abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:05:23 #1
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28622794
Gezondheid huisdier gaat voor vakantie

Uitgegeven: 8 juli 2005 12:26
Laatst gewijzigd: 8 juli 2005 12:43

DEN HAAG - Als de gezondheid van hun huisdier om een financieel offer vraagt, is ruim één op de drie Nederlanders bereid de vakantie te laten schieten. Hun eigen gezondheid nemen ze minder nauw, slechts 11 procent wil daar onvoorziene uitgaven aan besteden in plaats van op reis gaan. Dat blijkt uit een onderzoek door het tijdschrift Gezondheid dat vrijdag is verschenen.

Niet iedereen heeft evenveel over voor zijn huisdier. Uit het onderzoek blijkt dat "de helft van de Nederlanders praktisch van aard is". Zij zouden de dierenarts verzoeken euthanasie uit te voeren als het dier ernstig ziek zou zijn. De andere helft heeft veel over voor de gezondheid van het huisdier.

Bijna 40 procent van de baasjes is bereid naar de beste dierenarts te gaan, al moeten ze daar een uur voor reizen. Een kwart is bereid het dier door een fysiotherapeut te laten behandelen.

Copypaste NU.nl

Als ik lees dat de asielen nu al overvol zitten, kan ik daar oprecht nogal treurig van worden
Maar bovenstaand berichtje geeft de burger weer moed, gelukkig zijn er ook heel veel baasjes/bazinnetjes bij wie hetwelzijn van hun beesten wel op de eerste plaats komt
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:09:47 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_28622921
Tuurlijk, ik vind het niet meer dan normaal, m'n poezels zijn nu eenmaal superbelangrijk voor mij, daar heb ik veel (mischien wel te veel) geld voor over.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_28623022
Ik vind het schokkend dat MAAR één op de drie nederlanders hun vakantie zou laten schieten voor hun huisdier
En dat MAAR 40% bereid is om een uur te reizen naar de dierenarts.
  † In Memoriam † vrijdag 8 juli 2005 @ 14:19:29 #4
43556 miss_dynastie
pi_28623210
Een op drie? Wat ontiegelijk weinig.....................
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:22:05 #5
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28623288
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:13 schreef -Kate- het volgende:
Ik vind het schokkend dat MAAR één op de drie nederlanders hun vakantie zou laten schieten voor hun huisdier
En dat MAAR 40% bereid is om een uur te reizen naar de dierenarts.
daar heb je op zich natuurlijk helemaal gelijk in. Maar gezien het aantal mensen die hun huisdier dumpen als ie te duur/lastig/weetikveel is, had ik eigenlijk niet eens verwacht dat 40% een uur wil reizen naar de beste dierenarts.
pi_28624931
hmm ik ga dus niet op vakantie omdat ik mijn katten niet alleen durf te laten
in april verhuisd.. en sinds die tijd is mijn oudste kater gewoon nogal gestresst

dus ik geloof dat ik bij het goede deel van de bevolking hoor
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 15:19:41 #7
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28625534
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 15:05 schreef Uhmmie het volgende:

dus ik geloof dat ik bij het goede deel van de bevolking hoor
ik weet het wel zeker
  † In Memoriam † dinsdag 12 juli 2005 @ 09:55:43 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_28729103
wij gingen vroeger altijd naar iets waar de hond ook mee mocht. ik ben in mijn jeugd dus nooit in het buitenland geweest. vanaf zijn 7de ongeveer kreeg hij naast zijn ingewandsziekten ook een ernstige vorm van heupdysplasie, wat een enorme kostenpost werd. tja en hoe ouder hij werd, hoe meer hij ging mankeren, we hadden bijna een eigen bankje bij de dierenarts.
we gingen daardoor niet meer zo vaak op vakantie en er werd bezuinigd op allerlei gebied (ik herinner me dat we echt hele versleten vloerbedekking hadden omdat er gewoon geen geld was voor nieuw)
ik heb daarvoor enorme bewondering voor mijn ouders gekregen en het goede voorbeeld van alleen het beste voor je dieren willen.
t valt alleen soms niet mee. mijn kat kost me maandelijks 10% van mijn inkomen aan medicijnen en dieetvoer. dan maar minder dure kleding voor mezelf en er iets langer mee doen.
pi_28730569
Tja ik zou ook alles over hebben voor mijn lieve poesje. Ze mankeert nu niks en is erg happy, maar mocht ze ziek worden dan zal ik alles doen om haar te helpen!

Ze logeert bij mijn ouders als we op vakantie gaan, of bij de zus van mijn vriend waar nog meer katten zijn. Dit heeft ze vanaf kitten gedaan en is ze dus gewend....maar als er geen oplossing zou zijn dan zou ik ook thuisblijven...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')