abonnement Unibet Coolblue
pi_28662891
Wie? Waarom? Hoe?
pi_28662987
Mensen, goedkoper en minder gehaast, gewoon een huis kopen.
* kent iemand die gewoon vertrokken is en het naar zijn zin heeft.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_28663687
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:38 schreef longinus het volgende:
Mensen, goedkoper en minder gehaast, gewoon een huis kopen.
* kent iemand die gewoon vertrokken is en het naar zijn zin heeft.
Tof. Ik wil over drie jaar ook naar Duitsland.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:15:59 #4
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_28663878
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:07 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Tof. Ik wil over drie jaar ook naar Duitsland.
Waarom wachten ? De beste tijd is nu !
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_28663904
Wil mijn studie afmaken.
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:17:29 #6
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_28663925
Strak plan!
feest
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:21:21 #7
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28664012
Bratwurst. En bier.
Vampire Romance O+
  zondag 10 juli 2005 @ 11:56:41 #8
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28676946
WFL >>> WGR
  zondag 10 juli 2005 @ 12:53:07 #9
99295 perezoso
blankjoekel
pi_28678335
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:21 schreef MouseOver het volgende:
Bratwurst. En bier.
Gisteren gemacdonaldst in Kleve en er was een feesttent met bratwurst, bier, muziek en jonge meiden in badpak die hun rondjes over de catwalk maakte.
  zondag 10 juli 2005 @ 22:08:41 #10
33189 RM-rf
1/998001
pi_28692484
ik woon er nu 5 jaar, en inderdaad exact die dingen die longinus noemt zijn erg prettig, de rust, de ontspannen omgeving, veel natuur ....
Inderdaad, een huis zelf te kunnen bouwen, vrijwel direkt in de stad op een top-locatie, met een flinke tuin en behoorlijk wat woonoppervlak, voor rond de 200 tot hooguit 250.000 euro... dat kan ik me in nederland niet voorstellen,voor dat bedrag zit je in nederland al snel ergens in een forensengemeente tussen de snelwegen in een rijtjeshuis met 15m2 tuin ...

Het ligt echter sterk ook aan waar je precies terecht komt, het ruhrgebied, of de grote steden zijn natuurlijk wat dat betreft nauwelijks veel beter ...
Tevens is het ook zo dat het goed kan zijn een zekere binding te hebben, of een duidelijk doel, waarvoor je zou willen emigreren, waardoor je ook makkelijker kan 'integreren' ...

Ook zij er volop punten die je als emogrant zult tegenkomen waarvan je idd zult merken dat in die dingen nederland ofel beter is, of een stukje voorloopt ...
Duitsland kunnen qua omgeving en zeker qua werkhouding soms best lastig zijn, de aloude cliche's van erg op regeltjes en vaste, vastgelegde afspraken (Pflichtheft) gericht ....

Als buitenlander in duistland heb je zowel voordelen, als nadelen: Duitsers zijn over het algemeen heel positief tegenover buitenlanders, juist als die ook duits spreken en positief en open tegenover duitsland staan ... dat vinden ze al snel 'schattig' ... anderszijds het is soms ook lastig om als buitenlander serieus genomen te worden, voor 'vol' te worden aangezien.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28692644
Ik wil over drie jaar gaan werken in Duitsland. Omdat ik de mensen daar ook indd een stuk vriendelijker vind, de hele mentaliteit staat me meer aan dan in NL. Het landschap is zeker mooier. Duitsland trekt me gewoon aan.

Waarom ben jij naar Duitsland vertrokken? Werk?
pi_31333991
Is het niet heel lastig om in deze tijden aan werk te komen in Duitsland?
Inmiddels lang geen 18 meer
  maandag 10 oktober 2005 @ 15:32:18 #13
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_31335042
Ik heb daar ook wel eens aan zitten denken, maar... ik zou het alleen doen als ik de taal goed machtig ben. Nu kan ik me wel verstaanbaar maken in het Duits, maar dat is enkel basiskennis.

Hoe zit dat met jou Skiczukie? Goed in Duits?
pi_31335461
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 14:39 schreef Suspicious18 het volgende:
Is het niet heel lastig om in deze tijden aan werk te komen in Duitsland?
Ik weet het niet. Maar in Nederland is het nu ook lastig om een baan te vinden. Ik wil eerst een stage in Duitsland proberen te regelen. Ik zie het ook wel als ik over drie jaar klaar ben. Eerst maar eens weg uit Friesland. Want hier is helemaal geen toekomst.
pi_31335560
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:32 schreef BrauN het volgende:
Ik heb daar ook wel eens aan zitten denken, maar... ik zou het alleen doen als ik de taal goed machtig ben. Nu kan ik me wel verstaanbaar maken in het Duits, maar dat is enkel basiskennis.

Hoe zit dat met jou Skiczukie? Goed in Duits?
Ik denk ook basis. Hoewel ik wel vorig jaar met een Duitser uit Freiburg een heel goed gesprek had, en hij vond dat ik behoorlijk goed Duits kan spreken. En pas geleden dus naar Köln voor drie dagen. En daar ook met mensen gesproken, zelfs een grap kunnen maken. En af en toe kom ik er ook niet goed uit mijn woorden (in het Nederlands ook niet trouwens), maar dan formuleer je een zin gewoon anders.

Afgelopen vakantie nog in Wenen geweest. Daar woont mijn oom en familie, en daar kon ik ook aardig goed mee communiceren.



Het kan wel beter. Maar in drie jaar kun je heel wat leren natuurlijk, en als je daar een maandje zit, dan heb ik die taal echt wel onder de knie.
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:13:39 #16
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_31335847
Ik heb vanwege mijn werk in Frankfurt gewoond, geweldige tijd gehad in een gewelidge stad.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_31336019
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:13 schreef static het volgende:
Ik heb vanwege mijn werk in Frankfurt gewoond, geweldige tijd gehad in een gewelidge stad.
Hoe lang?
  maandag 10 oktober 2005 @ 16:42:38 #18
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_31336501
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:20 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Hoe lang?
Ruim een jaar.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_31336699
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:42 schreef static het volgende:

[..]

Ruim een jaar.
Zou je wat meer willen vertellen? Wat voor werk doe je? Waarom zit je niet meer in Frankfurt? Hoe ben je daar precies gekomen? Filiaal in Duitsland o.i.d? Hoe ging het Duits jou af?
  maandag 10 oktober 2005 @ 23:56:06 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_31347427
De Duitse taal heb je als Nederlander zo onder de knie. Als je maar de moeite doet om te integreren... Zoveel scheelt het niet van Nederlands.
Hier in Nederland heb je natuurlijk het grote nadeel dat je, zelfs met een hogere opleiding, nauwelijks fatsoenlijk kunt wonen. In Duitsland heb je werkelijk een fantastisch huis voor 200/250K
Als je naar Duitsland vertrekt, en in Nederland blijft werken, snoep je van 3 walletjes. Én je behoud de hypotheekrente-aftrek. Én je krijgt eigenheimzulage (E5000 p.j.). Én de huizenprijzen zijn de helft..
Bovendien, in tegenstelling wat veel mensen met name in de Randstad denken, zijn de Duitsers over het algemeen veel aardiger als veel Nederlanders. Er heerst daar veel minder als Nederland een Ik-cultuur. Meer ruimte, beter onderwijs, wachtlijsten etc. etc.
Het enige nadeel is dat het op dit moment in Duitsland moeilijk is om een baan te vinden. Je moet dus wel de juiste kwaliteiten meenemen. Of in Nederland blijven werken, maar dan moet je dus in de grensstreek kunnen werken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 00:11:13 #21
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_31348028
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 16:56 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Zou je wat meer willen vertellen? Wat voor werk doe je? Waarom zit je niet meer in Frankfurt? Hoe ben je daar precies gekomen? Filiaal in Duitsland o.i.d? Hoe ging het Duits jou af?
Ja hoor. Ik ben een contractor/consultant, ik word ingehuurd voor periodes van 3/6/12 maanden om een klus te klaren voor een bedrijf, en dan met name backoffice support-organisaties. Een freelancer dus min of meer. Ben er niet meer omdat mijn klus geklaard is en ik met andere dingen aan de gang ben gegaan (o.a. London, Parijs en Trinidad, laatste was hier in Amsterdam).
Och, Duits in Frankfurt. Het is een internationale stad, dus velen spreken Engels.
Daarbij moet ik wel zeggen dat de voertaal van het bedrijf waar ik toen werkte Engels was.

De Duitsers zelf vinden het overigens wat minder vanwege dat internationale aspect. Maar als je er een maandje bent en vooral naar Duitse zenders kijkt heb je het zo onder de knie.

Anders mailen we even, wil hier niet te veel posten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_31349338
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 23:56 schreef LXIV het volgende:
De Duitse taal heb je als Nederlander zo onder de knie. Als je maar de moeite doet om te integreren... Zoveel scheelt het niet van Nederlands.
Mwah, er zijn wel degelijk verschillen. Niet allemaal groot, maar wel wel aanwezig. En in geschreven taal nog duidelijker dan in gesproken taal. In het Nederlands is "Ik word geholpen" gewoon een goede zin, en die kun je natuurlijk letterlijk vertalen naar "Ich werde geholfen". Een Duitser zal echter waarschijnlijk de voorkeur geven aan "Mir wird geholfen". Om maar eens een voorbeeld te geven.
quote:
Hier in Nederland heb je natuurlijk het grote nadeel dat je, zelfs met een hogere opleiding, nauwelijks fatsoenlijk kunt wonen. In Duitsland heb je werkelijk een fantastisch huis voor 200/250K
Als je naar Duitsland vertrekt, en in Nederland blijft werken, snoep je van 3 walletjes. Én je behoud de hypotheekrente-aftrek. Én je krijgt eigenheimzulage (E5000 p.j.). Én de huizenprijzen zijn de helft..
Bovendien, in tegenstelling wat veel mensen met name in de Randstad denken, zijn de Duitsers over het algemeen veel aardiger als veel Nederlanders. Er heerst daar veel minder als Nederland een Ik-cultuur. Meer ruimte, beter onderwijs, wachtlijsten etc. etc.
Het enige nadeel is dat het op dit moment in Duitsland moeilijk is om een baan te vinden. Je moet dus wel de juiste kwaliteiten meenemen. Of in Nederland blijven werken, maar dan moet je dus in de grensstreek kunnen werken.
Duitsland heeft een grote werkloosheid, en heeft ook nog wat wetten om werklozen te kunnen verplichten te werken op straffe van korting op de uitkering. Zoek maar eens op Ein-Euro-Jobs.
pi_31354614
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 01:00 schreef Light het volgende:

Duitser zal echter waarschijnlijk de voorkeur geven aan "Mir wird geholfen". Om maar eens een voorbeeld te geven.
Dat is volgens een vorm van plat-Duits, en zeker geen hoog-Duits ... in gesprekken met bekenden, veelal in RLP of NRW kun je dat wel benutten, of in een winkel oid, maar ik zou het zeker niet in officiele of geschreven documenten doen ....
Waar ik woon zou dat al snel 'mir wird geholf' worden (Eifeler Plat)

als je dingen als 'ons Mams hedde un Ongeluk' schrijft ... dat zal in delen van Brabant/zuidnederland goed begrijpbaar zijn, maar is gewoon dialect ...

In NRW en RLP wordt veelal sterk plat-duits gesproken (neder-saskisch lijkt er sterk op), terwijl het hoog-duits oorspronkelijk eerder uit het oosten komt (maar ook niet het platte oostelijke dialect is) ... overigens, plat-duits ligt ook veel nader aan het nederlands, in sommige regionen of dorpen kennen ze ook veel meer harde 'g' of 'k' klanken dan het hoogduits
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_31362670
Ik zit ook met serieuze plannen om richting Duitsland te gaan, altans, niet in Nederland te blijven.
Werk is niet van belang, dat zal in Nederland zijn en eventueel uitbreiding naar Duitsland (eigen bedrijf ).

Alleen ik weet niet of het te redden is aangezien mijn Duits niet op en top is..
pi_31364149
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 10:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat is volgens een vorm van plat-Duits, en zeker geen hoog-Duits ... in gesprekken met bekenden, veelal in RLP of NRW kun je dat wel benutten, of in een winkel oid, maar ik zou het zeker niet in officiele of geschreven documenten doen ....
Voor zover ik weet is "mir wird geholfen" (of "es wird mir geholfen") netter Duits dan "ich werde geholfen". Duitsers doen sowieso niet zo heel moeilijk om zinnen naar het passieve te schrijven.
quote:
Waar ik woon zou dat al snel 'mir wird geholf' worden (Eifeler Plat)
Da's gewoon luiheid van de spreker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')