abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 7 juli 2005 @ 15:26:52 #1
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28590042
Ik vertrek zaterdag naar Schotland alwaar ik met mijn reisgenoten in bed and breakfasts verblijf.
Alleen we hebben niet zo'n zin om elke avond uit eten te gaan en we willen ook graag eens BBQ-en in de open lucht (lekker Sint Jacobsschelpjes grillen enzo )
Nou kan ik via de ANWB niks vinden over of dit toegestaan is.

Dus mijn vraag is:
Mag je in Schotland BBQ-en in de open lucht, wanneer je niet op een camping staat?

Vanzelfsprekend ruimen we alles netjes en verstandig op (geen brandende kooltjes in de natuur enzo...)

Wie verschaft mij duidelijkheid?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 7 juli 2005 @ 16:57:55 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28592842
Even een schopje!

Kom op mensen, ik heb jullie nodig!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:07:22 #3
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28618636
Is er echt helemaal niemand die dit weet? Kan ik toch bijna niet geloven zeg...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28619622
Misschien ligt dat op dit moment een beetje gevoelig; open vuur in het Verenigd Koninkrijk...

Ontopic; ik zou het gewoon proberen; je komt er vanzelf achter als het niet mag
  vrijdag 8 juli 2005 @ 12:49:05 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28619948
Schotland is geen Londen he
Maaruh, ik denk dat we de gok maar gewoon gaan nemen...:)
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28620275
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:49 schreef BBQ-kip het volgende:
Schotland is geen Londen he
Maaruh, ik denk dat we de gok maar gewoon gaan nemen...:)
Inderdaad, be a rebel and bak ze bruin Plekken genoeg waar niemand er last van zal hebben, lijkt me. Wel netjes opruimen en niet bij al te droge bosgebieden komen, en dan komt dat vast wel goed. Veel plezier in ieder geval

P.S. Hoe werkt dat, St. Jacobsschelpen op de bbq? Daar heb ik nog nooit van gehoord....
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:02:21 #7
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28620425
Droge bosgebieden in Schotland
Nee maar even zonder gein, tuurlijk ruimen we het goed op en zijn we voorzichtig, ik kampeer al jaren dus ik weet hoe dat moet

En Sint Jacobsschelpen op de BBQ is heel makkelijk eigenlijk
Beetje olie op het "vlees" smeren, zout en peper erop en op een hete BBQ leggen, omdraaien en opeten
En in Schotland (met name Oban en de Hebriden) zijn de schelpen supervers en heel erg mooi en goedkoop
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_28620940
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:02 schreef BBQ-kip het volgende:
Droge bosgebieden in Schotland
Tsja, tegenwoordig weet je het niet meer, met al die broeikaseffecten en zo
quote:
En Sint Jacobsschelpen op de BBQ is heel makkelijk eigenlijk
Beetje olie op het "vlees" smeren, zout en peper erop en op een hete BBQ leggen, omdraaien en opeten
En in Schotland (met name Oban en de Hebriden) zijn de schelpen supervers en heel erg mooi en goedkoop
Klinkt wel lekker, ik zal het eens een keer proberen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:34:40 #9
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_28621732
quote:
Legally speaking the Trespass (Scotland) Act of 1865 makes it an offence to camp or light fires on private land without the consent of the landowner. This has not been used recently against hillwalkers and wild camping is tolerated. The Mountaineering Council of Scotland has long campaigned to have this legislation amended so responsible wild camping is no longer technically a criminal offence.
bron
Officieel mag je dus alleen een vuurtje stoken als je toestemming hebt van de landeigenaar.
De kans dat je een landeigenaar tegenkomt als je op een afgelegen plek aan het BBQ-en bent lijkt me niet zo heel groot, dus het beste advies lijkt me:
quote:
The bottom line is to be considerate and remember people have to make a living from the land.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:50:09 #10
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_28622298
Owkee dank je wel voor het opzoeken
Gaan we het gewoon langs de weg doen ofzo, niet midden in een veld
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 14:09:19 #11
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_28622908
Tip: In verschillende (nationale) parken schijn je ook speciale BBQ-sites te hebben (alhoewel het dan wel weer erg 'georganiseerd' wordt)
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')