abonnement Unibet Coolblue
pi_29373775
Afgelopen week heb ik de volgende (nieuwe) harde schijf gekocht:Seagate HDD IDE 200GB 8m 7200rpm als 2e harde schijf

hdd erin gezet en windows herkende de hdd niet =(
(eigenlijk best raar: als ik de hdd van mijn moeder in mijn pc doe herkend ie hem wel meteen)

Maargoed, opnieuw windows zetten dan maar ------> in de windows xp 32 bit herkende die de hdd wel, maar slechts 136 gb van de hdd
Winkel opgebeld, en volgens hun kan windows xp niet meer dan dit zien, en moet dit dmv partitionmanager in dos gebeuren.
Maar ik had een ander idee---> heb eerst windows op mijn 120 gig gezet (waar ik vandaag achterkwam dat ik die op slave had staan --> niet handig windows op slave hdd).
vervolgens heb ik via de Win x64 CDrom de partitie voor de 200 gig ingesteld --> hij herkende 190,3 gb oid... dus ik blij.....

Maar vandaag keek ik in een map op de 200 gig hdd, en opeens was die map leeg (erg klote stond ontzettend veel in), ik snel rebooten en windows wou niet meer opstarten
stond iets als: Could not run the operation system
ik heb toen de 120 gig er alleen in gedaan (master) en toen kreeg ik ook weer een foutmelding
iets in de richting van: could not boot from device, please insert a boot device.
later 200 gig als slave erbij gedaan---> deed het nog steeds niet.
Ik heb nu windows x64 er maar opgezet, en toen kwam het kloterigste total space: 190,3 gb free space 190,3 gb
Ofwel alles was opeens weg?
Grrr...
windows op de 120 gig gezet en als ik in windows naar de 200 gig wil in deze computer krijg ik:
"The disk in drive D is not formatted Do you want to format it now?" (NEEE GRR ik wil mijn data terug :'( )
In cmd krijg ik wanneer ik "D:" invul:
"The volume does not contain a recognized file system.
Please make sure that all required file system drivers are loaded and that the volume
is not corrupted"


Hulp plz :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door MmadviewW op 02-08-2005 22:50:06 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_29374218
maar slechts 136 mb van de hdd > moet 136 GB zijn neem ik aan?
pi_29374396
up 2 date drivers van je moederboard?
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_29374543
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 22:40 schreef Burbo het volgende:
maar slechts 136 mb van de hdd > moet 136 GB zijn neem ik aan?
jah gb's
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_29375264
Misschien kan PC Inspector Filerecovery je helpen.
Website: http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm
Download: http://download.pcinspector.de/pci_filerecovery.exe
pi_29375391
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:06 schreef foo-fighter het volgende:
Misschien kan PC Inspector Filerecovery je helpen.
Website: http://www.pcinspector.de/file_recovery/uk/welcome.htm
Download: http://download.pcinspector.de/pci_filerecovery.exe
tnx, ik ga het even proberen
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_29375818
of je installeert Service Pack 1 / 2 van Windows XP.. dan kan windows grotere harde schijven aan en heb je geen limiet van 136 GB
pi_29376107
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:19 schreef SirSimon het volgende:
of je installeert Service Pack 1 / 2 van Windows XP.. dan kan windows grotere harde schijven aan en heb je geen limiet van 136 GB
ik draai nu op win x64 die herkend wel 190 gb,

btw screen van error in PC inspector:

http://xs.to/xs.php?f=pcinspectorerror.JPG&h=xs40&d=05312

en:

http://xs.to/xs.php?f=error2pcinspector.JPG&h=xs40&d=05312
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_29376545
HDD formatted, en weet iemand een progje om de hdd te testen op bad clusters enz (niet windows zelf)
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_29376579
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:26 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

ik draai nu op win x64 die herkend wel 190 gb,

btw screen van error in PC inspector:

http://xs.to/xs.php?f=pcinspectorerror.JPG&h=xs40&d=05312

en:

http://xs.to/xs.php?f=error2pcinspector.JPG&h=xs40&d=05312
ja klopt.. ik had het ook over windows xp 32
pi_29376647
quote:
Op dinsdag 2 augustus 2005 23:36 schreef MmadviewW het volgende:
HDD formatted, en weet iemand een progje om de hdd te testen op bad clusters enz (niet windows zelf)
Heeft Seagate niet een tooltje ala Maxtor (powermax)?
pi_29385550
SeaTools Online Complete Surface Scan
Started at 1:11:27 AM on 7/3/2005.

Scanning drive: Primary IDE Channel : ST3200822A
Serial Number: 4LJ18R0C 4LJ18R0C
Capacity: 200.05 GB
Scan complete. No errors were found.


-----------------------------------------------------------------------

[ Bericht 13% gewijzigd door MmadviewW op 03-08-2005 11:38:04 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_29386195
net scandisk gedraait:

Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:18:32 #14
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_29389485
Wat voor moederbord heb je?
Als dat al een iets ouder geval is kan die vast geen 200 GB aan, bios-update wil er wel eens voor zorgen dat hij meer herkent.
Ik dit zelf ook eens gehad, en toen wou Windows ook alles gaan formateren, gewoon in een pc hangen die het wel aan kan, en zo alle data eraf halen.
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
pi_29389801
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:18 schreef MrAli het volgende:
Wat voor moederbord heb je?
Als dat al een iets ouder geval is kan die vast geen 200 GB aan, bios-update wil er wel eens voor zorgen dat hij meer herkent.
Ik dit zelf ook eens gehad, en toen wou Windows ook alles gaan formateren, gewoon in een pc hangen die het wel aan kan, en zo alle data eraf halen.
auss a8vdeluxe met de (bijna) nieuwste bios---> zou het probleem niet moeten zijn

btw:

kan ik nu gewoon (veilig) de hdd gebruiken -> heb Tweakersfaq gebruikt en dmv van testdisk "gesaved".

Kan het niet zijn dat die windows 32 bit gewoon maar 130 gb ondersteunde en toen de ruimte op de hdd nog maar 70 gb was (heb ik toen alle data weg was even gecheckt) en 190-130= 70 gb
Zou dat het zijn?

Windows x64 die zou dus geen problemen moeten geven?
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:35:44 #16
98665 MrAli
A.K.A. 'Immortal Ali'
pi_29390053
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:28 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

auss a8vdeluxe met de (bijna) nieuwste bios---> zou het probleem niet moeten zijn

btw:

kan ik nu gewoon (veilig) de hdd gebruiken -> heb Tweakersfaq gebruikt en dmv van testdisk "gesaved".

Kan het niet zijn dat die windows 32 bit gewoon maar 130 gb ondersteunde en toen de ruimte op de hdd nog maar 70 gb was (heb ik toen alle data weg was even gecheckt) en 190-130= 70 gb
Zou dat het zijn?

Windows x64 die zou dus geen problemen moeten geven?
Windows heeft volgens mij geen limiet aan harde schijven, een zeker niet onder de 200 GB. (Een maat van me heeft er ook meedere van 200 in hangen, dus dat kan het probleem niet zijn, en dat is Win XP 32 bit.)

Besides, 190 - 130 = 60.

En het moederbord zou geen problemen moeten geven idd, zo op het eerste gezicht.
# "Een niet opgeruimde kamer en bureau vol troep is het kenmerk van een genie!"
# "Winnen is belangrijker dan meedoen!"
# "Alles wat niet mag is leuk om wel te doen!"
# Hendrik Johannes Cruijff
pi_29390463
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 13:35 schreef MrAli het volgende:

[..]

Windows heeft volgens mij geen limiet aan harde schijven, een zeker niet onder de 200 GB. (Een maat van me heeft er ook meedere van 200 in hangen, dus dat kan het probleem niet zijn, en dat is Win XP 32 bit.)

Besides, 190 - 130 = 60.

En het moederbord zou geen problemen moeten geven idd, zo op het eerste gezicht.
hehe, ik ben ook lekker wakker, maarm wat kan ik het beste doen?

De tests zeggen dat er nix met de hdd aan de hand is ...

mss moet ik dit nog een keer doen:

"Plotseling lege schijven/partities: je zou eerst kunnen proberen om de MBR (Master Boot Record) te herstellen. Met een beschadigde MBR kan een schijf zich als leeg voordoen. Oplossing voor 9X/Me: start op met de setupfloppy en voer de commando fdisk /mbr in. Oplossing voor NT/2K/XP: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixmbr commando in. Bij een kapotte bootmenu in NT/2K/XP waardoor je Windows niet meer kunt opstarten: duik via de SetupCD de Recovery Console in en voer de fixboot commando in. Een NTFS partitie kan zich ook als leeg voordoen of ontoegankelijk zijn met een beschadigde MFT (Master File Table). Deze kun je herstellen met CHKDSK X: /F (waarbij X: voor de schijfletter staat). Datzelfde doe je bij FAT32 met Scandisk. Soms wil het ook weleens helpen als je de schijf in een ander systeem hangt. Mocht dat allemaal op niks uitlopen, dan zou je Testdisk kunnen proberen. Als dit tooltje de partities terugvindt, dan hoef je enkel op "save" te drukken en rebooten. Met MBRWork en ptedit (zit in PartitionMagic pakket) kun je de partitie-instellingen handmatig aanpassen en dat kan handig zijn wanneer de datarecoverytooltjes niks met de partitie kunnen doen.
"
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_29390615
ik ga mijn hele harde schijf even vol zetten (gewoon een map tientallen keren kopieren) kijken of hij dan weer crasht
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_29395888
nieuwe screen scandisk:

[ Bericht 35% gewijzigd door MmadviewW op 03-08-2005 16:41:56 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_30773310
kick; nu ander halve maand later heb ik al een aantal weken last van een steeds terugkomend irritant getik (geratel) van de harde schijf.... Soms (zoals net) piept : Tuut hij ook ..
Wat kan dit betekenen: defecte hdd?

btw aantal dagen wou ik iets laden op de hdd (map openen) en ik kreeg windows scherm dat er een write error was, en vervolgens stond de hdd niet meer bij deze computer (gebruik de 200gb als 2e hdd) na reset was ie er wel weer...
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  woensdag 21 september 2005 @ 10:03:34 #21
107652 Quincy5
Back to the future
pi_30783373
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 22:22 schreef MmadviewW het volgende:
kick; nu ander halve maand later heb ik al een aantal weken last van een steeds terugkomend irritant getik (geratel) van de harde schijf.... Soms (zoals net) piept : Tuut hij ook ..
Wat kan dit betekenen: defecte hdd?

btw aantal dagen wou ik iets laden op de hdd (map openen) en ik kreeg windows scherm dat er een write error was, en vervolgens stond de hdd niet meer bij deze computer (gebruik de 200gb als 2e hdd) na reset was ie er wel weer...
Dat klinkt inderdaad als een hdd die aan het overlijden is. Als er nog iets belangrijks op staat, meteen backup maken. Test de hdd met een tooltje van Seagate en als die problemen vindt gebruik maken van de garantie.
www.bttf.com
I hate mornings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')