abonnement Unibet Coolblue
pi_29319867
Ik wil gaan programmeren op mijn PocketPC. Ik heb al die Microsoft-software geïnstalleerd (eMbedded C++ etc.) en dat voorbeeldproggie Hello World doet het in de emulator.

Nu wil ik verder.

Weet er iemand sites met uitleg, tips en voorbeeldcode? Ik heb Google er al ens op losgelaten maar ik kan niet veel soeps vinden.

Ik heb vroeger (nog net in de DOS-tijd) veel geprogrammeerd met QBASIC, Pascal en C++ dus ik hoop het snel weer op te kunnen pakken. Hoewel er ook veel anders zal zijn natuurlijk.
  maandag 1 augustus 2005 @ 12:28:54 #2
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_29320171
cursus boek kopen werkt 't beste. ben zelf begonnen met vb.net. is totaal anders dan vroeger...
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
pi_29323393
OK, dan ga ik dus op zoek naar boeken. Hopelijk zijn daar wat titels voor verkrijgbaar, en hopelijk zijn ze ook niet al te duur.

Maar weet er dan echt niemand een paar howto's op het web? Ik heb mezelf ook Photoshop etc. geleerd m.b.v. uitleg op diverse webpagina's.
pi_29327107
MSDN vertelt er aardig wat over
pi_29328611
Heb nog minder dan 0,0 verstand van programmeren, maar wat voor applicaties heb je in gedachten om te bouwen dan=
Take on the situation, but not the torment ...
pi_29352280
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 17:06 schreef SevenWonders het volgende:
Heb nog minder dan 0,0 verstand van programmeren, maar wat voor applicaties heb je in gedachten om te bouwen dan=
Dat weet ik nog niet precies. Ik vond programmeren vroeger al leuk, maar ik ben er een beetje uitgerold door omstandigheden. Ik denk er over om mogelijk wat te doen met GPS (zit ingebouwd in mijn PDA), maar ik wil het in eerste instantie gewoon leren.
pi_29352336
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:19 schreef VeerMans het volgende:
MSDN vertelt er aardig wat over
Ja, daar had ik inderdaad al inzitten grasduinen. Het zal best wel nuttige info zijn, maar ik heb gemerkt dat ik het beste leer door voorbeelden, en die geven ze niet.

Wat ik zoek zijn voorbeelden in de trant van:

1
2
input naam$
print "Hallo " naam$


En dan langzaam ingewikkelder. Maar dat schijnt er niet te zijn, althans ik kan het vinden.
pi_29354109
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:17 schreef JeroenH het volgende:
Ik wil gaan programmeren op mijn PocketPC. Ik heb al die Microsoft-software geïnstalleerd (eMbedded C++ etc.) en dat voorbeeldproggie Hello World doet het in de emulator.

Nu wil ik verder.

Weet er iemand sites met uitleg, tips en voorbeeldcode? Ik heb Google er al ens op losgelaten maar ik kan niet veel soeps vinden.

Ik heb vroeger (nog net in de DOS-tijd) veel geprogrammeerd met QBASIC, Pascal en C++ dus ik hoop het snel weer op te kunnen pakken. Hoewel er ook veel anders zal zijn natuurlijk.
Heel simpel: je kent al C++ dus C# zal geen probleem voor je zijn. Je kunt desnoods ook nog C++ .Net gaan programmeren. Ligt er maar net aan wat jij makelijker vind. Ik raad je C# aan

Genoeg info op internet te vinden voor .Net programmeertalen... Succes!
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
pi_29358060
Wat is C#? Ik heb Microsoft C++ & hulpprogramma's geïnstalleerd (volgens deze handleiding van Microsoft)

Ik was me er niet van bewust dat je op meerdere manieren voor de PPC kon programmeren. Ik had dat MS-spul geïnstalleerd en ik dacht dat dat het was.
pi_29358621
De beste omschrijving die ik mij kan bedenken voor C# is een rare vorm van C die .net ondersteunt. (ik ben dr geen liefhebber van)

Ik heb me zelf niet verdiept in het embedded spul maar is het daar niet hetzelfde als in gewoon windows. De API aansturen (maakt niet uit met welke taal) en je bent er?
pi_29358956
Hmmz, ik heb nooit echt goed begrepen wat dat .net nou precies is.

Dammit, blijkbaar ben ik er te lang uit geweest. Ik gewoon beginnen met simpele toepassinkjes maar dat schijnt niet te kunnen. Echt heel raar. Ik denk dat ik maar eens wat mails ga sturen naar schrijvers van kleine freewareprogramma's met de vraag hoe zij begonnen zijn, en of ze tips hebben.
  dinsdag 2 augustus 2005 @ 14:38:54 #12
19194 Oversight
◢◤
pi_29359435
quote:
This section provides a brief overview of the programming model for Windows CE. For detailed instruction on Windows programming techniques, there are several comprehensive books on Windows or Windows CE programming, such as Programming Windows 98 by Charles Petzold or Programming Microsoft Windows CE by Douglas Boling, available from Microsoft Press.

The Windows CE operating system is based on the Win32 application programming interface (API). The fundamentals of programming for Windows CE closely parallel programming for Windows 98, Windows NT, and Windows 2000. As with the other Windows operating systems, Windows CE is an event-driven programming model. A Windows CE-based program receives messages, interprets the messages, and acts on the messages.

A Windows CE program has one or more Windows that receive and process messages in a message loop. The Windows can be visual or, for an application that does not require a user interface, nonvisible. Each window has a window handle (hwnd) associated with a message processor that handles the messages for the window. You can also use the window handle to call any related function.

Like any other Windows-based program, a Windows CE program has two primary functions, a message processor (usually called WndProc) and WndMain, which provides an entry point to the program. The WndProc function processes messages for the Window. In general, an application processes only those messages that are relevant to it, and passes other messages back to the operating system. In addition to being the primary message process for an application, WinMain also handles initialization and shutdown.

When developing a program for Windows CE, you must first determine the hardware platform and processor on which your program is going to run. You must also know the hardware configuration for which you are developing the program. The platform and processor will be determined by the SDK you are using. Because Windows CE is a modular operating system, an original equipment manufacturer (OEM) chooses specific modules and components to configure Windows CE devices. You may have to consider, for example, the memory that will be available to your application.

You can also choose whether or not to use other programming tools, such as Microsoft Foundation Classes (MFC) or the Active Template Library (ATL) included with eMbedded Visual C++. You can also use Component Object Model (COM) based classes and functions in your Windows CE programs.
Stukje van MSDN
Als ik t zo lees zou je dus iets "simpels" dus gewoon exact t zelfde kunnen coden als een simpel win progje. Compilen voor de cpu in je PDA en klaar. Probeer eens uit zou ik zeggen.
pi_29361438
Maar dat is dus een gedeelte van mijn probleem: ik heb nog nooit voor Windows geprogrammeerd.... Maar ik ga er wel mee aan de gang.
pi_29691694
Weer een vaag probleem: dat meegeleverde "Hello World" voorbeeld doet het prima op de PPC emulator, maar op mijn pocketpc wil het niet draaien ('Hello world' is not a valid Pocket PC application.)

Hoe kan dat nou weer? Iemand enig idee?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:34:16 #16
19194 Oversight
◢◤
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')