abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:09:01 #226
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28766637
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Wat mij betreft is je leven afgelopen na de overgang.
Tuuwk niet. Waarom zou dat?
pi_28766737
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:09 schreef Alicey het volgende:
Tuuwk niet. Waarom zou dat?
Garpje! Ik weet ook wel dat het niet je hele leven doorwerkt. Ik bedoelde dat het doorwerkt zolang je reproductieve gebeuren nog geheel functioneel is. Ofzo.
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:13:39 #228
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_28766821
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Garpje! Ik weet ook wel dat het niet je hele leven doorwerkt. Ik bedoelde dat het doorwerkt zolang je reproductieve gebeuren nog geheel functioneel is. Ofzo.
Ik vond het al geen uitspraak voor jou, en was even bang dat je een fossiel wilde worden na de overgang.
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:32:40 #229
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_28767482
@mwuhaha:

Dat artikel waar jij naar linkte gaat niet over voeding, ik weet niet of je zelf enige medische achtergrond hebt maar IGF en androgenen zijn hormonen. Ik denk dat je bedoelt dat voeding invloed heeft op de productie van die hormonen? Daar is al wel onderzoek naar gedaan maar volgens mij zijn ze er nog niet helemaal uit. Wat wel zeker is, is dat testosteron een steroid hormoon is en die zijn gebaseerd op cholesterol. Als je vetter eet zal je ook wel meer cholesterol binnenkrijgen maar ik denk niet dat je dan direct kan zeggen dat er ook meer steroidhormonen geproduceerd worden.

Dit is wel een goede bron vind ik;
klik hier

en even een quote uit de abstract;
quote:
... surprisingly little evidence exists for the efficacy or lack of efficacy of dietary factors, face-washing and sunlight exposure in the management of acne.
Dat je minder acne hebt dankzij de antihistaminica kan wel kloppen. Een antihistaminicum onderdrukt je immuunsysteem (allergie is een overgevoeligheid met als gevolg een felle immuunreactie) en een ontsteking (puistje) wordt veroorzaakt door de reactie van je immuunsysteem. Zou best kunnen dat als je stopt met dat antihistaminicum je even wat meer acne zal hebben.

[ Bericht 21% gewijzigd door Mylene op 13-07-2005 15:21:05 (linkje aangepast i.v.m. lay-out) ]
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_28768523
Ik ben vandaag toch weer erg slaperig. Gisteren niet, maar toen had ik een uur of tien geslapen. Blijkbaar moet ik dus véél slapen.
  woensdag 13 juli 2005 @ 15:36:28 #231
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_28771636
Nou, ik ben weer eens begonnen met ROA. Niet omdat het op mijn gezicht of rug terugkwam, maar op mijn hoofdhuid. Hier had ik al een aantal jaren last van, maar opeens was het heel erg.

Gisteren naar de dermatoloog geweest. Die zei, dat de kuur die ik van de huisarts had gekregen eigenlijk te laag en te kort was. Eerst wilde hij mij desondanks op een minocycline (spel ik dit goed?) kuurtje zetten, vanwege de bijwerkingen die ROA heeft. Helaas ben ik allergisch voor minocycline, dus was de enige keuze ROA. Hij zij wel, dat ik me niet zo druk hoefde te maken over de schadelijkheid van ROA. Hij zei dat men vaak overdreef wat betreft de schadelijkheid ervan. Ook kon ik gewoon lekker gaan zonnen. Alleen moest ik wel oppassen dat ik wel sneller zou verbranden en gebruik moest maken van een hogere factor zonnebrand.

Hopelijk gaan de puistjes op mijn hoofdhuid snel weg, want ik scheer mij altijd kaal en dat kan nu niet
Horrible Cunt!
pi_28781133
Hey, ik ben nieuw hier!

Lees al wel een tijdje mee.. maar nu heb ik me dus ook maar even aangemeld.
Nou ik zit dus ook helemaal onder de acne. Heb al vanaf mijn 13e een moeilijke huid maar nu sinds een paar maanden is dit echte acné geworden.

Ik mag van mijn huidtherapeut in september beginnen met Roaccutane omdat ik me met de dag slechter voel waardoor de acne natuurlijk dus ook weer erger wordt. Ik ben op dit moment 1 maand aan de Diane pil (al eerder geslikt) en sinds 1,5 week aan de mynocycline (ook al eerder geslikt) Ik zie nog helemaal geen resultaat. Ja, alleen dat ik nu ook op mn wangen allemaal bulten krijg terwijl die eerder altijd helemaal egaal waren.

Maar ik had ook nog even een vraagje.. ik las dus hele positieve verhalen over de sudocreme dus ik vanmiddag direct naar de kruidvat om het te halen en op te smeren.. lees ik hier nu ineens een aantal negatieve verhalen dat het te vet is enzo. Dus ik vroeg me eigenlijk af in hoeverre die sudocreme bij jullie helpt?

Mijn hele kin + slapen en stukje voorhoofd zitten onder de rode vlekjes.. echt gewoon helemaal vol met dieprode plekjes die maar niet weggaan. Ook zitten er nog allerlei kleine bultjes, dikke bulten en puistjes tussendoor..
pi_28781746
Ik heb zelf niet het idee dat die Sudocrem iets doet eigenlijk.
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:58:44 #234
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_28782696
De sudocreme hielp wel voor de droge huid, met name als het rood werd. Maar als ik teveel ervan gebruikte kwamen er juist weer puistjes terug.
Horrible Cunt!
pi_28783904
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:13 schreef Missmiep het volgende:
Maar ik had ook nog even een vraagje.. ik las dus hele positieve verhalen over de sudocreme dus ik vanmiddag direct naar de kruidvat om het te halen en op te smeren.. lees ik hier nu ineens een aantal negatieve verhalen dat het te vet is enzo. Dus ik vroeg me eigenlijk af in hoeverre die sudocreme bij jullie helpt?
Sudocreme moet je op puistjes smeren. Die worden dan vaak minder groot en gaan sneller weer weg. Tegen rode vlekjes helpt het amper. Het is niet te vet, het voelt alleen zo aan als je het in een warme omgeving bewaard. Bij mij is het gewoon keihard hoor. Zoals ThaGuitarmaistro al zei, het droogt juist uit en dat merk je ook wel als je het continu op een bepaald plekje smeert.
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb zelf niet het idee dat die Sudocrem iets doet eigenlijk.
Nee, maar jij oordeelt ook veel te snel. Je moet die Sudocreme ook niet op je hele gezicht smeren, werkt alleen maar averechts. Maar jij gebruikt ook pas sinds kort Roaccutane en je denkt al dat alles een bijwerking is. Als het plotseling gaat regenen denk jij nog dat het een bijwerking is. In het begin was ik ook heel paranoia door al die verhalen, maar wacht het nou maar gewoon rustig af. Alles de hele tijd analyseren heeft sowieso geen zin.
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 21:58 schreef tong_poh het volgende:
De sudocreme hielp wel voor de droge huid, met name als het rood werd. Maar als ik teveel ervan gebruikte kwamen er juist weer puistjes terug.
Is ook niet zo gek, je verstopt je huid zo. Dat spul is net plamuur.
pi_28786398
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Baarmoeder, eistokken en bijnieren wordt het bepaald.
Ik gebruik zelf medicijnen tegen hooikoorts waarin bijnierschorshormoon zit (zoiets), verbeeld mezelf altijd dat als ik dat vaak gebruik dat het dan erger wordt. Heb nu trouwens al een paar dagen een homeopathisch middel: viola tricolor heet het, ff kijken of dat wat is.
pi_28787533
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:33 schreef IntelliEye het volgende:
Nee, maar jij oordeelt ook veel te snel. Je moet die Sudocreme ook niet op je hele gezicht smeren, werkt alleen maar averechts. Maar jij gebruikt ook pas sinds kort Roaccutane en je denkt al dat alles een bijwerking is. Als het plotseling gaat regenen denk jij nog dat het een bijwerking is. In het begin was ik ook heel paranoia door al die verhalen, maar wacht het nou maar gewoon rustig af. Alles de hele tijd analyseren heeft sowieso geen zin.
Waar de fuck heb je het over? Ik heb de normale bijwerkingen (droge huid, droge lippen, droge slijmvliezen, moeheid, last van mijn ogen) en ik mag ervan uitgaan dat dat ook daadwerkelijk bijwerkingen zijn aangezien ze in de bijsluiter staan en zich voordoen sinds ik het spul slik. Doe ff normaal zeg.

En wat Sudocrem te maken heeft met bijwerkingen snap ik niet helemaal. Ik heb al meer mensen horen zeggen dat de zogenaamde werking van Sudocrem tussen de oren zit en dat puistjes net zo snel weggaan zonder. Maar eigenlijk krijg ik sinds ik ben begonnen met de kuur nauwelijks nieuwe puistjes meer, dus ik heb dat spul niet eens nodig. Ik was echter onder de indruk dat men dat gebruikte om extreme droogheid tegen te gaan. Daarvoor hoef je het dus niet te gebruiken.

Als je trouwens snel van puistjes afwilt met iets dat écht werkt, moet je Pure van Laberatoires Garnier gebruiken. Dat werkt bij mij prima. Het is een klein tubetje en kost ongeveer 6 of 7 euro.
pi_28791572
Kut zeg, mijn haar blijft maar dunner worden. Mijn haarlijn is de laatste weken al zeker met één centimeter achteruit geschreden. heb nu allemaal van die dunne donshaartjes die constant uitvallen.
Als dit zo blijft duren, heb ik binnen een aantal weken gewoon geen haar meer. Morgen terug op controle bij de dokter voor bloed. Eens horen wat hij zegt, ik hoop dat ik niet moet stoppen of zo hierdoor. Kan dit nu niet gewoon ophouden? Pfff... Heeft echt niemand anders hier ervaring mee?
Ik zit aan week 16 op 40mg/dag en ben volledig vrij van acne ondertussen.
Groetjes
pi_28792443
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 08:58 schreef Belgium26 het volgende:
Kut zeg, mijn haar blijft maar dunner worden. Mijn haarlijn is de laatste weken al zeker met één centimeter achteruit geschreden. heb nu allemaal van die dunne donshaartjes die constant uitvallen.
Als dit zo blijft duren, heb ik binnen een aantal weken gewoon geen haar meer. Morgen terug op controle bij de dokter voor bloed. Eens horen wat hij zegt, ik hoop dat ik niet moet stoppen of zo hierdoor. Kan dit nu niet gewoon ophouden? Pfff... Heeft echt niemand anders hier ervaring mee?
Ik zit aan week 16 op 40mg/dag en ben volledig vrij van acne ondertussen.
Groetjes
@ Belgium26, ben je man of vrouw !?
Government Denies Knowledge.............. trust no-one !!!
pi_28792683
Man ("gelukkig", anders zou het natuurlijk nog erger zijn)
pi_28792975
Haaruitval is wel tijdelijk... Is het dragen van een pet/ hoedje of het kaalscheren van je hoofd geen optie? Staat bij sommige mannen errug sexy, een kale kop.
pi_28793367
Als het alleen je haarlijn is lijkt het mij het natuurlijke proces wat het gros van de mannen helaas doorgaat. Of is je hele haardos dunner aan het worden !?
Government Denies Knowledge.............. trust no-one !!!
pi_28793755
Ja, mijn hele haardos, maar van voren zie je dat natuurlijk best omdat ik daar al van nature "inhammen" had, maar nu kun je der echt gewoon overal doorkijken!
pi_28794289
Dat is inderdaad minder......... Benieuwd wat je doktor te zeggen heeft.
Government Denies Knowledge.............. trust no-one !!!
  donderdag 14 juli 2005 @ 12:45:20 #245
116418 scubagirl
Diving is high enough
pi_28797271
Tis wel iets wat als bijwerking aangemerkt wordt. Mss wat Lupa oppert, een petje of scheren.
En idd een kale knar is soms best sexy, mits je er het hoofd voor hebt.
als het onder water niet kan, kan het nergens
Mijn duiksite http://www.velvetglobedivers.nl
pi_28798396
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 15:36 schreef tong_poh het volgende:
Nou, ik ben weer eens begonnen met ROA. Niet omdat het op mijn gezicht of rug terugkwam, maar op mijn hoofdhuid. Hier had ik al een aantal jaren last van, maar opeens was het heel erg.


Hopelijk gaan de puistjes op mijn hoofdhuid snel weg, want ik scheer mij altijd kaal en dat kan nu niet
Ik heb ook last van mn puistjes op mn hoofdhuid. Ik wist niet dat meer mensen hier last van hadden, irritant is dathe
pi_28798576
Eergister m'n laatste ROA pil gehad Ben benieuwd of het voor altijd wegblijft (het was namelijk m'n 2e kuur)
Week geleden ook voor het eerst Sudocreme gehaald en volgens mij worden de rode vlekjes minder rood daardoor. Maar het is idd erg dik. Toen ik het net had gekocht, wou ik het meteen op mn rode vlekjes smeren, een half uur later belt er een vriend aan die mn fiets had geleend, ik loop naar beneden, mn hele kop en lichaam wit, schaamde me rot haha.
Over iets meer dan een week op vakantie naar turkije Ik hoop dat ik dan van mijn geirriteerde ogen af ben.
Ik heb trouwens gister op scheveningen gelegen. Had me sochtends 1x helemaal ingesmeerd met factor 20 en ondertussen ook n og een keer gaan zwemmen,m maar ben helemaal niet verbrand. Verder ook nog niet verbrand dit jaar terwijl ik wel vaak in de zon kom zonder bescherming. Blijkbaar heb ik een goede huid Ben er wel blij mee. Een ''olifantenhuid'' zit in de familie
  donderdag 14 juli 2005 @ 14:24:20 #248
121713 ThaGuitarmaistro
Muzikaal hoogstandje
pi_28801155
quote:
Op donderdag 14 juli 2005 00:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Waar de fuck heb je het over? Ik heb de normale bijwerkingen (droge huid, droge lippen, droge slijmvliezen, moeheid, last van mijn ogen) en ik mag ervan uitgaan dat dat ook daadwerkelijk bijwerkingen zijn aangezien ze in de bijsluiter staan en zich voordoen sinds ik het spul slik. Doe ff normaal zeg.

En wat Sudocrem te maken heeft met bijwerkingen snap ik niet helemaal. Ik heb al meer mensen horen zeggen dat de zogenaamde werking van Sudocrem tussen de oren zit en dat puistjes net zo snel weggaan zonder. Maar eigenlijk krijg ik sinds ik ben begonnen met de kuur nauwelijks nieuwe puistjes meer, dus ik heb dat spul niet eens nodig. Ik was echter onder de indruk dat men dat gebruikte om extreme droogheid tegen te gaan. Daarvoor hoef je het dus niet te gebruiken.
Werking van een middel met zincoxide tussen de oren?? Ik denk toch echt dat je niet weet waarover je het hebt. Nog 1 keer de feiten op een rijtje betreffende sudocrem ( geldt eigenlijk ook voor zinkzalf, zelfde principe ) :

- niet vet
- werkt uitdrogend op de huid
- alleen op rode vlekjes of puistjes smeren
- werkt wel tegen rode vlekjes, verzacht de huid en helpt herstellen

Je moet het ook niet erop smeren, je moet wat op je vinger doen en vervolgens alleen het plekje/puistje aanstippen, niet uitgebreid gaan lopen smeren. Dan is het zo weg. Het werkt ook nog s camouflerend.
Salie, als je witte vlekken van de sudo ziet, smeer je te dik. Je kan het erop smeren zo dun dat je bijna niks ziet. Dan wordt het plekje gecamoufleerd en geneest het tegelijkertijd ook nog s. je moet het net kunnen zien dat het erop zit. Ik kan gewoon over straat met Sudocrem op, geen hond die het ziet, alleen van heeeeeeeeeel dichtbij. Gewoon lichtjes aanstippen.

Oja Lupa, nie zo sjaggie he. Relaxed, je bent al moe genoeg van de Roa

[ Bericht 9% gewijzigd door ThaGuitarmaistro op 14-07-2005 14:29:25 ]
pi_28803004
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 10:36 schreef oioioioi het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe jij je scheert, hoe vaak en wat voor baardgroei je hebt? Bij mij heeft scheren ook grote invloed op acne.
Biergist heb ik geprobeerd, hielp niet, ben nu aan de zink en veel water kan sowieso geen kwaad.
Ik had hier wat gepost over scheren: Iritatie en puistjes na het scheren, hoe voorkomen?
Je ziet daar ook een soort acne achtig verschijnsel.
Ik wil zelf eigenlijk Bic Metal scheermesjes proberen. Ik had namelijk op forums wat goede ervaringen gelezen. Weet alleen niet of deze ook verkrijgbaar zijn in NL.

Houd rekening mee dat zink op korte termijn acne ook zou kunnen verergeren, teminste dat ervaarde ik. Iets wat vaker voorkomt bij bepaalde middelen (bijv ook RoAccutane).
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:01 schreef ThaGuitarmaistro het volgende:
[...]Mwuhaha, je kunt filosoferen over voeding wat je wil, als dermatologen en doktoren zeggen dat het niks uitmaakt, vraag ik me af hoe betrouwbaar die onderzoeken van jou dan wel niet zijn...
Of zitten al die professionals er gigantisch naast, en hebben ze allemaal achterhaalde informatie? Lijkt me erg sterk.
Dermatologen zijn op er gericht diagnoses te stellen, en vervolgens een snelle gemakkelijke oplossing te vinden waarbij de patient een goed gevoel krijgt.
De meeste dermatologen zullen niet ingaan op voeding, omdat het de meeste patienten niet gerust stelt, de meeste patienten snel afhaken, voeding erg afhankelijk is van de oorzaak en het type acne. De precieze oorzaak is vaak lastig te achterhalen, vereist tijd, testen, inspanning etc. Een dermatoloog wilt een snelle oplossing voor het probleem, waarbij de patient gerust wordt gesteld. Dus is dus meestal een medicijn.

Verder zijn er veel medici die amper gebruik maken van computers. Maar op het Internet staat juist vaak al het nieuws, en worden de onderzoeken op gepubliceerd. Veel medici baseren zich daardoor op oude en soms achterhaalde informatie. Vooral vaak als deze de hele dag alleen maar patienten behandelen en vervolgens medicijnen uitschrijven.

Een dermatoloog in een ziekenhuis die veel patienten behandelt, is vaak niet een onderzoeker.

Door wie denk je dat de artikelen op PubMed beschreven zijn? Vuilnismannen? "filosofen"? Nee, door wetenschappers/onderzoekers zelf (meestal van universiteiten), meestal gebaseerd op uitgevoerde studies en expirimenten.

En om nog even terug te komen op voedingstoffen. RoAccutane is een voedingstof, een lading vitamine A.
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 13:32 schreef roobje het volgende:
@mwuhaha:

Dat artikel waar jij naar linkte gaat niet over voeding, ik weet niet of je zelf enige medische achtergrond hebt maar IGF en androgenen zijn hormonen.[...]
Gaat inderdaad niet direct over voeding. Maar IGF-1 is wel aanwezig in sommige voedingproducten.
quote:
Dit is wel een goede bron vind ik;
klik hier[...]
Alleen jammer dat er een hoop oude references bij staan. En dat het effect van voeding op hormonen niet veel is bekeken.
quote:
Dat je minder acne hebt dankzij de antihistaminica kan wel kloppen. Een antihistaminicum onderdrukt je immuunsysteem (allergie is een overgevoeligheid met als gevolg een felle immuunreactie) en een ontsteking (puistje) wordt veroorzaakt door de reactie van je immuunsysteem. Zou best kunnen dat als je stopt met dat antihistaminicum je even wat meer acne zal hebben.
Daar zat ik idd ook aan te denken. Er ontstaan dan minder ontstekingsreacties, waar minder zwellingen, irritaties en verstopping ontstaan.

Ik heb alleen nog weinig directe links tussen antihistaminica en acne gevonden op Internet.
pi_28804577
Gitaarfiguur, ik krijg geen puistjes meer. Dus ook geen zinkzalf nodig. Overigens heb ik lang geleden ook eens een tijdje zinkzalf geprobeerd tegen mijn pukkels, maar kan niet zeggen dat het veel zoden aan de dijk zette... Het was één van de vele desillusies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')