abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_28916506
Nu ik weer wat bruiner ben door zonnebank en buiten zonnen, verschijnen er allemaal witte vlekjes op m'n schouders.
Lijkt hetzelfde als vervellen, dan is de huid daaronder ook altijd lichter, maar vervellen doet het absoluut niet, lijkt wel alsof er veel minder pigment op bepaalde plekken zit.
Begon met een aantal kleine plekjes en nu zijn er ook grotere plekken bij.
Het gekke is dat het echt alleen op de schouders en een paar plekjes op de borst zijn, niet op benen, armen enz.

Iemand die dit herkend?
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_28919603
Als ik wat bruiner wordt krijg ik op verschillende plekken op mn lichaam van die witte vlekjes. Het zijn er bij mij in een paar jaar wat meer geworden, bij mij zijn het gewoon pigmentvlekken waar je niks aan kan doen.
  maandag 18 juli 2005 @ 20:01:09 #3
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_28919739
Nee, ik zon niet. Maar als ik jou was paste je er wel mee op. Want het is behoorlijk slecht voor je huid.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_28919870
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:16 schreef Nilasha het volgende:
Nu ik weer wat bruiner ben door zonnebank en buiten zonnen, verschijnen er allemaal witte vlekjes op m'n schouders.
Lijkt hetzelfde als vervellen, dan is de huid daaronder ook altijd lichter, maar vervellen doet het absoluut niet, lijkt wel alsof er veel minder pigment op bepaalde plekken zit.
Begon met een aantal kleine plekjes en nu zijn er ook grotere plekken bij.
Het gekke is dat het echt alleen op de schouders en een paar plekjes op de borst zijn, niet op benen, armen enz.

Iemand die dit herkend?
ja, ik.

want ik heb dat ook, en het worden er meer, hoewel sommigen nu weer langszaam bij lijken te kleuren.

ben bij de huidarts geweest ervoor maar die weet ook niet wat het is, iig geen huidkanker of iets anders naars.
en nee ik zon niet overdreven veel, weinig zelfs.
maar de armen en schouders vangen in de zomer nu eenmaal gewoon veel zon, en ze zijn nu dan ook bruin, behalve die vlekjes dus.

ik zelf dacht aan Tinea Versicolor, maar volgens de huidarts(en) is dat het dus niet.

helaas, een kwestie van niet klagen maar dragen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28920186
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:05 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, ik.

want ik heb dat ook, en het worden er meer, hoewel sommigen nu weer langszaam bij lijken te kleuren.

ben bij de huidarts geweest ervoor maar die weet ook niet wat het is, iig geen huidkanker of iets anders naars.
en nee ik zon niet overdreven veel, weinig zelfs.
maar de armen en schouders vangen in de zomer nu eenmaal gewoon veel zon, en ze zijn nu dan ook bruin, behalve die vlekjes dus.

ik zelf dacht aan Tinea Versicolor, maar volgens de huidarts(en) is dat het dus niet.

helaas, een kwestie van niet klagen maar dragen.
Dank je wel! Zat er idd over te denken eens naar de huisarts te gaan omdat het er meer worden, misschien doe ik dat nog wel, maar jouw verhaal klinkt iig positief dat het niets naars is!
Ik hou 't in de gaten.
If gymnastics were easy, it would be called football!
  maandag 18 juli 2005 @ 20:15:13 #6
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_28920231
Dubbel sorry
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  maandag 18 juli 2005 @ 20:17:11 #7
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_28920290
Het is een soort schimmel, heb ik ook gehad!

Krijg je een flesje voor , insmeren en weg zijn ze !

Hier nog een linkje http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=vena&actie=lees&nummer=16414&aandoening_id=562&letter=N
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_28920488
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:14 schreef Nilasha het volgende:

[..]

Dank je wel! Zat er idd over te denken eens naar de huisarts te gaan omdat het er meer worden, misschien doe ik dat nog wel, maar jouw verhaal klinkt iig positief dat het niets naars is!
Ik hou 't in de gaten.
het is een pigment verschuiving die zich opeens manifesteert, eerst alleen op de schouders en bovenarmen, en dan enkel de rechterarm, nu zie ik er ook een paar op de benen, de linkerarm is nog steeds vrij van witte vlekjes, waarom dat is

in de winter valt het niet op, maar nu natuurlijk wel
een beetje zon en mijn armen zijn bruin en dan... tja, mooi vind ik het niet, maar er is niets aan te doen, althans niet dat ik weet, al houd ik nog steeds een slag om de arm wb Tinea Versicolor

Zou het Tinea Versicolor zijn, dat is een soort huidschimmel, die op ieders huid te vinden is, maar bij sommigen gaat woekeren, dan is er met Selsun Shampoo wat aan te doen.
De zwavel in die shampoo doodt de schimmel en zorgt dat met de tijd dan die vlekjes weer bij kleuren.

Nu heb ik voor de eerste echte zonnestralen er waren, mezelf helemaal ingesmeerd met die zooi, en flink geboend en heb zelf dus het idee dat bepaalde plekjes bijgekleurd zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28920587
Nee echt mooi is het idd niet.. dus misschien toch maar even voor een zalfje (las ik via Henk's linkje) of die shampoo naar de huisarts.

Bedankt voor de info!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_28920635
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:17 schreef Henk-B het volgende:

Het is een soort schimmel, heb ik ook gehad!

Krijg je een flesje voor , insmeren en weg zijn ze !

Hier nog een linkje http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=vena&actie=lees&nummer=16414&aandoening_id=562&letter=N
Selsun shampoo?

Ik vraag me af waarom ze voornamelijk op het bovenlijf zitten, schouders, armen, borsten, en niet op bijv buik en benen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 18 juli 2005 @ 20:50:00 #11
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_28921534
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:27 schreef milagro het volgende:

[..]

Selsun shampoo?

Ik vraag me af waarom ze voornamelijk op het bovenlijf zitten, schouders, armen, borsten, en niet op bijv buik en benen
Yep dat was hem!

Dat zou ik ook niet weten eerlijk gezegd!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  maandag 18 juli 2005 @ 21:56:21 #12
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_28924134
ik krijg juist donkere vlekjes als ik heb gezond, wie weet wat dit is?
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
pi_28924218
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:50 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Yep dat was hem!

Dat zou ik ook niet weten eerlijk gezegd!
Hoe gebruikte jij die shampoo?
Smeerde jij je in onder de douche (als douchegel) of na het douchen en dan een nacht laten intrekken?
En hoelang/vaak heb je dat moeten doen/herhalen?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 18 juli 2005 @ 22:40:52 #14
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_28925831
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:58 schreef milagro het volgende:

[..]

Hoe gebruikte jij die shampoo?
Smeerde jij je in onder de douche (als douchegel) of na het douchen en dan een nacht laten intrekken?
En hoelang/vaak heb je dat moeten doen/herhalen?
Voor het slapen insmeren!
Volgende dag gewoon douchen!

3 a 4 keer !
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_28939690
Hoe wit is het? Echt pigment-loos?

Ken iemand (vrij goed) met vitiligo, een aandoening waarbij je 't pigment in je huid kwijtraakt. Lees dit anders ff, misschien dat je er wat aan hebt:
Vitiligo
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_28939713
vitiligo geeft meestal grote vlekken, dit zijn kleine vlekjes, hooguit 4 mm doorsnee
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')