abonnement Unibet Coolblue
pi_28986758
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 20:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Je moet niet gelijk aan filmpjes denken Ik heb het getest op bestanden van een paar 100 kb. Ook alleen maar om te kijken of een dergelijke benadering zou werken, en dat deed het. Het mooie van zo'n systeem is dat hoe groter een bestand is, hoe groter de compressie factor. Uiteraard vergt het nogal wat rekenkracht om bestanden op een dergelijke manier te comprimeren, zeker als de bestanden groter worden.
Maar bijvoorbeeld: dit zijn 1024 willekeurige 1'en en 0'en: http://compumania.nl/01.php

Hoe klein kan je die maken en hoe reken je dat uit?
  woensdag 20 juli 2005 @ 20:44:34 #252
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_28987003
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 09:11 schreef bonke het volgende:

[..]

ik weet alleen niet of dat laatste punt ook waar is
heb het namelijk een jaar ( of langer) terug eens geinstalleerd
en ik zat dus echt in een 3d omgeving waar je normaal mb`s voor nodig hebt ipv kb`s
misschien is ter iemand die weet hoe het heet of waar je het kan halen
The .product

Is erg stoer...

On-topic: Naar mijn mening (en kennis) is de voorgestelde compressie van Sloot onmogelijk.

Het oude voorbeeld: Als de sleutel zo klein is kan je een HELE hoop random sleutels genereren... tussen deze sleutels zullen dan films moeten zitten die nog nooit gemaakt zijn.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_28987631
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 20:16 schreef gelly het volgende:
Je moet niet gelijk aan filmpjes denken Ik heb het getest op bestanden van een paar 100 kb. Ook alleen maar om te kijken of een dergelijke benadering zou werken, en dat deed het. Het mooie van zo'n systeem is dat hoe groter een bestand is, hoe groter de compressie factor.
Je scoort redelijk op de crackpot index.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_28987791
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 20:16 schreef gelly het volgende:
Je moet niet gelijk aan filmpjes denken Ik heb het getest op bestanden van een paar 100 kb. Ook alleen maar om te kijken of een dergelijke benadering zou werken, en dat deed het. Het mooie van zo'n systeem is dat hoe groter een bestand is, hoe groter de compressie factor. Uiteraard vergt het nogal wat rekenkracht om bestanden op een dergelijke manier te comprimeren, zeker als de bestanden groter worden.
Wat was het voor data dan? Speciaal geprepareerde bestanden? Want met random bestanden gaat dat niet lukken.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  Admin woensdag 20 juli 2005 @ 21:11:50 #255
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_28987884
Opzich een fraai concept Gelly .
Je kunt natuurlijk van buiten naar binnen werken in ronde cijfers en hier wiskundige notatie voor gebruiken en dat vervolgens elke keer een stap verder doen.
Zo krijg je een reeks wiskundige notaties die 'uitgepakt' weer het volledige bestand herstellen. Ik zie zoiets wel redelijk werken.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:14:52 #256
27699 Ravage
thinking about you
pi_28987997
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 20:44 schreef ChOas het volgende:

[..]

The .product

Is erg stoer...
Deze is ook stoer.. en iets recenter. Echt ongelooflijk wat allemaal uit 64 KB code kan komen...

Anyway.. op deze manier een film maken lijkt me niet te doen, je zou alles in polygonen moeten omzetten... En daarnaast heb je ook nog eens het geluid
i'm not living, i'm just killing time
pi_28988769
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:11 schreef Danny het volgende:
Opzich een fraai concept Gelly .
Je kunt natuurlijk van buiten naar binnen werken in ronde cijfers en hier wiskundige notatie voor gebruiken en dat vervolgens elke keer een stap verder doen.
Zo krijg je een reeks wiskundige notaties die 'uitgepakt' weer het volledige bestand herstellen. Ik zie zoiets wel redelijk werken.
Sommige mensen willen de hoop gewoon niet opgeven he...

Goed, ik heb een voorstel: ik stel een paar bestanden beschikbaar. Gelly of wie dan ook maakt twee progjes waarmee die bestanden gecomprimeerd en weer gedecomprimeerd kunnen worden. Als hetzelfde programma vervolgens een paar andere (vergelijkbare) bestanden tot 90% weet te comprimeren (dus er blijft nog 90% van de oorspronkelijke grootte over, m.a.w. er hoeft slechts 10% vanaf) betaal ik er geld voor. Niet om het algoritme te kopen ofzo, puur voor de prestatie

Die eerste bestanden zijn zodat je kunt "oefenen" of je algoritme kunt tweaken. Dat ze vergelijkbaar zijn kunnen we bijvoorbeeld zo definiëren: ik stuur tien password-protected zipfiles met daarin ieder een bestand van 100 kilobyte, en je mag kiezen van welke vijf je de passwords wil hebben. Als je programma af is geef ik de passwords voor de andere vijf files, en daarmee gaan we het dan testen. Zeg maar welk "prijzengeld" je redelijk zou vinden om deze wedenschap aan te gaan. En als het niet lukt hoef je niks te betalen

In plaats van 100 kilobyte vind ik iedere grootte tussen 10 en 1000 kilobyte ook prima.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_28989492
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:36 schreef gnomaat het volgende:
Sommige mensen willen de hoop gewoon niet opgeven he...
Het is nu toch wel duidelijk dat er iemand aan het trollen is :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:01:10 #259
27699 Ravage
thinking about you
pi_28989863
Pff.. als Gelly een op priemgetallen gebaseerd compressiesysteem heeft ontwikkeld met een compressie van >99%, dan hoef je 'm geen prijzengeld te betalen, dan wordt ie vanzelf wel rijk...

Want elk bestand kan opgedeeld worden in stukjes van 100 kb en zo kan er dus nog steeds hetzelfde percentage aan compressie behaald worden...
i'm not living, i'm just killing time
pi_28989910
En wij denken een systeem te kraken (hard- en software) binnen een paar dagen, waar de uitvinder/oplichter zelf 12 jaar lang aan gewerkt en geexperimenteerd heeft.

En kap nou eens met dat woord "comprimeren".

.
  Admin woensdag 20 juli 2005 @ 22:06:32 #261
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_28990064
wij denken helemaal niets. enige dat ik zeg is dat Gelly's idee in basis helemaal zo gek nog niet is.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_28990160
I know.. Het was ook niet naar jou gericht maar naar enkele anderen. .
pi_28990165
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:36 schreef gnomaat het volgende:

[..]

Sommige mensen willen de hoop gewoon niet opgeven he...

Goed, ik heb een voorstel: ik stel een paar bestanden beschikbaar. Gelly of wie dan ook maakt twee progjes waarmee die bestanden gecomprimeerd en weer gedecomprimeerd kunnen worden. Als hetzelfde programma vervolgens een paar andere (vergelijkbare) bestanden tot 90% weet te comprimeren (dus er blijft nog 90% van de oorspronkelijke grootte over, m.a.w. er hoeft slechts 10% vanaf) betaal ik er geld voor. Niet om het algoritme te kopen ofzo, puur voor de prestatie

Die eerste bestanden zijn zodat je kunt "oefenen" of je algoritme kunt tweaken. Dat ze vergelijkbaar zijn kunnen we bijvoorbeeld zo definiëren: ik stuur tien password-protected zipfiles met daarin ieder een bestand van 100 kilobyte, en je mag kiezen van welke vijf je de passwords wil hebben. Als je programma af is geef ik de passwords voor de andere vijf files, en daarmee gaan we het dan testen. Zeg maar welk "prijzengeld" je redelijk zou vinden om deze wedenschap aan te gaan. En als het niet lukt hoef je niks te betalen

In plaats van 100 kilobyte vind ik iedere grootte tussen 10 en 1000 kilobyte ook prima.
pi_28990313
Ik zal het programma moeten herschrijven, maar ik kom d'r nog op terug.
pi_28990348
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:13 schreef gelly het volgende:
Ik zal het programma moeten herschrijven, maar ik kom d'r nog op terug.


pi_28990468
Het principe zou ik vanavond nog met een php scriptje kunnen laten zien denk ik.
pi_28990559
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:02 schreef Lynx666 het volgende:
En wij denken een systeem te kraken (hard- en software) binnen een paar dagen, waar de uitvinder/oplichter zelf 12 jaar lang aan gewerkt en geexperimenteerd heeft.
Sterker nog, binnen een minuut: wat er in die hele hype beweerd werd was wiskundig domweg uit te sluiten, theoretisch onmogelijk, period.
quote:
En kap nou eens met dat woord "comprimeren".
Hoe wil je de kreet "16 films in 64Kb" dan noemen?
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  woensdag 20 juli 2005 @ 22:20:26 #268
68952 XoxIx
The Librarian
pi_28990590
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 21:36 schreef gnomaat het volgende:

Sommige mensen willen de hoop gewoon niet opgeven he...

Goed, ik heb een voorstel: ik stel een paar bestanden beschikbaar. Gelly of wie dan ook maakt twee progjes waarmee die bestanden gecomprimeerd en weer gedecomprimeerd kunnen worden. Als hetzelfde programma vervolgens een paar andere (vergelijkbare) bestanden tot 90% weet te comprimeren (dus er blijft nog 90% van de oorspronkelijke grootte over, m.a.w. er hoeft slechts 10% vanaf) betaal ik er geld voor. Niet om het algoritme te kopen ofzo, puur voor de prestatie

Die eerste bestanden zijn zodat je kunt "oefenen" of je algoritme kunt tweaken. Dat ze vergelijkbaar zijn kunnen we bijvoorbeeld zo definiëren: ik stuur tien password-protected zipfiles met daarin ieder een bestand van 100 kilobyte, en je mag kiezen van welke vijf je de passwords wil hebben. Als je programma af is geef ik de passwords voor de andere vijf files, en daarmee gaan we het dan testen. Zeg maar welk "prijzengeld" je redelijk zou vinden om deze wedenschap aan te gaan. En als het niet lukt hoef je niks te betalen

In plaats van 100 kilobyte vind ik iedere grootte tussen 10 en 1000 kilobyte ook prima.
Ik zou wel eisen dat alle bestanden minstens tot 90% worden verkleind, en niet dat er gemiddeld 90% minder data is na de bewerking.
pi_28990755
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:19 schreef gnomaat het volgende:

[..]
Hoe wil je de kreet "16 films in 64Kb" dan noemen?
Co-de-ren.
pi_28991103
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:20 schreef XoxIx het volgende:
Ik zou wel eisen dat alle bestanden minstens tot 90% worden verkleind, en niet dat er gemiddeld 90% minder data is na de bewerking.
Och, als iemand vijf bestanden van ieder 100 Kb weet te reduceren tot vijf andere bestanden die bij elkaar niet groter dan 450 Kb zijn, dan vind ik dat voldoende
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_28991154
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:19 schreef gnomaat het volgende:

Hoe wil je de kreet "16 films in 64Kb" dan noemen?
Sloot, 1999: "Al langere tijd wordt er gezocht naar compressietechnieken om data zo klein mogelijk op een drager op te slaan. Met de huidige technieken is het, voor zover bekend, niet mogelijk om een compressie van minder dan 50 procent te halen. Aangezien ik er ook niet in geloof dat er een compressie-techniek mogelijk is om bijvoorbeeld een videofilm op te slaan met een opslagcapaciteit van minder dan 100KB - één seconde beeld kost minstens 1MB, 90 minuten dus 5400MB - ben ik op zoek gegaan naar een andere methode. Na jarenlange experimenten ben ik erin geslaagd met een heel nieuwe techniek, zonder gebruik te maken van compressie-technieken, alle soorten van data op een drager van maximaal 128KB op te slaan en vervolgens weer af te spelen zonder verlies van kwaliteit en snelheid (elke bit wordt exact weer teruggelezen zoals hij is ingelezen). Elke vorm van data (beeld, geluid, tekst) wordt hierbij gecodeerd tot een sleutel die n KB bevat. Door deze sleutel weer aan te bieden aan een programma dat deze sleutel met enorme snelheid kan decoderen tot exact dezelfde informatie die eerder is gecodeerd. Hiermee heb ik een nieuwe techniek ontwikkeld die bewijst dat compressie zinloos is en deze nieuwe techniek (SDCS) alleen maar toekomstperspectief biedt".
pi_28991403
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:24 schreef yootje het volgende:
Co-de-ren.
En door het coderen te noemen houdt "16 films in 64 Kb" ineens niet in dat er enorm veel ruimte bespaard wordt, ondanks dat dat wel de vermeende prestatie was waar zo mee gehyped werd rond deze uitvinding?

Nogmaals: op basis van een codering (of sleutel, of hoe je het ook noemt) van 4Kb, kun je nooit complete speelfilms genereren. Ook niet als de "decoder" een database van 370 miljard terabyte mag gebruiken.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_28991883
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 22:33 schreef Lynx666 het volgende:
Sloot, 1999: "Al langere tijd wordt er gezocht naar compressietechnieken om data zo klein mogelijk op een drager op te slaan. Met de huidige technieken is het, voor zover bekend, niet mogelijk om een compressie van minder dan 50 procent te halen. Aangezien ik er ook niet in geloof dat er een compressie-techniek mogelijk is om bijvoorbeeld een videofilm op te slaan met een opslagcapaciteit van minder dan 100KB - één seconde beeld kost minstens 1MB, 90 minuten dus 5400MB - ben ik op zoek gegaan naar een andere methode. Na jarenlange experimenten ben ik erin geslaagd met een heel nieuwe techniek, zonder gebruik te maken van compressie-technieken, alle soorten van data op een drager van maximaal 128KB op te slaan en vervolgens weer af te spelen zonder verlies van kwaliteit en snelheid (elke bit wordt exact weer teruggelezen zoals hij is ingelezen). Elke vorm van data (beeld, geluid, tekst) wordt hierbij gecodeerd tot een sleutel die n KB bevat. Door deze sleutel weer aan te bieden aan een programma dat deze sleutel met enorme snelheid kan decoderen tot exact dezelfde informatie die eerder is gecodeerd. Hiermee heb ik een nieuwe techniek ontwikkeld die bewijst dat compressie zinloos is en deze nieuwe techniek (SDCS) alleen maar toekomstperspectief biedt".
Nou alsjeblieft, een duidelijkere aanwijzing dat het een hoax is kan ik me niet voorstellen. Want er zijn slechts 2n*8192 verschillende sleutels van n KB, en 2(n+1)*8192 verschillende stukken data van (n+1) KB die je volgens dit betoog van Sloot zou moeten kunnen coderen in een sleutel van n KB en waar het programma de oorspronkele data van (n+1) KB weer uit kan decoderen. Tegenspraak, QED.


En wat is het nou precies, kun je elk stuk data in een sleutel van n KB coderen, en wat is eigenlijk n? Of hangt dat van de data af Of kun je elk stuk data op een drager van 128 KB kwijt?

Want hier:
quote:
Jan sloot zei:
Na jarenlange experimenten ben ik erin geslaagd met een heel nieuwe techniek, zonder gebruik te maken van compressie-technieken, alle soorten van data op een drager van maximaal 128KB op te slaan en vervolgens weer af te spelen zonder verlies van kwaliteit en snelheid (elke bit wordt exact weer teruggelezen zoals hij is ingelezen).
staat toch bijna letterlijk: "ieder willekeurig stuk data kan in 128KB worden opgeslagen en daar weer in oorspronkelijke staat uit worden gehaald". Want natuurlijk een evidente leugen is.

[ Bericht 19% gewijzigd door gnomaat op 20-07-2005 22:54:15 ]
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_28992628
Stel, Sloot is een oplichter. Hij weet de grote bazen van Silicon Valley te laten omvallen van verbazing om wat ze op het scherm zien dat uit het kastje moet komen. Nogmaals: beeldvullend vloeiend beeld van een willekeurige film, spoelt voor- en achteruit met hetzelfde gemak, dat was in die tijd met een normale laptop zeker niet haalbaar, al had je de film ongecomprimeerd op een harde schijf staan. Wát moet er dan in het kastje hebben gezeten wat die snelheid toch leverde?
pi_28992911
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:03 schreef Lynx666 het volgende:
Stel, Sloot is een oplichter. Hij weet de grote bazen van Silicon Valley te laten omvallen van verbazing om wat ze op het scherm zien dat uit het kastje moet komen. Nogmaals: beeldvullend vloeiend beeld van een willekeurige film, spoelt voor- en achteruit met hetzelfde gemak, dat was in die tijd met een normale laptop zeker niet haalbaar, al had je de film ongecomprimeerd op een harde schijf staan. Wát moet er dan in het kastje hebben gezeten wat die snelheid toch leverde?
Een één of ander efficiënt analoog medium met een datacapaciteit equivalent aan vele gigabytes. Als technicus die meer met schroevendraaiers en transistors werkte dan met bits, bytes en harde wiskunde, zie ik hem zoiets eerder uitvinden dan een (theoretisch onmogelijke) coderingstechniek.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 juli 2005 @ 23:16:55 #276
862 Arcee
Look closer
pi_28993306
Kut, gemist. Linkje?

Sloot
pi_28993398
En warempel, er zijn zelfs al kapers op de kust:

http://www.mobilemag.com/content/100/102/C1102/
http://www.davoc.com/

Nou, ik denk dat het nog even duurt voordat dit standaard in dvd spelers wordt verwerkt
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_28993558
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:03 schreef Lynx666 het volgende:
Stel, Sloot is een oplichter. Hij weet de grote bazen van Silicon Valley te laten omvallen van verbazing om wat ze op het scherm zien dat uit het kastje moet komen. Nogmaals: beeldvullend vloeiend beeld van een willekeurige film, spoelt voor- en achteruit met hetzelfde gemak, dat was in die tijd met een normale laptop zeker niet haalbaar, al had je de film ongecomprimeerd op een harde schijf staan. Wát moet er dan in het kastje hebben gezeten wat die snelheid toch leverde?
Scherp!

Ik ga een hele grote en stomme n00b-vraag stellen: Een film bestaat uit 1-en en 0-en. Als je die enen en nullen in een tekstdocument ofzo zet, scheelt dat dan in grootte met het origineel?
pi_28993598
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:22 schreef Italo het volgende:

[..]

Scherp!

Ik ga een hele grote en stomme n00b-vraag stellen: Een film bestaat uit 1-en en 0-en. Als je die enen en nullen in een tekstdocument ofzo zet, scheelt dat dan in grootte met het origineel?
Integendeel, het wordt meer dan 8 keer vergroot
pi_28993702
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:22 schreef Italo het volgende:
Scherp!

Ik ga een hele grote en stomme n00b-vraag stellen: Een film bestaat uit 1-en en 0-en. Als je die enen en nullen in een tekstdocument ofzo zet, scheelt dat dan in grootte met het origineel?
Ja, het tekstbestand wordt 256 keer zo groot.

En als je Word gebruikt i.p.v. notepad, dan nog eens zo'n twee keer zo groot.
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_28993723
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:22 schreef yootje het volgende:

[..]

Integendeel, het wordt meer dan 8 keer vergroot
Ok, dan ga ik met dit idee geen geld verdienen
pi_28993827
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:18 schreef gnomaat het volgende:
En warempel, er zijn zelfs al kapers op de kust:

http://www.mobilemag.com/content/100/102/C1102/
http://www.davoc.com/

Nou, ik denk dat het nog even duurt voordat dit standaard in dvd spelers wordt verwerkt
En de website/bedrijf Davoc is opgericht voor Sloot's uitvinding . Het was de bedoeling om via Davoc de eigendomsrechten van de uitvinding te versplinteren en over een tal van BV's te verdelen, om monopolisatie te voorkomen.
pi_28993934
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:24 schreef gnomaat het volgende:

[..]

Ja, het tekstbestand wordt 256 keer zo groot.

En als je Word gebruikt i.p.v. notepad, dan nog eens zo'n twee keer zo groot.
Uhm, 1 cijfer is 1 byte, is 8? Of zie ik iets verkeerds?
pi_28993999
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:28 schreef Lynx666 het volgende:
En de website/bedrijf Davoc is opgericht voor Sloot's uitvinding . Het was de bedoeling om via Davoc de eigendomsrechten van de uitvinding te versplinteren en over een tal van BV's te verdelen, om monopolisatie te voorkomen.
Aha.. Ehm, dus.. die site is niet slechts een soort grap van een stel amateurs met teveel fantasie?
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_28994041
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:30 schreef yootje het volgende:

[..]

Uhm, 1 cijfer is 1 byte, is 8? Of zie ik iets verkeerds?
1 cijfer = 1 byte = 8 bits.

Dus met bits als 0-en en 1-en weergegeven in een plain text bestand, en je bestand is verachtvoudigd in grootte .
pi_28994087
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:33 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

1 cijfer = 1 byte = 8 bits.

Dus met bits als 0-en en 1-en weergegeven in een plain text bestand, en je bestand is verachtvoudigd in grootte .
Ja, dus niet 256 keer zoals gnomaat zegt
pi_28994110
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:30 schreef yootje het volgende:
Uhm, 1 cijfer is 1 byte, is 8? Of zie ik iets verkeerds?
Oh ja, sorry, je hebt gelijk 1 bit in een .avi wordt 1 karakter = 8 bits in een .txt, dus 8x zo groot ja
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_28994152
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:22 schreef Italo het volgende:

[..]

Scherp!

Ik ga een hele grote en stomme n00b-vraag stellen: Een film bestaat uit 1-en en 0-en. Als je die enen en nullen in een tekstdocument ofzo zet, scheelt dat dan in grootte met het origineel?
Maar dat is het punt. Sloot beweerde dat het binair systeem achterhaald was. En dat hij het niet gebruikte in zijn nieuwe techniek. Dus zijn 64KB zal dan een soort vergelijking geweest zijn.

Of het allemaal waar is weet ik niet, dubieus op zijn minst.
  woensdag 20 juli 2005 @ 23:36:52 #289
62249 PuR3_D4RkN355
Is Links Maar Rechts
pi_28994174
En als je bijvoorbeeld getallen (dus niet alleen 1en en 0en) of letters zou gebruiken om een binaire reeks aan te geven (soort string voor elke binaire reeks). Dan print je die op een pagina (dit is dus een voorbeeld, printen is nogal onhandig omdat er veel papier bij komt kijken voor al die strings). Vervolgens gebruik je als decoder een computer met letterherkenning en een programma dat weet wat elke string betekent. Dit lijkt me toch een goed werkend idee?
Connection reset by toffe peer
  Admin woensdag 20 juli 2005 @ 23:39:21 #290
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_28994269
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:36 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
En als je bijvoorbeeld getallen (dus niet alleen 1en en 0en) of letters zou gebruiken om een binaire reeks aan te geven (soort string voor elke binaire reeks). Dan print je die op een pagina (dit is dus een voorbeeld, printen is nogal onhandig omdat er veel papier bij komt kijken voor al die strings). Vervolgens gebruik je als decoder een computer met letterherkenning en een programma dat weet wat elke string betekent. Dit lijkt me toch een goed werkend idee?
dat doe je op elk moment dat je iets tikt al. je geeft met elke toetsaanslag een reeks van acht bits weer.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_28994290
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:36 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
En als je bijvoorbeeld getallen (dus niet alleen 1en en 0en) of letters zou gebruiken om een binaire reeks aan te geven (soort string voor elke binaire reeks). Dan print je die op een pagina (dit is dus een voorbeeld, printen is nogal onhandig omdat er veel papier bij komt kijken voor al die strings). Vervolgens gebruik je als decoder een computer met letterherkenning en een programma dat weet wat elke string betekent. Dit lijkt me toch een goed werkend idee?
Dat idee had ik jaren geleden al in een andere vorm. Dataopslag op videobanden, en dan niet het magnetische spoor uitlezen, maar de pixels op het beeldscherm. 256 kleuren * bepaalde intensiteit * resolutie van opname. Dat is nogal wat data per frame.
pi_28994503
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:32 schreef gnomaat het volgende:

[..]

Aha.. Ehm, dus.. die site is niet slechts een soort grap van een stel amateurs met teveel fantasie?
Het verbaast me trouwens dat ie nog in de lucht is.

Het was ook onder Davoc dat Sloot z'n kastje vlak voor de presentatie stukviel. De eigenaar van Davoc bleek ook niet helemaal jofel te zijn (kreeg geloof ik gedonder met de FIOD). Sloot is daarna met Pieper in zee gegaan.
pi_28994906
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:36 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
En als je bijvoorbeeld getallen (dus niet alleen 1en en 0en) of letters zou gebruiken om een binaire reeks aan te geven (soort string voor elke binaire reeks).
Getallen of letters zijn een binaire reeks.
quote:
Dan print je die op een pagina (dit is dus een voorbeeld, printen is nogal onhandig omdat er veel papier bij komt kijken voor al die strings). Vervolgens gebruik je als decoder een computer met letterherkenning en een programma dat weet wat elke string betekent. Dit lijkt me toch een goed werkend idee?
Ehm.. en wat win je hiermee? Volgens mij is dit een (bijzonder inefficiënt) opslagmedium, en geen compressie.

Anders gezegd: stel dat je 10 MB aan data op een A4'tje kunt printen (of een ponsplaatje of whatever). Wat is nu je compressiefactor?
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_28994994
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:45 schreef Lynx666 het volgende:
Het verbaast me trouwens dat ie nog in de lucht is.

Het was ook onder Davoc dat Sloot z'n kastje vlak voor de presentatie stukviel. De eigenaar van Davoc bleek ook niet helemaal jofel te zijn (kreeg geloof ik gedonder met de FIOD).
Jezus, en dan zijn er NOG mensen die de mythe van Sloot serieus nemen?
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
  donderdag 21 juli 2005 @ 00:00:29 #295
27699 Ravage
thinking about you
pi_28995098
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:03 schreef Lynx666 het volgende:Wát moet er dan in het kastje hebben gezeten wat die snelheid toch leverde?
Een goeie SVHS videorecorder
i'm not living, i'm just killing time
pi_28995235
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 00:00 schreef Ravage het volgende:

[..]

Een goeie SVHS videorecorder
. Hoe stil kun je die krijgen? .
pi_28995395
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 23:57 schreef gnomaat het volgende:

[..]

Jezus, en dan zijn er NOG mensen die de mythe van Sloot serieus nemen?
Wat heeft andermans achtergrond met de echtheid van een uitvinding te maken? Sloot was nou niet zo zakelijk aangelegd, en wat dat betreft vrij naief. Dan val je al snel voor mooie praatjes van een gladde zakenpief. .
  Redactie Frontpage donderdag 21 juli 2005 @ 00:11:37 #298
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_28995473
Wanneer is de HH?
  Admin donderdag 21 juli 2005 @ 00:18:36 #299
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_28995715
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 00:00 schreef Ravage het volgende:

[..]

Een goeie SVHS videorecorder
die tien films tegelijk kan afspelen. vet ding moet dat zijn
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 21 juli 2005 @ 00:19:26 #300
862 Arcee
Look closer
pi_28995744
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 00:11 schreef SunChaser het volgende:
Wanneer is de HH?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')