abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 5 juli 2005 @ 22:13:04 #1
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28528464
Alweer een nieuw deeltje.

ff de laatste geposte foto (van mij )


@H_G_T Iso stond automatisch geloof ik, die onderste in het vorige topic is een behoorlijke crop, ik vind deze dan ook beter

@Ymke: ja he? hij was ook meteen na deze foto verdwenen, kon 'm niet meer terugvinden
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28535344

tvp
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  woensdag 6 juli 2005 @ 07:44:58 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28538806
Mooi

Als we het topic dit keer eens zo netjes kunnenhouden met geresizede foto's, zou toch wel heel prettig zijn
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28587108

Thailand/Ko Lanta/ Nikon CP995
pi_28587532

Thailand/Ko Lanta/ Nikon CP995

Ik zei tegen dat krabje van ½ cm, maak jij eens de plattegrond van Amsterdam...

  donderdag 7 juli 2005 @ 13:48:57 #6
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28587663
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:45 schreef echtepino het volgende:
[[url=http://www.xs4all.nl/~ketel/macro/DSCN9812crop.jpg]afbeelding][/url]
Thailand/Ko Lanta/ Nikon CP995

Ik zei tegen dat krabje van ½ cm, maak jij eens de plattegrond van Amsterdam...

[afbeelding]
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28587880
Een slakje, op de eerste foto zie je hoe klein ze is [in vergelijking met de nerven op m'n hand]
Op de tweede foto, hetzelfde slakje.


en

Beter één appel in de hand dan hoge bomen.
pi_28591757

Normandië/Nikon CP995
pi_28592440
welke lens gebruik je?

Misschien een tip voor als men fotos plaatst om de gebruikte lens erbij te noemen. Want sommige mensen zijn op zoek naar een macro lens en dan is het handig om wat voorbeelden te zien en te weten welke lens daar bij hoort.

Momenteel ziet het er naar uit dat ik de Nikkor micro 60mm F2.8 ga kopen.
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 13:59 schreef dane het volgende:
Een slakje, op de eerste foto zie je hoe klein ze is [in vergelijking met de nerven op m'n hand]
Op de tweede foto, hetzelfde slakje.
[afbeelding]

en

[afbeelding]
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  vrijdag 8 juli 2005 @ 07:56:45 #10
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28614161
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 16:48 schreef merry77 het volgende:
welke lens gebruik je?

Misschien een tip voor als men fotos plaatst om de gebruikte lens erbij te noemen. Want sommige mensen zijn op zoek naar een macro lens en dan is het handig om wat voorbeelden te zien en te weten welke lens daar bij hoort.

Momenteel ziet het er naar uit dat ik de Nikkor micro 60mm F2.8 ga kopen.
[..]
uhm ja op zich wel een idee ware het niet dat ik maar 1 macrolens heb om dat nou elke keer te vermelden

maar vooruit, ik schiet met een Sony DSC F828 (duh dat weet men hier nog niet ) met een Raynox DCR250 supermacro lens. Maar omdat ik een 58 mm lens op mijn camera heb en de Raynox een snap-on voorzetlens van 49 mm is moet je rekening houden met ernstige vignettering wat soms wel eens vervelend is als je er geen rekening mee houdt.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28664457
Is het niet deel 13?

Hier nog een paar van vanmiddag:

#1:


#2:


#3:


#4:


Gemaakt met Olympus C7070 zonder extra lenzen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_28669575
Bloemutjus.

Olympus c-765

[img][/img]
pi_28679804
Gemaakt met de standaard 18-55 kitlens van mijn EOS 20D.
Op de crop van de foto is te kopje van het beestje te zien.
Ik de tekening daarvan ontzettend veel op een menselijke schedel lijken.



Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_28680679
Misschien jouw schedel....
Beter één appel in de hand dan hoge bomen.
pi_28680778
Digitalis, oftwel Vingerhoedskruid.
Is giftig btw
quote:
Op zondag 10 juli 2005 01:45 schreef Amarillo het volgende:
Bloemutjus.

Olympus c-765

[[url=
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_28683157
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:26 schreef dane het volgende:
Misschien jouw schedel....
Waar slaat zo'n reactie op ?
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_28684141
Deze foto heb ik vorig jaar gemaakt tijdens de zomer, ik vind het zelf erg jammer dat hij er niet in z'n geheel op staat, maar de foto op zich vind ik wel iets hebben.

pi_28687018


Tevens dingen die bij elkaar horen.

Ik heb de camera van mijn moeder weer eens geleend, ben leuk aan het spelen.
pi_28687246


(Het is een CD.)
pi_28688059
1

2

3

4

5

de vangst van vanmiddag tips / opmerkingen zijn welkom
dag
  zondag 10 juli 2005 @ 20:00:24 #21
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28688758
De oogst van vandaag, in de tuin van moeders ...

1.




2.




3.




4.


The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 11 juli 2005 @ 09:31:10 #22
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28699629
de laatste El!! hele mooie scherptediepte
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_28713235
quote:
Op zondag 10 juli 2005 16:02 schreef roaddevil het volgende:

[..]

Waar slaat zo'n reactie op ?
Waarschijnlijk vindt hij (en ik ook) dat die kop van die libelle niet op zijn schedel lijkt (en trouwens ook niet op die van mij). Hij gaat er dus van uit dat die kop van die libelle waarschijnlijk dan op jouw schedel lijkt...
Joh maak je niet druk!
pi_28716938
ik heb ook ff geëxperimenteerd.. heb echt net sinds zaterdag mijn eerste camera, dus ervaring moet nog komen, maar mijn eerste macro zag er als volgt uit


camera is overigens een Konica-Minolta A200
2825cc Single Turbo Beast
  dinsdag 12 juli 2005 @ 15:09:31 #25
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_28738731
quote:
Op maandag 11 juli 2005 09:31 schreef Puckzzz het volgende:
de laatste El!! hele mooie scherptediepte
Dank je, ik twijfelde zelf, maar ik vond hem toch apart. Ik ben ook erg tevreden over de achtergrond, dat donkere icm die witte bloemetjes, weet niet, [iets] spreekt me heel erg aan (zelfde met die foto erboven dus).

(Als je goed kijkt, zie je dat de focus net in zijn nek ligt, maar die is ook zo verrot klein, ik vond het net niet hinderlijk)
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_28741909




Genomen met een Canon PowerShot A520
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:03:22 #27
76894 apestartje
Nikonfreak F90X,D-70,s7000
pi_28780770


[ Bericht 37% gewijzigd door apestartje op 13-07-2005 22:39:59 ]
Ach ik rommel maar wat aan.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 16 juli 2005 @ 01:08:54 #28
95752 crew  Chell
Kluns
pi_28848688
Ik ben niet zo'n enorme macro-goeroe als velen hier, maar ik wilde toch graag een paar plaatjes delen...







Powershot a80
pi_28861890















vast niet zo goed als de rest die hier post, maar ach... ik begin ook nog maar net
*iets met rechterhand*
pi_28870043


mn nieuwe cam testen
had je niet verwacht!
pi_28871317
pi_28900175
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:31 schreef merry77 het volgende:
Digitalis, oftwel Vingerhoedskruid.
Is giftig btw
[..]
In dat geval is de Veluwe (waar deze foto is genomen) nog gevaarlijker dan we dachten, niet alleen zijn het nu Poema's die dit gebied teisteren maar er schijnt dus ook het zeer gevaarlijke Vingerhoedskruid rond te wanen.

Beware!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 08:51:51 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28902082
Gisteren vliegtuigen wezen fotograferen rond Schiphol. Er vlogen trouwens veel interessantere dingen in de rondte daar

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28918577
Heb voor het eerst in mijn leven een camera en ben meteen macrofoto's gaan maken. Dit is er dus eentje van.

  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 19:48:28 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28919314
Ziet er goed uit, wat voor camera heb je?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_28923362
quote:
Op maandag 18 juli 2005 19:48 schreef Rewimo het volgende:
Ziet er goed uit, wat voor camera heb je?
Dank je! Ik ben trouwens de trotse bezitter van een Canon Powershot S2.
pi_28924250
De eerste poging macro, en ben er best een beetje trots op.
Ook al valt het in het niets bij wat er hier nog meer gepost is.





Als iemand nog tips heeft wat ik de volgende keer beter kan doen hoor ik het graag...
  maandag 18 juli 2005 @ 22:27:01 #38
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_28925250
Hey leuk, ik had ook in de lavendel zitten kieken.
Life is what you make it.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 22:32:48 #39
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28925487
Whoa, wat is dat voor een oranje monster? Gave foto zeg!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 juli 2005 @ 22:35:11 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_28925594
quote:
Op maandag 18 juli 2005 21:59 schreef theiz het volgende:
De eerste poging macro, en ben er best een beetje trots op.
Ook al valt het in het niets bij wat er hier nog meer gepost is.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Als iemand nog tips heeft wat ik de volgende keer beter kan doen hoor ik het graag...
Ja, tips: meer geduld Je scherptepunt ligt niet helemaal goed, in elk geval bij de tweede foto. Probeer ook eens dichterbij te komen. Nou is dat met hommels best lastig want die zijn alsmaar in beweging en dus moeilijk te vangen. Oefen eens op andere beestjes die minder snel zijn, dan bouw je gevoel op voor je lens en je camera
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:17:37 #41
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_28967989
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:32 schreef Rewimo het volgende:
Whoa, wat is dat voor een oranje monster? Gave foto zeg!
Ik was ook erg content met de scherpte van deze
Het gaat hier een roofwants, die in mijn insectengids niet anders genoemd wordt dan Rhinocoris Iracundus, dus dan weet je dat ook weer.
Omschrijving roofwantsen:
Predatoren met de duidelijke afgescheiden nek en een stevig, gebogen, drieledig rostrum. Antennes vaak geknikt na heet eerste segment. Sommige hebben voorpoten vergroeid tot grijppoten. Alle zijn Carnivoor, en vele vertonen opvallende overeenkomsten met hun prooi (agressieve mimicry)

Life is what you make it.
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:21:18 #42
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_28968047
Schanulleke die eerste is echt greep dat beest 'm zomaar uit de lucht?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 20 juli 2005 @ 10:23:49 #43
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_28968101
Ik heb de catch helaas niet gezien, dus ik kan het je niet vertellen. Ik denk eerlijk gezegd dat hij hem gewoon verschalkt heeft toen de Bij zijn neus aan het poederen was in een van die bloemenkelken.
Life is what you make it.
pi_29028000
quote:
Op maandag 18 juli 2005 22:27 schreef Schanulleke het volgende:
Hey leuk, ik had ook in de lavendel zitten kieken.
[afbeelding]
Kippenvel... Echt Horror, deze foto!
pi_29130842
Vergrootbare thumbs:



pi_29131948



Sony DSC-S50 macro stand.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 10:28:45 #47
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29135465
Zaterdag met m'n snufferd boven een prullenbak gehangen





Ook nog gewoon boven de bloemetjes trouwens


Leuk trosje bladluizen eronder; zag ik thuis pas

Ook nog een hommeltje


En een lieveheersbeest op een macrovinger


Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29135602
Die 1ste van dat leiveheersbeestjes vind'k wel knap, bij de 2de is de focus net niet ver genoeg. De zweefvlieg op de gele bloem is ook wel mooi, hoewel ik ze liever niet van bovenaan bekijk. De groene vleesvlieg zou iets dichter meer detail vrijgeven.

@Gutteguttegut: Een kleiner diafgrama zal er voor zorgen dat je achtergrond meer wazig wordt, nu stoort het een beetje door de aandacht van je onderwerp af te halen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 10:41:22 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29135725
Die vliegen zijn erg moeilijk nog dichter te benaderen. Vliegen zijn nogal opvliegend Ik moest al vrij dichtbij met de 90mm.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29136425
Het hangt een beetje van het tijdstip en het weer af. Als een vlieg in de zon aan het opwarmen is kan je makkelijk tot op een cm of 3 komen. Als je de vlieg benadert moet je door de zoeker kijken en niet rechtstreeks naar het beestje. Ze zijn dan minder geneigd om op te vliegen. Stap dan langzaam dichterbij en als de vlieg toch wegvliegt, blijf dan ff staan, de kans is groot dat ze binnen de minuut weer op ongeveer dezelfde plek zit.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_29137230
Vers van de pers:




pi_29137364
Wat me vorige keer ook al opviel is dat je de meeste insecten langs bovenaan schiet. Als je een zijaanzicht zou nemen, je camera meer laten zakken, zou het insect intressanter worden. Dit geldt eigenlijk voor elk dier, je neemt ze best horizontaal met de ogen (standpunten die passen in het kader uitgezonderd).
Een vlinder kan je wel van bovenaan schieten voor de kleurtjes, maar ook aan de onderkant van de vleugels zijn de kleuren nog zichtbaar.
Je 2de is niet helemaal scherp. Bij een macro met geringe scherptediepte kan je niet heel je onderwerp scherp krijgen (of je zit met zo'n klein diafragma dat je geen licht meer hebt) waardoor je moet kiezen wat je scherp wil. Kies dan altijd voor de ogen van een insect, als die scherp zijn is het meestal ok
Beschouw dit niet als negatieve commentaar, maar als iets waar je rekening mee kan houden. Ik schoot in het begin ook macro's die ikzelf echt goed vond, en die ik nu zelfs niet meer bij zou houden.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_29137553
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 12:06 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
...
Dank voor de uitleg en nuttige info
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 12:55:28 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29138527
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 11:18 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Het hangt een beetje van het tijdstip en het weer af. Als een vlieg in de zon aan het opwarmen is kan je makkelijk tot op een cm of 3 komen. Als je de vlieg benadert moet je door de zoeker kijken en niet rechtstreeks naar het beestje. Ze zijn dan minder geneigd om op te vliegen. Stap dan langzaam dichterbij en als de vlieg toch wegvliegt, blijf dan ff staan, de kans is groot dat ze binnen de minuut weer op ongeveer dezelfde plek zit.
Zo heb ik het ook geprobeerd. Ik denk dat het te warm was zaterdag, ze waren erg in beweging. Ik heb ook wel ergens betere volgens mij
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 juli 2005 @ 13:30:55 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29139536
Deze bijvoorbeeld. Vlieg even door de wasstraat gehaald - schuim zit nog aan zijn achterwerk - zodat je mijn reflectie goed ziet

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29141250
Deze keer geen insecten.

USB-Mini stekkertje:


RJ45 Stekkertje:


Lens van me oude A20:
pi_29141568
De 2de is een beetje overbelicht, dit doordat je lichtmeting geen rekening houdt met reflectie en meet over een algemeen beeld. Doordat de achtergrond nogal donker is heb je een overbelicht stuk.

De 1ste zou misschien spannender zijn als je de camera een stuk laat zakken, zodat je het scherptediepte verloop op de usbkabel kan zien, en zo je scherpte op de stekker zit.

Je hebt onderin (rechts) een schaduw in meerdere foto's. Als je flits aan de linkerkant zit, is dit slagschaduw van je lens. Het enige dat je daaraan kan doen is een externe flits gebruiken, of een lange sluitertijd zodat je niet hoeft te flitsen (en dan ben je ook van die overbelichte reflecties af)
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_29141950
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 14:37 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
De 2de is een beetje overbelicht, dit doordat je lichtmeting geen rekening houdt met reflectie en meet over een algemeen beeld. Doordat de achtergrond nogal donker is heb je een overbelicht stuk.
Hij is inderdaad een beetje overbelicht. Ik heb het ook op een velletje A4 geprobeerd, maar dat ging helemaal niet goed. Als het goed is kan ik de flits sterkte ook handmatig instellen, moet nog even uitvinden hoe ik dat aan kan passen.
quote:
De 1ste zou misschien spannender zijn als je de camera een stuk laat zakken, zodat je het scherptediepte verloop op de usbkabel kan zien, en zo je scherpte op de stekker zit.
Goed idee, volgende keer maar even proberen
quote:
Je hebt onderin (rechts) een schaduw in meerdere foto's. Als je flits aan de linkerkant zit, is dit slagschaduw van je lens. Het enige dat je daaraan kan doen is een externe flits gebruiken, of een lange sluitertijd zodat je niet hoeft te flitsen (en dan ben je ook van die overbelichte reflecties af)
Die schaduw viel mij ook al op, ik dacht zelf dat het door de handgreep van de camera kwam. Maar nu je het zo zegt is het idd de lens die de schaduw veroorzaakt. Helaas is een lange sluitertijd al uitgesloten, dit omdat ik op het moment nog geen statief heb. En helaas kun je de camera, als je deze ergens op zet nooit goed onder de juiste hoek krijgen.

Maar ik ga sowieso even opnieuw aan de slag met de USB stekker.
pi_29158284
MM ik heb het vanmiddag geprobeerd, maar alles wordt onscherp

Ik heb wel een simpele Sony Cybershot, maar daar moet je toch gewoon scherpe fotos van dichtbij mee kunnen maken? echt ALLES wat ik dichtbij fotografeer wordt onscherp, en de achtergrond is dan scherp..

Kan iemand mij vertellen, hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen?
pi_29158399
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:56 schreef Providentia het volgende:
MM ik heb het vanmiddag geprobeerd, maar alles wordt onscherp

Ik heb wel een simpele Sony Cybershot, maar daar moet je toch gewoon scherpe fotos van dichtbij mee kunnen maken? echt ALLES wat ik dichtbij fotografeer wordt onscherp, en de achtergrond is dan scherp..

Kan iemand mij vertellen, hoe dit kan, en hoe ik dit kan oplossen?
Op de meeste camera's zit een macro stand, die moet je inschakelen voordat je een macro kunt maken. Je kunt het beste even de handleiding van je camera raadplegen hoe je de macro stand kunt inschakelen.
pi_29160682
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:00 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Op de meeste camera's zit een macro stand, die moet je inschakelen voordat je een macro kunt maken. Je kunt het beste even de handleiding van je camera raadplegen hoe je de macro stand kunt inschakelen.
Nou ik heb gewoon een heel simpel menu erin zitten, met de volgende opties:

Camera (lichtinstelling en flitser)
EV (OEV +0,3 +0,7 etc)
Focus ( opties: 00, 7.0mm, 3.0mmetc)
White Bal (alleen: Auto)
ISO (alleen: Auto)
P.Quality (fine, standard)
REC Mode (normal burst, burst, multi burst)
Flash Level (Normal, High)
P. Effect (sepia, B&W, standard)

daar bestaat mn menu uit...
pi_29160742
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 02:46 schreef Providentia het volgende:

[..]

Nou ik heb gewoon een heel simpel menu erin zitten, met de volgende opties:

Camera (lichtinstelling en flitser)
EV (OEV +0,3 +0,7 etc)
Focus ( opties: 00, 7.0mm, 3.0mmetc)
White Bal (alleen: Auto)
ISO (alleen: Auto)
P.Quality (fine, standard)
REC Mode (normal burst, burst, multi burst)
Flash Level (Normal, High)
P. Effect (sepia, B&W, standard)

daar bestaat mn menu uit...
Heb je geen knopje met een bloem op je camera zitten? Aan de bovengenoemde opties heb je helaas niet zoveel...
pi_29160784
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 02:53 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Heb je geen knopje met een bloem op je camera zitten? Aan de bovengenoemde opties heb je helaas niet zoveel...
Nope, heb geen knop met een bloem,volgens mij kan je dan ook geen macro doen met die van mij...

Sony Cybershot DSC-P41

Ook bij het inzoomen als je een gewone foto wilt maken, wordt ie ook hartstikke onscherp.

[ Bericht 4% gewijzigd door Providentia op 27-07-2005 03:04:19 ]
pi_29160866
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 02:57 schreef Providentia het volgende:

[..]

Nope, heb geen knop met een bloem,volgens mij kan je dan ook geen macro doen met die van mij...

Sony Cybershot DSC-P41

Ook bij het inzoomen als je een gewone foto wilt maken, wordt ie ook hartstikke onscherp.
http://www.letsgodigital.(...)cation/604/show.html

Macro focus range (cm) 10

Niet super, maar volgens die site zit er wel een macro functie op... Heb je al in de handleiding van de camera gekeken of je iets over een macro funcie kon vinden? En anders probeer die focus instelling eens aan te passen, misschien dat dat effect heeft.
pi_29160899
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:06 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

http://www.letsgodigital.(...)cation/604/show.html

Macro focus range (cm) 10

Niet super, maar volgens die site zit er wel een macro functie op... Heb je al in de handleiding van de camera gekeken of je iets over een macro funcie kon vinden? En anders probeer die focus instelling eens aan te passen, misschien dat dat effect heeft.
hahaha op die pagina zit ik nu ook!Ik zie het staan,maar er staat bij: White Balance, ook verschillende dingen, terwijl ik alleen maar: AUTO kan kiezen...

En die Focus heb ik al geprobeerd,maar maakt niets uit:(
  woensdag 27 juli 2005 @ 03:11:27 #66
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_29160909
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 02:57 schreef Providentia het volgende:

[..]

Nope, heb geen knop met een bloem,volgens mij kan je dan ook geen macro doen met die van mij...

Sony Cybershot DSC-P41

Ook bij het inzoomen als je een gewone foto wilt maken, wordt ie ook hartstikke onscherp.
Misschien heeft het ermee te maken dat je camera geen echte zoomlens heeft, maar alleen digitale zoom (pixels opblazen --> onscherp/wazig beeld). Toch zou 4 Mpix nog redelijk beeld moeten geven.
Feyenoord!!! * Barça
pi_29160918
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:11 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Misschien heeft het ermee te maken dat je camera geen echte zoomlens heeft, maar alleen digitale zoom (pixels opblazen --> onscherp/wazig beeld). Toch zou 4 Mpix nog redelijk beeld moeten geven.
Dat zou inderdaad een reden van het ontbreken van een macro functie kunnen zijn. Geen zoom betekend meestal ook geen macro functie...
pi_29160934
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:13 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een reden van het ontbreken van een macro functie kunnen zijn. Geen zoom betekend meestal ook geen macro functie...


waarom zetten ze dan het woordje: Smart Zoom, op de camera grrrrr


Maar net als met de White Balance, kan ik ook alleen maar uit AUTO kiezen, zal zo een plaatje posten van hoe ie het fotografeert.
pi_29160956
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:15 schreef Providentia het volgende:

[..]



waarom zetten ze dan het woordje: Smart Zoom, op de camera grrrrr


Maar net als met de White Balance, kan ik ook alleen maar uit AUTO kiezen, zal zo een plaatje posten van hoe ie het fotografeert.
Dat Smart Zoom heeft denk ik alleen betrekking op het digitaal inzoomen. En digitaal zoomen geeft een redelijk groot kwaliteits verlies.
pi_29160975


Mooi he

Pff,rotcamera
pi_29161019
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:19 schreef Providentia het volgende:
[afbeelding]

Mooi he

Pff,rotcamera
Niet zo goed inderdaad... Wel weinig ruis, maar het object is niet scherp.

Tip: Koop een Canon A520, kun je dezelfde macro opnamen maken als mij
pi_29161068
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:22 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Niet zo goed inderdaad... Wel weinig ruis, maar het object is niet scherp.

Tip: Koop een Canon A520, kun je dezelfde macro opnamen maken als mij
ja, zodra ik een geldboompje heb..ok?
Kijk maar eens in topic: beoordeel mijn foto
staat er 1 van mij:)

pi_29161089
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:26 schreef Providentia het volgende:

[..]

ja, zodra ik een geldboompje heb..ok?
Kijk maar eens in topic: beoordeel mijn foto
staat er 1 van mij:)

Doe ik, ben benieuwd

Edit:
Zelfs meerdere foto's zie ik. Zijn trouwens wel goed gelukt hoor
pi_29161113
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:28 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Doe ik, ben benieuwd

Edit:
Zelfs meerdere foto's zie ik. Zijn trouwens wel goed gelukt hoor
die wel ja:P Voor een amateur dan
pi_29161155
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 03:31 schreef Providentia het volgende:

[..]

die wel ja:P Voor een amateur dan
Ik vind ze erg goed hoor, zelfs voor een amateur. Ben zelf trouwens ook nog geen prof. hoor, ik moet ook nog veel leren
pi_29230526
Gistermiddag zat er een kikker bij me in de tuin. (ik heb hem maar niet gekust om te kijken of er een leuke prinses tevoorschijn kwam )

Paar close-upjes gemaakt met de standaard Canon 18-55 kitlens op mijn 20D.

1.


2.


3.


En nog een Crop van nummer 3:

4.
Mijn Fotografie: http://www.bd-fotografie.nl
pi_29232106


mijn eerste macro met mijn nieuwe camera
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 30 juli 2005 @ 22:41:27 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29278806
Hele grote zweefvlieg in Avifauna
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 30 juli 2005 @ 23:47:35 #79
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_29280734
Mooie foto Rewimo! (had ik weer eerst rwino geschreven )
Ik blijf facet-ogen toch wel zo iets moois vinden!
Sprinkhanen hebben die niet, maar ze zijn nog steeds wel heel erg mooi!
Life is what you make it.
pi_29281863
Nieuwe Olympus C-70 Zoom, eerste camera, eerste foto's:


De kleine watersalamander (triturus vulgaris)

Nieuwschierig zijn ze wel

Mislukt

Redelijk Gelukt


[ Bericht 14% gewijzigd door thekick op 31-07-2005 17:22:59 ]
This ain't no technological breakdown. Oh no, this is the road to hell.
  zondag 31 juli 2005 @ 00:59:08 #81
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_29283023
Je foto's zijn wel zeer rijk aan de grote kant.
Ben ook wel benieuwd waarom je de foto van je ballonbloem mislukt noemt?
Life is what you make it.
pi_29286816
*kuch*resize uw plaatjes*kuch*
pi_29288716
Foto's zijn nu een factor 10 kleiner, best gelopen...

Ik gebruik Irfanview om de foto's te resizen naar 800x600
Vervolgens sla ik ze op als JPG met het qualtity schuifje op 100 (best)

Iemand betere methodes? (minder kwaliteits verlies)
This ain't no technological breakdown. Oh no, this is the road to hell.
pi_29288829
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:59 schreef Schanulleke het volgende:
Je foto's zijn wel zeer rijk aan de grote kant.
Ben ook wel benieuwd waarom je de foto van je ballonbloem mislukt noemt?
Ik was in al mijn enthousiasme vergeten de foto's te resizen. (strerker nog, in de eerste post hadden ze nog de originele resolutie ook...)

Bij de paarse bloem dacht ik dat ik hem helemaal op de foto had staan, echter de punten van de blaadjes vallen nu weg, en dat vind ik jammer.
This ain't no technological breakdown. Oh no, this is the road to hell.
pi_29288894
Bij de laatste foto is trouwens 1 blaadje (tegen de knop) overbelicht, dat gaat een beetje te koste van de details.
This ain't no technological breakdown. Oh no, this is the road to hell.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 31 juli 2005 @ 11:59:33 #86
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29288980
Mooie foto's! Je hebt nu overigens wel het formaat geresized, maar niet de bestandsgrootte

Als je graag een grote foto wilt showen, plaats hier dan een kleintje met een link naar een grote versie of anders een klikbare thumbnail. Mensen kunnen dan zelf kiezen of ze de grote versie willen zien en het scheelt een hoop tijd (en ergernis).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 31 juli 2005 @ 12:13:52 #87
120028 Nature4Life
Hiprintétumn
pi_29289234


Deze knul vond mijn Panasonic blijkbaar erg interessant



Dit zeldzame plantje (Breedbladige wespenorchis voor de kenners) reed ik bijna omver met m'n fiets...
pi_29289363
quote:
Op zondag 31 juli 2005 11:59 schreef Rewimo het volgende:
Mooie foto's! Je hebt nu overigens wel het formaat geresized, maar niet de bestandsgrootte

Als je graag een grote foto wilt showen, plaats hier dan een kleintje met een link naar een grote versie of anders een klikbare thumbnail. Mensen kunnen dan zelf kiezen of ze de grote versie willen zien en het scheelt een hoop tijd (en ergernis).
De foto's werden blijkbaar niet overschreven met ftp-en...

bedankt!
This ain't no technological breakdown. Oh no, this is the road to hell.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 15 augustus 2005 @ 07:24:49 #89
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29648481
Bij op boerenwormkruid


Vlieg op boerenwormkruid


Oorwurm in bloemetje verscholen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 augustus 2005 @ 15:15:16 #90
86033 DigiPire
Zo kan-ie wel weer!
pi_29657630
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 10:35 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
@Gutteguttegut: Een kleiner diafgrama zal er voor zorgen dat je achtergrond meer wazig wordt, nu stoort het een beetje door de aandacht van je onderwerp af te halen.
Je bedoelt natuurlijk een groter diafragma (hoe kleiner de diafragmawaarde [het getalletje dus], hoe groter de lensopening en daarmee hoe minder scherptediepte).
The worst day diving is better than the best day working
pi_29658773
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:15 schreef DigiPire het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk een groter diafragma (hoe kleiner de diafragmawaarde [het getalletje dus], hoe groter de lensopening en daarmee hoe minder scherptediepte).
Ja idd, ik vergat getal erbij te zetten.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  maandag 15 augustus 2005 @ 20:48:57 #92
122441 xollox1
Infinite Dream
pi_29668555
misschien is dit niet heel erg macro te noemen, maar goed:


Bij deze is de "kop" niet scherp maar ja, die dingen gaan ook zo snel....
pi_29692873
Paar experimentjes:









pi_29699988
Leuk experiment, maar het onscherpe stoort me iets teveel. Probeer eens een kleiner diafgrama om meer scherptediepte te halen.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_29732285

Libelle (?) op de deur van de auto


Prutsen met lucifers..


Vlaamse friet in Brugge
Victory is mine!!
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:43:40 #96
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29789304
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 21:38 schreef Dr_Evil het volgende:
[afbeelding]
Libelle (?) op de deur van de auto

[afbeelding]
Prutsen met lucifers..

[afbeelding]
Vlaamse friet in Brugge
Libelle ja

Ikhad er eentje binnen in huis vandaag:





helaas moest ik snel zijn waardoor ik na de bevrijding van de libelle erachter kwam dat ik mijn ISO te hoog had staan Ik heb 'm behoorlijk door PS moeten gooien om de ruis eruit te halen, wat maar gedeeltelijk gelukt is....
Het grauwe is met opzet
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:10:35 #97
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29820639
nog een spinnetje dan



Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29826701
Tering wat een mooie fotos hier man, mn complimenten

Puckzzz wat voor camera gebruik jij als ik vragen mag?
pi_29828161
Vandaag begonnen met spelen met de camera.



Ik heb de instellingen nog niet helemaal onder de knie, maar het begin is er.
  zondag 21 augustus 2005 @ 10:28:20 #100
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29832798
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 23:47 schreef Providentia het volgende:
Tering wat een mooie fotos hier man, mn complimenten

Puckzzz wat voor camera gebruik jij als ik vragen mag?
zie mijn ondersig met een Raynox DCR250 macrovoorzetlens
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29847428
Ook weer eens wat van mij, nog niet helemaal scherp, maar oefening baart kunst zeggen ze toch?!





Twee vlinders uit Emmen
pi_29858116
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  maandag 22 augustus 2005 @ 01:55:23 #103
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29858129
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:54 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[afbeelding]
Hey! Mijn vriendje!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_29858292
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Hey! Mijn vriendje!
Ik heb'm ook nog op een bolletje, als ie in je hand ligt
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  maandag 22 augustus 2005 @ 06:25:35 #105
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29859462
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:54 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[afbeelding]
die oogjes!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29859468
An24, echt mooie foto's. Waarmee heb je die gemaakt? Digitaal?
pi_29859951
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 06:30 schreef jeroentjuh1987 het volgende:
An24, echt mooie foto's. Waarmee heb je die gemaakt? Digitaal?
Yep, eos 300D met sigma macrolens
pi_29859972
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 01:54 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[afbeelding]
Mooie foto! Maar goed dat hij zo stekelig is, maakt hem anders veel te knuffelbaar
pi_29860357
Een insectje op vakantie in Afrika...



Groot formaat
  maandag 22 augustus 2005 @ 09:39:25 #110
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29860528
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:26 schreef Werewolf het volgende:
Een insectje op vakantie in Afrika...

[afbeelding]

Groot formaat
Op groot formaat is die echt super kan je een crop van de kop maken?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29860594
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:39 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Op groot formaat is die echt super kan je een crop van de kop maken?
Ik zit op mijn werk en heb zo snel geen bewerkingsprogramma voor handen, maar be my guest....
  maandag 22 augustus 2005 @ 09:55:19 #112
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29860762
Gecropt, beetje met USM en curves gespeeld:

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29861978
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:55 schreef Puckzzz het volgende:
Gecropt, beetje met USM en curves gespeeld:

[afbeelding]
Mooie crop, deze sla ik ook even op als je het niet erg vind.

Heb in F&F een topic geopend met de vraag wat voor insect dit in hemelsnaam is
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:40:50 #114
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_29878207




Deze weet van wanten.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:09:22 #115
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29878511
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 08:40 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Deze weet van wanten.
Flashback die heb ik net zitten bekijken op DPZ

waarom heb je de eerste daar niet geplaatst, die vind ik beter dan de tweede.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:08:36 #116
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_29879477
Af en toe moet ik mijn post ff opkrikken

ff naar DPZ om die andere te plaatsten
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_29880144
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:12 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Mooie crop, deze sla ik ook even op als je het niet erg vind.

Heb in F&F een topic geopend met de vraag wat voor insect dit in hemelsnaam is
Het is trouwens een Armoured Ground Cricket
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:44:16 #118
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29880289
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:38 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Het is trouwens een Armoured Ground Cricket
Kijk! Ik had al zo'n vermoeden dat het een krekel was, en 'armoured' verbaasd me ook niet
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29887320
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 09:55 schreef Puckzzz het volgende:
Gecropt, beetje met USM en curves gespeeld:

[afbeelding]
Whoah, fantastisch... kan zo een rol krijgen in een horror-film...!
Que..?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:52:37 #120
15985 huiz
Man in Black
pi_29901223
Helaas heb ik geen echte macrolens, en m'n kennis van biologie is te beperkt om een verscheidenheid aan vlinders en insecten te schieten

Ik kom niet verder dan dit:

Scope Pure Colombia BV
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:10:18 #121
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29901988
Duitse wesp


Koolwitje


Grote onbekende
'

Dambordvlieg


Mini-hagedis


Bij


Sluipwesp


Groene vleesvlieg


Hommel


Tot zover de biologieles vanuit de Pfalz
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29914444
quote:
Best een mooie foto, maar niet echt macro toch?
Que..?
pi_29941795
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 11:26 schreef -MEXX- het volgende:

[..]

Best een mooie foto, maar niet echt macro toch?
Niet zo macro al andere foto's in dit topic, maar ook weer net wel zoals andere foto's in dit topic. Maar zoals ik al eerder vermelde ben ik aan het experimenteren, komt goed
pi_29947329
Mijn macrostand is geloof ik voor foto's tussen de 60 en de 10 centimeter, dat is deze foto toch wel?
De supermacro daarentegen is voor afstanden tussen de 10 en de 1 centimeter
pi_29953560


vraag me niet wat voor plant het is, vond het wel wat hebben
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:46:15 #127
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_29954671
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:15 schreef An24 het volgende:
[afbeelding]

vraag me niet wat voor plant het is, vond het wel wat hebben
ik heb een passiebloem die zo krult, maar er zijn er wel meer die dat doen

jammer dat het krulletje er niet helemaal opstaat.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_29955190
Lees/schrijf kop van een HDD:

pi_29958201
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:46 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik heb een passiebloem die zo krult, maar er zijn er wel meer die dat doen

jammer dat het krulletje er niet helemaal opstaat.
vond ik ook, balen zelfs, maar moet drie uur reizen om op dezelfde plek te komen. Voorlopig doen we het er dus maar mee
pi_29967948
Het begint weer herfst te worden...
Dus tijd voor..... Paddo's





<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_29980005

Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_30004480
Niet helemaal goed gelukt, maar ze zijn het wel waard om hier even te posten





  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:28:15 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30006212
Ze zijn wat donker, maar die laatste is toch erg fraai hoor Veel details!

Gut, wat voor camera heb jij?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_30007413
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:28 schreef Rewimo het volgende:
Ze zijn wat donker, maar die laatste is toch erg fraai hoor Veel details!

Gut, wat voor camera heb jij?

Edit: verkeerd gelezen
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:36:54 #135
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30012591
Zeker mooi detail in die hommelfoto's. Ik lijk toch altijd scherpte diepte tekort te komen voor insecten.
Vandaag weer wat mee geoefend. Deze was nog wel aardig, het moment vlak voor hij gaat vliegen.
Life is what you make it.
pi_30017987
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:28 schreef Rewimo het volgende:
Ze zijn wat donker, maar die laatste is toch erg fraai hoor Veel details!

Gut, wat voor camera heb jij?
Praktika TL2 ...analoog dus...met een "aus Jena DDR" 50mm/2.8 lens met macro tussenring.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:16:17 #137
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30019649
Ik vond deze wel mooi uitgekomen tijdens een experimentje

Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:02:04 #138
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30029010
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:06 schreef Gutteguttegut het volgende:
Praktika TL2 ...analoog dus...met een "aus Jena DDR" 50mm/2.8 lens met macro tussenring.
Ik moet ook eigenlijk eens analoog aan de gang... ik heb een Pentax MZ5 en een fraaie 100mm macrolens. Maar ik doe tegenwoordig alles met de Eos.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:41:56 #139
44195 Janne33
live and let live.
pi_30031672
Even kijken of ik nog weet hoe ik plaatjes moet plaatsen hier. Dit is één van mijn eerste pogingen; gisteren mijn nieuwe sony dsc-h1 binnengekregen!
Angels can fly because they take themselves lightly; devils fall because of their gravity
pi_30045020
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:52 schreef -CRASH- het volgende:
Het begint weer herfst te worden...
Dus tijd voor..... Paddo's
Heb weer foto's gemaakt van de paddo's gisteren.
Maar nu onder betere licht omstandichheden


<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  zondag 28 augustus 2005 @ 22:19:10 #141
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_30060702
Macro van de Minolta is niet al te best, maar kan ook aan de 1/20 shutter liggen. Hoe dan ook, geen bloedzuiger vanavond!

If your shaking it more than twice, your playing with it.
  zondag 28 augustus 2005 @ 23:54:35 #142
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30062449
Stukje chocola iemand?

Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_30065407
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 15:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik moet ook eigenlijk eens analoog aan de gang... ik heb een Pentax MZ5 en een fraaie 100mm macrolens. Maar ik doe tegenwoordig alles met de Eos.
Analoog is zo fijn om mee te werken...als een macro foto analoog lukt is het voor mij nog echt een overwinning
Ik heb vandaag weer wat macro fotos gemaakt met een 2.8/135mm icm de langste macro ring...morgen even het rolletje weg brengen.
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_30066345
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 23:54 schreef purplerose het volgende:
Stukje chocola iemand?

[afbeelding]
Wat ziet die chocola er vies uit! Lijkt wel paars.
  maandag 29 augustus 2005 @ 22:59:03 #145
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_30080944


Wantje
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_30081477
Deze foto heb ik met bloed moeten betalen.. rot muggen...
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:45:29 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30088387
Mooie foto, Crash!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_30088626
quote:
Op maandag 29 augustus 2005 22:59 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]

Wantje
Gaaf, ik zag hm in eerste opslag niet eens
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:09:33 #149
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_30088886
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 09:57 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Gaaf, ik zag hm in eerste opslag niet eens
Dat heet een schutkleur
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_30091028
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 10:09 schreef Robertje het volgende:

[..]

Dat heet een schutkleur
Mijn aandacht werd eerst gevestigd op het pluisje..ik dacht zo van...hij is niet scherp...toen pas zag ik hm zitten
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_30108809
Ik weet niet of dit echt macro is, maar ik kon het niet dichterbij halen / kon niet dichterbij komen.
Dit beestje is dus even 10 cm lang en zat dus op onze schuifpui.

Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_30174997
Dat is écht macro hoor!



Ik vond deze erg goed gelukt, de hommel is niet helemaal scherp omdat hij er als een speer uitvloog.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nature4Life op 01-09-2005 19:31:18 ]
pi_30175590
Hallo allemaal,

ik ben nieuw in dit topic dus ik zal wat over mij zelf vertellen.
ik ben 15 jaar en gebruik de Nikon D100 van mijn vader + een sgma 105mm 1:2.8D DG Macro en soms een sigma ringflitser.

ik ben benieuwd wat julie van deze foto vinden.
#1


#2
pi_30175627
15 jaar?! Echt een schitterende foto!
pi_30175700
Bedankt hoor leuk om te horen.
Helaas ben ik nog 15 jaar ja
en hier heb ik er ook nog 1.
genomen op vakantie in spanje (wil in een vlinder tuin hoor )



ps. heb nog even eentje geplaatst
  donderdag 1 september 2005 @ 19:45:41 #156
121708 Neohammer
Acromantula in the works...
pi_30176116
Gave foto's hier!

Mijn bijdrage:




P.s. weet iemand waarom ze een oranje rechthoekje hebben op elke vleugel?
Hebridean Black project 90%
pi_30176163
mooie foto!
mischien als merk teken ofzo? :S
  donderdag 1 september 2005 @ 19:50:52 #158
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30176267
Zie prachtige foto's voorbij komen, vooral die van de 15 jarige

Even vraagje tussendoor, wanneer is het nou macro en wanneer niet meer
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_30176352
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:50 schreef purplerose het volgende:
Zie prachtige foto's voorbij komen, vooral die van de 15 jarige

Even vraagje tussendoor, wanneer is het nou macro en wanneer niet meer
Als je kleine dingies groot op de foto zet...
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  donderdag 1 september 2005 @ 19:57:52 #160
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30176477
ja oke, maar natural4life noemde jou foto niet echt een macro, vandaar de vraag
als die van jou geen macro is, wat is het dan wel
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 21:31:45 #161
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_30180272
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:57 schreef purplerose het volgende:
ja oke, maar natural4life noemde jou foto niet echt een macro, vandaar de vraag
als die van jou geen macro is, wat is het dan wel
Hij noemt het juist wèl macro
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 1 september 2005 @ 23:13:01 #162
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30184071
Dan heb ik het verkeerd begrepen, my bad
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_30184125
heb ook even gespeeld vanavond, tips, kritiek of andere dingen waarvan ik kan leren graag







fuji finepix s3500
pi_30203911
Eergisteren kwam er een on-uitgenodigde gast ons vakantiehuisje in Walibi World binnen





pi_30203963
Ik wist niet dat die beesten schaamhaar hadden
Victory is mine!!
pi_30204062
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 15:35 schreef Dr_Evil het volgende:
Ik wist niet dat die beesten schaamhaar hadden
Zal die wel van buiten hebben meegenomen, hij maakte namelijk sprongetjes op de deurmat. Hij was waarschijnlijk nog niet zo lang binnen
pi_30233886


eigenlijk niets over te vertellen alleen dat ik het wel een mooie bloem vind.
pi_30235536
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_30237157
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 17:26 schreef afraidtech het volgende:
[afbeelding]

eigenlijk niets over te vertellen alleen dat ik het wel een mooie bloem vind.
Moet ie niet een kwart slag naar links gedraaid worden? Hij lijkt zo op z'n kop/op z'n kant te staan.

Verder wel een mooie foto
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 3 september 2005 @ 19:32:22 #170
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30237545
Passiebloem heb ik ook nog in de aanbieding. Supermooie bloem is dat!
Life is what you make it.
pi_30257897
Niet super macro, of erg gelukt, maar ik wou hem toch even delen:





[ Bericht 11% gewijzigd door Whizzkith op 04-09-2005 14:36:37 ]
pi_30280954
Deze is ook wel leuk gelukt. Gemaakt met een Canon Powershot S70 en minimaal bewerkt in Photoshop (levels, crop).



Ook nog een blauwtje, geschoten in Oostenrijk dit jaar.



[ Bericht 23% gewijzigd door TMV op 05-09-2005 13:17:13 ]
pi_30286764
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:14 schreef afraidtech het volgende:
heb ook even gespeeld vanavond, tips, kritiek of andere dingen waarvan ik kan leren graag

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

fuji finepix s3500
De laatste foto is kwa kleur wel mooi en de bloem vult ook mooi het frame. De twee daarvoor zijn eigenlijk vrij standaard en oninteressant (no offence). Je moet proberen je foto's wat meer persoonlijkheid te geven door bijvoorbeeld vanuit een rare hoek te fotograferen, een klein maar leuk detail uit te vergroten etc. Succes!
pi_30322203
quote:
Op donderdag 1 september 2005 19:45 schreef Neohammer het volgende:
Gave foto's hier!

Mijn bijdrage:

[afbeelding]


P.s. weet iemand waarom ze een oranje rechthoekje hebben op elke vleugel?
Even een antwoord op je post-scriptum:

Dat rechthoekje in elke vleugel heet het "pterostigma" en wordt, gezien het binnen het gezichtsveld van het insect ligt, waarschijnlijk gebruikt door de libel/juffer (een pantserjuffer in jouw geval) voor de fijnafstelling van de vleugelbewegingen tijdens het vliegen. Hier is de wetenschap het echter nog niet volledig over eens.

[ Bericht 1% gewijzigd door TMV op 07-09-2005 20:14:07 ]
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:31:55 #175
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30322275
Die vlinder
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:07:09 #176
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_30327159
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
pi_30328158
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:07 schreef Briggy het volgende:
[afbeelding]
Zo uit de camera? Of gecropt?
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_30329592
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:07 schreef Briggy het volgende:
[afbeelding]
Die staat er idd strak op zeg.
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:21:39 #179
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_30333678
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:47 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Zo uit de camera? Of gecropt?
Klein beetje gecropt maar
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
pi_30334110
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:21 schreef Briggy het volgende:
[..]
Klein beetje gecropt maar
Wat voor objectief heb je gebruilkt?
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_30334854
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:57:03 #182
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30335004
Wat zijn die beesten lelijk van dichtbij!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30335081
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:57 schreef RonaldV het volgende:
Wat zijn die beesten lelijk van dichtbij!
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:46:26 #184
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30336870
Ik heb ook nog een langepotenhooiwagending in de aanbieding

Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_30338435
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:52 schreef PdeHoog het volgende:
[afbeelding]
Mooi mooi mooi!
En de foto van Briggy ook

Ik kan al de hele zomer geen vlinders vinden om te fotograferen
(Alleen de veel te snelle citroenvlindertjes? koolwitjes?)
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_30338533
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:23 schreef Elefes het volgende:
[..]
Mooi mooi mooi!
En de foto van Briggy ook

Ik kan al de hele zomer geen vlinders vinden om te fotograferen
(Alleen de veel te snelle citroenvlindertjes? koolwitjes?)
Let vooral op die plant waar die vlinder van PdeHoog op zit..als je die ergens ziet staan kun je er bij gaan staan wachten...gegarandeerd vlinders...
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_30343437
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:23 schreef Elefes het volgende:

[..]

Mooi mooi mooi!
En de foto van Briggy ook

Ik kan al de hele zomer geen vlinders vinden om te fotograferen
(Alleen de veel te snelle citroenvlindertjes? koolwitjes?)
Zoek naar vlinderstruiken / ga naar een vlindertuin

Je hebt er eentje in Zeeland. Blijdorp heeft een kleintje (als die nog open is) en Noorderdierenpark Emmen natuurlijk
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_30353480
We hebben die plant twee keer in de tuin Maar helaas dit jaar niet zoveel vlinders gezien..
Een vlindertuin staat hoog op mijn verlanglijstje van plaasten waar ik nog eens wil gaan fotograferen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_30354891
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:26 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Let vooral op die plant waar die vlinder van PdeHoog op zit..als je die ergens ziet staan kun je er bij gaan staan wachten...gegarandeerd vlinders...
Das een buddleia, wij hebben ook zo'n plant en die zit ook elke zomer vol met vlinders

Hier een macro die ik vorig jaar genomen heb:


Nog meer plaatjes op Goolgle:
http://images.google.nl/images?svnum=10&hl=nl&rls=GGLD,GGLD:2004-43,GGLD:nl&q=buddleia&spell=1
  woensdag 7 september 2005 @ 18:26:13 #190
58141 Briggy
GOEDEMIDDAG!!!
pi_30360848
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:33 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Wat voor objectief heb je gebruilkt?
Ik heb de Canon 100mm macro 2.8 gebruikt - sluitertijd 1/200 diafragma 16
fotografieverslaafde | muziek: Look up through the trees to feel as small as you can | Tricks up my Sleeve
*** Gedicht *** | I'm not totally useless, I can be used as a bad example.
pi_30364957
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:26 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Let vooral op die plant waar die vlinder van PdeHoog op zit..als je die ergens ziet staan kun je er bij gaan staan wachten...gegarandeerd vlinders...
Toevallig zijn dit vlinderstruiken. Wij hebben er ook een berg staan, maar de vlinders laten het helaas dit jaar een beetje afweten
pi_30365389
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 20:56 schreef HMaster-II het volgende:
Ik weet niet of dit echt macro is, maar ik kon het niet dichterbij halen / kon niet dichterbij komen.
Dit beestje is dus even 10 cm lang en zat dus op onze schuifpui.

[afbeelding]
hee , die ken ik
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_30380278
Nog een familielid van bovenstaande:

pi_30380417
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:37 schreef dontcare het volgende:

[..]

hee , die ken ik
[afbeelding]
Das vast een verre bekende van degene die bij ons thuis zat, want die van juo heeft aangevreten vleugels.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_30391738
zo nu een keer wat anders dan planten en beestjes enzovoorst



en in het zwart/wit



vind de zwart witte mooier...

[ Bericht 27% gewijzigd door afraidtech op 08-09-2005 17:20:13 ]
  donderdag 8 september 2005 @ 19:21:53 #196
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30395647
Zwartwit doet het hem idd helemaal
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_30396234
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:12 schreef afraidtech het volgende:
zo nu een keer wat anders dan planten en beestjes enzovoorst

[afbeelding]

en in het zwart/wit

[afbeelding]

vind de zwart witte mooier...
Zwart wit is idd mooi..
pi_30399279
En nu weer wél beestjes

Gisteren en vandaag net zo lang gewacht totdat er vlinders kwamen...

Eerst wilde het niet zo... Bijtjes:
#1:


#2:


En een vlieg:
#3:


En toen eindelijk een vlinder, waar ik helaas maar 1 scherpe foto van heb... Maar goed:
#4:


Vandaag had ik wat meer geluk, deze vlinder bleef mooi een tijdje zitten poseren voor me:
#5:


#6:


#7:
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_30404918
vind het erg mooie foto's, knap dat je ze er zo mooi op hebt gekregen.

maar even een vraag tussendoor, waarom maken de meesten mensen die foto's maken met macro alleen maar van beestjes enzo, tis niet zo dat ik het niet mooi vind in tegendeel vind het prachtig, maar het kwam zo even in mij op
  donderdag 8 september 2005 @ 23:36:09 #200
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30405059
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:33 schreef afraidtech het volgende:
vind het erg mooie foto's, knap dat je ze er zo mooi op hebt gekregen.

maar even een vraag tussendoor, waarom maken de meesten mensen die foto's maken met macro alleen maar van beestjes enzo, tis niet zo dat ik het niet mooi vind in tegendeel vind het prachtig, maar het kwam zo even in mij op
Eerlijk gezegd is dat de reden dat ik dit topic maar heel weinig bezoek
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30405135
bedoel macro kun je op vele manieren gebruiken, maar waarom nou alleen beestjes, omdat ze klein zijn en op de foto ineens zo groot lijken, bedoel dat kun je met andere dingen ook doen toch.
pi_30406786
Bij deze een kijkje in onze achtertuin

If anythinig else fails, RTFM
pi_30406824
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:37 schreef afraidtech het volgende:
bedoel macro kun je op vele manieren gebruiken, maar waarom nou alleen beestjes, omdat ze klein zijn en op de foto ineens zo groot lijken, bedoel dat kun je met andere dingen ook doen toch.
Helemaal waar.
De belangrijkste reden dat ik vooral veel beestjes foto's maak, is omdat ik dat in de achtertuin kan doen. Ik heb vaak maar een kwartiertje of een half uurtje tijd tussendoor om even foto's te maken, en dan ga je er niet zo gauw op uit.
Verder vind ik beestjes altijd wel leuk, en het is vaak best lastig om ze mooi op de foto te krijgen

Ik vind macro's van andere dingen ook altijd erg mooi
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 9 september 2005 @ 02:39:21 #204
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30409425
Ik vroeg het me eigenlijk ook al af, maar durfde nix te zeggen (FOT n00b he )
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  vrijdag 9 september 2005 @ 07:33:18 #205
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30410741
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 00:24 schreef riverrat het volgende:
Bij deze een kijkje in onze achtertuin

[afbeelding]
Leuk gedaan! Mooie weerspiegeling van de tuin in het oogje
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30411247
quote:
Op donderdag 8 september 2005 23:37 schreef afraidtech het volgende:
bedoel macro kun je op vele manieren gebruiken, maar waarom nou alleen beestjes, omdat ze klein zijn en op de foto ineens zo groot lijken, bedoel dat kun je met andere dingen ook doen toch.

Iedereen is het met je eens, pak je kans!
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 10 september 2005 @ 12:21:31 #207
44828 Martijn78
Solliciteren....
pi_30449504



Mmmz, ik moet toch dat resizen es onder de knie krijgen.....

[ Bericht 45% gewijzigd door Martijn78 op 11-09-2005 12:20:30 ]
.... the old oracle said, "All things have two handles: beware of the wrong one." (Ralph Waldo Emerson)
  zaterdag 10 september 2005 @ 18:36:47 #208
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30459755
Hai, nieuw hier, ik heb net ontdekt dat ik ook n macro-functie heb op mijn net 2 uur geleden aageschaft toestel

Ziehier poging 1:


(Sony DSC-S60)
Ik moet het nog leren hoor...
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30646430
Ik heb sinds kort een Raynox DCR-150 macro-converter (mond vol ) en nu kan ik pas écht aan de slag met macrofoto's! Hier alvast drie voorbeeldjes:







Graag jullie mening!
pi_30646518


[ Bericht 100% gewijzigd door Nature4Life op 16-09-2005 20:56:05 ]
pi_30647044
WOW!
dag
pi_30648965
Erg knap
Zijn het crops, of is dit alleen geresized?

1 puntje mss: Jammer dat de 2de net niet op het oog scherp is.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
pi_30651574
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 20:47 schreef Nature4Life het volgende:
Ik heb sinds kort een Raynox DCR-150 macro-converter (mond vol ) en nu kan ik pas écht aan de slag met macrofoto's! Hier alvast drie voorbeeldjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Graag jullie mening!
Erg mooi!
Vooral de laatste, mooie kleuren en mooie compositie, en lekker scherp. De eerste idem.
De tweede foto vind ik wat minder, beetje saai in kleuren en rare scherpte-diepte.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_30654250
Dank jullie wel!

Ze zijn alleen maar een beetje gecropt om het onderwerp beter in beeld te brengen.
  zondag 18 september 2005 @ 14:10:12 #215
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30694724
Op zich niet een mooie compositie, maar ik probeer het licht icm het histogram, de focus / scherpte en dat soort dingen onder de knie te krijgen. Even een foto gemaakt van mijn -gisteren aageschaftte- Pentax Optio S45 bij de Mediamarkt.

Een resize en een crop




Commentaar en advies is meer dan welkom
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30701411
1ste vind ik wil mooi, alleen jammer van dat stukje achtergrond (nou ja zo vind ik het)

was mij aan het vervelen

pi_30714384

Yummie!
pi_30718120
Ach, doe mij maar vers dan

Dit mooie (wilde) plantje is ongeveer 2cm groot.

pi_30733078
Een vlinder, vanmiddag:

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_30735309
wow, die is mooi...het koppie van de vlinder
pi_30737105
Inderdaad, je kan z'n oogje mooi zien
pi_30887071
mooie fotos, zal binnenkort een aantal van mijn macro's posten

[ Bericht 32% gewijzigd door MmadviewW op 24-09-2005 15:13:08 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_30895378
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:31 schreef Elefes het volgende:
Een vlinder, vanmiddag:

[afbeelding]
mooi,lijkt net of hij even stoer staat te poseren.
Ik heb van de week een spin gefotografeerd,toch wel vreemde wezens als je ze zo ziet

clickable (natuurlijk ,anders is het wel erg klein plaatje )

op/aanmerkingen graag,ben nog niet zo lang bezig dus kan nog alle hulp gebruiken

[ Bericht 4% gewijzigd door zeeuwvlaming op 26-09-2005 09:01:56 ]
  zaterdag 24 september 2005 @ 19:40:29 #224
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30895442
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:31 schreef Elefes het volgende:
Een vlinder, vanmiddag:

[afbeelding]
op wat voor afstand [cm] zat je met je lens?
mooi
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30899065
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 19:37 schreef zeeuwvlaming het volgende:

[..]

mooi,lijkt net of hij even stoer staat te poseren.
Ik heb van de week een spin gefotografeerd,toch wel vreemde wezens als je ze zo ziet
[[url=http://img48.imageshack.us/img48/4359/spinnen035bewerkttotaal3bv.th.jpg]afbeelding][/URL]
clickable (natuurlijk ,anders is het wel erg klein plaatje )

op/aanmerkingen graag,ben nog niet zo lang bezig dus kan nog alle hulp gebruiken
Wel een mooie foto, mooi scherp .
De achtergrond is wel mooi wazig, maar jammergenoeg toch nog wat dingen te zien die niet echt bij de foto passen (huizen etc.) soms kun je dit voorkomen door een ander standpunt te nemen (als dat kan i.v.m. licht en schaduwen etc.).
Ook is het misschien mooi om de foto vanuit een iets andere hoek te nemen, bijvoorbeeld van onderen zodat je de kop van de spin ziet. Toch is dit ook wel een mooie foto
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 19:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

op wat voor afstand [cm] zat je met je lens?
mooi
Ik denk een centimeter of 5. Met 7mp heb je nog wat ruimte om te croppen
Dit was op zich een makkelijk vlindertje, kon redelijk dichtbij komen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_30936433
dank je elefes,zal het binnenkort nog eens proberen,het is een vaste bezoeker in de tuin,dus dat is wel makkelijk
pi_30952740

Paar dagen terug gemaakt

Was eigenlijk niet eens de bedoeling om de foto in ZW te maken, maar hij stond ingesteld op ZwartWit

Btw Gemaakt met een canon Powershot a510

Sluitertijd van 1/1250 ste seconde

[ Bericht 24% gewijzigd door MmadviewW op 26-09-2005 21:15:39 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  maandag 26 september 2005 @ 20:48:06 #228
92279 N.icka
Windforce 11
pi_30952848
Man , wat lelijk die blauwe letters
pi_30953887
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:48 schreef N.icka het volgende:
Man , wat lelijk die blauwe letters
fixed
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_30955112
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:16 schreef MmadviewW het volgende:

[..]

fixed
Dit is al beter ja
Wel een mooie foto!
Misschien mocht er nog iets meer beweging in het water, maar op zich leuke foto
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_30955238
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:51 schreef Elefes het volgende:

[..]

Dit is al beter ja
Wel een mooie foto!
Misschien mocht er nog iets meer beweging in het water, maar op zich leuke foto
Dankje
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_31020897
Nog een paar:
1

2

3

4

5

6


[ Bericht 34% gewijzigd door MmadviewW op 29-09-2005 18:50:31 ]
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_31021870
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:44 schreef MmadviewW het volgende:
Nog een paar:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
Je had die eerste foto nog wel zo netjes verkleind...
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_31034108
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:22 schreef Elefes het volgende:

[..]

Je had die eerste foto nog wel zo netjes verkleind...
Fixed
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_31034558
Oke dan

Ik vind de eerste het mooiste, misschien nog ietsje recht zetten? Jammer dat net die grote druppel bovenaan niet scherp is..
Verder vind ik ze wel oke (niet heel bijzonder) alleen nummer 2 en 6 vind ik duidelijk minder.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_31035805
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:05 schreef Elefes het volgende:
Oke dan

Ik vind de eerste het mooiste, misschien nog ietsje recht zetten? Jammer dat net die grote druppel bovenaan niet scherp is..
Verder vind ik ze wel oke (niet heel bijzonder) alleen nummer 2 en 6 vind ik duidelijk minder.
tnx

Ik ga denk ik vanavond nog wat fotos schieten (denk geen waterduppels ->maar iig wel macro fotos) zal die er vanavond/morgen erop zetten als ze een beetje zijn gelukt
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
  vrijdag 30 september 2005 @ 08:06:18 #237
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31049664
Mooie macro's weer allemaal

ikheb een libelle in de aanbieding:


Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31049839
ze zijn mooi zeg
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_31060555
fraai puckzzz!
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 10:16:32 #240
120028 Nature4Life
Hiprintétumn
pi_31079094
Heel mooi! Zeg, hoe krijg jij zoveel scherptediepte? Jij gebruikt toch ook een Raynox macro-converter?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 13:03:45 #241
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31082844


In de tuin
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:20:06 #242
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31093292
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:30:23 #243
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31093592
Ik vind ze wat hard geflitst Robertje...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:33:48 #244
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31093684
Vreemd...die heb ik niet eens gebruikt.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 19:45:48 #245
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31094121
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:33 schreef Robertje het volgende:
Vreemd...die heb ik niet eens gebruikt.
dan had je de zon een tikje zachter moeten zetten

ik vind ze dus een beetje overbelicht / fel
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Moderator zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:03:47 #246
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_31094773




Probeersels met mijn nog nieuw ruikende FZ5
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:32:47 #247
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31095588
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 19:45 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

dan had je de zon een tikje zachter moeten zetten

ik vind ze dus een beetje overbelicht / fel
Dat zonnetje van vanmiddag he
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 oktober 2005 @ 15:27:13 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31115953
Atalanta in de stadskweektuin

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_31155040
@ Puckzzz libelle
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31156170
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 15:27 schreef Rewimo het volgende:
Atalanta in de stadskweektuin

[afbeelding]
Mooi! Lekker scherp waar 'ie scherp moet zijn, en erg mooie kleuren in de achtergrond
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 3 oktober 2005 @ 21:17:16 #251
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31156354
Tnx
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 3 oktober 2005 @ 22:38:59 #252
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_31159344
Gisteren met mijn nieuwe Fuji S602Zoom het bos in getogen op zoek naar wilde beesten om de macrostand op uit te proberen en het handmatig focussen

So be nice Ik ben nog maar een beginner









Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_31165820




I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 07:38:45 #254
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_31165950
Life is what you make it.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:04:19 #255
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31172185
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 22:38 schreef Chanty het volgende:
Gisteren met mijn nieuwe Fuji S602Zoom het bos in getogen op zoek naar wilde beesten om de macrostand op uit te proberen en het handmatig focussen

So be nice Ik ben nog maar een beginner
Helemaal niet gek hoor Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt, maar fotografeer beestjes van alle kanten, niet alleen van opzij of van boven. Daardoor krijg je vaak leuke effecten. En probeer zo dicht mogelijk erbij te komen. Voowal doowgaan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 oktober 2005 @ 13:07:44 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31172288
Schanulleke, wat een horrorfoto zo dichtbij

UncleScorp, mooie serie, vooral het lieveheersbeestje en de ogen van de vlieg.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_31176168
quote:
hele mooie foto's vooral die laatste
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_31181738
quote:
Nr 2 het beeste houdt vast alsof zijn leven er vanaf hangt...helemaal top!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:52:45 #259
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31182108
Wow hey, er komen echt professionals naar voren in dit topic.
Respect!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31184113
Gezien de positieve reacties gooi ik er nog enkele bij





I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 oktober 2005 @ 20:00:40 #261
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31184188
Die zijn ook weer erg fraai
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_31184242
Thx again
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31248458
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:58 schreef UncleScorp het volgende:
Gezien de positieve reacties gooi ik er nog enkele bij

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Die fotos zijn echt , welke camera gebruik je eigenlijk?
Het leven is prachtig.
stewardess opleiding
pi_31248686
Sony DFC828 met Raynox DCR250 macrolens erop
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 13:22:42 #265
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31252086
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 10:54 schreef UncleScorp het volgende:
Sony DFC828 met Raynox DCR250 macrolens erop
die combinatie heb ik ook

moet je met toch ff vertellen hoe je die extreme close up van die vlieg hebt gemaakt? Hoe ver stond je daarvanaf en wat waren je instellingen? Zo dichtbij kom ik nl. niet, je hebt 'm uiteraard gecropt want de vignettering met die 250 is verschrikkelijk
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 oktober 2005 @ 16:55:28 #266
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31258207




Stadskweektuin, Haarlem
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:00:47 #267
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31258395
Binnenkort begin ik aan een stirling motor, als project voor school

daar kan ik wel mooie foto's van maken denk ik zo
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31267506
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 13:22 schreef Puckzzz het volgende:

die combinatie heb ik ook

moet je met toch ff vertellen hoe je die extreme close up van die vlieg hebt gemaakt? Hoe ver stond je daarvanaf en wat waren je instellingen? Zo dichtbij kom ik nl. niet, je hebt 'm uiteraard gecropt want de vignettering met die 250 is verschrikkelijk
Nou eerst moet ik dan weer zeggen dat ik jouw foto's steeds fantastisch vind

Ivm die vlieg ... je hebt achteraan toch dat knopje met dat vergrootglas, dat dus ook aanzetten
En hij is niet gecropped dus wss goed ingezoomed
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31267576
Mooie bijtjes Rewimo

Bijtjes zijn me tot nu toe nog niet gelukt ... die kunnen blijkbaar niet stilzitten in mijn tuin
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:00:26 #270
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31267746
Cropje (erg veel steen eromheen)

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:14:47 #271
103231 johand
'KLIK" ik heb je
pi_31315278
Na een ochtend macro's schieten op de veluwe
is dit het resultaat.

1.

2.

3.

4.

5.

6.


Tips altijd welkom!
Een digitale... + wat extra's
pi_31315498
hoe kunnen jullie zo dicht bij die beestjes komen zonder dat ze weg vliegen/lopen/springen/rennen??
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:33:59 #273
103231 johand
'KLIK" ik heb je
pi_31315797
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 20:22 schreef Hanneke1983 het volgende:
hoe kunnen jullie zo dicht bij die beestjes komen zonder dat ze weg vliegen/lopen/springen/rennen??
Ik doe het zo.
Heel vroeg opstaan! sochtends zijn de meesten nog niet heel actief.
Rustig benaderen. Statief opzetten. ( natuurlijk weer voorzichtig ) camera gereed maken en schieten maar!
Een digitale... + wat extra's
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 9 oktober 2005 @ 20:50:54 #274
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_31316193
Je moest eens weten hoeveel beestjes gevlogen zijn als je net je lens in focus hebt 't Is voornamelijk een kwestie van geduld.

Mooie serie Johand! Die druppels geven een speciaal effect. En wat is dat voor blauwe rups?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 9 oktober 2005 @ 21:04:58 #275
103231 johand
'KLIK" ik heb je
pi_31316611
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 20:50 schreef Rewimo het volgende:
Je moest eens weten hoeveel beestjes gevlogen zijn als je net je lens in focus hebt 't Is voornamelijk een kwestie van geduld.

Mooie serie Johand! Die druppels geven een speciaal effect. En wat is dat voor blauwe rups?
Hah geen idee!, nee dat is de mist. Het was echt een misty morgen.
De blauwe gloed is de reflex in de druppels. Ik vond het wel een grappig effect toen ik de foto's terug zag. Het gedeelte rups daaronder is iets meer ingezoomd en vanauit een andere hoek. Daar zijn de druppels minder blauw. Naam van deze rups is mij echter onbekend. Iemand?
Een digitale... + wat extra's
pi_31319131
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:01:40 #277
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31321948
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  maandag 10 oktober 2005 @ 00:20:34 #278
40714 Subhuman
Televised confession
pi_31322568
Oei, dat lieveheersbeestje komt dreigend op je af!
pi_31326446
die is wel cool Robertje
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 10 oktober 2005 @ 07:58:46 #280
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31326675
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 21:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nou eerst moet ik dan weer zeggen dat ik jouw foto's steeds fantastisch vind

Ivm die vlieg ... je hebt achteraan toch dat knopje met dat vergrootglas, dat dus ook aanzetten
En hij is niet gecropped dus wss goed ingezoomed
Wow thnx! Dat wist ik niet eens, ik zal het eens uitproberen

Had ik dat maar eerder geweten, ik kon hier niet dichterbij komen, maar deze spin was behoorlijk aan het schransen op 1 vlieg, toen er plots nog eentje in zijn web vloog. Handig als je eten je aan komt gevlogen


Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31327354
Weeral nice pics dudes

@Puckzzz ... wat mij steeds opvalt bij jouw foto's is dat jij meestal een goede, grote focus hebt ... overal veel scherpte ... bij mij is het scherpte-gedeelte precies beperkter ?
Doe je daar iets speciaals voor ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:17:55 #282
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31327418
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:13 schreef UncleScorp het volgende:
Weeral nice pics dudes

@Puckzzz ... wat mij steeds opvalt bij jouw foto's is dat jij meestal een goede, grote focus hebt ... overal veel scherpte ... bij mij is het scherpte-gedeelte precies beperkter ?
Doe je daar iets speciaals voor ?
Ik fotografeer in principe altijd op 'M' Bij macro's hanteer ik een vrij klein diafragma want in combinatie met die 250 heb je anders last van een heel klein scherpteveld. De foto's van de spin zijn ingeflitst. Wel met een hele constructie van een gevouwen papiertje om de flitser want zelfs op -f flitst dat ding nog veel te fel vind ik.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31327517
Ik fotografeer momenteel nog steeds onder AUTO
Ik heb nog veel te leren ...
Ik had idd al gelezen ivm aanpassen van het diafragma om meer detail te krijgen. Ik denk dat ik ook al es de M geprobeerd heb, maar dan kwam er precies altijd een blauwe schijn ?
Ik zoek dus nog steeds de ideale tip om meer detail te verkrijgen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:35:57 #284
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31327680
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:24 schreef UncleScorp het volgende:
Ik fotografeer momenteel nog steeds onder AUTO
Ik heb nog veel te leren ...
Ik had idd al gelezen ivm aanpassen van het diafragma om meer detail te krijgen. Ik denk dat ik ook al es de M geprobeerd heb, maar dan kwam er precies altijd een blauwe schijn ?
Ik zoek dus nog steeds de ideale tip om meer detail te verkrijgen
als je last van een blauwe of gele waas hebt moet je even je witbalans controleren, dat is een klein knopje linksvoor je sluiterknop. houdt die ingedrukt en draai aan je wieltje voor de juiste instelling. Wanneer je foto nog iets te licht of donker is pak je dat knopje rechtsvoor je sluiterknop, daar kan je de zogenaamde OEV instellen naar - of + dat is over- of onderbelichten.
Het is eigenlijk helemaal niet nodig om alles op 'auto' te schieten. Het voordeel met onze camera's is dat we direkt in onze display kunnen zien wat onze instellingen doen. Dus als je 'm op M hebt staan maar hij is te donker, dan draai je 'm OF op S en pas je sluitertijd aan OF op A en pas je diafragma aan. let wel, wanneer je 'm dan weer op M zet neemt ie beide instellingen mee en kan het beeld dus weer veranderen. Gevolg: ff klooien en draaien aan een aantal knopjes, maar uiteindelijk wel de goede instellingen.

Tip: doe dit voordat je bij het beest bent wat je wilt fotograferen, wanneer je dit allemaal nog moet doen wanneer je er vlakbij zit zijn ze meestal al gevlogen
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31327877
Ok ga ik zeker es uittesten thuis !
Heb je toevallig nog sites met tips ofzo ?
Dus fotograferen onder M (met de nodige aanpassingen) zou mij dus meer detail moeten geven bij mijn macrofoto's ?
En het vergrootglasje al es geprobeerd ?

Idd damn insects
Volgende keer pin ik ze vast verdorie
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:48:22 #286
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31327884


Deze kwam ook voorbij vliegen
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_31327905
Wederom nice 1 Robertje !

Welke hardware gebruik jij eigenlijk ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 10 oktober 2005 @ 09:51:12 #288
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31327929
Ik gebruik een D70 icm een Nikkor 60mm 2.8. Behoorlijk handmatig. Vele mislukken ook
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_31328010
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:51 schreef Robertje het volgende:
Vele mislukken ook
Dat fenomeen zullen de meeste hier wel kennen ja
Een ganse reeks trekken om uiteindelijk 1 nice pic te hebben
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 10 oktober 2005 @ 10:11:34 #290
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31328274
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 09:47 schreef UncleScorp het volgende:
Ok ga ik zeker es uittesten thuis !
Heb je toevallig nog sites met tips ofzo ?
Dus fotograferen onder M (met de nodige aanpassingen) zou mij dus meer detail moeten geven bij mijn macrofoto's ?
En het vergrootglasje al es geprobeerd ?

Idd damn insects
Volgende keer pin ik ze vast verdorie
Succes

Nee vergrootglasje nog niet geprobeerd, ik ben op mijn werk en las het vanochtend pas. Maar het schijnt mooi weer te worden en ik weet nog wel wat beestjes te wonen in de tuin, dus ik ga als ik straks thuis ben zeker ff testen

Robertje
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 10 oktober 2005 @ 11:46:59 #291
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_31330233


Nog 1

Deze heb ik op mijn werk ff moeten croppen want aan het kwaliteit te zien is
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_31338654
Ik zal eigenlijk ook aan het werk moeten want er zit hier een ganse nest lieveheersbeestjes aan de deur van mijn tuinhuis (hobbykot)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31375797
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_31376405
Wow nice 1 Fonz
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:25:16 #295
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_31377327
Ja nice, alleen een beetje groot en een beetje veel loze ruimte eromheen. Ik had 'm meer gecropt op de vlinder.

die banaan

enneh UncleScorp, dat met dat vergrootglas lukt bij mij niet. Bedoel je niet dat je 'm wanneer je de foto hebt gemaakt ff met vergrootglasje beter kunt bekijken?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_31378437
@Puckzzz

Neenee
Gewoon als je aan het scherpstellen bent, dan vergrootglas erbij aan zetten en dan foto nemen
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_31378489
Mja, wat croppen zou geen kwaad kunnen. Is trouwens uit de losse hand gedaan met een Canon Powershot A80, met standaard lens.

Was @ Dierentuin Emmen, vlindetuin.
This is what I love, and can't stop lovin'.
Get wasted at party's, from 9 till 7 in the morning.
pi_31388863
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:27 schreef _Fonz het volgende:
Mja, wat croppen zou geen kwaad kunnen. Is trouwens uit de losse hand gedaan met een Canon Powershot A80, met standaard lens.

Was @ Dierentuin Emmen, vlindetuin.
Hey fonds, leuk en komt bekend voor, tis een leuk tuintje....zal ut de zelfde zijn

tis wel een oudje, al eerder gepost:



ik krijg alleen de scherpte diepte niet zo goed als jij...hoe stel jij je diafragma in?
  woensdag 12 oktober 2005 @ 19:35:44 #299
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_31390659
Spinnetje

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 13 oktober 2005 @ 13:37:49 #300
128902 Xelphix
Fok me niet!
pi_31408326
Mijn poging er bij te horen

I seen 'em do it. And I don’t mean a little bit on the side of the plate, they fuckin' drown 'em in it.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:44:27 #301
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_31454692
Ik zal hier maar een slotje opgooien.

Het volgende topic:
Macro Fotografie deel 14
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')