abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:39:53 #1
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_28953187
Ik heb ontzettend veel digitale foto's op de harde schijf, en wil daar nu graag een echt fotoalbum van laten maken. Dus zelf je foto's in een virtueel album plaatsen, dat uploaden, en het resultaat per post toegestuurd krijgen (of in een winkel ophalen, maakt me niet uit)

Ik heb er eentje bij Blokker besteld, maar het resultaat was te droevig voor woorden. Het leek meer op een boekje dat je bij de makelaar krijgt, dan iets wat je in de kast zet en voor altijd bewaart. Het zag er eigenlijk best armoedig uit, zo met een ringbandje. Bovendien was ik ook niet echt tevreden met de kwaliteit van afdrukken: onze inktjet maakt betere afdrukken.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een plaats waar je dus wél mooie albums kunt laten maken. Via www.albumprinter.com heb ik een programma gedownload, dat heel veel mogelijkheden heeft. Op één heel irritant probleem na: de foto's moeten precies passen, en als ze dat niet doen (komt heel vaak voor) dan moet je per se een stuk van de foto afsnijden. Dat wil ik niet altijd, soms wil ik ook gewoon een hele foto, desnoods verkleind afgedrukt.

Wie heeft hier ook ervaringen mee? Ik ben op zoek naar een écht foto-album (dus geen fotoboek, met zo'n ringbandje), met een programma dat goed werkt. Wie heeft ideeën?
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_28953276
Ik denk dat de beste optie dan toch is, je foto's (laten) afdrukken, en dan ergens los een fotoalbum te kopen om vervolgens zelf alles in te plakken.
pi_28953412
Zoals hier Waar kan ik het mooiste digitale foto-album maken? dus.
ctrl-f is echt een leuke toetsencombinatie
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:50:06 #4
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_28953441
*&#@(*$@(#*$ ik had gezocht, maar dus niet gevonden. Sorry.

-edit -

Liever geen slotje, want daar blijkt het alleen maar over fotoboeken te gaan, dus met zo'n vreselijk ringbandje.

Iemand toch nog ideeën voor mij?
Kruidvat leek iets te hebben wat in de richting komt, maar helaas, het uploadprogramma heeft een bug, en de helpdesk daar wist niet eens dat ze ook fotoalbums afdrukten ("een fotoalbum is toch een fotoboek mevrouw?" (eh, nou nee, op jullie site leggen jullie zelf het verschil uit...)
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_28953495
In FOT moet je onderaan bij "meer/minder topics" op '3 maand' zetten. Omdat het zo een rustig stukje van Fok! is zakken de topics snel uit de actieve lijst.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_28953534
Lees het andere topic dus eens door, het is al van een aantal maanden terug. Mocht er niets instaan dat je bevalt, laat ik dit nog wel ff open, zodat je kan melden dat het niets is wat je zoekt.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 19:57:36 #7
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_28953661
We schreven langs elkaar heen Het-Gele-Teken

Laat je 'm alsjeblieft nog even open? Wie weet komt er nog iemand met een helder idee.
(Dat lijkt me nou zo fijn, geen gedoe met inplakken enzo).
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_28953726
Volgens mij kan het ook via de kijkshop. Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk eerlijk gezegd dat je dan hetzelfde resultaat krijgt als bij blokker. Maar das maar een vooroordeel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 20 juli 2005 @ 21:26:18 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28988379
De Hema biedt dit ook aan, ik heb er eentje gezien en dat zag er prima uit
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:54:12 #10
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_31317972
JA!
Ik denk dat ik het gevonden heb: www.pixbook.net

Ze stonden op een beurs met voorbeeld foto-albums, en tjee, wat een verschil in kwaliteit!
Ze legden uit dat zij van huis uit een drukker zijn, en daarom waarschijnlijk meer gevoel voor dit soort werk hebben.

Mooi!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:23:53 #11
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31329769
www.albumprinter.nl Ach het leven is zo makkelijk af en toe. (en Google ook trouwens)
pi_31335090
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 11:23 schreef fr.oosje het volgende:
www.albumprinter.nl Ach het leven is zo makkelijk af en toe. (en Google ook trouwens)
leven? lezen bedoel je...
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 19:39 schreef Icaä het volgende:

Via www.albumprinter.com heb ik een programma gedownload, dat heel veel mogelijkheden heeft. Op één heel irritant probleem na
  maandag 10 oktober 2005 @ 19:52:24 #13
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_31340363
Dankje PankPinther!
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:57:48 #14
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_31353470
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:34 schreef PankPinther het volgende:

[..]

leven? lezen bedoel je...
[..]
Ah sorry inderrdaad goed lezen. Echter hier is ook een oplossing voor hoor. Gewoon je pagina's eerst in PS maken en dan pas uploaden. Ik dacht dat het maximale formaat 30x30 was? Nou men neemt een canvas van 30x30 in PS en plaats hierop je foto's. Je kan op deze manier ook makkelijk de achtergrondkleur aanpassen en eventueel tekst en logo's toevoegen. (is dit een beetje duidelijk??) Is het leven toch nog makkelijk
pi_31371569
Waar je het [url=beste] een album kunt laten maken? Laat je foto's afdrukken bij een professioneel lab, zoals [url=http://www.kleurgamma.nl]Kleurgamma[/url]. Dan koop je een mooi (duur?) album, met bijvoorbeeld passe partoutjes. Dan huur je een paar Polen in om te gaan plakken.

Die alles in één albumdrukkers zijn leuk, maar die drukmachines halen nooit de resolutie/kwaliteit van een print van een echt vaklab op fotopapier. Nou is dat natuurlijk logisch, want ze richten zich op consumenten die een vakantie album redelijk goedkoop willen hebben, dus het beste kan het dan al niet zijn.

Voor het beste moet je dus niet je album door een drukwerkmachine laten halen
pi_37152401
Jaja, ik weet 't, een flinke kick... maaaaar... in de laatste uitzending van Tros Radar was een foto-boeken test waar ze albums van Blokker, Hema, Kruidvat, Albert Heijn, Dixons en Henzo getest hebben:

http://www2.trosradar.nl/PHP/news/9/2120

Beetje vreemd dat ze het mooie album van Henzo zo laag waarderen.

Iemand nieuwe ervaringen?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 21 april 2006 @ 09:26:57 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_37152627
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 09:13 schreef stefimke het volgende:
Jaja, ik weet 't, een flinke kick... maaaaar... in de laatste uitzending van Tros Radar was een foto-boeken test waar ze albums van Blokker, Hema, Kruidvat, Albert Heijn, Dixons en Henzo getest hebben:

http://www2.trosradar.nl/PHP/news/9/2120

Beetje vreemd dat ze het mooie album van Henzo zo laag waarderen.

Iemand nieuwe ervaringen?
als ik eerlijk ben, ben ik het wel eens met het commentaar wat ze gaven over dat album van henzo
ik heb er 1 in hand mogen hebben, tja, het heeft dezelfde vorm als vroeger zegmaar maar de kwaliteit van de afdrukken vond ik niet bijster mooi

ikzelf zou als ik t dan toch zou laten doen, eentje bij de Hema bestellen (maar dat is ook omdat ik wel van die linneachtige kaften houd)
maar hier nog altijd voor de afdruk, en dan lekker inplakken, en bijschrijven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')