abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:16:02 #1
16976 Fling
Fan o' man
pi_29168126
Ik had laatst met een vriendin bedacht dat we allebei zoveel zooi hebben waar we niks meer mee doen (kleding, CD's, make-up, sieraden etc etc) dat we best eens een kraam konden huren op een rommelmarkt om van de spullen af te komen en dan van de opbrengst een weekendje weg te gaan of zo

Heeft iemand hier dat wel eens gedaan? Waar moet je allemaal aan denken? Wat voor prijzen kan je vragen? Wat is een "goede" rommelmarkt en waar moet ik vooral niet gaan staan? Wat voor producten zijn populair en welke kan ik net zo goed thuislaten omdat toch niemand ze wil? Etc etc

Alle tips zijn welkom
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_29168159
Ik zou zeggen, ga eens naar een rommelmarkt en doe daar je inspiratie op.
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:22:11 #3
16976 Fling
Fan o' man
pi_29168299
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:17 schreef DJ.KRIZZ het volgende:
Ik zou zeggen, ga eens naar een rommelmarkt en doe daar je inspiratie op.
Dat zal een deel van m'n vragen beantwoorden maar niet allemaal Bovendien leer ik graag van de wijsheid van anderen. Zo vertelde iemand me dat je bijv. kleding beter op een hoop kan leggen dan netjes opgevouwen of op een hangertje. Alles op een berg nodigt blijkbaar meer uit tot bekijken en darmee ook tot verkopen. Dat soort tips dus
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:46:45 #4
121455 five_years
what_a_surprise
pi_29169066
Hmm... ik weet het niet hoor wat die tip betreft om al je te verkopen kleding op een grote hoop te leggen. Wat ik deed was juist de kleding op een kledingrekje hangen, wel alles door elkaar maar gesorteerd op kleur. Stond leuk, werkte goed! Maar ik maakte ook wel kleine stapeltjes (op 'soort' kleding, dus truien bij truien, shirts bij shirts etc.). Ik hield de stapeltjes zo klein dat kopers juist niet hoefden te graaien en de stapeltjes makkelijk weer 'recht' te leggen waren.
Alleen ik echt een hele grote partij blousjes (of laarzen of whatever) had die ik heel goedkoop kon verkopen dan maakte ik nog wel eens een 'grote hoop' met een 'vaste' prijs, bijv. 1 Euro per blousje maar wel gescheiden van mijn andere ('duurdere') kleding.
Tip: houd je vraagprijs aan de lage kant maar niet zo laag dat er geen ruimte is voor afdingen. Afdingen hoort bij het kopen op een rommel/vlooienmarkt en is leuk 'spel' voor koper en verkoper.
pi_29169107
Heb je rommelmarkten in Almere eigenlijk?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 27 juli 2005 @ 13:50:53 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29169182
Jaarkalender rommelmarkten

En nou niet allemaal de leuke dingen voor onze neus weghalen hè?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:52:12 #7
121455 five_years
what_a_surprise
pi_29169226
Yootje, denk het wel. Er zijn echt ontzettend veel rommelmarkten-organisaties. Er wordt ook heel vaak in sporthallen e.d. rommeltmarkten gehouden.
Even googelen op rommeltmarkt + Almere en je krijgt ongetwijdeld resultaat.
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:54:08 #8
121455 five_years
what_a_surprise
pi_29169292
Zie dus link van Rewimo!
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 14:06:03 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_29169645
Ik ben dan zeker 1 van de weinige die er echt een gruwelijke schijthekel aan heeft om te gaan graaien in stapels troep
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_29169853
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:06 schreef moussy het volgende:
Ik ben dan zeker 1 van de weinige die er echt een gruwelijke schijthekel aan heeft om te gaan graaien in stapels troep
nee hoor, hier nog een

het enige waar ik nog wel eens naar wil kijken als ik toevallig op een rommelmarkt ben en de laatste keer was echt járen geleden, zijn boeken. en dan bedoel ik ook kijken, niet aanraken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:25:29 #11
121455 five_years
what_a_surprise
pi_29170179
En hier nog een! Vandaar dat ik in mijn eigen kraam mijn kleding juist zo 'classy' mogelijk probeerde te presenteren. Nou ja, behalve dan als ik bijv. 100 paar laarzen voor weing in de aanbieding had. Netjes op een rijtje zetten had dan sowieso geen zin omdat ik dan de hele dag bezig was met het re-organiseren van de paren...
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:50:12 #12
16976 Fling
Fan o' man
pi_29170979
Ik hoopte dan ook een tip te krijgen voor een rommelmarkt-adres waar ze wat leukere spullen hebben i.p.v. vieze zooi zoals bruin/oranje aarden schaaltjes, uitgelubberde tupperware bakjes, schoenen waar minstens drie honden op hebben liggen kauwen etc Want mijn spullen zijn allemaal netjes en schoon. Dus eigenlijk zoek ik meer een soort braderie dan een rommelmarkt maar waar wel iedereen een kraam mag huren, zeg maar (dus dat je niet een officiële handelaar bent)
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:55:45 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29171156
Je moet iig wel een redelijjke kwaliteit spullen hebben, echte troep kom je vrijwel niet kwijt. En als je daarbij dan nog tafelhuur moet betalen wordt het niet snel winstgevend.
Vampire Romance O+
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:04:48 #14
16976 Fling
Fan o' man
pi_29171364
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:55 schreef MouseOver het volgende:
Je moet iig wel een redelijjke kwaliteit spullen hebben, echte troep kom je vrijwel niet kwijt. En als je daarbij dan nog tafelhuur moet betalen wordt het niet snel winstgevend.
Hoe hoog moet ik zo'n tafelhuur/standhuur inschatten?
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:08:05 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29171439
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:04 schreef Fling het volgende:

[..]

Hoe hoog moet ik zo'n tafelhuur/standhuur inschatten?
Wisselt.. denk iets van 20 euro ofzo. Wat ik bedoel is dat je niet met je ubertrash moet aankomen "omdat het toch een rommelmarkt is". Als je dat doet verkoop je niets en kost het dagje je juist geld. Die troep kan je natuurlijk wel weer naar een erg goedkope rommelmarkt meenemen.
Vampire Romance O+
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:29:21 #16
16976 Fling
Fan o' man
pi_29172013
Ik had ook geen ubertrash in gedachten
Voorbeeld: de man van mijn vriendin werkt in een kledingzaak waar ze behoorlijk dure merken verkopen. Hij schaft veel aan met zijn personeelskorting en het volgende seizoen trekt hij het niet meer aan. Dus toen zij laatst weer een "Zak van Max" aan het volproppen was met Armani, Prada en Boss, ging er bij mij een lichtje branden.
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 15:29:30 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_29172019
Al sta je op een goedkope sloeber rommelmarkt met je mooie spullen, dat zou juist mensen trekken. Het nadeel daarvan is volgens mij dat mensen geld uit willen geven alsof ze idd ook rotzooi kopen.

Ik heb zelf nog nooit op een rommelmarkt gestaan, dus ik heb wel makkelijk lullen
  † In Memoriam † woensdag 27 juli 2005 @ 15:30:12 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_29172038
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:29 schreef Fling het volgende:
Ik had ook geen ubertrash in gedachten
Voorbeeld: de man van mijn vriendin werkt in een kledingzaak waar ze behoorlijk dure merken verkopen. Hij schaft veel aan met zijn personeelskorting en het volgende seizoen trekt hij het niet meer aan. Dus toen zij laatst weer een "Zak van Max" aan het volproppen was met Armani, Prada en Boss, ging er bij mij een lichtje branden.
Via marktplaats krijg je er volgens mij meer voor.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:33:16 #19
16976 Fling
Fan o' man
pi_29172104
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:30 schreef moussy het volgende:

[..]

Via marktplaats krijg je er volgens mij meer voor.
Dat is waar maar dan kost het je zoveel tijd. Advertenties formuleren, foto's maken & uploaden, mailen, afspraken maken, eindeloos naar het postkantoor hobbelen om pakjes te versturen.
Met een rommelmarkt ben je in 1 dag klaar en het is nog gezellig ook zo samen
pi_29172228
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:33 schreef Fling het volgende:

[..]

Dat is waar maar dan kost het je zoveel tijd. Advertenties formuleren, foto's maken & uploaden, mailen, afspraken maken, eindeloos naar het postkantoor hobbelen om pakjes te versturen.
Met een rommelmarkt ben je in 1 dag klaar en het is nog gezellig ook zo samen
Denk ook eens aan de kledingwinkels waar je in kunt brengen en wanneer het verkocht wordt krijg je geloof ik de helft. Met merkkleding zal het wel lonen en op deze manier hoef je er zelf niets voor te doen.
Women complain about PMS, but I think of it as the only time of the month when I can be myself.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:52:35 #21
121455 five_years
what_a_surprise
pi_29172650
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:50 schreef Fling het volgende:
Ik hoopte dan ook een tip te krijgen voor een rommelmarkt-adres waar ze wat leukere spullen hebben i.p.v. vieze zooi zoals bruin/oranje aarden schaaltjes, uitgelubberde tupperware bakjes, schoenen waar minstens drie honden op hebben liggen kauwen etc Want mijn spullen zijn allemaal netjes en schoon. Dus eigenlijk zoek ik meer een soort braderie dan een rommelmarkt maar waar wel iedereen een kraam mag huren, zeg maar (dus dat je niet een officiële handelaar bent)
Weet niet waar je zit, maar ik heb op verschillende rommelmarkten in Zuid-Holland gestaan. In kleinere plaatsen, dorpen vond ik het totaal aanbod vaak beter/leuker dan in grotere plaatsen, steden. Ook had ik meestal een hogere omzet in de kleinere plaatsen. Misschien omdat er minder vaak een rommelmarkt georganiseerd werd (bijv. 2/3 keer per jaar) of omdat mijn kleding en schoenen 'hip' gevonden werden, ik weet het niet precies.
Op markten die vaak georganiseerd worden (bijv. een keer in de maand) in oude wijken van grote steden, viel ik welliswaar op tussen de 'zooi' met mijn kraam maar verkocht stukken minder.

Denk trouwens dat Mousy gelijk heeft en dat je voor goede merkkleding op Marktplaats (evt. Ebay) het 'meest' kan krijgen, maar goed daar moet je inderdaad maar zin in/tijd voor hebben. En op de markt staan is inderdaad best gezellig, mits het buiten is (in sporthallen stinkt het altijd zo ) en niet regent of heel hard waait...
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:59:10 #22
16976 Fling
Fan o' man
pi_29172836
Je hebt er aardig wat ervaring mee, of niet five_years? Doe je het voor de hobby of professioneel? Sta je altijd alleen of ga je met z'n tweeën (of drieën)? En zo'n partij laarzen, hoe kwam je daar bijvoorbeeld aan?
pi_29174981
ik zou zeggen, post eens welke cd's & sieraden je hebt
  woensdag 27 juli 2005 @ 17:22:09 #24
121455 five_years
what_a_surprise
pi_29175296
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:59 schreef Fling het volgende:
Je hebt er aardig wat ervaring mee, of niet five_years? Doe je het voor de hobby of professioneel? Sta je altijd alleen of ga je met z'n tweeën (of drieën)? En zo'n partij laarzen, hoe kwam je daar bijvoorbeeld aan?
Mijn tante was professioneel markthandelaar en had dus een marktvergunning. Zij kon via tussenhandelaren in tweedehands textiel of via partijhandel/groothandel per kilo gedragen (en zelf gesorteerde) kleding/schoenen kopen voor iets van 30/40 cent per kilo, geloof ik. Van haar nam ik nog wel eens een partijtje over. Als je zelf op zo'n manier zou willen kopen én verkopen moet je misschien eens op de site van de KvK kijken en dan bij 'ambulante handel'.
Daarnaast verkochten we (zij op de weekmarkt en ik incidenteel als 'particulier') kleding die we zelf uitgezocht (en gekocht) hadden bij div. kringloopcentra.
Maar mijn eigen 'handel' bestond voornamelijk uit kleding/schoenen van mezelf of van familieleden/kennissen/vriendinnen. Inderdaad vaak dure merkkleding van nog geen seizoen oud dus prima voor de handel!
Ik ben er trouwens mee gestopt omdat er toch wel veel veel werk en tijd in ging zitten. Sorteren, soms repareren, wassen, strijken... Maar misschien wilde ik het allemaal wel te netjes doen, kan ook natuurlijk!
pi_29175854
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:16 schreef Fling het volgende:
Ik had laatst met een vriendin bedacht dat we allebei zoveel zooi hebben waar we niks meer mee doen (kleding, CD's, make-up, sieraden etc etc) dat we best eens een kraam konden huren op een rommelmarkt om van de spullen af te komen en dan van de opbrengst een weekendje weg te gaan of zo

Heeft iemand hier dat wel eens gedaan? Waar moet je allemaal aan denken? Wat voor prijzen kan je vragen? Wat is een "goede" rommelmarkt en waar moet ik vooral niet gaan staan? Wat voor producten zijn populair en welke kan ik net zo goed thuislaten omdat toch niemand ze wil? Etc etc

Alle tips zijn welkom
Hamont België. Heijst op den Berg (België) is ook een mooie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')