Als ik jou was, was ik niet geboren!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:35 schreef birdsong het volgende:
Als ik jou was had ik een Renault gekocht!!
ja een scenic of nietquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:35 schreef birdsong het volgende:
Als ik jou was had ik een Renault gekocht!!
toch niets mis mee?? rij nu dan wel megane, maar heb jaren plezier van scenic gehad en nooit geen problemen gehad!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:52 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
ja een scenic of niet
volvo! 14.gif
gelukkig maar!!!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:46 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Als ik jou was, was ik niet geboren!!
Dus omdat jij geen problemen met een bepaalde auto hebt gehad moet iedereen maar auto's van dat merk gaan kopenquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:58 schreef birdsong het volgende:
[..]
toch niets mis mee?? rij nu dan wel megane, maar heb jaren plezier van scenic gehad en nooit geen problemen gehad!
sinds ik renault rijd, heb ik geen problemen meer met auto's. Heb nu al een mazda, nissan, honda, vw (allen jong!) 2 opels (nieuw!) gehad, maar alleen maar ellende. Nu al m'n 3e nieuwe renault en ik weet niet wat me overkomt!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:11 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Dus omdat jij geen problemen met een bepaalde auto hebt gehad moet iedereen maar auto's van dat merk gaan kopen
Juist!quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 21:41 schreef Mr_M het volgende:
Het zou ook een kwestie van afstellen van het schakelmechaniek kunnen zijn. Ik zou de garage even laten kijken, misschien valt het best mee.
Mjah, inderdaad, vond het ook al een vreemde... Van 5 naar 2 ipv 4 kan ik me nog in vinden... Maar als je van 5 in 3 terecht komt zou je eens moeten proberen de pook naar achteren te halen ipv naar voren te duwen... Zal denkik al een hoop helpen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 18:59 schreef Fwnk het volgende:
ehhhh
_-|
Die beweging, en je gaat nog steeds naar 3?
vaag...
Denk dat ze double clutch bedoelen, maar dat is met de komst van de gescynchroniseerde versnellingsbakken een beetje uit geraakt, voor normaal gebruik...quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:46 schreef Scalley het volgende:
Had vorige week even dat ik em ook ff niet in z´n 1 kreeg toen ik stilstond, na paar keer proberen ging ie wel.. moet iets zijn met die bak. Heb nooit problemen met dit soort dingen. Heb het meest Mazda gereden (626, 323F, ook es in een 323, 323GT, 626 coupé korte stukjes) nooit een probleem.
Maar wat zal hij (garage) bedoelen met een dubbele schakeling??
Ik heb dus ook een V40 1.8 16V uit 2000.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 09:57 schreef Eefske1986 het volgende:
Iets wat die in elk geval niet heeft, hij bedoelt gewoon dat als je schakelt van de ene naar de andere versnelling je niet direct kunt maar via de vrij moet, in mijn ervaring hebben juist veel japanse auto's dat jouw volvo heeft het in elk geval niet, die heeft een ander probleem, kan alle van de problemen zijn die hier genoemd worden, er is in elk geval wat versleten zo lijkt het, tandwiel lijkt me niet in elk geval (horen 2 miljoen kilometer mee te gaan normaal gesproken, iig veel langer dan de normale levensduur van de auto). Maar goed, laat er gewoon naar kijken zoals je afgesproken hebt, het hoort in elk geval niet zo.
edit: overigens, heb al in verschillende V40's gereden, waarvan een 1.8 16 klapper uit 2000, ze schakelen allemaal gewoon zoals het hoort, dus dat je niet eerst langs de vrij moet.
Geinig... Dan heb ik dus een unieke auto/Volvo. Nice to know!quote:edit: de achteruit is altijd ongesynchroniseerd.........
Tis een stangenstelsel.. Ik heb ook een S40 gehad, met ongeveer dezelfde klachten. Het enige wat je moet vervangen zijn de schakelbusjes, dan schakelt ie meteen een stuk strakker. Is opzich wel zelf te doen, maar je dealer doet het voor totaal 50 euro incl. materiaal en btw als t goed isquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:29 schreef Taxi het volgende:
Gewoon het schakelmechaniek laten afstellen, als die mogelijkheid daar is, tenminste. Doorgaans wel. Misschien wel wat onderdelen van het mechaniek versleten. Kan nooit een dure toestand worden imo.
Ik weet alleen niet of het een stangenstelsel of een kabelstelsel is.
zet hem maar eens in de achteruit(je hoeft niet eens te ontkoppelen, hij kraakt al als je hem in de achteruit zet terwijl je ontkoppeld hebt) terwijl je vooruit rijdt (met 5km/u oid, niet met 100 ), mooi gekraak he? Doe het nu andersom.... terwijl je achteruit rijdt in de 1 zetten, goh geen gekraak? gek is dat.quote:Op maandag 8 augustus 2005 02:01 schreef RPowa het volgende:
[..]
Geinig... Dan heb ik dus een unieke auto/Volvo. Nice to know!
Pffff, lul niet zo stom en kinderachtig joh. Mijn achteruit is gewoon gesynchroniseert, zoals bij elke "beetje-auto". Geen gekraak, niets. Gewoon rijdende lekker in zijn R prakken en gaan. Soepeltjes. Van zijn R weer in zijn 1 en de 250 paardjes kunnen weer trekken.quote:Op maandag 8 augustus 2005 13:55 schreef Eefske1986 het volgende:
[..]
zet hem maar eens in de achteruit(je hoeft niet eens te ontkoppelen, hij kraakt al als je hem in de achteruit zet terwijl je ontkoppeld hebt) terwijl je vooruit rijdt (met 5km/u oid, niet met 100 ), mooi gekraak he? Doe het nu andersom.... terwijl je achteruit rijdt in de 1 zetten, goh geen gekraak? gek is dat.
Nee, met 300 PK. http://uk.cars.yahoo.com/(...)o-v70-r-1003808.htmlquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een Volvo met 250 pk?
Ja, gewoon standaard he, oud 850'je, nog niet laten chippen. Komt er misschien nog wel een keertje van. Maar het is eigenlijk wel voldoende zo. Inhaalpotentieel is afdoende.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een Volvo met 250 pk?
Toch best wel moeilijk hé, dat lezenquote:Op woensdag 10 augustus 2005 01:31 schreef RPowa het volgende:
[..]
Pffff, lul niet zo stom en kinderachtig joh. Mijn achteruit is gewoon gesynchroniseert, zoals bij elke "beetje-auto". Geen gekraak, niets. Gewoon rijdende lekker in zijn R prakken en gaan. Soepeltjes. Van zijn R weer in zijn 1 en de 250 paardjes kunnen weer trekken.
Welterusten. Reageer dan gewoon niet, als je niet weet waar het over gaat.
Nog een keer dan, omdat je niet zo snel van begrip bent, je bent ook nog jong:quote:Op woensdag 10 augustus 2005 13:43 schreef Eefske1986 het volgende:
[..]
Toch best wel moeilijk hé, dat lezen
Mag jij mij uitleggen hoe jij twee tandwielen die allebei de andere kant op draaien wilt synchroniseren?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 16:22 schreef RPowa het volgende:
[..]
Nog een keer dan, omdat je niet zo snel van begrip bent, je bent ook nog jong:
Auto staat in zijn R, je gaat rijden, al rijdende prik je hem in "1", HEEEE, geen gekraak!
Auto staat in zijn "1", je gaat rijden, al rijdende prik je hem in zijn "R", HEEEEE, géén gekraak!
Naaaahhhh! Hoe kan dat nou? Zou er een gesynchroniseerde achteruit in zitten wellicht?! JAH! Die zit er in, wat kewl man! Kan je zowel van 1 naar R als wel van R naar 1 gewoon zomaar schakelen zonder stil te gaan staan!
Als ik het nog een keer moet zeggen moet je maar een gil geven hoor.
Heb jij nu een v70R of een v40?quote:Op woensdag 10 augustus 2005 08:59 schreef Scalley het volgende:
[..]
Nee, met 300 PK. http://uk.cars.yahoo.com/(...)o-v70-r-1003808.html
Eh jawelquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 17:07 schreef Pharell het volgende:
nou je scheurt zowiezo niet in zn 5 de snelweg op
Meest hevige vorm van een zwaktebod dat ik de laatste tijd heb meegemaakt. Tjongejongejonge, loop dan niet dingen te verkondigen die onzin zijn joh, of geef gewoon toe dat jij, ja zèlfs jij, ook wel eens een foutje kan maken of iets niet wist.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 00:24 schreef Eefske1986 het volgende:
nou, geleliciteerrd maar daar ging het hele topic niet over...
Zou kunnen hoor dat 'ie kapot is. Dan is 'ie echter wel al 246.000 kilometer lang kapot want zo reed 'ie ook de fabriek uit. Elke 850 die we hier hebben staan heeft trouwens zo'n publieke-vrouwen-versnellingsbak, kwetsbaar mechanisme, apparently...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 00:34 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mag jij mij uitleggen hoe jij twee tandwielen die allebei de andere kant op draaien wilt synchroniseren?
Volgens mij is je bak gewoon naar de hoeren...
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Versnellingsbakquote:Geschiedenis
De eerste handgeschakelde versnellingsbakken bewogen met een eenvoudig systeem de tandwielen rechtstreeks over spiegleuven in elkaar. Daar dit een zeer moeilijke manier van schakelen is (dubbel ontkoppelen bij opschakelen, en dubbel ontkoppelen met tussengas bij terugschakelen), is dit al snel verlaten en zocht men naar een oplossing om het iedere bestuurder gemakkelijker te maken de versnellingen te bedienen. Hieruit ontstonden de 'gesynchroniseerde' versnellingsbakken zoals wij ze nu kennen in de doorsnee personenwagen.
...
De hoofdas heeft niet meer dan 4 versnellingen, deze worden door de ingaande voorschakelgroep en de uitgaande naschakelgroep omgezet naar 16 versnellingen vooruit. De achteruit is niet gesynchroniseerd en wordt hier in het voorbeeld ingeschakeld door het volledige tandwiel te verschuiven. Het uiteinde van de hoofdas (uitgaande as) uiterst rechts dient tegelijkertijd als zonnewiel voor de planetaire naschakelgroep.
Lieve schat, als je hett nou gelijk zo onderbouwd neer had gezet, dan had ik je direct geloofdquote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:09 schreef RPowa het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor dat 'ie kapot is. Dan is 'ie echter wel al 246.000 kilometer lang kapot want zo reed 'ie ook de fabriek uit. Elke 850 die we hier hebben staan heeft trouwens zo'n publieke-vrouwen-versnellingsbak, kwetsbaar mechanisme, apparently...
Klein quote'je ter afsluiting:
"The 850's packaging as a front-wheel drive car with a transversely-mounted five-cylinder engine required the development of an unusually short five-speed manual transmission fitted beside the engine. To make this setup work, Volvo designed and patented a transmission with three shafts instead of the usual two. The result was an extraordinarily short, smooth shifting transmission with a fully synchronized reverse and a tight turning radius."
Hoé het werkt weet ik niet. Maar als je dit forum kan vinden kan je ook vast wel een beetje google'en lijkt mij zo.
Als je syncromeshes versleten zijn is dat nog eens een uitdaging hoorquote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:02 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Denk dat ze double clutch bedoelen, maar dat is met de komst van de gescynchroniseerde versnellingsbakken een beetje uit geraakt, voor normaal gebruik...
Kost mij niks, dealergarantiequote:Op donderdag 8 september 2005 14:41 schreef Mr_M het volgende:
Weet je ook wat dit gaat kosten? Wij hebben thuis ook een V40 met dezelfde problemen.
Ik ook, en dat was in een toyota picnic... synchromesh 3e versnelling naar de hoeren...quote:Op donderdag 8 september 2005 15:47 schreef yup het volgende:
[..]
Als je syncromeshes versleten zijn is dat nog eens een uitdaging hoor
(Alfa 33 en 75 rijders weten wel wat ik bedoel).
Klopt hoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2005 01:09 schreef RPowa het volgende:
[..]
Zou kunnen hoor dat 'ie kapot is. Dan is 'ie echter wel al 246.000 kilometer lang kapot want zo reed 'ie ook de fabriek uit. Elke 850 die we hier hebben staan heeft trouwens zo'n publieke-vrouwen-versnellingsbak, kwetsbaar mechanisme, apparently...
Klein quote'je ter afsluiting:
"The 850's packaging as a front-wheel drive car with a transversely-mounted five-cylinder engine required the development of an unusually short five-speed manual transmission fitted beside the engine. To make this setup work, Volvo designed and patented a transmission with three shafts instead of the usual two. The result was an extraordinarily short, smooth shifting transmission with a fully synchronized reverse and a tight turning radius."
Hoé het werkt weet ik niet. Maar als je dit forum kan vinden kan je ook vast wel een beetje google'en lijkt mij zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |