abonnement Unibet Coolblue
pi_29557059
quote:
Op maandag 8 augustus 2005 19:06 schreef ondeugend het volgende:
Ik ga vanavond beginnen in Troost van Ronald Giphart.
Al uit? Ik heb het boek gelezen op vakantie. Het was redelijk vermakelijk, zoals alle boeken van Giphart dat wel zijn, en er staan wat leuke wetenswaardigheden en recepten in, maar verder vond ik het niet bijzonder. Het einde was oké. Zeker niet zijn beste boek, zoals sommige recensenten meenden.

Verder heb ik op vakantie The history of love gelezen van Nicole Krauss. Ik vond het een aardig en niet alledaags boek. Halverwege begon ik te twijfelen, soms dwaalt ze teveel af vind ik en haalt ze er teveel bij, wil ze teveel en wordt het pompeus, maar het einde vond ik prachtig, zelfs erg ontroerend.

Daarnaast heb ik een boek van mijn favoriete schrijver van het jaar gelezen: Alberto Manguel.


Ik ben echt verliefd op zijn boeken. Dit maal heb ik History of reading met veel plezier gelezen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:27:51 #127
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_29580983
Nuklear Age van Brian Clevinger.
Zojuist mee begonnen.
pi_29602120
'Ik was twaalf en fietste naar school ' (80 dagen in de kelder van Dutroux) van Sabine Dardenne heb ik vorige week uitgelezen, intrigerend boek, bizar en vreemd en in 1 keer uitgelezen.

' Wanhopige personages ' van Paula Fox net uit gelezen, heel raar wazig boek met een bepaalde rusteloosheid. Mischien nog maar een keer lezen.

Nu bezig in 'het Bernini mystery' van Dan Brown, en hij bevalt me erg goed tot nu toe.
pi_29651957
Lanzarote van Michel Houellebecq

Hij laat duidelijk blijken veel mis te vinden gaan in de huidige wereld en dan vooral het geloof van de Islam. Speelt zich af rond de jaarwisseling naar 2000. In zijn ogen gaat de mens helemaal niet vooruit en een nieuwe eeuw in, omdat het een steeds grotere puinhoop wordt. De hoofdpersoon gaat er even tussenuit naar Lanzarote en ontmoet een twee Duitse lesbiennes en een Belg die flink in de war is. Het is een dun boekje (nog geen 100 pagina's) en leest als een trein. Zitten zeker aardige stukken bij en redelijk goed vertaald.
pi_29651995
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:50 schreef ameliepoulain het volgende:
Lanzarote van Michel Houellebecq

Hij laat duidelijk blijken veel mis te vinden gaan in de huidige wereld en dan vooral het geloof van de Islam. Speelt zich af rond de jaarwisseling naar 2000. In zijn ogen gaat de mens helemaal niet vooruit of een nieuwe eeuw in, omdat het een steeds grotere puinhoop wordt. De hoofdpersoon gaat er even tussenuit naar Lanzarote en ontmoet twee Duitse lesbiennes en een Belg die flink in de war is. Het is een dun boekje (nog geen 100 pagina's) en leest als een trein. Zitten zeker aardige stukken bij en redelijk goed vertaald.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:43:11 #131
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_29685119
Op vakantie Platform van Houellebecq gelezen. Dieptragisch natuurlijk, maar toch erg vermakelijk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:58:04 #132
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_29691622
Dude, hoe zit dat? Ik moet van een vriend van mij eens een boek van Houellebecq proberen. Moet ik dan Elementaire deeltjes lezen?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:02:26 #133
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_29691750
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 15:58 schreef MeneerTim het volgende:
Dude, hoe zit dat? Ik moet van een vriend van mij eens een boek van Houellebecq proberen. Moet ik dan Elementaire deeltjes lezen?
Je bent een goed opgevoede jongen, en ik denk dus dat je niet direct in de poel des verderfs geworpen moet worden die Platform is. Begin daarom gewoon lekker met Elementaire deeltjes. Hoewel je je vast gaat afzetten tegen de Mulischesque interessantdoenerij blijft er daartussendoor een ontzetten geestig, naar, meeslepend, bedroevend en aangenaam boek over, wat ik op een bepaald moment zelfs tijdens werkgroepen zat te lezen. Een aanradertje dus, Meneer.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:12:58 #134
101884 PeRi
Allons-y!
pi_29692040
Ik heb eindelijk Da Vinci Code tot mn beschikking. Maar ik wil eerst Bernini Mysterie lezen eigenlijk.
Whatever I want.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:08:07 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29699772
Ik lees nu 'De Nachtploeg' van Natsuo Kirino.



Een boek over 4 vrouwen in Japan, die alleen een klotebaan hebben in een deprimerende fabriek. Eén van hen wordt mishandeld door haar man, en op een nacht draait ze door en wurgt ze hem. De andere vrouwen raken erbij betrokken en alles loopt uit de hand.

Tot nu toe een prachtboek, behalve dat het spannend is geeft het ook een kijkje in de hedendaagse Japanese samenleving - zo te lezen is het geen pretje om te moeten (over)leven in die maatschappij.
pi_29704422
Geweldig boek. Lees mijn lezersrecensie: http://www.crimezone.nl/showbook.php?titleID=1478

Onder de naam Bart E

[ Bericht 2% gewijzigd door Danny op 11-07-2013 19:51:40 ]
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:31:10 #137
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_29705034
*klik!

Wat een denderende recensies zeg. Ik heb dit boek gewoon op goed geluk aangeschaft, met name vanwege de setting (Tokio, Japan) en ook wel vanwege dat citaat van Mo Hayder op de kaft (ik vond Tokyo wél een goed boek).
  woensdag 17 augustus 2005 @ 10:26:11 #138
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_29712569
Van het weekend gelezen:

Ruth Rendell - Uit De Sleur


Nu bezig in:
Minette Walters


Op het landgoed Streech Grange wonen eigenares Phoebe Maybury en haar twee vriendinnen Anne en Diana. Op een dag vindt hun tuinman een lijk in het al jaren ongebruikte ijshuis achter in de tuin.
Hoofdinspecteur Walsh en zijn assistent McLoughlin nemen het onderzoek ter hand. Hoewel het lijk niet geïdentificeerd kan worden, denkt Walsh te weten wie het is: tien jaar geleden is Phoebes echtgenoot verdwenen en er is nooit een spoor van hem teruggevonden. Destijds heeft Walsh de zaak niet op kunnen lossen, ondanks zijn verdenkingen jegens Phoebe. De vondst in het ijshuis lijkt een nieuw licht op de zaak te werpen...
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 17 augustus 2005 @ 18:48:02 #139
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_29726592
Stephen King - alles is eventueel

Alles is eventueel Jaaaah, ik ben weer overgeslagen op Stephen King. Mijn held Als er 1 schrijver is waar ik op dit moment respect voor heb, dan is het meneer King wel

Dit maal gelezen over Deja Vus. De herhaling van de herhaling in de herhaling gaat het over. Uiteindelijk komt het erop neer dat de hel niets meer is dan een herhaling.

En dat je niet moet geloven in de hel die de Katholieken aanprijzen.

Lezen

Opent nieuwe werelden.

Straks een ander verhaal lezen uit deze bundel. Ik heb dit keer redelijk goed gelezen, heb geprobeerd ieder woord goed op te nemen. Maar nog steeds woorden over geslagen. Maar heb de tijd genomen om alles op te vangen.

Het lezen kan beter en sneller. En zorgvuldiger en vollediger nog.

Zometeen weer ff lekker buiten zitten in de frisse wind, ideaal klimaat is het.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_29727058
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 23:31 schreef Aventura het volgende:
*klik!

Wat een denderende recensies zeg. Ik heb dit boek gewoon op goed geluk aangeschaft, met name vanwege de setting (Tokio, Japan) en ook wel vanwege dat citaat van Mo Hayder op de kaft (ik vond Tokyo wél een goed boek).
Crimezone is héél handig voor het zoeken naar goede boeken.
pi_29745963
De Historicus van Elisabeth Kostova
Ieder zijn mening. Ik hou ook van smarties...
pi_29746052
De volgende die ik graag wil aanschaffen via de ECI (eerst is er een andere bestelling die ik ook belangrijk vind: Zeepjes!)

Extreem luid en ongelofelijk dichtbij van Jonathan Safron Foer
Billie Holiday is Lady Day!
pi_29746075


Aanrader!
Mits je in de spiegel een niet al te dom smoeltje ziet
I'm a BouJou! Boi.
pi_29749910
Wheel of Time - The Shadow Rising (4)
pi_29757708
Net uit: Phileine zeg sorry van Ronald Giphart. Er leuk boek, humor en toch ook nog wel iets te melden. Helaas heb ik nu alle Giphartjes gehad (op die nieuwe na, maar die's nog alleen in hb).

Nu verder met SF van de recente meister John C. Wright:
The Phoenix Exultant, deel twee in de Golden Age trilogie.
Aanrader voor alle liefhebbers van SF, existentieele denkromans of gewoon goedgeschreven avonturen.
pi_29784392
De boeken die ik in deze vakantie heb gelezen:
Diner voor twee -> mike gail (chic lit)
Onderhuids -> nicci french
Bindingsangst -> mike gail (chic lit)
Godin van de jacht -> heleen van rooyen (chic lit)

En toen werd het weer tijd voor een echt boek: Dag van bekentenis -> allan folsom
http://www.crimezone.nl/showbook.php?titleID=1376
Topboek.... Ben nu halverwege. AANRADER!!!
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 20:23:38 #147
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_29792126
Tijdens de vakantie Foucault's Pendulum uitgelezen, samen met twee Havankjes. Dat zijn detective-verhalen, geschreven door Havank, over een Franse speurder bijgenaamd 'De Schaduw'. Ik ben niet zo zeer een fan van detectives, maar wel van de humor van Havank en vind dan ook erg leuke boeken om te lezen. De boekjes zijn in Bruna's 'Zwarte Beertjes' uitvoering bij vrijwel iedere tweedehands (boeken) winkel voor een euro of twee te vinden.

Verder nog in de vakantie gelezen: Cryptonomicon van Neal Stephenson. Beviel me erg goed, ondanks de dikte was het nergens langdradig. In plaats daarvan een spannend verhaal met natuurlijk aardig wat cryptografie erin afgewisseld met interessante info over de tweede wereldoorlog en nog veel meer. Een aanrader voor iemand die niet bang is voor wat dikkere boeken

Nu ga ik beginnen aan The Rule of Four van Ian Caldwell en Dustin Thomason wat op het eerste gezicht een boek lijkt dat me wil doen aan de hype rond de Da Vinci Code, maar misschien weet het boek me nog aangenaam te verrassen
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 21 augustus 2005 @ 01:17:09 #148
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_29829262
Ben nu bezig in Philip Roth - Het complot tegen Amerika.

Beklemmend boek, maar ik schiet voor geen meter op. Heb steeds de neiging om over de gevolgen van de alternatieve geschiedenis die Roth gebruikt na te denken.
  zondag 21 augustus 2005 @ 01:33:25 #149
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_29829578
Na Timothy Findley's Pilgrim ben ik maar doorgegaan met de Noord-Amerikaanse literatuur en ben ik aanbeland bij Ken Kesey's One Flew Over the Cuckoo's Nest.

Mooi spul, zeker met Jack Nicholson als McMurphy in het achterhoofd.

And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_29829844



Preventief. Uiteraard.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')