abonnement Unibet Coolblue
pi_29427484
Hoi

Omdat ik me in de vakantie altijd verveel wou ik eigenlijk een stripverhaal maken. Momenteel heb ik een paar tekeningen af om te kijken of het wel leuk is om door te gaan maar ik wou vragen hoe men het beste een online stripverhaal kan maken aangzien ik daar weinig ervaring mee heb.

thnx
pi_29427554
Je tekent wat en dan ga je ze uploaden, hoe anders?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_29427593
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:49 schreef S-Two het volgende:
Je tekent wat en dan ga je ze uploaden, hoe anders?
verhaallijn enzo, en nog bezig met andere characters bedenken, tis geen solo verhaal
pi_29427606
samples
Jupiler is goed
pi_29427627
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:52 schreef Aurelium het volgende:
samples
nee ik ga geen lelijke tekening uploaden sta dan voorschut
pi_29427742
Kijk eens op http://www.stripster.nl daar kun je voorbeelden vinden van andere online strips, en al sje daar deze vraag op het forum stelt, zul je denk ik wat gerichtere antwoorden krijgen
pi_29427879
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:00 schreef Alexxxxx het volgende:
Kijk eens op http://www.stripster.nl daar kun je voorbeelden vinden van andere online strips, en al sje daar deze vraag op het forum stelt, zul je denk ik wat gerichtere antwoorden krijgen
leuke link maar niet echt mijne style alleen maar van die "vrolijke" tekeningen
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:53 schreef ARKON het volgende:

[..]

nee ik ga geen lelijke tekening uploaden sta dan voorschut
hm, eigenlijk is het nog niet eens zo slecht idee om wat te laten zien, upload wel wat. nog niet helemaal klaar maar reacties wordt gewaardeerd
pi_29427937
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:10 schreef ARKON het volgende:

[..]

leuke link maar niet echt mijne style alleen maar van die "vrolijke" tekeningen
[..]

hm, eigenlijk is het nog niet eens zo slecht idee om wat te laten zien, upload wel wat. nog niet helemaal klaar maar reacties wordt gewaardeerd
Niet jou stijl? Daar staan alle nederlandse striptekenaars bij elkaar
pi_29428027
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:14 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Niet jou stijl? Daar staan alle nederlandse striptekenaars bij elkaar
(ben spleetoog ) , maar een voorbeeld dan maar
het niet af en ben ook niet van plan om het af te maken. haal me tekening zo weer weg lach maar

edit//

img code verkeerd
pi_29428208
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:20 schreef ARKON het volgende:

[..]

(ben spleetoog ) , maar een voorbeeld dan maar
[afbeelding] het niet af en ben ook niet van plan om het af te maken. haal me tekening zo weer weg lach maar

edit//

img code verkeerd
Het ziet er niet slecht uit, maar het mist details.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_29428251
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:20 schreef ARKON het volgende:

[..]

(ben spleetoog ) , maar een voorbeeld dan maar
[afbeelding] het niet af en ben ook niet van plan om het af te maken. haal me tekening zo weer weg lach maar

edit//

img code verkeerd
Mijn verloofde tekent ook manga, stata er ook tussen. Als je maar goed zoekt zul je ook daar Manga vinden

google eens op manon Yapari, je zult haar misschien inspirerend vinden.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 19:56:00 #12
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29428656
manga is mooi om te tekenen, maar ik denk dat het gedetailleerd is om echt pagina lange verhalen ervan te maken.
:')
pi_29430855
ok tekenggn weggehaald, en ik kan ook weer verder. Hheb al wat leuke ideeen
pi_29433717
[update]

is dit meer detail?


[vooruitgang]: heb al wat meer tekeningen gemaakt en verhaal bedacht, (standaard superkrachten mecha monster verhaal maargoed die tekening hierboven moet goed zijn om als "hoofdpersonage" te figureren toch? uiteraard wapens, achtergrond enz komen er nog later bij.

Als je die tekening lelijk vindt vooral zeggen wat je eraan mist zodat ik weet wat ik verkeerd doe. thnx!
pi_29435020
mooi getekend!
ik mis alleen een voet, of zie ik dat verkeerd?

[ Bericht 24% gewijzigd door crossover op 05-08-2005 01:07:37 ]
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_29435141
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:01 schreef crossover het volgende:
mooi getekend!
ik mis alleen een voet, of zie ik dat verkeerd?
ja heb em niet helemaal afgemaakt, ben namelijk lui
pi_29435232
wow, jij kunt ckers mooi tekenen...
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:20:38 #18
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29435418
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:08 schreef ARKON het volgende:

[..]

ja heb em niet helemaal afgemaakt, ben namelijk lui
en zometeen moet je hele pagina's volmaken
ik tekende als kind vaak strips, zelfs hele boeken vol met cow & chicken, de smurven enz. en ik heb ooit eens geprobeerd een strip te maken in manga stijl toen ik een jaar of 13 was. maar ik kwam niet zo ver, veel te veel tekenwerk.

ik waarschuw je alleen
:')
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:34:01 #19
113852 CrazyVorteX
Opeens heb je het
pi_29435726
Mooi getekend alleen ben jij volgens mij 1 van de vele mensen die geen handen kan tekenen...
''Being bad feels pretty good, huh?''
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:36:46 #20
37221 Ceriel
Rustig aan, hoor.
pi_29435791
Mooi getekend, absoluut!
Maar het detail zit 'm naar mijn mening in 't feit dat je het karakter een gezicht dient te geven, zodat je 't wat persoonlijker maakt. Nu zie ik een zeer mooi getekend iets zonder enkele uitstraling.
Dus mijn tip luidt: Geef 't een gezicht zodat het emotie krijgt.
Succes ermee!
Every Not Is Truething
pi_29435803
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

en zometeen moet je hele pagina's volmaken
ik tekende als kind vaak strips, zelfs hele boeken vol met cow & chicken, de smurven enz. en ik heb ooit eens geprobeerd een strip te maken in manga stijl toen ik een jaar of 13 was. maar ik kwam niet zo ver, veel te veel tekenwerk.

ik waarschuw je alleen
ik weet dat het veel tekenwerk is, ik ga geen 40+ pagina strip maken mijn verhaal is heel basic namelijk:

mecha 1 land op aarde, schiet mensen dood, mecha 2 + hulpje red de wereld, beetje vechten, laser beams op elkaar schieten enz, kapot max 15 pagina's dus uiteindelijk moet het wel lukken. ben al druk bezig om mecha 2 te bedenken enz maargoed verder nog dingen dat me tekening mist? behalve die been zo niet dan pleur ik die tekening offline want heb geen zin dat mensen naar me tekeningen kijken

ps. kan zijn dat me zinsopbouw niet 100% correct is, moe enzo
pi_29435839
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:34 schreef CrazyVorteX het volgende:
Mooi getekend alleen ben jij volgens mij 1 van de vele mensen die geen handen kan tekenen...
ja handen afgeraffelt ik ga dat wel goed maken hoor
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:43:06 #23
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_29435945
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 01:37 schreef ARKON het volgende:

[..]

ik weet dat het veel tekenwerk is, ik ga geen 40+ pagina strip maken mijn verhaal is heel basic namelijk:

mecha 1 land op aarde, schiet mensen dood, mecha 2 + hulpje red de wereld, beetje vechten, laser beams op elkaar schieten enz, kapot max 15 pagina's dus uiteindelijk moet het wel lukken. ben al druk bezig om mecha 2 te bedenken enz maargoed verder nog dingen dat me tekening mist? behalve die been zo niet dan pleur ik die tekening offline want heb geen zin dat mensen naar me tekeningen kijken

ps. kan zijn dat me zinsopbouw niet 100% correct is, moe enzo
is dit mecha 1 of 2?

iig, als dit degene is die de wereld molt moetie in iedergeval een gemene grijns op zijn gezicht hebben zoals . en een wat duidelijkere emotie, zoals al is gezegt.

en dan moet de "goede" mecha meer een sirieuze ik-ga-de-wereld-redden-van-zijn-ondergang-maar-mag-geen-fouten-maken blik in zijn ogen hebben.
:')
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 01:48:37 #24
3767 Herald
Come get some
pi_29436070
ik heb ooit twee strips gemaakt met Patch toen we 16/17 waren. Het waren stripverhalen van Silver Bullet en van Jaws. Ik had de tekeningen gemaakt en Patch 'inkte' het met fijnschrijver. In eerste instantie schrok ik (beide keren) toen ik mijn potloodversie terug kreeg met Patch inktwerk. Ik was meer van het serieuze werk en hij van de komische stijl. Nu lig ik eigenljk constant dubbel om Patch zijn werk. Aangezien mijn tekenstijl van 10 jaar terug echt beroerd was, heeft zijn inktversie het beste van de twee strips gemaakt.

Patch
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_29436075
zo'n hoofd?

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')