat het medicijn juist niet inwisselbaar is.

Om over de pijn inderdaad niet te spreken... Zowel bij hem als bij mij...
pi_29567743
ik heb inderdaad vandaag een zalfje voor hem gehaald. Die hoef je trouwens niet op recept te krijgen, mijn variant wel, dat is wel jammer.
En inderdaad, vrijen met een schimmelinfectie is echt het láátste wat je wilt, het doet al pijn zat. Als ik al bedenk hoe zeer mijn nuvaring mij irriteerde, hoef ik daar niet nog iets veel groters bij. gelukkig gaat t met mijn pijn/jeuk nu weer heel erg goed, maar ik wacht ngo even met gekke dingen voor alle zekerheid. Eerst mag hij lekker gezalfd hebben
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 11 augustus 2005 @ 21:53:49 #34
127278 Vatsyayana
Into the Kama Soetra
pi_29567806
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 17:52 schreef innovative het volgende:

[..]

Letterlijk citaat van de huisarts na het voorschrijven van vaginale behandeling: "De stier zal wel een tijdje aan de teugel moeten. En regel ook even een zalfje voor 'm". Ook Zoeperzazke gaf aan dat ze het advies heeft gekregen dat het medicijn juist niet inwisselbaar is.

Om over de pijn inderdaad niet te spreken... Zowel bij hem als bij mij...
Inderdaad typisch dat huisartsen tegengestelde adviezen geven...

Kan alleen maar zeggen dat het bij ons wel altijd gewerkt heeft.
Wat pijn betreft, heb gelukkig niet zo vaak een candida infectie, maar ik herken het al van de 1e kriebel en haal dan gelijk een kuurtje op. Bij mij komt het dus niet zover dat het echt pijn gaat doen. (weleens meegemaakt, maar dat dus nooit weer! aiai)
pi_29570615
nou ik weeet nou wel 1 ding ik krijg het liever niet
  donderdag 11 augustus 2005 @ 23:31:01 #36
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_29570659
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 23:29 schreef plopman het volgende:
nou ik weeet nou wel 1 ding ik krijg het liever niet
Zeker weten???
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_29689389
Ik had er helemaal geen last van, maar had het achteraf wel gekregen van mijn vriendin.. een zalfje 2 weken en je hebt niks meer, kun je je vriendin ook niet besmetten
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_29783472
Candida/ schimmelinfectie is niets ernstigs alleen wel vervelend. Het kan ontstaan na gebruik van antibiotica. Er zijn zalfjes voor, maar die kunnen pretty agressief zijn. Simpelere manier is een diflucan pilletje te halen (huisarts).
pi_29784417
Wel typisch dat je als vrouw eenmalig zo'n capsule inbrengt terwijl een man 2-3 weken dagelijks moet gaan lopen smeren

*been there done that*
pi_29784693
nee geen capsule die je inbrengt..... diflucan is een pil die je oraal inneemt -> dus met een slok water.

vaginale capsules zijn er ook,... maar die lossen op in een soort van zalfsubstantie en daarbij zijn de bijwerkingen zo dat je gek kunt worden van de jeuk. Niet bij iedereen, maar hey het is wel mogelijk
pi_29795947
Een schimmelinfectie is in principe geen SOA en niet overdraagbaar. Candida albicans is een schimmel die bij bijna alle vrouwen op het lichaam "natuurlijk" voorkomt, en steekt de kop op bij verminderde weerstand.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:01:28 #42
121745 Gauge
God does not play dice
pi_29797130
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 15:02 schreef lambrusco_bianco het volgende:
Candida/ schimmelinfectie is niets ernstigs alleen wel vervelend. Het kan ontstaan na gebruik van antibiotica. Er zijn zalfjes voor, maar die kunnen pretty agressief zijn. Simpelere manier is een diflucan pilletje te halen (huisarts).
Ja, was na een heftige antibiotica kuur.

Maar ik ben naar de dokter geweest om het een en ander te vragen en ik heb het niet... Nee ik heb het niet moeten tonen en ik heb een aantal weken van niks last dus...
pi_29800834
http://x1.putfile.com/8/21709253941.jpg


Die pizza ziet er lekker uit...

[ Bericht 24% gewijzigd door Aventura op 20-08-2005 02:32:49 (even een urltje van gemaakt) ]
pi_29805244
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 23:01 schreef Gauge het volgende:

[..]

Ja, was na een heftige antibiotica kuur.

Maar ik ben naar de dokter geweest om het een en ander te vragen en ik heb het niet... Nee ik heb het niet moeten tonen en ik heb een aantal weken van niks last dus...
Bij mannen hoef je een schimmelinfectie niet te zien, en er geen last van hebben... maar je kan toch de drager zijn van de schimmel.
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 22:31 schreef laurns het volgende:
Een schimmelinfectie is in principe geen SOA en niet overdraagbaar. Candida albicans is een schimmel die bij bijna alle vrouwen op het lichaam "natuurlijk" voorkomt, en steekt de kop op bij verminderde weerstand.
LOL verklaar dan even het volgende:
Meisje is behandeld met duflucan en klachten zijn weg... Jongen kan dan weer opnieuw de schimmelinfectie teruggeven. Kortom je partner moet ook behandeld worden.
Schimmelinfectie kan vervelend zijn om vanaf te komen.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 12:23:44 #45
121745 Gauge
God does not play dice
pi_29807697
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:51 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

Bij mannen hoef je een schimmelinfectie niet te zien, en er geen last van hebben... maar je kan toch de drager zijn van de schimmel.
[..]

LOL verklaar dan even het volgende:
Meisje is behandeld met duflucan en klachten zijn weg... Jongen kan dan weer opnieuw de schimmelinfectie teruggeven. Kortom je partner moet ook behandeld worden.
Schimmelinfectie kan vervelend zijn om vanaf te komen. ah
Daar heb je wel gelijk in dat eerste. Maar een schimmel wordt toch niet gezien als een SOA maar het is wel op die manier overdraagbaar maar ook door vele andere dingen, zo kan je griep ook een SOA noemen natuurlijk.
De behandeling is redelijk eenvoudig. (maar zij heeft het gekregen na een stevig antibioticakuur, lijkt me niet dat ik dan de drager ben dokter vond het dus niet nodig...)
pi_29811354
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 09:51 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

Bij mannen hoef je een schimmelinfectie niet te zien, en er geen last van hebben... maar je kan toch de drager zijn van de schimmel.
[..]

LOL verklaar dan even het volgende:
Meisje is behandeld met duflucan en klachten zijn weg... Jongen kan dan weer opnieuw de schimmelinfectie teruggeven. Kortom je partner moet ook behandeld worden.
Schimmelinfectie kan vervelend zijn om vanaf te komen.
quote:
Een behandeling van de partner vindt alleen plaats wanneer deze klachten heeft, bijvoorbeeld balanitis. In andere gevallen draagt het meebehandelen van de mannelijke partner niet bij aan de effectiviteit van de behandeling.
bron: cvzkompassen
Ik denk dat de jongen in jouw verhaal de candida niet terug geeft, maar het meisje het nog gewoon heeft.
??
pi_29815487
Dus een man/jongen heeft last van jeuk/rode huid/ en droge huid?

Hier heb ik namelijk ook wel eens last van....

Wat kan een man hiervoor halen/of kan ik zelf creme opsmeren?

De afscheiding/schimmel bij vrouwen, stinkt die ook?
pi_29815951
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 12:23 schreef Gauge het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in dat eerste. Maar een schimmel wordt toch niet gezien als een SOA maar het is wel op die manier overdraagbaar maar ook door vele andere dingen, zo kan je griep ook een SOA noemen natuurlijk.
De behandeling is redelijk eenvoudig. (maar zij heeft het gekregen na een stevig antibioticakuur, lijkt me niet dat ik dan de drager ben dokter vond het dus niet nodig...)
Je hebt me verkeerd begrepen... Ookal kreeg je vriendin de schimmelinfectie door een antibioticakuur, en jullie hebben onveilige sex gehad dan kan jij de schimmel nu ook hebben. In dat geval ben je ook een drager van de schimmel. Zelfs als van hem in eerste instantie hebt gekregen van haar. Jij bent de drager,... en zodra zij is behandeld en weer sex heeft met je kan ze hem terugkrijgen. Schimmelinfectie wordt niet tot soa's gerekend maar toch is sex wel de wijze om hem over te dragen.
pi_29816459
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 21:51 schreef zoeperzazke het volgende:
ik heb inderdaad vandaag een zalfje voor hem gehaald. Die hoef je trouwens niet op recept te krijgen, mijn variant wel, dat is wel jammer.
En inderdaad, vrijen met een schimmelinfectie is echt het láátste wat je wilt, het doet al pijn zat. Als ik al bedenk hoe zeer mijn nuvaring mij irriteerde, hoef ik daar niet nog iets veel groters bij. gelukkig gaat t met mijn pijn/jeuk nu weer heel erg goed, maar ik wacht ngo even met gekke dingen voor alle zekerheid. Eerst mag hij lekker gezalfd hebben
wat heb je gehaald en hoeveel kostte het?
pi_29821589
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:23 schreef lambrusco_bianco het volgende:

[..]

Je hebt me verkeerd begrepen... Ookal kreeg je vriendin de schimmelinfectie door een antibioticakuur, en jullie hebben onveilige sex gehad dan kan jij de schimmel nu ook hebben. In dat geval ben je ook een drager van de schimmel. Zelfs als van hem in eerste instantie hebt gekregen van haar. Jij bent de drager,... en zodra zij is behandeld en weer sex heeft met je kan ze hem terugkrijgen. Schimmelinfectie wordt niet tot soa's gerekend maar toch is sex wel de wijze om hem over te dragen.
De meerderheid van de mensen draagt de candida schimmel bij zich (90% ofzo, precies weet ik het niet). Doel van een antischimmel behandeling is dus niet het volledig uitroeien van de candida, maar meer het verkleinen van de populatie zodat het immuunsysteem van de persoon zelf de schimmel binnen de perken kan houden.
Waarom zou jij de partner dan ook laten behandelen als de partner gewoon normaal is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')