abonnement Unibet Coolblue
  zondag 10 juli 2005 @ 21:20:40 #1
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28691043
Hier verder.


Ik heb ook wel eens werk gedaan op MBO niveau terwijl ik zelf MAVO heb.


<mod note>
Geheel in lijn met de Fok! policy willen we ook in dit topic geen vacatures voorbij zien komen, en al helemaal geen 'ik zoek een collega' posts.
</mod note>

[ Bericht 18% gewijzigd door _-rally-_ op 14-08-2005 13:54:35 ]
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28691352
Stom topic, er is zat werk alleen wil men geen 'minder' werk doen.
pi_28691369
Er is voldoende werk om ons heen.. Maar de mens is immers te kritisch in het nemen van een baan. En het moet altijd maar iets te maken met wat r gestudeerd is.
pi_28693145
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
Stom topic, er is zat werk alleen wil men geen 'minder' werk doen.
Precies zo is het maar net.
pi_28693755
Wat een fantastische inhoudelijke argumenten weer. Is het forum "politiek" waar normaliter van dit gemekker valt waar te nemen gesloten?

Als jullie het allemaal zo goed weten post dan eens iets inhoudelijks over hoe je zelf aan je baan bent gekomen. Daar help je de mensen die geen baan hebben wellicht wel mee. Of vertel je netwerkervaring hoe je bv een andere baan hebt gevonden. Kortom post eens iets zinnigs waar meer dan 1 zin, zonder populistisch geblaat, aan te pas komt. Dat is namelijk het doel van het topic.


Cora zet nu haar negeerknop op zinloos gemekker aan.
Dat is eens wat anders...
pi_28693786
Als jullie nou gewoon eens opzouten met al die loze reacties, of in ieder geval gewoon even de voorgaande topics doorlezen, dan zul je zien dat er zat mensen zijn die voor minder werk willen gaan doen, maar gewoon niet aan de slag komen omdat werkgevers ze niet aan willen nemen (te oud, te hoog opgeleid, geen enthousiasme etc).
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:20 schreef edje34 het volgende:

dat was zeker randstad of start uitzenburo??
Randstad. Ervaring?

Ik vind het jammer, omdat ik met Randstad altijd goede ervaring heb gehad qua werkvoorziening en zo.
pi_28698875
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
Stom topic, er is zat werk alleen wil men geen 'minder' werk doen.
ALS dat al waar zou zijn (wat niet het geval is, lees de eerdere topics maar door), zou dat dan zo raar zijn? Mensen hebben geld en tijd in een opleiding gestopt, om wat voor reden dan ook. Die mensen willen dus werk in die richting. Als jij eindelijk van de basisschool af bent (waar je nu volgens mij in groep 3 zit, getuige je domme opmerking) en je gaat doorleren voor (ik noem maar iets) accountant. Je komt van de opleiding af en je gaat solliciteren. Dan zul je toch ook gaan zoeken naar een baan als accountant? En niet naar een baan als plantsoenmedewerker?

Het ligt echt niet aan de werkzoekenden. Iedereen die begint met werken, zal een baan zoeken in zijn of haar opleidingsrichting. Maar na verloop van tijd, als dat niet lukt, zal iedereen genoegen gaan nemen met andere banen. Het probleem is dan alleen dat de werkgevers dan dwars gaan liggen en mensen gaan afwijzen op basis van opleiding (te hoog, te anders) of andere criteria (die ze weliswaar niet mogen noemen [leeftijd, geslacht], maar die wel degelijk doorslaggevend zijn bij, ik schat, 75% van de openstaande vacatures).
pi_28700813
tvp
pi_28703137
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
Stom topic, er is zat werk alleen wil men geen 'minder' werk doen.
stom topic, er is werk zat, alleen wil men geen hoger opgeleiden aannemen voor 'minder' werk....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  maandag 11 juli 2005 @ 12:21:39 #10
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28703344
quote:
Op maandag 11 juli 2005 07:56 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

ALS dat al waar zou zijn (wat niet het geval is, lees de eerdere topics maar door), zou dat dan zo raar zijn? Mensen hebben geld en tijd in een opleiding gestopt, om wat voor reden dan ook. Die mensen willen dus werk in die richting. Als jij eindelijk van de basisschool af bent (waar je nu volgens mij in groep 3 zit, getuige je domme opmerking) en je gaat doorleren voor (ik noem maar iets) accountant. Je komt van de opleiding af en je gaat solliciteren. Dan zul je toch ook gaan zoeken naar een baan als accountant? En niet naar een baan als plantsoenmedewerker?

Het ligt echt niet aan de werkzoekenden. Iedereen die begint met werken, zal een baan zoeken in zijn of haar opleidingsrichting. Maar na verloop van tijd, als dat niet lukt, zal iedereen genoegen gaan nemen met andere banen. Het probleem is dan alleen dat de werkgevers dan dwars gaan liggen en mensen gaan afwijzen op basis van opleiding (te hoog, te anders) of andere criteria (die ze weliswaar niet mogen noemen [leeftijd, geslacht], maar die wel degelijk doorslaggevend zijn bij, ik schat, 75% van de openstaande vacatures).
Goed gesproken
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
pi_28709041
weer een tegenslag. Niet eens in staat om het op te schrijven, ik laat het maar weer eens bezinken.
  maandag 11 juli 2005 @ 16:02:49 #12
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_28709098
UItzendbureau's

Bellen, cv sturen, bellen, bellen, bellen, bellen. En blijven bellen. Je maakt ze gillend gek maar bij de eerste de beste vacature denken ze aan JOU!

Ervaring
Trotse mamma :)
  maandag 11 juli 2005 @ 16:04:37 #13
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_28717852
Ik zeg het nog maar eens, de werkverkenner van het CWI op werk.nl. Voor alle vacatures die NIET in je lijst voorkomen. En niet schrikken van het hoge aantal.
pi_28723339
quote:
Op maandag 11 juli 2005 21:06 schreef Tasha het volgende:
Ik zeg het nog maar eens, de werkverkenner van het CWI op werk.nl. Voor alle vacatures die NIET in je lijst voorkomen. En niet schrikken van het hoge aantal.
Is dat die kutsite van het CWI?
pi_28724055
Ja precies, die waar je verplicht op moet inloggen enzo . Je geeft aan welke vacatures je wilt ontvangen, waar je dus de helft maar van krijgt uiteindelijk. Vandaar de tip van de kansverkenner.
pi_28726416
Uitzendbureau's

Misschien leuk voor een paar weken/maanden, maar reken er maar niet op dat je hiermee ooit een vaste baan krijgt. Als een werkgever jou eenmaal moet aannemen zullen ze er bijna altijd voor kiezen om jou te dumpen voor een goedkopere kracht. Vaak genoeg meegemaakt.
pi_28727632
quote:
Op maandag 11 juli 2005 16:02 schreef Faithz het volgende:
UItzendbureau's

Bellen, cv sturen, bellen, bellen, bellen, bellen. En blijven bellen. Je maakt ze gillend gek maar bij de eerste de beste vacature denken ze aan JOU!

Ervaring
Ja, als je een vrouw van net 22 bent wel, ja....
  dinsdag 12 juli 2005 @ 08:27:46 #19
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_28727851
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 07:50 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:

[..]

Ja, als je een vrouw van net 22 bent wel, ja....
Erm ja
Trotse mamma :)
  dinsdag 12 juli 2005 @ 08:30:35 #20
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_28727878
quote:
Op maandag 11 juli 2005 23:43 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Is dat die kutsite van het CWI?
Ja die ene waarvan de server er nu uitligt
  dinsdag 12 juli 2005 @ 08:32:30 #21
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_28727894
quote:
Op zondag 10 juli 2005 21:31 schreef trith het volgende:
Stom topic, er is zat werk alleen wil men geen 'minder' werk doen.
Dat is wel heel vaak het geval valt mij op.
Ken een boel mensen die niet werken, maar wel zouden kunnen.
En maar klagen dat er geen werk is. BS. Ze willen gewoon niet.
Maar goed, ze moeten het ook zelf maar weten. Ik hoop dat de overheid gauw wakker wordt en deze mensen hun uitkering ed. ontzegd.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 08:48:04 #22
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_28728065
Ik ben benieuwd of de mensen hier die beweren dat 'er genoeg werk is', zelf wel allemaal werk in hun eigen vakgebied hebben of misschien nog studerend zijn. Anders is het wel heel makkelijk praten. En dan zou ik toch graag horen hoe zij dan wel aan die ene leuke baan zijn gekomen...
pi_28728153
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 08:32 schreef Jo0Lz het volgende:

[..]

Dat is wel heel vaak het geval valt mij op.
Ken een boel mensen die niet werken, maar wel zouden kunnen.
En maar klagen dat er geen werk is. BS. Ze willen gewoon niet.
Maar goed, ze moeten het ook zelf maar weten. Ik hoop dat de overheid gauw wakker wordt en deze mensen hun uitkering ed. ontzegd.
Wat een onzin. Hoe vaak moet er nu nog gezegd worden 'lees de vorige topixs eens'? Men geeft duidelijk aan, dat men eigenl;ijk alles wil aanpakken, maar gewoon de kans niet krijgt. Ik solliciteer al 3 jaar onder mijn niveau en heb nog steeds niets anders.

Het heeft helemaal geen fluit te maken met 'niet willen'. Dit land is gewoon diploma-geil en discriminerend. Men wil jonge mensen (liefst vrouwen), want die zijn goedkoop en de rest kan het gewoon schudden. Het is tekenend genoeg, dat uitzendburo's je zelfs niet (of pas na veel aandringen en dan nog met de opmerking "verwacht er maar niets van") inschrijven als je 30+ bent, lijkt me.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 09:21:51 #24
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_28728484
Wat voor banen zoeken jullie allemaal?


Ik ben via een uitzendbrueau heel erg goed terecht gekomen bij een bedrijf. Maar ik weet dat sommige uitzendbureau's al erg moeilijk doen als je nog maar 20 bent.. dus kan me voorstellen wat ze zeggen als je 30+ bent..
Trotse mamma :)
pi_28728573
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 09:21 schreef Faithz het volgende:
Wat voor banen zoeken jullie allemaal?
Commercieel-administratief (binnendienst, office-manager, customer care). Ik heb daar geen opleiding in, wel 10 jaar werkervaring.
quote:
Ik ben via een uitzendbrueau heel erg goed terecht gekomen bij een bedrijf. Maar ik weet dat sommige uitzendbureau's al erg moeilijk doen als je nog maar 20 bent.. dus kan me voorstellen wat ze zeggen als je 30+ bent..
QED.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')