abonnement Unibet Coolblue
pi_29212219
Ik had die andere volgemaakt :')
Rome #2
pi_29212417
die foto's van Villa d'Este
pi_29212553
Over een week zit ik in Rome, maar eerst nog een paar dagen naar Florence.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29212569
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:39 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Over een week zit ik in Rome, maar eerst nog een paar dagen naar Florence.
Florence is ook
pi_29213309
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:40 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Florence is ook
Dat idee had ik ook al, maar we gaan dus zeg maar naar Florence, Rome, Venetië en één van de Ionische eilanden bij de Griekse kust. Daar doen we dan 3 weken over, alleen de volgorde ligt nog niet echt vast.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29213784
Rome. .

Ik ben benieuwd wanneer mijn muntje in de Trevi-fontijn zich waar gaat maken. .
pi_29213789
tip van de week:ga van noord naar zuid
dus
venetie
florence
rome
en griekse eilanden

anders ben je zo aan het jojo-en.
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_29213878
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:16 schreef MartiniRosso het volgende:
tip van de week:ga van noord naar zuid
dus
venetie
florence
rome
en griekse eilanden

anders ben je zo aan het jojo-en.
We beginnen sowieso in Florence, omdat daar onze nachttrein aankomt. Vervolgens wordt het Venetië of Rome, zijn we nog niet over uit. Dan de Griekse eilanden en daarna nog de enige overgebleven stad.

Althans, das het plan. We hebben alle vier een interrailkaart, dus das allemaal erg flexibel en kan zo weer veranderen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29214121
o dan snap ik het. vorig jaar deed ik het nl in de bovenstaande volgorde, omdat het voor mij logischer uit kwam
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_29214507
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:25 schreef MartiniRosso het volgende:
o dan snap ik het. vorig jaar deed ik het nl in de bovenstaande volgorde, omdat het voor mij logischer uit kwam
Was wel een geslaagde onderneming dan zeker?

Het hangt er een beetje vanaf waar je begint natuurlijk, maar we hebben verder ook niet echt haast, dus het komt allemaal niet zo nauw.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29214733
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:01 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook al, maar we gaan dus zeg maar naar Florence, Rome, Venetië en één van de Ionische eilanden bij de Griekse kust. Daar doen we dan 3 weken over, alleen de volgorde ligt nog niet echt vast.
Wij hebben met school toen een hele rondreis gemaakt. We begonnen in Venetie, toen Florence, Sienna, Napels, Pompeii, nog wat plekken geloof ik, en toen nog een dag of 5 Rome. Mooiste reis van m'n leven tot nu toe
pi_29214902
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:37 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Was wel een geslaagde onderneming dan zeker?
jep, ben daarna ook nog naar napels geweest en bij nij Pompei geweest. vervolgens via Bari naar Griekenland. ben uiteindelijk 4 mnd weg geweest. reis van mijn leven; ik zou het zo over doen, helaas kan dat niet meer.
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_29306503
Morgen om 5 uur opstaan en met de trein richting Italië.

Tot over 3 weken ofzo.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29309891
Wat niemand mag vergeten als 'ie naar Rome gaat:

's Avonds via het Capitool naar het verlichte Forum Romanum gaan kijken. Dat is echt prachtig. Je loopt dan gewoon die rare trap het Capitool op en dan loop je rechts langs dat gebouw (stadhuis, toch?) naar een punt waar je een mooi uitzicht hebt over het Forum. Met die lichten erbij en het Colosseum op de achtergrond is dat echt heel erg mooi.
pi_29319601
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:36 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat niemand mag vergeten als 'ie naar Rome gaat:

's Avonds via het Capitool naar het verlichte Forum Romanum gaan kijken. Dat is echt prachtig. Je loopt dan gewoon die rare trap het Capitool op en dan loop je rechts langs dat gebouw (stadhuis, toch?) naar een punt waar je een mooi uitzicht hebt over het Forum. Met die lichten erbij en het Colosseum op de achtergrond is dat echt heel erg mooi.
Is dat gebouw niet het monument van Victorio Emanuelle II of zoiets?
pi_29327245
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 12:08 schreef Kontiki het volgende:
Is dat gebouw niet het monument van Victorio Emanuelle II of zoiets?
Nee.


Dit is het Capitool. Dat plein. Het gebouw waar je recht tegenaan kijkt, daar moet je aan de rechterkant langs lopen. Dan kom je bij dat punt uit.
pi_29329563
quote:
Op zondag 31 juli 2005 23:36 schreef Tom_Tom- het volgende:
Wat niemand mag vergeten als 'ie naar Rome gaat:

's Avonds via het Capitool naar het verlichte Forum Romanum gaan kijken. Dat is echt prachtig. Je loopt dan gewoon die rare trap het Capitool op en dan loop je rechts langs dat gebouw (stadhuis, toch?) naar een punt waar je een mooi uitzicht hebt over het Forum. Met die lichten erbij en het Colosseum op de achtergrond is dat echt heel erg mooi.
I know
Daarvandaan had ik ook eerst een foto gemaakt voor mn scriptie over het forum romanum, maar die is verloren gegaan in de strijd

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2005 17:37:25 ]
pi_29342719
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:23 schreef Tom_Tom- het volgende:

Dit is het Capitool. Dat plein. Het gebouw waar je recht tegenaan kijkt, daar moet je aan de rechterkant langs lopen. Dan kom je bij dat punt uit.
Arg fok, ik dacht dat we overal geweest waren maar het Capitool zijn we vergeten
Ik heb wel het forum bij schemering gezien, was ook erg mooi.
pi_29353523
Het oude topic was nogal snel dicht dus nogmaals mijn vraag:

Wie is er bekend met hostel Tiber in rome?
pi_29374295
quote:
Arg fok, ik dacht dat we overal geweest waren maar het Capitool zijn we vergeten
Ik heb wel het forum bij schemering gezien, was ook erg mooi.
Zelf ben ik nu 3x in Rome geweest. Het Capitool op zich mis je niet veel aan. Het is een pleintje met een beeld erop en je hebt er de Musei Capitolini. Het Forum is een van de mooiste plekken van Rome vind ik. Zeker als je er van de andere kant op komt, via een weg die volgens mij de Via dei Imperiali heet. Daar ligt het Forum aan en aan de overkant ligt er nog een mooi forum: de het forum Augusti Als je die trap afgaat van het Capitool, zoals het op de foto staat dan is het ook de moeite waard om linksaf te slaan. Je loopt dan tegen het theater van Marcellus aan. Heel mooi om te zien hoe de mensen een dergelijk bouwwerk integreren met het leven van nu. Want men woont daar gewoon in appartementen die zijn "vergroeid" met het theater
Het Pantheon, een heel andere kant op is ook een aanrader en de villa Borghese. Maar wat is niet de moeite waard in Rome?


In het vorige topic zag ik ook een foto van Villa d'Este. Daar werd hier ook al naar verwezen. Echt mooi idd! Als je in Tivoli bent, waar de Villa d'Este staat is het zeker ook een aanrader om dan gelijk ook door te gaan naar de villa Hadriani. Daar vind je de overblijfselen van het paleizencomplex van keizer Hadrianus. Het is te vergelijken met de domus aurea van Nero in Rome (dat tegenover het Collosseum ligt), maar hier vind je de overblijfselen allemaal bovengronds
Een volgende keer zal ik wel ff een paar namen van interessante kerken posten, voor mensen die daar belangstelling voor hebben

[ Bericht 24% gewijzigd door broodliefhebber op 02-08-2005 22:50:50 ]
pi_29376509
We zijn nog wel het Forum opgeweest. Eerst ook nog het Palatijn bekeken, en vanaf daar heb je ook een schitterend uitzicht over het forum.

Er was eigenlijk maar 1 ding dat me tegenviel in Rome, en dat was Circus Maximus. Vrijwel niets van over....
Daarentegen waren we wel erg verrast over de Domus Aurea, echt een aanrader.

En voor 2 euro kan je een dagje met de sneltram naar het strand van Ostia.
pi_29388114
Als je de kans hebt, is het leuk om voordat je naar Rome gaat het boek van Rosita Steenbeek te lezen: "Thuis in Rome". Daar staan allerlei leuke wetenswaardigheden in. In het boek kun je bijv. lezen dat de piazza Navona vroeger ook een renbaan was, net als het Circus Maximus en dat het plein diverse gangen bevat waarvan de ingangen te vinden zijn in kelders van de cafés die aan dit plein liggen.
pi_29388776
Ik wil ook naar Roma. Terug naar m'n Italiaanse roots... Volgend jaar misschien een keertje.
pi_29388871
ben er vorige jaar geweest.
niet veel gezien, maar wat ik heb gezien is allemaal geweldig.
het eten bij zo'n pittoresk restaurantje ergens in zo'n steegje is altijd geweldig.
en de mensen zijn er allemaal heel vriendelijk. spanje is duidelijk minder dan italië.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_29389278
idd de sfeer in Italië is anders dan in Spanje. Relaxter en vriendelijk. Ik ben nu in verschillende Italiaanse steden geweest en het is altijd goed!
pi_29410488
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:36 schreef broodliefhebber het volgende:
In het boek kun je bijv. lezen dat de piazza Navona vroeger ook een renbaan was, net als het Circus Maximus
Dat klopt ja, je ziet het ook aan de vorm van de straat die om het plein loopt. En soms zie je kaarten hangen van het klassieke Rome, en dan zie je inderdaad een renbaan naast het Pantheon staan, op de plek waar nu Navona is. Raar idee eigenlijk!

P.S. ik hoorde dat die zuil die op het midden van pz. Navona staat (op de fontein), oorspronkelijk een van de 2 spiza's van Circus Maximus is! Een spiza is een obelisk die op het keerpunt van de renbaan stond.

Ook vond ik het wel boeiend om te horen dat het Colloseum voor de helft is gesloopt vanwege het marmer. Dat marmer zit nu in o.a. de Sint Pieter.

Ik vind de Italianen ook leuker dan Spanjaarden. Niet generaliserend bedoeld hoor, maar ze staan veel meer open voor toeristen. En ze spreken beter Engels. En de Italiaanse meiden kijken meer om zich heen
pi_29414530
Tof, van die zuil wist ik nog niet... thnx! Het Colosseum dat klopt en het marmer van veel gebouwen (ook het Colosseum?) kwam weer van de Domus Aurea vandaan. Ook dat van de villa Hadriani die ik noemde in de vorige post.
pi_29443803
Ik heb een beetje een afgezaagde vraag voor de Rome-kenners hier, ik zoek namelijk advies voor een hotel. Normaal reis ik zelf redelijk low budget, maar nu gaat mijn oma mee en willen we dus in een fatsoenlijk 3 sterren hotel met een lift enzo (rond 150 euro per double per nacht). Het liefst centraal gelegen en niet bovenop een heuvel (oma loopt niet al te best meer). Op internet zijn er veel te vinden, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een soort 'warm aanbevolen' advies van iemand aangezien ik nog nooit in Rome ben geweest.
Alvast bedankt!

PS Tips voor 'is zeker leuk om met je oma te doen' zijn natuurlijk ook welkom! Veel trappen lopen kan ze niet meer, maar voor haar 80 jaar kan ze nog wel aardig wat 'gewoon' wandelen.
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_29444963
Ik was afgelopen februari in Rome en verbleef in Hotel Ducale ( 3 sterren), vlaknaast station Termini. Dit vond ik een perdect hotel en het ontbijt was ook uitstekend. Wel ligt het in een wijk dat niet al te veilig uitziet, maar ik heb geen problemen ondervonden. Het is ongeveer 600 meter lopen van station Termini.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:17:31 #30
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_29445127
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 13:40 schreef labello het volgende:
Ik heb een beetje een afgezaagde vraag voor de Rome-kenners hier, ik zoek namelijk advies voor een hotel. Normaal reis ik zelf redelijk low budget, maar nu gaat mijn oma mee en willen we dus in een fatsoenlijk 3 sterren hotel met een lift enzo (rond 150 euro per double per nacht). Het liefst centraal gelegen en niet bovenop een heuvel (oma loopt niet al te best meer). Op internet zijn er veel te vinden, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een soort 'warm aanbevolen' advies van iemand aangezien ik nog nooit in Rome ben geweest.
Alvast bedankt!

PS Tips voor 'is zeker leuk om met je oma te doen' zijn natuurlijk ook welkom! Veel trappen lopen kan ze niet meer, maar voor haar 80 jaar kan ze nog wel aardig wat 'gewoon' wandelen.
Ik ben een aantal keer naar Rome geweest en meestal heb ikin hotels gezeten. Het laatste jaar zat ik echter in een bed & breakfast van een Nederlandse vrouw. Als ik ooit weer terug ga naar Rome, dan wil ik daar weer verblijven. Misschien is het iets voor jou en je oma. Er zijn twee liften aanwezig en het is net iets buiten het centrum. Met de bus was het (geloof ik) iets van 20 minuten naar hartje centrum. Ik vond het erg leuk om daar te verblijven, omdat je echt het idee hebt dat je in Rome woont.

http://www.bedandbreakfastauroraroma.com/

Misschien is het iets...
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:18:37 #31
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29445148
Mijn ouders zijn een keer in hotel Condotti geweest. Het ligt heel centraal vlakbij de Spaanse Trappen, de Via Condotti, Trevi-fontein enz.

Ze waren toen erg tevreden over het hotel. Ze vonden het een gezellig en 'echt Italiaans' hotel.
Of ze er een lift hebben durf ik niet te zeggen, daar zou je even naar moeten informeren.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29463743
Heel erg bedankt voor jullie tips! Ik ga er achteraan. Kan niet wachten tot we gaan!
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_29466015
Kijk anders eens bij Bookings.nl, staan tig hotels op een rij.
pi_29467109
Het vinden van hotels is geen probleem, ik zoek aanbevelingen van mensen die er geweest zijn.
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_29469000
Kijk dan een op www.vakantiereiswijzer.nl , staan beoordelingen van bezoekers bij.

Ik zou in ieder geval een hotel zoeken dat vlak bij een metro/bus/tramhalte ligt, of waar je makkelijk een taxi kan aanhouden. Het centrum van Rome is niet zo heel groot, maar is bepaald niet waterpas Veel heuvels en trappen, lastig voor ouderen dus.

In de meeste reisgidsen (bijv. de Lonely Planet) staat ook bij elke attractie een icoontje met een beoordeling van de toegankelijkheid voor minder validen. Misschien heb je daar wat aan.
pi_29488562
Die Lonely Planet stond inderdaad al op mijn verlanglijstje, vol met handige tips.
Het is uiteindelijk na veel online zoekwerk (mede met behulp van review-sites als tripadvisor.com) hotel Virgilio geworden op de Via Palermo (parallel aan de Via Nazionale, dus behoorlijk centraal). Die trappen en heuvels ga ik oma-lief maar vast mentaal op voorbereiden inderdaad!
brokenbranches | last.fm
No time to be void, or save up on life, you've got to spend it all.
pi_29549448
Ik heb een Eyewitness Travel Guide van Rome gekocht. Kan ik in ieder geval al een beetje dromen over Rome.
pi_29552356
Een goede reisgids is eigenlijk wel een must. 1 van de weinige dingen die me tegenvielen van Rome, was het tekort aan informatie ter plekke. Bij de ruines en historische plekken staan nergens bordjes met informatie.

Er is ook een boekje met vergelijkingen met het Rome van toen. Daarin zie je precies hoe bijv. het forum er destijds uitzag. Zeer handig.
pi_29686747
Misschien gaan ik en m'n vriendin binnenkort ook een paar dagen naar Rome. We willen alleen ook graag naar Venetie een dagje. Weet iemand wat de treinreis van Rome naar Venetie kost, en hoe lang die duurt?

We weten nog niet precies wanneer we gaan, maar het komt het beste uit in de herfstvakantie (Februarie), is het weer in Rome dan te doen over het algemeen, of is het dan niet zo leuk meer?

Sorry als het al gevraagt is maar heb even geen tijd om die vorige topics helemaal door te lezen.
pi_29813822
Eén dagje is wel heel krap, met de Eurostar duurt het al 4,5 uur. Het kan goedkoper maar dan duurt het nog langer. Hier kun je alles wel vinden: http://www.trenitalia.it/

PS: Herfstvakantie in februari?
pi_29815947
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 12:50 schreef ChrisBoer het volgende:
Misschien gaan ik en m'n vriendin binnenkort ook een paar dagen naar Rome. We willen alleen ook graag naar Venetie een dagje. Weet iemand wat de treinreis van Rome naar Venetie kost, en hoe lang die duurt?

We weten nog niet precies wanneer we gaan, maar het komt het beste uit in de herfstvakantie (Februarie), is het weer in Rome dan te doen over het algemeen, of is het dan niet zo leuk meer?

Sorry als het al gevraagt is maar heb even geen tijd om die vorige topics helemaal door te lezen.
Een dagje naar Florence lijkt mij logischer, Venetië is wel erg ver vanaf Rome voor een dagje.

Je kan nu ook low-cost treinen in Italië; kijk op www.trenok.it. Een retourtje naar Florence kost dan 18 euro en het duurt 1,5 uur met de hogesnelheidstrein. Wel van tevoren reserveren via www.trenok.it
pi_29825718
Rome was echt schitterend, prachtige stad. Florence en Venetië waren ook erg mooi trouwens, maar konden niet aan Rome tippen. Vakantie was verder erg leuk trouwens.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_29868746
Ik vertrek ma. de 29e. Heb er zin in!
pi_30319254
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 17:23 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Een dagje naar Florence lijkt mij logischer, Venetië is wel erg ver vanaf Rome voor een dagje.

Je kan nu ook low-cost treinen in Italië; kijk op www.trenok.it. Een retourtje naar Florence kost dan 18 euro en het duurt 1,5 uur met de hogesnelheidstrein. Wel van tevoren reserveren via www.trenok.it
Thanks dat is inderdaad niet duur!

Maar ik wil graag in de herfstvakantie deze oktober naar Rome met m'n vriendin. Echter kom ik op een erg hoog bedrag uit. Hebben jullie nog tips om goedkoper te gaan? Ik heb al 2 dingen bedacht: ik woon zelf in Eindhoven, dus wil graag vanaf eindhoven vliegen, echter is het wel duur, en vanuit Brussel is het veel goedkoper, en dan kun je dus ook nog wat van Brussel zien ondertussen.

Nou heb ik de prijs berekend van een midweekje Rome (met vliegen vanaf Eindhoven), dan kom ik op deze prijs:

Optie 1 (prijs 2 pers):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Optie 1 (prijs 2 pers):

Eindhoven - Rome

Vliegticket Retour Ryanair.com Eindhoven - Rome      355.38 EUR
Ma 17 15.05 - 17.05   Vr 21 12.30 - 14.40

Verblijf Hotel Cristina
Ma 17 tm Vr 21   Gelegen in Centrum   Incl ontbijt   400.00 EUR
                     ______+
                     755.38 EUR


Dat is dus voor 2 personen, dat wel. Maar vind het nog steeds best prijzig.

Dan had ik ook nog het idee om dus vanaf Brussel te vliegen, en ik wil dus eigenlijk ook graag nog naar Florence, en heb ik even gekeken wat dat kost:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Optie 2 (prijs 2 pers):

Eindhoven - Brussel - Rome - Florence

Treinkaartje Eindhoven - Brussel Centraal      60.00 EUR
Zondag 16 07:39 - 10:19

Vliegticket Enkel Ryanair.com Brussel - Rome      76.96 EUR
Zo 17   17.40 - 19.40

Verblijf Hotel Cristina                   300.00 EUR
Zo 16 tm Wo 19

Hogesnelheidslijn Rome - Florence Enkeltje      18.00 EUR
Wo 19 06.40 - 08.16      

Verblijf Hotel Montreal Florence             190.00 EUR
Wo 19 tm Vr 21

Vliegticket Enkel Ryanair.com Florence - Brussel   75.16 EUR
Vr 21   11.20 - 13.10

Treinkaartje Brussen Centraal - Eindhoven      60.00 EUR
Vr 21 18:50 - 20:57               _____+
                     780.20 EUR


Nou moet ik nog even berekenen wat het kost om maandag naar Brussel te gaan, dan naar Rome vliegen, en van vervoglens vrijdag weer terug naar Brussel en/of Eindhoven vliegen. Dus niet naar Florence, alhoewel hier wel mijn voorkeur naar uit gaat. Ik denk dat dat in prijs niet zo heel veel scheelt als we Florence er paar dagen bij doen ipv Rome.

Maar hebben jullie dus nog tips hoe het goedkoper dan? Ik wil eigenlijk naar de 200/250 euro per persoon zoals ik bij meer mensen in de Rome topics zie.

Voorwaarde is wel dat we redelijk centraal zitten (bij Terministation ofzo) zodat we makkelijk elke dag bij het Centrum kunnen komen.

Btw: De prijs van treinkaartje EIndhoven-Brussel weet ik niet precies. Ik heb dan wel OV maar weet niet of die geldig is in vakantie en naar het buitenland. Ik heb maar gewoon 30 euro per persoon gepakt, alhoewel me dit wel veel lijkt. Maar ik wil even van het maximale bedrag uit gaan zodat we niet voor verrassingen komen te staan. Als het minder wordt is dat mooi meegenomen, maar als het meer wordt natuurlijk niet.
pi_31277193
Is Rome met de kerstperiode gezellig om te bezoeken? Zo tussen kerst en oud & nieuw.
pi_31284891
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:12 schreef Dizzee het volgende:
Is Rome met de kerstperiode gezellig om te bezoeken? Zo tussen kerst en oud & nieuw.
Daar ben ik ook eigenlijk wel een beetje benieuwd naar, maar dan voor de eerste week van het nieuwe jaar.
pi_31285301
Rome is altijd gezellig

M'n zusje is nu op Romereis met school... ze was vandaag in napels en pompeii en vanavond gaat ze naar Rome. Ik ben jaloers
pi_31286966
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 16:48 schreef Vroeger het volgende:

[..]

Daar ben ik ook eigenlijk wel een beetje benieuwd naar, maar dan voor de eerste week van het nieuwe jaar.
Dat is voor mij ook nog eventueel een optie. Maakt in princiepe niet uit, alleen is het tussen kerst en nieuwjaar wat goedkoper. Zie dat de gem. temparturen zo tussen de 9 en 15 graden liggen. Doodvriezen zal dus niet snel gebeuren.
pi_31286999
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:03 schreef Thomas B. het volgende:
Rome is altijd gezellig
Dat geloof ik graag. Moet het alleen nog zien.
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:59:28 #50
43497 Afunados
Get Therapy
pi_31318118
Vorig jaar vier maanden in Rome gezeten(vanaf maart). Geweldig stad inderdaad

Grappig dat velen hier Rome kennen van Rome-reis op het einde van de middelbare school. In Maart/April was het inderdaad een invasie van Nederlanders. En wat een respectloze gasten lopen er toch bij

Maargoed, ik hoop deze winter of in het voorjaar ook weer even terug te gaan om vrienden te bezoeken. Volgende maand iig weer naar m'n roots in Firenze
pi_31342117
ik wil ooooook weer terug!

ik wil weer naar me tante in rome... lekker eten lekker ijs... de cultuur... de mensen...


owwww zwijmel....
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31342260
Over twee weken zit ik weer in Rome..
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_31342312
mag ik mee?
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31343207
Zijn de bekende 'highlights' in Rome lopend goed te doen? Of is het veel OV werk.
pi_31344182
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:39 schreef Dizzee het volgende:
Zijn de bekende 'highlights' in Rome lopend goed te doen? Of is het veel OV werk.
Heel goed lopend te doen. Zorg wel voor een goede kaart
pi_31344273
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 21:01 schreef soares het volgende:
lekker eten lekker ijs... de cultuur... de mensen...

owwww zwijmel....
De sfeer, de ambiance, de

Het eerste wat me in Nederland weer opviel (na slechts 7 dagen Rome) was de manier waarop mensen over straat lopen: blik op de grond, snel doorlopen. In Rome had je veel sneller oogcontact met andere mensen.
pi_31366220
jah he... de cappachino ijsjes... die waren goddelijk
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31370557
Wat me ook meeviel, is dat de meeste Romeinen wel een woordje Engels spreken. Ik ben vooral vaak in Noord-Italie geweest en daar is het over het algemeen echt knudde.

Nu struikel je in Rome dan wel over de Amerikanen, dus als inwoner valt er natuurlijk flink wat te verdienen als je goed Engels spreekt. 'Guided tour in Colloseum, guided tour!'
pi_31382604
Mag je overal gewoon vrij foto's maken, of zijn er ook restricties? (in gebouwen ect)
pi_31382677
in het vaticaan mag je geen foto's maken, volgens mij... in ieder geval niet met flits...

bij veel gebouwen is het in ieder geval zonder flits, omdat het al zo oud is, en met veel flitsen worden tekeningen en so vaaler... ( of hoe je het schrijft)
And It Hurts With Every HeartBeat
  donderdag 13 oktober 2005 @ 18:35:14 #61
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_31415537
In veel musea mag je geen foto's maken, en in ieder geval niet met flits. In kerken vaak wel (ook in de St. Pieter).
Ik heb de rest van het topic niet gelezen, maar ik heb nog wel wat tips:
-Domus Aurea (het grote paleis van Nero vlakbij het Colosseum).
-de Vaticaanse musea (neem daar maar een dag de tijd voor).
-de Capitolijnse musea
-de Catacomben (christelijke ondergrondse begraafplaatsen buiten de stad).
-loop zomaar eens een kerk binnen, de meeste zijn echt heel mooi.
-Ostia, een heel mooi bewaard gebleven oude stad (Pompeii is ook mooi, maar da's weer veel verder).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_31418837
Domus Aurea is inderdaad een aanrader. Indrukwekkend verhaal ook erachter.

Verder is Ostia ook een badplaats waar je eventueel een dag naar het strand kan, mocht het weer dat nog toelaten. Kost ongeveer 2 tot 4 euro vanuit het centrum met de trein.
pi_31479621
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:59 schreef ChrisBoer het volgende:
Maar hebben jullie dus nog tips hoe het goedkoper dan? Ik wil eigenlijk naar de 200/250 euro per persoon zoals ik bij meer mensen in de Rome topics zie.

Voorwaarde is wel dat we redelijk centraal zitten (bij Terministation ofzo) zodat we makkelijk elke dag bij het Centrum kunnen komen.
Ok, dat kan zeker veeeeel goedkoper. Probeer eerst eens een goedkope vlucht te vinden. Ryanair is het goedkoopst. Als je op tijd gaat zoeken kun je zeer aantrekkelijke vluchten vinden. Mijn laatste 2 vluchten naar Rome:
- Heen: vertrekken vanaf Niederrhein (net bij Venlo over de grens), aankomst op Ciampino. Kosten vlucht 0.01 euro (geen grapje!) Terug: vertrek Ciampino, aankomst eindhoven, kosten 20.00 euro. Dan nog ongeveer 50 euro belasting erbij in totaal en voor 70 euro had ik dus een retourtje.
- Heen: vertrekken vanaf Charleroi, aankomst Ciampino. Terug de omgekeerde route. Dit is iets langer geleden, ik weet alleen nog dat de totale kosten 75 euro waren.

Ik kies eerst altijd de vlucht, en dan ga ik pas naar de rest zoeken. Vaak is het namelijk dat er bijv. maar 2 van die goedkope vluchten per week zijn. Als jij bijvoorbeeld perse op vrijdag wil vertrekken dan is de kans natuurlijk veel kleiner dat je zo'n vlucht vind.
pi_31484327
klopt... ik en me 3 tantes ziijn de eerste keer voor 120 euro pp vertrokken vanaf charleroi

maar dit jaar voor 100 met zen 2... heerlijk goedkoop

we zijn wel steeds bij dezelfde blijven slapen, omdat we wisten dat het goed was...

www.cristinahotels.com
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31484368
Wij hadden een retourtje met Ryan Air vanaf Eindhoven naar Ciampino voor 90 euro incl alles.
(treinkaartje naar Eindhoven niet meegerekend, we wonen in de Randstad)
En voor het hotel waren we per persoon 20 euro per nacht kwijt. We zaten recht tegenover Termini. Maar het centrum is niet zo heel groot, dus het maakt niet echt uit waar je zit.

Op bookings.nl vind je wel een hoop goedkope hotels, en op vakantiereiswijzer.nl kun je checken wat andere mensen van die hotels vinden (bookings.nl is niet zo objectief wat dat betreft)
Als je helemaal goedkoop wilt reizen kun je in een hostel slapen, op www.hostelworld.com staan er een hoop.
pi_31484463
Daar wil ik ook nog heen !
Komt er steeds niet van als ik in Italië ben
pi_31485326
Edit: al gevonden
pi_31485425
dubbel
pi_31534029
vanaf dusseldorf airport 117 ¤ naar Rome met Ryan Air...:)
pi_31576395
Overmorgen zit ik voor 5 dagen in Rome.

Zijn er nog dingen die ik echt gezien moet hebben, naast:

- het Collosseum
- Trevi Fontein
- Spaanse trappen
- Sint Pieter
- Sixtijnse kapel
- Pantheon
- Palazzo Venezia

En natuurlijk de nodige piazza's.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_31580996
Trevi fontein vond ik smerig tegenvallen trouwens. Mooie fontein hoor, maar zo jammer van al dat volk die van alles proberen te verkopen. Optyften met die lui en laat mij ff rustig naar de fontein kijken
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_31581316
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:45 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Overmorgen zit ik voor 5 dagen in Rome.

Zijn er nog dingen die ik echt gezien moet hebben, naast:

- het Collosseum
- Trevi Fontein
- Spaanse trappen
- Sint Pieter
- Sixtijnse kapel
- Pantheon
- Palazzo Venezia

En natuurlijk de nodige piazza's.
Op de dag dat dit topic werd geopend ben ik teruggevlogen. Ik zal even kort uitleggen hoe wij alles geregeld hebben en wat het kostte. Voor de arme student erg belangrijk natuurlijk...

Het Vittoriano vond ik erg mooi, daar moet je ook wel even heen. Je moet ook het Forum Romanum zien. Dit kun je doen met een tourtje, daarbij krijg je een rondleiding in het Collosseum en het aangrenzende Forum Romanum. Als je identificatie bij je hebt krij je korting, dus onthoud dat even. We waren 14 euro kwijt meen ik.

Wat ook wel leuk was om te doen vond ik, was er een dagje tussenuit gaan met de metro naar het strand bij Ostia.

We zijn met de trein van R'dan naar Charleroi gegaan, en van daar met Ryanair naar Rome Ciampino. (90 euro retour, all-in) We verbleven met z'n drieën in dit hostel, voor vijftien euro per nacht. Dit zit aan de Via Aurelia, gemakkelijk te bereiken met de bus vanaf metrostation Cipro.

Alle dingen die jij opnoemt hebben we gezien, ik vond het echt heel mooi allemaal, en daarnaast dan nog lekker overal uit eten geweest en flink wat wijn en dergelijke verorberd in de zeven dagen dat we er geweest zijn. En lekkere ijsjes gegeten natuurlijk.

Je kunt een OV-weekkaart krijgen voor rond de twintig euro, waarmee je overal heenkunt met de metro en de trein, wat goed te doen is. Alles bij elkaar, dus inclusief vervoer en verblijf, heb ik rond de 550 gulden uitgegeven. Dat is het zeker waard, Rome is echt een prachtige stad.

Het viel me overigens wel op hoe uitgestrekt de stad is, ondanks dat er maar 3,5 miljoen mensen wonen. En alle scooters vond ik geniaal om te zien, sowieso het verkeer daar.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31582015
Bedankt voor de reacties.

Afgelopen zomer ben ik ook al kort in Rome geweest en heb ik dus bovenstaande dingen gezien, vandaar mijn vraag wat ik toen gemist heb. We vliegen met Ryanair naar Ciampino en verblijven in een hotel in de buurt van Termini. Hopelijk zit het weer een beetje mee..
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_31583823
kan iemand wat meer vertellen over Villa d'Este ? ik heb er wat foto's van gezien, en dat ziet er mooi uit.
pi_31585290
je moet naar mijn nichtjes ballet lesgaan

om te gieren...

neej uh... je hebt het capucine kerkje bij metro tation berberini... heel inderukwekkend, is gratis, maar er wordt wel gevraagt om een gift

ook de catacombe van san calisto zijn heel moooi...
dan ga je een aantal meter onder de grond de graven bekijken

ik kreeg een heel eng gevoel toen ik daar liep, maar wle heel indrukwekkend, ik denk dat de prijs iets van 4 tot 6 euro was...

je kan ook gan eten bij de kruising van via cavour en fori imperiali

daar zit een restaurant meteen hele gekke ober, maar het eten is er heeeerlijk... lekkere soep jammmmm en bruscette

het is ook leuk om een fiets te huren in villa borgese

en zo deberg pincio op te fietsen zwaar maar zeer de moeite waard...

zucht ik wil weer naar rome... ff ryanair bekijken...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31585324
sorry voor de typ fouten...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31723261
Rome was echt schitterend.


Trevifontein


Het Vaticaan


De Tiber


Villa bij Piazza del Popolo


Het eiland in de Tiber


Palazzo Venezia


De Alpen vanuit het vliegtuig

Verder kwamen we nog in een demonstratie van studenten terecht. In heel Italië gingen 150.000 studenten de straat op om te protesteren. Wij liepen nietsvermoedend in Rome rond toen opeens allerlei busjes met ME-achtige lui de boel kwamen afzetten. Alles stond op een gegeven moment vast.



Weet iemand trouwens waar die dikke bmw's, lancia's, alfa romeo's etc met blauw zwaailicht voor dienen? Daar zie je er echt heel veel van.

Er was trouwens ook erg veel bewaking op de been, zo werd bijvoorbeeld de Duitse Ambassade bij ons hotel echt dag en nacht bewaakt.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_31725517
Haha, dat eilandje in de Tiber. Daar zijn wij geweest, en wat een deceptie zeg. Verspil daar alsjeblieft je tijd niet aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31731833
owwwww.... ik ben jarloersssssssssssssssssssssss

ik wil oookk
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31731909
nog bijzondere dingen mee gemaakt...???

ik heb daar iets meegemaakt, zal hetnoooooit vergeten
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31732091
De Trevi-fontein vond ik erg mooi maar inderdaad te druk. 's Avonds is er vaak niet eens meer een zitplek. En dan al die pleurisverkopers met rozen. Er liepen ook een paar van die lui rond die bellenblazers verkochten. Staan ze even 100 bellen tegen je kleding aan te schieten, zeer irritant.

Eigenlijk viel niks tegen in Rome. Alleen Circus Maximus, waar eigenlijk helemaal niets meer van over is. Een grasveld, meer is het niet.
Oh ja, en de Mond van de Waarheid (suf ding is dat zeg! Het is dat hij al zo oud is....). Ik had hem groter verwacht.
pi_31732981
Ow die mond van de waarheid ja

me had zit er nog aan
pi_31748120
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:50 schreef soares het volgende:
nog bijzondere dingen mee gemaakt...???

ik heb daar iets meegemaakt, zal hetnoooooit vergeten
Vertel...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31751830
ik ben mei dit jaar naar rome geweest en toen we richting het hotel gingen, pakte we de bus richting termini, dus opgestapt op via nazionale, drukke bus, helemaal stamp vol maar ok

na een tijdje voel ik iets vlezigs tegen me hand, (had met handen in me achterzak) dus ik proberen te kijken wat het is
maar neit kunnen zien omdat het te druk was

dus ik tegen mijn moeder, mam ik voel iets tegen me hand, dus zei zegt dan doe je je hand weg, ik dus benieuwt en blijf kjiken, toen ik tog wel doorkreeg wat dat moest zijn, na 5 min ofso, stopte de bus weer, en zag ik dat die man gewoon zen broek open had staan en zen lullo eruit hing... dus ik zeg mam... die kerel heeft zen lullo eruit hangen, maarja andere taal enso... we wisten eigenlijk neit wat te doen, en bij de volgende stop, begint een italiaan ineens tegen die kerel die tegen mij stond te schreeuwen en had het dus ook door. die man is toen de bus uitgevlucht...
wij tegen de italiaanse man gracia gracia...

ik heb nog noooooit zo vaak me handen gewassen... gruwel er nog steeds van
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31751952
en ook toen we op de bus zaten te wachten om naar het vliegveld te gaan, was er een tasjes dief, tegen over ons bezig, end ie wilde weg rennen werd hij beet gegrepen... kon tog los komen, en gingen italianen er met een scooter achteraan, die vrouw van wie die tas was helemaal in schok

5 min later kwamen ze terug met boef en tas
de politie gbeld, die kwam aanscheuren als in een bond film... heeeeel grappppig

en toen ging de boef in de auto einde

maar wel leuk om allemaal zo zien te gebeure...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31757016
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:57 schreef soares het volgende:
en zag ik dat die man gewoon zen broek open had staan en zen lullo eruit hing... dus ik zeg mam... die kerel heeft zen lullo eruit hangen, maarja andere taal enso... we wisten eigenlijk neit wat te doen
Dat snap ik dan weer niet. Je kan toch gewoon keihard 'Eeeiiiieuw' roepen? Echt wel dat hij dat begrijpt, en andere mensen zien dan ook meteen dat er een potloodventer in hun midden staat. En grote menigtes zijn meestal niet zo lief tegen potloodventers die jongetjes lastigvalt
pi_31762005
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:01 schreef soares het volgende:
en ook toen we op de bus zaten te wachten om naar het vliegveld te gaan, was er een tasjes dief, tegen over ons bezig, end ie wilde weg rennen werd hij beet gegrepen... kon tog los komen, en gingen italianen er met een scooter achteraan, die vrouw van wie die tas was helemaal in schok

5 min later kwamen ze terug met boef en tas
de politie gbeld, die kwam aanscheuren als in een bond film... heeeeel grappppig

en toen ging de boef in de auto einde

maar wel leuk om allemaal zo zien te gebeure...
Haha, ja er loopt veel tuig rond daar, maar grotendeels amateurs. Wij hebben een Engelse toerist behoed voor een zakkenrollersgroepje in de bus, en hij heeft 't nooit geweten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31771879
hihihihih ben geen jongen hor...

er groeit niets tussen me benen...

was denk ik gewoon de schrik van het moment...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31772110
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 01:16 schreef soares het volgende:
hihihihih ben geen jongen hor...

er groeit niets tussen me benen...

was denk ik gewoon de schrik van het moment...
Je hebt een aangeboren aandoening, waarbij je geen schaamhaar kunt ontwikkelen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31784493
neeej,

ik heb geen dick...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31785758
'Profiel: man'

pi_31786036
jah, ik heb alleen een naam in gevuld voor de rest niet gekeken
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31786118
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:15 schreef soares het volgende:
jah, ik heb alleen een naam in gevuld voor de rest niet gekeken
Dan ben je inderdaad een echte vrouw.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31786290
nou dank u...

speciaal voor jullie is hij nu ingevuld...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31786348
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:24 schreef soares het volgende:
nou dank u...

speciaal voor jullie is hij nu ingevuld...
Braaf meisje.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31786611
hahahahaha... ja papa
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31786687
Who is your daddy?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31786771
you are... you are.... spank me... hahahahhahahahha
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31786845
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:43 schreef soares het volgende:
you are... you are.... spank me... hahahahhahahahha
Alleen als je lief bent.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31786897
but i'm a very bad girl.... i need the spanking
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31786972
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:48 schreef soares het volgende:
but i'm a very bad girl.... i need the spanking
Je krijgt niets als je te graag wilt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31786988
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:18 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dan ben je inderdaad een echte vrouw.
pi_31787127
and if I beg?

@ dizzee is niet grapppig!
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31787387
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:55 schreef soares het volgende:
and if I beg?

@ dizzee is niet grapppig!
Then I'll consider it, it you're worthy.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31787472
and what wil make me worhty?

o mighty one...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31787537
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:06 schreef soares het volgende:
and what wil make me worhty?

o mighty one...
Begin eens met wat leuke foto's te mailen, en on topic te gaan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31787626
hahahaha

nou wanneer gaan we weer naar rome???
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31787645
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 11:12 schreef Dizzee het volgende:
Is Rome met de kerstperiode gezellig om te bezoeken? Zo tussen kerst en oud & nieuw.
Ja, geweldig! Oud & Nieuw in Rome vond ik schitterend en de stad is heel gezellig in die periode. Ook zeker niet koud dus je kunt gewoon lekker naar buiten!

Ik zou best graag weer willen dit jaar, als ik het geld maar had.
pi_31787786
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:58 schreef Kontiki het volgende:
Eigenlijk viel niks tegen in Rome. Alleen Circus Maximus, waar eigenlijk helemaal niets meer van over is. Een grasveld, meer is het niet.
Ja daar had ik ook meer van verwacht. Ik had pas na een tijd door dat ik er überhaupt was! En het Colosseum vond ik ook tegenvallen, van buiten niet maar toen we eindelijk binnen waren was dat niet zo spectaculair.
quote:
Oh ja, en de Mond van de Waarheid (suf ding is dat zeg! Het is dat hij al zo oud is....). Ik had hem groter verwacht.
Ik vond het juist wel een leuk ding. Vooral omdat hij zo grappig is geplaatst en omdat er niemand was. Wij hadden ook veel moeite om 'm te vinden, en de tocht erheen was de moeite waard. De omgeving daar (hij ligt als ik het me goed herinner onderaan een heuvel?) is mooi om doorheen te lopen.
pi_31788119
ik weet die mond van de waarheid nog van bassie en adriaan...

toen deed bassie alfsof zen hand eraf was...
was grappppig
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31791766
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 19:11 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Ja, geweldig! Oud & Nieuw in Rome vond ik schitterend en de stad is heel gezellig in die periode. Ook zeker niet koud dus je kunt gewoon lekker naar buiten!

Ik zou best graag weer willen dit jaar, als ik het geld maar had.
Laat ik nou net in de kerstvakantie erheen gaan.

Ik ben wel benieuwd naar het weer dan? Ik heb me laten vertellen dat de temperaturen van de 8 tot 15 graden liggen?
pi_31792402
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 21:14 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Laat ik nou net in de kerstvakantie erheen gaan.

Ik ben wel benieuwd naar het weer dan? Ik heb me laten vertellen dat de temperaturen van de 8 tot 15 graden liggen?
Ja dat kan heel goed kloppen hoor. Ik weet het niet precies, maar op straat lopen was heel lekker en er scheen ook gewoon een zonnetje. Zelfs 's avonds was het goed te doen om met een rokje en een panty aan buiten te zijn.
pi_31792568
Vanaf maandag gaat Canvas (Belgie 2) de succesvolle HBO-serie Rome uitzenden. Het komt om 22.00. Mocht maandag je niet goed uitkomen, kijk dan vanaf woensdag 22.00 naar BBC2, want daar komt het ook.

Wie zijn klassiekers kent, kan zich een aardig beeld vormen van het oude Rome. Machtig, maar ook decadent. Een wereldstad, maar door corruptie ondermijnd. Voor wie dit alles nog een raadsel is, pakt Canvas twaalf weken lang uit met de prestigieuze reeks 'Rome'.

De serie is de duurste televisieproductie ooit. 100 miljoen dollar, 6 jaar werk, 350 mensen die 14 maanden filmden op de grootste set ter wereld. De historische correctheid van 'Rome' overtreft al zijn voorgangers. Megalomaan als de oude keizers en met even veel pracht en praal.

Nochtans zijn de hoofdpersonages niet de grote keizers en veldheren. De protagonisten zijn twee gewone Romeinse soldaten, ooggetuigen van de overgang van de Romeinse republiek naar het keizerrijk. De namen van deze twee hoofdrolspelers werden niet toevallig gekozen: Lucius Vorenus en Titus Pullo zijn de enige twee gewone soldaten die Caesar vermeldt in zijn 'De Bello Gallico'.

Na de overwinning op Gallië keert Caesar triomfantelijk terug naar Rome. Daar spelen ondertussen machtswissels en corruptie een prominente rol. De kloof tussen de verschillende klassen verdeelt de staat. Wie het volk wint, die wint Rome. Genoeg redenen voor machtswellustigen om zich van list of zwaard te bedienen.

Caesar steekt de Rubicon over en spreekt de bekendste aller citaten: "Alea iacta est". Hoe ver de teerling rolt, aanschouwt u best met eigen ogen.


Na acht jaar oorlogvoeren heeft Gaius Julius Caesar Gallië eindelijk veroverd. Hij verheugt zich op zijn triomfantelijke terugkeer naar het grote Rome. Helaas verneemt hij net op dat moment dat zijn dochter Julia in het kraambed is gestorven.

Caesar is bezorgd om zijn schoonzoon Pompeius Magnus. Die heeft niet alleen net zijn vrouw verloren, maar wordt door de senaat ook onder druk gezet om zich tegen Caesar te keren. Het stabiele Rome begint meer en meer te wankelen op zijn grondvesten.

Ondertussen wordt in het verre Gallië de Gouden Adelaar gestolen, de symbolisch zo belangrijke standaard van Caesars leger. Lucius Vorenus en Titus Pullo, twee gewone Romeinse soldaten, worden op pad gestuurd om de standaard terug te brengen.

http://www.canvas.be/canv(...)dezeweek/index.shtml
pi_31808544
dank u voor de info... zal het zeker is gaan bekijken....

*off topic... waar moet de foto's heen... ohhh mighy one...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31811329
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 14:18 schreef soares het volgende:
dank u voor de info... zal het zeker is gaan bekijken....

*off topic... waar moet de foto's heen... ohhh mighy one...
Zie m'n profiel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31812896
ok ok... nog speiale wensen...??

on topic

weet iemd wanneer ryanair zen prijzen voor mei gaan vrijgeven, want maart is mij te vroeg ik wil in mei...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31813062
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:47 schreef soares het volgende:
ok ok... nog speiale wensen...??

on topic

weet iemd wanneer ryanair zen prijzen voor mei gaan vrijgeven, want maart is mij te vroeg ik wil in mei...
Zijn dat niet gewoon standaardprijzen?

Surprise me...
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_31813318
neej, want nu zijn er de prijen tot 25 maart, en als die van april en meri komen zitten er weer prijsjes bij van 2,99 enso... en die wil ik...

off topic... ok dan...
rotterdam he... in de buurt
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31874682




raad het plein...


moeilijk he...

maar wel vanuit een ongebruikelijke hoek...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31875507
Erg lastige ja.

Die paal (ik vind hem niet mooi) herken je vanuit élke hoek.
pi_31875638
hhhahahahah jah he...

me tante werkt daar...een huis waar je U tegen zegt... boven christy's ze wonen er met zen 2... eet tafel voor 12 man... duizende boeken, niet normaal...

en me tante werkt er en woont bij hun in
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31877942
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 19:26 schreef soares het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

raad het plein...


moeilijk he...

maar wel vanuit een ongebruikelijke hoek...
Daar zat ik exact een week geleden nog op het terras.

Toen we wilden vertrekken werd het overigens net afgesloten door de Italiaanse versie van de ME. Een demonstratie van 50.000 studenten tegen de hervormingen in het onderwijs wilde het plein op, maar dat mocht niet.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_31878706
Daar heb ik ook aardig wat pizza's naar binnen gewerkt.
pi_31900906


en waar is dit....
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31901250
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:46 schreef soares het volgende:
[afbeelding]

en waar is dit....
Villa Borghese blijkbaar, maar ik ben er niet geweest.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_31904786
quote:
Op woensdag 2 november 2005 16:46 schreef soares het volgende:
[afbeelding]
en waar is dit....
Dat is die eh galleria dei arte (of iets in die richting) aan de noordkant van Villa Borghese toch? Aan dezelfde weg als die dierentuin.
pi_31911794
zozo een egt rome expert...



en deze... is iets moeilijker...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31914671
Ben de naam kwijt maar dat gebouw staat naast de Engelenburcht aan de Tiber.
* in eigen collectie graaft

Ah, hebbes:
pi_31914817
Waar is deze foto genomen?
pi_31916602
Over 2 weken gaan we een weekendje naar Rome!

Iemand die een leuk, nite te duur hotel in het centrum kan aanraden?
En valt er ook nog leuk te stappen 's avonds? Zo ja, waar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_31917325
hahaha het was het ziekenhuis der wezen... foto is genomen vanaf een oot op de tiber...

die van jou is wel moeilijk... ff denken
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31917374
ik denk uhmm... hoe heet het.... via veneto... dat grote gebouw aan de fiore imperiale...

parlements gebouw.. weet de naam niet mee met die paarden boven op...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31919466
quote:
Op woensdag 2 november 2005 22:12 schreef soares het volgende:
zozo een egt rome expert...

[afbeelding]

en deze... is iets moeilijker...
Das het gerechtsgebouw, aan de Tiber. Achter dat gebouw is Piazza Cavour. Daar heb ik m'n Ferrari gespot.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_31920315
quote:
Op woensdag 2 november 2005 23:28 schreef Kontiki het volgende:
Waar is deze foto genomen?
[afbeelding]
Monument voor Vittorio Emanuele 2, toch?
pi_31924938
even grave of ik nog een moeilijke kan vinden...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31925036


doe u best...
is niej zo moeilijk
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31935629
quote:
Op donderdag 3 november 2005 09:26 schreef Tom_Tom- het volgende:
Monument voor Vittorio Emanuele 2, toch?
En al-al-alweerrrr een winnaarrrrr.

Die foto hierboven is op het Forum Romana.
pi_31943939
klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap klap staande ovatie...

wie heeft er nog?
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31944468
Ok, vanaf welke locatie is deze foto genomen?
pi_31944715
ik denk dat hij genomen is vanaf het oude ziekenhuis op het tiber eiland...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31944896


ik heb een denk ik lastige...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31944996
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

ik weet het vanaf....

And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31945484
Jep, klopt. De Engelenburcht. Je kon het zien aan die brug in de verte.

Bovenstaande weet ik niet. Ergens in Villa Borghese?
pi_31946764
jij bent er egt goed in... me laaste foto...

ik weet de naam niet meer... maar weet wel uit te leggen waar het is...

And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31995354
elllow??
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31996055
Ehm geen idee. Dat soort beelden zie je zoveel daar
Paar gokjes dan maar: Piaza del Popolo, of dat ene plein met die trappen (vlak bij Trevi fontein, niet de Spaanse trappen).
pi_31996567
hihihihihi neej is niej goed....

het is er wel alijd druk en het ligt op 1 van de 7 bergen...

er waren ook allemaal stenenportretten van belangrijke mensen, en 1 van de moooiste uitzichtenover rome... op dezelfde berg als het hilton hotel...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_31998597
Ah ik weet het, daar ben ik ook geweest! Boven de botanische tuinen, ehmmm Piaza Garibaldi.
pi_32006203
hahahahaha goedzo... was de naam kwijt... :d
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_32023734
even een vraag je van mijn moeder

hoelang doe je erover om vanuit rome met de trein naar venetie te gaan
want we willen ook verder kijken... iemand een idee?
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_32026643
quote:
Op zondag 6 november 2005 14:26 schreef soares het volgende:
even een vraag je van mijn moeder

hoelang doe je erover om vanuit rome met de trein naar venetie te gaan
want we willen ook verder kijken... iemand een idee?
De snelste manier is met de Eurostar. Dan ben je er in 4,5 uur, maar dat is volgens mij een vrij prijzige grap.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_32100582
ok thanQ pizza

wie wil met me mee naar rome?
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_32211733
van het weekend in Rome geweest
even snel wat foto's
Poppoli
Vaticaan

Piazza de Venezia
same

Spaanse Trappen


[img][/img]
pi_32211889
mooi
pi_32212795
Komt allemaal erg bekend voor.. 3 weken geleden liep ik er nog rond.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_32213719
grrrrrrrrr
pi_32220171
Wow, regen in Rome In mijn herinnering is het elke dag stikheet met blauwe lucht. Die wolken, ik kan het gewoon niet voorstellen dat het daar regent.
pi_32226568
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 23:32 schreef Kontiki het volgende:
Wow, regen in Rome In mijn herinnering is het elke dag stikheet met blauwe lucht. Die wolken, ik kan het gewoon niet voorstellen dat het daar regent.
Het heeft twee dagen lang echt gehoosd
  zondag 13 november 2005 @ 21:50:36 #159
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_32243388
Tof dat je ook bent geweest, Boskov. Prachtige stad, he.

Wel lullig van die regen, de keren dat ik er was, was het heerlijk stralend zomerweer.
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
pi_32252962
Venezia blijf toch vreselijk lelijk, en iedereen maar foto's maken

Over twee weken ben ik week in Firenze, waarschijnlijk ga ik ook weer eens langs in Rome, wat vrienden opzoeken
  Moderator maandag 14 november 2005 @ 11:00:30 #161
5428 crew  miss_sly
pi_32253263
Niemand een tip voor een leuke club om een avondje te stappen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_32264414
quote:
Op zondag 13 november 2005 21:50 schreef desaparacido het volgende:
Tof dat je ook bent geweest, Boskov. Prachtige stad, he.

Wel lullig van die regen, de keren dat ik er was, was het heerlijk stralend zomerweer.
super stoer!

hoe is 't met je, lang niet gesproken?
pi_32265177
Rome
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_32271397
deze past er ook wel bij vind ik
  dinsdag 15 november 2005 @ 15:07:10 #165
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_32287201
Rome, ben er afgelopen zomer 3 weken aan het werk geweest
deze ruimte is te huur
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:47:35 #166
113525 Limlander
I am a passenger
pi_32300082
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Niemand een tip voor een leuke club om een avondje te stappen?
Naar Testaccio, allemaal clubs op''n rijtje in 'n soort oude stadswal
Het betekent niets,
regen op de wegen..
pi_32367574
Rome, wat een stad Wil zeker een keer terug..

Paar foto's van twee weken terug toen ik er een paar dagen was...jammer genoeg behoorlijk wat regen gehad..









hier staan er nog een paar
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_32508912
hmmm ik wil misschien oud & nieuw gaan vieren in Rome maar heb geen idee waar ik zijn moet dan..
Ook wil ik graag de 31ste op stap in een leuke mooi club.. iemand die wat tips heeft misschien?
alvast bedankt
It's him......
pi_32509024
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:25 schreef Shogen het volgende:
Rome, wat een stad Wil zeker een keer terug..
ben e r in mei geweest en wil elke dag nog terug
Hoi :W
pi_32536876
Iemand nog een GOED hotel, dus geen hostel of zo... maar gewoon 3 sterren met redelijke prijs?
It's him......
pi_32763319
over 2 weekjes zit ik er een aantal dagen.
pi_32885853
ik ga de 16de!!
Ben benieuwd wat er allemaal te zien is mbt kerst
heb via ryanair geboekt, vanaf eindhoven vliegen, 123 euri totaal.
Dan met de shuttle naar termini station,
vanuit daar te voet naar Madison 3 sterren hotel (500 meter) 2 nachten incl. ontbijt 140 euri.
Iemand tips over ''kerst''bezienswaardigheden?
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel.
----
Berry van Aerle.
pi_32890146
quote:
Op woensdag 7 december 2005 11:12 schreef UNDERTAKER het volgende:
ik ga de 16de!!
Ben benieuwd wat er allemaal te zien is mbt kerst
heb via ryanair geboekt, vanaf eindhoven vliegen, 123 euri totaal.
Dan met de shuttle naar termini station,
vanuit daar te voet naar Madison 3 sterren hotel (500 meter) 2 nachten incl. ontbijt 140 euri.
Iemand tips over ''kerst''bezienswaardigheden?
Het is een stuk goedkoper om gewoon op het vliegveld op de bus te stappen naar metrostation Anagnina en daar de metro naar Termini te nemen, of net waar je wezen moet natuurlijk. Dan betaal je 2 á 3 euro i.p.v. 15 voor de shuttlebus.

Veel plezier in ieder geval.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_32942466
quote:
Op woensdag 7 december 2005 13:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Het is een stuk goedkoper om gewoon op het vliegveld op de bus te stappen naar metrostation Anagnina en daar de metro naar Termini te nemen, of net waar je wezen moet natuurlijk. Dan betaal je 2 á 3 euro i.p.v. 15 voor de shuttlebus.

Veel plezier in ieder geval.
Ohh oh mijn reservering heb ik reeds gemaakt!
Maarja ach....
weten we dat voor de volgende keer
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel.
----
Berry van Aerle.
pi_32942493
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:32 schreef Yakoma het volgende:
Iemand nog een GOED hotel, dus geen hostel of zo... maar gewoon 3 sterren met redelijke prijs?
ik zit in madison hotel voor 70 euri per nacht,
en als ik de recenties moet geloven dan is dat wel een oke hotel.
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel.
----
Berry van Aerle.
pi_32943128
quote:
Op vrijdag 9 december 2005 12:56 schreef UNDERTAKER het volgende:

[..]

Ohh oh mijn reservering heb ik reeds gemaakt!
Maarja ach....
weten we dat voor de volgende keer
Het ligt er ook een beetje aan hoeveel tassen je meeneemt. Het grote voordeel van de shuttlebus is dat je er niet ver mee hoeft te slepen en je ook sneller op Termini bent.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  vrijdag 9 december 2005 @ 13:27:31 #177
43497 Afunados
Get Therapy
pi_32943152
Vorige week dagje in Rome geweest vanuit Firenze, om wat vrienden op te zoeken.

Heerlijk rustig vergeleken met het seizoen, tenminste geen horde toeristen. Via dei condotti prachtig verlicht, helaas was Navona wel helemaal zijn charme kwijt door vreselijke kerststallen.

Prachtige stad blijft het toch
pi_32959573
Ik ga volgende week een dag naar Rome ja beetje kort maar een gegeven paard enz... we gaan heel vroeg weg met het vliegtuig en dan heel laat weer thuis.

Wat zijn de dingen die ik moet zien en die ook een beetje in een wandeling van een paar uur passen? Dus waar ik zo naartoe kan wandelen?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32967817
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 00:05 schreef Vava het volgende:
Ik ga volgende week een dag naar Rome ja beetje kort maar een gegeven paard enz... we gaan heel vroeg weg met het vliegtuig en dan heel laat weer thuis.

Wat zijn de dingen die ik moet zien en die ook een beetje in een wandeling van een paar uur passen? Dus waar ik zo naartoe kan wandelen?
Als je echt de halve dag wilt wandelen kun je wel een hoop zien. Afstanden zijn over het algemeen goed te doen. Je kunt bijvoorbeeld van het Colloseum via Piazza Venezia naar het Pantheon lopen. Vanaf daar is het maar een klein stukje naar Piazza Navona, dat is zeker de moeite waard. Via de Trevi fontein en de Spaanse trappen loop je dan naar Piazza del Popolo om daar weer op de metro te stappen naar het Vaticaan bijvoorbeeld. Dan heb je wel veel gezien in vogelvlucht, maar dan moet je ook wel vrij stevig doorwandelen.

Deze kaart is overigens wel handig. Veel plezier in ieder geval.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_32968267
OE Rome!

ik wil terug
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_32983020
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 12:44 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Als je echt de halve dag wilt wandelen kun je wel een hoop zien. Afstanden zijn over het algemeen goed te doen. Je kunt bijvoorbeeld van het Colloseum via Piazza Venezia naar het Pantheon lopen. Vanaf daar is het maar een klein stukje naar Piazza Navona, dat is zeker de moeite waard. Via de Trevi fontein en de Spaanse trappen loop je dan naar Piazza del Popolo om daar weer op de metro te stappen naar het Vaticaan bijvoorbeeld. Dan heb je wel veel gezien in vogelvlucht, maar dan moet je ook wel vrij stevig doorwandelen.

Deze kaart is overigens wel handig. Veel plezier in ieder geval.
Een dag stevig doorwandelen moet lukken, bedankt voor de info ik had namelijk geen idee over de loopafstanden.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32983941
Kan je in Rome goed shoppen?
pi_33101377
Het is italie!!
Natuurlijk kun je er goed shoppen!!
Morgen rond deze tijd zit ik in het vliegtuig
Uitvindingen zijn betere middelen naar een minder doel.
----
Berry van Aerle.
pi_33101526
geef es wat tips over shoppen dan.
pi_33103819
quote:
Op donderdag 15 december 2005 14:12 schreef Dizzee het volgende:
geef es wat tips over shoppen dan.
De Via Nazionale vind ik persoonlijk een hele aardige straat, op loopafstand van Termini. Verder zijn er nog drie grote winkelcentra, als ik me niet vergis. Eén bij Cinecittá, dat ligt een eindje buiten de stad en er komen dan ook voornamelijk locals. Niet echt bijzonder verder, maar ook niet onaardig. Een andere ligt wel in het centrum, op ongeveer een half uur lopen van Termini. Die is wel vrij chic.

Als je echt geld teveel hebt kun je terecht in de Via Condotti, bij Piazza di Spagna. Daar zijn de duurste kledingwinkels ter wereld gevestigd. 's Avonds flaneren daar de happy few. Alleen zolang je niet minstens een Bentley voor komt rijden, zou ik daar niet teveel kopen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_33123686
Ìk kom net terug (nouja, paar uur geleden inmiddels al wel) van mijn bliksembezoek van 1 dag aan Rome, nou het is echt een geweldige stad! Prachtig! Ik moet en zal er nog een keer naartoe gaan en dat zal dan ook heel snel gaan gebeuren
Een dag is heel kort maar prima te doen. In totaal ben ik van ongeveer van 10.30 uur tot 17.30 uur in het centrum van Rome geweest.

Ik heb onder andere gezien:
- Colosseum
- Forum Romanum
- Thermen van Dioclethianus
- iets anders waar ik de naam niet van weet
- Trevi Fontein
- Pantheon
- Campo die Fiori
- Piazza die Spagna en Spaanse Trappen
- de winkelstraten daar in de buurt (die enorm dure winkels onder andere)
- Piazza die Popolo

Heel veel vanuit de bus gezien, maar ook veel tijdens het lopen. Vooral tijdens de wandeling naar het Campo dei Fiori via het Pantheon erg leuke schattige straatjes gezien Verder nog lekkere Italiaanse broodjes gegeten, heerlijk glaasje wijn gedronken en gewoon genoten van dit korte bezoek aan deze geweldige stad!

En nu ben ik helaas wakker heb teveel geslapen in de bus van/naar de vliegvelden en in het vliegtuig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vava op 17-12-2005 00:43:12 ]
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 16 december 2005 @ 09:24:54 #187
123966 CleeJee
Live Your Life!
pi_33125484
Waarom slechts een reisje van een dag?
Steden als Rome daar moet je meerdere dagen voor uittrekken vind ik, om echt in de sfeer van de stad te komen....
May the seeds of today, be the fruits of tomorrow!
pi_33151037
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 09:24 schreef CleeJee het volgende:
Waarom slechts een reisje van een dag?
Steden als Rome daar moet je meerdere dagen voor uittrekken vind ik, om echt in de sfeer van de stad te komen....
Nu was het een dag, ik kon mee met iemand en dan zeg je uiteraard geen nee
Ik ga zeker nog een keer wat langer
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33157516
Waarom post niemand meer foto's?
pi_33181616
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 12:03 schreef Dizzee het volgende:
Waarom post niemand meer foto's?
Ik hebfoto's laat er binnenkort wel een paar zien in dit topic! Mijn bezoek aan Rome was dan wel kort, foto's zijn er niet minder mooi door!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33771867
mensen... zijn jullie rome vergeten?
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_33772803
nee hoor, paar weken geleden geweest.

foto'tjes van wat 'highlights':














pi_33823276
ik wil ik wil ik wil
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_33823778
quote:
Op zondag 8 januari 2006 03:53 schreef soares het volgende:
ik wil ik wil ik wil
Pak dan!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_33836051
hahahahahaha

BOLLETJE
And It Hurts With Every HeartBeat
  zondag 15 januari 2006 @ 02:45:34 #196
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_34073539
Ik kom lekker blanco dit topique binnendenderen en heb nu niet de notie om terug te lezen...
Als ik zit te denken over een weekend Rome voor mij en mijn teerbeminde, wat is dan de beste aanbieder mbt vluchten? En heeft iemand een goede hoteltip?
Life is what you make it.
pi_34081508
ryan air... goed zoeken...

de tijd mei begin juni.... nog niet te druk...
en te warm...

hotel...

wij hebben 2 keer bij

www.cristinahotels.com gezeten...

ongeveer 80 euro per nacht, maar je zit bij termini (centraal station)
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_34434426
Ik heb retourtickets alles inclusief van Eindhoven naar Rome voor 212 euro; voor 2 personen dus
pi_34969580
ik ga na mijn eindexamen (volgend jaar) een jaar in mijn droomstad wonen!
En misschien zelfs studeren aan de filmacademie
Geen gezeik.
pi_34984437
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:07 schreef samchestido het volgende:
ik ga na mijn eindexamen (volgend jaar) een jaar in mijn droomstad wonen!
En misschien zelfs studeren aan de filmacademie
Wow da's wij hadden een gids in Rome, ze kwam hier uit de buurt (Zeeland) en was daar voor haar studie naartoe gegaan en nooit meer weg, nu is ze getrouwd met een Italiaan en woont al 25 jaar in Rome
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35029468
Ik heb in hotel colosso (oid) gelogeerd. Een straatje die van het colosseum richting de via nazionale. Prijs voor een kamer met drie bedden was 100 euro Goed te doen.
pi_35737616
ok.. ikz it dus even te kijken op ryan air... gewoon voor de fun of it...

en zie ik all in vanaf charloi 35 euro naar rome....

ik denk bij mezelf... dit kan ik niet laten schieten

ik heb me tante in italie... luchtbedje mee waarom niet.....

mar nu zegt me moeder is dat wel leuk alleen lopen in een stad

er is een taalbarriere tussen mijn familie en mij maar met mijn nichtje kan ik engels

want denken jullie.... zal het remi zijn alleen?
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_35738209
ik zou me in Rome prima alleen kunnen vermaken. tis wel fijn als iemand engels kan ja.
pi_35739472
ik twijfel....
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_35739609
quote:
Op zondag 5 maart 2006 14:10 schreef soares het volgende:
ik twijfel....
Doen!

- Het kost vrijwel niets
- Het is een leuke taal, dus niet erg als je een woordje Italiaans leert spreken
- Rome is een schitterende stad
- Het wordt gewoon een leuke vakantie.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_35739843
ja dat is wel zo.... en 5 dagen is tog ook niet zo lang... ik denk dat het meer me moeder overhalen is dan mezelf...

ben dan 19 denk dat zij het enger vind dan ik.... ben der al vaker geweest, ik weet ook hoe ik overal moet komen en ik zie me familie weer eens
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_35740243
wil niemand van jullie mee??? data 21 juni tot 27 juni of 17 mei tot 23 mei

whahahaha
And It Hurts With Every HeartBeat
  maandag 13 maart 2006 @ 12:00:40 #208
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_35986126
Iemand hier al eens op de camping Tiber vlakbij Roma geweest?
pi_35988000
quote:
Op maandag 13 maart 2006 12:00 schreef Takemenow het volgende:
Iemand hier al eens op de camping Tiber vlakbij Roma geweest?
Jep, hebben wij afgelopen zomer een dag of vier gestaan. Het is een grote camping met veel voorzieningen. Alles ziet er verzorgd uit, sanitair is schoon. Aardig terras, met zomers een bandje met live-muziek.

De camping ligt niet heel dicht bij het centrum van Rome. Elk half uur vertrekt er een shuttlebus van de camping naar het metrostation (of geen metro, maar urban train) Prima Porta. Vanaf daar is het nog 20 min. met de urban train voordat je aan de rand van het centrum (Piazza del Popolo) zit. Daar kun je weer overstappen op de metro naar Termini, dat duurt misschien ruim 5 min. Al met al ben je wel makkelijk een uur verder voordat je van de camping op Termini bent.

Met die shuttlebus hadden wij overigens een minder goede ervaring, maar das een ander verhaal. Over het algemeen is het wel een fijne verbinding, behalve dat ie pas om 8 uur 's ochtends vertrekt en er om 10 uur weer mee stopt.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  maandag 13 maart 2006 @ 14:45:14 #210
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_35991100
quote:
Op maandag 13 maart 2006 13:04 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Jep, hebben wij afgelopen zomer een dag of vier gestaan. Het is een grote camping met veel voorzieningen. Alles ziet er verzorgd uit, sanitair is schoon. Aardig terras, met zomers een bandje met live-muziek.

De camping ligt niet heel dicht bij het centrum van Rome. Elk half uur vertrekt er een shuttlebus van de camping naar het metrostation (of geen metro, maar urban train) Prima Porta. Vanaf daar is het nog 20 min. met de urban train voordat je aan de rand van het centrum (Piazza del Popolo) zit. Daar kun je weer overstappen op de metro naar Termini, dat duurt misschien ruim 5 min. Al met al ben je wel makkelijk een uur verder voordat je van de camping op Termini bent.

Met die shuttlebus hadden wij overigens een minder goede ervaring, maar das een ander verhaal. Over het algemeen is het wel een fijne verbinding, behalve dat ie pas om 8 uur 's ochtends vertrekt en er om 10 uur weer mee stopt.
Is op zich geen ramp aangezien we met de auto gaan
Weet jij toevallig ook hoe de huisjes zijn? Ook qua bedindeling? Zijn het twee aparte bedden of 1 groot bed? Ben met mn vriendin en dan is het wel zo gezellig om samen in bed te liggen voor die paar uurtjes

Is het echt maar 20 euro p.p.p.n.? Dat is dan echt cheap.
pi_35998251
Ik ga van 14 tm 19 mei (Wel met school, maargoed, het gaat om het idee ) Weekje lang cultureel doen
pi_35998802
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:42 schreef Lidia het volgende:
Ik ga van 14 tm 19 mei (Wel met school, maargoed, het gaat om het idee ) Weekje lang cultureel doen
Romereis 5 gymnasium zeker?
  maandag 13 maart 2006 @ 20:01:21 #213
140904 MLF
Unazukin
pi_36001157
quote:
Op zondag 5 maart 2006 13:39 schreef Dizzee het volgende:
ik zou me in Rome prima alleen kunnen vermaken. tis wel fijn als iemand engels kan ja.
in Italie

succes

(ze leren er engels als ze 10 zjn, voor 1 jaar, daarna nooit meer, kans van 1 op 1 miljoen dat je er 1 treft die engels spreekt)
  maandag 13 maart 2006 @ 20:21:25 #214
1762 YPPY
Yppiaans
pi_36001878
Wij konden prima uit de voeten met Engels.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_36001987
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:01 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Romereis 5 gymnasium zeker?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_36003955
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:01 schreef MLF het volgende:

[..]

in Italie

succes

(ze leren er engels als ze 10 zjn, voor 1 jaar, daarna nooit meer, kans van 1 op 1 miljoen dat je er 1 treft die engels spreekt)
lees die post voor mij nog eens opnieuw.
pi_36006513
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:45 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Is op zich geen ramp aangezien we met de auto gaan
Weet jij toevallig ook hoe de huisjes zijn? Ook qua bedindeling? Zijn het twee aparte bedden of 1 groot bed? Ben met mn vriendin en dan is het wel zo gezellig om samen in bed te liggen voor die paar uurtjes

Is het echt maar 20 euro p.p.p.n.? Dat is dan echt cheap.
Over de huisjes durf ik niets te zeggen. Ik ken eigenlijk alleen het backpackers-gedeelte. Waar haal je die 20 euro vandaan? Lijkt me vrij sterk eigenlijk.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 14 maart 2006 @ 09:20:56 #218
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_36014260
quote:
Op maandag 13 maart 2006 22:22 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Over de huisjes durf ik niets te zeggen. Ik ken eigenlijk alleen het backpackers-gedeelte. Waar haal je die 20 euro vandaan? Lijkt me vrij sterk eigenlijk.
https://secure.bookhostel(...)vhpcen8l8ckr756kjjee
pi_36024691
quote:
Op maandag 13 maart 2006 19:01 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Romereis 5 gymnasium zeker?
Inderdaad
pi_36027480
jaaaaaaaaa ik ga waarschijnlijk... heb iemand gevonden die geen werk en school heeft :d :d
And It Hurts With Every HeartBeat
  zaterdag 8 april 2006 @ 14:40:01 #221
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_36765897
quote:
Op maandag 13 maart 2006 18:42 schreef Lidia het volgende:
Ik ga van 14 tm 19 mei (Wel met school, maargoed, het gaat om het idee ) Weekje lang cultureel doen
dat gaat een enorm leuke tijd worden
Ik ben een paar jaar geleden ook met school geweest, het was geweldig.

Zitten jullie in een hotel of op een camping?
deze ruimte is te huur
  zaterdag 15 april 2006 @ 19:35:10 #222
112372 alyel
love is just an illusion
pi_36987708
volgende week ga ik op de befaamde rome reis. Nou vroeg ik me af of iemand leuke cafés, restaurants, kroegen e.d. kent. Oja wij zitten in het hotel Michigan.. mocht iemand dat bekend voorkomen .
my future seems like one big past...
pi_36988059
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:35 schreef alyel het volgende:
volgende week ga ik op de befaamde rome reis. Nou vroeg ik me af of iemand leuke cafés, restaurants, kroegen e.d. kent. Oja wij zitten in het hotel Michigan.. mocht iemand dat bekend voorkomen .
The Drunken Ship op Campo di Fiori! Moet je effe uitzoeken wanneer het happy hour is
pi_36994166
Ik heb afgelopen zomer ook een paar nachten in Hotel Michigan geslapen.
  maandag 17 april 2006 @ 09:40:16 #225
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_37025266
Binnenkort ga ik dus naar Rome op vakantie, iemand ervaringen met het nieuwe anti-rook-beleid? En dus niet de wet, die had ik al gevonden via Google, maar gewoon ervaringen, die werken veel beter dan alleen de feiten (praktijk ipv theorie)

En nee, GEEN discussie over wel/niet roken, geen scheldkannonades, ik wil gewoon ervaringen

(Dit is een copy/paste van mn topic uit GC)
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_37026303
Die italianen roken echt allemaal dus het zal wel meevallen in de praktijk
  maandag 17 april 2006 @ 11:50:25 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37027589
Deze zomer ga ik naar Rome. 2 weekjes en in die 2 weken wil ik zoveel mogelijk zien en doen.
Interesse: alles wat oud is! Pleinen, kerken, begraafplaatsen etc etc. Hebben jullie naast de standaarddingen (Pantheon, Colosseum e.d.) nog tips? Ook vroeg ik me af of jullie nog tips hebben qua eten. Wat zijn leuke, betaalbare eettentjes?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 april 2006 @ 12:03:02 #228
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_37027908
Forum Romanum!
  maandag 17 april 2006 @ 12:03:17 #229
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_37027922
Ik ben er dit jaar geweest met school en heb alles gezien, zeker de moeite waard!
pi_37027969
Vatikaanstad,maar trek wel een lange broek aan anders wordt je eruit geschopt
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_37027990
When in Rome? Do as the Romans do!

Geen idee, ben nog nooit im Rome geweest. Ik denk dat je alle bekende bezienswaardigheden moet langslopen: Vaticaan, Colliseum, Forum Romanum, Trevi-fontein etc.
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 17 april 2006 @ 12:06:07 #232
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_37028007
Voor lekker eten moet je in die wijk Trastevere (oid ) zijn, de locaalse specialiteit van lam moet je ZEKER proberen!
pi_37028039
tvp'tje, ga ook deze zomer naar Italie, waarvan een week in Rome.
  maandag 17 april 2006 @ 12:08:11 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37028057
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:04 schreef longinus het volgende:
Vatikaanstad,maar trek wel een lange broek aan anders wordt je eruit geschopt
mag een rok ook?
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 april 2006 @ 12:09:00 #235
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_37028077
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:06 schreef Miguel het volgende:
Voor lekker eten moet je in die wijk Trastevere (oid ) zijn, de locaalse specialiteit van lam moet je ZEKER proberen!
wat hij zegt...
en s'avonds is het best gezellig bij de spaanse trappen en/of Trevi fontein... Veel touristen maar ook Italianen enz.
пусть всегда будет солнце
pi_37028096
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

mag een rok ook?
*chekt profiel.
Als priesters ermee rondlopen mag jij het ook
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 17 april 2006 @ 12:17:25 #237
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37028315
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:09 schreef longinus het volgende:

[..]

*chekt profiel.
Als priesters ermee rondlopen mag jij het ook
wat heeft mijn profiel daarmee te maken?
Niet meer actief op Fok!
pi_37028356
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:09 schreef MoChe het volgende:

[..]

wat hij zegt...
en s'avonds is het best gezellig bij de spaanse trappen en/of Trevi fontein... Veel touristen maar ook Italianen enz.
Trastevere is inderdaad leuk maar zoek dan de (kleine) restaurantjes in zijstraten etc. Dit gebied is nogal toeristisch!
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_37028379
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:08 schreef Viking84 het volgende:

[..]

mag een rok ook?
Tuurlijk! Maar niet te kort. Gewoon heel zedig tot op de knieen of langer.

Overigens kun je geweldige ijsjes eten in Rome!
Villa Borghese schijnt ook erg tof te zijn, maar daar ben ik niet geweest.

Kijk ook eens in dit topic: Rome #3
  maandag 17 april 2006 @ 12:21:27 #240
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37028424
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:19 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Tuurlijk! Maar niet te kort. Gewoon heel zedig tot op de knieen of langer.

Overigens kun je geweldige ijsjes eten in Rome!
Villa Borghese schijnt ook erg tof te zijn, maar daar ben ik niet geweest.

Kijk ook eens in dit topic: Rome #3
ik voorzie een slotje nu
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 april 2006 @ 12:30:45 #241
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_37028669
Ga ook eens naar Tivoli. Erg mooi.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
  maandag 17 april 2006 @ 12:35:27 #242
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_37028821
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:19 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Tuurlijk! Maar niet te kort. Gewoon heel zedig tot op de knieen of langer.

Overigens kun je geweldige ijsjes eten in Rome!
Villa Borghese schijnt ook erg tof te zijn, maar daar ben ik niet geweest.

Kijk ook eens in dit topic: Rome #3
Villa Borghese is idd erg goed te doen... En het parkje waar het in ligt is ook lekker rustig
пусть всегда будет солнце
  maandag 17 april 2006 @ 12:39:20 #243
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_37028949
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:30 schreef Intergalactrick het volgende:
Ga ook eens naar Tivoli. Erg mooi.
Inderdaad! Leuke fonteintjes
  maandag 17 april 2006 @ 12:39:57 #244
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37028970
Krijg er steeds meer zin in
Niet meer actief op Fok!
  maandag 17 april 2006 @ 12:56:23 #245
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_37029438
Ga naar uitzendinggemist.nl en kijk eens naar de uitzending van citytrips. Die ging over Rome. Stel je trouwens niet teveel voor van het Colloseum, wat een bouwput
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 17 april 2006 @ 12:58:04 #246
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_37029498
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:19 schreef gexxz het volgende:
Trastevere is inderdaad leuk maar zoek dan de (kleine) restaurantjes in zijstraten etc. Dit gebied is nogal toeristisch!
Had ik er idd ook bij moeten zetten, maar dat is toch wel op veel plaatsen zo, ik duik liever niet het eerste de beste restaurant binnen dat ik zie daar, en daarnaast is het best nog een aardig deel van de stad om even rond te lopen
pi_37030845
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:21 schreef Viking84 het volgende:
ik voorzie een slotje nu
Als je in Rome #3 verder gaat, dan plakken we deze daar wel weer in
pi_37031068
quote:
Op maandag 17 april 2006 12:19 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Tuurlijk! Maar niet te kort. Gewoon heel zedig tot op de knieen of langer.

Overigens kun je geweldige ijsjes eten in Rome!
Villa Borghese schijnt ook erg tof te zijn, maar daar ben ik niet geweest.

Kijk ook eens in dit topic: Rome #3
Giolitti
pi_37031278
quote:
Op maandag 17 april 2006 11:50 schreef Viking84 het volgende:
Deze zomer ga ik naar Rome. 2 weekjes en in die 2 weken wil ik zoveel mogelijk zien en doen.
Interesse: alles wat oud is! Pleinen, kerken, begraafplaatsen etc etc. Hebben jullie naast de standaarddingen (Pantheon, Colosseum e.d.) nog tips
Ik zou zeker een dagje uittrekken om naar Ostia Antica te gaan. Dit is de oude havenstad van Rome, die voor een groot deel opgegraven is, en waar veel gebouwen erg goed bewaard zijn gebleven. Ook staat er een amfi-theater dat (weer) gebruikt wordt voor voorstellingen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:52:02 #250
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_37080126
Wat ben ik jaloers!

Grote publiekstrekkers als het Forum, het Pantheon & het Colloseum loop je vanzelf wel tegenaan. Het beste is gewoon een kaart van de stad en een metro-abbonnement te ritselen en gewoon kerkjes e.d. binnenlopen. Alles in Rome heeft wel iets bijzonders.

Het kerkje San Clemente vond ik persoonlijk erg leuk. Het is gebouwd op een Mithras heiligdom en je kunt daar voor een klein bedragje afdalen.

Wil je het toppunt van macaber zien, moet je naar capucijnerklooster op de Via Barberini (ben de naam ff kwijt). Botten zijn blijkbaar erg goed te gebruiken als barokke interieurversieringen

In Trastevere (overkant van de Tiber vanaf het oude centrum gezien) is het eten idd bijzonder goed. Daar ben ik de vorige keer tegen een oude botanische tuin aangelopen, wat echt een idyllische oase van rust was in de stad.

Ostia Antica vond ik ook heel bijzonder, zeker doen als je niet genoeg van de Oudheid kan krijgen.

Qua winkelen is er een mode-walhalla te vinden bij de Spaanse Trappen, alleen niet echt te betalen, maar dat mag de pret niet drukken

Mocht je naar het Musei Vaticani willen gaan, neem er de tijd voor en kom vroeg (kan echt superdruk zijn daar). Er is heel veel te zien daar, je hebt aan één dag zeker niet genoeg. Mocht je van het uitzicht vanaf de koepel van de St. Pieter willen genieten, er is een lift tegen betaling voor de luie mensen onder ons

Wat praktische dingetjes:

Je kan voor vrij weinig een weekabbonement op het OV nemen, daarmee kan je vrij reizen binnen het centrum, of je kan natuurlijk op de Roman Holiday toer gaan met een gehuurde Vespa

Een terrasje pikken is duurder dan binnen wat drinken. Het kan bij toeristische trekpleisters best duur zijn, terwijl een paar straatjes verder de prijzen meevallen.

O ja, en voor de kerken is het idd verstandig om je schouders te bedekken (dun sjaaltje is perfect) & om een lange broek of rok te dragen.

Voor de rest, vergeet vooral niet, tussen het afweren van de prullaria die zigeuners aan je kwijt willen door, om een muntje in de Trevi fontein te gooien. Heel veel plezier, ik hoop dat ik binnenkort ook weer een keer terug mag
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  dinsdag 18 april 2006 @ 22:54:59 #251
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_37080258
(O ja, en vergeet het schepijs niet! Dat is in heel Rome lekker, maar vooral bij de Trevi fontein!)
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  vrijdag 5 mei 2006 @ 18:56:37 #252
112372 alyel
love is just an illusion
pi_37583243
jaaa vorige week in Rome geweest.. zeker wel heerlijke ijs gegeten zeg
en heel veel gezien ook (ja dat heb je he als je met school gaat).. maar het was wel onwijs leuk
my future seems like one big past...
pi_37808374
Ik zit over iets minder dan 10 uur in het vliegtuig naar Rome

Dit is trouwens mijn programma Maandag, woensdag en vrijdag moeten we alles lopend doen

Maandag:
Santa Maria Maggiore
Santa Prassede
San Pietro in Vincoli
Forum Romanum
Boog van Constantijn
Colosseum, San Clemente
Circus Maximus
Forum Boarium
Theater van Marcellus
Schildpaddenfontein
Santa Maria in Aracoeli

Dinsdag:
Met de bus naar de Villa van Hadrianus en de Villa d'Este in Tivoli, Catacomben van Callixtus
San Paolo fuori le Mura

Woensdag:
Met de metro naar de Keizerfora
Capitolijnse Musea
Victor Emanuel
Sant'Ignazio
Olifantje van Bernini met Egyptische obelisk
Pantheon
Piazza Navona
Zuil van Marcus Aurelius
Trevifontein
Piazza Barberini met de Tritonfontein van Bernini
Bijenfontein van Bernini
Santa Maria della Concezione / Chiesa dei Cappucini met het Kapucijner kerkhof
Spaanse trappen

Donderdag:
Met de bus naar Pompeii

Vrijdag:
Met de metro naar de Vaticaanse Musea
Sint Pieter
Engelenburcht
Trastevere
Rest van de middag vrij

18.40 - Opgehaald bij het hotel voor de terugreis!
pi_38328193
hoe was het dan?
And It Hurts With Every HeartBeat
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:32:53 #255
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_38411873
Ben gisteravond laat teruggekomen van vier dagen Rome.
GOD-NON-DE-JU, wat een smerig grote verzameling prachtigs is daar te zien, zeg.
Ik wilde heel graag het werk van Caravaggio gaan zien in de Borghese gallery, maar de beeldhouwwerken van Bernini die daar stonden waren net zo waanzinnig.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 31 mei 2006 @ 15:35:23 #256
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_38411954
Allen gezien:

Zo ontzettend mooi dit.....

Boh gek man met je beeldhouwwerk

Doe's normaal met je met je met je hendig sjieke chiaroscuro!

[ Bericht 30% gewijzigd door Smots op 31-05-2006 15:44:36 ]
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_39015315
Heeft iemand goed advies misschien? We willen het Vaticaans museum bezoeken, maar in het hoogseizoen staan daar rijen van een kilometer.
Kun je daar missschien reserveren, en zo ja waar? Of is er een ander methode om daar legaal binnen te komen zonder twee uur in de zon in de rij te staan?
Helpt waar hij kan!
pi_39079160
heeeeeeeeeeeeeeeel vroeg gaan.....

wij hadden ook een lange rij, maar die duurde niej 2 uur... misschien3 kwartier...

maar toch altijd.... elke keer de moeite waard.....

tussen door ijsje halen, aan d0e overkant, bij die stijle muur....

tijd is so om
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_39088884
OK signorina, dan zullen we dat maar moeten doen, heel vroeg gaan als dat lukt, drie kwartie voor openingstijd of zo.
Het zou zonde zijn om voor de tweede keer naar Rome te gaan en niet naar het Vaticaans museum te gaan.
Helpt waar hij kan!
pi_39137168
quote:
Op maandag 19 juni 2006 21:26 schreef NoSigar het volgende:
Heeft iemand goed advies misschien? We willen het Vaticaans museum bezoeken, maar in het hoogseizoen staan daar rijen van een kilometer.
Kun je daar missschien reserveren, en zo ja waar? Of is er een ander methode om daar legaal binnen te komen zonder twee uur in de zon in de rij te staan?
Gewoon vroeg gaan. Die rij gaat heel snel trouwens. Ik ergerde me meer aan de rijen om naar de koepel te gaan bij de St. Pieter.
pi_39144563
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 02:27 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Gewoon vroeg gaan. Die rij gaat heel snel trouwens. Ik ergerde me meer aan de rijen om naar de koepel te gaan bij de St. Pieter.
juist niet, je moet juist in de middag gaan....
We waren er eerst in de ochtend, rij begon een heel stuk voor de "personeelsingang" later op de middag gingen we er weer heen. De rij was toen vrij kort
Ik steek je moeder in de fik!
  zondag 23 juli 2006 @ 21:54:52 #262
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_40114513
Ik ga naar camping tiber. Ik zou met de tent gaan, maar nu zie ik net dat de huisjes ook best goedkoop zijn (die met alleen bedden erin): 30 euro. Is dit nu 30 euro per persoon of gewoon 30 euro voor zo'n huisje? Lijkt me anders wel erg goedkoop. Ik denk niet dat ik nu nog een vrij huisje kan vinden op die camping (we gaan dinsdag al weg ), maar we bellen toch even voor de zekerheid. Is toch iets prettiger tov tent (qua waardevolle spullen enzo).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 24 juli 2006 @ 13:29:21 #263
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_40131516
Ik zat daar vorig jaar in een internetcafe in een steegje richting de via del Corso vanaf het plein met het Pantheon. Kwam er binnen, alles was Buddha-oranje en er werd een soort van Yoga-muziek gedraait. Er was niemand binnen behalve een vrouw die eerder Germaans leek dan Italiaans. Ze praatte op een manier alsof ze me wou hypnotiseren, perfect passend dus bij het interieur en de muziekkeuze. Uiteindelijk kon ik daar wel even een computer gebruiken, maar dat wel versuffend door de wierookgeuren en dommelende muziek.

Als je het tegenkomt, dit heuse internetparadijs, moet je maar even aan me denken.
deze ruimte is te huur
pi_40141288
Zijn julie bekend met Gelateria della Palma, dichtbij het Pantheon?
  maandag 24 juli 2006 @ 22:40:29 #265
94626 daniel04
Parttime Fokker
pi_40147794
ben er een keer geweest begin augustus, was geen goed idee. bloedheet en meer Japanse toeristen dan Italianen, die waren allemaal zelf op vakantie.

edit: beste buurt om te zitten is vlakbij het centraal station vind ik, alles lekker dichtbij.

[ Bericht 29% gewijzigd door daniel04 op 24-07-2006 23:14:20 ]
  maandag 24 juli 2006 @ 23:36:09 #266
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_40150164
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:40 schreef daniel04 het volgende:
ben er een keer geweest begin augustus, was geen goed idee. bloedheet en meer Japanse toeristen dan Italianen, die waren allemaal zelf op vakantie.

edit: beste buurt om te zitten is vlakbij het centraal station vind ik, alles lekker dichtbij.
Gewoon meelopen met die Japanse groepjes, is leuk .
deze ruimte is te huur
  dinsdag 25 juli 2006 @ 00:05:57 #267
94626 daniel04
Parttime Fokker
pi_40151333
ja maar daarvoor hoef ik niet naar rome. dat kan in amsterdam ook wel.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 11:37:36 #268
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_40161245
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:05 schreef daniel04 het volgende:
ja maar daarvoor hoef ik niet naar rome. dat kan in amsterdam ook wel.
true true
deze ruimte is te huur
pi_40183036
Ik vertrek morgen naar Rome voor 10 dagen . Ik zou graag ook wat van de natuur in midden-Italie mee willen krijgen. Beklimming van de Vesuvius ligt wel in de planning, heeft iemand hier ervaring mee? En zijn er misschien andere indrukwekkende verschijnselen op max 3 uur reisaftand v Termini?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 23:00:15 #270
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_40183150
pompeii mag je dan natuurlijk absoluut niet missen....en ook een dagje strand kan er met dit weer dan makkelijk vanaf! 10 dagen is echt lang! veel plezier, ciao!
pi_40183514
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:00 schreef Backdoorman het volgende:
pompeii mag je dan natuurlijk absoluut niet missen....en ook een dagje strand kan er met dit weer dan makkelijk vanaf! 10 dagen is echt lang! veel plezier, ciao!
Ik hoor verschillende negatieve verhalen over stranden ter hoogte van Rome. Vies, rotsen etc. etc. Is het misschien verstandiger een uur zuidelijker te reizen oid?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 23:54:34 #272
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_40185278
ik weet het niet, ik ben niet op het strand geweest daar! Alleen overheen gevlogen....wat je wel zeker ook kan doen is de weg langs de kust afrijden tot aan Napels, is een uurtje of 3 geloof ik.....en een geweldig schitterende route met fenomenale landschappen en uitzichten....
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:37:44 #273
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40192862
Als je van oud houdt, is Tarquinia misschien leuk. Je kunt daar oude grafkelders zien onder de grond. Ze zijn nog lang niet helemaal afgegraven, maar wij vonden het wel leuk om als tussenstop rond te wandelen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40202981
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:08 schreef Senang het volgende:
Ik hoor verschillende negatieve verhalen over stranden ter hoogte van Rome. Vies, rotsen etc. etc. Is het misschien verstandiger een uur zuidelijker te reizen oid?
Het strand bij Ostia (?) is wel aardig. Niet bijzonder, het lijkt nogal op de Nederlandse stranden, maar het is wel aardig voor een stranddagje en ik heb er geen toerist gezien.

Als ik de Lonely Planets ed moet geloven is augustus inderdaad niet zo'n goede tijd om te gaan. Veel Italianen zijn dan zelf weg en daarom zijn veel restaurants en winkels gedurende augustus geheel gesloten!
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:09:43 #275
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_40203485
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:55 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Veel Italianen zijn dan zelf weg en daarom zijn veel restaurants en winkels gedurende augustus geheel gesloten!
Dat was eigenlijk niet wat ik wilde horen
Vampire Romance O+
pi_40428455
Vorig jaar was ik er in augustus en het gaat wel, maar er zijn meer dingen dicht.
Ben trouwens net terug van drie weken Italië waarvan een week Rome.
Helpt waar hij kan!
pi_40457346
Net terug. Het was gaaf en goed geregeld. Later meer.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 21:45:52 #278
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_40463434
Ik ben vervroegd teruggekomen. Rome was een prachtige stad, maar na een paar dagen heb je al die ruïnes, musea en kerken wel gezien. Bovendien stonden we op een camping die een uur van Termini verwijderd was (terwijl ze beweerden in Rome te zitten, op 1 km afstand ofzo), was het stikheet (maar dat hadden we van tevoren kunnen weten), zaten we onder de bulten, deden we geen oog dicht vanwege lawaai op de camping en de hitte... echt na een week hadden we het echt gehad. Maar toen hadden we wel (de meeste) belangrijke dingen gezien.

Ik vond de Spaanse trappen zwaar overrated en Vaticaanstad ook. San Giovanni in Laterano is een mooiere kerk dan de St Pieter en dan die Pièta... don't make me laugh... die stond op 20 km afstand ofzo, ja dán kun je het goed zien (!!). Ik ben ook even naar de zogenaamde Jezustrap geweest bij St Giovanni in Laterano. Dat vond ik wel heel indrukwekkend, net als het standbeeld van Cecilia in San Cecilia in Trastevere. Verder vooral veel ruïnes natuurlijk. Hoe hebben ze die ooit kunnen vernielen?! In de renaissance was dat spul al 1500 jaar oud. Dan weet je toch dat je iets van onschatbare waarde in je stad hebt?! Verder ga ik vast wel weer eens terug, alleen niet in de zomer en niet op een camping.
Wat ook erg frustrerend was, was de slechte kaart die we met ons mee hadden (van de ANWB), drie kwart van de straatjes stond er niet op. We hebben soms uren moeten zoeken naar bepaalde dingen. Bah, ik ben echt gestresster van vakantie teruggekomen dan dat ik erheen ging. Moet nu weer uitrusten van de vakantie .
Niet meer actief op Fok!
pi_40463624
ja een goede kaart is in Rome wel makkelijk
pi_40470247
Eens even kijken. wat heb ik allemaal ook alweer gezien:


  • Palazzo Barberine ( Kijkt allen: http://upload.wikimedia.o(...)es_by_Caravaggio.jpg ) het staat levensgroot voor je daar.
  • Palazzo Doria Pamphilj
  • Capucijnerklooster Via Venezia (beenderen)
  • Vaticaans Museum ( de rij was om 10:00 uur al erg lang, tot het St. Pieter, maar duurde een half uur-45 minuten, en het was erg de moeite waard. Vier uur in rondgelopen en nog niet alles gezien.Vlak van te voren Michelangelo and the pope's ceiling (eindelijk eens uit-) gelezen voor wat verdieping.
  • St. Pieter (& grafkelders dit keer.) (blijft indrukwekkend)
  • Galleria Borghese
  • Villa Adriana
  • Villa D'Este
  • Pantheon (zeer bijzonder)
  • St Giovanni in Laterano (niet zo bijzonder)
  • St Clemente (mooi en interessant)
  • Gésu (overdadige Jezuietenbarok)
  • Capitolijnse musea aan het Piazza Campidoglio
    Dit zal het ongeveer zijn geweest dit jaar. Plus al die pleinen en trappen en fontijnen waar je toch langs komt.

    Bekende ijssalon (viel tegen vanwege de aanwezigheid van 35.000 Duitse katholiieke jongeren) en Tazza d'Oro. De betere restaurants waren helaas dicht op de dag dat we erheen wilden (wel twee uur gelopen voordat we daar acher waren.)
    Gegeten en cocktails gedronken (doe ik nooit overigens) en keukenspullen gekocht bij Gusto.

    Zeker drie blaren bij mij en voetproblemen bij partner.

    De camping, Flaminio Village, was redelijk, maar druk en met slechte grond. We hadden het na een week wel gehad daar.
    Hij ligt dichterbij dan camping Tiber, en dat is wat waard, zeker als je eens wat later wilt thuiskomen. maar is onrustiger en de grond is slechter (veel stenen) voor zover ik me kan herinneren (van Tiber bedoel ik).
    De voorzieningen zijn ongeveer het zelfde, Als ik weer zou moeten kiezen zou ik toch weer voor Flaminio kiezen, ipv Tiber, ondanks het slaapgebrek. En muggen zitten overal.

    [ Bericht 4% gewijzigd door NoSigar op 04-08-2006 14:08:40 ]
  • Helpt waar hij kan!
    pi_40476011
    quote:
    Op donderdag 3 augustus 2006 18:11 schreef Senang het volgende:
    Net terug. Het was gaaf en goed geregeld. Later meer.
    Ik ben benieuwd welk strand je uiteindelijk bent geweest.
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:32:01 #282
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_40476844
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 03:30 schreef NoSigar het volgende:
    Eens even kijken. wat heb ik allemaal ook alweer gezien:


  • Palazzo Barberine ( Kijkt allen: http://upload.wikimedia.o(...)es_by_Caravaggio.jpg ) het staat levensgroot voor je daar.
  • Palazzo Doria Pamphilj
  • Vaticaans Museum ( de rij was om 10:00 uur al erg lang, tot het St. Pieter, maar duurde een half uur-45 minuten, en het was erg de moeite waard. Vier uur in rondgelopen en nog niet alles gezien.Vlak van te voren Michelangelo and the pope's ceiling (eindelijk eens uit-) gelezen voor de nodige verdieping.
  • St. Pieter (& grafkelders dit keer.) (blijft indrukwekkend)
  • Galleria Borghese
  • Villa Adriana
  • Villa D'Este
  • Pantheon (zeer bijzonder)
  • St Giovanni in Laterano (niet zo bijzonder)
  • St Clemente (mooi en interessant)
  • Gésu (overdadige Jezuietenbarok)
    Dit zal het ongeveer zijn geweest dit jaar.

    Bekende ijssalon (viel tegen vanwege de aanwezigheid van 35.000 Duitse katholiieke jongeren) en Tazza d'Oro. De betere restaurants waren helaas dicht op de dag dat we erheen wilden (wel twee uur gelopen voordat we daar acher waren.)
    Gegeten en cocktails gedronken (doe ik nooit overigens) en keukenspullen gekocht bij Gusto.

    Zeker drie blaren bij mij en voetproblemen bij partner.

    De camping, Flaminio Village, was redelijk, maar druk en met slechte grond. We hadden het na een week wel gehad daar.
    Hij ligt dichterbij dan camping Tiber, en dat is wat waard, zeker als je eens wat later wilt thuiskomen. maar is onrustiger en de grond is slechter (veel stenen) voor zover ik me kan herinneren (van Tiber bedoel ik).
    De voorzieningen zijn ongeveer het zelfde, Als ik weer zou moeten kiezen zou ik toch weer voor Flaminio kiezen, ipv Tiber, ondanks het slaapgebrek. En muggen zitten overal.
  • Ik stond ook op Tiber en ik had best wel wat problemen met de grond. Maar omdat we zo laat aankwamen en het ook nog eens plensde die avond, konden we pas na middernacht de tent opzetten, dus dan zoek je ook niet het beste plekje uit. Dan wil je gewoon slapen na een lange dag.
    Niet meer actief op Fok!
      vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:48:54 #283
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_40477441
    Mijn lijstje is btw:

    Colosseum
    Pantheon
    Forum Romanum + Mont Palatino
    Vaticaan museum
    St Pieter (kerk + crypte)
    San Pietro in Vincoli (met het beeld van Mozes)
    San Cecilia in Trastevere
    Spaanse trappen
    Trevi fontein
    San Giovanni in Laterano
    San Clemente
    Scala Sancti (de Jezustrap dus)
    Campo de Flori
    Piazza Navano
    Die oude baden (terme nog wat)
    en nog flink wat kerkjes
    Niet meer actief op Fok!
    pi_40479056
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 03:30 schreef NoSigar het volgende:

    De camping, Flaminio Village, was redelijk, maar druk en met slechte grond. We hadden het na een week wel gehad daar.
    Hij ligt dichterbij dan camping Tiber, en dat is wat waard, zeker als je eens wat later wilt thuiskomen. maar is onrustiger en de grond is slechter (veel stenen) voor zover ik me kan herinneren (van Tiber bedoel ik).
    De voorzieningen zijn ongeveer het zelfde, Als ik weer zou moeten kiezen zou ik toch weer voor Flaminio kiezen, ipv Tiber, ondanks het slaapgebrek. En muggen zitten overal.
    Als ik mij niet sterk vergis ligt Flaminio twee of drie haltes voor Tiber. Dat scheelt dus hooguit 5 min. Overigens hebben wij op het 'backpackersveld' van Tiber gestaan. Niet dat dat veel voorstelt, maar de grond was er in ieder geval okay.
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
    pi_40479125
    Nee, dat scheelt veel meer zou ik zeggen. Vorig jaar op Tiber gestaan, dit jaar op Flaminio.
    Helpt waar hij kan!
      zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:24:09 #286
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_40506489
    Je stapt uit op Due Ponti als je op camping flaminio staat. Volgens mijn metrokaartje is dat 6 haltes na Tiber (Prima Porta), maar nog steeds niet in Rome, want nog eens 6 haltes later sta je pas op Flaminio.
    Niet meer actief op Fok!
      zondag 6 augustus 2006 @ 13:39:46 #287
    152076 Europees
    Op naar een Federale EU
    pi_40539032
    Misschien een beetje rare vraag, maar ik ga als het goed is donderdag naar Rome toe, en aangezien ik erg geintresseerd ben in de Tweede Wereldoorlog, vroeg ik me af of er iets te zien is met betrekking tot dat onderwerp. Een museum, standbeeld, gedenkteken oid

    Alvast bedankt !!!!


    Eu.
    Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
    pi_40539256
    Rome leuke stad, als je portemonnee tenminste niet gejat wordt zoals bij mijn vriendin het geval was - Uitkijken dus!!! -
    pi_40547080
    Oke hier even samenvatting.

    Ben sinds donderdagavond dus terug van 9 dagen Rome. Ten eerste was alles goed geregeld (vlucht, hotel) dus dat was een gunstig iets. Omdat we negen dagen gingen hadden we zo'n beetje bedacht dat we s'ochtends actief cultureel zouden gaan doen en na een korte siesta in de namiddag wat te genieten op een terrasje of bijv. een van de vele -prachtige- parken. Zo hebben we veel gezien en toch echt genoten. Verder een dag fietsen gehuurd om Via Appia Antica af te fietsen, 1 dag naar Tivoli geweest en 1 dag strans bij Lido Ostia oid. Erg leuk allemaal.

    Ik heb simpelweg genoten, prachtig weer, geen gezeik en vooral een hele leuke vriendin om met te zijn.

    Ik zou het zo weer doen. Het enige vervelende is dat wanneer je terug komt in notabene de regen van Nederland alles wat surrealistisch aanvoelt.

    Ps. Leuk extraatje was gratis concert van Bryan Adams en Billy Joel voor het Colloseum.
      maandag 7 augustus 2006 @ 14:10:22 #290
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_40571870
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 18:05 schreef Senang het volgende:
    Ps. Leuk extraatje was gratis concert van Bryan Adams en Billy Joel voor het Colloseum.
    daar hoorde ik ook iets over, alleen pas de dag erna en ik wist niet waar .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_40573574
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 13:39 schreef Europees het volgende:
    Misschien een beetje rare vraag, maar ik ga als het goed is donderdag naar Rome toe, en aangezien ik erg geintresseerd ben in de Tweede Wereldoorlog, vroeg ik me af of er iets te zien is met betrekking tot dat onderwerp. Een museum, standbeeld, gedenkteken oid

    Alvast bedankt !!!!


    Eu.
    Olympisch Stadion
    Ik steek je moeder in de fik!
    pi_40573775
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 18:05 schreef Senang het volgende:

    Ps. Leuk extraatje was gratis concert van Bryan Adams en Billy Joel voor het Colloseum.
    Heb je iets van slachtofferhulp gehad? Dekt de verzekering dat?
    Helpt waar hij kan!
      maandag 7 augustus 2006 @ 15:12:49 #293
    108312 stijgende_ster
    Yeah Kællingebyvej!!!!
    pi_40573856
    quote:
    Op maandag 1 augustus 2005 23:20 schreef Kontiki het volgende:

    [..]

    Arg fok, ik dacht dat we overal geweest waren maar het Capitool zijn we vergeten
    Ik heb wel het forum bij schemering gezien, was ook erg mooi.
    Grrrr.. ik dus ook! Maar verder genoeg moois gezien. Forum Romanum vond ik sowieso wel het mooiste wat ik daar heb gezien. De verrassing als je het Pantheon binnenloopt is ook geslaagd trouwens.
    Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
    pi_40896981
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 14:45 schreef Takemenow het volgende:

    [..]

    Is op zich geen ramp aangezien we met de auto gaan
    Weet jij toevallig ook hoe de huisjes zijn? Ook qua bedindeling? Zijn het twee aparte bedden of 1 groot bed? Ben met mn vriendin en dan is het wel zo gezellig om samen in bed te liggen voor die paar uurtjes

    Is het echt maar 20 euro p.p.p.n.? Dat is dan echt cheap.
    Ben je sindsdien nog op deze camping geweest? Zoja, zijn die huisjes wat? Tis nl. niet echt duur!

    Edit: of misschien weet viking84 hier nog iets over te vertellen...ondanks alle mindere ervaringen daar

    [ Bericht 7% gewijzigd door Sjappie op 17-08-2006 12:04:15 ]
      vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:41:22 #295
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_40935653
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 13:39 schreef Europees het volgende:
    Misschien een beetje rare vraag, maar ik ga als het goed is donderdag naar Rome toe, en aangezien ik erg geintresseerd ben in de Tweede Wereldoorlog, vroeg ik me af of er iets te zien is met betrekking tot dat onderwerp. Een museum, standbeeld, gedenkteken oid

    Alvast bedankt !!!!


    Eu.
    Ik vond het in ieder geval erg opvallend dat de italianen zichzelf als slachtoffers van de oorlog zien, en dat ze zich bezet voelden (door het fascisme dus). Dat is iets heel anders dan hier geleerd wordt en ook een andere manier van omgaan met het verleden dan de duitsers doen. Al lag de situatie in italie natuurlijk toch wat anders.
    Vampire Romance O+
      maandag 21 augustus 2006 @ 20:39:09 #296
    139186 Gerbilking
    No one I think is in my tree
    pi_41041109
    Weet iemand wat die Witte Nacht ofzo inhoudt? Is iemand er ooit wel eens geweest of in gevallen? Het schijnt een jaarlijks evenement te zijn waarbij heel Rome op straat is, en het valt midden in mijn romereis, maar uit die site(http://www.lanottebianca.it/index.asp?lang=en&destinazione=cosa_) word je alleen maar wijzer dat de musea de hele nacht open zijn en dat overal muziek is. Klinkt leuk, maar ik zou wel willen weten wat het echt inhoudt. Doet heel Rome gezellig mee, of is het alleen maar voor de toeristen? Doen alleen maar oude mensen eraan of is er daadwerkelijk ook wat jeugd mee bezig? Graag antwoord van iemand die er iets van weet.
    pi_41054893
    quote:
    Op woensdag 7 december 2005 13:59 schreef Pizza_Shooter het volgende:

    [..]

    Het is een stuk goedkoper om gewoon op het vliegveld op de bus te stappen naar metrostation Anagnina en daar de metro naar Termini te nemen, of net waar je wezen moet natuurlijk. Dan betaal je 2 á 3 euro i.p.v. 15 voor de shuttlebus.

    Veel plezier in ieder geval.
    Wij vliegen vrij vroeg terug (9:45, tja dat heb je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ) en ik vroeg me af hoelang het ritje van Termini naar Ciampino gaat duren met metro en bus. De shuttle doet het in 40 min, aldus de website. Rijden op zaterdagen de metro en bus uberhaupt al wel rond 7 uur?

    Anders boek ik toch maar een one-way ticket voor de shuttle, dan weet ik in ieder geval dat we er op tijd komen . Iemand dan enig idee waar je op moet stappen bij Termini?
      woensdag 23 augustus 2006 @ 20:24:02 #298
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_41105338
    Ik ga ook naar Rome! De eerste week van November is het plan. Is het weer dan nog een beetje goed? Ik ben een beetje aan het rondkijken voor vliegtickets. De prijzen vallen me toch wel tegen. Ik wil per se vanaf Schiphol vliegen, ik woon in Amsterdam dus is het waanzin om vanaf een ander vliegveld te vertrekken. Helaas berekent Schiphol wel de aller-allerduurste belastingtarieven
    Als ik een ticket heb, boek ik een hotel. Ik heb in dit topic al een aantal goede tips gezien.
    Ik heb er zin in! Nu eerst een reisgidsje bestellen. Heeft iemand tips wat dat betreft?
    pi_41105629
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 20:24 schreef Aventura het volgende:
    Ik ga ook naar Rome! De eerste week van November is het plan. Is het weer dan nog een beetje goed?

    Ik ben een beetje aan het rondkijken voor vliegtickets. De prijzen vallen me toch wel tegen. Ik wil per se vanaf Schiphol vliegen.

    Nu eerst een reisgidsje bestellen. Heeft iemand tips wat dat betreft?
    Ben er ook eens begin november geweest. Was toen nog heerlijk weer om buiten te eten en tot laat over straat te dwalen.

    Een retourtje vanaf Amsterdam kost zo'n 170 euro, maar dan zit er wel een overstap in. Dan kun je dus beter vanaf Eindhoven vliegen met www.ryanair.com. Rechtstreeks komt op zo'n 230 euro retour.

    Reisgidsen genoeg, ga je voor cultuur en mooie plaatjes, de Capitoolgids bij de Slegte halen, ga je voor uitgaan en eten&drinken haal dan de Time Out guide / Rough Guide en als je liever Amerikaanse en Japanse backpackers ontmoet haal je de Lonely Planet
      donderdag 24 augustus 2006 @ 10:29:41 #300
    123189 Klare
    Extraordinary Girl
    pi_41121784
    quote:
    Op dinsdag 22 augustus 2006 10:39 schreef Sjappie het volgende:

    [..]

    Wij vliegen vrij vroeg terug (9:45, tja dat heb je als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ) en ik vroeg me af hoelang het ritje van Termini naar Ciampino gaat duren met metro en bus. De shuttle doet het in 40 min, aldus de website. Rijden op zaterdagen de metro en bus uberhaupt al wel rond 7 uur?

    Anders boek ik toch maar een one-way ticket voor de shuttle, dan weet ik in ieder geval dat we er op tijd komen . Iemand dan enig idee waar je op moet stappen bij Termini?
    Aan de achterkant van Termini, en aan de zijkant. Je ziet het vanzelf, er staan heel veel toeringcars. Ik ben nu 2 keer vanaf Termini met Terravision gegaan en dat beviel goed. Ook lekker makkelijk met je bagage. En je kan het beste de bus van 7.30 nemen, ben je ruim op tijd op het vliegveld.
      donderdag 24 augustus 2006 @ 10:49:37 #301
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_41122302
    quote:
    Op woensdag 23 augustus 2006 20:32 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Ben er ook eens begin november geweest. Was toen nog heerlijk weer om buiten te eten en tot laat over straat te dwalen.

    Een retourtje vanaf Amsterdam kost zo'n 170 euro, maar dan zit er wel een overstap in. Dan kun je dus beter vanaf Eindhoven vliegen met www.ryanair.com. Rechtstreeks komt op zo'n 230 euro retour.

    Reisgidsen genoeg, ga je voor cultuur en mooie plaatjes, de Capitoolgids bij de Slegte halen, ga je voor uitgaan en eten&drinken haal dan de Time Out guide / Rough Guide en als je liever Amerikaanse en Japanse backpackers ontmoet haal je de Lonely Planet
    Daar heb ik wat aan!
    Een directe vlucht is wel prettig, maar de reis naar Eindhoven kun je natuurlijk ook als een overstap zien. In die zin maakt het niet zo veel uit.
    pi_41136443
    Volgende topic: Rome #4
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')