abonnement Unibet Coolblue
pi_28814412
ET, ik was onwijs mun best aan het doen om een nieuw babietjestopic te maken. Dee ik iets fout?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_28814677
Suf hoor, het ouderschap is een serieuze zaak, maar ook mijn opvoeding doe ik met de nodige dosis humor. Zo kan het toch ook met dit forum? Het blijft natuurlijk wel een onderdeel van fok hoor!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator donderdag 14 juli 2005 @ 22:48:50 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_28814820
De middenlijn is hier ook moeilijk te bewandelen hoor. Pfff.... ik ga proberen het uit te leggen. Ik heb het topic gesloten, niet omdat ik iets tegen humor heb maar meer omdat het een steekjesonderwater/afzeik topic aan het worden was tegen een bepaalde user.
Daarom is ie dicht en niet omdat ik geen humor wil zien hier. Ik moest om sommige dingen ook best lachen maar we zijn bezig met een serieuze poging om de sfeer hier een beetje goed te houden vandaar het slotje.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 juli 2005 @ 22:54:05 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_28815016
Mijn topic was natuurlijk ook prikkelend bedoelt en niet helemaal lief voor , noem eens een dwarstraat, iemand welke een babyshower voor z'n vrouw organiseert
  donderdag 14 juli 2005 @ 22:57:46 #55
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28815138
snoopy, ik hielp je gewoon
(heb de link naar 't oude topic er ff bij gezet)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_28821396
dankjewel
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 17 juli 2005 @ 09:01:04 #57
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28876422
Aangezien men zich stoort aan het of zelfs Tina-gehalte in Het grote kleine babietjestopic deel 58 , lijkt het me verstandig om die discussie hier voort te zetten en niet in het babietjes-topic zelf.
Even een reactie op Sugars opmerking vanwege het Tina-gehalte. Kwestie van pot verwijst de ketel als je het mij vraagt. Ik kan me een periode herinneren dat jij hier ook rondliep. Of het nu lekker ging of niet met Maria. Posts als: "Nu moet ik wéér huilen." kwamen regelmatig voor. Heeft hier ooit iemand je verweten té emotioneel te zijn?
Laat dan een ander ook lekker in zijn waarde.

Hè gezellig....
-edit-

Nou oke, even iets genuanceerder:
Ik denk dat je de humor een beetje ontgaat achter de . Ik zie nl. ook niet voor me dat LB de hele dag al sniffend en slobberend door het huis gaat elke keer als ze Jolie ziet. Snap je?

[ Bericht 9% gewijzigd door dutchie op 17-07-2005 09:08:15 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 17 juli 2005 @ 09:47:07 #58
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28876621
Ik vind gewoon echt dat er nogal gefrutseld wordt en ik kan me niet herinneren dat ik ook zo frutselde. Tuurlijk word ik weleens oprecht geraakt of geëmotioneerd door jullie dingen of dingen met Maria. Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat ik zo zwijmelig heb gedaan ooit. MAAR als dat wel zo is: stom dat ik dat niet meer weet. Dan is het idd geval van "pot verwijt de ketel". Het woord Tina zal ik vanaf nu niet meer laten vallen, dat is ook helemaal niet belangrijk om er zo een stempel op te zetten (en bovendien puur mijn ding, denk ik).

De humor herken ik wel, ja. Dat is niet zo'n probleem. Kan er ook om lachen.
Ik herken het dus ook wanneer er weinig humor in zit. Dan worden de "oooh's" en "aaaahs" en emo-smilies voor mijn gevoel gewoonweg een herhaling van zwijmelposts. Omdat het topic er nu eenmaal is en mensen zo graag iets posten misschien? En dat vind ik niet echt waardevol in het topic.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 17 juli 2005 @ 12:47:46 #59
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_28879532
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:34 schreef melonovy het volgende:
quote:
Ervaren jullie het nu echt zo dramatisch dat een baby zijn/ haar eerste verjaardag bereikt? Of proberen jullie elkaar emotioneel te overtreffen ofzo? Ik vind het best een beetje overdreven worden eigenlijk, of ben (was ik destijds) zo nuchter?
Mmm, iedereen mag zijn mening hebben, maar waarom zo neerbuigend doen?Heel goed hoor Mel dat je zo nuchter bent. Voor het gemak vergeet je nu wel even hoeveel gefotosoepte Chiaraatjes wij van jou hebben moeten verdragen in het begin, voorop gesteld dat het een schattig meisje is...maar in een bloemetje, met vlindertjes, met bubbeltjes...vond ik persoonlijk ook ergelijk zoet. Maar hoor je daar iemand over? Nee, weet je ook waarom niet? Gewoon omdat het not done is om over dit soort dingen te gaan ouwehoeren. Je zeikt niet over geboortekaartjes die je niet aanstaan, kindjes die je lelijk vind, emo-gevoelens van anderen, gewoonweg omdat je anderen daarmee kunt kwetsen. Maar blijkbaar vind je jezelf en het uitdragen van je mening belangrijker dan de gevoelens van anderen en bedankt
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  zondag 17 juli 2005 @ 12:59:04 #60
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_28879772
Sorry Sugar ik ben het in deze helemaal eens met Dutchie, idd pot verwijt de ketel En die Tina-opmerking vind ik echt kwetsend, maar goed daar heb je je verder al over uitgelaten, dus laat ook maar.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_28879810
misschien kwam mijn opmerking ook niet zo aardig over, sorry als ik mensen gekwetst heb. het gaat mij in ieder geval niet om de zich voor doende gevoelens, ik vind het juist mooi en ontroerend om daarover te lezen. waar het mij wel om ging: dat het wat geforceerd / plichtmatig op mij over komt de laatste tijd, alsof iedereen z'n best doet zich op z'n ontroerdst te laten zien (werd ik een beetje weeïg van). maar misschien is 't gewoon een samenloop van omstandigheden omdat er inderdaad een 'jarigen-boom' aan zit te komen. hey en verder moet iedereen natuurlijk helemaal zelf weten hoe hij/zij schrijft. ik kon me alleen wel een beetje voorstellen waar melonovy's kritische vraag vandaan kwam.
piglet ik zou 't echt heel jammer vinden als je hierdoor meteen weer vertrok!!
  zondag 17 juli 2005 @ 13:06:43 #62
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28879916
Bix, het was ook niet jouw post waar ik over viel. En wat het geforceerde/plichtmatige betreft, daar kan ik me wel in vinden.

Sugar
quote:
Ik herken het dus ook wanneer er weinig humor in zit. Dan worden de "oooh's" en "aaaahs" en emo-smilies voor mijn gevoel gewoonweg een herhaling van zwijmelposts. Omdat het topic er nu eenmaal is en mensen zo graag iets posten misschien? En dat vind ik niet echt waardevol in het topic.
Ook mee eens. Het was met name het woordje Tina, wat op mij nogal neerbuigend overkwam. Maar daar zijn we nu van af.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 17 juli 2005 @ 14:07:54 #63
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_28881030
Ik vond de opmerking van piglet wel een goeie, dat er eerst werd geklaagd dat er teveel klaag-posts waren, en nu dat er teveel emo-posts zijn. Wanneer is het eigenlijk wél goed?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 17 juli 2005 @ 14:24:25 #64
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28881425
Ja Dutch, ik heb ook last van idiote apetrotsheid, gelukkig wel (Ook op mijn fotosoepies Loena )Maar om Bix' termen te gebruiken, ik vind het de laatste tijd wat te geforceerd & plichtmatig worden, ik had het idee dat het een trend werd om nog emotioneler te zijn bij mijlpalen dan de ander, ik vroeg me dat oprecht af. Sorry, misschien was ik niet echt correct in mijn formulering. Ik wil hierbij dan ook mijn excuses aanbieden voor diegene die ik hiermee gekwetst heb.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_28881842
Ik vond je emo-stukje bij je felicitatie toen Myrthe 1 werd wel lief Sugar.

Is de lucht nu voldoende geklaard om verder te gaan met het babytjestopic ?
pi_28883091
Had dit topic niet al zo'n 14 uur geleden dicht gemoeten?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 17 juli 2005 @ 16:24:58 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_28884632
vergeten
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 17 juli 2005 @ 17:16:07 #68
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_28885662
Nog één ding (met het gevaar dat dit óf allang duidelijk was óf dat ik de discussie weer doe oplaaien): ik heb het juist niet zo sterk met die verjaardagsposts, maar meer met de algehele "zoetgetinte posts" in het topic. Ik voel daar gewoon minder bij en vind díe posts dus niet zo waardevol.
Misschien zeg ik met die irritatie over zoetsappigheid wel iets heel anders dan Melonovy bedoelde en ben ik er één van de weinigen in. Ik wilde er niemand mee kwetsen, hoor. Verbaast me ook dat het woord Tina zo kwetsend is eigenlijk.

De verjaardagsblues kan ik me nog niet zo voorstellen, maar ik ben wél melancholisch van aard, dus wie weet over een maand...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 17 juli 2005 @ 17:33:40 #69
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_28886072
quote:
Op zondag 17 juli 2005 14:24 schreef melonovy het volgende:
ik had het idee dat het een trend werd om nog emotioneler te zijn bij mijlpalen dan de ander, ik vroeg me dat oprecht af.
Sorry hoor maar deze opmerking vind ik zo negatief, maar goed ik kan het prima naast mij neerleggen. Jij bent namelijk degene die deze opmerking maakt, ik vind het dan ook meer over jou zeggen dan over de emo-posters.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 juli 2005 @ 18:05:35 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  zondag 17 juli 2005 @ 21:18:26 #71
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_28891594
Sugar, melancholie vind ik inderdaad een betere omschrijving dan blues.
Misschien kun je ter verduidelijking nog even aangeven wat je bedoelt met 'zoetgetinte' posts, als het dan iets anders blijkt dan omtrent verjaardagen etc.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 17 juli 2005 @ 22:19:48 #72
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_28893288
Ik ga nog even reageren, niet omdat ik me aangesproken voel maar wel geraakt.
Voor mij is dit wel een emotionele periode, met een heel raar gevoel in m'n buik kan ik terug denken aan de tijd waarop ik zat te wachten op m'n kind. Toen kwam het kind en hoe. Maar tijd om dat normaal te verwerken, tja. Je hebt ook dat kind om voor te zorgen en ik ben dan ook blij dat de tijd waarbij mijn dochter een soort van biologie project met dwarslaesie me dag in dag uit vragend aan keek voorbij is. Want he, is alles er wel ingekomen en komt het er ook weer uit en hoe maak je de zooi bij beide prcoessen schoon terwijl je dat hoofd moet ondersteunen was voor mij geen tijd om rustig stil te staan bij alles. Nu voel ik me soms rot.
Heeft ze daardoor wel de liefde gekregen die ze nodig had? Moest ik d'r niet te snel achterlaten? Heeft ze wel gemerkt dat ik bij ieder piepje voor d'r klaar stond? Weet ik dat zelf allemaal wel? En ik realiseer me nu pas wat dat babietje al geworden is, wat het allemaal weet, kan en doet.
Al voel ik me vooral trots toch is er soort onzeker voel dat hierbij naar boven komt, over wat komen gaat en over wat is geweest. Zeker nu ik wat anders in het leven sta denk ik dat ik ook dingen gemist heb van haar en ik heb gewoon heimwee naar die tijd. Zo wordt het nooit meer. Dat maakt me verdrietig en blij. Dat gevoel is groot en speelt dagelijks in alles mee en zal dan ook naar voren komen in mijn posts.

Maar goed. Ik laat me nu ook lekker makkelijk raken natuurlijk want als ik me zo voel trek ik me alles aan. Heb met de babymeet wel geleerd dat je erg kwetsbaar bent door je lief en leed te delen op een forum. Helaas was ik dat vergeten maar ik denk dat ik er voorlopig wel weer van geleerd heb
  maandag 18 juli 2005 @ 09:46:46 #73
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28902728
Het houdt me een beetje bezig wat ik heb geschreven... Nogmaals sorry hoor, ik wil helemaal niet kwetsen en ws heb ik mensen wel geraakt met mijn opmerking. Ik vind het helemaal niet vervelend om emoties en gevoelens te delen en te lezen, juist niet! We zijn allemaal anders, ervaren het moederschap anders, schrijven op fok! anders.
Mijn reactie was niet echt goed doordacht, 't was niet handig geformuleerd, ik had best wat meer rekening kunnen houden met omstandigheden, maar mijn vraag kwam niet uit het niets...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 18 juli 2005 @ 09:55:57 #74
7074 moussy
kuttekop
pi_28902868
Is het niet meer dat je de indruk krijgt dat de één emotionelere probeert te posten dan de ander, een spelletje zeg maar. Ow jij bent emo, ik ben nog veel emo'er en de volgende is nóg meer emo

zoiets?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 18 juli 2005 @ 10:17:45 #75
34891 melonovy
La Kutschie
pi_28903270
Ja, ik ervaar bepaalde posts een beetje geforceerd emotioneel...
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')