abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 22 april 2006 @ 20:14:51 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37193735
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 19:20 schreef search64 het volgende:
Jep.
Veel plezier geef maar een recentie hier !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:49:45 #152
24054 search64
Avec le grande
pi_37194834
Zal ik doen.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_37204291
Zeggen de (reggae) nummers Made A Mistake en Come Back Tomorrow iemand iets? Ik kreeg er gisteren mp3tjes van toegestuurd, het zou Peeping Toms moeten zijn maar die titels komen helemaal niet overeen met de echte cd tracklist. Dat het iets van Mike Patton is ben ik vrij zeker van....of is hier sprake van een verwarring omdat z'n stem er zoveel op lijkt (en dan die bandnaam)?

edit: het is toch een compleet andere band uit Madrid , ik heb een cd gevonden van The Peeping Toms uit 2001 waar die nummers opstaan.. http://mobydiskrecords.net/product_info.php?products_id=1710

Je weet ook nooit met hem hè....best jammer eigenlijk dat ie het niet is

[ Bericht 5% gewijzigd door saksia op 23-04-2006 05:17:47 ]
  Moderator zondag 23 april 2006 @ 05:20:27 #154
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37204413
Whehe het mike patton project is dus peeping tom en niet peeping toms Maar ik zag op de luisterpaal ook al een album staan dat peeping tom / peeping tom heette.

Als je benieuwd bent naar de echte peeping tom van patton dan moet je me maar even mailen ik heb wel een linkje waar je het album kunt downen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_37204448
je moet voor de lol maar eens die 2 nummers downloaden, dat ik daar ingetrapt ben! Gisteravond nog de hele avond om zitten lachen, is het 'm niet eens
  dinsdag 25 april 2006 @ 13:39:14 #156
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37277813
quote:
Op zondag 23 april 2006 05:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Whehe het mike patton project is dus peeping tom en niet peeping toms Maar ik zag op de luisterpaal ook al een album staan dat peeping tom / peeping tom heette.
Ik kreeg gisteren ook de tip om 'm in de luisterpaal te luisteren, maar dat was inderdaad iets anders.

Inmiddels heb ik de cd wel en ik vind het erg gaaf klinken.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:01:23 #157
24054 search64
Avec le grande
pi_37280390
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Veel plezier geef maar een recentie hier !
Alhier een korte recensie;

HET WAS SUPERVET!

In 2 uur waren we vanuit Delft in Brussel gearriveerd waar we gratis in het centrum konden parkeren, aangezien het zondag was. Ideaal dus. Nadat we een shoarmatent hadden weten te vinden in de buurt van de Ancienne Belgique, waar al enkele tientallen hippie's en anderssoortig stinkend en behaard volk verzameld was voor het concert, begaven we ons met een volle maag het nette etablissement in. Van binnen was de AB strak en weinig sfeervol, en qua grootte vergelijkbaar met de 013. De zaal had net als paradiso aan de zijkanten balustrades van waaraf later op de avond de dronken kutbelgen dingen konden schreeuwen richting muzikanten (hierover later meer) en achterin was een verhoogde tribune. Voorprogramma was de voor mij nog onbekende Italiaanse band Zu, die met de aparte combinatie van drums, bas en grote sax (alt, weet ik veel, gewoon zunne grote) aparte maar wel gave klankexplosies neer wisten te zetten. Hier dus maar een cd'tje van aangeschaft. Na drie kwartier verliet het trio de buhne en reeds een kwartier later kwamen de 6 mannen van fantomas en de melvins het podium op. Ik zou de precieze setlist niet meer op kunnen noemen, maar ze begonnen iig met Sacrifice van de Melvins (van Lysol), om daarna redelijk de lijst van Millenium Monsterworks af te werken, met het verschil dat ze ook van Suspended Animation speelden. Een uur lang duurde dit perfect uitgevoerde spektakel dat bij te lange stiltes door irritante eikels werd beticht van oplichterij, want: "we didn't pay 25 euro's for silence". Dat klopt ook, want de kaartjes waren alles bij elkaar 23 euro, maar goed. Om heel eerlijk te zijn vond ik de nummers van de Melvins gaver om live te horen dan die van Fantomas, maar die had ik dan ook al live gezien. Na een uur verlieten ze het podium om nog een toegift te geven met Spider Baby. Daarna was het uit met de pret en gingen ik en mijn compagnon op zoek naar de auto in het doolhof dat Brussel heet. Dit had ik niet willen missen, dus jullie zijn allemaal stom dat je er niet bij was.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 25 april 2006 @ 15:07:16 #158
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37280574
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 15:01 schreef search64 het volgende:
Voorprogramma was de voor mij nog onbekende Italiaanse band Zu
Bands met shirts met de opdruk "Tom Araya is our Elvis" zijn per definitie tof.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_37341222
Moet zeggen dat ik na een tijdje 'Patton-moe' geweest te zijn ik die Peeping Tom plaat erg prettig vind klinken.
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:25:06 #160
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37714334
quote:
Op zondag 23 april 2006 05:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Whehe het mike patton project is dus peeping tom en niet peeping toms Maar ik zag op de luisterpaal ook al een album staan dat peeping tom / peeping tom heette.

Als je benieuwd bent naar de echte peeping tom van patton dan moet je me maar even mailen ik heb wel een linkje waar je het album kunt downen
Damn, hij is zo goed. Patton terug op zijn gebruikelijke kracht and than some.... Echt een fantastisch album tot nu toe. Deze gaat heel lang in m'n autoradio blijven hangen...

*Tevensch TVP*
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_37717299
Peeping Tom klinkt goed wat ik er tot nu toe van binnengehaald heb. Bij Mojo heb ik het gevoel dat ik naar FNM zit te luisteren. En nog geen reggae/ska nummer ala The Peeping Toms gehoord, wat een verschil zeg
  woensdag 10 mei 2006 @ 20:34:37 #162
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_37717547
Heb Peeping Tom nog steeds niet gehoord. Komt denk ik omdat ik na al die middelmatige Patton releases van de afgelopen jaren een beetje verwacht dat ik er weinig aan vind. Maar goed, zal vanavond eens wat luisteren, als het wel tof is wil ik het niet missen.
  Moderator woensdag 10 mei 2006 @ 20:35:51 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37717584
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:34 schreef Summoner het volgende:
Heb Peeping Tom nog steeds niet gehoord. Komt denk ik omdat ik na al die middelmatige Patton releases van de afgelopen jaren een beetje verwacht dat ik er weinig aan vind. Maar goed, zal vanavond eens wat luisteren, als het wel tof is wil ik het niet missen.
Welke releases vind je allemaal middelmatig ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:08:24 #164
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_37718621
"Delirium Cordia", de tweede Tomahawk plaat, General Patton & The X-Ecutioners vond ik wel aardig maar niet bijzonder boeiend, en "Suspended Animation" viel me ook behoorlijk tegen. Terwijl ik die eerste twee Fantômas platen nog wel zo tof vond (en vind).

Als we verder terug in de tijd gaan moet ik "Adult Themes For Voice" ook vermelden. Ik hoop ooit nog weer eens zo enthousiast te zijn over een Patton project zoals toen "The Director´s Cut" verscheen.
  Moderator woensdag 10 mei 2006 @ 21:17:14 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37718965
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:08 schreef Summoner het volgende:
"Delirium Cordia", de tweede Tomahawk plaat, General Patton & The X-Ecutioners vond ik wel aardig maar niet bijzonder boeiend, en "Suspended Animation" viel me ook behoorlijk tegen. Terwijl ik die eerste twee Fantômas platen nog wel zo tof vond (en vind).

Als we verder terug in de tijd gaan moet ik "Adult Themes For Voice" ook vermelden. Ik hoop ooit nog weer eens zo enthousiast te zijn over een Patton project zoals toen "The Director´s Cut" verscheen.
Ik moet zeggen dat ,hoewel ik eerst sceptisch was, ik patton&kaada's romances geweldig vind. Die laatst fantômas vond ik ook erg leuk omdat hij wat losser lijkt dan de andere. Verder moet ik zeggen dat ik peeping tom wel leuk maar niet heel erg geweldig vind. Ook wel raar dat de gelekte demo's er dus wel inzitten... terwijl die dus al 6 jaar rondzweven het lijkt me een project dat iets te lang gebroeid heeft. Ik ben trouwens erg benieuwd naar de derde tomahawk plaat en de 2de tomahawk vond ik beter dan de eerste. Maarja Ik blijf patton toch erg intressante spullen uitbrengen Ik ben naast mss zorn en consorten weinig artiesten tegen gekomen die zo divers zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:40:20 #166
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_37719771
Oh ja, die plaat met Kaada was er ook nog. Die is helemaal aan mij voorbijgegaan. Zal hem dan ook maar eens checken, als je het zo goed vindt.

"Suspended Animation" viel me tegen omdat er zoveel buzz (pun!) over was en er zo gehamerd werd op het cartoon-karakter van de plaat. Ik had een soort mengelmoes van Carl Stalling en metal verwacht. Wat we kregen was een onevenwichtige plaat die het fragmentarische aspect van het debuutalbum combineerde met enkele cartoongeluiden. Maar ik heb er geen spijt van dat ik hem gekocht heb, want de calendar uitgave is spectaculair.
  woensdag 10 mei 2006 @ 21:54:23 #167
24054 search64
Avec le grande
pi_37720310
En die plaat van Eyvind Kang was ook heel fijn en die met de X-ecutioners ook, maar goed, ik vind nog steeds alles goed van em.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  Moderator woensdag 10 mei 2006 @ 22:33:53 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37721824
hij gaat als het goed is nog meer klasiek doen in italië geloof ik
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:34:24 #169
14505 OProg
A Life in Music
pi_37721842
Ik vond "Suspended Animation" wel grappig maar ik draai hem inderdaad amper. Meestal gewoon die andere Fantomas-albums. Hij is inderdaad iets onevenwichtig. General Patton & The X-Ecutioners vond ik niet echt boeiend. Die tweede Tomahawk draai ik echter wel met regelmaat en bevalt prima, net als die Kadaa & Patton.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:38:43 #170
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37721979
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 21:17 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ,hoewel ik eerst sceptisch was, ik patton&kaada's romances geweldig vind. Die laatst fantômas vond ik ook erg leuk omdat hij wat losser lijkt dan de andere. Verder moet ik zeggen dat ik peeping tom wel leuk maar niet heel erg geweldig vind. Ook wel raar dat de gelekte demo's er dus wel inzitten... terwijl die dus al 6 jaar rondzweven het lijkt me een project dat iets te lang gebroeid heeft. Ik ben trouwens erg benieuwd naar de derde tomahawk plaat en de 2de tomahawk vond ik beter dan de eerste. Maarja Ik blijf patton toch erg intressante spullen uitbrengen Ik ben naast mss zorn en consorten weinig artiesten tegen gekomen die zo divers zijn.
Is daar al een releasedatum van bekend, die derde CD van Tomahawk?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  Moderator woensdag 10 mei 2006 @ 22:39:55 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37722021
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:38 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]

Is daar al een releasedatum van bekend, die derde CD van Tomahawk?
Nee nog niet officieel, maar geruchten gaan over herfst 2006 ...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:54:21 #172
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37722549
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:34 schreef Summoner het volgende:
Heb Peeping Tom nog steeds niet gehoord. Komt denk ik omdat ik na al die middelmatige Patton releases van de afgelopen jaren een beetje verwacht dat ik er weinig aan vind. Maar goed, zal vanavond eens wat luisteren, als het wel tof is wil ik het niet missen.
Ik heb hem nu twee keer in totaliteit gehoord, en hij neigt naar mijn mening veel sterker naar Patton and The Executioners (hoewel veel uitgebalanceerder), het latere Faith no More genre (in sommige platen sterk terug te horen, vooral Mojo en We're not Alone) en zelfs wat van het popgeluid van Mr.Bungle - California, maar stukken minder geraffineerd en complex.

Wel vind ik dat er in erg veel nummers een grote nadruk gelegd wordt op de breakbeats en de diepe bassen. Had wat mij betreft iets afwisselender gemogen qua stijlen, maar het past wel in de sfeer van het album en geeft daarnaast het gevoel dat het echt een afgerond werk is, wat mij moeilijk te realiseren leek met die al jaren rondzwevende demo's.

Al met al zeker geen teleurstellend album na al die jaren, waarin het laatste Fantomas-werk voor mij altijd welkom was, maar uiteindelijk toch te experimenteel om dagelijks te beluisteren.

Patton

[ Bericht 1% gewijzigd door Dubbelzuurrr op 11-05-2006 00:25:54 ]
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  maandag 15 mei 2006 @ 16:12:22 #173
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_37847754
http://www.bbc.co.uk/radio1/maryannehobbs/

Een te streamen mix van Patton op BBC Breezeblock van 9 mei j.l., voor geïnteresseerden (weinig metalwerk in terug te vinden overigens).

Tracklist:

Tuesday 9 May

Dillinger Escape Plan & Mike Patton - 'Pig Latin' (Epitaph)
Skream - 'I (Loefah remix)' (Tempa)
Warrior Queen - 'More Than Money' (White)
The Early Man ft. Trevor Goodchilde - 'Scene' (Non Stop)

The Breezeblock Bomb
Burial - 'Southern Comfort' (Hyperdub)

Alex Smoke - 'Never Want To See You Again (Floor mix)' (Soma)
Yummy Bingham - 'Is It Good To You?' (White)

Headline DJ Set: Mike Patton
Odd Nosdam - 'Gun' (Anticon)
Dr. Doom - 'Mental Case' (Funky Ass Records)
Kid Koala - 'Fender Bender' (Ninja Tune)
Amon Tobin - 'Ruthless' (Ninja Tune)
Massive Attack - 'Angel' (Virgin)
Subtle - 'The Long Vein of the Law' (Lex Records)
Jel - 'Sweet Cream It' (White)
Melvins - 'Boris' (Ipecac)
Rahzel ft. Kenny Muhammad - 'The 4 Elements' (All City)
Tabla Beat Science - 'Tala Matrix' (Live from San Francisco)
Willie Bobo - 'Fried Neckbones & Some Home Fries (Dan the Automator remix)' (Verve Records)
Bebel Gilberto - 'Aganju' (Zirigniboom)
Dub Trio - 'Sick I'm Kid' (Reachout International Records)

DJ Distance - 'Traffic' (Planet Mu)
Faith SFX - 'Oh My God' (White)
Burial - 'Distance Lights' (Hyperdub)
Point B - 'In Time I Will' (SCSI)
Venetian Snares - 'P' (Planet Mu)
Headhunter - '7th Curse' (Ascension)
Fractures & Neptune - 'Burning Sun' (Subtle Audio)
Pola - 'Radis' (Commune Disc)
Dr. Octagon - 'Aliens (Subfocus remix)' (Casual Records)
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  Moderator maandag 15 mei 2006 @ 16:20:51 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_37848048
wat ik me trouwens afvraag waarom er otto van schirach data bij de ipecac calender staan (stonden) zou meneer een cdtje gaan afleveren op ipecac ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 15 mei 2006 @ 23:16:50 #175
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_37862949
Yep, er komt een cd van Otto op Ipecac. Al een tijdje geleden gelezen, ergens...

SC3 heeft trouwens een cover gedaan voor een Otto tribute album.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')