abonnement Unibet Coolblue
  maandag 4 juli 2005 @ 15:37:02 #1
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_28478860
Ik ben op zoek naar een leverancier (het liefst in NL) die laptops met Linux verkoopt. De reden is vrij simpel, ik werk privé alleen met Linux, dus is het onzin om voor een Windows-licentie te betalen terwijl je die niet gebruikt. Daarnaast heb ik nog een XP-pro en XP-home licentie liggen die ook niet gebruikt worden, dus mocht ik de laptop een keer willen omzetten naar Windows, als ik hem wil verkopen ofzo, heb ik de licenties al in huis.

Ik heb natuurlijk al e.e.a. uitgezocht en tot nu toe ben ik eigenlijk alleen deze site tegengekomen die Linux laptops verkoopt.

Heeft iemand een idee of er nog leveranciers zijn die leveren wat ik wil?

Een Mac is ook niet echt een optie, daar koop ik wel een desktop van... Ik wil een laptop met Linux, of zonder OS...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 4 juli 2005 @ 15:44:26 #2
39017 Herion
The truth is @ fok
pi_28479137
Met linux heb ik ze nog niet gezien, maar soms kan je ze zonder windows krijgen als je er om vraagt. Of je er ook veel korting om krijgt betwijfel ik.

Ik heb ook een stuk of drie windows licenties liggen die ik nooit heb gebruikt. Persoonlijk ben ik nog een keer van plan om een apple laptop te halen en daar linux op te draaien. Of een kleine i686 laptop. Als die maar klein is.
pi_28479196
Denk ook niet dat het de moeite waard, qua korting, om ze zonder OS te vragen...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  maandag 4 juli 2005 @ 15:59:12 #4
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_28479696
Mjah, 'zeuren' om korting vind ik ook niet echt wat... Ik zou ook niet weten hoeveel er van de prijs af moet... Stel dat je bij Dell ¤30,- voor een OEM licentie betaald, dan is dat waarschijnlijk de maximale korting die ze me geven... Dan kan ik alsnog beter gewoon een normale laptop aanschaffen dan eentje waar Windows 'afgepoetst' is...

Daarnaast is het natuurlijk prettig om van tevoren te weten dat de hardware die erin zit ondersteund wordt...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  Moderator maandag 4 juli 2005 @ 16:10:52 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_28480136
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:59 schreef whoops het volgende:
Mjah, 'zeuren' om korting vind ik ook niet echt wat... Ik zou ook niet weten hoeveel er van de prijs af moet... Stel dat je bij Dell ¤30,- voor een OEM licentie betaald, dan is dat waarschijnlijk de maximale korting die ze me geven... Dan kan ik alsnog beter gewoon een normale laptop aanschaffen dan eentje waar Windows 'afgepoetst' is...

Daarnaast is het natuurlijk prettig om van tevoren te weten dat de hardware die erin zit ondersteund wordt...
Probeer ASUS eens, die leveren laptops met Linux, althans, dat deden ze iig wel. Of er ook resellers in NL zijn die ze verkopen durf ik niet te zeggen maar je kan altijd ASUS even emailen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 4 juli 2005 @ 16:19:38 #6
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_28480468
En toch zie ik je probleem niet. Waarom als je het toch niks uit maakt, koop je niet een laptop inc. Windows, en gooit dat er gewoon vanaf? Ik zie het probleem niet echt eigenlijk.....
-- ViPeRII --
  maandag 4 juli 2005 @ 16:20:48 #7
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_28480509
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Probeer ASUS eens, die leveren laptops met Linux, althans, dat deden ze iig wel. Of er ook resellers in NL zijn die ze verkopen durf ik niet te zeggen maar je kan altijd ASUS even emailen.
Thanx, daar ga ik eens even naar kijken...

Ik kwam er net al achter dat je bij www.promedion.nl ook laptops zonder OS kan kopen....

[ Bericht 1% gewijzigd door whoops op 04-07-2005 17:09:23 (Thanx CyFanate) ]
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 4 juli 2005 @ 16:21:16 #8
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_28480529
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:19 schreef ViPeRII het volgende:
En toch zie ik je probleem niet. Waarom als je het toch niks uit maakt, koop je niet een laptop inc. Windows, en gooit dat er gewoon vanaf? Ik zie het probleem niet echt eigenlijk.....
Het maakt me wel wat uit. Je mag het rustig nog even nalezen...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 4 juli 2005 @ 16:29:06 #9
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_28480871
Ja, dat zie ik ook wel, dat het onzin is om die licentie aan te schaffen, maar omdat dat OEM licenties zijn, krijg je daar geen tot heel weinig korting voor, wat jouw argument weer volledig weg vaagt
-- ViPeRII --
  maandag 4 juli 2005 @ 16:31:04 #10
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_28480950
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:29 schreef ViPeRII het volgende:
Ja, dat zie ik ook wel, dat het onzin is om die licentie aan te schaffen, maar omdat dat OEM licenties zijn, krijg je daar geen tot heel weinig korting voor, wat jouw argument weer volledig weg vaagt
Je hebt dus het argument van de hardware ondersteuning over het hoofd gezien.
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_28481897
uhh als je linspire 5.0 op je laptop pleurt dan heb je linix en werkt ongeveer alles, ik heb vrij exotische hardware in me pc en lappie zitten en het wordt allemaal ondersteund
  Moderator maandag 4 juli 2005 @ 17:00:25 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_28482008
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:57 schreef Ratt het volgende:
uhh als je linspire 5.0 op je laptop pleurt dan heb je linix en werkt ongeveer alles, ik heb vrij exotische hardware in me pc en lappie zitten en het wordt allemaal ondersteund
Neem dan liever Xandros, dan werkt ook alles maar werk je tenminste niet als root. Linspire is de meest onveilige distro die er is maar ik vermoed dat whoops dat al wist.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_28482038
Linspire is mislukt... Redelijk product maar volledig verkeerde marketing.
pi_28482057
Btw: Promedion zal hier wel bedoelt worden...
  maandag 4 juli 2005 @ 17:09:30 #15
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_28482332
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:01 schreef CyFanate het volgende:
Btw: Promedion zal hier wel bedoelt worden...
Indeed, is gewijzigd...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  maandag 4 juli 2005 @ 17:11:38 #16
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_28482408
Welke distro ik er op ga draaien is irrelevant... Als ik weet dat de hardware ondersteund wordt door een linux distro, krijg ik het wel aan de praat met Debian...

Die laptops van ProMedion zien er trouwens wel interessant uit...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_28490522
Ik vindt ze te duur. Ik kan dezelfde veel goedkoper krijgen... Acer bijvoorbeeld wil ook aan de linux distro's (doet dat al in de USA) en daar zijn goede en goedkope lapies te krijgen die er nog lekker uitzien ook (ervaring, ervaring )
  vrijdag 9 september 2005 @ 21:18:48 #18
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_30434853
quote:
Op maandag 4 juli 2005 21:18 schreef CyFanate het volgende:
Ik vindt ze te duur. Ik kan dezelfde veel goedkoper krijgen... Acer bijvoorbeeld wil ook aan de linux distro's (doet dat al in de USA) en daar zijn goede en goedkope lapies te krijgen die er nog lekker uitzien ook (ervaring, ervaring )
Weet je toevallig ook welke types Acer met Linux verkoopt? Ik heb wat op hun site gekeken maar dat was niet echt een succes...

Ik ga binnenkort naar NYC toe, en ben van plan een laptop te kopen, nu wil ik eens kijken wat Acer daar biedt...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_30446478
Er zijn wel degelijk "Windows refund" succes-stories te vinden op internet. Probleem is, dat je WEL veel moeite moet doen om je geld terug te krijgen! Maar enige verwijzingen naar de EU-policy op koppelverkoop en de daarbij behorende commissies wil wel eens helpen.
Een hint: zet de laptop met windows aan, laat bij voorkeur een videocamera meedraaien. Zodra je gevraagd wordt om de licentie te accepteren, weiger je dat. Daarna boot je je favoriete Linux-CD, en mik je de hele harddisk leeg. Volgens de voorwaarden van de licentie heb je dan recht om je geld terug te krijgen. Ga er wel van uit dat het bedrijf je niet meewerkt, en dat het je vele uren en brieven zal kosten...... (en dat is voor mij de reden om geen nieuwe laptop te kopen, ik weiger er aan te betalen).

Ontopic: misschien heeft Linspire iets leuks? Die verkopen ook laptops, voorgeinstalleerd met Linspire (Lindows). Licentie daarvan kost een stuk minder. HP heeft ook Linux-laptops (ik kwam het ooit tegen op tweakers), het voordeel daarvan is dat alle hardware ondersteund wordt. Dus ook de TV-out en videokaart hebben goede drivers. Mocht je er eentje kopen, hoor ik het graag welke het is
censuur :O
pi_30446506
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 21:18 schreef whoops het volgende:
Ik ga binnenkort naar NYC toe, en ben van plan een laptop te kopen, nu wil ik eens kijken wat Acer daar biedt...
Ik neem aan dat je bekend bent met de Nederlandse douane? Grote kans dat je BTW + importheffing mag betalen, houd daar rekening mee!
censuur :O
  zaterdag 10 september 2005 @ 16:30:27 #21
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_30455975
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Er zijn wel degelijk "Windows refund" succes-stories te vinden op internet. Probleem is, dat je WEL veel moeite moet doen om je geld terug te krijgen! Maar enige verwijzingen naar de EU-policy op koppelverkoop en de daarbij behorende commissies wil wel eens helpen.
Een hint: zet de laptop met windows aan, laat bij voorkeur een videocamera meedraaien. Zodra je gevraagd wordt om de licentie te accepteren, weiger je dat. Daarna boot je je favoriete Linux-CD, en mik je de hele harddisk leeg. Volgens de voorwaarden van de licentie heb je dan recht om je geld terug te krijgen. Ga er wel van uit dat het bedrijf je niet meewerkt, en dat het je vele uren en brieven zal kosten...... (en dat is voor mij de reden om geen nieuwe laptop te kopen, ik weiger er aan te betalen).

Ontopic: misschien heeft Linspire iets leuks? Die verkopen ook laptops, voorgeinstalleerd met Linspire (Lindows). Licentie daarvan kost een stuk minder. HP heeft ook Linux-laptops (ik kwam het ooit tegen op tweakers), het voordeel daarvan is dat alle hardware ondersteund wordt. Dus ook de TV-out en videokaart hebben goede drivers. Mocht je er eentje kopen, hoor ik het graag welke het is
Het gaat mij niet ook niet alleen om die licentie, als een leverancier zijn laptop met linux levert kan je er vanuit gaan dat de hardware ook goed ondersteund wordt.
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bekend bent met de Nederlandse douane? Grote kans dat je BTW + importheffing mag betalen, houd daar rekening mee!
Als ik hem in een laptoptas bij mij draag weten ze toch nooit dat ik dat ding daar gekocht heb?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_30460551
quote:
Als ik hem in een laptoptas bij mij draag weten ze toch nooit dat ik dat ding daar gekocht heb?
Jawel. Daar gaan ze namelijk van uit........
Tenzij jij een Nederlandse aankoopbon kan overleggen! Heel apart, reis je de hele wereld over, kom je thuis, beginnen ze te zeuren over je laptop (uiteraard had ik een kopie van de jaren oude bon bij me).... Bolletjesslikkers? Prima, maar wel BTW betalen!
censuur :O
pi_30469003
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bekend bent met de Nederlandse douane? Grote kans dat je BTW + importheffing mag betalen, houd daar rekening mee!
Doe het slim, zoals ik Neem een oud laptopje mee in je laptoptas. Koop een nieuwe daar. Doe die in je laptoptas, en die de oude in je koffer. Zet de datum van je nieuwe laptop 4 maanden terug ofso, en installeer allemaal nederlands-talige programma's. Zet er documenten op van maanden uit enso. Zet daarna de datum weer terug. Als ze controlleren, kun je altijd zeggen dat je van engelse windows houdt, maar dat je um in nl hebt gekocht
pi_30507403
HP schijnt ubuntu laptops in afrika te verkopen. In ieder geval bestaan er een speciale hp-ubuntu installatie cd:
http://www.ubuntulinux.org/support/custom/hplaptops

En in NL kan je hp laptops met freedos ipv windows kopen:
http://www.takeitnow.nl/hp/hp-flex.html
Scheelt 55 euro tov XP home, en 114 euro tov XP prof.
  maandag 12 september 2005 @ 19:03:24 #25
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_30519944
quote:
Op maandag 12 september 2005 09:58 schreef kluut het volgende:
HP schijnt ubuntu laptops in afrika te verkopen. In ieder geval bestaan er een speciale hp-ubuntu installatie cd:
http://www.ubuntulinux.org/support/custom/hplaptops

En in NL kan je hp laptops met freedos ipv windows kopen:
http://www.takeitnow.nl/hp/hp-flex.html
Scheelt 55 euro tov XP home, en 114 euro tov XP prof.
Kijk, dit is erg interessant... Thanks!

Als het kopen van een laptop in de VS echt zo'n probleem is haal ik 'm toch liever hier...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')