abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 juli 2005 @ 22:51:59 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29098265
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX was het vorige topic.

Vertel in dit topic welke films je onlangs hebt gezien en wat je er van vond.

Hoe doe je dat? Simpel. Je typt hier gewoon de titel van de film of iets wat er enigszins op lijkt en je post er dan een smiley achter.

Bijvoorbeeld:

Fantasstik Fore

Nu is het aan jullie.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29098563
HELLHOLE

Ben het helemaal met de reviewer eens, alleen is dit géén w.i.p. flick want het is een gekkenhuis, maar dat maakt niet zoveel verschil



  zondag 24 juli 2005 @ 23:02:39 #3
100933 Zjenitha
Vertel eens iets leuks
pi_29098568
War of the Worlds....

Damn, die film valt tegen zeg.... de effecten waren wel gaaf maar ik had dus echt geen sympathie voor de karakters hoor... boeide me echt niet of ze eraan gingen.

Stuk wat ik wel goed was, was met de camera die uit het alienvaartuig in het huis rondkijkt of er mensen zitten en dat de zij dan steeds wegrennen voor dat ding.
Well, Dude, we just don't know.
  zondag 24 juli 2005 @ 23:05:09 #4
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_29098634
quote:
Op zondag 24 juli 2005 22:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel LXX was het vorige topic.

Fantasstik Fore
Jaja, geef die kinders maar weer het verkeerde voorbeeld.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  zondag 24 juli 2005 @ 23:06:42 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_29098680
quote:
Op zondag 24 juli 2005 23:05 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Jaja, geef die kinders maar weer het verkeerde voorbeeld.
Reverse psychology -> het werkt, want de twee eerste reacties bevatten zowaar meningen, normaal gezien zijn de eerste reacties altijd zoals mijn voorbeeld.

Dus .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_29098790
quote:
Op zondag 24 juli 2005 23:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

Dus .
Dat ligt geheel aan degene die posten, want ik heb altijd wel wat commentaar erbij

pi_29101830
Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo

Erg indrukwekkend om te zien, erg knap in beeld gebracht mede door het sterke acteren van Natja. En de muziek van Bowie paste er goed bij.
pi_29106714
La Mala Educación (Bad Education)

Aardige film, eerste helft is sterk, met mooie flasbacks en sterke scenes, daarna wordt het allemaal wat rommeliger. Gael Garca speelt wel weer sterk. Maar als totaalplaatje had ik er iets meer van verwacht.
pi_29108319
Edward Scissorhands

mooie/rare film.. leuk om te zien

The Pianist

wow! hele mooie film
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
  maandag 25 juli 2005 @ 12:52:20 #10
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_29108452
Kaze no tani no Naushika (Nausicaä of the Valley of the Wind) (Hayao Miyazaki, 1984)
De leukste film van Miyazaki van de zes die ik nu heb gezien. De wereld is fantasievol en toch realistisch weergegeven. Het verhaal bevat vele elementen die allen z'n plaats eigen plaats weten te vinden, behalve de pogingen tot humor, want die falen jammerlijk. ***½

(#310) Il Casanova di Federico Fellini (Casanova) (Federico Fellini, 1976)
De film is typerend voor het latere werk van Fellini. Een bombastisch, extravagant en kleurrijk rariteiten kabinet doorspekt met surrealisme, humor en fantasie. De sets en kostuums zien er prachtig uit en de acteurs hebben alleen een heel karakteristieke kop. Een bij tijden haast onherkenbare Donald Sutherland speelt de titelrol en voelt zich daarin nooit helemaal in op z'n gemak. De film gaat met horten en stoten vooruit en blijkt uiteindelijk te leeg te zijn om echt te boeien. Toch is de film zeker de moeite waard, al was het maar om de lachwekkende mechanische seksscenes en de mooie melancholische filmscore van Nina Rota. ***½
pi_29108625
Seed of Chucky - Niet om aan te zien en was dus de moeite niet waard een 4

Madagascar - Weer een leuke animatiefilm, maar niet zo leuk als bv The Incredibles een 7
Aap uit de mouw
  maandag 25 juli 2005 @ 12:59:27 #12
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_29108641
Man on the Moon
pi_29112889
La Femme Nikita

Ik had de Amerikaanse remake al vóór deze versie een keer gezien. Niet verstandig. Ik vond de film verder nergens écht goed worden. Nee, minder aan mij besteed dan ik verwachtte.
pi_29114329
Fantastic Four:
Saai, fantasieloos en zonder echte climax.

Madagascar:
Voorspelbare en flauwe grappen, veel knipogen naar andere films en eveneens veel muziek gejat uit andere films,
The Incredibles was inderdaad vele malen beter, dit was gewoon waardeloos

The Girl in the Café:
Een Engelse film over oudere man die een jongere vrouw tegenkomt en meeneemt naar de G8 in Reykjavik.
Ik vond het een aparte film maar het kon me nergens echt boeien, de gesprekken gingen alleen over de arme kindertjes in Afrika.
pi_29115331
U-571

Aardige film, helaas teveel met een amerikaans tintje, goed acteerwerk, special effects zijn soms wat te....
  maandag 25 juli 2005 @ 17:38:35 #16
15777 la.femme.nikita
another apple? asked the snake
pi_29116500
gisteren de DVD van 'Ray'... wel interessante (lange) film.
:: my weblog ::
  maandag 25 juli 2005 @ 17:54:43 #17
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29116847
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring) (Ki-duk Kim, 2003)

Schitterende en zeer toegankelijke film. Er worden bekende thema's als liefde, jaloezie en haat behandeld, maar dit gebeurt op een simpele, diepzinnige en heel originele manier. Hierdoor krijgt de film een frisse sfeer. Er wordt weinig in gepraat, maar dat wordt (ruimschoots) gecompenseerd met de géwéldige beelden en symbolische gebeurtenissen. De film is duidelijk gemaakt met een scherp ook voor detail waardoor je het idee krijgt dat de film meerdere lagen bevat. Echt het enige minpunt van de film is dat ze echte dieren gebruikt (en gemarteld) hebben in enkele scenes, daar ben ik altijd op tegen.

Cijfer: 9-.



Festen (Thomas Vinterberg, 1998)

Ook deze film was geweldig. Door de manier van filmen en vooral het geweldige acteerwerk krijgt de film een heel realistische sfeer, die de film beter maakt dan bijna alle andere drama's. Het verhaal is simpel, maar wordt echt geweldig uitgebeeld. Vooral het stug vasthouden aan de etiquette kwam op mij heel realistisch en eerlijk over. Dit is echt een film waar je nog een tijd aan blijft denken. Heel mooi.

Cijfer: 9+.

  maandag 25 juli 2005 @ 18:20:58 #18
80425 Muertez
met een z?
pi_29117392
ehh Remeber the Titans, zo'n overdreven geschiedenisvervalsende sentimentele "samen staan we sterk en de helden hadden snel door dat tollerantie boven discriminatie staat etc." draak van een film

net als andere Amerikaanse films waarin ze iemand graag willen neerzetten als een echte Amerikaanse held
  maandag 25 juli 2005 @ 18:32:54 #19
40664 Durbin
Who knows..
pi_29117688
quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring) (Ki-duk Kim, 2003)

Echt het enige minpunt van de film is dat ze echte dieren gebruikt (en gemarteld) hebben in enkele scenes, daar ben ik altijd op tegen.
Inderdaad. Dat is voor mij ook de (enige) reden waarom deze film niet in mijn dvd-collectie zal komen.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  maandag 25 juli 2005 @ 18:37:11 #20
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_29117808
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:32 schreef Durbin het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is voor mij ook de (enige) reden waarom deze film niet in mijn dvd-collectie zal komen.
Ik wil de film graag ook nog een keer zien, en ik kan best wel wat hebben en sta ook wel voor vanalles en nog wat open, maar zou je misschien even in spoiler tags kunnen zetten wat er met de dieren gebeurt. Als het nu echt een beetje té is dan waag ik me er misschien toch niet aan.
  maandag 25 juli 2005 @ 19:06:17 #21
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_29118747
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:37 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Ik wil de film graag ook nog een keer zien, en ik kan best wel wat hebben en sta ook wel voor vanalles en nog wat open, maar zou je misschien even in spoiler tags kunnen zetten wat er met de dieren gebeurt. Als het nu echt een beetje té is dan waag ik me er misschien toch niet aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 25 juli 2005 @ 19:11:03 #22
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_29118881
Oh, oké. Bedankt voor de spoiler, ik denk dat ik het wel overleef.
pi_29120665
Tesis

heerlijke thriller. Spannend, goed script verveelt geen moment, de opbouw naar een nieuw komend hoogtepunt wordt goed gedaan i.c.m. de muziek en donkere momenten


[ Bericht 4% gewijzigd door pascalheister op 25-07-2005 20:15:29 ]
pi_29122228
Dracula 3000

De film speelt in het jaar 3000 (er worden nog wel filtersigaretten gerookt) op een ruimteschip ergens ver weg. Geen aliens ofzo. Wel een waterpijprokende spaceneger (Coolio), een Baywatch-babe en die acteur die Yuri speelde in de game Red Alert 2. Verder een totaal lachwekkende Dracula en een hoop slecht acteerwerk. Krijgt bij IMDB een 1.8. Ik vond 'm een 3 waard.
Wel lekker blijven plakken hè?
  maandag 25 juli 2005 @ 21:33:41 #25
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_29123567
Ik heb gisteren Edward D. Wood Jr.'s Plan 9 From Outer Space (1959) gezien. Ik wilde 'em zien, omdat ik een tijdje geleden Tim Burton's Ed Wood had gezien en toch wel een beetje benieuwd was geworden naar hoe een echte Edward Wood-film er nou uitziet. M'n bewondering voor Tim Burton is alleen maar gestegen, de gelijkenissen zijn echt treffend. Maar ook Edward Wood maakt z'n naam als slechtste regisseur allertijde waar, Plan 9 is even leuk omdat je dingen herkent en je kan lachen om hoe kut het allemaal is, maar dat is, althans voor mij, niet genoeg om de hele film met plezier uit te zitten. Ondanks dat 'ie maar 80 minuten duurt en vol zit met UFO's, aliens, zombies, vampiers en ontploffingen is het een langdradige en saaie film. Maar ik ben toch wel blij dat ik 'em gezien heb



Verder heb ik zojuist Big Fish gekeken (2003). Ik was al redelijk fan van Tim Burton vanwege z'n Batmanfilms, heb genoten van het motion-stop-werk in A Nightmare Before Christmas en heb recent ook Mars Attacks! en Charlie & The Chocolate Factory met veel plezier gekeken, dus ik ben enthousiast ook al z'n andere films in huis aan het halen. Maar Big Fish heeft een wat mindere indruk achtergelaten dan de Tim Burton-films die ik tot nu toe gezien heb. Het is niet echt een slechte film ofzo, maar ik vond het allemaal wat over-sentimenteel en het thema trekt me niet zo. Not my cup of tea.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')