abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 juni 2005 @ 10:10:13 #1
94849 lucrativ
als je bedoelt wat ik begrijp.
pi_28294753
wist echt niet in welke cathegorie dit nou weer thuishoort, vandaar dat ik maar voor "werk" heb gekozen aangezien we daarvoor naar het buitenland zijn verhuisd.

We hebben hier in de UK een huis gekocht, en voordat we dit helemaal naar onze (enigszins dure) smaak inrichten, is het misschien goed om te orienteren of dit ook mee naar NL kan tegen de tijd dat we weer terug gaan.

Nu is internationaal verhuizen niet echt mijn hobby en ook zeker niet mijn "punt der expertise".... hoe krijgen we onze huisraad zo snel/veilig/makkelijk/goedkoop (hee, we blijven nou eenmaal Nederlanders) over dat water en in ons huis in Nederland? Een van de (voor zover ik kan zien) mogelijkheden is een zeecontainer huren. Wat zou dat kosten? En wat zit er in begrepen in de prijs? En.... hoe werkt dat?


En heeft iemand ervaring met internationaal verhuizen via een verhuisbedrijf? Wat is handiger, een Nederlands bedrijf nemen (als die dat uberhaupt zouden doen) of eentje die hier gesitueerd is?

Tips tips tips..... I could use them, you could share them!
  Forum Admin dinsdag 28 juni 2005 @ 10:48:52 #2
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_28295851
http://www.dehaan.nl/ geen ervaring mee, maar ze doen verhuizingen (ook internationaal), prijs op aanvraag
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 28 juni 2005 @ 11:05:32 #3
94849 lucrativ
als je bedoelt wat ik begrijp.
pi_28296326
Pharkus, dank je voor je snelle reactie. Ik zou alleen ook heel graag ervaringen willen horen.
pi_28301586
Ik ben wel eens overzee verhuisd.

Bij drie verhuisbedrijven een offerte opgevraagd (in mijn geval ging het om 9 kuup + een auto) en de prijzen per offerte verschilden enorm (meer dan een factor 2). In overleg met het verhuisbedrijf is auto + inboedel in een halfgrote container geladen, vervolgens per zeeschip naar het land van bestemming verscheept en daar door een lokaal verhuisbedrijf (dat ingehuurd was door het nederlandse verhuisbedrijf) verder verwerkt. Alle vervoers- en douanefaciliteiten zijn door de verhuisbedrijven afehandeld, en dit zat allemaal in de afgesproken prijs bij het NL bedrijf.

Ik zou dergelijke offertes opvragen bij een paar verhuisbedrijven en er op letten de prijsopgaaf incl verzekeringen, alle transport en douanegedoe is, en het in- en uitpakwerk.

Succes
  dinsdag 28 juni 2005 @ 14:04:03 #5
94849 lucrativ
als je bedoelt wat ik begrijp.
pi_28302377
Paricos, dank je wel voor je reactie! Great help! Kun je me een schatting geven aan wat voor soort bedragen we moeten denken? Auto gaat met onszelf mee terug, het gaat puur om huisraad.
pi_28316765
Recent meegemaakt in de nabije familie:

4 jaar geleden: verschepen inboedel van Rotterdam naar Edinburgh en 2 weken geleden: verschepen van inboedel van Rotterdam naar Seattle.

Verschepen via officeel verhuisbedrijf is duur. Ze komen daarvoor wel langs, pakken desgewenst in, regelen verzekering etc. Nadeel ook: vaak alleen per container (ong. 30-33 kuub)

Als de inboedel minder omvangrijk is, kun je via groupage verschepen. Dan deel je een container met andere mensen.

Wij zijn uiteindelijk geslaagd bij Damco in Rotterdam, prijs was ¤ 115,- per m3 en ong. ¤ 70,- eenmalige administratie en -documentatiekosten. We konden hier (vanwege de lage prijs) de inboedle zelf inpakken, zelf afgeven in Rotterdam en (straks) zelf afhalen in Seattle.

Ligt er dus maar net aan hoeveel je kwijt wilt zijn.

Succes

[edit: www.damcomar.nl ]
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  woensdag 29 juni 2005 @ 11:41:26 #7
94849 lucrativ
als je bedoelt wat ik begrijp.
pi_28332079
Essebes, supertof! Dank je wel!
  woensdag 29 juni 2005 @ 17:43:40 #8
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_28345574
Het grote verschil tussen verhuizen en "gewoon" spullen verzenden is de invoerbelasting, die je bij verhuizen niet hoeft te betalen.
Het is daarom heel belangrijk dat de documenten juist zijn opgemaakt en daarom raad ik je aan om een internationaal verhuisbedrijf te gebruiken: het mag misschien wat durrder zijn maar het kan een hoop ellende (en kosten) besparen.
Dit geldt voornamelijk voor verhuizingen buiten Europa; het kan zijn dat binnen Europa dit alles anders/soepeler is geregeld, maar dat zou ik even navragen als ik jou was.
zonnig Brasil
pi_28762835
Beetje late reactie. Zelf ooit verhuisd naar Texas en terug met inboedel (en huisdieren, maar dat terzijde). E.e.a. werd betaald door werkgever, maar service van Van den Berg in Breda was perfect. Opslag van overig bij Henneman was uitstekend geregeld. Daarentegen de behandeling door Abbink (Ridderkerk) bij terugkomst diep en diep droevig. Niet doen bij die toko.
pi_28762868
Je hebt toch gewoon internationale verhuizers? Spulletjes in vrachtwagen, vrachtwagen via boot/trein naar Nederland, spulletjes uit vrachtwagen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 13 juli 2005 @ 21:41:48 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_28782146
wat kost dat wel niet!!! Je kan veel beter al je rommel hier op e-bay zetten en lokaal bij de kringloop, of desnoods de ikea wat nieuwe zooi kopen. Ik denk dat dat de goedkoopste oplossing is. Persoonlijke spulletjes kun je wel achterin je opel astra vervoeren.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_28805462
ik ben zelf werkzaam in de verhuiswereld. Indien je overzees gaat verhuizen kan ik je aanraden om een (inter)nationaal verhuisbedrijf in te huren. Op deze manier is je inboedel verzekerd. En tevens word je inboedel goed verpakt. Meestal hebben de wat grotere bedrijven werknemers die speciaal overzees kunnen inpakken. Op zee beweegt de lading altijd behoorlijk en is de kans op beschadigingen dus vrij groot. De inboedel word op een bepaalde manier ingepakt en beschermd dat beschadigingen te voorkomen zijn.

Het is zoiezo verstandig om bij verschillende bedrijven een offerte aan te vragen. je hebt verschillende grote organisaties die internationaal opereren. denk aan topmovers, uts, euromovers etc. qua prijs kan je geen exacte prijzen noemen. In nl gaat het vaak per kubieke meter, en word er een vaste prijs afgesproken.

Zelf doen raad ik af. Leuk als vrienden/familie handje meehelpen. maar wie draait op voor evt. beschdigingen en/of verwondingen?
  maandag 25 juli 2005 @ 12:38:45 #13
94849 lucrativ
als je bedoelt wat ik begrijp.
pi_29108087
wauw, wat super al die reacties! Ik denk dat de conclusie toch wel is dat er een verhuisbedrijf aan te pas gaat komen als de verkoop eenmaal daar is. Iedereen super bedankt voor jullie informatie!!! Ohja, enne... BloodhoundfromHell..... close: het is een Rover.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')