abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28863971
Hoi allemaal

Ik wil volgend jaar ongeveer 6 weken in thailand rondtrekken. Ik heb echt geen idee hoeveel ik aan deze vakantie ga uitgeven. Ik zal wel ff in de toeristische plekken verblijven maar wil ook zeker het land verkennen.
Zijn er fokkers die naar die regio zijn geweest en die mij kunnen vertellen wat het me zo ongeveer gaat kosten??
Zou mooi zijn

Gr bacoman
pi_28864107
Thailand #6 (Same same.)

Dat is het meest recente topic over Thailand, misschien kun je daar antwoord krijgen op je vragen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_28878185
Gemiddelde prijzen in backpack oorden:

Overnachting 5 - 15 Euro per nacht.
Thaise maaltijd (bijv. rijst met groente en kip) 1 Euro
Westerse maaltijd (bijv. friet met een burger) 3 - 5 Euro
Thais biertje 1 Euro
Heineken 1,50 Euro
Baco 2 - 3 Euro
Koffie 0,40 Euro
Vliegticket van Bangkok naar Zuid- of Noord Thailand 50 Euro (enkele reis)
Luchthavenbelasting bij vertrek 10 Euro

Reken maar uit.

Geloof dat een gemiddelde backpacker zo'n 20-30 Euro per dag uitgeeft.

(Maar als je langere tijd op een goedkope plek blijft hangen kan je ook van 10 Euro per dag leven)

Houd er rekening mee dat je in 6 weken tenminste 1 visarun moet doen...je krijgt bij aankomst in Thailand een gratis 30 dagen visum...na 30 dagen (of eerder) ga je even naar Laos of Cambodja ( voor een half uur of een week ) en bij terugkomst in Thailand krijg je weer gratis 30 dagen...visum voor Laos of Cambodja is 20 Euro (bij grensovergang te betalen).

Cambodja en Laos zijn overigens zeker de moeite waard (vooral Angkor Wat) en een stuk goedkoper dan Thailand!

Veel plezier.
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
  Redactie Games zondag 17 juli 2005 @ 11:51:34 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_28878221
Handig om te weten voor mijn backpackreis..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_28878240
Oh..als je veel rookt: pakje Marlboro is maar 1,10 Euro !
  zondag 17 juli 2005 @ 12:26:22 #6
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_28879059
Als je een 'echte' backpacker bent kunnen de overnachtingskosten nog omlaag, er zijn Dorms (dus met meerdere personen op één kamer, voor 70 tot 120 THB per nacht. (Euro 1.40 tot 2.40) per nacht.. dus die 10 euro is te doen! (Al is 12,50 euro al realistischer daar je ook met de (goedkope bus of trein) wilt rondreizen ... oh voor 10 euro per dag kan je idd niet teveel Bier drinken.... hoewel voor 18 THB (0.36 Euro) kan je al het goedkoopste blikje bier bij de Tesco Lotus kopen

Maar idd er is een ander topic: Thailand #6 (Same same.)

Nog even over het vliegticket, met AIR ASIA, kan je al inclusief belasting voor 25 Euro enkele reis door Thailand vliegen (of bijvoorbeeld naar Maleisie), en als je beetje goed de aanbiedingen in de gaten houdt en ruim van tevoren boekt nog wel veel goedkoper

Ik ben voor 1500 THB inclusief belasting retour gevlogen van BKK - Chiang Mai (is 30 Euro)
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_28880509
quote:
Maar idd er is een ander topic: Thailand #6 (Same same.)
Ik vind 1 centraal topic voor Thailand persoonlijk maar helemaal niks...veel te algemeen...heb me er al langer aan gestoord om eerlijk te zijn.

Waarom niet een paar topics zoals deze...1tje over de kosten...1 over plaatsen in Thailand (of Azie) die beslist de moeite waard zijn cq favoriete plekken van users...etc.
pi_28880679
ok bedankt voor de info t is dus prima goedkoop daar, maar je moet r wel een btje opletten
Ik rook niet maar een biertje zal er s'avonds zeker in gaan. Die dorms zijn zeker mooi goedkoop.
En de kosten voor reizen vallen dus ook wle mee?
pi_28880688
Of een topic met je favoriete bar(personeel) in Thailand..

Iemand die ze kent?
pi_28880808
quote:
Op zondag 17 juli 2005 13:50 schreef bacoman het volgende:
ok bedankt voor de info t is dus prima goedkoop daar, maar je moet r wel een btje opletten
Ik rook niet maar een biertje zal er s'avonds zeker in gaan. Die dorms zijn zeker mooi goedkoop.
En de kosten voor reizen vallen dus ook wle mee?
Verwacht alleen niet dat je overal in een dorm kan slapen...in de steden zoals BKK en Chiang Mai zijn er volop maar op de eilanden slaapt iedereen in z'n eigen bungalowtje.

Reizen is bijzonder goedkoop in Thailand (en de rest van Azie)..vooral de local bus (in sommige landen door backpackers ook aangeduid als "chicken bus" omdat de locals hun marktwaar meenemen in de bus :-) is erg goedkoop...zo kan je van Bangkok naar Ko Samet (persoonlijk favoriete eiland) 3,5 uur met de bus voor Euro 2,50 !
  zondag 17 juli 2005 @ 14:32:50 #11
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_28881629
Ik ga in november 3,5 week backpacken in Thailand, na terugkomst kan ik je meer vertellen
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')