abonnement Unibet Coolblue
pi_29122359


Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Vorige delen:
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deelt 4 wat dus deel 9 moet zijn.
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 10
  • [Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 11

    De vorige deeltjes gingen onder andere over:
  • Telefoonboeken
  • Huis aan huis
  • TNT kleding
  • Elastieken schieten
  • HSM

    Handige linkjes:
    TPG voor Thuis: Klik
    TPG Business: Klik
    Over TPG: Klik
    Posttarieven: Klik
    Verhuisservice: Klik
    Postzegeluitgiften: Klik
    Juist adresseren: Klik
    Bewaarservice: Klik
    Intranet TPG'ers: Klik
    TPG en Vlaaien: Klik
    TPG en klagen: Klik
    TPG wordt TNT: Klik
    TPG Spaarpuntenprogramma: Klik



    [ Bericht 15% gewijzigd door Jaguarized op 26-07-2005 12:31:07 ]
  • Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 25 juli 2005 @ 21:00:29 #2
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29122447
    FiPo
    Je bent een bullet voor deeltje 11 vergeten in de OP
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_29122467
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:00 schreef JDude het volgende:
    FiPo
    Je bent een bullet voor deeltje 11 vergeten in de OP
    Subtiel
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      maandag 25 juli 2005 @ 21:02:43 #4
    19974 Schuldige_Omstander
    Ga maar veilig op pad, mensen
    pi_29122523
    wanneer gaat het over collega's??? De starten puilen uit van de postbezorgers. Naast de groen/rode( jullie!), zijn er nog de blauwe (Sandd) en de gele (Selektmail), verder no allelei rommelverspreiders van Spiral, Interlanden, Stadspost en Lastpost.!!!

    ik bedoel die privatisering van de PTT, het zorgt voor werkgelegenheid, maar wat een energieverspilling. Zeker op het platteland, waar b.v Sandd 100 kilometer moet rijden om 100 poststukken te bezorgen (simpel komdat er niet veel post voor is en het bezorgd MOET worden)
    [quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
    Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
    [/quote]
      maandag 25 juli 2005 @ 21:04:15 #5
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29122567
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:02 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
    wanneer gaat het over collega's??? De starten puilen uit van de postbezorgers. Naast de groen/rode( jullie!), zijn er nog de blauwe (Sandd) en de gele (Selektmail), verder no allelei rommelverspreiders van Spiral, Interlanden, Stadspost en Lastpost.!!!

    ik bedoel die privatisering van de PTT, het zorgt voor werkgelegenheid, maar wat een energieverspilling. Zeker op het platteland, waar b.v Sandd 100 kilometer moet rijden om 100 poststukken te bezorgen (simpel komdat er niet veel post voor is en het bezorgd MOET worden)
    Alles wat in rood-bruin of oranje loopt is collega, de rest "concurrentie". ( )
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      maandag 25 juli 2005 @ 21:28:28 #6
    19974 Schuldige_Omstander
    Ga maar veilig op pad, mensen
    pi_29123373
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:04 schreef JDude het volgende:

    [..]

    Alles wat in rood-bruin of oranje loopt is collega, de rest "concurrentie". ( )
    ja op zowat mijn eerste bezorgdag bij Sandd, groette ik een 'Collega' van de TPG door "Ha! de concurrentie, is er ook" tegen hem te zeggen!. De vent zei op nors een humorloze wijze "Zit JIJ er mee????!"
    Zeker een ouwe PTT-er die na de privatiserind er flink op achteruit is gegaan en opeens ook nog een voor het eerst in zijn leven Hard moest werken

    maar allé, de meeste TPG-ers zijn aardige peren/perinnen.

    en concurrentie? nee Sandd en Selektmail zijn wel heel erg primitief
    [quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
    Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
    [/quote]
      maandag 25 juli 2005 @ 21:31:10 #7
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29123473
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:28 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
    en concurrentie? nee Sandd en Selektmail zijn wel heel erg primitief
    Vandaar ook die ".."
    Ik kom er regelmatig eentje van Selektmail tegen, die groet ik ook altijd gewoon en als we toevallig tegelijk bij dezelfde deur moeten zijn neemt een van de twee meteen alles mee
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_29124054
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:00 schreef JDude het volgende:
    FiPo
    Je bent een bullet voor deeltje 11 vergeten in de OP
    En jij je link in je sig
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:04 schreef JDude het volgende:

    [..]

    Alles wat in rood-bruin of oranje loopt is collega, de rest "concurrentie". ( )
    Zo denk ik ook.
    Een jaartje terug ofzo had ik ook steeds een Sandder en m'n wijk lopen. We liepen allebei dezelfde ("alleenliggende") wijk rond dezelfde tijd. Gevolg was dat ik m steeds tegen kwam en iedere keer maakten we een praatje. Hij kreeg betaald per brief
    Overigens was dit wel de uitzondering, normaal gesproken groet ik concurrenten nooit. Hooguit wat gemompel terug als zij mij groeten. Alle andere mensen groet ik wel heel vrolijk
      maandag 25 juli 2005 @ 21:49:12 #9
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29124115
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:47 schreef Carport het volgende:
    [..]
    En jij je link in je sig
    Ik zou het ook eens niet vergeten
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_29124220
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:49 schreef JDude het volgende:

    [..]

    Ik zou het ook eens niet vergeten
    Onderaan je bericht in m'n fotoboek stond ook nog de link naar 2 topics terug. Het vorige topic zat al bijna vol, dus ik had er maar niks van gezegd
      maandag 25 juli 2005 @ 21:52:21 #11
    70361 Fries
    Niet die van de Mac!
    pi_29124226
    Er lopen bij mij op kantoor drie leidinggevende rond, maar ze bakken er alle drie geen hout van. En ik word doodziek van ze!

    Oke, toegegeven, door hun slechte samenwerking heb ik wel drie maanden vrij gekregen.
    Mmmmm... lekker, niet?
    pi_29124356
    Bij ons op kantoor hebben we ook drie leidinggevenden, altijd leuk als ze mensen tekort hebben. Je wordt gebeld door de eerste. Tweede spreekt je voicemail in die je vervolgens later terugbelt, blijkt dat hij t al opgelost heeft, maar de derde heeft nog wat mensen nodig

    En 3 maanden vrij
    pi_29125285
    in de OP doet t niet
    † The 3 Kings †
    pi_29126924
    Morgen weer beginnen

    tvp
      maandag 25 juli 2005 @ 23:37:12 #15
    110777 Adsum
    Is present!
    pi_29128112
    Man, alweer een topic vol....
    tevens tvp
    Ever higher. Ever better.
      dinsdag 26 juli 2005 @ 12:22:46 #16
    109199 Kramerica-Industries
    Bijdehand mannetje
    pi_29137702
    quote:
    Op maandag 25 juli 2005 21:02 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
    wanneer gaat het over collega's??? De starten puilen uit van de postbezorgers. Naast de groen/rode( jullie!), zijn er nog de blauwe (Sandd) en de gele (Selektmail), verder no allelei rommelverspreiders van Spiral, Interlanden, Stadspost en Lastpost.!!!

    ik bedoel die privatisering van de PTT, het zorgt voor werkgelegenheid, maar wat een energieverspilling. Zeker op het platteland, waar b.v Sandd 100 kilometer moet rijden om 100 poststukken te bezorgen (simpel komdat er niet veel post voor is en het bezorgd MOET worden)
    Hello Newman

    Het leuke voor Sandd en andere concurrenten is dat zij itt de TPG niet overal hoeven te bezorgen. Zij zijn niet zo gebonden aan de postwet als wij. Zo hoeft Sandd niet een x aantal postkantoren per zoveel 1000 inwoners te hebben, niet op 6 dagen per week te bezorgen, en ook niet op plekken waar ze geen zin in hebben. Hoezo oneerlijke concurrentie
    Post voor bijv landelijke gebieden laten ze lekker door de TPG bezorgen (waarvoor ze ons slechts de kostprijs hoeven te betalen), en wij mogen dat niet weigeren. Vooral in de postbusruimte sta ik regelmatig post van Royal Mail of met de opdruk "bezorgd door Sandd" ( te sorteren.

    En het gaat ten koste van de TPG-postbodes! Die Sandd en Selektmail luitjes krijgen per brief betaald (net als een folderbezorger). Ze hebben dus geen CAO, niet eens een echte arbeidsovereenkomst en krijgen omgerekend per uur ook nog schandalig slecht betaald. Ik begrijp ook niet dat mensen zich lenen voor dit werk, je kunt nog beter postbezorger bij de TPG zijn. Okee, dat betaald ook vrij slecht (iets boven het minimumloon), maar je hebt tenminstev een CAO en je bouwt zelfs een pensioen(tje) op.
    Newman: I'm a U.S. Postal worker.
    George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
    Newman: Sometimes...
    pi_29138109
    Als je werkt bij de TPG als pakketbezorger in de zomer krijg je ook gewoon per pakket betaald hoor :-
    Bloed, zweet en tranen!
      dinsdag 26 juli 2005 @ 12:44:08 #18
    54837 nixxx
    NIET broer van TD
    pi_29138232
    zaterdag was leuk ik ging vrijdag naar amsterdam, concert, en had vrijgevraagd voor die zaterdag. Maar er waren er al 4-5 uit het team die al eerder vrij hadden gevraagd. Dus ik denk.. ach ik schrijf het op, maar dat gaat toch niet door. Ik na 2 uurtjes slaap naar het postkantoor gefietst... hey.. het is ze wel gelukt... ik fiets terug en duik bed weer in tot 1 uur ... groepsleiders teamcoaches die dingen regelen... dat verwacht je niet!
    ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
    gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
    pi_29139209
    Bij ons is het totale chaos, de oude teamcoach had iedereen al voor de vakantie vrij gegeven, dus zitten we nu allemaal omhoog Ik heb al 2 wijken, en niet de kleinste ook, dus da's meer dan zat

    Remember de tuin vol met planten? Na 8 poststukken retour gestuurd te hebben hebben ze de boodschap doorgekregen denk ik:

    Stuk beter zo
    † The 3 Kings †
      dinsdag 26 juli 2005 @ 17:59:51 #20
    19974 Schuldige_Omstander
    Ga maar veilig op pad, mensen
    pi_29147139
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 12:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

    [..]

    Hello Newman

    Het leuke voor Sandd en andere concurrenten is dat zij itt de TPG niet overal hoeven te bezorgen. Zij zijn niet zo gebonden aan de postwet als wij. Zo hoeft Sandd niet een x aantal postkantoren per zoveel 1000 inwoners te hebben, niet op 6 dagen per week te bezorgen, en ook niet op plekken waar ze geen zin in hebben. Hoezo oneerlijke concurrentie
    Post voor bijv landelijke gebieden laten ze lekker door de TPG bezorgen (waarvoor ze ons slechts de kostprijs hoeven te betalen), en wij mogen dat niet weigeren. Vooral in de postbusruimte sta ik regelmatig post van Royal Mail of met de opdruk "bezorgd door Sandd" ( te sorteren.

    En het gaat ten koste van de TPG-postbodes! Die Sandd en Selektmail luitjes krijgen per brief betaald (net als een folderbezorger). Ze hebben dus geen CAO, niet eens een echte arbeidsovereenkomst en krijgen omgerekend per uur ook nog schandalig slecht betaald. Ik begrijp ook niet dat mensen zich lenen voor dit werk, je kunt nog beter postbezorger bij de TPG zijn. Okee, dat betaald ook vrij slecht (iets boven het minimumloon), maar je hebt tenminstev een CAO en je bouwt zelfs een pensioen(tje) op.
    Hello Kramer!

    Betaald TPG ook slecht?? die lui zijn er wel na de privatisering op achteruit gegaan zeg!! Geen ambtenaar meer, weg aanzien, dan slechtere CAO en dergelijke. Terwijl er een redelijk grote verantwoordelijkheid ligt in het bezorgen van b.v. belastingsformulieren.

    Ja dat mensen voor Sandd willen werken heeft eerder een sociale oorzaak denk ik, veel van de mesnen zijn al blij dat ze wat om handen hebben en even buiten komen. Er zitten ook de gekste figuren tussen. haha
    [quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
    Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
    [/quote]
    pi_29148840
    zo, ik vanmorgen dus mn post op wezen halen zat er een brief bij met mijn naam had er dus een of ander iemand gebeld dat ie een keer de post van de buren had gekregen ( 11 en 11a verwisseling ) of te wel ik heb vandaag mijn eerste officiele klacht mogen ontvangen

    verder ging het vandaag wel goed alleen had de sorteerder iets goed fout gedaan want ik heb verschillende straten dubbel moeten doen omdat er nog restpost achteraan zat.. achja.. en hoe was het verders bij jullie allemaal? nog dingen meegemaakt?

    owja heeft er btw iemand miss wat info mbt wanneer er uitbetaald word? alvast bedankt
    God must be an asshole, let's find him and beat the fuck out of him!
    pi_29153389
    Uitbetaald is meestal de 22ste hier
    † The 3 Kings †
      woensdag 27 juli 2005 @ 08:10:27 #23
    70361 Fries
    Niet die van de Mac!
    pi_29162068
    quote:
    Op dinsdag 26 juli 2005 21:35 schreef TheSorrow het volgende:
    Uitbetaald is meestal de 22ste hier
    Ik kijk ook altijd uit naar die dag!
    Mmmmm... lekker, niet?
    pi_29162495
    Yep, de rond de 21ste/22ste staat er altijd weer een bijschrijving van de TPG tussen .
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
      woensdag 27 juli 2005 @ 09:36:41 #25
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_29162832
    Salaris is hier altijd de 23e, behalve als die in een weekend valt, dan komt het de vrijdag voor dat weekend. Maar het kan misschien per rayon verschillen.
    Ik ga zo eens even een of ander suf woonwijkje lopen...
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')