abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2005 @ 18:29:44 #1
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28916819
Geachte medefokkers,

Weten jullie welk computer magazine het grootste lezer aantal heeft? Welke lezen jullie het liefste en waarom?

Ben bezig met een kort onderzoekje over computerbladen en in hoeverre ze voldoen aan de verwachtingen van hun lezers.

Alvast bedankt
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_28916971
Lees tips and trucs

Nee tuurlijk niet!
De pcm af en toe
pi_28917324
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Blad:       Totale oplage 2004:
----------- -------------------
Computer!Totaal         190.578
Computer Idee           129.486
Tips & Trucs             67.186
PCM                      61.418
Power Unlimited          58.598
Computer easy            42.185
C’T Magazine             31.985
PC-Active                29.768
CHIP                     21.753
Gamepro                  16.694
PC Zone                  14.395
Digitaal Beeld            3.321

bron
  maandag 18 juli 2005 @ 18:52:12 #4
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28917543
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:43 schreef dvr het volgende:

[ code verwijderd ]

bron
dank je

Maar welk blad lees je zelf het liefst en waarom?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_28918736
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:52 schreef D1 het volgende:

dank je

Geen een, alle informatie in die bladen is gedateerd tegen de tijd dat ze uitkomen, online kan je dezelfde of meer informatie vinden
pi_28920427
Computer Idee -> Waardeloos blad met niveau kleuter

Computer!Totaal ->
Was het beste blad tot een jaar geleden, het niveau daalde samen met de objectivitieit. Om een voorbeeld te geven, ze gaven een USB mp3stick een minpunt omdat het geen afstandbediening had (!).
  maandag 18 juli 2005 @ 20:48:52 #7
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_28921490
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:21 schreef Triloxigen het volgende:
De gemiddelde kleuter heeft daar niet eens dat blad voor nodig, maar serieus...het is natuurlijk een grappig blad voor de computerleek. Simpele tips, maar ook niets meer.
quote:
Computer!Totaal ->
Was het beste blad tot een jaar geleden, het niveau daalde samen met de objectivitieit. Om een voorbeeld te geven, ze gaven een USB mp3stick een minpunt omdat het geen afstandbediening had (!).
Werd daar niet zo'n soort controlpanel bedoeld, je weet wel zo'n plaatje halverwege de koptelefoonkabel met daarop play/next/stop/volume knoppen ??

Ik ben persoonlijk trouwens van mening dat er niet echt veel goede bladen zijn, zoek liever eens tussen de engelse of duitse magazines, daar zit vaak beter spul tussen.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
pi_28941182
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:21 schreef Triloxigen het volgende:
Misschien is het niveau voor jou wat te laag, maar dat maakt het nog geen slecht blad. Het gaat erom welke doelgroep ze ermee proberen te bereiken. Ik kan je vertellen dat de doelgroep van Computer Idee een stuk ouder is dan die van Computer Totaal.
pi_28971088
PC Games (Duits magazine) is helemaal niet verkeerd en de PC Games Hardware (apart blad) is een prachtig blad wat betreft hardware aangelegenheden.
NL bladen lees ik zelden.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  woensdag 20 juli 2005 @ 12:33:33 #10
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_28971699
In die bladen staat allemaal hetzelfde. Nog steeds topics over dvd's branden of divx of bittorrent. Soms als ik bij de Bruna ben heb ik wel eens een deja-vu als ik in blad A een artikel vind waarvan ik dan denk verrek, dat heb ik al eens gelezen en dan blijkt dat bijna hetzelfde artikel al eens blad B heeft gestaan. Vervolgens zie je in de colofon dat beide bladen van dezelfde uitgever zijn. Volgens mij worden al die bladen maar door 3 of 4 uitgevers uitgegeven.

En soms staat er op de voorkant van zo'n blad wel eens een interessant onderwerp, maar blijkt het een oninteressant artikel te zijn. De extra cd's en dvd's bevatten allemaal spul wat je ook gewoon gratis overal kunt downloaden En dan die prijzen!
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_28972551
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 12:33 schreef EdvandeBerg het volgende:
..
En soms staat er op de voorkant van zo'n blad wel eens een interessant onderwerp, maar blijkt het een oninteressant artikel te zijn.
..
Tjeemigdepeemig, dat is echt een grof schandaal!
Meteen de consumentenbond inschakelen, zijn ze nou helemaal betoeterd!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_28972622
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:43 schreef dvr het volgende:

[ code verwijderd ]

bron
Ik mis de PC Gameplay in dat lijstje... Het is dan wel een Vlaams en geen Nederlands Blad, maar het wordt in Nederland nog redelijk gelezen...

Door mij, onder andere... Verreweg het beste Nederlandstalige (PC) spellenblad, imo.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 20 juli 2005 @ 13:12:49 #13
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_28973011
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geen een, alle informatie in die bladen is gedateerd tegen de tijd dat ze uitkomen, online kan je dezelfde of meer informatie vinden
idem.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_29056746
C!T lees ik af en to als er iets instaat wat me boeit, voor de rest vind ik dat blad, voor mij, te technisch hoewel ik geen leek op PC gebied ben

Computeridee, vind ik ronduit een flutblad om te lezen, ook zijn bepaalde antwoorden op vragen ronduit bot

Computertotaal, jaren lang abonnee van, bevalt me uitstekend, hoewel bladen eigenlijk altijd verouderd zijn tegen de tijd dat je ze koopt.
Ook een eerdere opmerking over de objectiviteit van het blad kan ik ook wel wat in vinden, dat was vroeger wat duidelijker.
  zaterdag 23 juli 2005 @ 03:38:39 #15
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_29056771
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:52 schreef D1 het volgende:

[..]

dank je

Ik C!T en PCM omdat ze goede artikelen hebben op een aanvaardbaar niveau en C'T omdat ze wat geavanceerdere artikelen hebben en zich wat meer op profi-amateurs richten.
Asjemenou
pi_29064501
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:29 schreef D1 het volgende:
Geachte medefokkers,

Weten jullie welk computer magazine het grootste lezer aantal heeft? Welke lezen jullie het liefste en waarom?

Ben bezig met een kort onderzoekje over computerbladen en in hoeverre ze voldoen aan de verwachtingen van hun lezers.

Alvast bedankt
Ik lees de CHIP, C!T en de PCM(<--niet te verwarren met PC magazine), dit zijn naar mijn mening de beste en betaalbare bladen op een redelijk niveau .
Eigenlijk dus om dezelfde rede als mijn bovenbuurman hier. ^^
ijs_beer fan!
  zaterdag 23 juli 2005 @ 16:34:54 #17
5389 HBM
OldButNotSoWise
pi_29065095
Computer!Totaal, gewoon omdat ik al jaaaaren lid ben van de HCC, en dus automatisch een abbo heb op Computer!Totaal.
Binnenkort maar eens omzetten naar een tientjes lidmaatschap, dat kan tegenwoordig wel namelijk.
Ach, ik doe ook alleen maar mijn best !
pi_29065143
Vroeger kocht ik regelmatig de PCGameplay, beste pcgames blad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')