ja ik kan wel een verbinding maken dus mijn ouders pc en mijn laptop dus aan de netwerkkaart kan het niet liggen. ik probeerde even de internetinstellingen ook handmatig in te stellen (ip. gateway etc) maar dat werkte dan weer niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:14 schreef cyberstalker het volgende:
Motorola modems zijn berucht om hun slechte DHCP.
Heb je al geprobeerd handmatig een ip-adres, e.d. in te stellen?
nee denkt het niet, maar ik heb ook nooit mac adressen bij de provider (wanadoo) geregistreerd en een half jaar geleden werkte het nog welquote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:18 schreef Grimli het volgende:
staat je mac niet geregistreerd bij je provider
OM FFFF G wat lul jequote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:19 schreef Grimli het volgende:
Wat zeg ik nou, je moet de MAC adres van je Laptop laten registreren bij je provider
Is dat met de zelfde netwerkkabel als waarmee je dpc van je ouders aan de modem hangt? Dan moet je die eens vervangen. Voor een verbinding tussen 2 pc's gebruik je een zogeheten cross-kabel, voor een verbinding van madem naar een pc een straight. Het verschil hiertussen zit hem in de bedrading.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:19 schreef Powderfinger het volgende:
[..]
ja ik kan wel een verbinding maken dus mijn ouders pc en mijn laptop dus aan de netwerkkaart kan het niet liggen. ik probeerde even de internetinstellingen ook handmatig in te stellen (ip. gateway etc) maar dat werkte dan weer niet.
quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:34 schreef buitenbeentje het volgende:
De licentie van je netwerkkaart is verlopen.
[..]
Voor een verbinding tussen 2 pc's gebruik je een zogeheten cross-kabel, voor een verbinding van madem naar een pc een straight. Het verschil hiertussen zit hem in de bedrading.
(...)
ik heb de stekker van het modem eruit getrokken en na 10 seconden er weer ingedaan. en het werkt.... ik had echt idee dat het lag aan instellingen maar het lag dus aan dat modem.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 14:36 schreef buitenbeentje het volgende:
DHCP zou inderdaad zutomatisch moeten gaan. Reset anders alnog de modem eens.
Euh.. bij Chello is dat wel het geval...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 13:34 schreef buitenbeentje het volgende:
En oh ja, je provider heeft niets met je MAC-adres te maken. Het zou mooi zijn dat iedere keer als je een nieuwe pc koopt, of je je netwerkkaart vervangt je de provider in moet lichten, waarna je een week moet wachten tot de gegevens verwerkt zijn in de centrale.
Als je het zo interessant vindt om te weten hoeveel computers erop het netwerk zitten wil ik je dat ook wel vertellen hoor.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 15:40 schreef buitenbeentje het volgende:
Ja, dat bedoelde ik nou ook. Je hoeft alleen maar de MAC van de router door te geven, niet van je pc.
Zou mooi zijn, konden ze precies zien met hoeveel pc's jij op internet zit of hoe de hele interne structuur van je netwerk is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |