abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28508686
normaal gesproken als ik bij mijn ouders ben sluit ik mijn laptop aan door de lan kabel erbij hun pc uit te halen en bij mij erin te doen. het afgelopen half jaar ben ik niet thuis geweest en gisteren kwam ik erachter dat mijn methode niet meer werkte. ik krijg geen ip adres toegewezen en na een time-out van 30 seconden krijg ik de foutmelding dat de verbinding maar gedeeltelijk of helemaal niet werkt omdat er geen netwerkadres is toegewezen.

tcp/ip instellingen heb ik op automatisch ip toewijzen staan en alle overige instellingen zijn identiek aan die op mijn ouders pc.

nu las ik ergens dat het modem gereset moet worden als er een andere computer (met een ander mac adres) aangesloten wordt maar dat lijkt me stug omdat ik dat voorheen nooit heb hoeven doen. Ook omdat als ik een andere computer aansluit die wel een ip toegewezen krijgt. het gaat om een motorola sb4200c kabel modem trouwens.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:14:56 #2
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_28508859
Motorola modems zijn berucht om hun slechte DHCP.

Heb je al geprobeerd handmatig een ip-adres, e.d. in te stellen?
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_28508999
staat je mac niet geregistreerd bij je provider
pi_28509010
computernaam goed ingesteld
pi_28509039
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:14 schreef cyberstalker het volgende:
Motorola modems zijn berucht om hun slechte DHCP.

Heb je al geprobeerd handmatig een ip-adres, e.d. in te stellen?
ja ik kan wel een verbinding maken dus mijn ouders pc en mijn laptop dus aan de netwerkkaart kan het niet liggen. ik probeerde even de internetinstellingen ook handmatig in te stellen (ip. gateway etc) maar dat werkte dan weer niet.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 13:19:11 #6
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_28509064
Wat zeg ik nou, je moet de MAC adres van je Laptop laten registreren bij je provider
pi_28509092
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:18 schreef Grimli het volgende:
staat je mac niet geregistreerd bij je provider
nee denkt het niet, maar ik heb ook nooit mac adressen bij de provider (wanadoo) geregistreerd en een half jaar geleden werkte het nog wel
pi_28509179
provider is wanadoo en ik heb nog nooit een ip geregistreerd dus zou mij verbazen als het daaraan ligt
pi_28509229
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:19 schreef Grimli het volgende:
Wat zeg ik nou, je moet de MAC adres van je Laptop laten registreren bij je provider
OM FFFF G wat lul je ??
pi_28509639
De licentie van je netwerkkaart is verlopen.
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:19 schreef Powderfinger het volgende:

[..]

ja ik kan wel een verbinding maken dus mijn ouders pc en mijn laptop dus aan de netwerkkaart kan het niet liggen. ik probeerde even de internetinstellingen ook handmatig in te stellen (ip. gateway etc) maar dat werkte dan weer niet.
Is dat met de zelfde netwerkkabel als waarmee je dpc van je ouders aan de modem hangt? Dan moet je die eens vervangen. Voor een verbinding tussen 2 pc's gebruik je een zogeheten cross-kabel, voor een verbinding van madem naar een pc een straight. Het verschil hiertussen zit hem in de bedrading.

En oh ja, je provider heeft niets met je MAC-adres te maken. Het zou mooi zijn dat iedere keer als je een nieuwe pc koopt, of je je netwerkkaart vervangt je de provider in moet lichten, waarna je een week moet wachten tot de gegevens verwerkt zijn in de centrale.

Aan de firewall kan het niet lggen, want dan kreeg je wel een IP-adres, maar kwam je niet op internet.
Wat krijg je als je in een DOS-box ipconfig runt?

[ Bericht 10% gewijzigd door buitenbeentje op 05-07-2005 13:39:43 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_28510119
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:34 schreef buitenbeentje het volgende:
De licentie van je netwerkkaart is verlopen.
[..]

Voor een verbinding tussen 2 pc's gebruik je een zogeheten cross-kabel, voor een verbinding van madem naar een pc een straight. Het verschil hiertussen zit hem in de bedrading.
(...)
vroeg me al een tijdje af wat het verschil was
And as a finishing touch, God created the Dutch
pi_28510292
Pak maar eens een cross en een straight kabel en kijk naar hoe de draadjes in de connector zitten. Bij een straight zitten ze in beide gelijk, bij een cross niet.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_28510899
ik gebruik voor beide verbindingen een straight kabel. mijn netwerkkaart van de laptop ondersteunt cross dus heb ik geen cross kabel nodig. dat werkt ook prima.
de kabel tussen het modem en mijn ouders pc is ook straight. ik kan wel even de andere kabel gebruiken om te kijken of dat wat uit maakt maar volgens mij moet het geen verschil maken omdat ze beiden straight zijn.
pi_28511130
ik heb ipconfig gedaan en dat leverde op:

knooppunttype: hybride
ip routering ingeschakeld: ja
wins proxy ingeschakeld: nee

ethernet adapter LAN verbinding
DHCP ingeschakeld: ja
IP adres: 0.0.0.0
gateway : 0.0.0.0
dhcp server: 255.255.255.255

toen heb ik ipconfig/renew gedaan
en dan krijg ik de melding 'er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: LAN verbinding. Kan geen contact met de DHCP server maken. Aanvraag ik verlopen

Ik dacht dat de DHCP server automatisch gevonden word, dit hoef je toch niet handmatig in te stellen?
pi_28511922
DHCP zou inderdaad automatisch moeten gaan. Reset anders alnog de modem eens.

zutomatisch

[ Bericht 44% gewijzigd door buitenbeentje op 05-07-2005 15:18:25 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_28512626
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 14:36 schreef buitenbeentje het volgende:
DHCP zou inderdaad zutomatisch moeten gaan. Reset anders alnog de modem eens.
ik heb de stekker van het modem eruit getrokken en na 10 seconden er weer ingedaan. en het werkt.... ik had echt idee dat het lag aan instellingen maar het lag dus aan dat modem.
bedankt voor alle reacties
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:20:16 #18
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_28513461
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:34 schreef buitenbeentje het volgende:

En oh ja, je provider heeft niets met je MAC-adres te maken. Het zou mooi zijn dat iedere keer als je een nieuwe pc koopt, of je je netwerkkaart vervangt je de provider in moet lichten, waarna je een week moet wachten tot de gegevens verwerkt zijn in de centrale.
Euh.. bij Chello is dat wel het geval...
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:29:34 #19
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_28513812
Lolz gebeurt inderdaad wel vaker, en dat is geen probleem verder; Ligt idd aan de slechte DHCP server van de motorola modems.

Bij chello moet je idd je mac registreren, als kan dat tegenwoordig wat makkelijker, en gewoon via de site van chello: prov.chello.nl

eerst moest je elke keer bellen
-- ViPeRII --
pi_28513918
Volgens mij hoeft alleen het MAC-adres van de modem geregistreerd te worden bij chello? Dat lijkt me logischer. Ik heb recent bij een aantal mensen nieuwe pc's neergezet inclusief nieuwe netwerkkaart en nergens last mee gehad. Ze konden er gewoon mee op internet en hun mail ophalen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:33:02 #21
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_28513934
Als nieuwe abonnee moet je 'door' een inlogpagina van chello om je gegevens te registreren. MAC adres van je netwerk kaart ook ! Ik heb tijdje terug nog mee geklooit toen ik mijn router wegdeed..

Met omschakelen moest ik toen nog bellen zodat zij mijn eerder geregistreerde adres uit hun systeem moesten halen.

[ Bericht 44% gewijzigd door kaassouffle op 05-07-2005 15:39:47 ]
pi_28513985
@kaassouffle: wat bedoel je met omschakelen?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 5 juli 2005 @ 15:35:55 #23
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_28514046
Ik deed mijn router weg... toen heb ik gebeld want met router wel contact en zonder niet.. toen moest ik weer door die registratiepagina.. bla bla nog gebld met helpdesk enzo
pi_28514231
Ja, dat bedoelde ik nou ook. Je hoeft alleen maar de MAC van de router door te geven, niet van je pc.

Zou mooi zijn, konden ze precies zien met hoeveel pc's jij op internet zit of hoe de hele interne structuur van je netwerk is.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_28515603
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 15:40 schreef buitenbeentje het volgende:
Ja, dat bedoelde ik nou ook. Je hoeft alleen maar de MAC van de router door te geven, niet van je pc.

Zou mooi zijn, konden ze precies zien met hoeveel pc's jij op internet zit of hoe de hele interne structuur van je netwerk is.
Als je het zo interessant vindt om te weten hoeveel computers erop het netwerk zitten wil ik je dat ook wel vertellen hoor.
namelijk .... 1
ben van plan om er een wireless router op aan te sluiten binnenkort
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')