abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:09:39 #51
101231 post01man
The Dark Side
pi_28764695
lijkt mij ook
Live 2 Ride
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:13:56 #52
15559 bwt
VvvrOOoeeeMmmmm
pi_28764831
Niet alleen het invorderen, maar ook het feit dat je er geen "bewijs van ingenomen" voor hebt terug gekregen. Er hoort toch enige vorm van registratie te bestaan? Anders kun je em net zo goed verloren zijn.
<a href="http://goo.gl/q8fhTe" target="_blank">FAQ?</a>
<a href="http://goo.gl/gYvZFq" target="_blank">Geel is een zonnige en vrolijke kleur, als hij tenminste enigszins warm is gekleurd en wat naar het oranje neigt</a>
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:37:16 #53
37248 BertV
Handgemaakt
pi_28765590
ben benieuwd te horen wat het is, sterkte iig... *bookmark*
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  woensdag 13 juli 2005 @ 12:45:03 #54
101231 post01man
The Dark Side
pi_28765820
dank je bert v ik hou jullie op de hoogte
maar kan tot 4 wkn duren volgens politie
Live 2 Ride
  woensdag 13 juli 2005 @ 14:32:13 #55
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_28769418
Een agent heeft jouw rijbewijs ingenomen, dan richt je je tot het OM om je rijbewijs terug te krijgen. Zeg dat je je rijbewijs hard nodig hebt voor je werk etc. Vraag anders een agent hoe het precies zit:

http://www.degeinigekoe.nl/index.php?name=Forums&file=viewforum&f=8
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_28770656
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 10:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Je hebt mzzl dat je nog leeft!
wat voor problemen had je als ik vragen mag??

Je kan overigens het best je vraag posten op het forum van www.flitsservice.nl www.motor-forum.nl die hebben meer ervaring met dit soort zaken.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:21:13 #57
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_28774679
Mijn uitlaat viel er 2 weken geleden af, maar ik reed gewoon lekker verder.

Ik snap alleen niet waarom je daar van schrikt, op het geluid na merk je er verder niets van.





Gisteren ben ik naar het lasbedrijf gereden, 15 kilometer verderop en onderweg ging de tijdelijke uitlaat ook 3 keer los en de laatste 8 kilometer reed ik met de voorbocht eraf.
Lekker geluidje, dat wel.

Ik kan de volgende dag alleen nog niemand verstaan als ze tegen mij aanpraten.
pi_28774806
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 15:06 schreef E.r.w.i.n het volgende:
[..]
Je kan overigens het best je vraag posten op het forum van www.motor-forum.nl die hebben meer ervaring met dit soort zaken.
Ik zou alleen niet te hard geloven wat ze daar roepen, want vaak is het onzin.
net FOK! dus eigenlijk
pi_28775595
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 17:26 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Ik zou alleen niet te hard geloven wat ze daar roepen, want vaak is het onzin.
net FOK! dus eigenlijk
vandaar flitsservice.nl daar hebben meer mensen vergelijkbare problemen gehad (misschien niet met de motor.. maar goed )
pi_28777812
over dat rijbewijs, mijn moeder had een ongeluk gehad en toen hebben ze hem ook ingepikt. het zou vier weken duren voor ze er iets over zou horen, maar die *piep* agenten hebben hem pas na 2 weken opgestuurd naar een of ander iets, en vanaf dat moment duurde het dus nog 4 weken. dus je moet een beetje die mensen blijven bellen anders duurt het heel lang. iig moet ze nu zo'n rijvaardigheidstest gaan doen ik hoop niet dat jij dat ook moet. succes!

overigens was dat niet met de motor maar gewoon met de auto
"Trust can kill you, or set you free"
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:18:58 #61
101231 post01man
The Dark Side
pi_28779596
nou als de offiecier van justitie een beslising neem kan ik mee voorstellen dat je een heropvoeding krijgt maar vind het raar als cbr daartoe kan beslissen zonder proces verbaal
Live 2 Ride
  woensdag 13 juli 2005 @ 20:31:39 #62
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_28779946
Stuur een brief naar de OvJ dat je je rijbewijs terug wilt, omdat deze onder reden in beslag genomen is. Dreig met schadevergoeding vanwege het gemis van je rijbewijs. Hier heb je een voorbeeld van zo'n brief voor snelheidsovertredingen. Pas deze aan aan je eigen omstandigheden.
quote:
Officier van Justitie,
Paleis van Justitie, [faxnummer] (moet je even over bellen)
[adres]
Spoed!

[datum]
Betreft:"invordering rijbewijs"

Edelachtbare Heer,

Op [datum] jl. is mijn rijbewijs ingevorderd wegens een vermeende snelheidsovertreding op de [weg] te [plaats].

Door het gemis van mijn rijbewijs lijd ik ernstige schade althans dreig ik ernstige schade te lijden aangezien ik mijn rijbewijs absoluut nodig heb voor het uitoefenen van mijn werkzaamheden, er geen reeele transportalternatieven zijn, en, bij inhouding van het rijbewijs, ontslag dreigt.

Ik wijs u er verder op dat er, indien ik al voor deze vermeende overtreding mocht worden veroordeeld, geen sprake is van recidive als bedoeld in de Regeling Recidive, er ten tijde van de beweerdelijke overtreding geen sprake was van enige gevaarzetting, en er dus sowieso geen grond bestaat voor inhouding, of een onvoorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid door de rechter.

Ook breng ik onder uw aandacht de uitlatingen van de landelijk verkeersofficier mr. Spee in het programma Blik op de Weg d.d. 15 februari 2002, welke uitlatingen mede het beleid bepalen, dat een ingevorderd rijbewijs binnen 48 uur op het parket aanwezig moet zijn en binnen 5 werkdagen moet zijn beslist over inhouding (bij gebreke waarvan het dus sowieso moet worden teruggeven).

Op grond van het voorgaande verzoek ik u vriendelijk doch dringend om mij zo spoedig mogelijk mijn rijbewijs terug te geven, u kunt mij hiervoor bereiken op telefoonnummer [mobiele nr].

In afwachting,
Hoogachtend,

[naam]
[adres]
Als er geen feitcode is van een overtreding, dan kunnen ze ook niet zomaar je rijbewijs innemen. Ze kunnen hooguit een melding maken naar de CBR toe, omdat men vermoedt dat jij beschikt over de juiste rijvaardigheid. Ook wel bekend als artikel 130 WVW 1994.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:40:46 #63
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_28782112
En toch heb ik het gevoel dat er meer aan de hand is.. dat TS ons niet alles vertelt.

Volgens mij nemen ze niet zomaar je rijbewijs in... of ze moeten je verdenken van incompetentie.
En dan denk ik aan bijvoorbeeld rijden onder invloed, ernstige snelheidsovertreding of men twijfelt aan je geestelijk en/of lichamelijk vermogen om veilig aan het verkeer deel te kunnen deelnemen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:21:54 #64
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_28785753
Idd, een paar weken geleden was er op M-F ook iemand die opgepakt was door de politie en uren in de cel had gezeten. Inderdaad een heel topic erover.

Nu blijkt ook pas dat zijn motor niet op kenteken stond.
pi_28796491
Ehhh.. Je rijbewijs mag voor die reden zeker niet ingevorded zijn, en als dat wel het geval is moet je daar een bewijs van ontvangen.

Volgens mij kan je zelf iets van schade vergoeding eisen, omdat je het nodig had voor je werk enzo
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:52:05 #66
37248 BertV
Handgemaakt
pi_29682598
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:45 schreef post01man het volgende:
dank je bert v ik hou jullie op de hoogte
maar kan tot 4 wkn duren volgens politie
en?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:20:34 #67
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_29683102
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 10:45 schreef post01man het volgende:
ikzelf heb enkel flinke schaafwonden en een gebroken pink! Heb heel veel geluk gehad! Er was geen alcohol in het spel en reed waarschijnlijk iets van 20 km te hard. Maar dat kunnen hun waarschijnlijk niet met zekerheiud zeggen omdat er practisch geen remsporen staan en ik met hoge snelheid de vangrail ben ingegaan!
Geluk

Motor in puin,No-claim pleite,centen weg,rijbewijs pleite,kleding kapot,vinger gebroken en een hoop schaafwonden....

noem jij het maar geluk, ik noem het vette pech!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:35:49 #68
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_29683415
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:20 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Geluk

Motor in puin,No-claim pleite,centen weg,rijbewijs pleite,kleding kapot,vinger gebroken en een hoop schaafwonden....

noem jij het maar geluk, ik noem het vette pech!

ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_29684218
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:44 schreef Googolplexian het volgende:
ah gevonden maar niet meer onder de naam tuf tuf:

http://www.onzinboetes.nl/
Neenee, ze bestaan onder de naam www.degeinigekoe.nl

Onzinboetes is namaak.
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:17:08 #70
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_29684421
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 10:20 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Geluk

Motor in puin,No-claim pleite,centen weg,rijbewijs pleite,kleding kapot,vinger gebroken en een hoop schaafwonden....

noem jij het maar geluk, ik noem het vette pech!

Ik noem dat puur geluk.... Weet mensen die ook zoiets deden bij even een rondje rijden en vervolgens nooit meer konden lopen. Blijft gewoon een linke bezigheid motorrijden als er wat gebeurd. Pak geeft een mate van bescherming tegen schuiven over het asfalt maar als je iets raakt ben je wel de sigaar.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_29692229
Maaruh, is de TS nog in de buurt? Wil nou ook wel graag weten hoe het is afgelopen
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_29695309
Heb het er even met mijn broer over gehad (kmar). Hij heeft zoiets van dikke kans dat het rijbewijs van TS bij het CBR uitkomt. Daar mag hij dan een rijproef gaan afleggen om aan te tonen dat hij de motor beheerst...
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:15:40 #73
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_29696878
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 11:17 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Ik noem dat puur geluk.... Weet mensen die ook zoiets deden bij even een rondje rijden en vervolgens nooit meer konden lopen. Blijft gewoon een linke bezigheid motorrijden als er wat gebeurd. Pak geeft een mate van bescherming tegen schuiven over het asfalt maar als je iets raakt ben je wel de sigaar.
Ik noem een motor in de vangrail boren dikke vette pech...

rare vorm van geluk hebben jullie...de lotto winnen,dat is geluk
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_29708821
Er moet meer achter zitten lijkt me zo maar vind het wel raar dat er geen proces verbaal is opgemaakt met de beschuldiging en reden van het inbeslagnemen van het rbw, dit moet volgens mij altijd gebeuren.
Als je rbw is ingenomen moet je trouwens ook een ontvangstbewijs krijgen.
pi_29709394
Ik heb een vermoeden dat jij zo ongelofelijk hard anaal bent genomen...

Als ze het naar de CBR sturen doen ze dat niet zonder reden dude, je moet als je pech hebt (en dat heb je denk ik) een rijtest ondergaan, nou da's lekker dan...

In het ergste geval kan je ieder rijbewijs verliezen die je hebt

Stel je hebt A,B en B-E, dan moet je in ieder geval de grootste afrijden dacht ik...

Je moet een rijtest doen, en het lollige is dat jij de afrij wagen/motor mag regelen

Lekker he, wat is Nederland toch een leuk land he!

Voor de zekerheid check motor-forum.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')