abonnement Unibet Coolblue
pi_30355115
quote:
Op woensdag 7 september 2005 15:07 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of Messi zijn talent daadwerkelijk inlost, ik vraag het me serieus af.
Waarom? Probleem is dat elke talentvolle argentijn met Maradona vergeleken wordt, maar gewoon een topspeler kan hij echt wel worden lijkt me.
  maandag 19 september 2005 @ 10:00:36 #77
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30719500
quote:
Barcelona en Messi tekenen nieuw contract

Dat Barcelona en Lionel Messi blij met elkaar zijn, is weer eens gebleken. De Argentijnse belofte heeft zijn in juni afgesloten contract nu al verlengd met vier jaar en verbond zich tot de zomer van 2014 aan de blaugranas.

Met de nieuwe verbintenis wordt niet alleen Messi's salaris flink opgekrikt - hij zou tot de vijf beste betaalde spelers gaan behoren bij Barça -, ook het probleem van het niet rechtsgeldige contract is opgelost. Op zijn oude contract ontbrak de noodzakelijke handtekening van zijn moeder. Die was nodig omdat Messi minderjarig was ten tijde van de ondertekening.

Het gevolg daarvan was dat Messi's oude jeugdcontract weer in werking trad en dat hij voor een schijntje (400.000 euro) te koop was. Nu hij achttien is en een nieuw contract heeft, kost de linksbenige aanvaller weer 'gewoon' 150 miljoen.

Messi mag overigens zeker nog twee wedstrijden niet meedoen in de Spaanse competitie. Barcelona heeft de Messi-wet er nog niet doorgekregen. De Catalanen willen dat clubs naast drie spelers van buiten de Europese Unie ook een 'geassimileerde' buitenlander mag meedoen.

Zo'n buitenlander zou een speler zijn die vanaf zijn veertiende al voor de club uitkomt, zoals Messi. De betrokken instanties zijn echter nog niet akkoord. De Spaanse spelersvakbond vreest dat deze regel de deur zou openzetten voor clubs om talenten al op jonge leeftijd naar Spanje te halen, wat ten koste zou kunnen gaan van de ontwikkeling van nationale talenten.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  donderdag 22 september 2005 @ 15:30:06 #78
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30826117
quote:
Barça legt met Messi bom onder bestel

Het geduld van Lionel Messi wordt flink op de proef gesteld. De Argentijnse belofte van Barcelona moet mogelijk tot aan de winterstop zijn wedstrijdjes in Spanje bij Barcelona in de Segunda División B (derde niveau) blijven afwerken.

Het voorstel om de reglementen te versoepelen, werd niet aangenomen. Naast de drie toegestane spelers van buiten de Europese Unie zouden clubs ook een niet-EU-speler van onder twintig jaar aan de selectie mogen toevoegen die tenminste vijf jaar achter elkaar of in totaal tien jaar in Spanje woonde.

Geen van de vijftien clubs stemde voor, ook Barcelona niet. De Catalanen hopen de CSD (Hoge Raad voor de Sport) op 27 september te verleiden tot een principe-uitspraak, waarin het oordeelt dat er geen discriminatie mag zijn voor spelers die op Spaans grondgebied leven.

In dat geval zou het complete bestel op zijn kop liggen en zou er net als in Nederland alleen nog een minimumsalariseis kunnen worden ingesteld om een overstroming van vreemdelingen tegen te gaan. Ofwel, Barcelona gebruikt Messi als hamer om het herenakkoord aan diggelen te slaan dat de nationale spelers beschermt.

Het ziet er niet naar uit dat de CSD bereid is zo'n drastische revolutie te veroorzaken. In het verleden koos de Hoge Raad voor de Sport er steeds voor ieder geval als uniek te beschouwen zodat andere clubs of spelers daar geen rechten aan konden ontlenen.

De weg die Barcelona inslaat als ook het CSD niet meewerkt, is die van een razendsnelle naturalisatie van Messi. De achttienjarige linkspoot komt in aanmerking voor een Spaans paspoort maar daar gaat tijd overheen. Pas in december zouden alle formaliteiten afgerond kunnen worden.

Tot die tijd blijft het druk lobbyen voor de hoge heren van Barça, met Messi als slachtoffer. Alleen in de Champions League, waar Barcelona hem wel goed inschreef, is hij speelgerechtigd. Tegen Werder Bremen mocht hij 25 minuten meespelen en Messi maakte indruk door onder andere een strafschop te forceren.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_30826493
quote:
Op woensdag 7 september 2005 15:20 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Waarom? Probleem is dat elke talentvolle argentijn met Maradona vergeleken wordt, maar gewoon een topspeler kan hij echt wel worden lijkt me.
Een topspeler vind ik wat anders dan een wereldspeler a la Zidane of inderdaad Maradona en hij heeft zijn afkomst natuurlijk niet mee qua vergelijkingen.
Ik ben echt benieuwd of hij uit het goede hout gesneden is om hét verschil te maken, het talent heeft ie denk ik wel.
Yeah baby Yeah!
pi_30946317
quote:
Messi eindelijk Spaans burger én speelgerechtigd

Aan de soap rond Lionel Messi is eindelijk een eind gekomen. De Argentijn ontving vandaag de Spaanse nationaliteit en kan vanaf komend weekend eindelijk zijn opwachting maken in de Primera Divisíon.

Op dit moment is Messi onderweg naar het hoofdkantoor van Real Federación Española de Fútbol (de Spaanse voetbalbond), waar hij onder de Spaanse nationaliteit zijn speellicentie kan ontvangen.

Daarmee komt er eindelijk een eind rond de soap 'Messi'. Als vierde speler van buiten de EU kon FC Barcelona hem niet in de competitie opstellen, omdat het daarmee de regels van de voetbalbond zou overtreden.

Barça probeerde kosten wat kost de Argentijn speelgerechtigd te krijgen, maar uiteindelijk bleef er niets anders over dan geduldig wachten op het Spaanse paspoort. Dit werd vandaag - verrassend snel - gerealiseerd.

bron
Ben benieuwd hoeveel speelminuten hij krijgt.
Bosschenaren Zie Je Overal!
Running To Stand Still
www.forza-fcdb.tk
pi_30946412
dus nu is hij half-spaans? Roberto Carlos ook toch? Ik blijf het irritant vinden want ze blijven zeker wel voor resp. Argentinie en Brazilie spelen..

Wat de bonden en de EU ook proberen, de clubs en de lokale regeringen vinden er wel wat op.
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:18:29 #82
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30964487
Half-Spaans is enkel belangrijk voor Barça (en daardoor dus voor Lionel Messi zelf), maar de eerste nationaliteit blijft de belangrijkste. Salomon Kalou bijvoorbeeld mag van mij ook een Nederlands paspoort, zoals enkele Marokkaanse voetballers in Nederland ook hebben, alleen zit ik niet op hem te wachten in Oranje. Ik hoop dat Lionel Messi geregeld zijn speeltijd zal krijgen, want ik wil hem wel in actie zien tijdens het WK van 2006 in Duitsland.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:20:11 #83
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_30964530
Wil Messi nu ook voor Spanje voetballen?
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:22:22 #84
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_30964579
Lionel Messi heeft al zijn debuut gemaakt voor Argentinië, dus spelern voor Spanje is niet aan de orde.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 27 september 2005 @ 19:34:09 #85
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_30981007
Messi vanavond Basis.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 09:26:31 #86
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31166934
Afgelopen weekend thuis tegen Real Zaragoza opnieuw de laatste 23 minuten gespeeld, hij krijgt meer speeltijd dan ik verwacht had. Barça valt me overigens wel verschrikkelijk tegen, net als Atlético Madrid, ook al wisten die bij Málaga met 2-0 te winnen, door treffers van Fernando Torres en Mateja Kezman.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31169022
Frank kan Messi ook niet langer op de bank houden, hij draait moeiteloos mee in het elftal.
That's all folks!
  Trouwste user 2022 dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:40:43 #88
7889 tong80
Spleenheup
pi_31176906
Mooi dat het al zo snel goed gaat. Was eerst bang dat ie helemaal niet aan spelen zou toekomen.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 5 oktober 2005 @ 15:22:02 #89
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31205774
quote:
Barcelona star Messi may face ban

Barcelona forward Lionel Messi may be suspended from playing in the Spanish League because of doubts over the validity of his playing licence.


A lawyer for Deportivo has argued that Argentine-born Messi, 18, was granted Spanish citizenship after the 31 August deadline for player registration.

That would mean Barcelona fielded more than the allowed three non-European Union players against Real Zaragoza.

And Messi would not be able to play until he registers on 1 January 2006.

Bron: BBC
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31207223
Deportivo is lekker bezig dan, wat zou de reden ervan zijn?
That's all folks!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 16:22:34 #91
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31207313
Zondag 16 oktober 2005 staat Deportivo La Coruña - Barcelona op het programma.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  Trouwste user 2022 woensdag 5 oktober 2005 @ 17:52:35 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_31209951
Jeetje


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 5 oktober 2005 @ 18:07:07 #93
67174 Dos37
Come on Twente
pi_31210320
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 16:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Deportivo is lekker bezig dan, wat zou de reden ervan zijn?
jaloezie
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_31220468
Messi voldeed niet op de uiterlijke datum van inschrijving, daar is waar het op gegooid wordt door Depor (en al meerdere clubs hebben aangegeven achter het standpunt van Depot te staan).

In hun ogen zou hij pas in de nieuwe transferperiode ingeschreven kunnen worden als Spanjaard.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  donderdag 6 oktober 2005 @ 02:43:39 #95
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_31220924
Depor is niet raar bezig hoor. Hun klacht is niet voor niks aangenomen. Als straks nog eens bewezen wordt dat het allemaal onterecht is lijkt me deze klacht niet meer dan logisch Wordt het afgewezen dan hebben ze nog altijd het recht gehad om een klacht in te dienen. Gebruik maken van je recht is toch geen schande.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_31326555
Messi doet het nu ook in het Argentijns elftal
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 10 oktober 2005 @ 14:12:33 #97
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_31333422
Eerst maar bewijzen dat hij het beter doet dan Saviola, want die werd ook ooit als een wereldster in spe gezien.
pi_31338892
Hij is nu in elk geval beter dan Saviola. Het is alleen te hopen dat Tevez terugkomt op zijn oude niveau
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 08:52:39 #99
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_31352467
Hij is nu misschien beter dan Javier Saviola, maar die is dan ook een stuk minder geworden de laatste jaren. Lionel Messi moet het nu vasthouden en niet de volgende blijken in het rijtje overgewaardeerde Argentijnse toptalenten, zoals Pablo Aimar, Javier Saviola, Juan Roman Riquelme en Carlos Tevez.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_31358280
Aimar is gewoon een topper bij Valencia, Riquelme is top bij Villarreal en Argentinie, Tevez is nog jong en presteert redelijk in Brazilie en Saviola heeft nog tijd.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')