abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 22:55:09 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29216919
Juist. Met drie collega's ga ik binnenkort naar Granada. Twee van de collega's posten ook wel eens op Fok!, dus de kans is groot dat zij zich ook nog in dit topic komen melden. De derde leest hier regelmatig mee.

Hoe zijn we nu eigenlijk tot dit selecte gezelschap en deze bestemming gekomen?

Welnu, elk jaar maken we met een grote groep collega's een stedentrip. Afgelopen jaar was dat naar Rome, het jaar daarvoor naar Barcelona. Tijdens de trip naar Barcelona kwam ik er al snel achter dat in ieder geval één collega (inmiddels hier bekend als Limlander) een zelfde idee had over groepsreizen. Al snel waren wij bekwaam in het uitvoeren van loopacties.
Voor degenen niet bekend met een loopactie: men laat zich tijdens een wandeltocht afzakken tot de achterste regionen van de groep. Eenmaal daar aangekomen, laat je het tempo nog iets verder zakken. Al gauw zul je merken, dat je het contact met de groep verliest. Is dit bewerkstelligd, dan volstaat het plotseling links- of rechtsaf slaan om vervolgens te constateren dat de groep zomaar verdwenen is. Dit is bijzonder handig als je op zoek bent naar een barretje voor bijvoorbeeld een kop koffie en de groep het maar niet eens kan worden over welke bar het moet worden. Zo vond ik vaak Limlander aan mijn zijde. Ook zijn absolute ongeïnteresseerdheid in toeristische trekpleisters is iets dat wij gemeen hebben. Wij zoeken liever dat kleine museum op waar niemand komt, of dat pleintje waar geen toerist in zicht is, of dat gezellige cafeetje in de oude volksbuurt. Hele middagen kunnen we zo doorbrengen op terrasjes onder het genot van lokale spijzen en een drankje. We kennen trouwens ook het begrip taxi-acties.
Tijdens de trip naar Rome voegde een andere collega (hem noemen we Dennis voor het gemak) met soortgelijke ideeën zich dikwijls bij ons. Met één verschil, deze Dennis is iets actiever en wil nog wel eens 's morgens vroeg een mis of iets dergelijks bijwonen. Gelukkig heeft hij er geen probleem mee om dat alleen te doen. Rond het middaguur belt hij je wel wakker , om ergens af te spreken voor een lunch / ontbijt.
Daarnaast is deze Dennis ook een nachtmens. Elke nacht is in zijn ogen een mogelijkheid tot stappen en hoe meer gekkigheid daarbij komt kijken, hoe beter.
Op een terras in Rome besloten we, dat we de volgende keer met z'n drieën eerst de stad zouden verkennen voordat we weer meegingen op de groepsreis. Er waren namelijk wat irritaties ontstaan.
Tijdens een borrel van ons werk zaten we te filosoferen over de handigheid van 3 reizigers en tweepersoonskamers. En daar stond toevallig een collega (op Fok! postend onder de nick mitä_kuuluu) van ons bij die nog nooit met de groepsreis is mee geweest. De oplossing diende zich dus aan en ik kon op zoek naar een hotel om twee tweepersoonskamers te boeken. Van het tweepersoonskamers-principe zijn we trouwens snel afgeweken.

En toen?

De eerste voorverkenning leidde ons naar Lissabon. Meer hierover kun je lezen in: Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning

Nu weten we nog steeds niet waar de volgende groepsreis heen gaat, maar we zijn wel tot de conclusie gekomen dat Lissabon het niet gaat worden. Dit gegeven noodzaakte ons natuurlijk wel tot het maken van een nieuwe voorverkenning. Gelukkig hadden we allemaal een mening waar die voorverkenning plaats zou moeten vinden. Om alle mogelijkheden eens nader te bekijken, hebben we daarom een topic geopend: Voorverkenning: voedsel, vrouwen en voetbal. Waar?

Naar aanleiding daarvan is onze keuze dus gevallen op Granada! De vlucht is inmiddels geboekt. Op 6 oktober vliegen we vroeg in de ochtend naar Malaga om vandaaruit door te reizen naar Granada. Op de 9e vliegen we 's avonds weer terug naar Amsterdam.

Welnu, waarom dan dit topic?

Een groot punt van irritaties bij de groepsreizen is altijd het reisprogramma, met al dan niet verplichte onderdelen, geweest. Het verplichte gezamenlijk ontbijt om 09.00 uur heb ik altijd weten te missen. Dit tot groot afgrijzen van de organisators. (Het met z'n allen gaan stappen is ook altijd een favoriet van me geweest. Hierbij voldoet het middel de taxi-actie als geen ander.) Het afwijken van het programma werd dus vaak een doel op zich. Om deze reden willen we een programma opstellen voor de volgende verkenning, waar we naar hartelust van af kunnen wijken.

Aangezien we werkzaam zijn bij een advieskantoor, moeten we nu ook nog iets melden over de missie, de doelstellingen, de prestatie-indicatoren, etc. van onze reis. Zaken, waar we alleen maar met goede argumenten van af zouden moeten kunnen wijken.

In onwillekeurige volgorde zijn dit de punten:

1. Voedsel.
2. Vrouwen Nachtleven.
3. Voetbal.
4. Goedkope taxi's.
5. Terrasjes.
6. Cultuur en andere bezienswaardigheden. (Alhambra, stierenvechten, hammams, etc)
7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.
8. De juiste kleding.

Tips met betrekking tot deze punten zijn welkom.

Dus dit topic is alleen voor tips?

Nee, niet alleen voor jullie tips. In dit topic zal uiteindelijk ons verslag inclusief voorbereiding over Granada komen te staan. Gevolgd uiteraard door onze bevindingen en een conclusie. Ondanks het feit dat we niet als een stel toeristen foto's willen maken van elk plein en elke fontein die we zien zal dit topic toch enige foto's krijgen. Mitä_kuuluu heeft namelijk inmiddels een semi-professionele camera die hij wil uitproberen. De telefoonfoto's van Lissabon hadden toch niet de door hem gewenste kwaliteit. De rest kon er wel mee leven.

De oplettende lezer heeft natuurlijk ook al door, dat we nog niets hebben gezegd over het hotel waar we terecht komen. Dit komt omdat we nog geen hotel geboekt hebben.
Mochten jullie dus aanbiedingen zien voor een leuk 3 of 4 sterren hotel, laat het ons weten. Hou daarbij wel rekening dat we 4 eenpersoonskamers willen, omdat Limlander en mitä_kuuluu snurken en de collega die we voor het gemak Dennis noemen achterlijk vroeg wakker is.
Dit is de officiële lezing.

Mochten jullie dus nog tips hebben voor ons reisprogramma, of juist tips van zaken die we wel moeten doen, dan zien wij die graag tegemoet.

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 29-07-2005 15:35:03 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:01:03 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29217119
Overigens is tijdens de 'meeting' waarin we besloten naar Granada te gaan, nog iets besloten: ergens in mei 2006 gaan we naar Riga. Tevens in het kader van de voorverkenningen. Maar daar openen we later wel een topic over. Tips over deze Baltische stad zijn hier dus niet op hun plaats.

Of deze voorverkenningen ooit zullen leiden tot een groepsreis met meerdere collega's is nog steeds de vraag.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:09:29 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_29217368
Granada!

Wat is een Granada-topic zonder een mooi plaatje van het Alhambra erbij:


Helaas vliegt niemand rechtstreeks naar Granada. Wel vliegt Transavia naar Malaga, wat niet te ver uit de buurt ligt. De bus van Malaga naar Granada kost ¤ 9 p.p. Maar we kunnen natuurlijk ook een taxi nemen voor ¤ 100,-.
quote:
Malaga is the nearest international airport to Granada and there are plenty of flights. It takes about 90 minutes from Malaga to Granada by road.

Getting from Malaga by bus:

First you get a bus or taxi from the airport to Malaga bus station, (estación de autobuses). There is a bus every hour from 7am until 9pm (except 8pm). The price is about 9 euros. It takes 1 and a half hours.

Granada bus station is just outside of town, so you will have to get a taxi or a bus into the centre. The problem with flying to Malaga is that if your plane is late it is difficult to get to Granada after 9pm. In this case you will have to get a hotel in Malaga or club together with 4 people and get a taxi. (a taxi from Malaga is about 100 euros).
De voordelen van Granada nogmaals op een rijtje:
  • Warm, maar niet heet in die tijd van het jaar.
  • Alhambra
  • Staat bekend om de goede tapas.
  • Er is een nachtleven!
  • Stierenvechten voor de liefhebber. Niets voor mij, maar het is in ieder geval een item voor ons reisprogramma dat we kunnen negeren.
  • Ook in Granada kun je een echte Arabische hammam vinden. Daarvoor hoeven we dus niet naar Istanbul.
  • In Granada wordt ook professioneel (Second B National League) gevoetbald. Net als in Malaga. Alle kans dus om een wedstrijd te missen. Mitä gaat zich na het succes van Lissabon hier wederom mee bezig houden.

    Fietsverhuur heb ik nog niet gevonden, maar dat is allicht mogelijk. En anders wordt het wel heel eenvoudig om het wel in ons reisprogramma op te nemen en vervolgens niet uit te voeren.

    Nadelen:
    Heb ik nog niet gevonden. Of het moet het niet hebben van een directe vlucht vanaf Amsterdam zijn.

    Nog wat extra info: we gaan niet geheel onvoorbereid op reis. Limlander heeft de Lonely Planet van Andalucië aangeschaft. Helaas stond daar niets in over fietsverhuur.
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:16:59 #4
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29217646
    Even wat handige tips crossposten:
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 08:50 schreef Hik het volgende:
    Over die hammam gesproken: wel even vooraf reserveren! Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar kwam er nooit tussen (wat ik me vaag herinner kun je dan wel in de baden, maar geen massage ofzo...en daar gaat het tenslotte om, toch?!)

    Nog steeds jammer, want het is echt erg mooi!
    http://www.grupoalandalus.com/granadahammam1.html
    quote:
    Op vrijdag 15 april 2005 09:03 schreef Hik het volgende:
    Ik heb het restaurant waar ik het over had gevonden.

    http://www.miradordeaixa.com/
    (mooie pagina trouwens! )

    Ik droom nog steeds van het toetje aldaar: Lagrimas de boabdil (van chocola natuurlijk)
    Neem je een hapje voor me mee, als je gaat?
    quote:
    Op donderdag 14 april 2005 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Granada:

    1. Voedsel Lekker dat Spaanse eten en zat leuke restaurantjes
    2. Vrouwen Nachtleven 60.000 studenten, 8000 Buitenlandse studenten, miljoenen bezoekers per jaar, moet best goed komen dus
    3. Voetbal De beide ploegen van Granada spelen op het niveau FC bal op het dak, maar ze hebben wel een mooi stadion en komen misschien een paar duizend man op af.
    4. Goedkope taxi's Aanwezig
    5. Terrasjes aanwezig
    6. Cultuur en andere bezienswaardigheden Te veel aanwezig voor 3 of 4 dagen
    7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.ook mogelijk al zie ik zelden iemand fietsen, scooters huren lijkt me leuker

    P.S. voor stiervechten moet je geluk hebben dat er net een van de 100 feestdagen dat weekend valt, anders is tapas gaan prikken onder de Arena een prima alternatief.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 28 juli 2005 @ 23:19:27 #5
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_29217736
    Iets zegt mij dat ik dit topic ga volgen.
    "Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
    - A.A. Milne, Winnie the Pooh
    pi_29217749
    Aha.
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:20:11 #7
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29217763
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:19 schreef Tokay het volgende:
    Iets zegt mij dat ik dit topic ga volgen.
    Snelle. (Zie fotoboek )
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_29217771
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:19 schreef Tokay het volgende:
    Iets zegt mij dat ik dit topic ga volgen.
    Iets in mij zegt dat ik die hele lappen tekst lekker skip. Sue me.
    pi_29217832
    Mijn ouders zijn er drie jaar geleden geweest (andere leeftijd, ander doel), maar waren binnen anderhalve dag weer teruggevolgen. Te heet en te saai
    Maar goed, zij kwamen niet voor het voedsel, de vrouwen en voetbal
    Laat weten hoe het geweest is, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:23:45 #10
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29217872
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:19 schreef k_man het volgende:
    Aha.
    Enorme lappen tekst produceer ik hier en jij plaatst een 'aha-tvp'.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:27:03 #11
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29217962
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:22 schreef detulp050 het volgende:
    Mijn ouders zijn er drie jaar geleden geweest (andere leeftijd, ander doel), maar waren binnen anderhalve dag weer teruggevolgen. Te heet en te saai
    Vergis je niet in de leeftijd van Limlander en de collega die we voor het gemak Dennis noemen.
    quote:
    Maar goed, zij kwamen niet voor het voedsel, de vrouwen en voetbal
    Laat weten hoe het geweest is, want daar ben ik wel nieuwsgierig naar
    Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is dit topic te volgen.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 28 juli 2005 @ 23:27:20 #12
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_29217968
    Foto van de stad.

    Olé.

    [ Bericht 18% gewijzigd door UIO_AMS op 29-07-2005 10:54:09 (te groot plaatje) ]
    "Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
    - A.A. Milne, Winnie the Pooh
      Moderator donderdag 28 juli 2005 @ 23:39:06 #13
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29218382
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:27 schreef Tokay het volgende:
    [afbeelding]

    Olé.
    Kijk. Dat ziet er goed uit.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 28 juli 2005 @ 23:45:52 #14
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_29218590
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:39 schreef UIO_AMS het volgende:
    Kijk. Dat ziet er goed uit.
    Dank je.

    O, je bedoelt het plaatje.
    "Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
    - A.A. Milne, Winnie the Pooh
      vrijdag 29 juli 2005 @ 00:15:50 #15
    18811 sooty
    Hab' meine Frist verlänge
    pi_29219571
    Granada is een prachtige stad. Niet zo gekend vanwege het voetbal, maar wel vanwege de Alhambra.

    Reisadvies: Gaan als je de gelegenheid krijgt.
    HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 07:47:34 #16
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29224469
    quote:
    Op donderdag 28 juli 2005 23:22 schreef detulp050 het volgende:
    Mijn ouders zijn er drie jaar geleden geweest (andere leeftijd, ander doel), maar waren binnen anderhalve dag weer teruggevolgen. Te heet en te saai
    JW?!
    Schande!

    Verkapte tvp
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 07:49:16 #17
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29224474
    Vergeet het wetenschapsmuseum niet... http://www.parqueciencias.com/
    Ook best leuk voor een verloren middagje!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 08:59:13 #18
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_29225006
    Ik snurk niet!
    Slaapwandelen, ok.. maar snurken?
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
    pi_29225197
    In het kader van ik he niks te doen dus ik open een topic
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 10:36:50 #20
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29226746
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 07:49 schreef Hik het volgende:
    Vergeet het wetenschapsmuseum niet... http://www.parqueciencias.com/
    Ook best leuk voor een verloren middagje!
    Kijk eens aan. Het is toch wel een museum dat totaal niet bezocht wordt hè?

    En het is slechts 15 minuten lopen van het oude centrum:


    Hoe lang zou dat zijn met de taxi?

    En ze zijn open op zondag!
    Openingstijden

    [ Bericht 13% gewijzigd door UIO_AMS op 29-07-2005 10:47:32 ]
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 10:40:32 #21
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29226843
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 08:59 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Ik snurk niet!
    Slaapwandelen, ok.. maar snurken?
    Slaapwandelen dan.

    Limlander had het er gister nog over dat hij zich zou laten zien in dit topic, maar gisteravond is zeker een latertje voor hem geworden.

    Heb je al wat info over voetbalwedstrijden die we 'moeten' bezoeken?
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 10:42:06 #22
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29226878
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 10:36 schreef UIO_AMS het volgende:
    Kijk eens aan. Het is toch wel een museum dat totaal niet bezocht wordt hè?
    Vast niet...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      Moderator vrijdag 29 juli 2005 @ 10:52:19 #23
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_29227177
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 10:42 schreef Hik het volgende:
    Vast niet...
    Ach, met entreeprijzen van ¤ 4,5 voor het museum en ¤ 2 voor het planetarium kunnen we wel wat lijden.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 11:12:07 #24
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_29227824
    quote:
    Op vrijdag 29 juli 2005 10:52 schreef UIO_AMS het volgende:

    [..]

    Ach, met entreeprijzen van ¤ 4,5 voor het museum en ¤ 2 voor het planetarium kunnen we wel wat lijden.
    Sowieso heb je er een cool uitzicht over de stad...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      vrijdag 29 juli 2005 @ 11:16:27 #25
    125643 GREED
    GREED = GOOD
    pi_29227954
    Granada sucks. Geef mij maar Grenada.
    SOCIALISTEN TERRORISTEN
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')