mss handig als we weten welke omgeving je zit? Oostvoornse meer zit een school. Grevelingenmeer surfscholen zullen het tegenwoordig ook wel in het pakket hebben. Zeeland barst het er iig vanquote:Op maandag 11 juli 2005 20:02 schreef linebear het volgende:
Vraagje.... waar kan je leren kitesurfen en hoeveel kost zoiets ?!?
Ik wil het al een tijdje, maar weet niet goed waar en zo
Oostvoorne vind ik voor echt beginnen niet echt denderend. Autostrand is wel ondiep, maar het water oppervlak is wel beperkt door die dammetjes en daarachter is staan echt niet meer mogelijk.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:19 schreef UnleashMitch het volgende:
Veluwemeer ook
De beste spots zijn o.a. Veluwemeer en Autostrand (Oostvoorne). De reden ? Water is ondiep dus je kan altijd gewoon op je benen staan.
vriend van me woont in haarlem en die doet het ook in de buurt daar, dus zoek ff op google andersquote:Op maandag 11 juli 2005 21:05 schreef linebear het volgende:
ik woon in Amsterdam.....
dus Scheveningen zal dichter bij zijn....
Dammetjes op het autostrand ? Of ze hebben het het afgelopen jaar zwaar veranderd of jij praat over heel iets anders dan het autostrand, ik denk eerlijk gezegd het laatste.quote:Op maandag 11 juli 2005 20:20 schreef Gebakken_vissie het volgende:
Oostvoorne vind ik voor echt beginnen niet echt denderend. Autostrand is wel ondiep, maar het water oppervlak is wel beperkt door die dammetjes en daarachter is staan echt niet meer mogelijk.
je hebt gelijk, ben ik de war met de andere kantquote:Op maandag 11 juli 2005 21:15 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dammetjes op het autostrand ? Of ze hebben het het afgelopen jaar zwaar veranderd of jij praat over heel iets anders dan het autostrand, ik denk eerlijk gezegd het laatste.
Nadeel van het autostrand is dat door een paar geitenwollensokken-vogelaars het niet meer mogelijk is om met je auto tot op het strand te komen, je zal dus een paar honderd meter moeten lopen.
Vanuit Amsterdam is Veluwemeer de beste oplossing. Op zee varen is erg lastig hoor ik altijd en zonder ervaring kan je rustig water wel gebruiken.
Dat is idd het grote verschilquote:Op maandag 11 juli 2005 21:18 schreef Gebakken_vissie het volgende:
En op zee, mwah, ben ik ook begonnen, is best te doen. Maar ik heb al tig jaar surf ervaring en een jaar of 12 kites
In principe zou iedereen in een uurtje of 3 moeten kunnen varen (=kitesurfen). Wellicht is het handig om een goedkope tweedehands vlieger te kopen (wel +2.5m2) om het vliegeren een beetje onder de knie te krijgen. Ondanks dat het een totaal andere vlieger is als een vlieger waar je mee kan kitesurfen begin je dan wel alvast het sturen en de basisprincipes van het windvenster e.d. te leren. Dan kan je wellicht al weer eerder varen, en dat is toch waar je het voor doetquote:Op maandag 18 juli 2005 00:31 schreef Ra-z het volgende:
Zelf ben ik ook op zoek naar een sport kite surfen lijkt me wel wat, alleen zwemmen is de enige water sport die ik heb gedaan en vliegeren deed ik met zo'n ding [afbeelding]![]()
Hoe hoog is de leer curve en hoe zijn de scholen /lessen ( ervaringen?)
Water blijft natuurlijk langer warm dan het landquote:Op maandag 18 juli 2005 12:32 schreef Ra-z het volgende:
tot wanneer loopt het kitesurf seizoen eigk? lijkt me dat je tot september/oktober wel kan kiten water word mischien alleen wat koud
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |