abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 juli 2005 @ 08:57:23 #1
3542 Gia
User under construction
pi_28851888
Tja, we vertrekken morgenvroeg rond half 5.

De bedoeling is om helemaal de kust van Spanje en Portugal te gaan volgen.
We rijden steeds niet langer dan tot 2 uur 's middags en zoeken dan een camping.
We blijven overal 2, 3 of 4 dagen.

Heb er veel in.

Tot over een week of 4 dus.
pi_28851891
Thanks for sharing .
slettebak [@] gmail.com
  zaterdag 16 juli 2005 @ 08:59:13 #3
3542 Gia
User under construction
pi_28851894
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 08:58 schreef JaWi het volgende:
Thanks for sharing .
Graag gedaan.

Dit is toch travel???
pi_28851901
Ja, geloof het wel.

Maar goed, begrijp dat je er zin in hebt maar aan alleen deze boodschap hebben we niet zoveel toch?
slettebak [@] gmail.com
pi_28851902
Veel plezier.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 09:05:11 #6
3542 Gia
User under construction
pi_28851920
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 09:00 schreef JaWi het volgende:
Ja, geloof het wel.

Maar goed, begrijp dat je er zin in hebt maar aan alleen deze boodschap hebben we niet zoveel toch?
Misschien naderhand wel.

Kan dan wel vertellen waar het het leukst, mooist, warmst enz..... was.

Vind het wel spannend, want we hebben totaal niks geboekt.
pi_28851946
Nou, veel plezier dan maar he .
slettebak [@] gmail.com
  zaterdag 16 juli 2005 @ 09:24:34 #8
79183 SynXteR
Terug van weggeweest
pi_28852024
Ja,... um doei
Fok! San Andreas Mulitplayer Server: 81.171.99.130:7777
pi_28852649
Neem je dan veel water mee?? kunnen ze daar goed gebruiken!!!!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 17:17:14 #10
3542 Gia
User under construction
pi_28861864
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 10:27 schreef Ninedarts het volgende:
Neem je dan veel water mee?? kunnen ze daar goed gebruiken!!!!
Zat water aan de kust, toch?
Binnenland gaan we niet in, te warm.
pi_28861930
Water is daar nu schaars vanwege de droogte!!! Iedereen moet daar zuinig mee doen
  zaterdag 16 juli 2005 @ 17:28:43 #12
3542 Gia
User under construction
pi_28862173
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 17:19 schreef Ninedarts het volgende:
Water is daar nu schaars vanwege de droogte!!! Iedereen moet daar zuinig mee doen
Gaat sowieso 12 liter water mee.
En er zal heus wel water te koop zijn. Anders lopen de toeristen weg.
pi_28868745
Ga je alleen maar langs de kust? Dan mis je best wel veel moois in Spanje
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:34:59 #14
3542 Gia
User under construction
pi_29599426
We zijn er weer. En ja, we zijn vooral langs de kust gegaan. Het binnenland is voor mij te warm, aan de kust is altijd nog wel een lekker briesje.

Doordat we zonder reserveren zijn vertrokken zijn we op campings gekomen waar nog nooit Nederlanders waren geweest. We werden echt in de watten gelegd.
In Noord-west Spanje is een gebied wat erg mooi is, waar het vooral heel goedkoop is en waar bijna alleen Spanjaarden op vakantie gaan en een enkele Engelsman. Het enige nadeel daar is, dat het er weleens kan regenen, maar anders zou ik daar graag eens een hele vakantie doorbrengen.

Uiteraard zijn we daar naar Santiago de Compostella geweest.

In Portugal kwamen we terecht op een camping in San Pedro de Moel bij Marinha Grande. Het is een camping midden in de duinen, onder hoge sparren, waar je gewoon open vuur mag gebruiken. Het strand heeft heel grof zand, eigenlijk heel kleine steentjes, heel mooi. Zeker een aanrader.
We hadden wel 's nachts regen, maar de volgende dag was het weer stralend weer.

Toen gingen we naar de Algarve, waar ik erg benieuwd naar was, maar al na zo'n 75 km begon het te gieten, en dat hield niet meer op. We zijn dus maar doorgereden naar Spanje en kwamen terecht op camping La Antilla bij Lepe. Hele fijne camping, niet te duur, ruime plaatsen waar schaduw gecreëerd is dmv doeken boven de plaatsen.
Aan het strand keken we onze ogen uit. Prachtige huizen waren daar zomaar pal op het strand gebouwd. Echt geweldig om te zien.
En het water.....was helemaal niet koud, eerder een beetje lauw.

Daarna gingenwe, via Sevilla, naar Tarifa, de Europese camping die het dichtst bij de evenaar ligt.
Mooie camping, vooral prachtig sanitair. Op het strand was een kite-school. Een mooi gezicht, al die kites. Er waren dan ook heel veel jongeren op deze camping. Beslist een aanrader voor jonge mensen die van kitesurfen houden.
Uiteraard hebben we van daaruit ook naar Marokko gezwaaid.
Verder zijn we natuurlijk naar Gibraltar geweest. Aapjes kijken, dus.

Toen naar Motril, vanwaaruit we naar Granada gegaan zijn. Het Alhambra natuurlijk.

Na Motril kwamen we terecht in Guadelamar de Segura, waar we een heel luxe camping hadden, vier sterren. Wel wat duurder, maar de jongens genoten van hun drankje op een barkruk in het zwembad. Eigenlijk hadden we van hieruit naar Cartagena willen gaan, maar dat vonden we zonde van de heerlijke camping, dus hebben we daar lekker een dagje uitgerust.

Daarna naar de Ebro-delta. Eigenlijk wilden we naar Torrevieja, maar daar vonden we geen camping. De camping bij Els Muntels in de delta was erg mooi. Het gebied is nog in ontwikkeling. Wij denken dat er daar over een paar jaar ook een boulevard en zo zal zijn, maar nu reden de auto's daar nog gewoon het strand op.

Vanuit de Ebrodelta zijn we Spanje weer uitgereden. De laatste twee campings waren in Millas en Valréas. Gisteren in één ruk naar huis.

Overigens waren de eerste twee campings ook in Frankrijk. In Saumur en in Aurelhac (bij Mimizan).

We hebben echt heel veel gezien. Het was zo'n 100 uur in de auto zitten en we hebben ruim 8000 kilometer gereden in totaal. Het was een hele ervaring, waar we eigenlijk toch iets ruimer tijd voor nodig hadden gehad.
pi_29602689
Ik had al een vermoeden dat het een enorme reis zou worden. 8000 km is behoorlijk veel. Was het geen probleem om overal een leuke plek te vinden voor het camperen? Zijn er grote verschillen tussen de campings aan de oostkust (waar de meeste mensen naar toe gaan) en bijvoorbeeld de noordkust die een stuk stiller is. Hoe is het aanbod van campings in Portugal? Ik krijg altijd het idee dat er in Spanje meer gecampeerd wordt dan in Portugal.
Heb je ook foto's? Want volgens mij heb je best wel leuke dingen gezien.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zaterdag 13 augustus 2005 @ 20:06:23 #16
3542 Gia
User under construction
pi_29610114
Die 8000 km zijn niet alleen van de rondreis. Hierin zitten ook de kilometers van bijvoorbeeld de camping in Motril naar Granada en terug en meer van dat soort dingen.
Een plek vinden viel niet altijd mee. Daarom vind ik ook eigenlijk dat we iets langer de tijd hadden moeten hebben. Nu reden we steeds zo'n 400 km per etappe, ervan uitgaand dat we daar zo'n 4,5 uur over zouden doen. Dat viel steeds wel tegen. Daarbij moet je ook nog lunchen onderweg. Dus afstanden van 250 tot 300 km is beter. Dan heb je echter uiteraard meer stops, maar wel meer tijd om een camping te zoeken.
Toch is het wel steeds gelukt. Maar wel campings waar vrijwel geen toeristen kwamen. We zaten meestal dus echt tussen de Spanjaarden. Je kijkt dan wel je ogen uit!! Zelfs met een slaaptentje hadden ze nog een tv bij zich!! En op zaterdag stond overal stierevechten op. Brrr. Zijn we dus ook niet naartoe gegaan, vind dat veel te barbaars.
De campings in Saumur, in San Pedro de Moel en Guadelamar waren wel toeristisch. En die in Valréas had eigenlijk alleen maar Nederlanders, omdat de eigenaar een Nederlander is. Voor de rest waren wij eigenlijk wel een bezienswaardigheid voor die mensen. Maar als je je een beetje aanpast aan hun manier van leven, dan word je vrij snel opgenomen. Dus: Warm eten om 10 uur 's avonds!

Verschillen: Aan de oostkust dus veel toerisme, in het noordwesten bijna geen.
Aan de oostkust moet je de tapas erbij bestellen, in het zuidwesten en Noordwesten krijg je het er overal bij. Meestal gratis. De stranden zijn echt overal anders. De zee ook.

In Mimizan waren grote golven, mooi strand en het water was niet te koud.
In de buurt van Pontevedra vonden we een strandje wat heel rustig was. Ook een heel kalme zee en prachtig zandstrand. Met terras waar wij gingen zitten en toch een oogje in het zeil konden houden. Dat terrasje was wel niet zo chic, maar er was bediening, bier, wijn en dergelijke, je kon er een hapje eten en er was zelfs een wc.

(Als ik het nog voor elkaar krijg om de foto's op één of andere manier up te loaden kan ik daar een heel idyllische foto laten zien. Ze staan nu nog op de digitale camera, die we een week voor de vakantie hebben gekocht, dus dat moeten we nog allemaal uitzoeken. De software is nog niet eens geïnstalleerd.)

In san pedro de moel was een strand met prachtig zand. Hoewel....eigenlijk waren het meer heel kleine steentjes. Echt grove zandkorreltjes dus. Prachtig.

Qua aanbod weet ik het eigenlijk niet. We hebben een kaartenboek van Spanje en portugal waar ik weleens in zal kijken. Wel vind ik dat nergens de wc's zo mooi en schoon zijn als in Spanje.
Op sommige plekken waren dat zo ongeveer bouwwerken. En van binnen allemaal mozaïek, van dat nepnatuursteen (dat wel), maar erg mooi.

Persoonlijk vond ik La Antilla het fijnst. Dat ligt ten westen van Tarifa. Daar kon je echt zo het water in rennen, zonder dat je het koud kreeg. Het was toch verfrissend, dat wel. Ook de camping was daar best goed. Terras bij het zwembad, badmeester aanwezig (en een strenge ), winkeltje voor de eerste benodigdheden en een eenvoudig restaurant. Op de plaatsen was gezorgd voor voldoende schaduw. Samen met een licht briesje was het daar goed toeven.
Ik zou zo terugwillen, maar het is wel ver!!

Ik ga binnenkort weleens uitzoeken hoe het allemaal werkt dat uploaden. (zal ook wel op fok te vinden zijn, gok ik) Als het gelukt is, zal ik een aantal leuke foto's plaatsen, met commentaar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')