pi_28419689
Ola allemaal,

Een paar weken geleden was het weer zovel: grote beurt + keuring. Gelukkig laat ik het altijd samenvallen met het storten van mijn vakantiegeld om de grote "dip" in mijn portemonnee een beetje af te vlakken. Enfin 520 armer want er moesten ook 2 nieuwe schijven + blokken op en mijn achterremmen (ook schijven) zijn eens helemaal uit alkaar gehaald want er zat er eentje vast.

Toen ik mijn auto ging ophalen viel me al op dat er schurende geluiden van linksvoor kwamen, feitelijk hetzelfde geluid wat ik met mijn oude schijven had. Dat die dingen herrie maakten vond ik vrij normaal want er zat een slag in de schijven. Wat me zeeer verbaasde is dat mijn nieuwe remmen, met name linksvoor, feitelijk hetzelfde geluid produceerden. Omdat ik van mezelf weet dat ik nogal een muggenzifter ben qua "bijgeluiden" in mijn auto had ik zoiets van "tis de nieuwigheid, zal wel inslijten". Helaas bleven de bijgeluiden na 2 weken dus ik terug naar de garage. Auto weer op de brug en even alle wielen nagelopen maar volgens de garage zat alles netjes in elkaar en horen de blokken, met name voor, de schijven altijd iets te raken. met dat laatste ben ik het eens, dat is nou eenmaal zo maar het schuur....schuur...schuur (alsof er een slag inzit dus) geluid is nog niet verholpen. Onderweg naar huis kreeg ik er zo de ziekte in dat ik het ding linksvoor op de krik heb gezet en zelf heb gekeken en GVDM het lijkt wel alsof er idd een slag in zit.

Het gaat om Brembo schijven (vervangers voor de standaard die er onder mijn auto liggen (een Rover 420 btw) dus dan zou ik toch zeker een stille rem over moeten houden. Voor de duidelijkheid: het geluid is er zowel bij het remmen als tijdens gewoon rijden. het vreemde is dat mijn stuur absoluut NIET trilt als ik rem?

Hoe is dit mogelijk en moet ik eens naar een andere garage voor een second opinion?

EDIT: Damn zit ik onder de naam van mijn vriendin te posten hier Ikke = JMRules

[ Bericht 6% gewijzigd door TamLX op 02-07-2005 18:59:58 ]
pi_28420055
ik denk dat ie aanloopt... (miss krom)
terug naar de garage i guess....(alweer)

succes
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:50:37 #3
26458 Tjabbo
3.0i Turbo
pi_28420087
Ga naar een andere garage. Laat ze daar ook kijken.

Sommige mensen laten je voor nieuw spul betalen terwijl je 2ehand shit of erger, je eigen shit er weer onder krijgt.
pi_28420335
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:50 schreef Tjabbo het volgende:
Ga naar een andere garage. Laat ze daar ook kijken.

Sommige mensen laten je voor nieuw spul betalen terwijl je 2ehand shit of erger, je eigen shit er weer onder krijgt.
Hmm das nu net het punt, deze garage vertrouw ik normaal 110%, ik heb er nog nooooit iets negatiefs meegemaakt en dingen pakken altijd in mijn voordeel uit. Ze rekenen een miezerig uurloontje van 33 en als ze 1 uur en 40 minuten werken staat dat ook op de reking en geen 2 uur. Daarbij, mijn opa ging al naar deze garage, mijn vader, mijn moeder en iedereen wordt altijd zeeer goed geholpen, vaak ook voor nixx. Mijn hitteschild was los en ik hem mijn auto helemaal niet daar gekocht. Voordat ik naar mijn werk ging reed ik ff langs en gelijk mijn auto op de brug en vastgelast (ze waren aan een andere bezig en die moest ff plek maken) Over de service dus noooit te klagen vandaar dat dit hele voorval me nogal verbaasd.

Dat de schijven aanlopen is zeker want dat hoor je wel en Tjabbo: Reken maar van YESS dat je het verschil tussen mijn oude schijven en deze ziet. die oude waren tot op het bot versleten en deze voelden zelfs nog vettig van de verpakking dus nieuw waren ze zeker... Als ik naar de Rover dealer ga kost het me weer centen en daar heb ik er altijd te weinig van......
  zondag 3 juli 2005 @ 09:58:56 #5
26458 Tjabbo
3.0i Turbo
pi_28438087
Okay je garage is vertrouwd. MIsschien is het iets dat ze over het hoofd zien, of geen verstand van hebben.

Je kan altijd ff een ander laten kijken want schuren hoort absoluut niet bij remschijven en remmen. tenminste, zolang je de rem niet intrapt mag je niets horen.
  zondag 3 juli 2005 @ 12:28:42 #6
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_28440472
quote:
Op zondag 3 juli 2005 09:58 schreef Tjabbo het volgende:
Okay je garage is vertrouwd. MIsschien is het iets dat ze over het hoofd zien, of geen verstand van hebben.

Je kan altijd ff een ander laten kijken want schuren hoort absoluut niet bij remschijven en remmen. tenminste, zolang je de rem niet intrapt mag je niets horen.
ja klopt I know. Tis wel zo dat de voorste blokken de schijven een beetje horen te raken (warme blokken remmen beter ID?? ) Het typische is dat ik mijn achterste schijven een half jaar geleden heb laten vlakken en die hebben het ook een klein beetje (dat slag effect). Toch maar f fteruggaan en zeggen: Eej, toevallig 4 bouten over want dan zijn ze van mij

Garagehouder zei ook al dat ik terug moest komen als ik me er aan bleef irriteren maar hij weet dat ik dat snel doe bij geluidjes. (Ik heb een keer heel mijn dahboard uit elkaar gehaald omdat ik een ringetje hoorde trillen bij een bepaald toerental, uiteindelijk gevonden maar toen heeft het me nog een paar uur gekost om alles weer in elkaar te zetten )

Enfin, nog maar een keer terug dan. Als het dan nog niet naar mijn zin is zal ik het zelf wel uit elkaar slopen en dan zien we wel verder.
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
pi_28493952
misschien zijn er bijvoorbeeld geventileerde schijven geplaatst terwijl dat op jouw auto niet past (lees remklauwen zijn te nauw) dan wordt het te krap en krijg je dit soort dingen...

ik heb vanavond mijn blokken ff op de parkpeerplaats vervangen...
ik wist dat het niet al te best was... maar toch schrok ik, zoek de verschillen:





(links is nieuw, rechts is oud, althans, wat er nog van over is...)
pi_28494180
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:58 schreef TamLX het volgende:

[..]

deze voelden zelfs nog vettig van de verpakking dus nieuw waren ze zeker...
En daar heb je het al...

Door vettigheid waarschijnlijk gaan kleven en nu een beetje aanlopen door ingebrand vet, remedie: blokken eruit, schijjven goed ontvetten, blokken goed ontvetten, beetje antipiep vet op de achterkant van de blokken en klaar.
  woensdag 6 juli 2005 @ 10:38:10 #9
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_28541379
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:50 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En daar heb je het al...

Door vettigheid waarschijnlijk gaan kleven en nu een beetje aanlopen door ingebrand vet, remedie: blokken eruit, schijjven goed ontvetten, blokken goed ontvetten, beetje antipiep vet op de achterkant van de blokken en klaar.
OK, op zich een goed advies maar dan hadden ze dat bij de garage moeten doen heh. Ik heb meer dan 300 euro betaald voor al die zooi bij elkaar en dan mag ik toch verwachten dat ik er zelf niet meer aan hoef te sleutelen

Enfin; Ik heb de oplossen in ieder geval gevonden: JA het kutgeluid kwam wel van de voorwielen en NEE niet van de remmen maar van de banden. Omdat mijn voorbanden gewoon slecht zijn, ze hebben een hele zachte wang, leek het altijd al of ze zeer slap stonden terwijk er wel genoeg lucht inzat. Toen ik mijn auto ophaalde was dat ook zo maar voor mijn gevoel OK. Gisteren besloot ik voordat ik naar de garage ging om ze toch maar ff op te pompen en wat blijkt: 1,9 bar per band , weer opgepomp naar 2,4 en PERFECT, weg geluid.

Uitleg:Ik heb banden met zo'n velgbeschermrand en doordat ze zo plat stonden "vouwde" die rand zich om mijn velg heen aan de onderkant, dat was het geluid wat ik hoorde...... helaas klonkt het bijna hetzelfde als mijn oude schijven met slag... Verklaarde idd dat er op de brug geen kutgeluid te horen was en wel tijdens het rijden, verklaart ook waarom ik geen probs had met remmen. Opgelost dus

Toen ik em kocht lagen er rondom Pirelli P6000's op maar enkele weken nadat ik de car had opgehaald kwam ik er achter dat ze die dus verwisseld hebben voor n of ander KUTmerk met een zeer zachte "wang" , dat noemen ze dan rijklaar maken enfin. Net gekeken voor 4 nieuwe banden (allemaal tegelijk versleten ) DAMN das weer 400 naar de kloten
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
pi_28545946
ik heb kwik-fit banden, die piepen verschrikkelijk erg bij een beetje bocht
maar tof dat het zoiets simpels was, scheelt weer een hoop geld/moeite/zorgen enzo...

pi_28546031
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:57 schreef CiQNiZ het volgende:
ik heb kwik-fit banden, die piepen verschrikkelijk erg bij een beetje bocht
maar tof dat het zoiets simpels was, scheelt weer een hoop geld/moeite/zorgen enzo...

Hij zegt net dat ie nieuwe banden nodig heeft

Scheelt zeker een hoop geld
pi_28546554
quote:
Op maandag 4 juli 2005 22:44 schreef CiQNiZ het volgende:
misschien zijn er bijvoorbeeld geventileerde schijven geplaatst terwijl dat op jouw auto niet past (lees remklauwen zijn te nauw) dan wordt het te krap en krijg je dit soort dingen...

ik heb vanavond mijn blokken ff op de parkpeerplaats vervangen...
ik wist dat het niet al te best was... maar toch schrok ik, zoek de verschillen:

[afbeelding]

[afbeelding]

(links is nieuw, rechts is oud, althans, wat er nog van over is...)
Kijk, dat is d definitie van oprijden!
  woensdag 6 juli 2005 @ 13:50:15 #13
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_28548183
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:12 schreef t0n het volgende:

[..]

Kijk, dat is d definitie van oprijden!
Eensch, mijn blokken kon je niet eens meer op de foto zetten Die waren er zo goed als niet meer. (ik wist toch dat de schijven helemaal weg waren dus ik dacht, ach, die maand lukt ook nog wel) Nu heb ik allemaal kleine ingebrande stukjes metaal op mijn velg zitten Gelukkig geef ik geen reet om mooie chrome velgen en weet ik het, ik heb liever dat het goed rijdt.

Voor CiQNiZ: Man ik koop nog geen schroefje bij de Kwik-Fit, zelfs banden oppompen kunnen ze nog fout doen Wat ik helemaal onhebbelijk vind aan de KwiK-Fit: al kom je binnen met de vraag of ze je ruitenwissers willen vervangen, ze vinden ALTIJD dat er iets mis is met je uitlaat Lul is een 2 liter 16 klepper, die hoor je nou eenmaal...

(Zie je die monteur die abdul heet 's avonds wegrijden in zijn '84 escort met een andere kleur deuren en motorkap en dan voel je je weer kiplekker )

EDIT: Poepoog: Scheelt alles idd, beetje lucht is voorlopig nog gratis bij de pomp (ik moest wel 3 tankstations hebben voordat ik er n vond waar de luchtpomp NIET van kapot was maargoed.

Net een offertje laten maken voor 4 nieuwe Dunop's (P-01) met erop leggen en nieuwe ventielen en weer ik allemaal wat: Bij Euromaster in Roosendaal: 595 !!! Bij Donckers in Wijnegem (bij antwerpen, ik woon in Belgie dus vandaar) 380 voor EXACT hetzelfde. Dus voor wie in de grensstreek woont--> www.donckers.be

[ Bericht 20% gewijzigd door JMrules op 06-07-2005 13:57:43 ]
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
pi_28554761
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 13:50 schreef JMrules het volgende:
Voor CiQNiZ: Man ik koop nog geen schroefje bij de Kwik-Fit, zelfs banden oppompen kunnen ze nog fout doen Wat ik helemaal onhebbelijk vind aan de KwiK-Fit: al kom je binnen met de vraag of ze je ruitenwissers willen vervangen, ze vinden ALTIJD dat er iets mis is met je uitlaat Lul is een 2 liter 16 klepper, die hoor je nou eenmaal...
Kwik-Fit is KUT inderdaad... Maar deze banden zaten er onder toen ik deze auto (pas geleden) kocht, heb nog geen zin/tijd/geld gehad om die te vervangen incl. lm-velgen .
Maar je hebt gelijk
pi_28554836
schijven van ander merk? Mijn schijven (Nissan Almera 2000) zijn eigenlijk ook aan vervaning toe, vind het alleen veel te duur..

Is er voor mij een B merk te krijgen?

OT: ) Irritand hej TamLX. Ik snap je frustratie. Kan je geen antwoord geven. behalve dat je de remmen wel in moet rijden. Bij mij zat er speling op de boutjes voor de klauwen. Dit gaf een tikkend geluid, werd er echt stapelgek van. Niet meer normaal
pi_28554917
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 12:59 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Hij zegt net dat ie nieuwe banden nodig heeft

Scheelt zeker een hoop geld
Niet als ie moet oppompen
Hij hoeft in ieder geval geen nieuwe remklauwen, is vaak nog duurder... Wat ik eigenlijk gewoon bedoelde: het is opgelost of in ieder geval gevonden, .
pi_28555190
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 16:40 schreef Snol1ner het volgende:
schijven van ander merk? Mijn schijven (Nissan Almera 2000) zijn eigenlijk ook aan vervaning toe, vind het alleen veel te duur..

Is er voor mij een B merk te krijgen?

OT: ) Irritand hej TamLX. Ik snap je frustratie. Kan je geen antwoord geven. behalve dat je de remmen wel in moet rijden. Bij mij zat er speling op de boutjes voor de klauwen. Dit gaf een tikkend geluid, werd er echt stapelgek van. Niet meer normaal
Het probleem van TamLX (aka JMRules) is inmiddels opgelost

Ik heb mijn nieuwe en originele schijven en blokken met garantie op de sloop gekocht... scheelt snel zo'n 50% met ergens anders...
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:05:35 #19
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_28586053
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 16:18 schreef t0n het volgende:
of www.autobandenmarkt.nl
Ja ook gekeken en met al dat opstuurgezeur en weet ik het wat ben ik nog steeds goedkoper uit in Belgie voor exact hetzelfde spul + ik hoef niet te sjouwen met banden Viva Belgica
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.
  donderdag 7 juli 2005 @ 13:11:35 #20
93116 JMrules
maar niet altijd..
pi_28586258
quote:
Op woensdag 6 juli 2005 16:40 schreef Snol1ner het volgende:
schijven van ander merk? Mijn schijven (Nissan Almera 2000) zijn eigenlijk ook aan vervaning toe, vind het alleen veel te duur..

Is er voor mij een B merk te krijgen?

OT: ) Irritand hej TamLX. Ik snap je frustratie. Kan je geen antwoord geven. behalve dat je de remmen wel in moet rijden. Bij mij zat er speling op de boutjes voor de klauwen. Dit gaf een tikkend geluid, werd er echt stapelgek van. Niet meer normaal
Ja voor jou zullen er ook wel andere schijven zijn. Ik rij Rover en als er daar iets voor is dan moet een Nissan ook geen probleem zijn. Maar Brembo of niet, schijven zijn exact hetzefde als de originele en ze waren per toeval in de aanbieding anders had ik ze niet moeten hebben Zolang je geen exotische schijven wil hebben met gaatjes of groeven of meer spul dat je blokken alleen maar sneller doet slijten zou ik gewoon bij standaard blijven. Voor de duidelijkheid: Brembo is niet bepaald een B-merk, eerder een A-merk .

En voor de duidelijkheid: JA het is opgelost door alleen maar mijn banden op te pompen. Schijven zijn prima in orde want er komt nu totaal geen vaag geluid meer van af. Nog duidelijker. TamLX is de username van mijn vriendin (thuis toevallig ingelogd terwijl ik doorgaans alleen op mijn werk post). Ik ben en blijf JMRules en mijn vriendin zou hopen dat ze zo'n mooie auto heeft als ik
De werkelijkheid om je heen bestaat enkel in je hoofd.
Er is geen "normaal" omdat niemand gemiddeld genoeg is om dat aan af te meten.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')