zorg dan dan je alle randen afrond, zodat het hout niet in de stof snijdt. je zou ook nog een dunnen laag polyether onder de stof kunnen aanbrengen, zodat je een licht 'kussen effect' krijgt (beter voor de stof ook)quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:46 schreef CoolGuy het volgende:
Ik wil het wel goed doen, dus ik laat hem bij een kennis van me overtrekken met stof/doek, zodat hij mooi afgewerkt is![]()
Uiteraard, als ik dat niet zou doen zou die kennis dat ook wel zeggen, stofferen is nl zijn werk, vandaar dat ik hem dat ook laat doenquote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:52 schreef 2flower het volgende:
[..]
zorg dan dan je alle randen afrond, zodat het hout niet in de stof snijdt. je zou ook nog een dunnen laag polyether onder de stof kunnen aanbrengen, zodat je een licht 'kussen effect' krijgt (beter voor de stof ook)
je radio opblazen heb ik nog nooit van gehoord en is logischerwijs niet mogelijk daar de radio de boxen aanstuurt met een bepaald vermogen. andersom is dus wel mogelijk; je kunt je boxen opblazen als je versterker meer vermogen heeft dan je boxen.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 10:55 schreef CoolGuy het volgende:
Heb ik direct een volgende vraag. Als ik die audio ga aanschaffen, MOET ik dan per se een versterker kopen waarmee ik ook die hoedeplank speakers kan versterken of kan ik ook volstaan met die direct op de radio aan te sluiten ?
Heb ik dan niet het probleem dat de sub het geluid overheerst van het nummer ? En ik heb iets gehoord van dat je aan een 4x50watt radio geen 300 watt speakers zo maar moet hangen omdat je dan je radio opblaast of zoKlopt dit /
Precies. Ik ben nog een beetje aan het kijken wat ik voor spul wil kopen. Ik wil nl niet honderden euro's spenderen. Ik zit te kijken op www.rondevries.nl (vrienden van me zijn hier heel erg netjes geholpen) en die heeft leuk spul voor een schappelijke prijs. Ik zag zo'n Sony Xplod setje staan voor 129 euro. Was dus een versterker + 125 watt RMS sub. Nadeel is wel dat ik dan die hoedeplank speakers niet via die versterker gestuurd krijg omdat dat geen meerkanaals versterker is. Als ik dat wil moet ik alles los gaan kopen, maar dan loopt het nogal in de papieren.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:06 schreef SocialDisorder het volgende:
idd, bij Pimp My Ride lopen ze wel te showen met 3x 500 watt woofers, maar in een auto zal je dat echt niet gebruiken, tenzij je je trommelvliezen kwijt wil.
ik ga zelf voor 2 woofers van 80 Watt, en een amp van 200 watt ertussen.
Ik heb een Pioneer 6-cd wisselaar met een 4x50watt MOSFET versterkerquote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:51 schreef Gnorf het volgende:
Ik heb ook een 100 euro woofer/versterker setje van rondevries (magnat) het geluid dat daaruit komt is echt formidabel (ik ben geen audiofiel, dus misschien dat sommige mensen het verschrikkelijk vinden klinken). Als speakers heb ik achterin 2x 160 watt jbl en voorin 2x 120 watt jbl en die zijn gewoon aangesloten op mijn 4x50 watt radio en ik heb echt totaal niks te klagen over mijn geluid hoor, moet alleen de bas niet te hard zetten, want ik ben bang dat dan mijn ramen eruit vliegen... Je moet alleen wel een beetje goede radio nemen, een 50 euro kijkshop radio met 4x50 watt is geenzins vergelijkbaar met een 4x50 watt kenwood (of ander duurder merk, maar ik heb kenwood en ben er zeer over te spreken).
Dan zal het aan je radio niet liggen, als je de buren of de auto's naast je gek wilt maken dan moet je een versterker kopen, maar als ik jou was zou ik gewoon beginnen met een woofer/versterker en dan kan je altijd nog besluiten om voor meer te gaan, als je je woofer goed afsteld dan hoef je niet bang te zijn dat hij alles overstemt. Let er alleen wel op dat als je een woofer koopt dat je hem de eerste uren (ze raden vaak 24 uur aan) niet voluit gooit, dan heb je namelijk niet zo lang plezier ervan aangezien de cone van redelijk stijf materiaal is gemaakt en dat moet even "intrillen" (lees: soepeler worden)quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb een Pioneer 6-cd wisselaar met een 4x50watt MOSFET versterker
Komt voor de bakker.quote:Op dinsdag 28 juni 2005 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
Kan een modje dit topic verplaatsen naar PTA, en de topictitel veranderen in 'Car audio inbouwen voor beginners' ?
Bedanktquote:Op dinsdag 28 juni 2005 12:20 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Komt voor de bakker.
Succes trouwens![]()
Je moet in ieder geval een schakel-draad meetrekken, anders is de kans reëel dat de accu na een nachtje stilstaan door de versterker leeggetrokken is. Dit wordt in het aansluitschema van de versterker getoond. Veel succes met het doortrekken van de kabels!quote:Op dinsdag 28 juni 2005 13:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zit te denken, heb ik ook een powercap nodig, want ik hoor dat anders je accu erg snel leeg getrokken wordt, en daar heb ik niet echt zin in, maar loopt het echt zo'n vaart?
Jij hebt dus ook een Kicker setje ? Ik wilde dat setje nl ook bestellen met een paar ovaaltjes erbij. Hoe klinkt dat dingetje ? Ik ben op zoek naar een 'Bam', niet naar een 'Pok' zeg maarquote:Op dinsdag 28 juni 2005 15:55 schreef pinominie het volgende:
voor een setje als dit met 1 versterker en een paar boxen is dat echt niet nodig, tenminste dat heb ik al op meerde plaatsen gehoord en is bij mijzelf tot nu toe ook nog niet nodig geweest. (kicker setje van rdv en een setje ovaaltjes)
www.caradio.nl (let niet op de site die is gemaakt door het broertje van de eigenaarquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:37 schreef HeyFreak het volgende:
weet iemand misschien nog meer winkels zoals Ron de Vries? Ben zelf nl ook een beetje op zoek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |