abonnement Unibet Coolblue
pi_28894341
In navolging op

Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic en
Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic

hier het vervolg:

Je kunt hier al je vragen kwijt over hoe je van A naar B kunt vliegen, varen of rijden in elk mogelijk vervoermiddel.

Geef bij je vraag duidelijk aan
1. waarvandaan je wilt reizen, bijvoorbeeld bepaalde luchthavens wel, of bepaalde niet of vanaf welk treinstation.
2. waarnaartoe je wilt reizen, bijvoorbeeld welke regio, stad of soort (vakantie-)bestemming
3. hoe je wilt reizen, bijvoorbeeld per trein, vliegtuig, boot etc.
4. op welke manier je wilt reizen, bijvoorbeeld of je liever niet wil overstappen, graag snel of langzaam reist en bovenal: of het zo goedkoop mogelijk of zo makkelijk mogelijk moet.

Voor low-cost vluchten hebben we dit topic:
[low cost Airlines+luchthavens] reisinformatie en nieuws
of kijk je op skyscanner

Voor je vluchtverslag deze:
[Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 2

En voor je reisverslag mag je een eigen topic openen of in één van de centrale topics posten


handige links voor vliegtickets:

http://www.nl.lastminute.com
http://www.atp.nl
Opode
http://www.wegolo.nl
http://www.cheaptickets.com

voor de trein kijk je op:
http://www.ns.nl
http://bahn.hafas.de

En al je overige vragen kun je dus hier posten

[ Bericht 5% gewijzigd door DutchTrain op 17-07-2005 23:41:57 ]
pi_28894565
Goed, het ging dus om de handigste manier van Amersfoort naar Lille. Qua tijd en qua kosten.

Benelux trein nemen vanaf Rotterdam naar Antwerpen Berchem, daar aan het loket een kaartje Lille kopen (zouden ze weekendretour kennen? ) en dan per IC naar Lille Flandres?
pi_28894698
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:01 schreef k_man het volgende:
Goed, het ging dus om de handigste manier van Amersfoort naar Lille. Qua tijd en qua kosten.

Benelux trein nemen vanaf Rotterdam naar Antwerpen Berchem, daar aan het loket een kaartje Lille kopen (zouden ze weekendretour kennen? ) en dan per IC naar Lille Flandres?
Het antwoord komt wederom van: http://webdemo.ns.nl/e2000.html

Want dit kaartje (Amersfoort - Lille/Rijssel) kun je gewoon uit de kaartautomaat in Nederland halen, maar er is dus geen superdagretour of weekendretour mogelijk en is alleen voor de normale IC treinen. Wel een normaal retour en enkele reis.

Als er een station in de buurt was geweest, was ik voor je gaan kijken
pi_28894733
Ik zou met de auto gaan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28894878
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik zou met de auto gaan.
Bossche humor. Niet voor iedereen.
pi_28895176
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:05 schreef DutchTrain het volgende:
Als er een station in de buurt was geweest, was ik voor je gaan kijken
Ze maken het ook veel te makkelijk tegenwoordig hè? Waar is de tijd gebleven dat reizen avontuurlijk was?

Ik zal morgen eens kijken. Wordt dan alleen spannend om in Lille een kaartje te kopen voor de terug weg, met mijn beroerde Frans.
pi_28895244
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Ze maken het ook veel te makkelijk tegenwoordig hè? Waar is de tijd gebleven dat reizen avontuurlijk was?

Ik zal morgen eens kijken. Wordt dan alleen spannend om in Lille een kaartje te kopen voor de terug weg, met mijn beroerde Frans.
Amersfoort Ik zie het gezicht van die Fransman bij het loket nu al voor me

Maar dat hoeft niet, want een internationaal normaal retour is 2 maanden geldig...

dus met een beetje geluk kan je nog een keer;)
pi_28895316
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:10 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Bossche humor. Niet voor iedereen.
Met de auto is handiger dan met een trein die 1h40m doet over Antwerpen - Lille.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28895366
ik ga met de auto naar de costa brava deze week (1500 km).
lijkt me dat ik totaal ca 500 euro kwijt ben aan de reis (retour).
inbegrepen is tol, benzine (1 op 14) enzo.
klopt dit een beetje?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_28895472
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:01 schreef k_man het volgende:
Goed, het ging dus om de handigste manier van Amersfoort naar Lille. Qua tijd en qua kosten.

Benelux trein nemen vanaf Rotterdam naar Antwerpen Berchem, daar aan het loket een kaartje Lille kopen (zouden ze weekendretour kennen? ) en dan per IC naar Lille Flandres?
in Lille spreken ze ook prima engels, ben er onlangs geweest, daar TGV naar Parijs genomen.
veel toeristen enzo.

ik weet nog wat ik zei
"je cherche un train sur Paris, pour deux personne et d'argent minimal!"
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
  zondag 17 juli 2005 @ 23:26:40 #11
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28895490
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Ze maken het ook veel te makkelijk tegenwoordig hè? Waar is de tijd gebleven dat reizen avontuurlijk was?

Ik zal morgen eens kijken. Wordt dan alleen spannend om in Lille een kaartje te kopen voor de terug weg, met mijn beroerde Frans.
Bonjour Madame/Monsieur,

Un aller simple a [Plaatsnaam] + [Land] s'il vous plaît.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28895517
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:23 schreef mighty_myte het volgende:
ik ga met de auto naar de costa brava deze week (1500 km).
lijkt me dat ik totaal ca 500 euro kwijt ben aan de reis (retour).
inbegrepen is tol, benzine (1 op 14) enzo.
klopt dit een beetje?
Klinkt realistisch, als je auto inderdaad 1 op 14 kan rijden. Vergeet niet, dat je, afhankelijk van de route te maken hebt met wat hoogteverschillen, waardoor je wellicht wat minder zuinig rijdt.

veel plezier
pi_28895949
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:20 schreef DutchTrain het volgende:
Maar dat hoeft niet, want een internationaal normaal retour is 2 maanden geldig...

dus met een beetje geluk kan je nog een keer;)
Bon, dan staat eigenlijk niets meer in de weg om na het aanstaande weekendje Antwerpen er ook een weekendje Lille tegenaan te smijten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2005 23:39:25 ]
pi_28896070
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Klinkt realistisch, als je auto inderdaad 1 op 14 kan rijden. Vergeet niet, dat je, afhankelijk van de route te maken hebt met wat hoogteverschillen, waardoor je wellicht wat minder zuinig rijdt.

veel plezier
ik hoop dat mijn auto er net zoveel zin in heeft als ik. klopt af
hij heeft onlangs de 280 000 overschreden.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_28896130
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Bon, dan staat eigenlijk niets meer in de weg om na het aanstaande weekendje Antwerpen er ook een weekendje Lille tegenaan te smijten.
neee! geen Lille, wat een kutstad is dat joh.
waarom ga je niet liften naar Parijs? heb ik onlangs gedaan.
in 7 uur tijd ben je gratis en met een hoop (coole) ervaringen in een supervette stad.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_28897525
Ik wil van sevilla naar faro wat is de makkelijkste manier om dat te doen en niet 18 uur met de trein hoef om te reizen
pi_28916623
Een retourtje Lille kost uit de NS kaartjesautomaat - met kortingskaart - 71 euro.
pi_28916640
quote:
Op zondag 17 juli 2005 23:43 schreef mighty_myte het volgende:

[..]

neee! geen Lille, wat een kutstad is dat joh.
waarom ga je niet liften naar Parijs? heb ik onlangs gedaan.
in 7 uur tijd ben je gratis en met een hoop (coole) ervaringen in een supervette stad.
Parijs is geen kutstad wil je zeggen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28917524
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:24 schreef pappagaai het volgende:
Ik wil van sevilla naar faro wat is de makkelijkste manier om dat te doen en niet 18 uur met de trein hoef om te reizen
met de bus is iets handiger als met de trein:
www.eurolines.es

of een stukje omvliegen met www.vueling.com
  maandag 18 juli 2005 @ 18:58:20 #20
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_28917724
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

met de bus is iets handiger als met de trein:
www.eurolines.es

of een stukje omvliegen met www.vueling.com
En dan? Van Sevilla naar Lissabon en dan met de taxi naar Faro ofzo? Nee, dat is handig
  maandag 18 juli 2005 @ 19:00:30 #21
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28917796
Spanair vliegt ook al niet van Sevilla naar Faro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_28917890
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:58 schreef Douwe het volgende:
En dan? Van Sevilla naar Lissabon en dan met de taxi naar Faro ofzo? Nee, dat is handig
OK, je moet dan nog een stukje omvliegen naar Palma met Air Berlin en drie dagen later ben je er dan wel

Sorry, ging er van uit dat vueling nog op faro zou vliegen, aangezien deze vraag dacht ik al eerder geweest was.

Nou ja, Eurolines of dat andere Spaanse busbedrijf (wie helpt 'm aan die naam?) lijken mij de beste oplossingen


PS
quote:
Op maandag 18 juli 2005 18:22 schreef k_man het volgende:
Een retourtje Lille kost uit de NS kaartjesautomaat - met kortingskaart - 71 euro.
Thnx, vanaf Rotterdam dan ws. 10 euro minder.
  maandag 18 juli 2005 @ 19:09:50 #23
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_28918038
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:04 schreef DutchTrain het volgende:
Nou ja, Eurolines of dat andere Spaanse busbedrijf (wie helpt 'm aan die naam?) lijken mij de beste oplossingen
Vibasa, Dainco, Conda, Continental-Auto, Auto-Res?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29012768
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:53 schreef thaWarhead het volgende:
Ik wil de 27e in Londen een concert checken. Ik probeerde net via de NS internationaal reisplanner een reis te checken qua kosten maar dat lukte niet... Heeft iemand tips voor goedkope manieren van reizen of ideeen over de kosten?
www.londonexpress.nl is op dit moment het goedkoopste, maar dan moet je waarschijnlijk wel vandaag boeken.

anders www.eurostar.com vanaf Brussel met de trein

Als je wil vliegen:
www.flyvlm.com (vliegen naar London City, dus lage transferkosten vanaf de luchthaven)
www.easyjet.com ( van A'dam naar Gatwick, Stansted of Luton; Luton is het goedkoopst om van in de stad te komen, niet veel kans om nog een goedkoop ticket te vinden)
www.transavia.com (van Rotterdam naar Stansted, wellicht niet zo handig voor je; op dit moment wel prijsgarantie van 100 euro retour incl. tax.. maar daar komt nog wel 39 euro bij voor een retourtje met de trein vanaf Stansted)
www.flybmi.com (naar Heathrow vanaf A'dam)
pi_29012914
1.Amsterdam
2. Tokyo, Japans
3. Vliegtuig
4. Zo goedkoop mogelijk overstappen is geen probleem.
pi_29012990
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:09 schreef Ichi het volgende:
1.Amsterdam
2. Tokyo, Japans
3. Vliegtuig
4. Zo goedkoop mogelijk overstappen is geen probleem.
www.skybreakers.nl
www.vliegwinkel.nl
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29013020
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 16:09 schreef Ichi het volgende:
1.Amsterdam
2. Tokyo, Japans
3. Vliegtuig
4. Zo goedkoop mogelijk overstappen is geen probleem.
wanneer?

Kijk eens op
www.jal.com
http://www.koreanair.com/ is waarschijnlijk de goedkoopste
www.atp.nl even kijken bij de speciale aanbiedingen
www.nl.lastminute.com idem
pi_29013279
thnx
  donderdag 21 juli 2005 @ 18:48:14 #29
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29017084
quote:
Mja, ik heb 50 euro.
Zet het maar uit je hoofd, je geraakt voor 50 ¤ absoluut niet in Londen en terug ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 21 juli 2005 @ 18:51:21 #30
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29017153
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 18:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zet het maar uit je hoofd, je geraakt voor 50 ¤ absoluut niet in Londen en terug ...
Wel hoor
Heeeel vroeg boeken met Easyjet, vreselijk flexibel zijn, en het is wel mogelijk hoor. Maar ja, de 27e lukt niet meer, dan ben je echt veel te laat met boeken.

k Kreeg trouwens een emailtje van BMI dat ze de tarieven blijvend hebben verlaagd. Dat wil zeggen op de route Amsterdam-Londen: welgeteld 1 hele euro per enkele reis
pi_29017301
Voor dat vroege boeken is het nu te laat. Daarnaast is London niet echt de meest ideale stad om je te bevinden als je weinig te makken hebt.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 21 juli 2005 @ 19:05:08 #32
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29017434
Als je een dagje bussen voor over hebt kun je het nog eens met http://www.eurolines.nl/ proberen, maar dan kost het je nog wel een 75 ¤ geloof ik ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29017732
Goedkoopste en vrij snelle verbinding vanuit NL naar London is www.londonexpres.nl , ofwel de boot van Stena. Alles inclusief (dus ook je vervoer van elk NS station in NL naar de boot en van de boot naar London) kan al voor 70 euro.

Voor 56 euro kun je inderdaad met Easyjet, maar dan moet je eerst nog naar Schiphol en van Luton/Gatwick/Stansted van en naar London, wat ook minimaal 15 euro kost.

Eurolines kan nog het enige alternatief zijn op dit moment.
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:21:08 #34
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_29022937
Hoe kom ik goedkoop (!) vanaf Berlijn naar Vilnius? Zonder door wit rusland te gaan? Ik ben al dagen aan de gang om uit te zoeken wat een treinkaartje kost, ik word niets wijs van de website van de db. Vertrektijden en alles goed en wel, maar wat kost het me nu? Heb ook gekeken naar eurolines, maar dan kom je nog op bijna 77 euro per persoon, heen en terug. Ik had gehoopt dat het wat goedkoper kon, maar dat zal wel bijna niet!

Is het echt waar dat je voor een paar euro tussen de steden op en neer kan? '

Hoop dat iemand me kan helpen. En Dutchtrain, ik hoop dat je de rest van je reisverslag afhebt voordat ik wegga! (1 augustus). Vind het erg leuk om te lezen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  donderdag 21 juli 2005 @ 22:59:07 #35
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29024250
Iets goedkopers dan die Eurolines die je zelf ook al had gevonden kan ik niet vinden. Bedenk ook wel dat het in totaal wel een heel eind is, verder dan bijvoorbeeld Amsterdam - Lyon. Ik zie wel dat er een trein gaat van Berlijn (Ost) naar Vilnius... Alleen kan ik het tarief er nergens bij vinden
pi_29024256
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 22:21 schreef AKnynke het volgende:
Hoe kom ik goedkoop (!) vanaf Berlijn naar Vilnius? Zonder door wit rusland te gaan? Ik ben al dagen aan de gang om uit te zoeken wat een treinkaartje kost, ik word niets wijs van de website van de db. Vertrektijden en alles goed en wel, maar wat kost het me nu?
Dat kan ik ook niet zeggen helaas, dat kunnen ze je alleen aan het loket in Berlijn vertellen. Helaas
quote:
Heb ook gekeken naar eurolines, maar dan kom je nog op bijna 77 euro per persoon, heen en terug. Ik had gehoopt dat het wat goedkoper kon, maar dat zal wel bijna niet!
Ja wel met http://www.gullivers.de/ voor max. 48 euro per persoon met de bus van Berlijn rechtstreeks naar Vilnius.

(edit: een retourje kost inderdaad 88 euro, maar mij lijkt het makkelijker en goedkoper om terug te vliegen vanaf Tallinn met Easyjet of Estonian of met AirBaltic vanaf Riga... als je dat niet wil, dan kun direct met de onderstaande busmaatschappijen)

Je kan vanaf Berlijn met het vliegtuig naar Riga gaan (www.easyjet.com) voor ca. 58 euro incl. tax en daar de bus naar Vilnius nemen voor 11 euro (www.ecolines.lv) (oh ja, dan moet je ook nog met de bus van Riga Airport naar Riga busstation, maar dat kost wel 30 cent), ben je totaal nog minder kwijt als met Eurolines
quote:
Is het echt waar dat je voor een paar euro tussen de steden op en neer kan? '
ja, Riga - Tallinn is met Eurolines (de duurste) 12 euro en Riga - Vilnius 11 euro. Er rijden veel bussen, maar het is verstandig om van te voren bij het busstation te gaan kijken wanneer ze rijden en zo mogelijk meteen een ticket te kopen.
De busmaatschappijen zijn:
www.nordeka.lv
www.eurolines.com
www.ecolines.ee
quote:
Hoop dat iemand me kan helpen. En Dutchtrain, ik hoop dat je de rest van je reisverslag afhebt voordat ik wegga! (1 augustus). Vind het erg leuk om te lezen!
Ik doe m'n best, goed te horen dat iemand het leuk vindt

Veel plezier daar

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchTrain op 21-07-2005 23:37:51 (teveel Vana Tallinn :')) ]
pi_29038508
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:36 schreef Imoan007 het volgende:
ik wil heel graag tussen 13 en 16 september 2005 van Lyon naar Nice (frankrijk). Kan iemand mij helpen of tips geven over het goedkoopste vervoermiddel voor deze reis buiten lopen of fietsen (-; Mijn leeftijd is overigens 24 jaar mocht dat uitmaken. Ciao.
In 5 uur met de trein voor 69 euro via www.sncf.fr

Misschien goedkoper nog met www.eurolines.com
  vrijdag 22 juli 2005 @ 18:21:59 #38
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29046274
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 13:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

In 5 uur met de trein voor 69 euro via www.sncf.fr

Misschien goedkoper nog met www.eurolines.com
Het kan met sncf nog een stukje goedkoper hoor !

Als je onder 26 bent en even de treinen gaat bekijken waar er nog een "Tarif Orange"' is ( daluurtreinen ) kost het je 37 ¤ heen ...
Reservatie van de TGV wél verplicht, reisduur 4h19min !

Bv op 13 september rijdt er om 9h06 een rechtstreekse TGV van Lyon naar Nice met op dit moment nog tickets aan "Tarif Orange" (Prem) beschikbaar ...

Tickets reserveren bij SNCF gaat heel eenvoudig, online bestellen en betalen en ze sturen ze gratis voor je op , ook naar Nederland ...

http://www.voyages-sncf.com/dynamic/_SvTermCommVoyPropositionAller?_TMS=1122049051158&_DLG=SvTermCommVoyPropositionAller&_LANG=FR&_AGENCY=VSC
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29065267
Hoe kan ik begin week 31 het goedkoopst van Nederland naar München en eind week 31 het goedkoopst van München naar Nederland?
pi_29066730
quote:
Op zaterdag 23 juli 2005 16:42 schreef jeoren het volgende:
Hoe kan ik begin week 31 het goedkoopst van Nederland naar München en eind week 31 het goedkoopst van München naar Nederland?
Voor 81 euro een retourtje met de trein, moet je wel heel snel boeken.:

Ga naar www.bahn.de, en boek daar een enkeltje Amsterdam - München voor 39 euro op 1 augustus met vertrek om 15.13 (dat is zo te zien nog de enige die beschikbaar is voor dit tarief).
Boek vervolgens een enkeltje terug op 6 augustus met vertrek 14.25. Hiervoor geldt hetzelfde. Je bent daarbij nog 1,5 euro kwijt aan het reserveren van een plaats, wat zeker aan te raden is.

Je moet jezelf wel even aanmelden op de website en dan kun je vervolgens je kaartje zelf uitprinten, mits je een creditcard hebt. Deze moet je dan ook als ID kunnen laten zien in de trein bij het uitgeprinte A4'tje.
De reis duurt ongeveer 7,5 uur.

Andere mogelijkheid:
130 euro voor een retour met de CNL nachttrein, te boeken op www.ns.nl bij internationaal
139 euro met de nachtbus van Eurolines.

Veel plezier
pi_29069279
He, die 81 euro klinkt bijzonder goed. Maar die voorwaarden, hoe zit dat nou precies?

Informationen zu den Preisen

Sparpreis 25 und Sparpreis 50

Buchen Sie eine Hin- und Rückfahrt, können Sie mit den Sparpreisen für Ihre Fahrt bis zu 50% Ermäßigung erhalten, wenn Sie drei Tage vor Abfahrt buchen und sich auf einen bestimmten Zug festlegen - so lange der Vorrat reicht. Es gelten besondere Stornobedingungen.

Aktionspreise

Ist für Ihre Verbindung ein besonderer Aktionspreis erhältlich, wird er Ihnen ebenfalls hier angezeigt. Es gelten besondere Konditionen und Stornobedingungen.

pi_29069327
Nee, is niet Sparpreis, maar valt onder Sommer Spezial Europa

Je zit dus wel vast aan de trein die je boekt, je mag niet zomaar een andere trein nemen en je kan het ticket niet meer wijzigen als je het geboekt hebt en je krijgt ook geen geld terug.. normale reisregels dus.

Dit zijn de voorwaarden:
quote:
Angebotskonditionen im Überblick
Preis: 39,- EUR einfache Fahrt
(im personenbedienten Verkauf zggl. Aufpreis von 5,- EUR)
Angebotszeitraum: 15.06. - 15.08.2005
Vorverkaufsfrist: 3 Tage
Geltungsdauer zwischen Hin- und Rückfahrt: 1 Monat, letzter Geltungstag der Rückfahrt 15.08.2005
Strecke: Frei wählbar
Produkte: ICE sowie IC/EC, Nutzung von Zügen des Nahverkehrs ist im Vorlauf/Nachlauf möglich
Zugbindung: Ja
Fahrkarte: Gilt für die einfache Fahrt
(Buchung von Hin- und Rückfahrt möglich)
Umweg: Keine Umwege möglich
Wagenklasse:
Nur 2. Klasse
BahnCard-Rabatt/RAILPLUS: Nein
Mitfahrer-Rabatt: Nein
Familienkinder kostenlos: Nein
Kinder-Ermäßigung: Nein
Umtausch/Erstattung: Ausgeschlossen
Besonderheiten: Solange der Vorrat reicht. Der Grenzübertritt kann nur in einem gebuchten Direktzug erfolgen. Ein Umstieg im Ausland ist nicht zugelassen.
En dat laatste betekent dus dat je alleen je kaartje vanaf Amsterdam, Utrecht of Amsterdam kunt boeken. Niet direct vanaf je woonplaats.
pi_29104899
Die tarieven gelden volgens mij alleen vanaf Amsterdam, niet vanaf Utrecht.
Of zie ik het dan verkeerd?
  maandag 25 juli 2005 @ 19:13:55 #44
122257 Ejorne
twisted pairs
pi_29118953
Ik wil vanuit Bordeaux (nouja eigenlijk Dax, da's ietsje verder) terug nar Nederland (omg amersfoort). Ik heb de ns gecheckt, maar dat kost maar liefst 180 euro, voor een enkeltje !!!
Vliegen is ook erg duur omdat easyjet e.d. niet die hoek van frankrijk vliegen...

Wie weet een goedkoop alternatief, waarschijnlijk wordt het toch de trein maar dan via een andere maatschappij ofzo.... maar welke... Ik heb geprobeerd een franse treinmaatschappij te vinden, maar kan geen woord frans. Dus wordt lastig om dan prijsinfo te krijgen...

Liften is ook (g)een optie... Ik wil wel zeker zijn van een aankomst op een bepaalde dag/tijd...
twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
pi_29149405
Ik wil naar Ghana. Het maakt waarschijnlijk niet zoveel uit welk vliegveld daar. Als ik maar 20 Augustus weer terug ben. Ik kan in principe overmorgen al vertrekken

Ik ben aan het zoeken geweest, maar dat is wel snel 1700 euro. Wou gewoon weten of ze er ook goedkoper zijn, want die sites zeggen allemaal iets anders (beschikbaar... ownee, toch volgeboekt )
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:42:22 #46
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29149992
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:13 schreef Ejorne het volgende:
Ik wil vanuit Bordeaux (nouja eigenlijk Dax, da's ietsje verder) terug nar Nederland (omg amersfoort). Ik heb de ns gecheckt, maar dat kost maar liefst 180 euro, voor een enkeltje !!!
Vliegen is ook erg duur omdat easyjet e.d. niet die hoek van frankrijk vliegen...

Wie weet een goedkoop alternatief, waarschijnlijk wordt het toch de trein maar dan via een andere maatschappij ofzo.... maar welke... Ik heb geprobeerd een franse treinmaatschappij te vinden, maar kan geen woord frans. Dus wordt lastig om dan prijsinfo te krijgen...

Liften is ook (g)een optie... Ik wil wel zeker zijn van een aankomst op een bepaalde dag/tijd...
Enig alternatief met de trein : Even bij de Franse spoortwegen SNCF kijken , hun website hebben ze zelfs in het Nederlands, en indien online wordt betaald sturen ze de tickets zelfs gratis naar Nederland op : http://www.voyages-sncf.com/dynamic/_SvHomePage?_DLG=SvHomePage&_CMD=cmdHomepageNL&WB=HP
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:50:27 #47
22526 The_T
Shenzhen, China
pi_29150226
1. waarvandaan Amsterdam / Brussel / Dusseldorf
2. waarnaartoe Shenzhen, China (eventueel Hong Kong, slechts 30km naar Shenzhen)
3. hoe vliegtuig, eventueel met de trein in China (bijv. Beijing - Shenzhen)
4. op welke manier zo goedkoop mogelijk

5. Vertrek: Oktober/November: ENKELTJE

Wat is het allergoedkoopste dat ik heb gevonden is
1. Dusseldorf - Beijing met LTU 17 november voor 259,- (incl toeslagen)
2. Beijing - Shenzhen met eoa Chinese maatschappij voor ongeveer 150 euro??? (nog niet exact opgezocht)

totaal : 409 euro. Ik heb nog een kortingsbon van 120 euro van LTU, dat zou dus op 289 euro uitkomen.

Iemand nog een beter idee? Als het maar goedkoop is, die LTU bon kan ik ook een andere keer gebruiken immers.
Bezoek ook eens m'n website: http://www.startinchina.com
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:34:21 #48
94688 EagleJ
United will stand!
pi_29153366
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:25 schreef CoiCrow het volgende:
Ik wil naar Ghana. Het maakt waarschijnlijk niet zoveel uit welk vliegveld daar. Als ik maar 20 Augustus weer terug ben. Ik kan in principe overmorgen al vertrekken

Ik ben aan het zoeken geweest, maar dat is wel snel 1700 euro. Wou gewoon weten of ze er ook goedkoper zijn, want die sites zeggen allemaal iets anders (beschikbaar... ownee, toch volgeboekt )
het enige vliegveld in Ghana van enige importantie (en waarvandaan naar het buitenland wordt gevlogen) is het vliegveld van Accra (Kotoka International Airport). Accra is wel een "high-yield" bestemming (ivm olievelden vliegen er altijd veel zakenlieden mee, waardoor er voldoende vraag is en de prijzen dus redelijk hoog kunnen worden gehouden). M.a.w. voor écht goedkope tickets zul je lang moeten zoeken. Vanaf Düsseldorf en vanaf London Gatwick (? - kan ook Heathrow zijn) vliegt Ghana Airways een paar keer per week naar Accra. Ghana Airways staat bekend om onaangekondigd uitvallen van vluchten en grote vertragingen, maar zal aan de andere kant niet al te duur zijn. Vanaf Schiphol betaal je al gauw 800 euro excl. tax voor een retourtje (Alitalia, KLM). Egyptair staat voor rond 860 excl. tax in de boeken, British Airways wil 879 excl. tax hebben, en daarna gaat het rap richting de 1000 euro excl. tax. Voor vertrek op korte termijn zul je lang moeten zoeken voor je deze tarieven daadwerkelijk krijgt, ik ben bang dat de toestellen namelijk al redelijk vol zitten inmiddels, dus de goedkope stoelen zullen niet meer beschikbaar zijn.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:38:35 #49
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29153465
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:13 schreef Ejorne het volgende:
Ik wil vanuit Bordeaux (nouja eigenlijk Dax, da's ietsje verder) terug nar Nederland (omg amersfoort). Ik heb de ns gecheckt, maar dat kost maar liefst 180 euro, voor een enkeltje !!!
Vliegen is ook erg duur omdat easyjet e.d. niet die hoek van frankrijk vliegen...

Wie weet een goedkoop alternatief, waarschijnlijk wordt het toch de trein maar dan via een andere maatschappij ofzo.... maar welke... Ik heb geprobeerd een franse treinmaatschappij te vinden, maar kan geen woord frans. Dus wordt lastig om dan prijsinfo te krijgen...

Liften is ook (g)een optie... Ik wil wel zeker zijn van een aankomst op een bepaalde dag/tijd...
Trein kan alleen via de SNCF in Frankrijk.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29154208
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:34 schreef EagleJ het volgende:

[..]

het enige vliegveld in Ghana van enige importantie (en waarvandaan naar het buitenland wordt gevlogen) is het vliegveld van Accra (Kotoka International Airport). Accra is wel een "high-yield" bestemming (ivm olievelden vliegen er altijd veel zakenlieden mee, waardoor er voldoende vraag is en de prijzen dus redelijk hoog kunnen worden gehouden). M.a.w. voor écht goedkope tickets zul je lang moeten zoeken. Vanaf Düsseldorf en vanaf London Gatwick (? - kan ook Heathrow zijn) vliegt Ghana Airways een paar keer per week naar Accra. Ghana Airways staat bekend om onaangekondigd uitvallen van vluchten en grote vertragingen, maar zal aan de andere kant niet al te duur zijn. Vanaf Schiphol betaal je al gauw 800 euro excl. tax voor een retourtje (Alitalia, KLM). Egyptair staat voor rond 860 excl. tax in de boeken, British Airways wil 879 excl. tax hebben, en daarna gaat het rap richting de 1000 euro excl. tax. Voor vertrek op korte termijn zul je lang moeten zoeken voor je deze tarieven daadwerkelijk krijgt, ik ben bang dat de toestellen namelijk al redelijk vol zitten inmiddels, dus de goedkope stoelen zullen niet meer beschikbaar zijn.
Ik had al een vermoeden jah. Dan maar wachten tot de volgende vakantie en kijken wanneer mijn neef weer in Ghana is. Beetje planwerk is natuurlijk niet verkeerd, want ik wil echt het volk leren kennen en de cultuur. Wel erg jammer, had graag nog even weg gewilt voordat school weer begon.

Bedank!
pi_29154363
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:38 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Trein kan alleen via de SNCF in Frankrijk.
En de SNCF heeft een reisplanner in het Nederlands, waar je online kaartjes kunt bestellen.

Edit: enkeltje Dax - Amersfoort kost 73,80.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2005 22:16:15 ]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:17:09 #52
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29154435
Maar D-Reizen heeft toch altijd van die goedkope Ghana reizen voor een paar honderd euro? Dat zo'n los ticket dan zo duur moet zijn...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:20:02 #53
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29154481
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:14 schreef k_man het volgende:

[..]

En de SNCF heeft een reisplanner in het Nederlands, waar je online kaartjes kunt bestellen.

Edit: enkeltje Dax - Amersfoort kost 73,80.
En als de persoon ook nog een OV heeft kan hij gewoon rekenen tot aan Roosendaal. Wel een leuk traject btw.

Dax - Bordeaux met een regiotrein als ik me niet vergis (vrienden zijn er een keer geweest)
Bordeaux - Parijs met de TGV
Parijs - Brussel Zuid met de Thalys
Brussel Zuid - Roosendaal met de Beneluxtrein.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29160466
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:17 schreef Jaguarized het volgende:
Maar D-Reizen heeft toch altijd van die goedkope Ghana reizen voor een paar honderd euro? Dat zo'n los ticket dan zo duur moet zijn...
Ik heb ze zo niet zien staan eigenlijk.
Ik ga er morgen wel even langs. Het mag ook best wel inclusief hotel ofzo zijn, zolang ik er maar niet hoef te overnachten. Als het maar goedkoper is
  woensdag 27 juli 2005 @ 08:38:16 #55
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29162231
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:17 schreef Jaguarized het volgende:
Maar D-Reizen heeft toch altijd van die goedkope Ghana reizen voor een paar honderd euro? Dat zo'n los ticket dan zo duur moet zijn...
Is dat niet Gámbia?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29163672
Dat is Gambia

PS @Hik: Malaga is deze week in de supersale van Transavia, met vertrek vanaf Rotterdam.
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:36:34 #57
122257 Ejorne
twisted pairs
pi_29163891
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Enig alternatief met de trein : Even bij de Franse spoortwegen SNCF kijken , hun website hebben ze zelfs in het Nederlands, en indien online wordt betaald sturen ze de tickets zelfs gratis naar Nederland op : http://www.voyages-sncf.com/dynamic/_SvHomePage?_DLG=SvHomePage&_CMD=cmdHomepageNL&WB=HP
Thx voor de link (nederlands of engels is toch wel noodzakelijk voor mij)...
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:14 schreef k_man het volgende:

[..]

En de SNCF heeft een reisplanner in het Nederlands, waar je online kaartjes kunt bestellen.

Edit: enkeltje Dax - Amersfoort kost 73,80.
Ik heb daar eens gekeken en kom uit op bedragen rond de 155 euro...
Hoe kom jij aan een bedrag in de 70 euro? (is dat zonder overnachting, ofwel met de snelle trein tgv/thallys?)
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:20 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

En als de persoon ook nog een OV heeft kan hij gewoon rekenen tot aan Roosendaal. Wel een leuk traject btw.

Dax - Bordeaux met een regiotrein als ik me niet vergis (vrienden zijn er een keer geweest)
Bordeaux - Parijs met de TGV
Parijs - Brussel Zuid met de Thalys
Brussel Zuid - Roosendaal met de Beneluxtrein.

Nee, ik heb geen OV... (al een heel poosje niet meer )
Het is inderdaad wel een leuk traject, althans wat ik mij er van vroeger van herinner...
(maar dat wat ik van vroeger herinner is nu vooral de prijs, toen was een retourtje 259 gulden...
nu kom ik op een enkeltje op 180 euro....)
Of <75 euro... maar weet niet hoe...
twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:46:26 #58
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29164089
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:24 schreef DutchTrain het volgende:
Dat is Gambia

PS @Hik: Malaga is deze week in de supersale van Transavia, met vertrek vanaf Rotterdam.
Ik krijg die mailtjes ook!
Punt is echter dat je voor 31 augustus moet vliegen én dat vanaf Amsterdam dat laatste weekend van aug alweer royaal rond de 100 (enkel) zat...
Rotterdam kon wel, maar was een beetje rottijd...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:11:16 #59
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29168017
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 08:38 schreef Hik het volgende:

[..]

Is dat niet Gámbia?
Lijkt ook allemaal zo veel op elkaar.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:37:53 #60
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29173948
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:36 schreef Ejorne het volgende:


Ik heb daar eens gekeken en kom uit op bedragen rond de 155 euro...
Hoe kom jij aan een bedrag in de 70 euro? (is dat zonder overnachting, ofwel met de snelle trein tgv/thallys?)
[..]
In Frankrijk heb je enkel verbindingen tussen de verschillende regio's met de TGV (of vanuit het buitenland naar Parijs met de eurostar of Thalys) dus daar kun je niet vanuit.

Maar de prijzen bij SNCF schelen nogal wanneer je je ticket gaat bestellen en welke dag je wil vertrekken.

Maar als je bv goedkoop vanuit Nederland in Noord-Frankrijk kunt geraken kost een ticketje Lille Flandres - Bordeaux je al maar 95.40 ¤ (op piekmomenten) , gewoon omdat de "TGV" (Franse Spoorwegen) al goedkoper is dan de Thalys. Alleen moet je dan nog via de Belgische en Nederlandse spoorwegen in Lille geraken natuurlijk (er rijden Belgische treinen naar daar in elk geval)

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 27 juli 2005 @ 16:51:37 #61
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29174399
quote:
Op maandag 25 juli 2005 19:13 schreef Ejorne het volgende:
Ik wil vanuit Bordeaux (nouja eigenlijk Dax, da's ietsje verder) terug nar Nederland (omg amersfoort). Ik heb de ns gecheckt, maar dat kost maar liefst 180 euro, voor een enkeltje !!!
Vliegen is ook erg duur omdat easyjet e.d. niet die hoek van frankrijk vliegen...

Wie weet een goedkoop alternatief, waarschijnlijk wordt het toch de trein maar dan via een andere maatschappij ofzo.... maar welke... Ik heb geprobeerd een franse treinmaatschappij te vinden, maar kan geen woord frans. Dus wordt lastig om dan prijsinfo te krijgen...

Liften is ook (g)een optie... Ik wil wel zeker zijn van een aankomst op een bepaalde dag/tijd...
Heb je ook een datum wanneer je wil reizen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29176553
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:36 schreef Ejorne het volgende:
Ik heb daar eens gekeken en kom uit op bedragen rond de 155 euro...
Hoe kom jij aan een bedrag in de 70 euro? (is dat zonder overnachting, ofwel met de snelle trein tgv/thallys?)
Overnachting?

Gewoon Dax - Amersfoort ingevuld, datum morgen, en dit rolde er uit.
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:51:03 #63
122257 Ejorne
twisted pairs
pi_29181684
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

In Frankrijk heb je enkel verbindingen tussen de verschillende regio's met de TGV (of vanuit het buitenland naar Parijs met de eurostar of Thalys) dus daar kun je niet vanuit.

Maar de prijzen bij SNCF schelen nogal wanneer je je ticket gaat bestellen en welke dag je wil vertrekken.

Maar als je bv goedkoop vanuit Nederland in Noord-Frankrijk kunt geraken kost een ticketje Lille Flandres - Bordeaux je al maar 95.40 ¤ (op piekmomenten) , gewoon omdat de "TGV" (Franse Spoorwegen) al goedkoper is dan de Thalys. Alleen moet je dan nog via de Belgische en Nederlandse spoorwegen in Lille geraken natuurlijk (er rijden Belgische treinen naar daar in elk geval)
Dan moet ik idd nog ff kijken wat een kaartje lille-amersfoort kost...
(en of dat makkelijk a la minute daar aan te schaffen is...)
ik kan niet zo goed frans spreken he..
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 16:51 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Heb je ook een datum wanneer je wil reizen?
Nee, niet specifiek... ik wil na ongeveer anderhalve week terug (denk ik) en ga as zondag met de auto die kant uit... (kan dan meerijden) Dus ergens tussen 7 en 12 augustus denk ik...
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 18:07 schreef k_man het volgende:

[..]

Overnachting?

Gewoon Dax - Amersfoort ingevuld, datum morgen, en dit rolde er uit.
Ja, ik was pas ergens op een site en daar kon ik vanf bordeaux tot aan brussel-zuid (in ca 12 uur !)komen. Maar daar moest ik maar zien te overnachten want de volgende trein ging pas weer de volgende dag... Dat leek me dus geen fijne oplossing... Maar was wel goedkoper dan 180 euro, was iets van 110 euro ofzo...

En ik heb ook geprobeerd om dax-amersfoort in te vullen... Maar dan krijg ik de melding dat er niets gevonden kan worden... vul ik dax-amsterdam in dan krijg ik een prijs van ca 170 euro...
twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
pi_29182236
Excuus, die 73,80 sloeg alleen op de reis van Dax tot aan Parijs. Vanaf daar moet je dus nog in Amersfoort zien te komen.

Het kán trouwens wel op één dag, maar dat lijk je dan weer niet online te kunnen boeken:

DAX GARE 10h47 TGV 8530
PARIS MONTPARNASSE 1 ET 2 15h00

PARIS NORD 15h55 THALYS 9345
AMSTERDAM CS 20h06

AMSTERDAM CS 21h36
AMERSFOORT 22h06
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:16:24 #65
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29182418
Wat bagger is die site van de SNCF zeg. Opeens krijg ik continu:

Wij hebben rekening gehouden met uw vraag maar er is geen enkel tarief beschikbaar. Wij vragen u uw wensen te veranderen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29182478
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:16 schreef Jaguarized het volgende:
Wat bagger is die site van de SNCF zeg. Opeens krijg ik continu:

Wij hebben rekening gehouden met uw vraag maar er is geen enkel tarief beschikbaar. Wij vragen u uw wensen te veranderen.
Kreeg ik ook, maar verdween door een verder weg gelegen datum te kiezen.

Maar dan nog kan ik vanaf Dax alleen via Bordeaux naar Parijs komen. Niet met die rechtstreekse TGV.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2005 21:20:05 ]
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:32:09 #67
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29182895
Heb het onderstaande kunnen vinden:

Dax - Paris Montparnasse
Paris Nord - Brussel Zuid/Midi

Hiervoor betaal je 154,80.



Het andere traject is van Brussel Zuid/Midi naar Amersfoort via Rotterdam CS.



Brussel - Amersfoort is 31,60 voor een enkeltje maar dit moet je nog even checken bij de kaartautomaat omdat de tarieven niet altijd overeen komen.

Totaal 31,60 + 154,80 = 186,40
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:34:31 #68
122257 Ejorne
twisted pairs
pi_29182978
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Kreeg ik ook, maar verdween door een verder weg gelegen datum te kiezen.

Maar dan nog kan ik vanaf Dax alleen via Bordeaux naar Parijs komen. Niet met die rechtstreekse TGV.
Ik heb nu een optie:
dax-bordeaux-bordeaux-lille voor 96 euro
lille-amersfoort voor 45 eruo...

Dan moet ik ipv naar de andere kant van Parijs, naar de andere kant van Lille...
(even kijken of dat net zo makkelijk is als in Parijs)

Maar de prijs is aanzienlijk beter zo
Scheelt toch weer een paar tientjes...
twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
pi_29183379
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:34 schreef Ejorne het volgende:
Dan moet ik ipv naar de andere kant van Parijs, naar de andere kant van Lille...
Lille Europe naar Lille Flandres? Dat is vlak bij elkaar.

* k_man is net een paar dagen terug uit Lille
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:56:23 #70
122257 Ejorne
twisted pairs
pi_29183740
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:46 schreef k_man het volgende:

[..]

Lille Europe naar Lille Flandres? Dat is vlak bij elkaar.

* k_man is net een paar dagen terug uit Lille
Oh, da's mooi...

Maar ik denk ook even een schermafbeelding te maken, dus ik opnieuw de route samenstellen....
en weer een ander resultaat... (ik was weer de exacte tijden en dagen vergeten... er schijnt nogal wat variaties te zijn dus...




Da's weer ruim 160 euro...
twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
  woensdag 27 juli 2005 @ 23:23:05 #71
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29186807
Je kan vanuit Lille Flandres ook een gewone trein naar Antwerpen nemen en van daaruit de trein naar Rotterdam trouwens. (kost je wat meer tijd maar tzou wel eens goedkoper kunnen zijn)

Ticketje Lille Flandres - Antwerpen kost je 19,30 ¤ (anderhalf uurtje treinen)
http://www.voyages-sncf.com/dynamic/_SvTermCommVoyPropositionAller?_TMS=1122499564136&_DLG=SvTermCommVoyPropositionAller&_LANG=FR&_AGENCY=VSC

Antwerpen - Nederland zul je zelf eens moeten zoeken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29186942
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je kan vanuit Lille Flandres ook een gewone trein naar Antwerpen nemen en van daaruit de trein naar Rotterdam trouwens. (kost je wat meer tijd maar tzou wel eens goedkoper kunnen zijn)
Kost je niet of nauwelijks extra tijd.
pi_29190663
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 23:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Je kan vanuit Lille Flandres ook een gewone trein naar Antwerpen nemen en van daaruit de trein naar Rotterdam trouwens. (kost je wat meer tijd maar tzou wel eens goedkoper kunnen zijn)

Ticketje Lille Flandres - Antwerpen kost je 19,30 ¤ (anderhalf uurtje treinen)
http://www.voyages-sncf.com/dynamic/_SvTermCommVoyPropositionAller?_TMS=1122499564136&_DLG=SvTermCommVoyPropositionAller&_LANG=FR&_AGENCY=VSC

Antwerpen - Nederland zul je zelf eens moeten zoeken ...
Antwerpen Berchem - Roosendaal was ik laatst 9,40 euro kwijt voor een retourtje.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 28 juli 2005 @ 11:35:16 #74
122257 Ejorne
twisted pairs
pi_29196217
Sinds wanneer is het eigenlijk mogelijk om direct vanuit bordeau naar lille te gaan?

Ik heb even gebeld met de ns om e.a te vragen... Ik zei dat het ook mogelijk was om vanuit dax/bordeaux met 1 trein naar lille te gaan...
"Nee", zegt hij, "je moet over stappen in Parijs..."
"Nee", zeg ik, "ik heb via internet een dergelijke reis gevonden, check maar eens..."

Een poosje stil... "Ja, ik heb hier een optie die kost 96 euro en dan nog 45 euro van lille naar amersfoort... goh dat wist ik niet dat dat kon"...
Ik vraag hem waarom er altijd via Parijs wordt aanbevolen, twerijl dat duurder en omslachtiger is.
Dat wist hij ook niet, maar het prijsverschil zou kunnen komen doordat er niet met de thalys maar alleen de tgv gereden wordt. Twee verschillende maatschappijen die beide andere tarieven berekenen...

Zou de ns een samenwerking/deal met de thalys hebben en daarom de duurdere en omslachtige reis voorschrijven???
twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
  donderdag 28 juli 2005 @ 17:51:44 #75
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29207773
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 11:35 schreef Ejorne het volgende:


Zou de ns een samenwerking/deal met de thalys hebben en daarom de duurdere en omslachtige reis voorschrijven???
In 1 woord : Ja !

Maar ook nee, want de SNCF houdt de prijzen altijd wat lager als je die tickets bij hen zelf besteld, denk ik. bv als je een reisje Kortrijk (laatste halte nog in België) - Parijs bestelt (via Lille) is dat in Belgie ook altijd goedkoper als je dat via de SNCF doet dan als je dat via de Belgische spoorwegen doet.

Maar de Thalys is een samenwerking van de Belgische en Nederlandse spoorwegen hé , "Thalys" is eigenlijk eigendom van de NS en de NMBS ... dus logisch dat ze die gaan voornemen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:31:06 #76
122257 Ejorne
twisted pairs
pi_29214294
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 17:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

Maar de Thalys is een samenwerking van de Belgische en Nederlandse spoorwegen hé , "Thalys" is eigenlijk eigendom van de NS en de NMBS ... dus logisch dat ze die gaan voornemen ...
Okay, dat wist ik niet... Het verklaart het wel...


Trouwens... ik schreef dat de reis via Parijs omslachtiger zou zijn, maar da's niet helemaal waar...
Wil ik van Dax naar Lille moet ik of heel vroeg of in Bordeaux overstappen. Vervolgens in Lille overstappen en daarna weer in Brussel Zuid... Dan kom ik in Rotterdam waar ik weer moet overstappen... 4 keer overstappen dus...

Via Parijs moet ik maar 1 keer overstappen om in Rotterdam te komen, dus de reis kent maar 2 overstaps... Maar moet wel heel Parijs door met de Metro (wat eigenlijk niet zo heel erg is) De variant met Lille als tussenstop hoef ik weer niet van station te wisselen... (en dat maakt het wachten eigenlijk gevoelsmatig weer langer... je kunt beter aan het verplaatsen dan aan het wachten zijn...)

Maar ik kies toch voor de route via Lille denk ik... Da's namelijk goedkoper...
En ik heb de overstap van trein op metro op trein niet meegerekend in Parijs realiseer ik me net, wat het aantal overstappen toch ook weer op 4 brengt voor de route via Parijs....
ik begin me af te vragen wie hier nou omslachtig doet... volgens mij ben ik dat


twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
pi_29215802
Wachten in Lille? Dan ga je toch ff lekker de stad in?
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:30:57 #78
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29216152
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:19 schreef k_man het volgende:
Wachten in Lille? Dan ga je toch ff lekker de stad in?
Een van de mooiere Noord-Franse steden trouwens, niet voor niks culturele hoofdstad van Europa geweest n paar jaar terug ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29244025
1. waarvandaan: maakt niet uit, net over de grens mag ook
2. waarnaartoe: costa rica, backpacken
3. hoe je wilt reizen: duikboot :p vliegtuig dus
4. op welke manier: mag rechtstreeks, maar hoeft niet per sé

begin volgend jaar (eind januari/begin februari) en dan een week of 4/5/6

ik heb zelf gekeken en kom uit op ongeveer 700-800 euro voor een retour 1 feb - 8 maart 2006

[ Bericht 24% gewijzigd door Hepheastus op 30-07-2005 20:14:47 ]
pi_29244321
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:33 schreef Hepheastus het volgende:
heeft iemand ervaring met backpacken in costa rica dan hoor ik het graag
Dat past beter hier: Het wordt Costa Rica...
pi_29261342
Ik bedacht me net dat een lang weekend naar Gibraltar wellicht wel interessant is.

Maar nu blijkt alleen BA op Gibraltar te vliegen, zodat een retourtje dik 1.700 euro kost!

Zijn er geen andere mogelijkheden daar (goedkoper!) te komen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2005 11:04:18 ]
pi_29261458
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:03 schreef k_man het volgende:
Ik bedacht me net dat een lang weekend naar Gibraltar wellicht wel interessant is.

Maar nu blijkt alleen BA op Gibraltar te vliegen, zodat een retourtje dik 1.700 euro kost!

Zijn er geen andere mogelijkheden daar (goedkoper!) te komen?
Vliegen naar Jerez (Ryanair), Malaga (Transavia) of Tanger (www.jetonly.com ) lijkt mij veel voordeliger... maar Gibraltar, dat lijkt mij nou niet het leukste stedentripje ooit, mischien als je er in de buurt bent, anders niet. Maar ja, ik ben er dan ook nog niet geweest....

Op 27 september Brussel - Tanger = 59 euro incl.
Op 3 oktober Malaga - Rotterdam - 112 euro incl.
pi_29261555
Ow wacht, Monarch vliegt ook op Gibraltar. Kost op en neer naar London Luton zo'n 130 pond incl tax. Dat scheelt! Moet ik wel zelf met Easyjet ofzo naar Luton zien te komen.
pi_29261630
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:16 schreef k_man het volgende:
Ow wacht, Monarch vliegt ook op Gibraltar. Kost op en neer naar London Luton zo'n 130 pond incl tax. Dat scheelt! Moet ik wel zelf met Easyjet ofzo naar Luton zien te komen.
En ook vanaf Manchester, waar je dan weer met jet2.com kan komen. Alleen weet ik niet of je nou echt met Monarch wil vliegen, als je dat programma wel eens hebt gezien op TV over deze luchtvaartmij...
pi_29263559
Eh, nee. Vertel!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:19:45 #87
94688 EagleJ
United will stand!
pi_29279960
Ach, 't is net als met easyJet (zie Airline) of Southwest (zie Airline USA), als je op tijd komt en geen rambo-mes meeneemt moet er geen probleem zijn met Monarch. je zit natuurlijk wel tussen de Britten die als nationale hobby hebben om zich zo snel mogelijk een stuk in de kraag te zuipen
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:36:29 #88
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29280433
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 11:16 schreef k_man het volgende:
Ow wacht, Monarch vliegt ook op Gibraltar. Kost op en neer naar London Luton zo'n 130 pond incl tax. Dat scheelt! Moet ik wel zelf met Easyjet ofzo naar Luton zien te komen.
Vanuit Londen is het hooguit een halfuurtje sporen naar Luton hoor ...

Als je't wat uitrekend en tijd hebt kun je misschien nog goedkoop met een andere maatschappij in Londen geraken en van daaruit naar Luton ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29280593
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Vanuit Londen is het hooguit een halfuurtje sporen naar Luton hoor ...

Als je't wat uitrekend en tijd hebt kun je misschien nog goedkoop met een andere maatschappij in Londen geraken en van daaruit naar Luton ...
Als je dan de kosten van de reis naar Luton weer meerekent kun je bijna beter met de taxi naar Gibraltar gaan
Bovendien is Luton vaak de goedkoopste Easyjet bestemming, het enige probleem is of de vluchten een beetje op elkaar aansluiten.

Mijn mening over Monarch staat al in het HTL topic (om hier langdurige slowchat over dat soort dingen te voorkomen)

Zo te zien is het wel een avontuurlijke luchthaven; de openbare weg kruist de landingsbaan
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:46:40 #90
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29280707
Volgens mij is't zelfs gewoon goedkoper om op Malaga te vliegen en van daaruit naar Gibraltar te gaan ofzo hoor
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29280835
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens mij is't zelfs gewoon goedkoper om op Malaga te vliegen en van daaruit naar Gibraltar te gaan ofzo hoor
Dat zei ik dus
pi_29283714
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 23:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Volgens mij is't zelfs gewoon goedkoper om op Malaga te vliegen en van daaruit naar Gibraltar te gaan ofzo hoor
Maar vast niet de snelste. Met Transavia naar Malaga is van 60 euro enkele reis, exclusief taxes. En dan moet je nog op en neer naar Gibraltar.

Voor 130 pond (circa 200 euro) rechtstreeks op en neer vliegen vanaf Luton lijkt me dan best redelijk. Komt inclusief tax nog hooguit honderd euro bij voor het retourtje Luton.
  zondag 31 juli 2005 @ 01:42:03 #93
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29283982
Is Tanger geen goedkope optie ? En vandaar uit vertrekken er gewoon nogal wat ferry's naar Gibraltar natuurlijk
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29284286
quote:
Op zondag 31 juli 2005 01:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Is Tanger geen goedkope optie ? En vandaar uit vertrekken er gewoon nogal wat ferry's naar Gibraltar natuurlijk
Eén per week.
pi_29288991
Ik wil op donderdag 22 december 2005 's avonds goedkoop naar Moskou vliegen. Hoe kan dit het goedkoopst?
pi_29289109
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:00 schreef jeoren het volgende:
Ik wil op donderdag 22 december 2005 's avonds goedkoop naar Moskou vliegen. Hoe kan dit het goedkoopst?
Wat heb je zelf al aan prijzen gevonden?
pi_29289391
studententarief KLM ¤153,- excl. belasting, maar ik ben geen student meer. Als ik vervolgens bij KLM wil boeken ZONDER die studentenkorting, betaal ik bijna ¤ 1000,- .
Dat kan toch niet de bedoeling zijn...
pi_29290116
Ik weet niet hoe jij zoekt, maar ik kom bij KLM uit op 299 euro voor een retourtje.

German Wings vliegt vanaf Keulen voor 99 euro naar Moskou (enkele reis excl taxes). Met de trein ben je voor een paar tientjes in Keulen.
pi_29290443
Retourtjes ja.. Ik wil perse een enkele reis.
Maar bedankt voor de tips. Klinkt goed.
pi_29290933
quote:
Op zondag 31 juli 2005 13:12 schreef jeoren het volgende:
Retourtjes ja.. Ik wil perse een enkele reis.
Maar bedankt voor de tips. Klinkt goed.
Ja, duh!

Je hóéft die terugreis niet te gebruiken.
pi_29291068
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:59 schreef k_man het volgende:
Ik weet niet hoe jij zoekt, maar ik kom bij KLM uit op 299 euro voor een retourtje.
German Wings vliegt vanaf Keulen voor 99 euro naar Moskou (enkele reis excl taxes). Met de trein ben je voor een paar tientjes in Keulen.
Keulen - Moscow Vnukovo met Germanwings kost 114 euro incl. tax, maar dan moet je wel een nachtje in Keulen blijven, want de vlucht vertrekt om 10.00 's ochtends. Via bahn.de kun je bijna altijd wel voor 19 euro naar Keulen komen.

Dusseldorf - Moscow Domodedovo kost 120 euro met www.gexx.de , maar die hebben hun winterschedule nog niet uit, dus je kan nog niet boeken. Vluchttijd zou je net kunnen halen vanuit Nederland, maar ze vliegen dus ook 's ochtends en niet 's avonds.
pi_29299004
quote:
Op zondag 31 juli 2005 17:51 schreef pindaman het volgende:
Ik zoek me een ongeluk naar redelijke prijzen.
Heeft iemand hier ervaring metde USA.

Ik wil naar LA.
eventueel overstappen geen probleem.

start amsterdam of duitsland koln/dortmund
naar Los Angeles
met vliegtuig uiteraard in oktober(+/- 18-24e)

Zo goedkoop mogelijk dus.
ik wil nl. naar een concert van de Eagles en de kaarten zijn ook $350 p.s.
allen vertrek vanaf Amsterdam 18/10 en vertrek LAX 24/10

575 euro via www.nl.lastminute.com met United
561 euro via www.atp.nl met United
548 euro via www.ebookers.nl met United
525 euro via www.vliegtarieven.nl met Lufthansa, vertrek op 19
493 euro via www.vliegtarieven.nl met United

of USD 758 via de website van United zelf.

[ Bericht 12% gewijzigd door DutchTrain op 31-07-2005 18:19:52 (toevoeging) ]
pi_29299261
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 19:33 schreef Hepheastus het volgende:
1. waarvandaan: maakt niet uit, net over de grens mag ook
2. waarnaartoe: costa rica, backpacken
3. hoe je wilt reizen: duikboot :p vliegtuig dus
4. op welke manier: mag rechtstreeks, maar hoeft niet per sé

begin volgend jaar (eind januari/begin februari) en dan een week of 4/5/6

ik heb zelf gekeken en kom uit op ongeveer 700-800 euro voor een retour 1 feb - 8 maart 2006
http://www.vliegtarieven.nl/stedenpakketten/costarica-mp.htm

nog niet voor de genomende data, maar wellicht kun je daar bij vliegtarieven naar informeren.
  zondag 31 juli 2005 @ 18:21:51 #104
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29299500
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:01 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

allen vertrek vanaf Amsterdam 18/10 en vertrek LAX 24/10

575 euro via www.nl.lastminute.com met United
561 euro via www.atp.nl met United
548 euro via www.ebookers.nl met United
525 euro via www.vliegtarieven.nl met Lufthansa, vertrek op 19
493 euro via www.vliegtarieven.nl met United

of USD 758 via de website van United zelf.
Is dat inclusief alle taxes, toeslagen en meuk?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29299573
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:21 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Is dat inclusief alle taxes, toeslagen en meuk?
alles inclusief (zoals ik hier altijd doe overigens)

is dus best te doen
pi_29299582
Dus dan kom ik voor 2 pers zo rond de 1200 euri uit.
Aj das wel veel,

Nu moet maar even goed op zoek naar geld.. dan maar wat later een plasma tv kopen.
  zondag 31 juli 2005 @ 18:26:36 #107
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29299616
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

alles inclusief (zoals ik hier altijd doe overigens)

is dus best te doen
Dan is Vliegtarieven goedkoper dan ik dacht want ik kom goedkoopst op 581 uit via Skybreakers.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29299748
Kom ook nog op 515 euro via tickettracker, die dezelfde engine gebruikt als ATP... maar je dus op de terugweg via Duitsland stuurt in plaats van een iets duurdere overstap in Washington of Heathrow.

Dat vliegtarieven de laagste prijs zou hebben, had ik ook niet verwacht, maar het is ook nog gewoon boekbaar. Zelfs Opodo geeft 584 euro...

hoe-houdt-ik-mezelf-bezig-op-een-regenachtige-zondagmiddag-post
  zondag 31 juli 2005 @ 19:11:07 #109
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29300746
Heen:
Amsterdam Atlanta, ga DL 39 18/10 10:25 13:55
Atlanta, ga Los Angeles, ca DL 1037 18/10 16:31 18:06

Terug:
Los Angeles, ca Atlanta, ga DL 1475 24/10 23:30 06:36 (25/10)
Atlanta, ga Amsterdam DL 38 25/10 17:40 08:25 (26/10)

Via Skybreakers:
Prijs 1 volwassene : 395 EUR + 48 EUR luchthavenbelasting = 443 EUR
customer service charge 28 EUR
security tax 24 EUR
Reserveringskosten 15 EUR
Security tax / Fuel Charge 73 EUR
Prijs ( 1 Volwassene ) = 583 EUR

---------------------------------------------------------------------------------------

Dezelfde vlucht via cheaptickets.nl

Prijs 1 volwassene : 395,00 EUR + 48,11 EUR tax = 443,11 EUR
Security Tax 73,33 EUR
Totale prijs ( 1 Volwassenen ) = 516,44 EUR

Maar hierbij denk ik dat er nog een straatje kosten missen.....
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29301140
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:11 schreef Jaguarized het volgende:

Maar hierbij denk ik dat er nog een straatje kosten missen.....
Ik denk eerder dat Skybreakers zijn zakken probeert te vullen door 2x security tax te rekenen en een 'customer service charge' die vaak alleen berekend wordt als je een papieren ticket krijgt in plaats van een electronisch ticket...
  zondag 31 juli 2005 @ 19:33:02 #111
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29301328
quote:
Op zondag 31 juli 2005 19:26 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Skybreakers zijn zakken probeert te vullen door 2x security tax te rekenen en een 'customer service charge' die vaak alleen berekend wordt als je een papieren ticket krijgt in plaats van een electronisch ticket...
Die CSC is niet bij alle vluchten zo. Ik heb ook bij Skybreakers geboekt, stond er bij mij niet bij.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 1 augustus 2005 @ 08:55:19 #112
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29315994
quote:
Op zondag 31 juli 2005 18:12 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

http://www.vliegtarieven.nl/stedenpakketten/costarica-mp.htm

nog niet voor de genomende data, maar wellicht kun je daar bij vliegtarieven naar informeren.
Is Martinair niet goedkoper? Daar hebben ze nu een aanbieding voor 449,- (niet dat je daar óóit op uitkomt natuurlijk ). Al met al denk ik dat je inderdaad snel aan genoemde 1200,- (voor twee) zit.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29316101
Van Purmerend naar Weert.
Met een trein/dagkaart ben je goedkoper uit. Maar kan het nog goedkoper?
pi_29316354
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 08:55 schreef Hik het volgende:
Is Martinair niet goedkoper? Daar hebben ze nu een aanbieding voor 449,- (niet dat je daar óóit op uitkomt natuurlijk ). Al met al denk ik dat je inderdaad snel aan genoemde 1200,- (voor twee) zit.
Dit gaat over Costa Rica met Martinair.

Dat van 1200 euro met 2 personen, gaat over Los Angeles met United Airlines

Martinair vliegt niet naar LA, en de Eagles spelen niet in Costa Rica, dus dat gaat niet goed komen

nog niet helemaal wakker blijkbaar
pi_29321460
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 09:10 schreef danni het volgende:
Van Purmerend naar Weert.
Met een trein/dagkaart ben je goedkoper uit. Maar kan het nog goedkoper?
Liften.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:27:42 #116
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29321942
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 09:36 schreef DutchTrain het volgende:
Dit gaat over Costa Rica met Martinair.

Dat van 1200 euro met 2 personen, gaat over Los Angeles met United Airlines

Martinair vliegt niet naar LA, en de Eagles spelen niet in Costa Rica, dus dat gaat niet goed komen

nog niet helemaal wakker blijkbaar
Voornamelijk in de war door 3 lopende discussies over bestemmingen. Blijft overeind dat ik denk dat je nog steeds minimaal wel 1200 euro kwijt bent voor San José. Ondanks de aanbiedingen van Martinair.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29332543
Ik wil begin maart weg, het liefst 6 maart en rond 8/9 juni terug, dus:

6 maart Amsterdam - Beijing
8 Juni Bangkok - Amsterdam.

Ik kom maar niet onder de 800 euro, misschien weet iemand het goedkoper.
pi_29333729
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:16 schreef versteegrob het volgende:
Ik wil begin maart weg, het liefst 6 maart en rond 8/9 juni terug, dus:

6 maart Amsterdam - Beijing
8 Juni Bangkok - Amsterdam.

Ik kom maar niet onder de 800 euro, misschien weet iemand het goedkoper.
Als je op 7 juni terug gaat en op 6 maart vertrekt, kun je via www.vliegtarieven.nl voor 703,00 euro incl. met Finnair
pi_29377565
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 13:27 schreef Hik het volgende:

[..]

Voornamelijk in de war door 3 lopende discussies over bestemmingen. Blijft overeind dat ik denk dat je nog steeds minimaal wel 1200 euro kwijt bent voor San José. Ondanks de aanbiedingen van Martinair.
voor 800 euro pp kun je hin und zuruck van 1 feb tot 8 maart ongeveer
bedankt voor de tip mbt de site

het is jammer dat de meeste maatschappijen via amerika vliegen
de andere optie is 5x overstappen in zuid amerika, ook niet ideaal en veel tijdverlies

mocht iemand anders nog iets beters weten dan hoor ik het graag
pi_29379922
nog maar een keer mijn verzoek opgooien dan

van: Amsterdam, Brussel of Dusseldorf naar:

Washington DC( luchthavens mogelijk: Baltimore en Dulles)

Datum 6 Oktober - 16 Oktober( flexibele data)
pi_29383194
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 19:48 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je op 7 juni terug gaat en op 6 maart vertrekt, kun je via www.vliegtarieven.nl voor 703,00 euro incl. met Finnair
Ja? bedankt zeg! Ik kwam later al op 750 euro maar dit is nog beter. Alleen nu ga ik vrijdag op vakantie en wil ik in de eerste week in september boeken. Zijn de prijzen dan al veel gestegen denk je?
pi_29384146
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 08:34 schreef versteegrob het volgende:
Ja? bedankt zeg! Ik kwam later al op 750 euro maar dit is nog beter. Alleen nu ga ik vrijdag op vakantie en wil ik in de eerste week in september boeken. Zijn de prijzen dan al veel gestegen denk je?
Pas in de ´tweede ronde´ lukte het vliegtarieven om beschikbaarheid voor deze vlucht te vinden, dus ik denk niet dat die nog boekbaar is in september... maar je weet nooit.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 12:27:43 #123
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29442793
Ik ben op zoek naar een voordelig ticket naar New York, periode: laatste week van september, eerste week van oktober. Verblijf in New York 8 à 10 dagen. Eventuele overstap/stop-over in London geen bezwaar (1 of 2 dagen Londen is eigenlijk een pré )



[ Bericht 2% gewijzigd door Litman op 05-08-2005 12:33:40 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29444801
Ik zou de site van www.maxjet.com in de gaten houden voor een vlucht naar New York. Het schijnt de eerste lowcost maatschappij die transatlantisch gaat vliegen te worden, maar ik heb de laatste tijd weinig meer van hun gehoord. Ben benieuwd!
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 15:28:46 #125
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29445322
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 14:53 schreef PhoolieEdje het volgende:
Ik zou de site van www.maxjet.com in de gaten houden voor een vlucht naar New York. Het schijnt de eerste lowcost maatschappij die transatlantisch gaat vliegen te worden, maar ik heb de laatste tijd weinig meer van hun gehoord. Ben benieuwd!
Zoom is een lowcost maatschappij die al transatlantisch vliegt naar Canada vanuit de UK en Frankrijk.

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29446556
Heejheej,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
ik wil een enkele reis van Italie naar Amsterdam.. in het weekend van 19, 20, 21, of 22 augustus.. De plek in Italie ligt rondom het Lago Maggiore. Waarschijnlijk zal de vlucht dan vanaf het vliegveld Bergamo gaan. Tenzij jullie er nog eentje dichterbij weten? Het liefst zo snel/goedkoop mogelijk..
Kunnen jullie me helpen?
Oh ja, kan het ticket dan ook in Italië opgehaald worden? Of moet dat in Nederland, en dat het per post verstuurd wordt..
Thnks..
pi_29447236
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:44 schreef djoizzie het volgende:
Heejheej,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
ik wil een enkele reis van Italie naar Amsterdam.. in het weekend van 19, 20, 21, of 22 augustus.. De plek in Italie ligt rondom het Lago Maggiore. Waarschijnlijk zal de vlucht dan vanaf het vliegveld Bergamo gaan. Tenzij jullie er nog eentje dichterbij weten? Het liefst zo snel/goedkoop mogelijk..
Kunnen jullie me helpen?
Oh ja, kan het ticket dan ook in Italië opgehaald worden? Of moet dat in Nederland, en dat het per post verstuurd wordt..
Thnks..
Bergamo - Eindhoven op 20 augustus 61 euro incl tax etc. www.ryanair.com
Bergamo - Amsterdam op 19 augustus voor 73 euro incl tax etc. www.transavia.com

Tickets krijg je niet, je hebt alleen na boeking je paspoort en bevestigingsnummer nodig.

Je hebt wel een creditcard (van jezelf of iemand anders) nodig om te kunnen boeken.
pi_29450867
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 12:27 schreef Litman het volgende:
Ik ben op zoek naar een voordelig ticket naar New York, periode: laatste week van september, eerste week van oktober. Verblijf in New York 8 à 10 dagen. Eventuele overstap/stop-over in London geen bezwaar (1 of 2 dagen Londen is eigenlijk een pré )

vliegtarieven.nl heeft nog wat plaatsen over op united airlines voor 424 euro, met een tussenstop in London. Waarschijnlijk ook wel te boeken via united airlines zelf, waarbij je als het goed is een stopover van max 24h kunt regelen. Of anders even met vliegtarieven.nl bellen of ze de aansluitende vluchten iets anders kunnen boeken.

Op je terugreis kun je natuurlijk gewoon uitstappen op London en met een andere vlucht een paar dagen later verder gaan. Moet je wel even je bagage op London laten labellen, ben benieuwd of ze dat willen doen, vroeger was dat geen probleem.
Op de heenweg kun je echter niet zomaar in London opstappen als je ticket in Amsterdam begint; de luchtvaartmij heeft dan het recht je hele ticket te annuleren.

pi_29470793
ik zou op een snelle manier van de luchthaven van malaga (spanje) naar FARO (portugal) moeten geraken, op een zaterdag. kan iem. me helpen?
alvast bedankt!
pi_29479710
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 19:09 schreef happielaur het volgende:
ik zou op een snelle manier van de luchthaven van malaga (spanje) naar FARO (portugal) moeten geraken, op een zaterdag. kan iem. me helpen?
alvast bedankt!
www.eurolines.es; daar ook direct te boeken:

v. 1.45 a.08.30 Malaga - Faro
of
v.14.15 a.23.00 Malaga - Faro

Kost je 26 euro plus nog een transfer van de luchthaven van Malaga naar het busstation in het centrum.

Andere snellere optie is om een auto te huren. Vliegen is vrijwel uitgesloten.
  zondag 7 augustus 2005 @ 02:51:38 #131
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29479786
vliegen kan, maar via Madrid en dan doe je er een uur of 4 over ... Dan ben je wellicht sneller af per bus. Misschien kan je via via wel een treinverbinding vinden ook
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29479927
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 02:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
vliegen kan, maar via Madrid en dan doe je er een uur of 4 over ... Dan ben je wellicht sneller af per bus. Misschien kan je via via wel een treinverbinding vinden ook
Trein is er ook niet... je kan nog een stukje trein nemen naar Sevilla, maar vanaf daar is het toch echt met de bus. Is een veel voorkomende vraag hier...
Vliegen is ofwel duur, ofwel sluit niet echt op elkaar aan.
pi_29480003
Ik wil voor een half jaar naar Australie, maakt niet uit wanneer.
De bekende organisaties spreken me niet zo aan, dus als het zonder goedkoper kan, laat het me weten
Vertrek uit Nederland of Duitsland
Aankomst, elke plaats in Australie
  zondag 7 augustus 2005 @ 03:09:32 #134
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_29480022
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 03:02 schreef DutchTrain het volgende:

Vliegen is ofwel duur, ofwel sluit niet echt op elkaar aan.
Bwah, het kan met Iberia via Madrid en er zit nauwelijks drie kwartier tussen beide vluchten :
http://www.iberia.com/OneToOne/v3/bookingForm.do?BV_SessionID=@@@@1190906165.1123376827@@@@&BV_EngineID=cccladdfgegmeklcfngcfkmdfhmdfnn.0

Je doet er nog altijd op zijn minst 3h 10 min over trouwens ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_29485694
heej, ik had nog een vraagje..
weten jullie misschien tot hoelang vantevoren je een vliegticket kan kopen? Ofwel, hoe lang duurt het voordat je je bevestigingsnummer krijgt..? Is dat een paar weken of kan dat ook ongeveer de dag vantevoren?
Het is namelijk nog niet zeker of ik een vlucht koop, maar ik vraag me af hoe lang ik daarmee kan wachten, voordat t te laat is..
Dank jullie wel!!!
pi_29485835
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 14:13 schreef djoizzie het volgende:
heej, ik had nog een vraagje..
weten jullie misschien tot hoelang vantevoren je een vliegticket kan kopen? Ofwel, hoe lang duurt het voordat je je bevestigingsnummer krijgt..? Is dat een paar weken of kan dat ook ongeveer de dag vantevoren?
Het is namelijk nog niet zeker of ik een vlucht koop, maar ik vraag me af hoe lang ik daarmee kan wachten, voordat t te laat is..
Dank jullie wel!!!
Bij de meeste maatschappijen tot 2 uur van tevoren, maar dan loopt de prijs wel op; bij Transavia betaal je dan zo'n 300 euro waarschijnlijk.
pi_29487789
Ik moet op 18 augustus van Malaga naar Lissabon. Hiervoor zoek ik een zo goedkoop mogelijke oplossing. Een huurauto valt hier ook binnen, echter, ik moet de grens over en dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op. Iemand een goeie tip?
  zondag 7 augustus 2005 @ 16:44:34 #138
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_29487977
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 16:34 schreef savelkoul het volgende:
Ik moet op 18 augustus van Malaga naar Lissabon. Hiervoor zoek ik een zo goedkoop mogelijke oplossing. Een huurauto valt hier ook binnen, echter, ik moet de grens over en dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op. Iemand een goeie tip?
www.eurolines.es voor de bus. zie ook de tips hierboven voor malaga - faro.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_29494810
bedankt!
  maandag 8 augustus 2005 @ 01:35:04 #140
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29496793
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 14:22 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Bij de meeste maatschappijen tot 2 uur van tevoren, maar dan loopt de prijs wel op; bij Transavia betaal je dan zo'n 300 euro waarschijnlijk.
Zolang je betaling maar binnen is voordat de incheckbalie wordt gesloten is alles oke.
quote:
Ik moet op 18 augustus van Malaga naar Lissabon. Hiervoor zoek ik een zo goedkoop mogelijke oplossing. Een huurauto valt hier ook binnen, echter, ik moet de grens over en dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op. Iemand een goeie tip?
Als je, net als ik, een hekel hebt aan die lange busreizen die voor je gevoel naast elke boom weer stoppen, kun je in theorie ook met de trein naar Madrid, en vanuit daar een nachttrein naar Lissabon nemen. Op de www.renfe.es staat ook nog iets vermeld over tarieven, maar met mijn gebrekkige Spaans kom ik daar niet helemaal uit
pi_29502490
Ik heb lang gezocht, maar het is echt moeilijk om iets goedkoops en (redelijk) snels te vinden vanuit Nederland naar Zaragoza. Wie helpt me?

Spaanse treinen zijn nu niet dat je zegt snel. Er wordt nauwelijks gevlogen op Zaragoza en met vliegen op Barca, Bilbao, Madrid oid zit je weer vast aan het treinidee. Is de auto toch nog de beste oplossing of weet iemand iets dat sneller en goedkoper is?
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
pi_29502648
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 14:04 schreef JZweeds het volgende:
Ik heb lang gezocht, maar het is echt moeilijk om iets goedkoops en (redelijk) snels te vinden vanuit Nederland naar Zaragoza. Wie helpt me?

Spaanse treinen zijn nu niet dat je zegt snel. Er wordt nauwelijks gevlogen op Zaragoza en met vliegen op Barca, Bilbao, Madrid oid zit je weer vast aan het treinidee. Is de auto toch nog de beste oplossing of weet iemand iets dat sneller en goedkoper is?
Met transavia of Ryanair naar Milano Bergamo voor ongeveer 80 euro retour en vanaf daar kun je nu voor 34 euro incl tax retour met Ryanair naar Zaragoza vliegen. Op de heenweg moet je dan nog wel een hotelletje nemen in Bergamo, vanwege het vroege vertrektijdstip, maar dat zal de totale kosten niet boven de 150 euro incl tax etc. retour uit laten komen


(een vluchtje Bergamo - Zaragoza is denk ik zo'n beetje de goedkoopste vlucht die je kan boeken bij Ryanair... eens uitreken wat dat per kilometer kost)
  maandag 8 augustus 2005 @ 14:40:59 #143
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29502840
Bergamo - Zaragoza is 973 kilometer, dus x2 is dat 1946 kilometer. Dus iets van 60 cent per kilometer? Daar kun je het bijna niet van fietsen
pi_29503113
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 14:40 schreef Douwe het volgende:
Bergamo - Zaragoza is 973 kilometer, dus x2 is dat 1946 kilometer. Dus iets van 60 cent per kilometer? Daar kun je het bijna niet van fietsen


1946 kilometer voor 35 euro is 1,8 cent per kilometer en de vlucht duurt zo'n 1u20 minuten das 22 cent per minuut... ik ken inderdaad duurdere vervoermiddelen.
  maandag 8 augustus 2005 @ 23:20:49 #145
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29508845
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 15:04 schreef DutchTrain het volgende:

[..]



1946 kilometer voor 35 euro is 1,8 cent per kilometer en de vlucht duurt zo'n 1u20 minuten das 22 cent per minuut... ik ken inderdaad duurdere vervoermiddelen.
* Douwe gaat een nieuwe rekenmachine kopen

pi_29788863
Ik moet van Amsterdam (of elders indien goedkoper) naar San Jose (Costa Rica), ik wil graag ergens begin september vertrekken, en eind januari weer terug komen. Het goedkoopste wat ik heb gezien is iets van e850,-.

Kan het nog goedkoper?
pi_29790167
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 18:23 schreef d.n3rd het volgende:
Ik moet van Amsterdam (of elders indien goedkoper) naar San Jose (Costa Rica), ik wil graag ergens begin september vertrekken, en eind januari weer terug komen. Het goedkoopste wat ik heb gezien is iets van e850,-.

Kan het nog goedkoper?
Nee, helaas... kan niets goedkopers vinden.
pi_29790605
Hmm het is niet anders... thanks voor de moeite iig!
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:14:38 #149
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29865752
Zullen we het een keer andersom proberen?
Periode: vanaf 15, 16 of 17 september; twee weken (dus uiterlijk 1 oktober weer terug)
Budget: maximaal ongeveer 600 euro
Wens: Los vliegticket naar zonnige, warme bestemming met één of meer leuke steden, om zelfstandig rond te reizen.

Jammer dat de standaard-reissites deze optie nog steeds niet bieden, want volgens mij zijn er wel meer mensen met dit probleem...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  maandag 22 augustus 2005 @ 15:39:44 #150
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29866080
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:14 schreef Hik het volgende:
Zullen we het een keer andersom proberen?
Periode: vanaf 15, 16 of 17 september; twee weken (dus uiterlijk 1 oktober weer terug)
Budget: maximaal ongeveer 600 euro
Wens: Los vliegticket naar zonnige, warme bestemming met één of meer leuke steden, om zelfstandig rond te reizen.

Jammer dat de standaard-reissites deze optie nog steeds niet bieden, want volgens mij zijn er wel meer mensen met dit probleem...
Suggesties:

In Europa: Zuid-Italië (Rome. Napoli, Sicilië)
M-O: Israel Tel Aviv/Jeruzalem
Azië: Bangkok

Ik had geen tijd om prijzen voor je op te zoeken sorrry

Ik ben zelf nog altijd geïnteresseerd in een goedkoop ticket New York (laatste week sept-eerste week okt) dus als iemand nog wat tegenkomt....



[ Bericht 1% gewijzigd door Litman op 22-08-2005 15:46:01 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29866242
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:14 schreef Hik het volgende:
Zullen we het een keer andersom proberen?
Periode: vanaf 15, 16 of 17 september; twee weken (dus uiterlijk 1 oktober weer terug)
Budget: maximaal ongeveer 600 euro
Wens: Los vliegticket naar zonnige, warme bestemming met één of meer leuke steden, om zelfstandig rond te reizen.
600 euro alleen voor het vliegticket, of ook inclusief accomodatie?
quote:
Jammer dat de standaard-reissites deze optie nog steeds niet bieden, want volgens mij zijn er wel meer mensen met dit probleem...
Er zijn er wel een aantal die vluchten bij je budget zoekt; www.skyscanner.net is daar een voorbeeld van; die geeft aan waar je in een bepaalde week of weekend low cost naar toe kan vliegen. Die anderen moet ik thuis even uit m'n favorites halen (als ze nog bestaan).

Antwoorden:

- Libië
- Libanon
- Israel
- Bulgarije
- en van de andere zul je wel tips krijgen over Midden Amerika, al weet ik niet of je dat voor 600 euro gaat redden op zo'n korte termijn. Een optie is via www.atp.nl naar San José voor EUR 576,40 nu in de aanbieding als je vertrekt op 16 september en terugkomt op 30 september met Martinair
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:04:46 #152
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29866431
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

600 euro alleen voor het vliegticket, of ook inclusief accomodatie?
Nope "zelfstandig rondreizen". Dus alleen ticket graag.
quote:
Er zijn er wel een aantal die vluchten bij je budget zoekt; www.skyscanner.net is daar een voorbeeld van; die geeft aan waar je in een bepaalde week of weekend low cost naar toe kan vliegen.
Grappige site. Wel vooral op Europa gericht volgens mij.
quote:
- en van de andere zul je wel tips krijgen over Midden Amerika, al weet ik niet of je dat voor 600 euro gaat redden op zo'n korte termijn. Een optie is via www.atp.nl naar San José voor EUR 576,40 nu in de aanbieding als je vertrekt op 16 september en terugkomt op 30 september met Martinair
Die aanbieding naar San José is op de Martinair site nog goedkoper idd. Ik had zelf Jamaica gevonden, maar die bleek ineens tot iets duurder dan ik in eerste instantie dacht en zit nu op bijna 700 euro...
Daar moet ik nog even over denken...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator maandag 22 augustus 2005 @ 17:24:37 #153
45833 crew  Fogel
pi_29867520
Goedkoop van een A naar een B kan bij http://www.returbil.no/ waar je je in kan schrijven om huurautos van A naar B te rijden, waar A en B dus steeds verschillend zijn (het is een Noorse site dus A óf B is altijd Noorwegen). Regelmatig staat er een auto bij die van Nederland naar Noorwegen moet. In de meeste gevallen moet je wel zelf benzine (en tol en boot) betalen, maar dit is niet altijd het geval.
Kijk in de lijst onder 'ledige biler' voor een overzicht. Als er 'ja' staat in de kolom onder de bensinepomp, wordt de benzine vergoed, de kolom ernaast geldt voor tolwegen/boot. Als er 'nei' staat word het dus niet vergoed. De kolom daarnaast weer (twee handen met een kruis) staat voor een 'no show fee' en is in Noorse kronen, meestal 500 NOK, zo'n 60¤. Dat betaal je dus als je je hebt opgegeven om die auto ergens heen te brengen maar niet komt opdagen.
Vandaag staat er een auto die van Eindhoven naar Kristiansand, of naar een andere stad in Noorwegen gebracht moet worden.

Er zullen best meerdere van deze sites zijn, die dan voor Nederland gelden, maar ik kwam vanochtend toevallen een artikel over deze tegen in een Noors krant.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:55:47 #154
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29867992
@Hik: Ik kreeg net een mailtje van de KLM en je kunt voor 600,36 euro naar Paramaribo (15 sept. tot 1 okt.)


Edit: zie KLM-site.

[ Bericht 9% gewijzigd door Litman op 22-08-2005 18:04:36 (zie klm-site) ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29868205
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:39 schreef Litman het volgende:
Ik ben zelf nog altijd geïnteresseerd in een goedkoop ticket New York (laatste week sept-eerste week okt) dus als iemand nog wat tegenkomt....
21 sept - 9 okt via vliegtarieven.nl ¤ 401,35... goedkoper kan denk ik niet

Overigen:
522 incl tax via www.atp.nl
527 incl tax via www.nl.lastminute.com
536 incl tax via www.opodo.de
pi_29885610
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 15:51 schreef DutchTrain het volgende:

Er zijn er wel een aantal die vluchten bij je budget zoekt; www.skyscanner.net is daar een voorbeeld van; die geeft aan waar je in een bepaalde week of weekend low cost naar toe kan vliegen.
Waar zit die optie dan, ik kan hem niet vinden.
pi_29886121
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:36 schreef Helly het volgende:
Waar zit die optie dan, ik kan hem niet vinden.
Klik op het tabje day month of weekend (weekend staat standaard aan)

vul een stad in waarvandaan je wil vertrekken en klik op zoek en zo vind je precies de prijzen voor alle dagen dat je wil vertrekken met verschillende low cost bestemmingen.

@Hik; alleen bij D-reizen is er nog een vergelijkbare functie, die andere sites die ik had werken niet meer.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:13:23 #158
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29892613
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

21 sept - 9 okt via vliegtarieven.nl ¤ 401,35... goedkoper kan denk ik niet

Overigen:
522 incl tax via www.atp.nl
527 incl tax via www.nl.lastminute.com
536 incl tax via www.opodo.de
Grazie signore! 400 euro was ik nog niet tegengekomen.

nu alleen nog zorgen dat ik echt vrij kan nemen.....
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:24:44 #159
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29892974
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:55 schreef Litman het volgende:
@Hik: Ik kreeg net een mailtje van de KLM en je kunt voor 600,36 euro naar Paramaribo (15 sept. tot 1 okt.)


Edit: zie KLM-site.
Grappig. Bij vliegtarieven heb ik hetzelfde ticket gevonden voor 583,36 euro. Met kosten voor cc erbij kom ik dan op 589,36 euro... Dat scheelt toch mooi 11 euro!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:32:42 #160
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_29893183
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 17:24 schreef Hik het volgende:

[..]

Dat scheelt toch mooi 11 euro!
Ga je er dan wel iets nuttigs mee doen? Aan het goede doel geven ofzo in plaats van het op te zuipen?

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_29895411
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 18:08 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

21 sept - 9 okt via vliegtarieven.nl ¤ 401,35... goedkoper kan denk ik niet

Overigen:
522 incl tax via www.atp.nl
527 incl tax via www.nl.lastminute.com
536 incl tax via www.opodo.de
Delta?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_29895640
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 18:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Delta?
Nee United Airlines, ik wilde Litman wel naar NYC helpen... zoals je zelf waarschijnlijk probeerde te suggereren zal Delta spoedig uit het luchtruim verdwenen zijn na de stakingen en het opzeggen van het krediet.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 23:25:16 #163
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29905192
United Airlines bevind zich in 'Chapter 11', een Amerikaanse faillissementsbescherming. Delta Airlines niet, wat maakt dat United in principe in een kritiekere fase zit dan Delta Airlines. Dat Delta er binnenkort waarschijnlijk in terecht komt is dan even irrelevant
pi_29911357
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 23:25 schreef Douwe het volgende:
United Airlines bevind zich in 'Chapter 11', een Amerikaanse faillissementsbescherming. Delta Airlines niet, wat maakt dat United in principe in een kritiekere fase zit dan Delta Airlines. Dat Delta er binnenkort waarschijnlijk in terecht komt is dan even irrelevant
Oh, dan haal ik alles doorelkaar. Maar er zijn dan weer wel stakingen bij North-west, wat weer enige chaos op Schiphol kan opleveren...

Anyway, ik had begrepen dat Delta binnenkort zou stoppen met de vluchten van/naar Amsterdam, waarmee dus één van de goedkoopste directe verbindingen met NYC zal verdwijnen.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 11:54:09 #165
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_29915297
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 08:46 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Oh, dan haal ik alles doorelkaar. Maar er zijn dan weer wel stakingen bij North-west, wat weer enige chaos op Schiphol kan opleveren...

Anyway, ik had begrepen dat Delta binnenkort zou stoppen met de vluchten van/naar Amsterdam, waarmee dus één van de goedkoopste directe verbindingen met NYC zal verdwijnen.
Ja, Amsterdam - Cincinatti verdwijnt waarschijnlijk in de wintermaanden, maar dan blijven Amsterdam - Atlanta en Amsterdam - New York nog over
En die stakingen bij Northwest zijn inderdaad een drama. Gelukkig vliegt er in ieder geval nog wel een hoop, in tegenstelling tot het British Airways drama een week geleden
pi_29995001
Weet iemand welke maatschappij het goedkoopst is hier in ?
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_29995028
Transavia naar Bergamo en dan met de bus waarschijnlijk
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:13:43 #168
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_29995108
toevallig net zelf uit zitten zoeken
ik ga volgende maand een weekendje kijken daar.
Ryan air is de verreweg goedkoopste.
[&lt;knip Censuur op Fok!&gt;]
pi_29995110
kan niet eens bergamo kiezen
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_29995186
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:13 schreef ClioSporT het volgende:
kan niet eens bergamo kiezen
Milaan Orio al Serio noemen ze het
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_29995188
Ryan air

Heenreis (Web fare)
1 Ticket(s) op 0.05 EUR 0.05 EUR
Belastingen, toeslagen en boetes
details 25.90 EUR

Terugreis (Web fare)
1 Ticket(s) op 0.05 EUR 0.05 EUR
Belastingen, toeslagen en boetes
details 15.87 EUR

Totaalkosten vlucht
41.87 EUR


zo goedkoop



Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:16:41 #173
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_29995214
dat zeg ik de goedkoopste :-)
[&lt;knip Censuur op Fok!&gt;]
pi_29995243
Zit je dan op de wc tijdens de vlucht ?
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:20:02 #175
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_29995338
bel ff dan weet je het.
Ik weet alleen dat ze de goedkoopste zijn...meer weet ik ook niet.
KLM,transavia etc.. zitten er ver boven.
[&lt;knip Censuur op Fok!&gt;]
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:20:53 #176
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_29995373
En laat mij het ook ff weten dan want ik wil in oktober een weekendje ;-)
[&lt;knip Censuur op Fok!&gt;]
pi_29995436
Is zo'n verzekering (14 euro extra) belangrijk? Nee toch. Die optie krijg je als je gaat bevestigen.

Ik moet 24 uur lang in milaan wezen. Voetbalwedstrijd kijken en weer terug
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:25:39 #178
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_29995543
annuleringsverzekering op korte termijn meestal zonde van het geld.
Maarja blijft altijd je eigen risico
[&lt;knip Censuur op Fok!&gt;]
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:28:47 #179
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29995654
air berlin vanaf Düsseldorf naar Bergamo als je een beetje in het oosten woont.
Transavia vanaf Schiphol naar Bergamo
Ryanair van Charleroi naar Bergamo (ook vanuit Eindhoven geloof ik)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:31:02 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_29995739
Met Ryanair vanaf Eindhoven naar Bergamo heb je af en toe vluchten van 95 cent heen en 95 cent terug... Met de luchthavenbelasting enzo erbij kom je dan uit op 60 eruo voor een retourtje
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:32:27 #181
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_29995779
vraag me alleen of of je voor dat geld zelf moet trappen in die kist
Maar ik ga het toch ook proberen...scheelt minimaal 200 euro met andere aanbieders
[&lt;knip Censuur op Fok!&gt;]
pi_29995912
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:31 schreef remlof het volgende:
Met Ryanair vanaf Eindhoven naar Bergamo heb je af en toe vluchten van 95 cent heen en 95 cent terug... Met de luchthavenbelasting enzo erbij kom je dan uit op 60 eruo voor een retourtje
41.87 EUR
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:37:24 #183
104871 remlof
Europees federalist
pi_29995935
Oh ja de bus van Orio al Serio (Bergamo) naar het Centraal Station in Milaan kost geloof ik 5 euro voor een enkeltje. Tickets verkrijgbaar in de aankomst/vertrekhal op Orio.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:38:51 #184
74126 Frank79
Life is good!
pi_29995988
Ben 2 augustus met Ryanair naar Rome gevlogen, 10 augustus terug. Prima vlucht. Plaatsen vallen helemaal niet tegen.

Aanrader hoor! Was zelf 108 euro kwijt. Kan idd (veel) goedkoper nog.
pi_29996472
Ik moet uiteindelijk naar het San Siro Stadion
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:56:49 #186
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29996582
Ik rij vaak van Grunningen naar Lugano.
1100 km; dat is ongeveer 70 liter diesel (BMW 330d) ongeveer 75 EUR
Eigenlijk niet normaal dat vliegen maar ongeveer een derde kost.
Maar je kan natuurlijk wel veel zooi en een chauffeuse meenemen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_29996694
jah ik rij met mn clio zeker 140 liter op dus dat hoeft voor mij zowiezo niet
Ik neem wat geld, wedstrijdticket en een grote vlag mee.. Meer hoef ik niet
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:03:20 #188
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_29996818
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:59 schreef ClioSporT het volgende:
jah ik rij met mn clio zeker 140 liter op dus dat hoeft voor mij zowiezo niet
Ik neem wat geld, wedstrijdticket en een grote vlag mee.. Meer hoef ik niet
En dan maar hopen dat ze niet te dik ingemaakt worden
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:05:33 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_29996904
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:53 schreef ClioSporT het volgende:
Ik moet uiteindelijk naar het San Siro Stadion
daar kom je zo vanaf het Stazione Centrale
pi_29997038
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:03 schreef MrWes het volgende:

[..]

En dan maar hopen dat ze niet te dik ingemaakt worden
Ik hoop inderdaad dat het een beetje meevalt..

Opzich maakt het me niet echt veel uit, zolang ik maar een keer in dat stadion ben geweest.

Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_29997119
Ryanair vliegt vanaf Eindhoven
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_30003571
www.wegolo.nl

[ Bericht 22% gewijzigd door Lucille op 28-08-2005 11:28:18 ]
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:45:02 #193
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_30008658
Huidige situtie:
Met huurauto van Newark - Toronto (Canada) 2/9 heen en 5/9 weer terug naar NYC. Maar omdat de amerikanen een extra vrije dag hebben (Labour day) en het leuk vinden om familie in Canada te gaan bezoeken, raadde mijn Canadese collega om niet met de auro te gaan vanwege de wachtijden bij de grens (1-4 uur is niks)

Dus ik ben nu opzoek naar een alternatief (auto kan ik nog cancelen,heb een anuleringsverzekering afgesloten)

Greyhound $ 150 en dan een uur of 10 als je de nachtbus neemt
Amtrak $ 198 en dan ruim 12 uur onderweg
Goekoopste vliegticket dat ik heb gevonden was $ 372.84 = ¤ 310

Mijn voorkeur gaat uit naar vliegen....
Kan iemdan wat goedkopers vinden?
  Moderator vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:04:35 #194
45833 crew  Fogel
pi_30011265
Wie kan dit goedkoper dan 220¤ vinden (ik vond deze prijs met de KLM via atp)?
AMS --> OSLO, Norway
Woe 21 Sep 2005 en retour op Zat 24 Sep 2005

Vertrek niet voor 10 a 11u 's ochtends op zowel de heen als terugweg.

Nu transavia niet meer op Oslo vliegt weet ik zo niet wie er behalve KLM en SAS een route, eventueel met tussenlanding ergens (met maximale reistijd om van AMS naar OSL te komen en omgekeerd ongeveer 5 uur).
Het vertrekvliegveld mag ook een ander vliegveld in Nederland zijn, eventueel Brussel, Düsseldorf, Weeze of Keulen. Aankomst vliegveld moet Oslo Gardermoen (OSL) zijn, en absoluut niet Torp (TRF)

Suggesties iemand?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:12:26 #195
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30014042
¤165,82 met Scandinavian Airlines, te boeken via www.vluchtzoeker.nl als je op de terugweg genoegen kunt nemen met een vertrektijd voor 10 uur (eventueel dag later terug?). Anders heb je via diezelfde site nog de mogelijkheid een KLM ticket te boeken voor ¤197,67 inclusief alles.
pi_30018091
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:45 schreef _wie het volgende:
Huidige situtie:
Met huurauto van Newark - Toronto (Canada) 2/9 heen en 5/9 weer terug naar NYC. Maar omdat de amerikanen een extra vrije dag hebben (Labour day) en het leuk vinden om familie in Canada te gaan bezoeken, raadde mijn Canadese collega om niet met de auro te gaan vanwege de wachtijden bij de grens (1-4 uur is niks)

Mijn voorkeur gaat uit naar vliegen....
Kan iemdan wat goedkopers vinden?
Ik kom ook op 307 euro uit, met US Airways, maar dan vlieg je wel via Pittsburgh. Boekbaar bij www.atp.nl . Zover ik weet vliegen er geen low-cost maatschappijen op die route.

Ik zou zelf overigens gewoon voor de huurauto gaan. Ik was twee jaar terug rond deze zelfde tijd daar en heb nauwelijks iets van de extra drukte met labour day gemerkt. Bij de grens moet je altijd wel even wachten als je Canada in gaat, omdat daar ook je paspoort gestempeld moet worden. Daar is voor zover ik mij kan herinneren zelfs een speciale lane voor, die wellicht sneller gaat dan de rij voor de Amerikanen. Op de terugweg uit Canada bijna direct door kunnen rijden, alleen even gezwaaid met een gesloten paspoort.

Van een huurauto heb je best veel gemak en je kunt onderweg nog wat leuke stops maken.
pi_30018145
Amsterdam - Lima, vertrek op 4 november (of iets rond die datum).

Ik ga 99% zeker voor KLM, tenzij er een geweldig alternatief is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30018457
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Amsterdam - Lima, vertrek op 4 november (of iets rond die datum).

Ik ga 99% zeker voor KLM, tenzij er een geweldig alternatief is.
Varig via Sao Paulo voor 850 via www.vliegtarieven.nl
Varig via AMS-Sao Paulo-Lima voor ¤ 862 via www.atp.nl
Delta via Atlanta voor ¤ 892 via www.vliegtarieven.nl
Alitalia via Rome en Caracas voor ¤ 923 via www.atp.nl
Continental via New York voor ¤1000,00 via www.nl.lastminute.com

of als je 5 dagen eerder gaat: http://www.vliegtarieven.nl/stedenpakketten/lima-dl.htm
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:26:55 #199
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30018518
quote:
Goekoopste vliegticket dat ik heb gevonden was $ 372.84 = ¤ 310
Het kan íets goedkoper dan DutchTrain zegt, via Vliegwinkel kom ik op iets minder dan ¤300
quote:
Amsterdam - Lima, vertrek op 4 november (of iets rond die datum).

Ik ga 99% zeker voor KLM, tenzij er een geweldig alternatief is.
Wil je ook terug?
Er vanuitgaande dat je een maand later ongeveer weel terug wilt, kun je met Iberia (overstap Madrid) voor 880 euro of voor 950 euro met Delta (overstap Atlanta) of Alitalia (overstap Milaan én Miami ). Bij die laatste twee is het wel een voordeel dat je ondanks dat je geen KLM vliegt, wel punten spaart
pi_30018663
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:26 schreef Douwe het volgende:

[..]

Het kan íets goedkoper dan DutchTrain zegt, via Vliegwinkel kom ik op iets minder dan ¤300
[..]
ik had idd vliegwinkel nog niet gecheckt
quote:
Wil je ook terug?
Er vanuitgaande dat je een maand later ongeveer weel terug wilt, kun je met Iberia (overstap Madrid) voor 880 euro of voor 950 euro met Delta (overstap Atlanta) of Alitalia (overstap Milaan én Miami ). Bij die laatste twee is het wel een voordeel dat je ondanks dat je geen KLM vliegt, wel punten spaart
Maar die had ik dan weer goedkoper met Varig gevonden, welke als voordeel de directe vlucht naar Sao Paulo heeft vanaf Schiphol
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:33:34 #201
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30018701
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

ik had idd vliegwinkel nog niet gecheckt
[..]

Maar die had ik dan weer goedkoper met Varig gevonden, welke als voordeel de directe vlucht naar Sao Paulo heeft vanaf Schiphol
Directe vlucht met tussenlanding in Parijs...
pi_30018730
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:33 schreef Douwe het volgende:

[..]

Directe vlucht met tussenlanding in Parijs...
CMT en Fransen, dat gaat leuk worden
pi_30018774
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:26 schreef Douwe het volgende:

[..]

Het kan íets goedkoper dan DutchTrain zegt, via Vliegwinkel kom ik op iets minder dan ¤300
[..]

Wil je ook terug?
Er vanuitgaande dat je een maand later ongeveer weel terug wilt, kun je met Iberia (overstap Madrid) voor 880 euro of voor 950 euro met Delta (overstap Atlanta) of Alitalia (overstap Milaan én Miami ). Bij die laatste twee is het wel een voordeel dat je ondanks dat je geen KLM vliegt, wel punten spaart
Da's handig inderdaad, maar de prijzen zijn ook vergelijkbaar met KLM en er zit een tussenstop in. Met KLM betaal je 950 euro dacht ik.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_30018805
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:34 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

CMT en Fransen, dat gaat leuk worden
Fransen.

Die VARIG heeft dus een tussenstop in Parijs?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:39:40 #205
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_30018873
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Fransen.

Die VARIG heeft dus een tussenstop in Parijs?
Ja, op zowel heen als terugweg. Een stop waarbij je het vliegtuig niet uit mag, wat me nogal frustrerend lijkt.
pi_30018876
Ik zie nu waarom vliegtarieven telkens net iets goedkoper is als ATP; bij atp is de prijs incl 15 euro ticketkosten en bij vliegtarieven komen die er later pas bij.

Dus uiteindelijk is atp.nl soms net iets goedkoper
pi_30018924
Een stop waarbij je het vliegtuig niet uitmag is irritant inderdaad, zeker als het bv in Parijs is of iets dergelijks, zo vlak voor het einde van je vlucht of vlak na het begin van je vlucht.

KLM is eigenlijk niet eens zo heel duur als ik het zo zie. Alleen AirFrance is goedkoper, met een beetje mazzel zijn Alitalia en Iberia ook duurder. Maar dat zit je wel met irritante vluchtschema's.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 04:40:12 #208
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_30021508
Kwestie om eens de prijs te bekijken voor we beslissen
Vanuit België of Noord-Frankrijk:

Naar Madrid op 24 of de voormiddag (aankomst) van 25 september, terug op 26 september

zo goedkoop mogelijk (per vliegtuig)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_30025519
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 04:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Kwestie om eens de prijs te bekijken voor we beslissen
Vanuit België of Noord-Frankrijk:

Naar Madrid op 24 of de voormiddag (aankomst) van 25 september, terug op 26 september

zo goedkoop mogelijk (per vliegtuig)
Brussel - Madrid
Virgin Express heen op 25 ochtend terug op 27 middag voor 123 euro (terug op 26, 80 euro duurder) (www.virginexpress.com)

SN Brussel Airlines via vliegtarieven.nl, vertrek op 24 eind vd middag, terug op 26 eind vd middag voor 152 167 euro

Alle prijzen incl. tax en toeslagen.
pi_30025776
En als je echt op de prijs let: Charleroi - Valladolid met Ryanair voor 75 euro en dan 3 uur in de trein voor 13 euro enkele reis.
pi_30056697
Ik ben van plan om een maandje naar Suriname te gaan en wil dus een vliegticket. Half Nederlands als ik ben wel tegen de laagste prijs. Ik ben vrij in de periode/data dat ik wil gaan. Wat ik dus wil is alle vluchten (eventueel vanaf een bepaalde datum) zien. Dus niet dat ik én de heendd én terugdd moet opgeven. F*cking vliegtarieven.nl
uit
pi_30057952
Ik begrijp:
1. je wilt zo goedkoop mogelijk
2. met het vliegtuig
3. naar Paramaribo
4. voor 30 dagen
5 op een tijdstip naar keuze

Mijn tip: kijk naar de laagste prijs zoals die opgegeven wordt door KLM of SA (681 euro excl.)en probeer die te vinden bij vliegtarieven of ATP. Er zijn slecht 2 airlines die er naar toe vliegen, dus dat is makkelijk zoeken.

Zo vind je dan bijvoorbeeld dat je voor 824 euro incl op 1 juni heen en op 30 juni terug kan vliegen.

Op de site van www.klm.com kun je daar nog eenvoudiger mee spelen, daar is het minimumtarief 712 euro excl.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lucille op 29-08-2005 00:20:28 ]
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:43:48 #213
38433 snijder
snijderdotcom
pi_30058056
Neem telefonisch contact op met KLM, Surinam Airways of een reisbureau en vertel ze wat je hier geschreven hebt. Dan zoeken zij de goedkoopste data op.

Ga er maar van uit dat hoe verder weg je planned qua data, hoe goedkoper. Buiten de klassieke drukke periodes zoals Kerst en schoolvakanties. Abonneer je anders op de nieuwsbrief van KLM, krijg je direct de aanbiedingen binnen.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:58:27 #214
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30058199
Het moet goedkoper kunnen dan de prijzen die DT hier opgeeft!
Ik heb afgelopen week een ticket geboekt voor half september en was voor nog geen 600 euro (INCL.!) klaar. Surinam Airways inderdaad, via de site van KLM.
Het is dus ook niet persé dat vroeg boeken voordeliger is.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_30058287
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 18:58 schreef Hik het volgende:
Het moet goedkoper kunnen dan de prijzen die DT hier opgeeft!
Ik heb afgelopen week een ticket geboekt voor half september en was voor nog geen 600 euro (INCL.!) klaar. Surinam Airways inderdaad, via de site van KLM.
Het is dus ook niet persé dat vroeg boeken voordeliger is.
Dat tarief geldt blijkbaar alleen kort voor vertrek en voor reizen van 15 dagen of korter; dan is het basistarief inderdaad 491 excl. . Bij >14 dagen gaat de prijs omhoog en bij langer vooruit boeken gaat de prijs ook omhoog.
pi_30401536
Zoals het er nu voorstaat ga ik in oktober voor iets meer dan een week naar Sumatra (Medan) om een documentaire op te nemen over de bedreigde orang oetan. Enfin nu ben ik dus op zoek naar een vliegticket en het kan aan mij liggen, maar ik kan niets vinden van KLM.

Voorheen vlogen ze wel op Medan. Dus als iemand weet hoe en wat of een alternatief heeft voor deze situatie (liefst KLM, desnoods overstappen) zou ik erg gelukkig zijn.
pi_30402076
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:02 schreef amokjeeh het volgende:
Zoals het er nu voorstaat ga ik in oktober voor iets meer dan een week naar Sumatra (Medan) om een documentaire op te nemen over de bedreigde orang oetan. Enfin nu ben ik dus op zoek naar een vliegticket en het kan aan mij liggen, maar ik kan niets vinden van KLM.

Voorheen vlogen ze wel op Medan. Dus als iemand weet hoe en wat of een alternatief heeft voor deze situatie (liefst KLM, desnoods overstappen) zou ik erg gelukkig zijn.
Als je op www.nl.lastminute.com kijkt, dan zul je zien dat je een vlucht van KLM boekt, die wordt uitgevoerd door Maysia Airlines. Ik neem aan dat je specifiek met KLM wil vliegen vanwege personeelskorting of miles?

Via die site kun je dus gewoon van Amsterdam naar Medan op bijvoorbeeld 8 oktober boeken
pi_30402198
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:16 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Als je op www.nl.lastminute.com kijkt, dan zul je zien dat je een vlucht van KLM boekt, die wordt uitgevoerd door Maysia Airlines. Ik neem aan dat je specifiek met KLM wil vliegen vanwege personeelskorting of miles?

Via die site kun je dus gewoon van Amsterdam naar Medan op bijvoorbeeld 8 oktober boeken
Tweede keer dat je mij goed helpt vandaag! Thx voor je hulp, ik kon op de website van de KLM zelf niets vinden namelijk. En ja KLM heeft te maken met een forse kostenbesparing (lees: geen kosten hoop ik)
pi_30402494
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:19 schreef amokjeeh het volgende:
Tweede keer dat je mij goed helpt vandaag! Thx voor je hulp, ik kon op de website van de KLM zelf niets vinden namelijk. En ja KLM heeft te maken met een forse kostenbesparing (lees: geen kosten hoop ik)
Mocht die kostenbesparing niet gelden op door andere airlines uitgevoerde vluchten, dan kun ja altijd nog naar Singapore vliegen en van daar een retourje Medan kope via www.opodo.de kost dat bijvoorbeeld 180 euro. Ben je wat avontuurlijker ingesteld, dan vlieg je naar Jakarta en probeer je daar wat te regelen.
pi_30402824
quote:
Op donderdag 8 september 2005 22:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Mocht die kostenbesparing niet gelden op door andere airlines uitgevoerde vluchten, dan kun ja altijd nog naar Singapore vliegen en van daar een retourje Medan kope via www.opodo.de kost dat bijvoorbeeld 180 euro. Ben je wat avontuurlijker ingesteld, dan vlieg je naar Jakarta en probeer je daar wat te regelen.
Wederom bedankt. Verder ben ik wel avontuurlijk ingesteld, maar met meer dan 5000 euro aan audiovisueel apparatuur wil ik het goed geregeld hebben
pi_30412348
Ik kijk op Ryan air en zie dat er vanaf Brussel naar Venetie voor 14 ¤ gevlogen kan worden, maar hoe kan je zoiets boeken? Moet je dan naar het vliegveld, of bellen? (OFkijk ik niet goed??)
Als ik namaleijk "Nu boeken" selecteer krijg ik de normale prijzen(140¤)...
pi_30412817
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:32 schreef Dynia het volgende:
Ik kijk op Ryan air en zie dat er vanaf Brussel naar Venetie voor 14 ¤ gevlogen kan worden, maar hoe kan je zoiets boeken? Moet je dan naar het vliegveld, of bellen? (OFkijk ik niet goed??)
Als ik namaleijk "Nu boeken" selecteer krijg ik de normale prijzen(140¤)...
Die prijs van 14 euro vanaf Charleroi (let wel, dat is niet Brussel), is afhankelijk van de actievoorwaarden die daarvoor gelden; een speciale periode meestal alleen in de komende twee maanden op maandag tot woensdag.

Als je bijvoorbeeld op vertrek 10 oktober en retour 13 oktober klikt zul je er een prijs uitkrijgen van 32 euro. Dit kun je direct boeken met behulp van een creditcard

Een andere mogelijkheid is om bovenaan op 'laagste tarieven zoeken' te klikken; dan zie je direct welke dagen het goedkoopst zijn.
pi_30413979
Gracias!..ik ga nog eens kijken...:D
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:40:11 #224
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_30541085
Gezocht : de goedkoopste manier om vanuit West-Vlaanderen (Brugge, Kortrijk , ... ) of Noord-Frankrijk (Lille) in Straatsburg te geraken (en terug ...) zonder daarvoor driekwart dag onderweg te zijn. (vliegtuig, trein, ... )
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:41:11 #225
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_30541113
ok ik wil graag zo goed koop mogelijk de 22e van oktober tot de 29e van oktober in italie verblijven, het veblijf heb ik al geregeld ( handig zo'n vriendin die daar verblijft) maar wat is de geodkoopste vlucht daar naar toe? ik wil graag of naar florence vliegen of pisa!

ik heb bij transavia eentje gezien voor 231 euro.
iemand anders nog suggesties?

en eentje van meridiane voor 250 euro
pi_30541321
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:41 schreef Grimm het volgende:
ok ik wil graag zo goed koop mogelijk de 22e van oktober tot de 29e van oktober in italie verblijven, het veblijf heb ik al geregeld ( handig zo'n vriendin die daar verblijft) maar wat is de geodkoopste vlucht daar naar toe? ik wil graag of naar florence vliegen of pisa!

ik heb bij transavia eentje gezien voor 231 euro.
iemand anders nog suggesties?

en eentje van meridiane voor 250 euro
Waar in Italië?

Tip: kijk eens op www.ryanair.com vanaf eindhoven kun je goedkoop naar Milaan-Bergamo en Rome vliegen.

Anders met www.virginexpress.com van Amsterdam naar Milaan

Of kijk op www.wegolo.nl
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:54:53 #227
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_30541521
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:41 schreef Grimm het volgende:
ok ik wil graag zo goed koop mogelijk de 22e van oktober tot de 29e van oktober in italie verblijven, het veblijf heb ik al geregeld ( handig zo'n vriendin die daar verblijft) maar wat is de geodkoopste vlucht daar naar toe? ik wil graag of naar florence vliegen of pisa!

ik heb bij transavia eentje gezien voor 231 euro.
iemand anders nog suggesties?

en eentje van meridiane voor 250 euro
Normaal vliegt Ryanair ook naar Pisa en wordt het een héél stuk goedkoper , maar blijkbaar niet (meer) op de data die jij opgeeft , de goedkoopste die ik hier meteen kan vinden buiten degene die je opgeeft is een vlucht naar Firenze zelf met SN Brussels/Virgin aan 266.90 , en dat is dan nog vanuit Brussel ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:57:05 #228
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_30541570
Ik weet niet hoeveel reistijd je er wil insteken en waar je in Nederland woont, maar vanuit het Belgische Charleroi vliegt Ryanair wél nog op Pisa in die periode : totaal voor een heen en terugje op die data : 81.06 EUR momenteel ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:10:52 #229
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_30541969
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik weet niet hoeveel reistijd je er wil insteken en waar je in Nederland woont, maar vanuit het Belgische Charleroi vliegt Ryanair wél nog op Pisa in die periode : totaal voor een heen en terugje op die data : 81.06 EUR momenteel ...
chalerloi is een beetje ver reizen voor me, ik kom uit het noorden van nederland.
moet dus wel amsterdam worden, sinds eindhoven niks heeft en eelde niet naar italie vliegt
pi_30598557
Na de zonsverduistering eind maart 2006 ben ik in Antalya. En moet ik terug naar Nederland. (Ik vlieg erheen met Transavia, boeken in april kan nog niet). Ik zou ook vanaf Istanbul kunnen terug vliegen, en dus Istanbul ook nog bekijken. Iemand een idee wat het kost om van Antalya naar Istanbul te reizen?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_30632495
Wat is de goedkoopste/voordeligste manier om naar Geneva te komen? Iemand enig idee hoelang je er met de trein over doet en hoe duur, of is vliegen een betere optie?
pi_30632731
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 12:50 schreef Smeich het volgende:
Wat is de goedkoopste/voordeligste manier om naar Geneva te komen? Iemand enig idee hoelang je er met de trein over doet en hoe duur, of is vliegen een betere optie?
EasyJet vliegt naar Geneve vanaf Amsterdam. Prijzen vallen reuze mee als je een beetje op tijd boekt. Trein daarentegen is wat duurder en je bent natuurlijk langer onderweg. Reken op een uur of 9 reistijd via Basel of Parijs.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30724578
bedankt! Nu een vraag voor twee internationale vrienden van me die de volgende itinerary voor ogen hebben:

Vanuit Nederland --> Praag --> Wenen --> Budapest --> Kroatie --> NL

Ze zaten te denken aan een treinreis naar Praag en vervolgens met de trein richting de andere plaatsen en dan t vliegtuig terug pakken richting Amsterdam. Ik weet niet of iemand van jullie wel eens zo'n reis heeft ondernomen en wat de reistijd en beste/voordeligste manier is om dit aan te pakken.
pi_30724825
quote:
Op maandag 19 september 2005 13:37 schreef Smeich het volgende:
bedankt! Nu een vraag voor twee internationale vrienden van me die de volgende itinerary voor ogen hebben:

Vanuit Nederland --> Praag --> Wenen --> Budapest --> Kroatie --> NL

Ze zaten te denken aan een treinreis naar Praag en vervolgens met de trein richting de andere plaatsen en dan t vliegtuig terug pakken richting Amsterdam. Ik weet niet of iemand van jullie wel eens zo'n reis heeft ondernomen en wat de reistijd en beste/voordeligste manier is om dit aan te pakken.
Met de verschillende low-cost maatschappijen kun je natuurlijk heel geografisch onafhankelijk gaan reizen: van hier naar Budapest met www.skyeurope.com, van daar met dezelfde maatschappij naar Kroatië vliegen en vanuit Kroatië dan weer naar Bratislava (Wenen). Dan met de trein van Wenen naar Praag en vervolgens met http://www.smartwings.net/ naar Amsterdam.

Nou ja, dat zou ik doen, maar wellicht is reizen met de trein iets avontuurlijker
pi_30760664
Bestaan er ook websites waar je een via bestemming in kan vullen? Bijvoorbeeld Amsterdam - Auckland via Nadi?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30760822
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 16:18 schreef Jaguarized het volgende:
Bestaan er ook websites waar je een via bestemming in kan vullen? Bijvoorbeeld Amsterdam - Auckland via Nadi?
Dan moet je even gaan zoeken naar een luchtvaartmij die die route vliegt. Bij bijv. ATP kun je tegenwoordig wel al invullen dat aankomst en vertrekluchthaven verschillen (open-jaw vlucht).

Voor een ticket zoals jij wilt ben je toch aangewezen op het traditionele reisbureau voor zover ik weet. Meestal valt dit namelijk onder een RTW-ticket of een andere soort rondreis waarbij je 'extra' vluchten koopt tegen een gereduceerd tarief.
pi_30761513
Oki, dankje!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30840552
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:02 schreef Tr0ublegum het volgende:
Mijn neef zit nu in barcelona, t/m december. Ik wil graag een lang weekend op bezoek gaan, van vrijdag tot maandag ofzoiets. Ik hoef dus alleen een retourvlucht, en goedkoper = beter. Iemand enig idee waar ik daar voor het beste kan zoeken? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk met al die budgetmaathschappijen (ohja, vliegen vanuit belgië of duitsland is geen probleem, mts een béétje in de buurt van de grens)

Alvast bedankt
Deze is altijd wel handig:

http://www.skyscanner.net(...)-from-amsterdam.html

en

http://www.skyscanner.net(...)-from-eindhoven.html

En je ziet dat het lang weekend van 11-14 november met Ryanair Eindhoven Gerona nog het goedkoopst is

En het weekend ervoor van Charleroi of Niederrhein (dichter bij grens) naar Gerona erg goedkoop is:
http://www.skyscanner.net(...)a-from-brussels.html

http://www.skyscanner.net(...)from-dusseldorf.html
pi_30848308
Hier is een pittige: Ik wil graag over een maand van Victoria, BC, Canada naar San Francisco reizen. Het liefst vertrek ik op 21 oktober 's avonds, en kom ik 30 oktober 's avonds terug, maar nu probeer ik de goedkoopste reis te vinden, het maakt niet uit hoe. Ideeen?
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
pi_30866728
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 05:08 schreef aatje88 het volgende:
Hier is een pittige: Ik wil graag over een maand van Victoria, BC, Canada naar San Francisco reizen. Het liefst vertrek ik op 21 oktober 's avonds, en kom ik 30 oktober 's avonds terug, maar nu probeer ik de goedkoopste reis te vinden, het maakt niet uit hoe. Ideeen?
Via www.cheaptickets.com vanaf 474 USD incl tax , lijkt mij een goede prijs voor een retourtje

Vertrek heen eind van de middag, terug in de ochtend met 1 stop via bijv. Seattle met Air Alaska of Air Canada
  zaterdag 24 september 2005 @ 10:08:30 #241
94688 EagleJ
United will stand!
pi_30880300
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 05:08 schreef aatje88 het volgende:
Hier is een pittige: Ik wil graag over een maand van Victoria, BC, Canada naar San Francisco reizen. Het liefst vertrek ik op 21 oktober 's avonds, en kom ik 30 oktober 's avonds terug, maar nu probeer ik de goedkoopste reis te vinden, het maakt niet uit hoe. Ideeen?
Als je eerst over land naar Seattle, Washington reist kost een retourtje je maar 261.80 (www.delta.com), voor 210 (Amerikaanse) dollar (prijsverschil met het vorige bericht) moet het wel lukken om van Victoria naar Seattle te reizen denk ik
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  zondag 25 september 2005 @ 13:36:30 #242
94688 EagleJ
United will stand!
pi_30913933
Wie weet hoe je gemakkelijk / goedkoop van Faro (Portugal) naar Madrid (Spanje) kunt komen? Op de site van de Portugese spoorwegen kan je volgens mij geen internationale trajecten zoeken, TAP Air Portugal wil 200 euro hebben voor een enkele reis en Iberia, Vueling en SpanAir komen niet in Faro...
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_30914234
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:36 schreef EagleJ het volgende:
Wie weet hoe je gemakkelijk / goedkoop van Faro (Portugal) naar Madrid (Spanje) kunt komen? Op de site van de Portugese spoorwegen kan je volgens mij geen internationale trajecten zoeken, TAP Air Portugal wil 200 euro hebben voor een enkele reis en Iberia, Vueling en SpanAir komen niet in Faro...
Eurolines?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30914710
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:49 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Eurolines?
Ik zit even te kijken voor eurolines en deze heeft geen directe verbindingen Madrid - Faro, maar je zou dan 1 keer moeten overstappen. Ik heb onderstaande kunnen vinden:

Madrid a: 09.00
Albergarla a Velha a: 16.15
Albergarla a Velha v: 16.30
Faro a: 01.45

Je stapt dan over in Albergarla a Velha en rijdt door Lissabon naar Faro. Reistijd 16 uur 45 minuten. Rechtstreekse prijzen staan er niet op. Staat een sterretje in de tabel. Madrid - Lissabon enkeltje is 40 euro. Avila (eerste stop 1,5 uur na Madrid) naar Faro enkeltje is 49 euro.

Te vinden via http://www.eurolines.es/pdfs/Portugal_05v02.pdf
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 25 september 2005 @ 16:24:29 #245
94688 EagleJ
United will stand!
pi_30918711
bijna 17 uur in de bus! Ik had zelf inmiddels het volgende creatieve schema uitgevogeld.
- Trein Faro - Lissabon (ongeveer 3 uur reizen) plm. 35 euro
- Vliegtuig Lissabon - Barcelona (v. 15:45 a. 18:15 www.vueling.com) plm. 40 euro
- Vliegtuig Barcelona - Madrid (avondvlucht met iberia, spanair, air europa) plm. 30 euro.

't scheelt dus maar iets van 20 euro met de bus.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
pi_30919601
Tsja het is lang ja. En dan moet je nog 18 euro taxes + boekingskosten er bij rekenen bij het vliegtuig. Dus je bent 2x zo veel dan kwijt...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30967820
Hoe kom ik zo voordelig mogelijk naar Parijs en terug? We zitten er aan te denken om met een groepje in het weekend van 7-8 oktober daar naartoe te gaan. Ik heb ooits iets vernomen over de Thalys, directe treinverbinding Amsterdam-Parijs? Iemand hier bekend mee en de reisduur/kosten enzo?

bedankt!
pi_30968465
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:48 schreef Smeich het volgende:
Hoe kom ik zo voordelig mogelijk naar Parijs en terug? We zitten er aan te denken om met een groepje in het weekend van 7-8 oktober daar naartoe te gaan. Ik heb ooits iets vernomen over de Thalys, directe treinverbinding Amsterdam-Parijs? Iemand hier bekend mee en de reisduur/kosten enzo?

bedankt!
Amsterdam - Parijs is 4 uur 15 minuten. Tarieven vind je op www.ns.nl/internationaal. Leuke rit alhoewel het vanaf Brussel pas echt interessant wordt natuurlijk.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30970544
Maar dat is niet voordelig als je op zo'n korte termijn al weg wil.

Dan kun je beter voor de bus kiezen: www.eurolines.nl of gaan liften (Parijs is erg makkelijk naar toe te liften heb ik ondertussen begrepen)
pi_30970736
Goedkoopste tarief is 122 euro voor een retourtje met de Thalys. Als je met eurolines gaat betaal je voor een promotie retour ticket 54 euro voor een jongere onder de 25. In Amsterdam stap je dan om 07.15 (6 oktober) op en in Parijs om 14.00 (8 oktober). Reistijd is 8 uur.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30970906
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:33 schreef Jaguarized het volgende:
Goedkoopste tarief is 122 euro voor een retourtje met de Thalys. Als je met eurolines gaat betaal je voor een promotie retour ticket 54 euro voor een jongere onder de 25. In Amsterdam stap je dan om 07.15 (6 oktober) op en in Parijs om 14.00 (8 oktober). Reistijd is 8 uur.
Kijk, daar had ik nou eens geen tijd voor om uit te zoeken.. gelukkig ben jij er nog
pi_30971013
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Kijk, daar had ik nou eens geen tijd voor om uit te zoeken.. gelukkig ben jij er nog
Zal ik dat in mijn sig zetten?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_30993298
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:33 schreef Jaguarized het volgende:
Goedkoopste tarief is 122 euro voor een retourtje met de Thalys. Als je met eurolines gaat betaal je voor een promotie retour ticket 54 euro voor een jongere onder de 25. In Amsterdam stap je dan om 07.15 (6 oktober) op en in Parijs om 14.00 (8 oktober). Reistijd is 8 uur.
Gelukkig ben jij er nog
Rottig zeg, ben je net 25 geworden.... 122 euro is nog best prijzig, ik had t goedkoper verwacht... Nou, bedankt en we zullen eens zien wat we gaan doen.
pi_30993395
Het is een categorie van 13-25 he? Dus 25 ook en kom je op 54 euro.

De door u gekozen reis
Ticket: Retour Ticket
Van: Amsterdam (Nederland)
Opstapplaats: Amstelstn.Eurolines Kantoor
Naar: Paris (Frankrijk)
Afstapplaats: Int.Busstn.Gallieni
Heenreis: 6 oktober 2005 - 07:15
Terugreis: 8 oktober 2005 - 14:00
Aantal passagiers: 1
Totaalbedrag: ¤ 54.00

Passagiers
Type: jongere
Heenreis: promotieretour tickets
Terugreis: promotieretour tickets
Prijs: ¤ 54.00
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 28 september 2005 @ 17:54:57 #255
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_31003589
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:48 schreef Smeich het volgende:
Hoe kom ik zo voordelig mogelijk naar Parijs en terug? We zitten er aan te denken om met een groepje in het weekend van 7-8 oktober daar naartoe te gaan. Ik heb ooits iets vernomen over de Thalys, directe treinverbinding Amsterdam-Parijs? Iemand hier bekend mee en de reisduur/kosten enzo?

bedankt!
Thalys is meestal het goedkoopste via de franse spoorwegen zelf

http://www.voyages-sncf.com

Prijzen zijn er in héél wat formules, en veranderen daar per train (uur) of zelfs per dag dat je gaat/terugkeert


Maar ik weet niet van waaruit je juist reist in Nederland, want vanuit het Noord-Franse Rijsel (Lille) betaal je voor een retourtje Parijs met de Franse TGV van daaruit nog slechts een 40 ¤ pp
(Vanuit en Lille heb je ook een rechtstreekse treinverbinding met de belgische steden Kortrijk - Gent - Antwerpen maar een prijskaartje daarvan kan ik je niet meteen geven )
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 00:35:30 #256
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_31163384
1. Heerlen, Den Haag CS/HS, Amsterdam
2. Regensburg, Munchen - Duitsland
3. per trein
4. zo goedkoop mogelijk, bij een reis van 7,5 uur ben ik rond de 125 euro kwijt naar mijn berekeningen.

Bedankt.
pi_31163499
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:35 schreef Visionist_069 het volgende:
1. Heerlen, Den Haag CS/HS, Amsterdam
2. Regensburg, Munchen - Duitsland
3. per trein
4. zo goedkoop mogelijk, bij een reis van 7,5 uur ben ik rond de 125 euro kwijt naar mijn berekeningen.

Bedankt.
enkeltje of retour?
weekend of doordeweek / of beter: welke dag?

Een enkeltje kan voor 85 euro vanaf Heerlen

Kijk op http://bahn.hafas.de vul bij vertrekstation Herzogenrath Bahnhof in en bij aankomst Regensburg en dan is er een RE in combinatie met een EC met 2x overstappen in 6u54m een mogelijkheid voor 80 euro. Moet je alleen nog een kaartje Heerlen - Herzogenrath erbij kopen van ca. 5 euro.

Het kaartje van de Bahn kun je meteen online kopen en printen als je een creditcard hebt. Wel zo makkelijk.
pi_31163871
Optie is ook nog het vliegtuig te pakken vanaf Keulen. Een vlucht op maandag 24 oktober om 18.00 kost je bijvoorbeeld maar 36 euro inclusief tax etc. enkele reis.

En dan kun je bij de duitse spoorwegener ook nog voor kiezen om gebruik te maken van de aanbieding Keulen - Wenen voor 39 euro incl. enkele reis en dan in München uitstappen
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:30:58 #259
10848 Visionist_069
 Vision your life
pi_31173007
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 00:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

enkeltje of retour?
weekend of doordeweek / of beter: welke dag?

Een enkeltje kan voor 85 euro vanaf Heerlen

Kijk op http://bahn.hafas.de vul bij vertrekstation Herzogenrath Bahnhof in en bij aankomst Regensburg en dan is er een RE in combinatie met een EC met 2x overstappen in 6u54m een mogelijkheid voor 80 euro. Moet je alleen nog een kaartje Heerlen - Herzogenrath erbij kopen van ca. 5 euro.

Het kaartje van de Bahn kun je meteen online kopen en printen als je een creditcard hebt. Wel zo makkelijk.
Retourtje. Wil vertrekken a.s vrijdagnacht rond 01.00 en terug zondagavond rond middernacht. Het is erg kortdag allemaal, helaas komt dat niet ten goede van de prijs in dit geval?
pi_31331612
Even een algemeen vraagje voor de experts:

Mijn viendin en ik willen in mei-juni 2006 een maand naar Canada en USA-noordoost.

De goedkoopste optie die ik heb kunnen vinden is:

Amsterdam-Vancouver en New York-Amsterdam met KLM
BInnenlands Calgary-Toronto met Air Canada of WestJet

Is het verstandig om nu (of binnenkort) al te boeken, of kunnen we beter wachten tot kort voor de vertrekdatum??
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_31331659
Op welke prijs kom je nu?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31331771




Data: 27 mei heen, 22 juni terug.

[ Bericht 16% gewijzigd door Harmen1984 op 10-10-2005 13:00:24 ]
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_31382160
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 12:53 schreef Harmen1984 het volgende:


[afbeelding]

Data: 27 mei heen, 22 juni terug.
Volgens mij wel een nette prijs.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31382701
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:04 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Volgens mij wel een nette prijs.
Op zich wel ja.. Ik vroeg me alleen af of het nog uitmaakt of ik nu boek of pas begin volgend jaar?
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_31382934
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:28 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Op zich wel ja.. Ik vroeg me alleen af of het nog uitmaakt of ik nu boek of pas begin volgend jaar?
Daarvoor zou je een reisbureau moeten opbellen wanneer het je het beste zou kunnen boeken. Zij kunnen vertellen of de prijzen zullen gaan stijgen of dalen. Ik heb mijn ticket naar de VS 8 maand van tevoren geboekt.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31399421
Beste allen,

Ik ben al uren op internet aan het rondstruinen voor 2 trein tickets naar Berlijn. Ik wordt helemaal gek van alle tarieven, kortingen en wat al niet nog... en ik kan gewoon niet geloven dat het zo duur gaat worden als wat de NS mijn doet geloven (220 euro voor 2 personen). Ik lees over kortingen bij reserveringen vooraf, kortingen voor samen reizen en zo, maar ik weet niet precies hoe ik nu het goedkoopst uit ben.

Daaron hierbij mijn aanvraag:
Van: Nederland (maakt niet uit vanaf waar we in Nederland vertrekken of waar we de grens over gaan, want we hebben OV)
Naar: Berlijn
Hoe: per trein (of een goedkoper alternatief)
Op welke manier: Met z'n tweeen. het liefst zo snel mogelijk reizen (maar als dat duurder is niet). We willen op dinsdag of donderdag heen en 1 nacht blijven.

Alvast heel erg bedankt!
  donderdag 13 oktober 2005 @ 01:32:08 #267
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31399521
Als je via luchtvaarmaatschappij Air Berlin een beetje flexibel boekt, kun je op een dinsdag of donderdag heen en op een woensdag of vrijdag weer terug (vanuit Amsterdam) voor totaal ¤58 inclusief alle belastingen en toeslagen retour per persoon. Zit je alleen nog aan de extra kosten van de luchthaven Berlijn naar de stad Berlijn (níet duur! Hooguit ¤5 p/p).
pi_31399598
Of denk aan Maastricht. Vanaf Maastricht kan je nu goedkoop naar Berlijn vliegen met Easyjet. Een enkeltje heb je al vanaf 19 euro. Voor meer info zie www.easyjet.nl

Vluchtschema van zondag tot vrijdag:

* Vertrek Maastricht om 09.00 uur, aankomst Berlijn om 10.20 uur
* Vertrek Maastricht om 21.30 uur, aankomst Berlijn om 22.50 uur

* Vertrek Berlijn om 07.15 uur, aankomst Maastricht om 08.40 uur
* Vertrek Berlijn om 19.45 uur, aankomst Maastricht om 21.10 uur

Vluchtschema op zondag:

* Vertrek Berlijn 07.15 uur, aankomst Maastricht 08.40 uur
* Vertrek Maastricht 09.00 uur, aankomst Berlijn 10.20 uur
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31399775
Bedankt voor de snelle reacties!

Wow, Douwe, dat zou echt geweldig zijn. Die luchtvaartbelastingen tikken namelijk nogal snel aan meestal. Ik geloof alleen dat ik vergeten ben te vermelden dat ik de reis graag wil plannen voor volgende week... Excuse moi voor de onvolledigheid. Geldt de schatting van 58 euro p.p. incl. alles nog steeds?? Aangezien me dat niet echt realistisch lijkt en de meeste goedkope vluchten op korte termijn vrij duur zijn, wou ik vragen of er nog mensen waren die wisten hoe het treinreizen voor 2 jongeren het goedkoopst kan (gebaseerd op de voorwaarden in vorige bericht)
  donderdag 13 oktober 2005 @ 01:51:45 #270
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_31399796
Nee . Je zou het kunnen proberen, maar ik denk niet dat het je lukt voor die prijs. ¤58 vind je alleen als je wat vroeger boekt (uiterlijk 1 tot 1,5e maand van te voren).
pi_31401328
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:28 schreef Harmen1984 het volgende:

[..]

Op zich wel ja.. Ik vroeg me alleen af of het nog uitmaakt of ik nu boek of pas begin volgend jaar?
Ik weet niet of je nog student bent of niet, maar met een ISIC kaart zou het ticket naar Vancouver omlaag kunnen naar 289 euro met de KLM, met hun studententarieven.
'It isn't the vote that counts, it's who counts the votes'
pi_31575486
Plan: van Amsterdam naar Port Columbus (Ohio). Overstappen is geen probleem, streven is om het zo goedkoop mogelijk te houden. Datum: reis moet plaats vinden in de eerste week van 2006. Ik geef de voorkeur aan een red eye, zodat ik in de middag/morgen aankom in Columbus. Dit is wat makkelijker ivb afhalen.

Ik zou dus bijvoorbeeld kunnen vertrekken op 31 december. Dit mag ook 1 januari zijn. Terugvlucht moet plaatsvinden op zaterdag (jan. 7) of eventueel zondag, als dit mogelijk is. Ik moet maandag weer paraat staan in Nederland.

Ik heb al even snel gecheckt op een aantal sites. Overstappen is mogelijk op JFK, Minneapolis, Philadelphia. Dit is de eerste keer dat ik deze reis zelf moet maken en regelen en ik weet niet waar en hoe ik dit het goedkoopst kan doen. Welke vliegtuigmaatschappijen zijn gangbaar voor transatlantische vluchten? Ik kwam gisteren bij een uurtje snel browsen al wat prijzen van 550 euro (incl. alle belastingen) tegen, maar weet nu niet meer waar ik dit heb gevonden. Zit nu te kijken op Ebookers.nl maar kom bij lange na niet de prijzen van gisteren tegen.

Iemand een idee?
pi_31710207
Zijn er nog tips/sites naast de welbekende vliegwinkel en expedia om goedkoop naar Brazilie te vliegen.

Ik ben van plan om eind december (maar voor de kerst) naar Brazilie (Fortaleza) te gaan.

Echter ben ik vorige maand geweest voor 600 euro all in. Nu kijk ik op bovengenoemde sites en is alleen het ticket alleen al 1400 euro..

Weet iemand nog een vliegmaatschappij die het voor een aantrekkelijker prijs doet?

alvast erg bedankt!!!
pi_31710864
Ik zag laatst nog aanbiedingen bij verschillende reisbureaus met all-inclusive Brazilië voor 450 euro, dus ff zoeken
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_31719074
Wanneer zou je terug willen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_31777661
van: Den Haag
naar: Ostrow Wielkopolski, polen
hoe: maakt niet uit ; liefst zo goedkoop mogelijk; enige eis is dat ik 's middags (op 7 nov) om een uur of twee daar ben.

deze had ik eerst onder in plaats van Hoe naar ostrow (polen)? gepost, foutje

Op dit moment vermoed ik dat de dag ervoor naar warschau vliegen, van daaruit de trein nemen naar ostrow, en vandaar de trein nemen naar wroclaw of warschau het handigste is (ik kan zo snel geen hotels op 't net vinden in ostrow, dus vandaar)..

Iemand een idee hoe 't eigenlijk zit met treinkaartjes kopen in polen? Heeft de poolse NS nog rare openingstijden?
pi_31852724
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:52 schreef joshus_cat het volgende:
van: Den Haag
naar: Ostrow Wielkopolski, polen
hoe: maakt niet uit ; liefst zo goedkoop mogelijk; enige eis is dat ik 's middags (op 7 nov) om een uur of twee daar ben.

deze had ik eerst onder in plaats van Hoe naar ostrow (polen)? gepost, foutje

Op dit moment vermoed ik dat de dag ervoor naar warschau vliegen, van daaruit de trein nemen naar ostrow, en vandaar de trein nemen naar wroclaw of warschau het handigste is (ik kan zo snel geen hotels op 't net vinden in ostrow, dus vandaar)..

Iemand een idee hoe 't eigenlijk zit met treinkaartjes kopen in polen? Heeft de poolse NS nog rare openingstijden?
Warschau ligt eigenlijk weer te ver. Wellicht is vliegen naar Berlijn een optie (zie de speciale aanbiedingen van www.transavia.com en air berlin deze week) en dan vervolgens met de trein naar Poznan en Ostrow. (zie http://bahn.hafas.de )
pi_31852774
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:12 schreef valek het volgende:
Ik wil dit jaar nog naar Southampton. Het liefst met het vliegtuig. Maar rechtstreeks naar Southampton vliegen is duur. Je kunt dan het beste via Londen vliegen denk ik. Maar dat ligt er ook weer een eind vanaf.
Heeft iemand ervaring met het reizen naar Souhtampton?
Wat kan ik het beste doen?
Welk vliegveld moet ik nemen?
Of is het makkelijker om er zelf met de auto heen te rijden?
HELP.
Makkelijkste lijkt mij http://www.thomsonfly.com . Die vliegen je voor 72 euro incl tax heen en weer naar Bournemouth, waarvandaan je een trein kan nemen naar Southampton. Treinreis duurt een half uur en kost je 8 pond.

Overige opties
Met EasyJet van Amsterdam naar Bristol vliegen en daar de trein pakken. Trein doet er 1u40 minuten over en kost je, als je online 2 weken van te voren boekt, 6 pond. (zie www.thetrainline.co.uk )

Via London vliegen kan ook, maar dan moet je eerst met een dure transfer naar London om daar over te stappen op het juiste station / trein. Misschien dat je vanuit Gatwick wel rechtstreeks kan.

Andere optie is om vanuit central London de bus te nemen: http://www.nationalexpress.com/ of als je met de auto wil met de boot vanaf Hoek van Holland.

[ Bericht 10% gewijzigd door DutchTrain op 31-10-2005 22:57:46 ]
pi_31853685
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:51 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Makkelijkste lijkt mij http://www.thomsonfly.com . Die vliegen je voor 72 euro incl tax heen en weer naar Bournemouth, waarvandaan je een trein kan nemen naar Southampton. Treinreis duurt een half uur en kost je 8 pond.

Overige opties
Met EasyJet van Amsterdam naar Bristol vliegen en daar de trein pakken. Trein doet er 1u40 minuten over en kost je, als je online 2 weken van te voren boekt, 6 pond. (zie www.thetrainline.co.uk )

Via London vliegen kan ook, maar dan moet je eerst met een dure transfer naar London om daar over te stappen op het juiste station / trein. Misschien dat je vanuit Gatwick wel rechtstreeks kan.

Andere optie is om vanuit central London de bus te nemen: http://www.nationalexpress.com/ of als je met de auto wil met de boot vanaf Hoek van Holland.

Dit is info waar ik wat aan heb.
Bedankt.
History became legend, legend became myth.
  donderdag 3 november 2005 @ 18:21:14 #280
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_31934516
Gezocht: De goedkoopste "degelijke" manier (geen dag onderweg ) om met een redelijke groep (man of 15 - 20) vanuit België in Parma te geraken ... (datum wordt wellicht ergens begin volgend jaar)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_32036180
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Gezocht: De goedkoopste "degelijke" manier (geen dag onderweg ) om met een redelijke groep (man of 15 - 20) vanuit België in Parma te geraken ... (datum wordt wellicht ergens begin volgend jaar)
Ryanair, va 30 euro incl. retour
v. 6.30 Charleroi
a. 8.05 Bergamo
Bus Bergamo - Milano Centrale 1 uur ca 12 euro retour
Milano Centrale - Parma 1u10 minuten ca. 20 euro retour

totale prijs: 62 euro, totale reistijd vanaf betreden Charleroi airport ca. 6 uur.

Je zou eventueel ook nog een busje (of een aantal minibusjes) kunnen huren natuurlijk vanaf Bergamo, dat zorgt voor een iets korteren reistijd nog.
pi_32092303
Mijn vriendin uit Londen komt met nieuwjaar hierheen! Dat is gezellig natuurlijk, beetje nieuwjaar vieren en feesten.

Maar: iemand een idee waar je nu nog een beetje betaalbaar ticket voor pm 30 dec.- 2 jan kunt krijgen? Manier van vervoer maakt niet uit, bus is misschien een beetje te onplezierig.

Heb natuurlijk Easyjet aangeraden, zijn er meer prijsvechters actief nu?

Voor NL is er een optie om voor pm. 120 euro met trein erbij de boot te nemen (stenaline). Is deze optie er ook in de Engelse versie?

Hopelijk hebben jullie een idee!
pi_32092866
Met Ryanair van Londen Stansted naar Eindhoven voor 25 pond heen en 50 pond terug + luchthaventax. Lowcostairlines heb je voldoende naar Londen, als je een beetje flexibel bent met haar op te halen net over de grens in Duitsland heb je net wat meer opties.

Londen Stansted - Amsterdam met Air Berlin of Easyjet
Londen Stansted - Rotterdam met Transavia
Londen Stansted - Eindhoven met Ryanair
Londen Stansted - Keulen met German Wings
Londen Stansted - Dusseldorf met Air Berlin
Londen Stansted - Munster met Air Berlin
Londen Stansted - Niederrhein met Ryanair

Zie ook: http://www.lowcostairlines.nl/

Eurolines / National Express rijdt voor 57 pond van Amsterdam naar Londen.

Easyjet vind ik redelijk duur, 80 pond voor een enkeltje vanuit Londen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32093460
Ik heb net een maand mijn rijbewijs en geen auto. Ik denk dat papalief niet vrolijk wordt als ik zijn auto van de Randstad naar Duitsland meeneem.
Eindhoven kom ik nog wel mee weg, maar Duitsland zal mentaal voor papa niet lekker vallen

Ik hoor net dat vriendin met BMI baby nog wel iets goedkoops kon vogelen, ik ga haar iig Airberlin en Transavia aanraden . Merci!
pi_32095179
VLM vliegt ook nog van Londen City naar Rotterdam maar die is erg duur, 173 pond voor een retourtje incl taxes.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:08:31 #286
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_32095426
Voor 60 ¤ sta je als jongere (-25) al met de Eurostar-trein vanuit London Waterloo in Brussel. (reistijd 2h20min) En vanuit Brussel moet je toch ook wel vlot naar Eindhoven kunnen sporen zou je denken ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:10:36 #287
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32095482
31-Dec/03-Jan met British Midland: ¤103,- inclusief taxen. Niet je ideale data, maar wél gewoon vanaf Amsterdam, en een normaal Londens vliegveld
pi_32095649
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:10 schreef Douwe het volgende:
31-Dec/03-Jan met British Midland: ¤103,- inclusief taxen. Niet je ideale data, maar wél gewoon vanaf Amsterdam, en een normaal Londens vliegveld
Ik ben nou nog net niet flexibel gaan zoeken.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:22:27 #289
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_32095847
Als je wat flexibel bent met vertrekuren sta je met de Eurostar voor 103.50 ¤ op 30/12 heen in Brussel, en op 2 januari terug in Londen. Vanuit Brussel is het nog eens een goeie 2h sporen naar Eindhoven. Maar voor dat laatste vind ik geen prijzen terug ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_32096031
Hij moet ook naar de randstad he?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:36:50 #291
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_32096285
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:28 schreef Jaguarized het volgende:
Hij moet ook naar de randstad he?
Ik dacht dat hij naar eindhoven moest (slecht gelezen blijkbaar )

Maar met de Thalys sta je zelfs al voor minder dan 30 ¤ H&T van Brussel in Rotterdam op de daluurtreinen tegenwoordig ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:52:38 #292
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32096789
Vreemd trouwens... Amsterdam-Londen is vaak 69 euro ex tax... Londen Amsterdam is 21 ex tax... met dezelfde maatschappijen...
pi_32096932
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij naar eindhoven moest (slecht gelezen blijkbaar )

Maar met de Thalys sta je zelfs al voor minder dan 30 ¤ H&T van Brussel in Rotterdam op de daluurtreinen tegenwoordig ...
En met de beneluxtrein nog minder.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32100925
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 19:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik dacht dat hij naar eindhoven moest (slecht gelezen blijkbaar )

Maar met de Thalys sta je zelfs al voor minder dan 30 ¤ H&T van Brussel in Rotterdam op de daluurtreinen tegenwoordig ...
Erg bedankt voor het meedenken, maar Brussel is echt geen optie.

Ik (vrouw ) woon zo dicht bij Schiphol dat de optie Brussel een beetje te ver gezocht is. Want dan ben je zo veel kwijt om van Brussel naar Amsterdam te komen, dan kun je beter een duurdere vlucht naar Schiphol nemen.

British midlands=BMI (baby) toch??? Want naar ik verneem is mijn vriendin voornemens deze te nemen.

Ik ging voreger altijd met de boot die inclusied treinverkeer was van en naar de ferry, maar weet niet of deze speciale optie er ook is voor mensen de UK. Mensen daar enid idee over?

[ Bericht 9% gewijzigd door marsterretje op 08-11-2005 22:19:28 ]
pi_32100993
Volgens mij zijn het echt twee verschillende airlines.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_32101459
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 22:15 schreef Jaguarized het volgende:
Volgens mij zijn het echt twee verschillende airlines.
Ik deed ze even checken, maar zelfde huisstijl, zelfde zoeksysteem, bijna dezelfde prijzen.

Beiden bieden voor iets meer dan 100 pond een retourvlucht. Nou, daar moet ze het maar mee doen, het kind heeft verdorie een fulltime baan in Londen city
  dinsdag 8 november 2005 @ 22:30:15 #297
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_32101531
Inderdaad... 2 luchtvaartmaatschappijen onder één beheer (zoals in België geld met SN Brussels en Virgin Express). Vanaf Heathrow vind je alleen maar de 'echte' BMI, de wat luxere editie van BMI Baby

Ik kom niet echt goedkope boottickets tegen (incl trein). Het enige wat ik zo gauw vind is een 6 daagse minicruise voor 849 dollar
pi_32109222
op www.londonexpress.nl kun je enkele reizen boeken, dus kun je ook gewoon vanuit Engeland beginnen. Richting Engeland is de boot ideaal, vanuit Engeland kun je vanwege de afvaarttijden beter het vliegtuig nemen zou ik zeggen.

Als ze toch in de City werkt en in de Randstad moet zijn, zou ik met www.flyvlm.com vliegen van London City naar Amsterdam of Rotterdam, dat scheelt veel extra reistijd en geld om van en naar de vliegvelden te komen
pi_32117431
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 23:19 schreef valek het volgende:


Dit is info waar ik wat aan heb.
Bedankt.
Voor London Waterloo (dat is het station waar de Eurostar stopt naar Brussel) naar Southampton is er nu ook een nieuwe low-cost spoorwegmaatschappij: http://www.megatrain.com/
pi_32119296
Nuttig topic.

Vervolg:

Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3

[ Bericht 46% gewijzigd door Jaguarized op 09-11-2005 16:40:19 ]
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')