abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juli 2005 @ 16:45:33 #1
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_28773675
Ik las in de folder tandheelkunde van de UvA dat je toegelaten kan worden met een hbo-(propedeuse)diploma. Nu staat er niet bij welke opleidingen dit zijn, ik ken zelf alleen de opleding HBO mondhygiene wat maar een klein beetje met tandheelkunde te maken heeft.

Wie weet er meer? Nog meer tandartsen in opleiding hier op fok!?
pi_28773986
Tandheelkunde is toch al een HBO opleiding
Jesus saves but death prevails.
pi_28774095
Over het algemeen mag je met elke HBO(propedeuse)aan een universitaire studie beginnen. Overigens heeft Tandheelkunde wel een numurus fixus, dus dat wordt loten. Ik weet verder niet wat voor profiel je op de HAVO zou moeten doen en of dit doorwerkt in de toelating via HBO (ik neem aan dat je HAVO doet/heb gedaan aangezien je anders gewoon naar de uni zou gaan).
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:04:36 #4
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_28774233
Natuur en Gezondheid lijkt me het meest geschikte profiel, of NT met Bi 1,2.
Ik heb een HAVO NG diploma. Jammer dat ik niet gelijk tandheelkunde op de UvA kan doen, 2 jaar VWO heb ik ook geen trek meer in.
En waar kan je HBO Tandheelkunde doen dan?
pi_28785369
Nergens, dat was mijn cynische commentaar over het niveau van de opleiding.
Jesus saves but death prevails.
pi_28785416
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:04 schreef S4ndro het volgende:
Natuur en Gezondheid lijkt me het meest geschikte profiel, of NT met Bi 1,2.
Ik heb een HAVO NG diploma. Jammer dat ik niet gelijk tandheelkunde op de UvA kan doen, 2 jaar VWO heb ik ook geen trek meer in.
En waar kan je HBO Tandheelkunde doen dan?
Waarom stuur je geen mail naar de UvA? Dat heb 'k ook gedaan.
www.pvda.nl
Steun!
pi_28793065
Hallo Shivo, wat bedoel je met je uitspraak "dat was mijn cynische commentaar over het niveau van de opleiding"? Wat is jouw mening over het niveau van de opleiding en hoe kom je tot die mening?

Tandheelkunde kun je studeren met elk vwo-profiel, MITS je certificaten hebt van de vakken natuurkunde 1, scheikunde 1, wiskunde b1 en biologie 1,2 (op vwo niveau). Je kunt ook met tandheelkunde starten als je een hbo/wo-propedeuse hebt en de certificaten hebt van de vakken natuurkunde 1, scheikunde 1, wiskunde b1 en biologie 1,2 (op vwo niveau) en je moet uiteraard ingeloot worden voor de opleiding.
pi_28835325
Mijn mening over het niveau van de opleiding is dat het een HBO opleiding is waarvoor je een academische graad krijgt. En ik kom tot die mening door 8 jaar op een medische faculteit rond te lopen en veel geneeskunde/tandheelkunde studenten te kennen.
Jesus saves but death prevails.
pi_28836357
Die mening dele ik totaal niet.
Ik studeer zelf tandheelkunde en maak lange en intensieve dagen.
Jij baseert je mening op dingen als 8 jaar mee te lopen op een medische faculteit en doordat je veel geneeskunde/tandheelkunde studenten kent. Lekker betrouwbaar als je de studie zelf nooit hebt gedaan! Of bedoel je de opleiding geneeskunde misschien ipv tandheelkunde?
pi_28836468
HBO tandheelkunde bestaat natuurlijk niet, dat is mondhygiene.

Ik heb in Groningen geinformeerd omdat ik deze opleiding wil gaan volgen. Je kan met elke HBO P terecht, echter wel aangevuld met NA1 SK1 WIB1 BIO12.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 19:26:37 #11
51391 S4ndro
Nee echt? Nee! Oh.
pi_28839203
Dus als ik nu HBO Fysiotherapie zou doen, m'n P haal, en dan wiskunde b1, natuurkunde 1, scheikunde 1 en biologie 1 en 2 haal(vwo deelcertificaten of een toets van de uni zelf oid?) dan kan ik tandheelkunde gaan studeren?
pi_28841095
als je wordt ingeloot, idd
pi_28841753
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:04 schreef S4ndro het volgende:
Jammer dat ik niet gelijk tandheelkunde op de UvA kan doen, 2 jaar VWO heb ik ook geen trek meer in.
1 jaar Sprint Vwo dan, misschien?
pi_28842149
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:04 schreef S4ndro het volgende:
Ik heb een HAVO NG diploma. Jammer dat ik niet gelijk tandheelkunde op de UvA kan doen, 2 jaar VWO heb ik ook geen trek meer in.
wat dacht je dan? dat je met je HAVO rechtstreeks naar de UvA kon?
pi_28843195
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 17:23 schreef Marieke1 het volgende:
Die mening dele ik totaal niet.
Ik studeer zelf tandheelkunde en maak lange en intensieve dagen.
Jij baseert je mening op dingen als 8 jaar mee te lopen op een medische faculteit en doordat je veel geneeskunde/tandheelkunde studenten kent. Lekker betrouwbaar als je de studie zelf nooit hebt gedaan! Of bedoel je de opleiding geneeskunde misschien ipv tandheelkunde?
Ik heb het over het niveau van de studie, niet het aantal uren wat je maakt. Ik heb geneeskunde voor een deel gedaan en genoeg van tandheekunde gezien om er een mening over te hebben. Het zijn geen academische studies, je leert er niet academisch denken en je wordt niet voorbereid om onderzoek te kunnen doen. Ik doe zelf (academisch) onderzoek en werk samen met artsen; dat zijn geen hoogvliegers op dat gebied, een enkeling daargelaten. Mensen met een 'echte' studie als medische biologie of scheikunde zijn dat wel.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 15 juli 2005 @ 22:43:35 #16
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_28844910
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 21:48 schreef Shivo het volgende:
Ik heb het over het niveau van de studie, niet het aantal uren wat je maakt.
Evenwel maakt dat per definitie nog geen HBO opleiding; je bent je niet bewust van het HBO niveau, of wel? Dat je academische opleidingen hebt die wat gemakkelijker zijn dan de ander, betekent nog niet dat deze terug zijn te schroeven tot een HBO variant.
pi_28845571
Op elke studie kan je wel een aantal studenten vinden die hun studie zo hebben ingericht dat het op een HBO opleiding gaat lijken en geneeskunde en tandheelkunde zijn beroepsgerichte studies. Dat er geen academische vorming is is echter een leugen. Evenals dat er geen geen aandacht zou zijn voor onderzoek. Dat studies die meer aandacht richten op het doen van onderzoek ook betere onderzoekers oplevert is ook een leugen. Het niveau van het onderzoek op bachelor/masterniveau valt in het niks bij het niveau dat je dient te halen bij promotie-onderzoek. Of te wel: na je studie ken je sowieso slechts de basis. Op het moment dat iemand echt het onderzoek in gaat dient hij gelijktijdig een vervolgopleiding te starten.

Je zou kunnen stellen dat veel studies wel werken aan de academische vormen en onderzoeksvaardigheden, maar dat je slechts de basis leert tijdens de bachelor/master periode. Verder merk ik op dat de hoeveelheid stof die geneeskunde/tandheelkunde studenten moeten leren in de propedeuse al vele malen meer is dan ik in mening HBO opleiding heb gezien. Een vergelijking maken tussen beta-onderzoek en gamma-onderzoek lijkt me zeker niet op z'n plaats.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 17 juli 2005 @ 03:17:55 #18
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_28875435
quote:
Op vrijdag 15 juli 2005 19:26 schreef S4ndro het volgende:
Dus als ik nu HBO Fysiotherapie zou doen, m'n P haal, en dan wiskunde b1, natuurkunde 1, scheikunde 1 en biologie 1 en 2 haal(vwo deelcertificaten of een toets van de uni zelf oid?) dan kan ik tandheelkunde gaan studeren?
Volgens mij is het simpeler om sprintvwo te doen dan een Hbo-P in 1 jaar halen + 4 deelcertificaten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')