abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 25 juli 2005 @ 21:56:46 #176
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29124370
Ja, vast wel. Zou ik eens na moeten kijken.

Stom vraagje wellicht, die overbruggingsperiode tussen het afstuderen en daadwerkelijk je bul krijgen... dan hoef je toch niet meer ingeschreven te staan en kun je toch je stufi/ lening stopzetten?
pi_29124388
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:52 schreef MadGuy het volgende:
Hm ja, dat ben ik het gedeeltelijk wel met je eens ja. Maar goed, dat hebben we met vorige scripties al moeten doen. De lat moet natuurlijk wel iets hoger leggen voor een eindscriptie.

En bovendien, de ervaring leert dat je toch wel aan die 23.000 woorden komt.
oh ja natuurlijk maar het is de kunst je boodschap in een bondig verhaal te brengen. Als je 500 pagina's vol mag schrijven kan iedereen wel een boodschap overbrengen.

Mijn verslag was ook 70 pagina's hoor
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29124412
Ik wil ook per se deze zomer nog afstuderen. Vijf jaar is zat En bovendien kán ik deze zomer afstuderen, dan ga ik niet lopen treuzelen en extra collegegeld betalen
  maandag 25 juli 2005 @ 22:01:09 #179
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29124524
Dat is waar. Ik studeer geschiedenis en ik denk dat dat wat breder uit te smeren is dan bijvoorbeeld een bèta studie. Ik generaliseer wat, maar ik denk dat het 'aantrekkelijke verhaal' bij mijn studie ook heel belangrijk is, naast een analyse van het verleden.

Ik moet overigens nog zien of ik de 23.000 wel haal. Ik denk het wel, maar ik denk ook niet dat het 70 pagina's worden!
  maandag 25 juli 2005 @ 22:02:02 #180
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29124557
quote:
Op maandag 25 juli 2005 21:58 schreef ChrisJX het volgende:
Ik wil ook per se deze zomer nog afstuderen. Vijf jaar is zat En bovendien kán ik deze zomer afstuderen, dan ga ik niet lopen treuzelen en extra collegegeld betalen
Daar heb je gelijk in. Ik wil het ook deze zomer doen. Sterker nog, ik ga het verdeurie doen!
pi_29124608
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:01 schreef MadGuy het volgende:
Dat is waar. Ik studeer geschiedenis en ik denk dat dat wat breder uit te smeren is dan bijvoorbeeld een bèta studie. Ik generaliseer wat, maar ik denk dat het 'aantrekkelijke verhaal' bij mijn studie ook heel belangrijk is, naast een analyse van het verleden.

Ik moet overigens nog zien of ik de 23.000 wel haal. Ik denk het wel, maar ik denk ook niet dat het 70 pagina's worden!
Ik hoef er maar 15.000 Gelukkig wel. Ik kan wel schrijven, maar ik ben nogal zakelijk. Vind het moeilijk om uit te weiden en extra dingen erbij te zetten.
pi_29124651
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:02 schreef MadGuy het volgende:

Daar heb je gelijk in. Ik wil het ook deze zomer doen. Sterker nog, ik ga het verdeurie doen!
That's the spirit

Juli had ook nog wel gekund bij mij, maar dan had ik moeten gaan haasten. En daar heb ik geen zin in. Juli of augustus maakt toch niet uit en dan doe ik het liever wat langzamer, maar wel bedachtzamer.
  maandag 25 juli 2005 @ 22:14:14 #183
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29124961
Ik werk met originele archiefbronnen uit de zeventiende eeuw, het is dan nogal eens leuk er een grappig citaat, anekdote of iets dergelijks uit te halen wat het verhaal verluchtigd en tegelijkertijd iets doet om mijn argumenten te ondersteunen. Dus dan schiet het ook wel op met de woorden.

Augustus. Of het gaat lukken weet ik niet. De ene keer ben ik daar stelliger in dan de andere keer...
pi_29125233
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:14 schreef MadGuy het volgende:

Augustus. Of het gaat lukken weet ik niet. De ene keer ben ik daar stelliger in dan de andere keer...
Dat ken ik

Ik ben vorige week trouwens naar de bieb geweest om wat andere scripties te bekijken. Sommigen zagen er echt niet uit Gewoon Times New Roman, een voorkantje met de titel dwars over het blad heen en er dan gewoon een plastic ringbandje doorheen gejast... Terwijl er dus ook hele mooie bijzaten. Met kleurenvoorkantjes, metalen ringetjes of een dichte rug, mooi lettertype. Zoiets wil ik er ook van maken.
  maandag 25 juli 2005 @ 22:30:19 #185
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29125566
Dat ziet er altijd wel ganz geil uit ja. Maar ik vraag me af of mijn docent er warmer of kouder van wordt. Eigenlijk is het sowieso wel fijn om een mooi, net product in te leveren. Ik ga me er nog over beraden. Ik wil in ieder geval wel een ludieke titel, een zeventiende eeuwse citaat ofzo, die de lading van mijn scriptie dekt, en dan met een duidelijke zakelijkere ondertitel.

Ik begin mijn scriptie min of meer met een citaat:
quote:
“… en so gaat het doorgaans met ’s Compagnie ’s handel alhier, daar men van den beginne tot den eijnde niet dan verdriet ontmoet. Edog men moet sig daarinne soeke te troosten en overweegen dat ons niet alle tijd plaijsier te ontmoeten belooft is, en elck dienaars is gehouden voor sijn heer ook veelmaals in den suure appel te bijten wanneer den tijd sulx vereijst…”.
Misschien is "den suure appel Mocha" iets.
pi_29125879
ontzettend coole quote madguy
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_29126042
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:30 schreef MadGuy het volgende:
Dat ziet er altijd wel ganz geil uit ja. Maar ik vraag me af of mijn docent er warmer of kouder van wordt. Eigenlijk is het sowieso wel fijn om een mooi, net product in te leveren. Ik ga me er nog over beraden. Ik wil in ieder geval wel een ludieke titel, een zeventiende eeuwse citaat ofzo, die de lading van mijn scriptie dekt, en dan met een duidelijke zakelijkere ondertitel.
Nou ja, het ziet er gewoon mooier uit. En aangezien mij verteld is dat om de een of andere reden werkgevers je scriptie weleens willen zien is het handig om er wat moois van te maken. Al kan het natuurlijk zijn dat sommigen een brakke versie voor in de bieb hebben ingeleverd

Ik ben ook bezig met een titel en daaronder zet ik dus een verduidelijk, min of meer het onderwerp. Heb al wel een titel, maar wacht nog ff of ik een betere verzin
quote:
Ik begin mijn scriptie min of meer met een citaat:
Dat wil ik ook, het liefst iets van Henry Dunant. Maar ik ben nog geen goede tegengekomen...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:59:20 #188
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29148707
Thanks komrad!

@ ChrisJX, het kan inderdaad zijn dat ze een shabby versie voor de bieb hebben ingeleverd. Zou ik ook doen. Die bieb heeft mij nog geen ene keer voordeel opgeleverd.
pi_29155233
ik heb dat niet gedaan, but then again mijn bedrijf betaalde toch alles
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:10:55 #190
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_29155729
quote:
Op maandag 25 juli 2005 22:42 schreef ChrisJX het volgende:
Nou ja, het ziet er gewoon mooier uit. En aangezien mij verteld is dat om de een of andere reden werkgevers je scriptie weleens willen zien is het handig om er wat moois van te maken.
Vergeet het strikje niet.

Vrouwen...
  vrijdag 29 juli 2005 @ 15:00:50 #191
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_29235813
Joepie, ik heb een 8 voor mijn thesis!!!!

Althans, dat lees ik ineens in mijn lijst van resultaten, ik heb gek genoeg nog geen persoonlijk bericht gehad...
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_29236026
Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!

Bijna, bijna, bijna ben ik klaahaar
pi_29237446
Gefeliciteerd

Zucht. Ik moet nog voor scriptie allerlei data gaan downloaden. En het wilt maar niet lukken.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 18:31:34 #194
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29242150
gefeli, miki!

En zet hem op, ChrisJX!

Bij mij ging het vandaag wel lekker. Ik ben benieuwd wat de docent ervan vindt als dadelijk een gedeelte opstuur. Vind-ie het dadelijk helemaal niets, weg zelfvertrouwen...

Wat voor data moet je downloaden dan, Bijsmaak?
pi_29294479
Ik heb echt een hele stomme vraag

Ik heb mijn voorlopige versie ingeleverd met de paginanummers bovenaan. Maar ik zou de nummers nu graag onderaan hebben. Die nummers onderaan is geen probleem, maar dan blijftie bovenaan gewoon staan Terwijl als ipv rechts centreren kies, de boel wel gewoon veranderd...

EDIT: Het is me al gelukt Gewoon de kopteksten weghalen.
  zondag 31 juli 2005 @ 19:08:23 #196
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_29300676
quote:
Op zondag 31 juli 2005 15:21 schreef ChrisJX het volgende:

EDIT: Het is me al gelukt Gewoon de kopteksten weghalen.
Ik wilde het net zeggen!
pi_29300706
Zo, ik heb de boel maar Book Antigua als stijl meegegeven. Even aankijken of het me blijft bevallen
pi_29319272
Een dankwoord, hoort dat erin? En kan dat bij de inleiding?

Ik blijf jullie lastig vallen
pi_29320393
Book Antiqua ziet er wel cool uit, inderdaad. Ook even aankijken hier.

Bij ons hoeft een dankwoord niet. Het mag echter altijd wel. het is wel zo netjes natuurlijk als je in je onderzoek enorm door iemand geholpen bent met het vergaren van bepaalde gegevens en dergelijke. Lijkt mij dan. Om je ouders en God te bedanken is zo Oscar-achtig, daar zou ik me niet aan wagen...

Of dat dan bij de inleiding kan... Poeh, bij ons is de inleiding puur een voorschot op het onderwerp en we moeten in de inleiding onze onderzoeksvraag uit de doeken doen. Het dankwoord zou ik of als laatste doen, na de conclusie, of bij het voorwoord, die wat persoonlijker getint kan zijn.
pi_29320817
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 18:31 schreef MadGuy het volgende:
gefeli, miki!

En zet hem op, ChrisJX!

Bij mij ging het vandaag wel lekker. Ik ben benieuwd wat de docent ervan vindt als dadelijk een gedeelte opstuur. Vind-ie het dadelijk helemaal niets, weg zelfvertrouwen...

Wat voor data moet je downloaden dan, Bijsmaak?
liquiditeit (M1 of M2) in alle euro landen. (geld in omloop, rekeningen etc).
http://invest-faq.com/articles/regul-fed-m123.html
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')