abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 juli 2005 @ 00:55:56 #101
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29075376
quote:
Op zondag 24 juli 2005 00:50 schreef bar_rel het volgende:

[..]

!

Lilah Lindsey
Lilah Morgan
Friends don't let friends remain beardless...
  zondag 24 juli 2005 @ 00:56:07 #102
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29075380
Friends don't let friends remain beardless...
  maandag 25 juli 2005 @ 02:30:21 #103
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_29102831
quote:
Op zondag 24 juli 2005 00:56 schreef Dizer het volgende:
Leuke wallies:

http://hqp.free.fr/sarah1/buffyvid.htm
beetje jammer dat t alleen van sarah michelle is allemaal
....in de donkere nacht.
pi_29116606
Iemand ooit de unaired pilot van Buffy gezien ??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You don't know me and i don't know you
  maandag 25 juli 2005 @ 18:21:09 #105
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_29117395
quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:43 schreef Droid het volgende:
Iemand ooit de unaired pilot van Buffy gezien ??
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, nooit gezien. Waar kun je die zien dan?
....in de donkere nacht.
  maandag 25 juli 2005 @ 19:08:19 #106
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29118801
quote:
Op maandag 25 juli 2005 18:21 schreef Magics het volgende:

[..]

Nee, nooit gezien. Waar kun je die zien dan?
Ben ik ook wel benieuwd naar.
in a crowd you lose humanity
  maandag 25 juli 2005 @ 20:02:27 #107
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_29120451
quote:
Op maandag 25 juli 2005 17:43 schreef Droid het volgende:
Iemand ooit de unaired pilot van Buffy gezien ??
Ja, die heb ik een tijdje geleden gedownload, omdat ik ook benieuwd was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A spoonful of sugar...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:18:35 #108
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_29147645
*me heeft een vraagje. Of eigenlijk een Bug in het buffy-verhaal gevonden.
Toen Buffy in S1 was gestorven, werd er een nieuwe slayer geactiveerd: Kendra.
In S2 werd deze gekild door Drusilla en BOOM Faith was geactiveerd.
Wrom is er geen nieuwe Slayer geactiveerd toen Buffy stierf eind S5?
....in de donkere nacht.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:47:20 #109
93709 Illyria
The blue bummer
pi_29148356
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:18 schreef Magics het volgende:
*me heeft een vraagje. Of eigenlijk een Bug in het buffy-verhaal gevonden.
Toen Buffy in S1 was gestorven, werd er een nieuwe slayer geactiveerd: Kendra.
In S2 werd deze gekild door Drusilla en BOOM Faith was geactiveerd.
Wrom is er geen nieuwe Slayer geactiveerd toen Buffy stierf eind S5?
Daar zijn twee mogelijke verklaringen voor.

1) De offciële Slayer-lijn is overgegaan op Faith, waardoor er alleen weer een nieuwe wordt geactiveerd als zij sterft. Buffy is dus zeg maar een "extra" Slayer, die wel de krachten etc. heeft, maar niet officieel meer meetelt voor de opvolging.

2) De Slayer die geactiveerd werd toen Buffy stierf in The Gift is Justine, de handlanger van Holtz in Angel seizoen 3. Zij dook precies op vlak nadat Buffy was gestorven in The Gift, en hoewel het nooit officieel in de serie bevestigd wordt dat zij een Slayer is kan ze na slechts een klein beetje training van Holtz opeens wel heel verdacht goed en sterk vechten tegen vampiers (die toch sterker dan haar zouden moeten zijn en haar makkelijk zouden moeten kunnen overmeesteren als zij maar een gewone sterveling is).
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:05:45 #110
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_29148853
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:47 schreef Illyria het volgende:

[..]

Daar zijn twee mogelijke verklaringen voor.

1) De offciële Slayer-lijn is overgegaan op Faith, waardoor er alleen weer een nieuwe wordt geactiveerd als zij sterft. Buffy is dus zeg maar een "extra" Slayer, die wel de krachten etc. heeft, maar niet officieel meer meetelt voor de opvolging.

2) De Slayer die geactiveerd werd toen Buffy stierf in The Gift is Justine, de handlanger van Holtz in Angel seizoen 3. Zij dook precies op vlak nadat Buffy was gestorven in The Gift, en hoewel het nooit officieel in de serie bevestigd wordt dat zij een Slayer is kan ze na slechts een klein beetje training van Holtz opeens wel heel verdacht goed en sterk vechten tegen vampiers (die toch sterker dan haar zouden moeten zijn en haar makkelijk zouden moeten kunnen overmeesteren als zij maar een gewone sterveling is).
Die eerste verklaring is niet bevredigend, ook vind ik t zo raar dat t in de serie niet word uitgewerkt.

De tweede verklaring lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de miezerige Wesley t voor elkaar kreeg Justine te vangen.
....in de donkere nacht.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:10:22 #111
111313 OnaNia
Per seconde bijster
pi_29148958
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:05 schreef Magics het volgende:

[..]

Die eerste verklaring is niet bevredigend, ook vind ik t zo raar dat t in de serie niet word uitgewerkt.
Waarom niet? Ik vind het heel plausibel. Faith is de hoofdslayer, Buffy een anomalie.
Het geloof is een stok om op te leunen, niet om anderen mee te slaan.
pi_29150765
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:10 schreef OnaNia het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik vind het heel plausibel. Faith is de hoofdslayer, Buffy een anomalie.
jep, vind ik ook. Maar ze hadden het idd wel in de serie zelf even mogen noemen of aangeven ofzo, want ik vond het ook wel wat vreemd.
People live to learn things, and I learn to live...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:12:17 #113
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29150795
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:10 schreef OnaNia het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik vind het heel plausibel. Faith is de hoofdslayer, Buffy een anomalie.
Het is sowieso slecht uitgewerkt in de serie, wat de reden ook is.
Volgens mij is het trouwens een foutje in de serie, omdat het vraagstuk vrijwel volledig genegeerd wordt.
Vooral ook omdat in het laatste seizoen de potentials er regelmatig over spreken dat als Buffy dood gaat, één van hen slayer wordt.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:26:24 #114
22273 Dizer
Save the beard!
pi_29151195
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:47 schreef Illyria het volgende:

[..]

Daar zijn twee mogelijke verklaringen voor.

1) De offciële Slayer-lijn is overgegaan op Faith, waardoor er alleen weer een nieuwe wordt geactiveerd als zij sterft. Buffy is dus zeg maar een "extra" Slayer, die wel de krachten etc. heeft, maar niet officieel meer meetelt voor de opvolging.

2) De Slayer die geactiveerd werd toen Buffy stierf in The Gift is Justine, de handlanger van Holtz in Angel seizoen 3. Zij dook precies op vlak nadat Buffy was gestorven in The Gift, en hoewel het nooit officieel in de serie bevestigd wordt dat zij een Slayer is kan ze na slechts een klein beetje training van Holtz opeens wel heel verdacht goed en sterk vechten tegen vampiers (die toch sterker dan haar zouden moeten zijn en haar makkelijk zouden moeten kunnen overmeesteren als zij maar een gewone sterveling is).
Het is ook niet meer dan doodgewoon logisch dat er geen slayer kwam vanwege Faith. Dat van Justine vind ik niet geloofwaardig. Ze toonde in mijn ogen geen enkele slayer krachten. Het enige waarom zij sterk had een iets betere uithoudingsvermogen, is omdat zij leeft op puur woede en wraak. Dat is iets wat Holtz geloof ik ook zei.


Ennuh, voor de officiele vraag... "Bugs" in verhaallijnen komen niet voor in Buffy/Angel... aan ALLES is nagedacht, JW is meesterlijk
Friends don't let friends remain beardless...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:38:16 #115
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29151562
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:26 schreef Dizer het volgende:

[..]

Het is ook niet meer dan doodgewoon logisch dat er geen slayer kwam vanwege Faith. Dat van Justine vind ik niet geloofwaardig. Ze toonde in mijn ogen geen enkele slayer krachten. Het enige waarom zij sterk had een iets betere uithoudingsvermogen, is omdat zij leeft op puur woede en wraak. Dat is iets wat Holtz geloof ik ook zei.


Ennuh, voor de officiele vraag... "Bugs" in verhaallijnen komen niet voor in Buffy/Angel... aan ALLES is nagedacht, JW is meesterlijk
Dit is wel degelijk een bug. Vooral ook omdat er al eerder een hint was dat Buffy dan niet opgevolgd zou worden. Ze sterft namelijk nog een paar keer in de serie: als ze haar leven geeft om Dawn te redden en nadat ze door Warren is neergeschoten. Dan ligt ze in het ziekenhuis, en Willow zet dan even haar hart stil. Dat zou lang genoeg moeten zijn om een nieuwe Slayer op te laten staan. In het eerste jaar, was ze immers ook maar kort dood, en kon ze daar Xander gereanimeerd worden. Maar van die tweede kun je nog argumenteren dat die paar seconden niet lang genoeg zijn, en bij de reanimatie met Xander was het misschien wat langen.

Anyway de andere keert zou een punt moeten zijn, waarop de gang zich ging afvragen waarom er geen niewue Slayer komt. Dat doen ze niet. Dat is wel heel vreemd. Het wordt niet uitgelegd, op zijn minst een zwak punt in de serie.
Gezien dat gegeven zouden ze trouwens zeker moeten weten dat er niemand Slayer wordt als Buffy doodgaat en in de laatste serie hebben de potentials het er regelmatig over dat ze dat wel kunnen worden als Buffy doodgaat. Hier zit dus zeker ergens een fout.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:47:54 #116
17573 Magics
Ergens ver weg....
pi_29153686
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:38 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit is wel degelijk een bug. Vooral ook omdat er al eerder een hint was dat Buffy dan niet opgevolgd zou worden. Ze sterft namelijk nog een paar keer in de serie: als ze haar leven geeft om Dawn te redden en nadat ze door Warren is neergeschoten. Dan ligt ze in het ziekenhuis, en Willow zet dan even haar hart stil. Dat zou lang genoeg moeten zijn om een nieuwe Slayer op te laten staan. In het eerste jaar, was ze immers ook maar kort dood, en kon ze daar Xander gereanimeerd worden. Maar van die tweede kun je nog argumenteren dat die paar seconden niet lang genoeg zijn, en bij de reanimatie met Xander was het misschien wat langen.

Anyway de andere keert zou een punt moeten zijn, waarop de gang zich ging afvragen waarom er geen niewue Slayer komt. Dat doen ze niet. Dat is wel heel vreemd. Het wordt niet uitgelegd, op zijn minst een zwak punt in de serie.
Gezien dat gegeven zouden ze trouwens zeker moeten weten dat er niemand Slayer wordt als Buffy doodgaat en in de laatste serie hebben de potentials het er regelmatig over dat ze dat wel kunnen worden als Buffy doodgaat. Hier zit dus zeker ergens een fout.
Weet iemand het emailadres van Josh Wedon? Dan kan ik t m vragen.
....in de donkere nacht.
pi_29153860
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:47 schreef Magics het volgende:

[..]

Weet iemand het emailadres van Josh Wedon? Dan kan ik t m vragen.
probeer Numfar@hotmail.com eens
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_29427846
Seizoen 3 alweer binnen
Ben zelf nu bij Angel het stuk met Darla en Drusilla...
Correct en tevens juist...
pi_29431749
Dat Knox is zoals ie is (op het laatst) is volgens mij op het laatste moment bedacht.
Om een mooi einde te kweken met een wezen als Illyria erin.
(ik heb het einde nog niet gezien btw, zo denk ik er nu over)
  donderdag 4 augustus 2005 @ 22:36:26 #120
93709 Illyria
The blue bummer
pi_29431801
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:33 schreef SlimShady het volgende:
Dat Knox is zoals ie is (op het laatst) is volgens mij op het laatste moment bedacht.
Om een mooi einde te kweken met een wezen als Illyria erin.
(ik heb het einde nog niet gezien btw, zo denk ik er nu over)
Nee hoor, de Knox-verhaallijn was al bedacht voordat ze wisten dat de serie zou stoppen.
pi_29431994
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:36 schreef Illyria het volgende:

[..]

Nee hoor, de Knox-verhaallijn was al bedacht voordat ze wisten dat de serie zou stoppen.
dus dat van Illyria stond ook al lang op de planning?
  donderdag 4 augustus 2005 @ 22:51:39 #122
93709 Illyria
The blue bummer
pi_29432080
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:47 schreef SlimShady het volgende:

[..]

dus dat van Illyria stond ook al lang op de planning?
Ja, dat heeft Joss Whedon al ruim een jaar van tevoren aan Amy Acker verteld.

Dat ging ongeveer zo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_29500491
Angel
Correct en tevens juist...
pi_29502045
Misschien nog een tip: er is een Buffy the Vampire Slayer marathon in Utrecht aanstaande vrijdag; zie voor meer info: Summerdarkness festival

[ Bericht 20% gewijzigd door Smirnov op 08-08-2005 13:20:34 ]
pi_29503364
Het is onmogelijk dat Wesley Illyria heeft weten te temmen.
Zij is sterk, zelfstandig en gevoelloos. Door een willekeurige mens geeft ze haar onafhankelijkheid op.

Wat wel opvalt dat series op het eind mooier zijn dan in het begin (Angel, Buffy, Charmed)
Niet alleen het verhaal, maar ook de beeldkwaliteit en de personen zelf.
Ze kunnen beter acteren en inleven na een paar seizoenen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')