abonnement Unibet Coolblue
pi_28314525
Onderstaand een lijstje met landen, en de maximale straf die je er kunt krijgen wanneer je op homoseksueel gedrag betrapt wordt.

Afghanistan - Doodstraf
Bahamas - Tien jaar celstraf
Bangladesh - Levenslang
Bhutan - Levenslang
Fiji - Veertien jaar celstraf
Gambia - Veertien jaar celstraf
Guyana - Levenslang
India - Levenslang
Iran - Doodstraf
Jamaica - Tien jaar werkstraf
Kenia - Veertien jaar celstraf
Kuweit - Veertien jaar celstraf
Maleisië - Twintig jaar celstraf
Malediven - Levenslang
Marokko - Drie jaar celstraf
Nepal - Levenslang
Nigeria - Doodstraf
Saoedie-Arabië - Doodstraf
Senegal - Vijf jaar celstraf
Singapore - Levenslang
Sri Lanka - Tien jaar celstraf
Soedan - Doodstraf
Oeganda - Levenslang
Yemen - Doodstraf
Zambia - Veertien jaar celstraf

Moeten we als EU de diplomatieke betrekkingen met deze landen maar eens opschorten?
Eventuele ontwikkelingsgelden bevriezen?
pi_28315197
Nee Laten we niet als de VS gaan doen en alles dat je niet aanstaat verwerpen (denkt aan communisme).

Gewoon hun eigen gang laten gaan, komen ze vanzelf tot het idee dat het nergens op slaat
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_28315252
De aanwezigheid van Singapore in dit lijstje verbaast mij. Ik had meer tolerantie verwacht door de westerse invloeden.

Maar waarom willen wij onze westerse normen aan hen opdringen? Als je dit weet, ga je niet hand in hand over straat lopen. Omgekeerd: zou jij willen dat hier elementen van de sharia werden ingevoerd? Of dat Islamitische landen de handelsbetrekkingen zouden opschorten? Ik vind dat je er te snel vanuit gaat dat jouw normen de enige juiste zijn. Ik respecteer een homo zoals een hetero, maar ik respecteer ook de cultuur van die landen.
pi_28315292
Neuh, niet doen......
Verminderd de wereldbevolking, en is dus goed voor het milieu
pi_28315500
Cultuur-relativisme is zó vorige eeuw. .

Amnesty International:
“Seksuele oriëntatie heeft betrekking op de fundamentele aspecten van de menselijke identiteit. Zoals de openingswoorden van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens bevestigen, zijn mensenrechten gebaseerd op het concept van respect voor de inherente waardigheid en waarde van een persoon. Wetten en praktijken met als doel individuen te dwingen hun seksuele oriëntatie te veranderen of te ontkennen, of hen te straffen om het nalaten hiervan, zijn een aanval op een diepgeworteld aspect van de menselijke persoonlijkheid. Zij veroorzaken enorm psychologisch en fysiek geweld omdat zij sommige mensen dwingen afstand te doen van een ervaringsgebied welke, voor velen, het grootste potentieel biedt voor persoonlijke vervulling.
Omdat het betrekking heeft op de meest innerlijke zaken van het hart, de diepste verlangens van de geest en de meest intieme uitingen van het lichaam, gaat seksuele oriëntatie over de kern van iemands recht op fysieke en mentale integriteit. Dat recht moet de vrijheid omvatten om je seksuele oriëntatie te bepalen en te uiten en dit te kunnen doen op basis van gelijkheid – vrij van angst en discriminatie.”

Gaat dus wel effe wat verder dan een 'cultuur' waar we maar respect voor moeten hebben, en ons niet mee moeten bemoeien.
pi_28315755
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 20:53 schreef DennisMoore het volgende:
Cultuur-relativisme is zó vorige eeuw. .

<knip>

Gaat dus wel effe wat verder dan een 'cultuur' waar we maar respect voor moeten hebben, en ons niet mee moeten bemoeien.
Onkruid verdelg je niet door de wortels te laten zitten en laat homohaat nou heel diepgeworteld zitten. In hoeverre denk je dat het opschorten van de handelsbetrekkingen invloed zal hebben op de acceptatie van de homosexuele mens onder het volk in een streng islamitisch land?

nul...
pi_28315928
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:01 schreef SlaadjeBla het volgende:

Onkruid verdelg je niet door de wortels te laten zitten en laat homohaat nou heel diepgeworteld zitten. In hoeverre denk je dat het opschorten van de handelsbetrekkingen invloed zal hebben op de acceptatie van de homosexuele mens onder het volk in een streng islamitisch land?

nul...
Tuurlijk wel. De afschaffing van de wettelijke fiattering van misstanden is een eerste stap, en minstens een goed signaal.
Zo doen we 't ook met de Oosteuropese landen die de EU in willen. Voor wat, hoort wat.
pi_28316132
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. De afschaffing van de wettelijke fiattering van misstanden is een eerste stap, en minstens een goed signaal.
Zo doen we 't ook met de Oosteuropese landen die de EU in willen. Voor wat, hoort wat.
Klopt! Maar die landen willen westers worden, toetreden tot de EU. Daar staat wat tegenover van de EU (geld) en in ruil daarvoor besluiten die landen zich aan te passen aan onze normen. Hetzelfde geldt voor Turkije, die hebben martelingen afgeschaft (voor zover dat tot nog toe gelukt is).
MAAR: de landen die jij noemt hebben helemaal geen behoefte aan conformatie aan ons. Waaorm zouden ze? Wat staat er tegenover? Onze handel trekt ze echt niet over de streep.
pi_28316296
Nou, ik neem aan dat er zaken zijn die ze van ons (als EU) willen hebben.
En waarmee je dus een zelfde soort druk kunt uitoefenen.
Of dat nou handel is, ontwikkelingsgelden, samenwerking, militaire bescherming, erkenning, respect.

Beter dan: Ach, laat ze maar, en misschien komen ze er volgende eeuw uit zichzelf nog wel achter dat (homo)haat slecht is.

Als EU zijn we ervan overtuigd dat de Universele Rechten van de Mens daadwerkelijk universeel zijn. En dus moet je ze universeel willen promoten.
pi_28316515
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:14 schreef DennisMoore het volgende:
Nou, ik neem aan dat er zaken zijn die ze van ons (als EU) willen hebben.
En waarmee je dus een zelfde soort druk kunt uitoefenen.
Of dat nou handel is, ontwikkelingsgelden, samenwerking, militaire bescherming, erkenning, respect.

Beter dan: Ach, laat ze maar, en misschien komen ze er volgende eeuw uit zichzelf nog wel achter dat (homo)haat slecht is.

Als EU zijn we ervan overtuigd dat de Universele Rechten van de Mens daadwerkelijk universeel zijn. En dus moet je ze universeel willen promoten.
Ik denk dat het een kwestie van evenwicht is. Op dit moment heeft een land als India niets met ons te schaften. Hun eigen econonmie groeit als kool. De arbeid die we naar India verschepen willen wij niet kwijt, zij willen ons als klant niet kwijt. Evenwicht. Onderwater wordt er vast gerommeld, maar daar hebben wij helemaal geen zicht op.

Een leuk voorbeeld dat laat zien hoe lastig het in elkaar steekt vind ik het gedoe rond kinderbijslag en uitkering met Marokko. Als Marokko geen openheid van zaken zou geven, zouden uitkeringen van Marokkanen worden stopgezet. Opgeblazen tot een diplomatieke rel, harde woorden en uiteindelijk is het met een zéér magere overwinning voor Nederland beslecht.

Ik denk dat als we de universele rechten van de mens willen respecteren, dit vanuit de VN moet gebeuren. De oorlog in Irak liet echter wel zien hoe scherp de tanden zijn.
pi_28316619
Nou, ik zei wel 'als EU', niet 'als NL'.
Als NL heb je weinig in de melk te brokkelen.
Maar een India zal zeker wel onder de indruk zijn van een gezamelijk EU-standpunt.
pi_28316720
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:23 schreef DennisMoore het volgende:
Maar een India zal zeker wel onder de indruk zijn van een gezamelijk EU-standpunt.
Dat is al een utopie.
Maar dat terzijde, ik denk dat India ons (EU) helemaal niet zo hard nodig heeft als je denkt. Niet economisch, niet militair en niet politiek.
pi_28316917
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 21:25 schreef SlaadjeBla het volgende:

Dat is al een utopie.
Dat komt er wel van. Met de EU Grondwet zouden we al richting een gezamelijk buitenlandbeleid zijn gegaan.
quote:
Maar dat terzijde, ik denk dat India ons (EU) helemaal niet zo hard nodig heeft als je denkt. Niet economisch, niet militair en niet politiek.
Ik denk dat je je daar wel eens in kunt vergissen. Waar willen ze al hun goedkope diensten en producten gaan afzetten?

En dan nog, in de lijst met landen staan ook tal van kleine prutslandjes die niet te vergelijken zijn met een groot land als India.
pi_28318072
Volgens mij werkt straffen niet of averechts. Andere landen zullen het beschouwen als inbreuk op hun soevereiniteit etc. Dus moet je iets anders verzinnen.

Ikzelf heb nog altijd het idee dat volken vrijer worden als ze verder ontwikkeld raken. Je kunt dus beter vrienden blijven en ze helpen te ontwikkelen. Dan komen ze vanzelf in een liberale stroming terecht. (met uitzondering wellicht van Singapore). En dan help je de wereld echt vooruit ipv overal maar een grote bek en ruziezoeken. (<- hier bedoel ik dus het straffen als land mee, waar amerika nogal een handje van heeft. )
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:06:24 #15
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_28318377
oja

"als jullie niet lief zijn voor homo's dan hoeven wij jullie goedkope textiel niet meer.

"oh, nou dan zijn we voortaan toch lief tegen homo's!"

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_28318449
Mja, want op die manier hadden we bijvoorbeeld de vrouwen-stenigende Taliban ook wel uit Afghanistan weten te krijgen... .

Op regeringen van kleine landen kun je als grote mogendheid makkelijk invloed uitoefenen.
En aangezien we Universele Waarden dienen te promoten, zouden we die mogelijkheid moeten willen benutten.

Moeten we als Rijke Landen de schulden van de Arme Landen kwijtschelden?
Prima, maar haal dan eerst maar elementen uit je wetgeving die tegen de Universele Rechten indruisen.
pi_28318517
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:06 schreef Asics het volgende:

oja

"als jullie niet lief zijn voor homo's dan hoeven wij jullie goedkope textiel niet meer.

"oh, nou dan zijn we voortaan toch lief tegen homo's!"

Niemand is zo naïef te denken dat het zo simpel ligt in de dagelijkse praktijk in die landen.

Maar wanneer je even goed leest, dan lees je dat het afschaffen van inhumane wetten een eerste en een vereiste (!) stap is.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:49:31 #18
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_28320024
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Niemand is zo naïef te denken dat het zo simpel ligt in de dagelijkse praktijk in die landen.

Maar wanneer je even goed leest, dan lees je dat het afschaffen van inhumane wetten een eerste en een vereiste (!) stap is.
ik zou graag willen dat je gelijk had.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  woensdag 29 juni 2005 @ 02:03:18 #19
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_28325639
wie ben jij om onze normen en waarden superieur te achten aan die in een andere cultuur? Andersom werkt het nl. exact hetzelfde
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 29 juni 2005 @ 02:05:59 #20
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_28325671
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 02:03 schreef DionysuZ het volgende:
wie ben jij om onze normen en waarden superieur te achten aan die in een andere cultuur? Andersom werkt het nl. exact hetzelfde
Je hebt gelijk, maar wij vermoorden geen mensen omdat ze een levensstijl hebben die wij niet begrijpen; probeer ze eerst te begrijpen en besluit dan of je ze wil vermoorden.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_28326854
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 02:03 schreef DionysuZ het volgende:
wie ben jij om onze normen en waarden superieur te achten aan die in een andere cultuur? Andersom werkt het nl. exact hetzelfde
Onze normen en waarden op dit vlak zijn superieur aan die van hen.

Als je die normen en waarden niet wil verdedigen, dan ben je geen knip voor je neus waard.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_28326855
He Nickthedick, jij ook hier? Off-topic: kunnen we nog ergens vrij wapenbezit verbieden?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_28326859
Waarom moeten we die landen boycotten? So what, als ze een paar nichten executeren. Dat leidt echt niet tot inflatie van het geld van die landen of zo, dus ik zie niet in waarom de E.U. er niet meer mee zou handelen. In China krijg je de doodstraf voor het stelen van een kip; Moeten we dan China ook maar meteen boycotten? Dat is economische zelfmoord.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 29 juni 2005 @ 04:42:46 #24
91856 Stretto
..........
pi_28326876
Ik ben gewoon even benieuwd: TS is homo?

(nofi)
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_28326879
quote:
Op woensdag 29 juni 2005 04:42 schreef Stretto het volgende:
Ik ben gewoon even benieuwd: TS is homo?

(nofi)
Ja uiteraard, dat is zonneklaar.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')