abonnement Unibet Coolblue
pi_29278642
Zojuist kom ik terug van 'March of the penguins' een documentaire over de geboorte van de Emperor Penguin Erg grappig en soms ontroerend.

Morgan Freeman geeft commentaar bij de film die soms erg goed gefilmt is.

http://wip.warnerbros.com/marchofthepenguins/

http://www.imdb.com/title/tt0428803/

Zeker de moeite waard om het eens te bekijken

Misschien dat hij in Nederland beter bekend is als "La Marche de l'empereur"
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 22:57:58 #2
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_29279285
Dat is mooi .

A.Waar heb je hem gezien ?
B.Wie kan mij de URL van de trailer mededelen zodat ik hem met nettransport kan downloaden
Klaar?
Ik niet!
pi_29279457
Die trailer
pi_29279590
Ziet er erg leuk uit zeg
pi_29280135
Direct link trailer:
Hier
Dus...
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:39:59 #6
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_29280523
Ziet er tof uit
I follow you......but not on Twitter
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:46:44 #7
124364 Vjenne_kloet
Scooterjosti #1
pi_29280710
Cool
pi_29280948
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 22:57 schreef Foo_niks het volgende:
Dat is mooi .

A.Waar heb je hem gezien ?
Anaheim-Californie (mijn woonplaats)
Free people own guns! Slaves do not!
pi_29285920
Free people own guns! Slaves do not!
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:01:53 #10
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_32943980
22 December, NL versie met Urbanus
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_32944018
Bill Clinton had 'm ook al meerdere keren gezien.
Lijkt me ook de moeite waard.
Keeping an eye on the world going by my window.
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:23:34 #12
40664 Durbin
Who knows..
pi_32944603
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:01 schreef Patch het volgende:
22 December, NL versie met Urbanus
Dat las ik laatst inderdaad. Ik wil deze dvd wel, maar dan wel met het commentaar van Morgan Freeman.

Maar dit vond ik ervan.
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 21:33 schreef Durbin het volgende:
March of the Penguins (2005, France)

[afbeelding]

Een documentaire over de jaarlijkse trektocht die pinguins ondergaan om te kunnen paren en een jong op de wereld te brengen. Nou mag ik mezelf wel een dierenliefhebber noemen (alhoewel ik nooit National Geographic inschakel) en zijn pinguins van nature al leuke dieren om naar te kijken, maar het verbaasde mij hoe afwisselend humoristisch, vertederend en ontroerend deze documentaire is. Vooral de scene waarin een twee pinguins troosteloos naar hun ei kijken, beseffend dat deze niet warm genoeg is gebleven en kapot is gevroren, is erg sneu. De anderhalf uur durende documentaire vloog voorbij, vol met prachtige beelden.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 9 december 2005 @ 14:37:52 #13
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_32944969
Beeldschone film. .

Dat jong wat weer onder zijn vader probeert te kruipen en waarvan je het kontje nog uit ziet steken. .
Ik ga naar huis.
pi_33371751
Heb al regelmatig lovende artikelen over deze film voorbij zien komen. De film heeft al aardig wat prijzen gewonnen. Nu ook weer in Amerika, zie http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/4558108.stm

Ik ga toch maar snel es de dvd bestellen .
pi_33372048
Er zijn drie totaal verschillende versies van March of the Penguins in omloop.

De originele Franse versie, met een waardeloze (multi) voice-over waar de "gedachten" van alle penguins door meerdere mensen worden ingesproken. Dat leidt tot hele kinderachtige dialogen als "wat is het koud heh?, ja heh en we moeten nog zo ver lopen!" De Franse soundtrack daarentegen bestaat uit een wonderschone instrumentale score van Emilie Simon, die vervolgens volledig wordt verkracht met de aanvulling van hele kitcherige Engelstalige liedjes.

In Nederland draait de film alleen met de (vaak onbedoeld komische) voice-over van Urbanus en de Franse soundtrack. (met die liedjes)

Amerika heeft een serieuze, serene Morgan Freeman, en een hele andere soundtrack. (minder mooi dan die van Emilie Simon, maar dan weer zonder irritante liedjes)

Het zijn hierdoor nu echt drie totaal verschillende films.

Qua editing zitten er ook grote verschillen in de Frans/Nederlandse vs de Amerikaanse versie. (ondanks dat beide versies wel even lang zijn) Frans/Nederlandse versie heeft scenes met penguins in beeld die een stuk langer duren (zodat Urbanus grapjes kan maken, of je in de Franse versie kunt horen wat de penguins denken). De Amerikaanse versie heeft die scenes ingekort en toont ze zonder commentaar, en heeft meer "algemene scenes" (van wandelende penguins). Het "standaard commentaar" is hetzelfde in alle versies.

Het liefst had ik Morgan Freeman gehad met de Franse score van Emilie Simon, ZONDER LIEDJES, maar die versie bestaat niet. De Amerikaanse versie is de beste keuze van deze drie. (Tip: koop de Amerikaanse versie op DVD, en dus niet de Franse!)
  zaterdag 24 december 2005 @ 15:58:34 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33372355
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 14:03 schreef Thelonious het volgende:
Bill Clinton had 'm ook al meerdere keren gezien.

Ik moest lachen, maar goed...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 december 2005 @ 11:15:37 #18
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_33390676
Die wil ik zeker gaan zien!!!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_33392151
quote:
Op zondag 25 december 2005 11:15 schreef PM-girl het volgende:
Die wil ik zeker gaan zien!!!
Ik ook, lijkt me erg leuk!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33392291
Aaaah wat zijn die kleintjes schattig
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33392340


.



.



.



.



.



.
pi_33392387
http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&page=title&r=BOOK&title=813510

Het boek:
quote:
Each winter, alone in the pitiless ice desert of Antarctica, deep in the most inhospitable terrain on Earth, a truly remarkable journey takes place as it has done for millennia. Emperor penguins by the thousands abandon the deep blue security of their ocean home and clamber onto the frozen ice to begin their long journey into a region so bleak, so extreme, it supports no other wildlife at this time of year. In single file, the penguins march blinded by blizzards, buffeted by gale force winds. Resolute, indomitable, driven by the overpowering urge to reproduce, they cross the frozen continent. And that is where the real story of love and dedication - between penguin mates and penguin parents and their chicks - begins. "March of the Penguins" tells this extraordinary story of love and survival through remarkable photographs taken during the production of the film. Illuminating text elaborates on the film, and a special appendix features behind-the-scenes photos and the story of the film itself, which required 13 arduous months in Antarctica.
pi_33392591
Ik heb deze nu als bureaublad:



Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')