abonnement Unibet Coolblue
pi_29248300
[Centraal] Frequent Flyer Programma's #1

Omdat ik via de search nog geen centraal topic konden vinden over frequent flyer programma's vond ik het wel tijd voor eentje. Globaal zijn er drie allianties: Star Alliance, SkyTeam, OneWold.

OneWorld:
Aer Lingus
American Airlines
British Airways
Cathay Pacific
Finnair
Iberia
LAN
Qantas

SkyTeam
Aero Mexico
KLM / Air France
Alitalia
Continental Airlines
CSA Czech Airlines
Delta Airlines
Korean Airlines
Northwest Airlines (NWA)

Star Alliance
Air Canada
Air New Zealand
ANA
Asiana Airlines
Austrian
BMI (British Midland)
LOT Polish Airlines
Lufthansa
SAS Scandinavian Airlines
Singapore Airlines
Spanair
TAP Portugal
Thai
United Airlines
US Airways
Varig

De regionale airlines heb ik hier niet genoemd, deze zijn te vinden op de website van de 3 allianties.

Zelf ben ik lid van het Mileage Plus programma van United Airlines en zit ik dus in de StarAlliance. Verder hebben we nog een accountje van de KLM, SkyTeam dus. Bij de KLM hebben we iets van 15000 miles en bij United krijg ik eind van het jaarde eerste 8484 bijgeschreven.

Nog meer mensen die hier aan dit soort programma's meedoen en er al iets uit gehaald hebben?

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 29 juli 2005 @ 22:30:14 #2
94688 EagleJ
United will stand!
pi_29250108
Ik ben ook lid van Mileage Plus... na vorig jaar de Premier Elite status te hebben gehaald met net iets meer dan 25.000 miles (het minimum voor die status) heb ik sindsdien geen activiteit met de kaart gehad. een downgrade naar "member" (de laagste status) zit er dan ook aan te komen. ik zit er wel over te denken om een award ticket binnen Europa te laten uitgeven van mijn "miles".
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_29250189
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 22:30 schreef EagleJ het volgende:
Ik ben ook lid van Mileage Plus... na vorig jaar de Premier Elite status te hebben gehaald met net iets meer dan 25.000 miles (het minimum voor die status) heb ik sindsdien geen activiteit met de kaart gehad. een downgrade naar "member" (de laagste status) zit er dan ook aan te komen. ik zit er wel over te denken om een award ticket binnen Europa te laten uitgeven van mijn "miles".
Dat vind ik overigens wel naaierig dat ze je kunnen downgraden inderdaad. Volgens mij las ik ook ergens dat je miles iets van 3 jaar "houdbaar" zijn.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 30 juli 2005 @ 10:06:30 #4
94688 EagleJ
United will stand!
pi_29260644
bij United is het zo dat als je enige activiteit hebt in een periode van 36 maanden dan vervallen je (lees: alle) miles niet. bij sommige andere programma's (van andere maatschappijen dus) vervallen miles bijv. één jaar nadat je ze hebt verkregen.
voorbeeld: mijn laatste vlucht met een Star Alliance maatschappij was op 2 augustus 2004. Als ik voor 1 augustus 2007 "iets" doe met Star Alliance (een award ticket laat uitgeven of ga vliegen, of miles krijg door in een bepaald hotel te overnachten) begint de termijn van 36 maanden opnieuw te lopen.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_29260896
Een kaart van KLM / Air France.

Niet omdat ik nou zo veel (met hun) vlieg, maar toen je bij de Bijenkorf ook miles kreeg liep het toch gestaag op, en ook shoppen op Schiphol en slapen bij sommige hotels levert weer miles op. Maar goed, ik heb die kaart al een behoorlijke tijd en nog steeds niet voldoende voor de eerste gratis vlucht.
  Moderator zaterdag 30 juli 2005 @ 11:43:27 #6
45833 crew  Fogel
pi_29262018
Ik zit bij de star alliance via SAS (sinds 2000), en SkyTeam via KLM (sinds 1998).
Met beiden heb ik regelmatig award flights gemaakt.
Met de KLM minimaal 7 vluchten gratis gekregen, maar dat komt niet doordat ik zo extreem veel vloog... de KLM Mastercard en de FD Wijnkelder hebben bij mij de meeste punten opgeleverd. Daarbij heb ik minimaal 3 keer gebruik gemaakt van aanbiedingen waardoor je maar de helft van het aantal punten nodig had voor de award flight.
Met de SAS heb ik inmiddels 4 keer gratis gevlogen en nog genoeg punten voor nog een vlucht. Nog 4400 punten te gaan en dan heb ik Silver status (met de SAS vlieg ik regelmatig voor mijn werk, binnen Europa), deze heb ik in de loop van augustus/september bij elkaar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_29492090
Kan iemand ook op de KLM site vinden wat een upgrade kost?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator maandag 8 augustus 2005 @ 10:08:02 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29499887
Bij zowel Star Alliance als SkyTeam zit ik tegen een gratis vlucht aan. OneWorld gebruik ik bijna niet meer.

En jaguarized, op de site van KLM kun je toch gewoon zo'n tabelletje naar voren halen wat de upgrades kosten. Voor alle soorten vluchten staat het dan aangegeven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 8 augustus 2005 @ 11:31:55 #9
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29501161
Ik héb een Flying Blue kaart van AF/KL, maar met zo goed als geen miles. Op mn Varig Smiles kaart heb ik wel meer, maar nog lang niet genoeg voor een gratis vlucht. Ach ja, ooit
pi_29502546
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 10:08 schreef UIO_AMS het volgende:
En jaguarized, op de site van KLM kun je toch gewoon zo'n tabelletje naar voren halen wat de upgrades kosten. Voor alle soorten vluchten staat het dan aangegeven.
Award upgrade
Verwen uzelf met een beetje welverdiende luxe. Als u een full-fare Economy Class-ticket hebt gekocht bij KLM, Air France, Northwest Airlines of Kenya Airways, dan kunt u uw Award Miles gebruiken voor een vluchtupgrade naar Business Class.

Beschikbaar voor deelnemers, echtgenoten of wettige partners, kind(eren)
Kan tot op de dag van vertrek worden aangevraagd
Maximaal 1 upgrade per vlucht (van de betaalde klasse naar de volgende reisklasse)
Uitsluitend op betaalde tickets in specifieke boekingsklassen (een upgrade kan alleen worden aangevraagd indien u een full-fare Economy Class-ticket hebt in een van de volgende boekingsklassen: S/X/B op KLM/Kenya Airways-vluchten en Y/B op Northwest Airlines-vluchten). Bekijk het overzicht voor Air France-vluchten
Afhankelijk van beschikbaarheid van award stoelen
Geen ‘Open Miles’-optie beschikbaar
Overzicht: upgrade-klassen op Air France-vluchten

Routes Tickets gekocht
in Frankrijk Tickets gekocht
buiten Frankrijk
(inclusief de Franse
koloniën) Tickets gekocht
in Japan Tickets gekocht
in Nieuw Caledonië
Langeafstandsvluchten Y
JC Y/B/K
J/C/D Y/B/K/H
J/C/D Y/B/K/H/T
J/C/D
Mauritius M
C M/B/K
C/D M/B/K
C/D M/B/K
C/D
C.O.I M
S M/B/K
S/A M/B/K
S/A M/B/K
S/A
Middellangeafstandsvluchten Y/S/B/KFIRM1 Y/B/S/K Y/B/S/K Y/B/S/K
1 KFIRM: dit is een speciaal tarief, alle andere tickets met K-tarief die in Frankrijk worden gekocht komen niet in aanmerking voor award upgrades.


terug naar boven Upgrade op de dag van vertrek
Vraag op de dag van vertrek een upgrade aan voor tickets die zijn gekocht bij KLM, Air France of voor geselecteerde routes van Northwest Airlines en Kenya Airways. Deze upgrades kunnen worden aangevraagd bij de KLM en Air France-ticketkantoren, de KLM-incheckbalies of de KLM Crown-lounges op Schiphol, of telefonisch via de Flying Blue-klantenservice. Neem voor een volledige lijst contact op met de klantenservice.

terug naar boven
-----------------------------------

Enzo.... word ik niet veel wijzer van behalve dan voor welke klasse je kan upgraden.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Moderator maandag 8 augustus 2005 @ 15:04:14 #11
45833 crew  Fogel
pi_29503106
Jag, ga naar www.klm.nl
Kies links in het menu Frequent Flyers, Miles besteden, Miles besteden zoals u dat wilt.
Dan krijg je aan de rechterkant een Miles Finder. Vul hier is van waar naar waar je wil vliegen, en je krijgt te zien wat de bonusvlucht en de upgrades kosten aan miles.

Alternatief kan je inloggen bij Flying Blue en dan daar de tabel raadplegen (deze is zover ik weet alleen te vinden als je ingelogt bent).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_29505408
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:04 schreef Fogel het volgende:
Jag, ga naar www.klm.nl
Kies links in het menu Frequent Flyers, Miles besteden, Miles besteden zoals u dat wilt.
Dan krijg je aan de rechterkant een Miles Finder. Vul hier is van waar naar waar je wil vliegen, en je krijgt te zien wat de bonusvlucht en de upgrades kosten aan miles.

Alternatief kan je inloggen bij Flying Blue en dan daar de tabel raadplegen (deze is zover ik weet alleen te vinden als je ingelogt bent).
Thnx
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29521529
Sinds kort lid van SkyTeam.

Heb een Delta kaart met 14.000 miles. Geen idee hoeveel er nodig zijn.
pi_29521584
Voor een vlucht van AMS - JFK, EWR of LGA ben je trouwens 25.000 miles nodig voor een upgrade kwam ik gister ff achter.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 19:00:07 #15
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29523432
Vaag? Als je op www.klm.nl kijkt kost een upgrade je 'maar' 12.500...
pi_29523892
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:28 schreef Jaguarized het volgende:
Voor een vlucht van AMS - JFK, EWR of LGA ben je trouwens 25.000 miles nodig voor een upgrade kwam ik gister ff achter.
NY is maar 6 a 7 uur vliegen. Ik zou doorsparen voor een langere vlucht.

Helaas heb ik geen werk oid waar ik vaak voor moet vliegen.
pi_29523971
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:00 schreef Douwe het volgende:
Vaag? Als je op www.klm.nl kijkt kost een upgrade je 'maar' 12.500...
Enkele reis...?
pi_29524070
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:00 schreef Douwe het volgende:
Vaag? Als je op www.klm.nl kijkt kost een upgrade je 'maar' 12.500...
12.500 is dan voor een enkeltje.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29524200
Ik ben goeoeoeoed!

pi_29524353
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:42 schreef k_man het volgende:
Ik ben goeoeoeoed!

Wel als ik jou gequote had.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29524629
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 19:29 schreef k_man het volgende:

[..]

Enkele reis...?
Klopt het dat je alleen nog upgrades kunt krijgen als je een economyticket koopt in de hoogte boekingsklasse?
Daarnaast mis ik de web@wards die je vroeger bij KLM kon krijgen voor je punten
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 20:21:39 #22
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29524843


Toevallig gisteravond bekeken wat je nodig hebt voor wat (ja, en dat terwijl ik krap 1200 FB miles heb ) en ik weet bijna zeker dat er 12.500 stond, voor retour... voor 12.500 kun je je in ieder geval 1 kant op laten verzorgen als een god in de lucht
pi_29524963
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 20:21 schreef Douwe het volgende:


Toevallig gisteravond bekeken wat je nodig hebt voor wat (ja, en dat terwijl ik krap 1200 FB miles heb ) en ik weet bijna zeker dat er 12.500 stond, voor retour... voor 12.500 kun je je in ieder geval 1 kant op laten verzorgen als een god in de lucht
Ik zou zeggen, zoek het nog eens op.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30176507
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik kan er zo gauw geen topic over vinden, dus open ik er zelf maar eentje. Zijn er meer mensen hier die meedoen aan dit spaarprogramma? Al mensen die eens iets hebben gekregen (een upgrade bv) door het inwisselen van miles?

Het enige irritante aan dit programma is dat je eindeloos moet zeuren tot je een keer je card krijgt thuisgestuurd nadat je in een hoger deelnemersniveau zit.

Ik zit nog altijd te wachten op mijn Gold-card.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30197828
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]
Waar heb je die card zelf voor nodig? Ik heb die zelf nog nooit hoeven te tonen. Het gaat om het nummer dat er op staat. Als je online een ticket koopt moet je dat ergens intikken en komt het vanzelf in orde met de award miles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')