quote:
Vanavond is de laatste aflevering van GTST bij RTL4. Dat betekent dat Nederland zich weer op gaat maken voor de spannende cliffhanger. Met welke vragen worden we deze keer de zomer ingestuurd? maar de spannendste vraag is: overleeft de soap de steeds sterker wordende geruchten dat het merendeel van de jonge acteurs en actrices dagelijks onder invloed voor de camera's staan..."
De geruchten dat op de set van GTST prepillen en pretsigaretten bepaald geen onbekend fenomeen zijn worden met de dag sterker. Gisteren kon u bij ZIJonline al lezen dat het in de tijd dat Georgina Verbaan de soap nog opvrolijkte een vrolijke boel moet geweest zijn op de set van GTST. Maar het heeft er alle schijn van dat het ook anno 2005 nog een evenvrolijke bende is van er op los snuivende acteurs en actrices die op die manier hun gebrek aan al te veel talent maskeren. Georgina Verbaan ging er bijna onderdoor. Ze was zo stevig aan de GTST cocaine dat het, zoals ze zelf zegt "een hel is geweest om eraf te komen."
In Nieuwe Revu vertelt een roddeljournalist van een van Neerlands grootste roddelbladen op basis van anonimiteit over het gesnuif van jong en Bekend Nederland. Verhalen die nooit in de bladen verschijnen, omdaty er een stilzwijgende afspraak blijkt te bestaan tussen de roddelbladen en de sterren: over drugsgebruik wordt niet gepubliceerd! Maar dat betekent dus niet dat er niet lustig op los gebruikt wordt...
"Over drugs schrijven we nooit. Het zou makkelijk zijn hoor. al die soapies die tot vijf uur 's nachts gratis staan te drinken en twee uut later weer op de set staan.... maar dat is het wisselgeld dat we betalen. Dan mogen we namelijk wel weer over hun mislukte relaties schrijven. "
Of cocaïne ook voor de huidige actrices -net als voor Verbaan- nog altijd de witte motor is waarop GTST drijft is natuurlijk niet te bewijzen, maar het feit dat in de Aalsmeerse studio van de langslopende soap van Nederland openlijk in ieder geval gesnoven werd, ligt nu op straat. Het cokegebruik op de GTST-set werd door Georgina Verbaan aangeroerd in een interview, waarin ze ook openhartig vertelde dat het haar heel veel moeite heeft gekost om af kicken van de witte sloper.
Verbaan: "Vroeger stapte ik, doorgaans met oogkleppen op, nogal verdwaasd rond en ik was redelijk aan de drugs." En dat drugsgebruik beperkte zich tot het weekend om eens lekker uit de bol te gaan. Nee, voor Georgina waren drugs -en met name- cocaïne een dagelijkse noodzaak geworden. "Ik gebruikte dagelijks. ook op mijn werk bij GTST. dan had ik een scène en dan rende ik naar boven om me te kleden voor de volgende scène, en dan hup, voet tegen de deur en snuif."
Verbaan, die zegt compleet van de coke te zijn en nooit meer een snuifje te nemen, weet uit ervaring dat het stoppen met snuiven bepaald geen sinecure is. De vrouw, die het leven deelt met Quote-hoofdredacteur Jort Kelder, heeft namelijk aan den lijve ondervonden dat coke een echte sloper kan zijn.
Verbaan: "Het is echt een hel geweest om eraf te komen. Uiteindelijk is het me gelukt. Ik wil het nooit meer gebruiken, al blijft er nog wel eens zo'n monstertje in mijn hoofd gillen. Nee, ik zie at nu echt als mijn vorige zelf, alsof het het leven van iemand anders is."
Er gingen -en gaan- overigens al langere tijd geruchten over het ongebreideld drugsgebruik op de GTST-set. Verhalen die altijd werden afgedaan als onzin, maar nu Verbaan bevestigd dat er in ieder geval in haar tijd, er flink op los gesnoven werd, lijken die onzinverhalen toch wel degelijk waar te zijn...
Het zal door die ondraaglijke publieke druk zijn waar ze dagelijks aan bloot staan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]