abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28715694
Vraagje.... waar kan je leren kitesurfen en hoeveel kost zoiets ?!?

Ik wil het al een tijdje, maar weet niet goed waar en zo
pi_28715993
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:02 schreef linebear het volgende:
Vraagje.... waar kan je leren kitesurfen en hoeveel kost zoiets ?!?

Ik wil het al een tijdje, maar weet niet goed waar en zo
mss handig als we weten welke omgeving je zit? Oostvoornse meer zit een school. Grevelingenmeer surfscholen zullen het tegenwoordig ook wel in het pakket hebben. Zeeland barst het er iig van
Dat wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_28716030
pi_28716202
Veluwemeer ook

De beste spots zijn o.a. Veluwemeer en Autostrand (Oostvoorne). De reden ? Water is ondiep dus je kan altijd gewoon op je benen staan.

Qua kosten zal je tussen de 30 en 50,- zitten voor een paar uurtjes. Met vliegerervaring moet je tegen die tijd wel kunnen varen, zeker als je al kan flyboarden/buggyen, zonder vlieger kan het ook maar is het lastiger.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_28716252
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:19 schreef UnleashMitch het volgende:
Veluwemeer ook

De beste spots zijn o.a. Veluwemeer en Autostrand (Oostvoorne). De reden ? Water is ondiep dus je kan altijd gewoon op je benen staan.
Oostvoorne vind ik voor echt beginnen niet echt denderend. Autostrand is wel ondiep, maar het water oppervlak is wel beperkt door die dammetjes en daarachter is staan echt niet meer mogelijk.
pi_28717833
ik woon in Amsterdam.....
dus Scheveningen zal dichter bij zijn....
pi_28718132
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:05 schreef linebear het volgende:
ik woon in Amsterdam.....
dus Scheveningen zal dichter bij zijn....
vriend van me woont in haarlem en die doet het ook in de buurt daar, dus zoek ff op google anders
pi_28718195
quote:
Op maandag 11 juli 2005 20:20 schreef Gebakken_vissie het volgende:
Oostvoorne vind ik voor echt beginnen niet echt denderend. Autostrand is wel ondiep, maar het water oppervlak is wel beperkt door die dammetjes en daarachter is staan echt niet meer mogelijk.
Dammetjes op het autostrand ? Of ze hebben het het afgelopen jaar zwaar veranderd of jij praat over heel iets anders dan het autostrand, ik denk eerlijk gezegd het laatste.

Nadeel van het autostrand is dat door een paar geitenwollensokken-vogelaars het niet meer mogelijk is om met je auto tot op het strand te komen, je zal dus een paar honderd meter moeten lopen.

Vanuit Amsterdam is Veluwemeer de beste oplossing. Op zee varen is erg lastig hoor ik altijd en zonder ervaring kan je rustig water wel gebruiken.
pi_28718310
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:15 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Dammetjes op het autostrand ? Of ze hebben het het afgelopen jaar zwaar veranderd of jij praat over heel iets anders dan het autostrand, ik denk eerlijk gezegd het laatste.

Nadeel van het autostrand is dat door een paar geitenwollensokken-vogelaars het niet meer mogelijk is om met je auto tot op het strand te komen, je zal dus een paar honderd meter moeten lopen.

Vanuit Amsterdam is Veluwemeer de beste oplossing. Op zee varen is erg lastig hoor ik altijd en zonder ervaring kan je rustig water wel gebruiken.
je hebt gelijk, ben ik de war met de andere kant

En op zee, mwah, ben ik ook begonnen, is best te doen. Maar ik heb al tig jaar surf ervaring en een jaar of 12 kites
pi_28718314
heb helaas geen auto
pi_28718406
Fly Wake- & Kiteboarding
Zuiderzeeweg 2
Amsterdam
Tel 0654726727

Karta boardsports
zocherstraat 54
Amsterdam
Tel: 06-24209026
www.kartaboardsports.nl

Kiten.nl
Bolstoen 4c
1064 AT Amsterdam
Tel: 020-4480883
info@kiten.nl
www.kiten.nl

bel eens zo ik zeggen, kunnen je vast wel iets over scholen en cursussen vertellen
  maandag 11 juli 2005 @ 21:30:01 #13
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_28718678
Ik heb vrijdag me eerste Kite lessen bij Van de Bergh in Hoorn. Echt zin in.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_28720336
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:18 schreef Gebakken_vissie het volgende:
En op zee, mwah, ben ik ook begonnen, is best te doen. Maar ik heb al tig jaar surf ervaring en een jaar of 12 kites
Dat is idd het grote verschil Je denkt zelf van 'ach dat vliegertje kan iedereen toch wel besturen' maar als je het iemand moet leren merk je eigenlijk pas dat het toch wat langer duurt om zo'n ding onder de knie te krijgen
pi_28897747
Zelf ben ik ook op zoek naar een sport kite surfen lijkt me wel wat, alleen zwemmen is de enige water sport die ik heb gedaan en vliegeren deed ik met zo'n ding

Hoe hoog is de leer curve en hoe zijn de scholen /lessen ( ervaringen?)
pi_28902753
quote:
Op maandag 18 juli 2005 00:31 schreef Ra-z het volgende:
Zelf ben ik ook op zoek naar een sport kite surfen lijkt me wel wat, alleen zwemmen is de enige water sport die ik heb gedaan en vliegeren deed ik met zo'n ding [afbeelding]

Hoe hoog is de leer curve en hoe zijn de scholen /lessen ( ervaringen?)
In principe zou iedereen in een uurtje of 3 moeten kunnen varen (=kitesurfen). Wellicht is het handig om een goedkope tweedehands vlieger te kopen (wel +2.5m2) om het vliegeren een beetje onder de knie te krijgen. Ondanks dat het een totaal andere vlieger is als een vlieger waar je mee kan kitesurfen begin je dan wel alvast het sturen en de basisprincipes van het windvenster e.d. te leren. Dan kan je wellicht al weer eerder varen, en dat is toch waar je het voor doet
pi_28906661
tot wanneer loopt het kitesurf seizoen eigk? lijkt me dat je tot september/oktober wel kan kiten water word mischien alleen wat koud
pi_28906816
quote:
Op maandag 18 juli 2005 12:32 schreef Ra-z het volgende:
tot wanneer loopt het kitesurf seizoen eigk? lijkt me dat je tot september/oktober wel kan kiten water word mischien alleen wat koud
Water blijft natuurlijk langer warm dan het land Zeker in combinatie met een wetsuit kan je denk ik heel erg lang doorvaren. Voordeel van de herfst is ook dat het over het algemeen veel harder en veel vaker hard waait, met uitzondering van afgelopen herfst dan.

Een en ander is ook nog afhankelijk van de winter. Vorig jaar hebben we een erg zachte winter gehad, het jaar ervoor heb ik geregeld in de vrieskou op het strand gestaan. Over het algemeen moet je toch wel t/m oktober het water op kunnen denk ik.
pi_28914775
Veel gelezen inmiddels, morgen ga ik gewoon langs een boardshop ( karta boardshop zit hier in de buurt ) wat vragen stellen en mischien eens een les boeken

Ik las trouwens dat je een IKO certificaat nodig hebt om spullen te huren overal zo ? volgende maand gaak naar egypte als ik voor die tijd nou een paar lessen heb gehad kan ik daar gaan kiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')